Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Whoops, sorry, we hebben een nest van de bedreigde geelwitgestreepte tjiftjaf ontdekt. We mogen pas in juni beginnen met het terugleggen van de sporen."
Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende: Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.
Variant 1: Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.
Variant 2: Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 3: Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 4: 2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.
In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.
Zeg het maar
Mijn voorkeur gaat dan uit naar wel gelijk door naar Bremen en daar een tussenstop, maar uiteindelijke terugkomst in Nederland heb ik geen problemen mee. Als ik mijn laatste trein maar kan halen.
Over de tickets: Als wij door vertraging de overstap in Osnabrück missen (en de overstap kan/mag niet wachten), kunnen we zonder probleem de eerstvolgende IC(E) nemen tussen Osnabrück en Bremen. Hoef je niet voor langs een loket of treinchef.
Prima. Genoteerd. Er tekent zich langzaamaan een voorkeur af voor variant 2, en als we ook schnitzel willen gaan doen denk ik dat dat inderdaad het beste is.
Overigens, mochten we erin slagen om WEL het oorspronkelijke schema aan te houden (dat kan morgen blijken) dan kunnen we er eventueel in Bremen nog voor kiezen om daar langer te blijven
Zijn er eigenlijk nog mensen die op de terugreis nog in de richting van Amersfoort of verder moeten? Ik denk bijna dat James en ik alleen die kant op moeten? James en ik starten al in de Berlijner te Amsterdam, dus kapen daar wel gelijk 2x vierzits ofzo. Hoewel, wij kunnen ook voor de Zwolle - Roosendaal-IC gaan, scheelt een halfuurtje reistijd ofzo :p
De EBS was al ver voor de verbouwing weggehaald. Dat had te maken met de hardware van de SIMIS-B die kennelijk niet geschikt genoeg geacht werd en ook niet ge-upgrade kon worden naar SIMIS-C. Bovendien bleek Hilversum eigenlijk veel te klein voor een EBS-emplacement.
Zijn er eigenlijk nog mensen die op de terugreis nog in de richting van Amersfoort of verder moeten? Ik denk bijna dat James en ik alleen die kant op moeten? James en ik starten al in de Berlijner te Amsterdam, dus kapen daar wel gelijk 2x vierzits ofzo. Hoewel, wij kunnen ook voor de Zwolle - Roosendaal-IC gaan, scheelt een halfuurtje reistijd ofzo :p
Op donderdag 16 januari 2014 22:11 schreef greavy het volgende: De 3600 IC Zwolle - Roosendaal rijdt alleen zondagmiddag vanaf 16:00 niet meer tussen Den Bosch en Oss volgens de Werkzaamheden-pagina.
Wel ruk trouwens dat omreizen via Utrecht. Treinen zitten overvol en als ik pech heb mag ik ook nog een tweede keer in Amersfoort overstappen. Op dit moment is Utrecht nou ook niet het prettigste station om over te stappen.
Sowieso pint men heel weinig in Duitsland. Cash is daar echt wel noodzakelijk. Vooral als je eten wilt halen. Je kan voor een snelle snack wel pinnen bij de MCDonalds , maar veel dönertenten niet.
Op donderdag 16 januari 2014 22:35 schreef Monopoly het volgende: Ik kom uit de nachtdienst, als Bistro er in zit weet ik wel mooi dat ik een pilsje ga halen ja.
En dan lig je tussen Osnabrück en Bremen flink te snurken?
Op donderdag 16 januari 2014 19:45 schreef Dr_Flash het volgende: Goed, rondjevrienden die zich aangemeld hebben voor zaterdag. Ik heb even wat alternatieven uitgezocht voor als de Pimpel ook zaterdag nog niet langs Hilversum kan.
Variant 1: Gewoon overal meteen doorrijden bij de eerste gelegenheid (wat Socios en PSM van plan waren). Dit loopt een uur vertraging op, we zijn niet eerder dan 17:37 in Groningen.
Variant 2: Doorrijden in Osnabrück, 2 en een half uur stadsbezoek in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 3: Anderhalf uur stadsbezoek in Osnabrück en anderhalf uur in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen
Variant 4: 2 en een half uur stadsbezoek in Osnabrück en doorrijden in Bremen, zijn we om 19:37 in Groningen.
