Arme Riekjequote:Op zondag 19 januari 2014 13:57 schreef dennistd het volgende:
Gisteren kwam Riekje (bij Waterhuizen) nog even ter sprake. Ik lees net op het NMLD-forum dat ze maar meer een paar maanden te leven heeft: http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=84940#p84940
Hier schrik ik wel even van ...quote:Op zondag 19 januari 2014 13:57 schreef dennistd het volgende:
Gisteren kwam Riekje (bij Waterhuizen) nog even ter sprake. Ik lees net op het NMLD-forum dat ze maar meer een paar maanden te leven heeft: http://forum.locaalspoor.nl/new/viewtopic.php?p=84940#p84940
Hè bah...quote:Op zondag 19 januari 2014 13:57 schreef dennistd het volgende:
De materieelchecklist? Nee.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:24 schreef Peterselieman het volgende:
Fles, heb je de treinenkaart die je gemaakt had nog vol kunnen krijgen?
had je er ook andere dingen op moeten zetten hequote:
Die kon ik gisteravond laat in Amersfoort nog afstrepenquote:Op zondag 19 januari 2014 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
okee wij ook zoiets ja. Ook geen SGM gezien
quote:Op zondag 19 januari 2014 13:57 schreef dennistd het volgende:
Die kon ik gisterochtend om 6:20 in Dordrecht al afstrepen *gaaaaaaaap*quote:Op zondag 19 januari 2014 14:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die kon ik gisteravond laat in Amersfoort nog afstrepen
Dat is minder goed nieuwsquote:Op zondag 19 januari 2014 13:57 schreef dennistd het volgende:
(y)quote:Op zondag 19 januari 2014 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry hoor, maar mis ik iets? Lopen jullie allemaal persoonlijk de deur plat bij tante Riekje? Oude mensen gaan dood, dat heb je weleens. Ga nou niet allemaal ineens persoonlijk betrokken lopen doen, komt een beetje raar over vind ik.
Nouja, ik las het en aangezien we het er gisteren over hadden dacht ik: laat ik het ook maar even hier neer zetten.quote:Op zondag 19 januari 2014 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Sorry hoor, maar mis ik iets? Lopen jullie allemaal persoonlijk de deur plat bij tante Riekje? Oude mensen gaan dood, dat heb je weleens. Ga nou niet allemaal ineens persoonlijk betrokken lopen doen, komt een beetje raar over vind ik.
Prima ter kennisnamequote:Op zondag 19 januari 2014 15:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nouja, ik las het en aangezien we het er gisteren over hadden dacht ik: laat ik het ook maar even hier neer zetten.
Eén keer geweest, vriendelijke dame, vandaar. Maar serieus, moet ik jou toestemming vragen om enig medeleven te tonen?quote:Op zondag 19 januari 2014 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Als alle machinisten/rangeerders dat ook zo kennen, is het wel makkelijk. Lijkt mij niet dat dit ook in de voertaal gebruikt mag worden, als je het aan ProRail/ILenT vraagt?quote:Op zondag 19 januari 2014 17:28 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Voor mij is Riekje vooral een bijnaam van Waterhuizen aansluiting, ik ken haar verder niet. Het is handig om de naam om te kennen als trdl.
We hebben zoveel bijnamen voor sporen en seinen. Alleen al op werkplek Groningen kennen we bijvoorbeeld de schijf, "boven", slootkant, Riekje, de apotheker, Niemeijer, de Oude Tram, het Pieterspoor, etc. Ik probeer altijd ook de officiële namen te gebruiken, zodat elke twijfel is uitgesloten.quote:Op zondag 19 januari 2014 18:18 schreef greavy het volgende:
[..]
Als alle machinisten/rangeerders dat ook zo kennen, is het wel makkelijk. Lijkt mij niet dat dit ook in de voertaal gebruikt mag worden, als je het aan ProRail/ILenT vraagt?
In de Waalhaven heb je nog zo'n plekje. 'Sein McDonalds', dat wordt veel gebruikt bij het rangeren enzo, dan mogen de treinen tot dat sein optrekken om later weer terug te steken (naar andere sporen)
Jep, is het spoortje naar Groningen Noord. Ruikt altijd wel lekker naar droge tabak als je er kop maakt en buitenom loopt bij het rangerenquote:Op zondag 19 januari 2014 21:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Niemijer en Riekje zijn de enige die ik ken
Als Niemijer tenminste daar in Groningen richting Groningen-Noord is?
Op de oude tramspoortjes kom ik nooit, worden die sporen nog wel gebruikt dan?quote:Op zondag 19 januari 2014 21:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
De schijf is het ncbg-gebied van spoor 13, boven is spoor 37 en 38, slootkant is 36, Riekje is dus Waterhuizen, de apotheker is de overloopwissels bij Onnen Noord, Niemeijer is 810, de Oude Tram zijn de sporen achter 50, richting Peizerweg/Gamma en het Pieterspoor is spoor EB.
Zo, dan weet Mono ze nu ook allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |