En, geef toe, een lekker ding.quote:
Nee, hoor.quote:
Mwah niet echt een lekker ding, maar wel gewoon leuk om te zien jaquote:
Die ook wel. Maar de fans liepen echt weg met Litmanen.quote:
Dat klopt, net als met Finidi.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:43 schreef Karina het volgende:
[..]
Die ook wel. Maar de fans liepen echt weg met Litmanen.
Ronald Koeman.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:42 schreef arjan1112 het volgende:
De aardigste ajax speler aller tijden?
Dat is erg moeilijk.
Die had datzelfde inderdaad. Echt van die 'knuffelspelers'. Konden niks kwaad doen. En Dani werd natuurlijk vooral door de dames geadoreerdquote:
Daarom juist misschienquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:48 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee joh die werd uitgelachen vanwege zijn piepstem
Dat meen je niet.quote:
Niet door Lodewijks.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:48 schreef Karina het volgende:
En Dani werd natuurlijk vooral door de dames geadoreerd
OK gehaat was wat gechargeerd. Toch blijf ik er wel bij dat Litmanen het aardigst gevonden werd. Tot op heden nog steeds. Hij komt misschien nog terug ook las ik.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:51 schreef arjan1112 het volgende:
Ja nou maakt jij er gehaat/gelieft van.. het ging toch om de 'aardigste'
Dat is dan ook geen dame. Hij werkt (Dani) tegenwoordig als sportverslaggever. Zag hem laatst nog op tv, ziet er nog best goed uit.quote:
Sorry Tem. Ik werd meegesleeptquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:53 schreef Tem het volgende:
Ik ga al deze shit dadelijk gewoon deleten.
Goed nieuws, ik heb de Belastingdienst toch nog te pakken gekregen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:53 schreef Tem het volgende:
Slecht nieuws, ik kreeg mijn voorlopige aanslag in de bus, heb hem nog niet opengemaaktquote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Goed nieuws, ik heb de Belastingdienst toch nog te pakken gekregen.
En bedankt hé, Führertje.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:53 schreef Tem het volgende:
Het is mij niet gelukt. En mijn vriendin krijgt nog geld van ze.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:54 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Goed nieuws, ik heb de Belastingdienst toch nog te pakken gekregen.
Berry heeft nog de post bij hem bezorgd.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:54 schreef arjan1112 het volgende:
Lodewijks was ook een beste gozert, jarenlang 2de keeper bij psv, met zijn sociale huurwoning enz
Ze konden me geen algemeen e-mailadres geven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Het is mij niet gelukt. En mijn vriendin krijgt nog geld van ze.
Hoeft niet, ik ben al afgehaakt.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:53 schreef Tem het volgende:
Blijf toch. Dat biggetje is geweldig.quote:
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:58 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Blijf toch. Dat biggetje is geweldig.
Dramatisch, na 3 keer je keuze ingetoetst te hebben krijg je te horen dat het te druk is.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 22:56 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Ze konden me geen algemeen e-mailadres geven.
En jij ook.quote:
Ik ken deze componist niet, maar inderdaad, ik hou veel van dit genre.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:00 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
En jij ook.
Hield jij nu van deze muziek?
Dat zal je leren met je denigrerende opmerkingen jegens mij in webDipquote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Zo. Nog even een lekker whiskietje, wijntje en kaasplankje voor ik morgen een week als een sloeber ga leven.
Uhuh.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:10 schreef remlof het volgende:
En volgende week op de meet alle bitterballen verorberen zeker?
Oef, bijna (new) World music in Bach style.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik ken deze componist niet, maar inderdaad, ik hou veel van dit genre.
Dan trek ik er nog eentje open.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Zo. Nog even een lekker whiskietje, wijntje en kaasplankje voor ik morgen een week als een sloeber ga leven.
Kan ik me alles bij voorstellen. Lekker direct en oprecht.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:55 schreef Friek_ het volgende:
Jawel mensen, het is officieel: ik vind havo leuker om les te geven dan vwo.
Exact.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:55 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan ik me alles bij voorstellen. Lekker direct en oprecht.
Met de vlam in de pijpquote:Op zaterdag 18 januari 2014 01:55 schreef 99.999 het volgende:
Sowieso zit ik na een avondje te slap ouwehoeren nu op het niveau Henk wijngaard.
Kan me er alles bij voorstellen dat dat een leuke groep is om les aan te geven. Als ik ooit eens iets totaal anders wil doen lijkt me dat niet eens zo beroerd.quote:
Het valt ook serieus wel mee, als je tenminste een beetje oké leraar gevonden wordt door zo'n groep. Al met al is het een heel levendig iets, waar je echt in gesprek moet met leerlingen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan me er alles bij voorstellen dat dat een leuke groep is om les aan te geven. Als ik ooit eens iets totaal anders wil doen lijkt me dat niet eens zo beroerd.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:03 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het valt ook serieus wel mee, als je tenminste een beetje oké leraar gevonden wordt door zo'n groep. Al met al is het een heel levendig iets, waar je echt in gesprek moet met leerlingen.
Het doodeenvoudige en saaie college geven aan vwo ben ik inmiddels wel beu.
Ah nee joh, 15 jarigen zijn leuk als je ze maar op de juiste manier weet te prikkelen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:05 schreef arjan1112 het volgende:
Les geven aan kinderen van 15 is toch de hel man?