In alle gevallen zullen we de tickets voor ICE 1028 moeten laten omzetten naar een andere trein tussen Osnabrück en Bremen.
Zeg het maar
Mocht Hilversum niet op tijd gereed zijn dan ga ik sowieso voor variant 1. Ik heb beloofd zaterdagavond even in Utrecht te zijn
Volgens mij kun je roggebrood prima gebruiken als gladheidsbestrijdingsmiddel. Heeft het tenminste nog een beetje nut.
Maar serieus, ik heb niet dagelijks roggebrood bij het ontbijt, maar 1x/2 à 3 weken ligt de echte Friese roggebrood (bij de bakker uit Friesland weg) hier ook op de broodplank. Lekker hoor. Snap niet dat mensen het vies vinden
Ik heb net iets over motorolie gezegd op facebook dus dit was even een wtf-momentje.
conspiracy
quote:
Op vrijdag 17 januari 2014 00:00 schreef Dr_Flash het volgende: hee maar PSM heb jij contact met Socios of niet? Anders denkt ie vrolijk dat we zaterdag het oude plan volgen en dat is dus waarschijnlijk niet zo.
Maar serieus, ik heb niet dagelijks roggebrood bij het ontbijt, maar 1x/2 à 3 weken ligt de echte Friese roggebrood (bij de bakker uit Friesland weg) hier ook op de broodplank. Lekker hoor. Snap niet dat mensen het vies vinden
Ik snap dat prima, maar vind het wel lekker. Met jam, ham, leverworst of vruchtenhagel... heerlijk. Of de houtsnip: boterham-kaas-roggebrood-ham-boterham.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik snap dat prima, maar vind het wel lekker. Met jam, ham, leverworst of vruchtenhagel... heerlijk. Of de houtsnip: boterham-kaas-roggebrood-ham-boterham.
Ik heb ook wel eens roggebrood met boter, kaas, ham, komkommer en tenslotte nog een knackebröd Maar dat heb dan weer niks met treinen te maken
Zou me ook niks verbazen dat ie gewoon helemaal niet komt opdagen. Als hij een uur later uit Bremen terug moet is ie sowieso veroordeeld tot de RE en hij gruwt van Nahverkehr.
Zou me ook niks verbazen dat ie gewoon helemaal niet komt opdagen. Als hij een uur later uit Bremen terug moet is ie sowieso veroordeeld tot de RE en hij gruwt van Nahverkehr.
Dan wacht hij nog een uur en dan mag hij weer in een IC met z'n Nahverkeerkaartje. Die IC doet precies dezelfde stations aan als de RE, maar ach...
Ik hoop dat het resultaat "zaterdag zal IC 143 gewoon z'n normale route rijden" is, maar daar vrees ik voor.
Ik hoop dan dus maar dat ICE 1028 een flinke vertraging heeft zodat we alsnog in die ICE kunnen, maar ook daar vrees ik voor omdat die trein volgens Zugfinder best wel punctueel is.
Nou ja, we gaan het zien. Eigenlijk maakt het gewoon geen hol uit ook, we beginnen toch met IC 143, of ie nou op tijd rijdt of niet En daarna zien we wel.
Op vrijdag 17 januari 2014 00:20 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja, we gaan het zien. Eigenlijk maakt het gewoon geen hol uit ook, we beginnen toch met IC 143, of ie nou op tijd rijdt of niet En daarna zien we wel.
En na een paar biertjes is het toch allemaal minder belangrijk.
Op vrijdag 17 januari 2014 00:20 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ja, we gaan het zien. Eigenlijk maakt het gewoon geen hol uit ook, we beginnen toch met IC 143, of ie nou op tijd rijdt of niet En daarna zien we wel.
Op donderdag 16 januari 2014 22:16 schreef WhiteJoker het volgende: Wel ruk trouwens dat omreizen via Utrecht. Treinen zitten overvol en als ik pech heb mag ik ook nog een tweede keer in Amersfoort overstappen. Op dit moment is Utrecht nou ook niet het prettigste station om over te stappen.
