abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135529245
quote:
Mogelijk wel helmplicht snorfietser Amsterdam

DEN HAAG -
Amsterdam kan snorfietsers in de stad mogelijk zelf gaan verplichten een helm te dragen. Minister Melanie Schultz van Haegen van Infrastructuur gaat daarover overleggen met de Amsterdamse verkeerswethouder Eric Wiebes, zei de bewindsvrouw woensdag in een overleg in de Tweede Kamer.

Amsterdam wil een helmplicht invoeren zodat snorfietsers op de gewone weg kunnen rijden. Daardoor zouden fietsers minder last hebben van de snorscooters. Zonder een helm op is het volgens Wiebes echter te gevaarlijk voor snorfietsers, die hooguit 25 kilometer per uur mogen rijden, om zich tussen het snellere autoverkeer te begeven.
Experiment
Schultz voelt er niets voor een landelijke helmplicht voor snorfietsers in te voeren. Een experiment met zo'n plicht in Amsterdam is volgens haar juridisch onmogelijk. Maar de wet kan worden aangepast om een proef of plicht in een gemeente wel mogelijk te maken, aldus de minister.
Volgens haar is in Amsterdam ook sprake van een breder probleem door de soms volle en smalle fietspaden in de stad en bijvoorbeeld de vele fietsers, scooters, brommers en auto's die door rood rijden. De minister wil in overleg met Amsterdam kijken wat de beste oplossing is om het verkeer in de stad veiliger te maken. Een lokale helmplicht voor snorfietsers zou dan een van de opties kunnen zijn, maar Schultz wil samen met Wiebes kijken of de problemen breder kunnen worden aangepakt.
Gevaarlijke straten
Zo is de minister nieuwsgierig naar de uitkomsten van een proef in Amsterdam om in gevaarlijke straten een maximumsnelheid van dertig kilometer per uur in te voeren. De snorfietser kan dan vanwege het beperkte snelheidsverschil met auto's zonder helm op de rijbaan rijden, waardoor fietsers meer ruimte krijgen.
In Amsterdam vallen de laatste jaren gemiddeld 20 verkeersdoden, onder wie vijf fietsers en twee à drie snorfietsers. Het aantal gewonden is volgens de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) niet precies aan te geven.
Wat jammer zeg, kunnen sjonnies en mocro's op opgevoerde vespa's zometeen niet meer met 60 km/u met hun onbeschermde kop tegen een stoeprand aan klappen. ;(
  woensdag 15 januari 2014 @ 18:47:50 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_135529346
Dat gaat natuurlijk nooit werken. Zo'n opgefokte Johnny wil natuurlijk rustig met zestig door zo'n zone rijden, dus drukt gewoon die opgevoerde grasmaaiert van de weg.
pi_135529429
Waarom geen helmplicht voor fietsers eigenlijk, ik denk dat flink wat doden en zwaargewonden kan schelen. Zeker met al die elektrische fietsen van tegenwoordig.
pi_135529556
Sowieso mensen die hun haardracht belangrijker vinden dan goede bescherming tijdens een valpartij.

Voor diegene een dikke :') !!
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_135529618
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom geen helmplicht voor fietsers eigenlijk, ik denk dat flink wat doden en zwaargewonden kan schelen. Zeker met al die elektrische fietsen van tegenwoordig.
:')
pi_135529656
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:49 schreef Revolution-NL het volgende:
Jij verwoord precies mijn gedachtes!
Dikke bullshit over die scooters allemaal..
pi_135529873
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:53 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

:')
Door die josti's op elektrische fietsen die met 28kmph ongelukken maken en in het ziekenhuis belanden betaal ik een hoge premie :(

Ik zie geen bezwaar voor een helmplicht voor fietsers. Nederland moet veiliger.
pi_135530014
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 18:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Door die josti's op elektrische fietsen die met 28kmph ongelukken maken en in het ziekenhuis belanden betaal ik een hoge premie :(

Dan ook maar meteen steunwieltjes verplichten, en stoepranden van rubber maken. Nederland moet veiliger!
pi_135530112
quote:

[..]

Ja daar heb je een punt. Gewoon snorrijbewijs voor de dingen verplichten. Je mag toch ook niet zonder rijbewijs in een elektronische auto rijden.

Verder helmplicht voor fietsers is natuurlijk onzin.
pi_135530152
Wel een helm voor snorfietsers die 25 mogen geen helm voor electrische fietsen die makkelijk 28 kunnen en mogen.

Kan je dat uitleggen?
pi_135531374
Haha. .Wij komen uit de polder (Flevoland)
En gaan wel eens op een warme zonnige zomerdag snorrend naar hoorn en soms naar Amsterdam. ...

moet ik dan me helm meenemen? ???
Dacht het niet. .
mn snor rijdt maximaal 70 maar dat is niet wat ik er mee rijd!!
  woensdag 15 januari 2014 @ 19:40:35 #12
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_135532549
Hier is men toch al jarenlang over back and forth aan het gaan om scooters etc op de rijbaan te krijgen?
Laffe huichelaar
pi_135532673
quote:

[..]

In grote steden is het dan een stuk beter om de binnestad alleen maar open te stellen voor openbaar (rail)vervoer en fietsers/wandelaars. Is ook direct een stuk veiliger en dan hoeft niet iedereen in een harnas rond te lopen.
Conscience do cost.
pi_135532883
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef polo306 het volgende:
Haha. .Wij komen uit de polder (Flevoland)
En gaan wel eens op een warme zonnige zomerdag snorrend naar hoorn en soms naar Amsterdam. ...

moet ik dan me helm meenemen? ???
Dacht het niet. .
mn snor rijdt maximaal 70 maar dat is niet wat ik er mee rijd!!
Kan je dan niet beter een bromfiets hebben die 65 gaat? 120 euro boete ipv in beslag name met 250+ euro boete voor een snorfiets die 70 kan? En je bent overal (behalve in stadscentra) sneller + het feit dat je hersenen niet zo snel over het wegdek uitlopen als je een helm draagt.
pi_135532929
quote:

[..]