Vroeger op school was ik echt lastig, zou het bij volwassen houden als ik jou was, geen problemen enzo
Daar plukken we nu nog steeds de vruchten van in deze SC.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:08 schreef arjan1112 het volgende:
Toen ik 15 was kwam ik nooit opdagen, waren ze blij als ik eens langs kwam
In heel POL en NWS zelfs.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:09 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Daar plukken we nu nog steeds de vruchten van in deze SC.
Toch liever iets met enige maatschappelijke relevantie, pakweg aardrijkskunde oid. Feiten zijn niet zo spannend.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:10 schreef Kowloon het volgende:
Ik zou eigenlijk alleen natuurkundeles of scheikundeles willen geven. Maar ja, daar heb dan weer niet de juiste studie voor gevolgd.
Ik ruik diplomafraude.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:11 schreef arjan1112 het volgende:
ze hebben me zelfs een diploma gegeven, met een 6 voor Nederlands
Je moet dat handiger regelen. Ik mocht helpen bij open dagen bij Scheikunde. Toen hebben we ballonnen met waterstof gevuld en laten ontploffen en ik kreeg er nog geld voor ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:10 schreef arjan1112 het volgende:
Nah.. een aansteker tegen de brandmelder houden tot het alarm af ging en iedereen naar huis mocht.. wheheeh
die gozer werd wel van school gestuurd toen
Aha, lekker indoctrineren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch liever iets met enige maatschappelijke relevantie, pakweg aardrijkskunde oid. Feiten zijn niet zo spannend.
Ligt ook erg sterk aan hoe je die feiten aan de man brengt. In feite kan elk schoolvak boeiend gegeven worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch liever iets met enige maatschappelijke relevantie, pakweg aardrijkskunde oid. Feiten zijn niet zo spannend.
Ja dat had ik ook, had geen schrift bij me, toen ie wou controleren of ik me huiswerk had gemaakt, toen kwam ik er 3 maanden niet in.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:12 schreef Drugshond het volgende:
Ik heb ooit geweigerd in de klas... ben 5 mnd niet op komen dagen (met goedkeuring) en had het hoogste cijfer tijdens tentamen (9 geloof ik). Ook zo gelachen, mij hij was er ook bij bij diploma uitreiking.
Een naam, Walter Lewin.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ligt ook erg sterk aan hoe je die feiten aan de man brengt. In feite kan elk schoolvak boeiend gegeven worden.
Allicht, maar je moet wel een beetje gevoel hebben met een vakgebied. Dat maakt het allemaal een stuk boeiender, bemoei me nu ook met onderwerpen waar ik helemaal niks mee heb, dat is matig voor de motivatiequote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:13 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ligt ook erg sterk aan hoe je die feiten aan de man brengt. In feite kan elk schoolvak boeiend gegeven worden.
Hangt af van de soort leerling.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:17 schreef arjan1112 het volgende:
Joh denk je nou echt dat die kinderen het ook maar ene reet boeit, hoe jij het ook brengt, het boeit ze echt totaal niets.
Nonsens, zo beroerd zijn de meeste jongelui echt niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:17 schreef arjan1112 het volgende:
Joh denk je nou echt dat die kinderen het ook maar ene reet boeit, hoe jij het ook brengt, het boeit ze echt totaal niets.
Juist daarom zijn Natuurkunde en Scheikunde leuk, dan kun je helemaal los gaan met experimenten. Er zijn trouwens ook economische experimenten, maar helaas valt gedragseconomie niet onder het economisch curriculum.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:18 schreef 99.999 het volgende:
Nonsens, zo beroerd zijn de meeste jongelui echt niet.
Ik ben ook een keer gezakt voor theorie examen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:21 schreef arjan1112 het volgende:
Daarom heb ik ook die teorie voor het rijbewijs nooit gehaald denk ik, dan moet je namelijk 98% goed hebben
Tja, allicht. Maar die vakken boeien me gewoon wat minderquote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:19 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Juist daarom zijn Natuurkunde en Scheikunde leuk, dan kun je helemaal los gaan met experimenten. Er zijn trouwens ook economische experimenten, maar helaas valt gedragseconomie niet onder het economisch curriculum.
Eerder mocht je er vijf van de vijftig fout hebben. Dat was niet zo'n punt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:21 schreef arjan1112 het volgende:
Daarom heb ik ook die teorie voor het rijbewijs nooit gehaald denk ik, dan moet je namelijk 98% goed hebben
Ik dacht dat jij dagelijks rondreed in een busje?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:21 schreef arjan1112 het volgende:
Ik ben nog een studie gaan volgen (GIS aan de VU) en werk daarnaast 3 dagen per week bij de EUR.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:23 schreef 99.999 het volgende:
Wat doe jij eigenlijk tegenwoordig, al echt aan het werk?
Voor je het weet eindig je als sociaal geograafquote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben nog een studie gaan volgen (GIS aan de VU) en werk daarnaast 3 dagen per week bij de EUR.
Ik hoop het niet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:28 schreef 99.999 het volgende:
Voor je het weet eindig je als sociaal geograaf
Haha, ieder zijn plezier, vind data best boeiend maar wat het uiteindelijk voor effect heeft in de echte wereld heb ik dan toch meer mee. Dat wijkt stiekem toch altijd weer af van al die modellen en analyses.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:34 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik hoop het niet.Nee, als ik het op de keper beschouw dan ben ik eigenlijk meer een beta. Ja, ik vind maatschappelijke thema's interessant, maar dat is niet waar ik goed in ben. Ben toch meer van het werken met uitgebreide databestanden, statistische analyse, modellen en over een tijdje ook GIS-systemen.