Kon jij zien of de treinen in kwestie ook waren verlengd?
Op vrijdag 17 januari 2014 00:43 schreef dennistd het volgende: Zoals al eerder gezegd: het maakt mij niet uit. Als ik jullie echt zat ben vertrek ik wel
Kon jij zien of de treinen in kwestie ook waren verlengd?
Eerlijk gezegd geen idee. Ik weet niet wat de originele lengte is. Werd door de IC naar Nijmegen (17.12 uur vanaf Sloterdijk) wel extra gestopt in Duivendrecht.
In dat geval zou IC143 de normale route rijden, en moeten de Noorderlingen wel richting Amersfoort/Apeldoorn/Deventer/Almelo/Hengelo of whatever komen.
Op vrijdag 17 januari 2014 08:13 schreef greavy het volgende: In dat geval zou IC143 de normale route rijden, en moeten de Noorderlingen wel richting Amersfoort/Apeldoorn/Deventer/Almelo/Hengelo of whatever komen.
Dan lijkt het mij het nuttigst dat wij gewoon ons oude plan aanhouden en zijn we om half elf in Hengelo-o-o. Ik ben te herkennen aan zwarte jas en dito hoed, maar PSM en Dennis herkennen mij nog wel, denk ik.
Dan lijkt het mij het nuttigst dat wij gewoon ons oude plan aanhouden en zijn we om half elf in Hengelo-o-o. Ik ben te herkennen aan zwarte jas en dito hoed, maar PSM en Dennis herkennen mij nog wel, denk ik.
Op vrijdag 17 januari 2014 09:17 schreef greavy het volgende: Een Belgische kennis van mij is vorig jaar in Cuba geweest, en heeft daar ook treinen op de foto gezet: [ afbeelding ]
Op vrijdag 17 januari 2014 09:17 schreef greavy het volgende: Een Belgische kennis van mij is vorig jaar in Cuba geweest, en heeft daar ook treinen op de foto gezet: [ afbeelding ]
jup, al is het al even geleden dat die meet plaatsvond
Weet iemand op welk trajact de tijd tussen 2 stations het langste is met een sprinter? Ben overigens ook wel benieuwd naar de gemiddelde tijd tussen 2 stations met een sprinter.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op vrijdag 17 januari 2014 10:30 schreef _serial_ het volgende: Weet iemand op welk trajact de tijd tussen 2 stations het langste is met een sprinter? Ben overigens ook wel benieuwd naar de gemiddelde tijd tussen 2 stations met een sprinter.
Op vrijdag 17 januari 2014 10:30 schreef _serial_ het volgende: Weet iemand op welk trajact de tijd tussen 2 stations het langste is met een sprinter? Ben overigens ook wel benieuwd naar de gemiddelde tijd tussen 2 stations met een sprinter.
Meppel - Zwolle? Assen - Haren?
Op vrijdag 17 januari 2014 09:17 schreef greavy het volgende: Zijn algemene indruk was dat het daar voornamelijk een oude teringbende was qua infrastructuur en materieel.
En wat is jouw algemene indruk, afgaande op deze foto's?
Zijn algemene indruk was dat het daar voornamelijk een oude teringbende was qua infrastructuur en materieel.
Wat lijkt me dat toch een onwijs cool land om naar toe te gaan. Er rijden ook honderden oude Nederlandse bussen rond, maar dat was jullie waarschijnlijk al bekend.
De treinen op de foto zijn uit 1944 (!) en hebben jarenlang rond Barcelona gereden. In 1970 kregen ze een nieuwe opbouw. Eind jaren 90 zijn ze naar Cuba gegaan.
Daarnaast rijden er in het land ook nog oude oost-Duitse Ferkeltaxen rond . Heeft zich daarnaast iemand wel eens afgevraagd wat er met die oude TEE-wagons is gebeurd die vroeger meerdere malen per dag tussen Amsterdam en Parijs reden in de tijd voor de Thalys?
Ik zit naar aanleiding van de vorige post trouwens even andere foto's te bekijken van de Cubaanse spoorwegen, en kwam toen op deze foto uit. Is mijn indruk verkeerd of is die wagen rechts een voormalige Portugese dieseltrein gebouwd door het Rotterdamse Allan?