Wanneer je het over je ziektekostenpremie hebt; ik denk dat er op andere vlakken wel iets meer te besparen is. :') Die hoge premie komt door de hoge kosten in het algemeen, niet door wat ongelukjes op de fiets.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_135533336
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wanneer je het over je ziektekostenpremie hebt; ik denk dat er op andere vlakken wel iets meer te besparen is. :') Die hoge premie komt door de hoge kosten in het algemeen, niet door wat ongelukjes op de fiets.
Klopt inderdaad. Ik pleit daarom ook voor een verbod op vet eten, verbod op risicovolle sporten, een verbod op alcohol, een verbod op roken en een verbod op alle tweewielers.

Vergeet ik de snelheid begrenzing van auto's naar 80kmph
pi_135533383
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Ik pleit daarom ook voor een verbod op vet eten, verbod op risicovolle sporten, een verbod op alcohol, een verbod op roken en een verbod op alle tweewielers.

Vergeet ik de snelheid begrenzing van auto's naar 80kmph
Goh schets ik daar zo het jaar 2040 als we op deze weg doorgaan.
pi_135534114
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:52 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Goh schets ik daar zo het jaar 2040 als we op deze weg doorgaan.
Als mensen hun gezonde verstand konden gebruiken hadden we al dit gezeik niet. Maar een groot deel van de bevolking bestaat zo te zien uit klapmongolen die het nodig vinden om op opgevoerde snorfietsen met 50 km/u zonder bescherming over het fietspad te rijden, zichzelf en anderen opblazen met pools vuurwerk etc. etc.
pi_135534398
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:04 schreef doge het volgende:

[..]

Als mensen hun gezonde verstand konden gebruiken hadden we al dit gezeik niet. Maar een groot deel van de bevolking bestaat zo te zien uit klapmongolen die het nodig vinden om op opgevoerde snorfietsen met 50 km/u zonder bescherming over het fietspad te rijden, zichzelf en anderen opblazen met pools vuurwerk etc. etc.
Dat is nooit anders geweest mensen moeten zich niet zo gek laten maken door de media, ik reed vroeger ook met 110kmph over fietspad zonder helm.

Bromfietsrijbewijs of certificaat ? Dat was er niet. Dat is met tal van vlakken zo, de kokende kikker.... de glijdende schaal langzaam maar zeker worden onze vrijheden steeds verder ingeperkt. Men heeft elkaar zover tegen elkaar opgezet dat de bevolking er nog zelf om vraagt ook.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:09:56 #20
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_135534446
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:03 schreef Revolution-NL het volgende:
Wel een helm voor snorfietsers die 25 mogen geen helm voor electrische fietsen die makkelijk 28 kunnen en mogen.

Kan je dat uitleggen?
het is zo onlogisch als de pest natuurlijk. Het probleem is: bijna alle snorfietsers rijden veel harder dan 25 km/h. En als ze dan 30 rijden, ach, daar zal ik niet over zeuren. Maar dit weekeinde reed ik met de auto op met zo'n ding, dat op het vrijliggende fietspad reed. Ik voor de grap eens op mijn snelheid gelet en mijzelf op 50 vastgezet (ja, ik hou mij ook niet altijd aan de maximumsnelheid) en toen reed die scooter dus gewoon van mij weg, op een fietspad....
Dus de politiek hoopt af te schikken met een helmplicht, zodat er gewoon minder scooters komen. Dat is het gewoon. Maar men zou die maximumsnelheid moeten handhaven! Als ze zich daar aan houden is het hoofd-technisch gezien net ze gevaarlijk als een fiets: geen helm dus.
Maar ja, politiek.....

Overigens kan je die dingen efficienter weg krijgen door de emissienormen te handhaven volgens mij, wat een fijnstof/NOx krengen zijn die 2-takt blokken.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_135534517
Rot lekker op met je snorfiets, nog beter. Scooter of fiets, Nederland is al slapjanus genoeg zonder 25 km/u gemotoriseerd verkeer.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_135534766
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef Revolution-NL het volgende:
Dat is nooit anders geweest mensen moeten zich niet zo gek laten maken door de media, ik reed vroeger ook met 110kmph over fietspad zonder helm.
Precies, ik kan me niet voorstellen dat er ook maar wat mis kan gaan als zwakbegaafd volk dat met 110 op een snorfiets rijdt, een fietspad van 2 meter breed moet delen met kinderen en ouderen.

Onzin verkeersregels ook altijd.
pi_135534935
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:16 schreef doge het volgende:

[..]

Precies, ik kan me niet voorstellen dat er ook maar wat mis kan gaan als zwakbegaafd volk dat met 110 op een snorfiets rijdt, een fietspad van 2 meter breed moet delen met kinderen en ouderen.

Onzin verkeersregels ook altijd.
Waarom quote je selectief?
pi_135535010
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Waarom quote je selectief?
Omdat mijn reactie met het eerste deel van je post te maken had.
  woensdag 15 januari 2014 @ 20:23:09 #25
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135535122
quote:

[..]

Je weet dat helmen ongelukken veroorzaken doordat andere weggebruikers dichter op fietsers gaan rijden...? Tevens ik hoop dat mensen die zo denken grotendeels uitsterven samen met de babyboomers en de rest van Nederland weer een beetje fun mag hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')