Ja, daar heb ik ook wel last vanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:37 schreef Kowloon het volgende:
Heb altijd wel een fascinatie voor kaarten gehad, dus dat helpt ook.
Niet voor deze jongen, mijn prof snapte mijn werk niet. Verdeliging afstuurscriptie. 9. Wil wel iets zeggen. En ik heb zitten kloten achteraf.... ik had wel gelijk. Dat ik een econimsch model als invoer had genomen die zagen ze niet aankomen.quote:
De verst landinwaarts gelegen zeehaven.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:44 schreef remlof het volgende:
Havens in Drenthe, het moet niet gekker worden.
We speelden toen zwikken. en potjes van 75 gulden was ons niet vreemd (1995) . Best aardig met gewonnen. Fraude met de kantine was nog erger. Free lunch.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:24 schreef remlof het volgende:
Ik vond de havo zo geweldig dat ik gewoon vier jaar heb gedaan over de bovenbouw. Wel diploma op zak trouwens.
Op het vwo zaten vooral suffe figuren, daar kon je makkelijk geld van winnen met pokeren in de spijbeluren.
De TOP kaarten? Ja, dat is leuk materiaal.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:42 schreef 99.999 het volgende:
Geweldig trouwens dat je nu de topografische kaarten gewoon legaal kan downloaden
Dat klopt. Gaat flink uitbreiden ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:46 schreef arjan1112 het volgende:
er is een containerterminal in Meppel, volgens wikipedia
Dat is dus precies waarom ik voor de modellen en de analyses gekozen heb, ik vond de methoden interessanter dan de uitkomsten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:40 schreef 99.999 het volgende:
Haha, ieder zijn plezier, vind data best boeiend maar wat het uiteindelijk voor effect heeft in de echte wereld heb ik dan toch meer mee. Dat wijkt stiekem toch altijd weer af van al die modellen en analyses.
Welke havenontwikkeling? Door een wethouder die denkt dat zijn stad het centrum van het heelal is?quote:Ga binnenkort trouwens een projectvoorstel schrijven om uit Europa los te peuteren voor de havenomtwikkeling.
Geweldig inderdaad. We zijn een hike aan het uitzetten momenteel. Als het een beetje meezit hoeven we weinig na te verkennen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De TOP kaarten? Ja, dat is leuk materiaal.
Klopt. Hetzelfde bedrijf heeft ook een terminal in Leeuwarden. Overigens moet je dan niet denk aan de schuiten die in Rotterdam liggen. Dit gaat om binnenvaart.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:46 schreef arjan1112 het volgende:
er is een containerterminal in Meppel, volgens wikipedia
Waarom noemt du_ke het dan een zeehaven?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt. Hetzelfde bedrijf heeft ook een terminal in Leeuwarden. Overigens moet je dan niet denk aan de schuiten die in Rotterdam liggen. Dit gaat om binnenvaart.
En voor mij is de theorie leuk maar de uitkomst leukerquote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is dus precies waarom ik voor de modellen en de analyses gekozen heb, ik vond de methoden interessanter dan de uitkomsten.Natuurlijk moeten de uitkomsten overeenstemmen met de werkelijkheid, maar wat die uitkomsten zijn vind ik minder interessant.
[..]
Zwolle, kampen en Meppel zijn aan het samenwerken met hun havens, op termijn een gezamenlijk havenbedrijf e.d. Het gaat dus iets verder dan een losse wethouder. Modal shitfts en dat soort ellende.quote:Welke havenontwikkeling? Door een wethouder die denkt dat zijn stad het centrum van het heelal is?
Klopt, zit wel een maatje verschil in. Maar duizenden vrachtwagens minder over de weg is best haalbaar. De terminal hier doet bv veel voor bedrijven als Scania en Friesland Foods.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt. Hetzelfde bedrijf heeft ook een terminal in Leeuwarden. Overigens moet je dan niet denk aan de schuiten die in Rotterdam liggen. Dit gaat om binnenvaart.
Omdat zowel ditquote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom noemt du_ke het dan een zeehaven?
Omdat het om een of andere reden onder die noemer valt. Heeft met hete maximale tonnage e.d. Te maken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom noemt du_ke het dan een zeehaven?
Oh ok.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:59 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Omdat zowel dit
[ afbeelding ]
als dit
[ afbeelding ]
zeeschepen zijn. En een zeehaven is nu eenmaal een haven die per zeeschip toegankelijk is.
Allicht. Maar daar past matig zo'n zeecontainer op.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 03:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ok.
Ik kan met mijn opblaasboot ook de zee op.
Neuh, niet echt. Truste!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 03:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Allicht. Maar daar past matig zo'n zeecontainer op.
Niet bang dat Meppel het onderspit gaat delven tegen Kampen? Was laatst in de haven van Kampen en was onder de indruk van de omvang van het bedrijventerrein. Bovendien zit er een interessant bedrijvencluster, met scheepsreparaties, scheepsmotoren, een containerterminal met een grote partij (Theo Pouw), er is sluisvrije toegang en er zit ook veel logistiek.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 02:57 schreef 99.999 het volgende:
Zwolle, kampen en Meppel zijn aan het samenwerken met hun havens, op termijn een gezamenlijk havenbedrijf e.d. Het gaat dus iets verder dan een losse wethouder. Modal shitfts en dat soort ellende.
Daar komt alles bij elkaar nog wel het een en ander bij kijken. Dat proberen we in de juiste EU termen te gieten voor de cofinanciering.