Wie gaan er nou eigenlijk allemaal mee, volgens mij waren er nog wat aanhakers op het laatste moment (normaal zijn er met meets toch alleen afhakers? ): Fles PSM greavy ziggy^3 Hoog_groen b2py James monopoly Peter dennistd
Wie vergeet ik nu nog?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 17 januari 2014 12:22 schreef dennistd het volgende: Wie gaan er nou eigenlijk allemaal mee, volgens mij waren er nog wat aanhakers op het laatste moment (normaal zijn er met meets toch alleen afhakers? ): Fles PSM greavy ziggy^3 Hoog_groen b2py James monopoly Peter dennistd
Wie vergeet ik nu nog?
Socios, als hij al mee gaat en was b2py niet afgehaakt?
Op vrijdag 17 januari 2014 12:36 schreef dennistd het volgende: Het is in elk geval GEEN kloon van mij, hoewel de gelijkenissen met bier en regio wel toevallig zijn
Dichter bij huis rijden ook nog oude Nederlandse bussen rond, in Tirana heb ik 2 oude Hermes bussen gezien waar Heerlen NS en Aken op de voorkant stond
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2014 12:44:41 ]
Op vrijdag 17 januari 2014 12:43 schreef J.B. het volgende: Dichter bij huis rijden ook nog oude Nederlandse bussen rond, in Tirana heb ik 2 oude Hermes bussen gezien waar Heerlen NS en Aken op de voorkant stond
En op het vliegveld van Riga brengen ze je ook met oude lijndienstbussen van vliegtuig naar terminal. Aan de binnenkant nog diverse Nederlandse opschriften
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
Het mooiste vind ik nog wel de bussen in Skopje, daar hebben ze oude Duitse bussen uit de regio's Aken en Keulen en ze hebben ze nieteens de moeite genomen om de Duitse reclame van de zijkanten af te halen Ook op treingebied een unieke belevenis overigens.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2014 12:59:10 ]
Op vrijdag 17 januari 2014 12:58 schreef J.B. het volgende: Het mooiste vind ik nog wel de bussen in Skopje, daar hebben ze oude Duitse bussen uit de regio's Aken en Keulen en ze hebben ze nieteens de moeite genomen om de Duitse reclame van de zijkanten af te halen Ook op treingebied een unieke belevenis overigens.
In Montenegro heb ik nog wel eens (2008) overnacht in een oude slaapwagon van de SNCF uit 1954. Enerzijds wel gaaf, anderzijds waardeer ik airconditioning wel in dat soort treinen...
In Montenegro heb ik nog wel eens (2008) overnacht in een oude slaapwagon van de SNCF uit 1954. Enerzijds wel gaaf, anderzijds waardeer ik airconditioning wel in dat soort treinen...
Zijn dat die Servische slaaptreinen met keiharde bruine bedden? Daar heb ik afgelopen oktober in gelegen, een keer en nooit meer
Ik zit naar aanleiding van de vorige post trouwens even andere foto's te bekijken van de Cubaanse spoorwegen, en kwam toen op deze foto uit. Is mijn indruk verkeerd of is die wagen rechts een voormalige Portugese dieseltrein gebouwd door het Rotterdamse Allan?
Ik denk van niet:
Deze zijn gereviseerd en uiterlijk verneukt tot dit:
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
fles denkt dat je een kloon van mij bent, vandaar zijn reactie
Nee-heeej lees dan
Maar het zou handig zijn als Hoog_groen dan even aangaf inderdaad serieus mee te gaan, dan weten we dat we op haar moeten wachten, dan moet er een extra boekje gedrukt worden, dan moet ze op de hoogte zijn dat ze zelf een kaartje moet regelen, al dat soort dingen meer. Het is net iets minder vrijblijvend dan "ik zie morgenochtend wel of ik zin heb".
Prognose is overigens verder verrooskleurigd (is dat een woord? Ja nu wel ) van morgen 0800 naar morgen aanvang dienst. Ik verwacht geen bijzonderheden meer.