Wacht maar tot het gaat stormen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 03:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ok.
Ik kan met mijn opblaasboot ook de zee op.
Ik doe straks achter het stuur nog wel een dutje.quote:
Uw chauffeur heeft een dagje vrij?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 08:59 schreef waht het volgende:
[..]
Ik doe straks achter het stuur nog wel een dutje.
Daarom samenwerken, er zijn veel gedeelde belangen en we vullen elkaar goed aan. De hele regio hier presteert nog best aardig, daar moeten we van profiteren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 03:05 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Niet bang dat Meppel het onderspit gaat delven tegen Kampen? Was laatst in de haven van Kampen en was onder de indruk van de omvang van het bedrijventerrein. Bovendien zit er een interessant bedrijvencluster, met scheepsreparaties, scheepsmotoren, een containerterminal met een grote partij (Theo Pouw), er is sluisvrije toegang en er zit ook veel logistiek.
BSE bestaat, echt waar.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:57 schreef 99.999 het volgende:
Mooi om te zien hoe piet doordraait wanneer iemand gewoon vrolijk en positief is.
Die kerel leeft het spreekwoord 'spijkers op laag water zoeken'.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:57 schreef 99.999 het volgende:
Mooi om te zien hoe piet doordraait wanneer iemand gewoon vrolijk en positief is.
Jazeker.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:55 schreef Drugshond het volgende:
Hebben joden wel een broeksriem vraag ik mezelf af.
Volgens mij is echt bij ieder onderwerp het glas half leeg bij die kerelquote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:07 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Die kerel leeft het spreekwoord 'spijkers op laag water zoeken'.
Visionair.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is echt bij ieder onderwerp het glas half leeg bij die kerel
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:57 schreef 99.999 het volgende:
Te vroeg om je hiermee te pesten:quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben vannochtend pas begonnen man.
Ik ben mijzelf niet aan het uithongeren, alleen heb ik niet zoveel om mee te werken. Mag alleen wat droge kruiden/peper/zout gebruiken uit eigen keuken. De rest moest ik aanschaffen, dus daar heb ik het met 50 euro voor een week niet zo ruim voor.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Te vroeg om je hiermee te pesten:
[ afbeelding ]
Maar je hebt weinig keuze in wat je kunt betalen, dus als het langer duurt, ga je wel verlangen naar lekkere maaltijden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik ben mijzelf niet aan het uithongeren, alleen heb ik niet zoveel om mee te werken. Mag alleen wat droge kruiden/peper/zout gebruiken uit eigen keuken. De rest moest ik aanschaffen, dus daar heb ik het met 50 euro voor een week niet zo ruim voor.
Aan de andere kant zijn er zat producten waar je veel langer dan een week mee doet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar je hebt weinig keuze in wat je kunt betalen, dus als het langer duurt, ga je wel verlangen naar lekkere maaltijden.
Macaroni, aardappelen, spaghetti... daar word je toch ook flauw van?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Aan de andere kant zijn er zat producten waar je veel langer dan een week mee doet.
Gelukkig heb ik best een flinke collectie aan droge kruiden, dus ik kan er wel het een en ander mee en heb bij de Lidl een flesje ketsjap en sweet chili gekocht. Dus ik kan best een eindje komen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar je hebt weinig keuze in wat je kunt betalen, dus als het langer duurt, ga je wel verlangen naar lekkere maaltijden.
Heb een een kg volkoren zilvervliesrijst.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Macaroni, aardappelen, spaghetti... daar word je toch ook flauw van?
Oww, dat klinkt allemaal best lekker. En smakelijk ook.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik best een flinke collectie aan droge kruiden, dus ik kan er wel het een en ander mee en heb bij de Lidl een flesje ketsjap en sweet chili gekocht. Dus ik kan best een eindje komen.
Bovendien heb ik kip en gyros aangeschaft en een zooi groenten, komkommers. tomaat enzo. Ik denk wel dat het allemaal mee zal vallen. Een sappig stukje rood vlees zal ik de loop van de week wel naar hunkeren denk ik.
Tsja, voor het projectje moeten we voldoen aan de voorschriften van het voedingscentrum. Dus 2 ons groente 2 fruit. Voldoende brood (afhankelijk van geslacht en leeftijd), melk erbij en een bepaalde hoeveelheid vis/vlees/vervanger en zetmeel (aardappelen, rijst, pasta).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Oww, dat klinkt allemaal best lekker. En smakelijk ook.
Ik neem mijn woorden en mijn plaatje terug.
Maar die 50 euro in een week was toch voor een heel gezin? Hoe bereken je dat voor jezelf, heb je dan niet te veel uitgegeven?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:01 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tsja, voor het projectje moeten we voldoen aan de voorschriften van het voedingscentrum. Dus 2 ons groente 2 fruit. Voldoende brood (afhankelijk van geslacht en leeftijd), melk erbij en een bepaalde hoeveelheid vis/vlees/vervanger en zetmeel (aardappelen, rijst, pasta).
Je hoeft het niet perse smakelijk te maken, als je maar aan die voorwaarden voldoet.
Je moet er wel saus bij makenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Macaroni, aardappelen, spaghetti... daar word je toch ook flauw van?
Het gaat om huishoudens. Ik ben in mijn uppie ook een huishouden en we hebben allemaal een 'handicap' gekregen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar die 50 euro in een week was toch voor een heel gezin? Hoe bereken je dat voor jezelf, heb je dan niet te veel uitgegeven?