Op vrijdag 17 januari 2014 15:04 schreef Dr_Flash het volgende: "Het is mogelijk dat er vannacht al een incidentele goederentrein langs rijdt". Als die maar niet weer wat sloopt dan
Borne, Baarn. Poteto, potato.
Op vrijdag 17 januari 2014 15:07 schreef Dr_Flash het volgende: Ziggerd jij komt met Mono naar Hengelo he? Heb voor hem een kaartje, maar pas vanaf Hengelo dus.
Okee. Zal hem wel even appen, als hij hier niet meeleest.
"Terwijl den IJzeren machine zich in beweeging zette, heerschte eenen jompelstemming onder den verzaamelde reizigers die tegoed deeden aan roggenbrood van graen."
(te lezen met Polygoonstem)
Ik vertrek om 10.33u uit Oldenzaal. Mocht ik niet in Hengelo staan dan graag bij de Eektestraat in Oldenzaal aan de noodrem trekken, dan sta je bij het station stil
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef dennistd het volgende: Ik vertrek om 10.33u uit Oldenzaal. Mocht ik niet in Hengelo staan dan graag bij de Eektestraat in Oldenzaal aan de noodrem trekken, dan sta je bij het station stil
Op vrijdag 17 januari 2014 15:28 schreef dennistd het volgende: Ik vertrek om 10.33u uit Oldenzaal. Mocht ik niet in Hengelo staan dan graag bij de Eektestraat in Oldenzaal aan de noodrem trekken, dan sta je bij het station stil
Op vrijdag 17 januari 2014 15:30 schreef _serial_ het volgende: Ik dacht alle combinaties materieel nu wel gehad te hebben van Den Haag ri Venlo, vandaag stond er mat64 klaar voor deze IC rit.....
Haha dat viel mij ook al op zag je me nog staan bij de benelux? Zwarte broek, gele jas, kan niet missen
Verder een vraagje: waarom zijn alle SLT's weggehaald tussen Rotterdam en Den Haag/Hoek van Holland?
Gewoon, voor de variatie. Ze hebben andere lijntjes gevonden waar SLT het ook leuk doet. o.a. Eindhoven-Weert en Hoofddorp-Hoorn om zomaar wat voorbeelden te noemen.
Hoekselijn had het afgelopen jaar ook al SGM voor zover ik weet.
Op vrijdag 17 januari 2014 16:45 schreef Frozen-assassin het volgende: Dan zou ik a la greavy een half uurtje wachten op de volgende trein die hopelijk wel van fatsoenlijk materieel is...
Niks mis met de oude besjes, ik vind het persoonlijk geweldig als er eens totaal ander materieel voor komt rijden in een IC dienst
Gek, Strukton kraan en personeel, hele week al trouwens terwijl Asset Rail de PCA is.
Zou het zo zijn dat de PCA alleen het gewone onderhoud doet, en er voor schadeherstel anders wordt opgeroepen en het dus ook een andere aannemer kan zijn? Onderhoud is toch wat anders dan heraanleg van hele stukken spoor.
Er is weer een ETCS-land bij: Zweden. Een route tussen Haparandan en de grens met Finland is uitgerust met ERTMS Level 2, bedoeld om het goederenvervoer te stimuleren en om lessen uit te trekken voor een grotere uitrol van ERTMS in het Scandinavische land.
Haparanda heet het Sukt wel, dat is het enige stuk wat verhindert dat je een rondje om de Botnische Golf kunt rijden met de trein. Rijden namelijk geen reizigerstreinen.
Zou het zo zijn dat de PCA alleen het gewone onderhoud doet, en er voor schadeherstel anders wordt opgeroepen en het dus ook een andere aannemer kan zijn? Onderhoud is toch wat anders dan heraanleg van hele stukken spoor.
In theorie hoort het gewoon bij het dagelijks onderhoud van de PCA, de PCA heeft het in Borne ook zelf gedaan.