¤12,50 voor een week is niet ruim inderdaad.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar die 50 euro in een week was toch voor een heel gezin? Hoe bereken je dat voor jezelf, heb je dan niet te veel uitgegeven?
Dat hoeft niet zo duur te zijn.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Daar moet je dan wel geld voor hebben.
Ik vind het nogal een verschil, 50 euro voor vier personen of een alleenstaande. Dit ondanks een handicap.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:04 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het gaat om huishoudens. Ik ben in mijn uppie ook een huishouden en we hebben allemaal een 'handicap' gekregen.
Dat zijn de meeste dingen niet, maar als je een helemaal niet zo dure dingen bij elkaar hebt kom je toch al snel op een behoorlijk bedrag.quote:
Ik zou zelf echt niet weten wat ik daarvoor kan kopen voor een week.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
¤12,50 voor een week is niet ruim inderdaad.
Nee maar je moet het geld wel hebben.quote:
Is het ook, maar voor het project gaan we gewoon kijken wie het red en met wat voor maaltijden/luxe/niet-luxe.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil, 50 euro voor vier personen of een alleenstaande. Dit ondanks een handicap.
Dat lijkt me best interessant.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is het ook, maar voor het project gaan we gewoon kijken wie het red en met wat voor maaltijden/luxe/niet-luxe.
Lijkt mij ook erg, bezuinigen op thee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik weet nu alvast in ieder geval dat ik niet vrolijk ga worden van een week deze thee drinken.
Ik heb iets van 30 losse theetjes staan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Lijkt mij ook erg, bezuinigen op thee.
Klopt, ik let totaal niet op de kosten maar als ik mijn dagelijkse boodschappen bij de Appie optel kom ik over een week gezien meestal echt niet boven de vijftig euro uit. Hoewel ik natuurlijk nog wel bij de bakker langs ga een paar keer per week, dat is ook wel bijna een tientjequote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind het nogal een verschil, 50 euro voor vier personen of een alleenstaande. Dit ondanks een handicap.
Maandag even kijken hoe mijn budget dan is of er een paar blikjes vanaf kunnen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:14 schreef Friek_ het volgende:
Overigens zou ik zo'n project nog best lastig vinden. Dat is volledig leven op de Lidl/Aldi en één blikje Schultenbrau per week.
Ga gewoon over op water. Stukken beter dan thee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb iets van 30 losse theetjes staan.En dan lekker ranzige zakjesthee van de Lidl drinken.
Dat is inderdaad wel een van de slimste bezuinigingen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ga gewoon over op water. Stukken beter dan thee.
Ik zit meestal wat over de zestig, maar ik heb ook beesten. En jij blijft een mazzelaar met die bakker; ik zou dat ook doen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, ik let totaal niet op de kosten maar als ik mijn dagelijkse boodschappen bij de Appie optel kom ik over een week gezien meestal echt niet boven de vijftig euro uit. Hoewel ik natuurlijk nog wel bij de bakker langs ga een paar keer per week, dat is ook wel bijna een tientje.
Naast mijn werk, ideaalquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zit meestal wat over de zestig, maar ik heb ook beesten. En jij blijft een mazzelaar met die bakker; ik zou dat ook doen.
Flesjes zijn per liter over het algemeen goedkoperquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maandag even kijken hoe mijn budget dan is of er een paar blikjes vanaf kunnen.
Ik geef je groot gelijk. Goed voor de portemonnee van de bakker en goed voor jouw humeur; kun je weer lekker Piet pestenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Naast mijn werk, ideaal. Haal meestal een of ander bijzonder broodje, toch bijna twee euro en ik kan er amper twee dagen van eten. Maar wel erg lekker
Erg vriendelijke mensen ook, gun ze hun omzet van hartequote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik geef je groot gelijk. Goed voor de portemonnee van de bakker en goed voor jouw humeur; kun je weer lekker Piet pesten
Ik mag echter, behalve wat kruiden niet gebruikmaken van voorraad. Dus rijst, olijfolie en al die meuk heb ik opnieuw moeten aanschaffen voor dat bedrag. Dan gaat het wel hard.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zit meestal wat over de zestig, maar ik heb ook beesten. En jij blijft een mazzelaar met die bakker; ik zou dat ook doen.
Dat geeft extra voldoening.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg vriendelijke mensen ook, gun ze hun omzet van harte.
Ja snap ik, anders had je ook van te voren alles in kunnen kopen. Nou is rijst natuurlijk niet zo duur.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik mag echter, behalve wat kruiden niet gebruikmaken van voorraad. Dus rijst, olijfolie en al die meuk heb ik opnieuw moeten aanschaffen voor dat bedrag. Dan gaat het wel hard.
Van dat gerecyclede schuurpapier.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:43 schreef Friek_ het volgende:
De gedachte aan het goedkope wc-papier bij zo'n krap budget is ook niet al te fijn.
Anderen wat gunnen is uit den boze.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Erg vriendelijke mensen ook, gun ze hun omzet van harte.
Oei, dat moet inderdaad vier laags en extra zacht zijnquote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:43 schreef Friek_ het volgende:
De gedachte aan het goedkope wc-papier bij zo'n krap budget is ook niet al te fijn.
Zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken. Afwasmiddel, keukenrollen, waspoeder, tandpasta, noem maar op. Daarom is dit wel een leuk experiment, maar niet echt een afspiegeling van de realiteit.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oei, dat moet inderdaad vier laags en extra zacht zijn.