Ik kan me ook voorstellen dat ProRail wil voorkomen dat Asset Rail mogelijke bewijzen van slecht onderhoud laat verdwijnen bij met verwijderen van de wissels...
oh rijdt ie dan niet meer via Amersfoort? Ik had hem nog nooit in Zwolle gespot.
kun je trouwens ergens zien wanneer welk materiaal wordt ingezet- op een traject? Kan ik aan de hand daarvan bepalen hoe ik reis, heb een hekel aan de VIRM
oh rijdt ie dan niet meer via Amersfoort? Ik had hem nog nooit in Zwolle gespot.
kun je trouwens ergens zien wanneer welk materiaal wordt ingezet- op een traject? Kan ik aan de hand daarvan bepalen hoe ik reis, heb een hekel aan de VIRM
Normaal wel, en vanaf morgen ook weer wel. Maar er was een trein ontspoord bij Hilversum woensdag en die heeft de hele zooi zodanig naar de verrabbezakkenis gereden dat ze daar 3 dagen mee bezig zijn
ovtijden.com/avtdag/ut letters achter de laatste slash bepalen het station, dus Zl voor zwolle, ut voor Utrecht, etc.
Op vrijdag 17 januari 2014 19:22 schreef Dr_Flash het volgende: Dan heeft ie daar maar 18-19 minuten verloren trouwens, aan de actuele vertrektijden van Almelo en Hengelo te zien. Loc toch niet ZO stuk?
Op vrijdag 17 januari 2014 19:44 schreef dennistd het volgende: Even gekeken voor de zekerheid: om 18.53u is mijn laatste verbinding Bremen-Oldenzaal via Groningen.
Dat was toch juist handig, bij jou in de buurt de grens over?
Op vrijdag 17 januari 2014 19:44 schreef dennistd het volgende: Even gekeken voor de zekerheid: om 18.53u is mijn laatste verbinding Bremen-Oldenzaal via Groningen.
Dat was toch juist handig, bij jou in de buurt de grens over?
Ja, wat vroeg weggaan betreft Ik kan de IC van 7:21 uit Bentheim pakken, is alleen een kilometer of 10 verder rijden voor mij. Maar Bremen is nog wel een stukje uit de buurt
Dienstregelingen na 2014 Het voornemen van de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu is om NS de nieuwe hoofdrailnetconcessie 2015-2025 onderhands aan NS te gunnen. NS zal de afspraken die gemaakt zijn met het ministerie van Infrastructuur en Milieu in het kader van deze nieuwe concessie over de uitvoering van de dienstregeling uitvoeren. Zo zal NS in 2015 alle stations tot 20.00 uur minimaal twee keer per uur bedienen waar dat nu nog niet het geval is, en op vrijdag- en zaterdagavond zal NS latere treinen rijden vanuit de Randstad. Het aanbod op de HSl zal uitgebreid worden conform het plan dat NS heeft aangeboden aan het Ministerie van IenM en is goedgekeurd in de Ministerraad. Ook de afspraken die met regionale bestuurders zijn gemaakt in het kader van de dienstregeling zal NS nakomen.
Op vrijdag 17 januari 2014 20:01 schreef b2py het volgende: Ook de afspraken die met regionale bestuurders zijn gemaakt in het kader van de dienstregeling zal NS nakomen.
Ik ben vooral hier benieuwd naar.
Dat het kennelijk de moeite waard is te vermelden dat afspraken ook daadwerkelijk nagekomen zullen worden is op zich al zorgelijk.
Blijkbaar loopt er een studie naar een totaal nieuw OV-Systeem in Zeeland, wat dat ook mag inhouden... Tabeltitels van links naar rechts: Dienstregeling 2013; Wensbeeld voor 2014; Dienstregeling 2014; Bijzonderheden/opmerkingen
Op vrijdag 17 januari 2014 20:17 schreef b2py het volgende: Blijkbaar loopt er een studie naar een totaal nieuw OV-Systeem in Zeeland, wat dat ook mag inhouden... [ afbeelding ] Tabeltitels van links naar rechts: Dienstregeling 2013; Wensbeeld voor 2014; Dienstregeling 2014; Bijzonderheden/opmerkingen
Dus als ik het goed begrijp willen ze het liefst dit jaar al een lightrail binnen zeeland?
Lightrail, over bijna 75 km. Dat is ietsjes te ver.
Ligt eraan wat er met Lightrail wordt bedoeld. Maar wat mij meer verbaasde is dat ze het dus eigenlijk dit jaar nog zouden willen invoeren, of interpreteer ik de informatie nou verkeerd?
beperkingen zijn voorbij, treindienst wordt weer opgestart. Pimpel van 21:43 naar Amsterdam (in Deventer) rijdt niet. Waar was die toen die aanrijding plaatsvond? Nog in Bentheim denk ik? Gekeerd op Almelo?
Op vrijdag 17 januari 2014 21:36 schreef Dr_Flash het volgende: beperkingen zijn voorbij, treindienst wordt weer opgestart. Pimpel van 21:43 naar Amsterdam (in Deventer) rijdt niet. Waar was die toen die aanrijding plaatsvond? Nog in Bentheim denk ik? Gekeerd op Almelo?
Merkwaardige reisadviezen. In de twee IC's waarin ik vandaag zat werd bij aankomst op Utrecht omgeroepen dat reizigers naar Hilversum kunnen reizen via Amersfoort. De directe stoptrein vanuit Utrecht is sneller en scheelt een overstap. Al is die wel een stuk viezer, alle prullenbakken puilen uit en een dweil mag er ook wel eens doorheen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fixers op 17-01-2014 21:48:55 ]
Hoe zit dat met het schoonmaakbeleid van de NS dan eigenlijk? Ik zie in mijn nachtdiensten behoorlijk wat schoonmakers door de treinen van NS gaan die aan het perron staan. Let er verder niet echt op, ik zie wel dat ze de prullenbakken legen, maar heb ze niet zien dweilen, met doekjes de tafeltjes doen etc. Heb er verder dus niet op zitten letten.
Bij ons wordt elk treinstel minimaal 1 keer per dag schoongemaakt, en krijgen ze 1 keer per week een GIR (grote interne reiniging). Als ik een stelletje moet afrangeren naar de tank (daar wordt hij direct ook schoongemaakt) dan loop ik vantevoren altijd even door het stelletje heen en meldt ik direct aan de voorman van de schoonmakers als er iets is (cabine prullenbakjes meuren wel eens etc). Zo hou je het ook voor de reizigers netjes
Nee De 149 (Amsterdam Centraal V 15:00u) stond met loc 1777 te roken op Dronten. (en is tegen 19:00 weer in Amsterdam teruggekeerd) De 241 (Amsterdam Centraal V 17.00u) heeft in Wierden iemand voorgekregen.
Bedankt voor de tip, kon zo even gelukkig nog Kopenhagen boeken, Bahncomfort here I come! (I wish)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
To whom it may concern: Tot morgen, ik ga nu even Dakar kijken
Veel plezier alvast gewenst, de rest natuurlijk ook
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb er ook zin in! Ben nog aan het opruimen want mijn vriendin komt zo langs. Dan nog even omkleden en mezelf weer even melden op het rangeerterrein.
Veel plezier alvast gewenst, de rest natuurlijk ook
Dank u
quote:
Op vrijdag 17 januari 2014 22:18 schreef Monopoly het volgende: Ik heb er ook zin in! Ben nog aan het opruimen want mijn vriendin komt zo langs. Dan nog even omkleden en mezelf weer even melden op het rangeerterrein.
Hier zit het werk er weer op, nu even de urendeclaratie versturen, en dan nog even voor de buis. Morgenochtend weer vroeg op, de trein naar Breda en dan met de IC direct (of defect, maar hopen van niet) naar Amsterdam met James.
over 1700-locs gesproken: er zijn vandaag zes locs van Dijksgracht gehaald en naar de werkplaats in de Zaanstraat gesleept. Ook zijn er bakken DD-AR uit de haven opgehaald. Alles vanwege de terugkeer van DD-AR in reizigersdienst
Ik liep er daarnet langs en op een graafmachine met spoorwielen op de parkeerplaats naast het spoor na was er niets meer van te zien. Als je niet beter zou weten zou je op het eerste gezicht niet eens zeggen dat er iets aan de hand is. Vind ik best een aardige prestatie in zo'n 48 uur.