Van Euroshopper koop ik dus echt nooit iets. Blij dat dat niet hoeft.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:01 schreef Friek_ het volgende:
Hmm, tandpasta van een B- of C-merk is ook zoiets inderdaad. Lekker die Euroshopper tandpasta in je bek raggen.
Nou ik had een keer per ongeluk Euroshopper yoghurt, en dat was net zuur water. Er zijn grenzen aan wat nog te verteren is. En jouw AH is mijn Jumbo.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:13 schreef Friek_ het volgende:
Oh, ik wel bepaalde zaken waarbij het niet zoveel uitmaakt (zoals keukenrol of iets). Voor de rest koop ik bijna alleen maar huismerk Albert Heijn.
Ik moet trouwens toegeven dat ik wel een hekel heb aan mensen bij wie het allemaal positief en leuk moet zijn. Dat ervaar ik wel vaak; dat een kritische houding nooit zo enorm gewaardeerd wordt en dat men je maar wegzet als zuurpruim.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij is echt bij ieder onderwerp het glas half leeg bij die kerel
Daarom heetie ook Pietverdriet.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:19 schreef Friek_ het volgende:
Maar goed, Piet is nogal een extreem voorbeeld.
Die vent is zo vermakelijk dat ik extra positief wordquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik moet trouwens toegeven dat ik wel een hekel heb aan mensen bij wie het allemaal positief en leuk moet zijn. Dat ervaar ik wel vaak; dat een kritische houding nooit zo enorm gewaardeerd wordt en dat men je maar wegzet als zuurpruim.
Ik vind jouw bruine schoenen lelijk! Doe daar eens wat aan!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:26 schreef Disana het volgende:
Het hangt een beetje van de situatie af. Als iemand ongevraagd negatieve kritiek gaat zitten spuien op wat mij betreft, dan kan ik het ook niet erg waarderen. Er zijn mensen die dat doen onder het mom van 'mijn kritiek is waardevol dus jij moet er maar iets mee doen'. En daar heb je niet altijd zin in.
Dat is een goed voorbeeld. Nergens voor nodig behalve voor het ego van de criticaster.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vind jouw bruine schoenen lelijk! Doe daar eens wat aan!
Hoi.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:19 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik moet trouwens toegeven dat ik wel een hekel heb aan mensen bij wie het allemaal positief en leuk moet zijn. Dat ervaar ik wel vaak; dat een kritische houding nooit zo enorm gewaardeerd wordt en dat men je maar wegzet als zuurpruim.
Het is open en bloot. Volgens mij gebeurt er achter ieders rug om in de DM veel en veel meer. Dat lijkt me stukken kwalijker.quote:
Die trekt nog wel bij als hij volwassen wordt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:37 schreef Disana het volgende:
Die Pokkelmans, wat vinden we daar nou van? Zelf heb ik hem op ignore gezet, dat gekakel werd me echt te veel.
Waarschuw me als het zover is. Maar hem kennende gaat dat nog wel een paar jaartjes duren.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die trekt nog wel bij als hij volwassen wordt.
Daar heb je een punt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarschuw me als het zover is. Maar hem kennende gaat dat nog wel een paar jaartjes duren.
Pretentieus rechtenstudentjequote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:37 schreef Disana het volgende:
Die Pokkelmans, wat vinden we daar nou van? Zelf heb ik hem op ignore gezet, dat gekakel werd me echt te veel.
Ach, afstuderen en dan een paar jaar werken. Dat scheelt nogal.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik denk dat wij dat niet meer mee gaan maken.
Dan is het zaak dat we hem niet laten vallen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:45 schreef Friek_ het volgende:
Die Pokkelmans is inderdaad nog flink nat achter de oren. Die jongen komt nog eens op het verkeerde pad.
Ja natuurlijk is het open en bloot, daarom ook de aanhalingstekens. Maar vaak is er zo'n "Boehoe, iemand doet stom tegen mij in een ander topic, laten we hem/haar collectief afzeiken" mentaliteitquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is open en bloot. Volgens mij gebeurt er achter ieders rug om in de DM veel en veel meer. Dat lijkt me stukken kwalijker.
Tja, ik pak het dan zo aan dat ik hierna nog een stukje filosofie mee kan pakken. Kan ik in het slechtste geval altijd nog als overbetaald juristje gaan zitten zeiken op mensen die wél een vak hebben geleerd.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:48 schreef Friek_ het volgende:
Als ik naast mijn filosofiestudie ook een rechtenstudie had gevolgd was ik nu bakken met geld aan het binnenharken.
Dat zeker. Wel hele juridische procedures in willen richten maar heus, echt zonder die enge overheid hoorquote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:50 schreef Friek_ het volgende:
Een rechtenstudent die libertarier is - ook een curieuze vorm van zelfhaat.
Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:58 schreef Friek_ het volgende:
Overigens heb ik de eerste helft van m'n postdoctorale opleiding gehaald. Hoezee.
Teringhekel heb ik aan dergelijke mensen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:53 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Tja, ik pak het dan zo aan dat ik hierna nog een stukje filosofie mee kan pakken. Kan ik in het slechtste geval altijd nog als overbetaald juristje gaan zitten zeiken op mensen die wél een vak hebben geleerd.
Mooi zo.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:58 schreef Friek_ het volgende:
Overigens heb ik de eerste helft van m'n postdoctorale opleiding gehaald. Hoezee.
Zo hoort het ook. Een van de allereerste colleges uit mijn academische carrière werd de zaal verteld dat iedereen een hekel aan je zal krijgen als je jurist wordt. Mensen die op feestjes de rechten van pedofielen gaan staan verdedigen, regelmatig bezwaarschriften indienen tegen de vergunningaanvraag van de buurman of met het BW onder de arm terug gaan om een boxershort te ruilen bij de Hema, zijn nu eenmaal niet zo gauw geliefdquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Teringhekel heb ik aan dergelijke mensen.
Nee, het zijn ook gewoon nare persoontjes. Een naar beroep voor nare persoontjes.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:09 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zo hoort het ook. Een van de allereerste colleges uit mijn academische carrière werd de zaal verteld dat iedereen een hekel aan je zal krijgen als je jurist wordt. Mensen die op feestjes de rechten van pedofielen gaan staan verdedigen, regelmatig bezwaarschriften indienen tegen de vergunningaanvraag van de buurman of met het BW onder de arm terug gaan om een boxershort te ruilen bij de Hema, zijn nu eenmaal niet zo gauw geliefd.
Ja. Tot jij een keer verdachte bent, een buurman hebt die een megastal wil bouwen of bent opgelicht bij de aankoop van een tweedehands autootje. Dan ben je blij dat er mensen zijn die geen ruk geven om wat mensen op feestjes, hun buurman of het Hema-kassameisje van hen vinden. Met hun nare persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:11 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, het zijn ook gewoon nare persoontjes. Een naar beroep voor nare persoontjes.
Neuh, dat is niet het gedeelte dat me stoort, het is dat urentellende gedrag wat ik wel kan schieten.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja. Tot jij een keer verdachte bent, een buurman hebt die een megastal wil bouwen of bent opgelicht bij de aankoop van een tweedehands autootje. Dan ben je blij dat er mensen zijn die geen ruk geven om wat mensen op feestjes, hun buurman of het Hema-kassameisje van hen vinden. Met hun nare persoonlijkheid.
Ze maken vooral alles nodeloos ingewikkeld. Alles in regeltjes willen gieten omdat ze bang zijn voor gezond verstand.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:13 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja. Tot jij een keer verdachte bent, een buurman hebt die een megastal wil bouwen of bent opgelicht bij de aankoop van een tweedehands autootje. Dan ben je blij dat er mensen zijn die geen ruk geven om wat mensen op feestjes, hun buurman of het Hema-kassameisje van hen vinden. Met hun nare persoonlijkheid.
Het is erger, betalen per minuutquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet het gedeelte dat me stoort, het is dat urentellende gedrag wat ik wel kan schieten.
Ik denk dat je dan eerder bij accountants en dergelijke uitkomt. Advocaten werken een groot deel pro-deo, en bij de andere zaken kan ook van te voren een bedrag worden afgesproken. Theo Hiddema werkt bijvoorbeeld regelmatig met vooraf overeengekomen prijzen per zaak.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Neuh, dat is niet het gedeelte dat me stoort, het is dat urentellende gedrag wat ik wel kan schieten.
Ja, de juristjes van de overheid ja. 3x raden waar mijn ambities liggenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:15 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze maken vooral alles nodeloos ingewikkeld. Alles in regeltjes willen gieten omdat ze bang zijn voor gezond verstand.
En die doen het in reactie op. Je reflex om voor alles naar de overheid te kijken is niet zo zinnig in dit geval.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:20 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ja, de juristjes van de overheid ja. 3x raden waar mijn ambities liggen
Theo Hiddema werkt met vooraf overeengekomen prijzen mensen! Er is absoluut niets mis met de advocatuur!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:19 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan eerder bij accountants en dergelijke uitkomt. Advocaten werken een groot deel pro-deo, en bij de andere zaken kan ook van te voren een bedrag worden afgesproken. Theo Hiddema werkt bijvoorbeeld regelmatig met vooraf overeengekomen prijzen per zaak.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:51 schreef Tem het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)it-de-schappen.dhtml_!
Briljant inderdaad.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Theo Hiddema werkt met vooraf overeengekomen prijzen mensen! Er is absoluut niets mis met de advocatuur!
Op hun eigen regeldrang. Je hebt nu eenmaal mensen die denken dat regeltjes alles oplossen. Of een papierophaaldiploma.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:20 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En die doen het in reactie op. Je reflex om voor alles naar de overheid te kijken is niet zo zinnig in dit geval.
Zonder dat durft een particulier bedrijf hen niet meer toe te laten op hun vuilniswagens. Je blik weer eens extreem eenzijdig.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:22 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Op hun eigen regeldrang. Je hebt nu eenmaal mensen die denken dat regeltjes alles oplossen. Of een papierophaaldiploma.
Dat is een hele bekende, dus vandaar dat ik hem aanhaal. Wat is er volgens jou dan fundamenteel mis binnen de advocatuur, en waar is die overtuiging op gebaseerd?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Theo Hiddema werkt met vooraf overeengekomen prijzen mensen! Er is absoluut niets mis met de advocatuur!
:'Dquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonder dat durft een particulier bedrijf hen niet meer toe te laten op hun vuilniswagens. Je blik weer eens extreem eenzijdig.
Hoe deden ze dat daarvoor dan?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:23 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Zonder dat durft een particulier bedrijf hen niet meer toe te laten op hun vuilniswagens. Je blik weer eens extreem eenzijdig.
Toen lieten ze mensen op slippers papier ophalen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe deden ze dat daarvoor dan?
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toen lieten ze mensen op slippers papier ophalen.
Ik verwijt juristen regeldrang. Je gaf daar zelf ook twintig delen lang een goed voorbeeld van. Een compleet nieuwe, zeer ingewikkelde structuur op willen richten is een prima voorbeeld van regeldrangquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:26 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
:'D
Je probeert mij nu regeldrang te verwijten, terwijl ik in de libertarische reeks een deel of 20 allerlei argumenten heb aangehaald waarom ik vind dat regeldrang onzinnig is,
Daar heb ik nooit voor gepleit. Weer zo'n voorbeeld van een puur eenzijdige blikquote:en jij zelf daartegen ageerde, en ook nog eens voor een oudpapierophaaldiploma pleitte in een ander topic? Top.
De markt is hier wat mij betreft niet zo relevant.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:26 schreef Euribob het volgende:
Pokkelmans, jij lijkt te denken dat als de markt een enkele keer op een goede manier een maatschappelijk probleem oplost, dat dit dan ook werkelijk áltijd het geval is. Maar dat is gewoon niet waar, er zijn duizenden advocaten die niets anders doen dan zoveel mogelijk uren schrijven voor zichzelf.
Zo geldt dat eigenlijk bij elk voorbeeld at je geeft.
Hij zit nog vast in zijn geloofquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:26 schreef Euribob het volgende:
Pokkelmans, jij lijkt te denken dat als de markt een enkele keer op een goede manier een maatschappelijk probleem oplost, dat dit dan ook werkelijk áltijd het geval is. Maar dat is gewoon niet waar, er zijn duizenden advocaten die niets anders doen dan zoveel mogelijk uren schrijven voor zichzelf.
Zo geldt dat eigenlijk bij elk voorbeeld at je geeft.
Ohja, want het libertarisme is een fantastisch gevaarlijke totalitaire ideologie die het leven van haar onderdanen tot in de kleinste details wil regelen. Toch?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik verwijt juristen regeldrang. Je gaf daar zelf ook twintig delen lang een goed voorbeeld van. Een compleet nieuwe, zeer ingewikkelde structuur op willen richten is een prima voorbeeld van regeldrang.
[..]
Daar heb ik nooit voor gepleit. Weer zo'n voorbeeld van een puur eenzijdige blik.
Oh, er zijn inderdaad heel veel advocaten in kut-omstandigheden. Weet je hoe dat komt, dat ze zich zo laten uitbuiten? Omdat ze dromen van een baan als topadvocaat.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De markt is hier wat mij betreft niet zo relevant.
Het gaat er gewoon om dat je een beeld lijkt te hebben gevormd op basis van enkele topadvocaten, die inderdaad heel veel geld verdienen, en een keer een schandaaltje van ene heer Moszkowicz. Op basis daarvan menen dat er iets fundamenteel mis is binnen de advocatuur getuigt dan van weinig inzicht.
Jullie dringen mij anders wel "vrijheid" op, die ik niet wens. In een dergelijke zin proberen jullie toch invloed te hebben op mijn leven.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:33 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ohja, want het libertarisme is een fantastisch gevaarlijke totalitaire ideologie die het leven van haar onderdanen tot in de kleinste details wil regelen. Toch?
Ik denk dat de mensen die zich specialiseren in bijvoorbeeld Asielrecht toch wel behoorlijk gedesillusioneerd moeten zijn geweest als ze bij het maken van die keuze daadwerkelijk het idee hebben gehad dat ook daar een trophywife/toyboy, een villa, een jacht en een Aston Martin bij zou komen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:33 schreef Euribob het volgende:
[..]
Oh, er zijn inderdaad heel veel advocaten in kut-omstandigheden. Weet je hoe dat komt, dat ze zich zo laten uitbuiten? Omdat ze dromen van een baan als topadvocaat.
De vereniging of B.V. Oud Nederland, veel plezier daarmeequote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Jullie dringen mij anders wel "vrijheid" op, die ik niet wens. In een dergelijke zin proberen jullie toch invloed te hebben op mijn leven.
Waarom kan jij mij wel dwingen tot veranderingen maar is het een schending van de liberale beginselen als ik zeg dat alles hetzelfde moet blijven?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
De vereniging of B.V. Oud Nederland, veel plezier daarmee
Zonder juristen leefden we allang in een prachtige maatschappij.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:38 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Zonder juristen heb je dood bier.
Jij moet niets veranderen hoor. Als jij lekker met oud-Nederland B.V door wil gaan is dat prima en met een wilsverklaring geregeld. Ik gun echter iedereen het recht om bewust voor zichzelf die keuze te kunnen maken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waarom kan jij mij wel dwingen tot veranderingen maar is het een schending van de liberale beginselen als ik zeg dat alles hetzelfde moet blijven?
Zonder filosofen leefden we allemaal als luiaardprinsjes en -prinsesjes in de hemel.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:41 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Zonder juristen leefden we allang in een prachtige maatschappij.
Jawel, want je verandert iets aan mijn samenleving. En die samenleving is van mij (en van jou, en de rest van de POL SC en Nederland), dus je krenkt mijn bezit als je het zou willen opsplitsen in allemaal kleine stukjes.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Jij moet niets veranderen hoor. Als jij lekker met oud-Nederland B.V door wil gaan is dat prima en met een wilsverklaring geregeld. Ik gun echter iedereen het recht om bewust voor zichzelf die keuze te kunnen maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |