SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zou kunnen slaan op Aaf, die heeft immers een dubbele achternaam (en niet door een huwelijk), dus twee achternamen, één persoon, samen toch alleen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:56 schreef zwerty het volgende:
Anouk - Together alone is de muzikale hint
Tot nu toe vind ik hem als mol niet te overduidelijk gedragen, maar de aanwijzingen van de programmamakers zijn dan inderdaad wel te duidelijk.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:27 schreef Ooi86 het volgende:
Als JW echt de mol is vind ik t nu al een rukseizoen. Echt alles lijkt naar hem te wijzen....
Let de volgende keer maar eens op hem. Hij is natuurlijk geen acteur he? Dus het druipt echt van zijn houding/gedrag af dat hij niet goed weet hoe hij zich moet houden, beetje onoprecht en ongemakkelijk komt 'ie over. En alles wat hij tot nu toe heeft gedaan is mislukt, omdat hij heel sneaky de focus op andere dingen weet te leggen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:39 schreef Pietepietje het volgende:
[..]
Tot nu toe vind ik hem als mol niet te overduidelijk gedragen, maar de aanwijzingen van de programmamakers zijn dan inderdaad wel te duidelijk.
Even klungelen met een touw, waarbij hij meer aandacht voor de woordgrapjes had dan voor het touw. En een opdracht gaan doen, terwijl de rest nog met een andere opdracht bezig is, wat tijd kost. Erg mollerigquote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:55 schreef Moira. het volgende:
[..]
Let de volgende keer maar eens op hem. Hij is natuurlijk geen acteur he? Dus het druipt echt van zijn houding/gedrag af dat hij niet goed weet hoe hij zich moet houden, beetje onoprecht en ongemakkelijk komt 'ie over. En alles wat hij tot nu toe heeft gedaan is mislukt, omdat hij heel sneaky de focus op andere dingen weet te leggen.
Idd, sowieso wist iedereen dat de opdracht op het dak was. Dus wat moet je niet doen als je nog niet wil dat de tijd gaat lopen? Het dak op gaan! Wie gaat er als eerst het dak op 'om Jokers te zoeken'?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Even klungelen met een touw, waarbij hij meer aandacht voor de woordgrapjes had dan voor het touw. En een opdracht gaan doen, terwijl de rest nog met een andere opdracht bezig is, wat tijd kost. Erg mollerig![]()
.
Sowieso anderen naar jokers laten zoeken... haalt toch wat concentratie bij hen weg, waardoor de kans groter is dat ze iets over het hoofd zien en een opdracht mislukt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:59 schreef Moira. het volgende:
[..]
Idd, sowieso wist iedereen dat de opdracht op het dak was. Dus wat moet je niet doen als je nog niet wil dat de tijd gaat lopen? Het dak op gaan! Wie gaat er als eerst het dak op 'om Jokers te zoeken'?
En pas de laatste paar seconden hard je best doen en 'er dan ineens achterkomen' dat je het touw nog uit de knoop moet krijgen, waar je al die tijd de tijd voor hebt gehad
Als je de lichtshowopdracht terugkijkt met je blik op J-W als mol, wordt dat ook alleen maar bevestigd
Idd, omdat Daphne daardoor ook helemaal gefocussed was daarop, en zoiets had van "ja maar als jij ze zoekt en vindt, dan deel je ze met mij, dus ik ga ook zoeken en volg jou lekker!"quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:01 schreef DaMart het volgende:
[..]
Sowieso anderen naar jokers laten zoeken... haalt toch wat concentratie bij hen weg, waardoor de kans groter is dat ze iets over het hoofd zien en een opdracht mislukt.
Ik vind dat dus totaal niet, pure persoonlijke perceptie.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:27 schreef Ooi86 het volgende:
Als JW echt de mol is vind ik t nu al een rukseizoen. Echt alles lijkt naar hem te wijzen....
Lijkt me niet. Je staat midden in de groep en iedereen is verdacht.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:28 schreef jpjedi het volgende:
Moet je nagaan dat de kandidaten al veel eerder in de gaten hebben wie de mol is, wij kijken immers door de 'regie-bril'.
Ik vind niet dat het met pure persoonlijke perceptie te maken heeft als je in ogenschouw neemt dat JW's zijn beweging met zijn zaklamp zo door de regie in beeld werd gebracht als dat ook de code voor die kluis wel erg gemakkelijk naar hem te verwijzen valt.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik vind dat dus totaal niet, pure persoonlijke perceptie.
Misschien doet JW zich wel voor als Mol en maakt de regie daar handig gebruik van. Alsof men in aflevering 1 direct zo'n obvious hint gaat geven die naar de Mol wijst. Daar is het programma simpelweg te slim voor geworden in de loop der jaren.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 13:59 schreef Smeich het volgende:
Eens. Lijkt mij dus ook niet nee. Wij zien meer dankzij de regie, iets dat de kandidaten niet altijd zien (zoals JW die de letters M O L had afgebeeld met zijn zaklamp)..
[..]
Ik vind niet dat het met pure persoonlijke perceptie te maken heeft als je in ogenschouw neemt dat JW's zijn beweging met zijn zaklamp zo door de regie in beeld werd gebracht als dat ook de code voor die kluis wel erg gemakkelijk naar hem te verwijzen valt.
"Case is the mole" van vorig jaar nu al vergeten?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Misschien doet JW zich wel voor als Mol en maakt de regie daar handig gebruik van. Alsof men in aflevering 1 direct zo'n obvious hint gaat geven die naar de Mol wijst. Daar is het programma simpelweg te slim voor geworden in de loop der jaren.
Nogmaals, die hint was minder obvious.. daar heeft iemand toen hard op zitten puzzelen. De M - O - L was wel heel erg overduidelijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:54 schreef Dauthi het volgende:
[..]
"Case is the mole" van vorig jaar nu al vergeten?
Ik verdenk daarom juist Daphne. Ze is namelijk niet zo mak en schaap-achtig volgens mij. Zo komt ze misschien over maar heb juist het idee dat daarom niemand in de groep haar verdenkt en ze overal tussendoor zwenkt. En ondertussen niet veel overtuigend meedoet of iets verdient. Vond ik in de eerste aflevering ook al. Ook tunnelvisie hier helaasquote:Op zaterdag 11 januari 2014 11:03 schreef Moira. het volgende:
[..]
Idd, omdat Daphne daardoor ook helemaal gefocussed was daarop, en zoiets had van "ja maar als jij ze zoekt en vindt, dan deel je ze met mij, dus ik ga ook zoeken en volg jou lekker!"
Ook lekker mak schaap-achtig van Daphne, maar dat is heat of the moment voor een kandidaat. Bovendien verdenkt ze Jan-Willem niet.
Zou me echt heel erg verbazen als hij het niet isMaarja, er komen nog genoeg afleveringen om tóch nog op het verkeerde been gebracht te worden
Kandidaten doen ook rare dingen door de spanning, he?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 16:52 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Ik verdenk daarom juist Daphne. Ze is namelijk niet zo mak en schaap-achtig volgens mij. Zo komt ze misschien over maar heb juist het idee dat daarom niemand in de groep haar verdenkt en ze overal tussendoor zwenkt. En ondertussen niet veel overtuigend meedoet of iets verdient. Vond ik in de eerste aflevering ook al. Ook tunnelvisie hier helaas
Denk dat je jezelf voor de kop zal slaan als je die M-O-L aan het eind van aflevering 10 (de ontknoping) te zien krijgtquote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:05 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nogmaals, die hint was minder obvious.. daar heeft iemand toen hard op zitten puzzelen. De M - O - L was wel heel erg overduidelijk.
Elk jaar zeggen deelnemers achteraf dat ze de Mol vanaf de 2e/3e aflevering al zeker wisten..quote:Op zaterdag 11 januari 2014 12:27 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Je staat midden in de groep en iedereen is verdacht.
Ja en de kandidaten kunnen natuurlijk 24/7 elkaar op de lip zitten en checken wie zich er verdacht gedraagt of niet oprecht lijkt in gesprekken (de mol moet 24/7 acteren, ook tijdens het diner etc de schijn hoog houden dat hij slechts een kandidaat is), en daaruit valt veel meer af te lezen dan wat wij met selecte beelden op TV te zien krijgen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 21:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Elk jaar zeggen deelnemers achteraf dat ze de Mol vanaf de 2e/3e aflevering al zeker wisten..
红, Hóngquote:Op zaterdag 11 januari 2014 10:13 schreef gebruikersnaam het volgende:
Vertaal in google translate. Rood => Chinees vereenvoudigd
Ja en 7 + 7 is 14 en het is nu 2014....quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:03 schreef afsje het volgende:
Ik heb deze theorie nog niet voorbij zien komen hier volgens mij, maar bij afl. 1 hadden ze een code om een kluisje of iets te openen, en die code was 3425. Als je 3+4 = 7 & 2+5= 7 = 77. En dat is het geboortejaar van Jan-Willem.
Je moet niet mollen tijdens het diner, je moet als kandidaat overkomen op de kandidaten tijdens het diner, en tijdens het tandenpoetsen, en tijdens het ontbijt, etc.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoezo moet je Mollen dan tijdens een diner? Je kunt toch gewoon jezelf zijn? Enkel tijdens het spel zal de Mol zichzelf proberen in de juiste positie te manoeuvreren of gebruik te maken van voorkennis om een opdracht te saboteren. De opdrachten zijn tegenwoordig (de laatste jaren) dermate complex dat er in vele gevallen simpelweg niet te Mollen is óf de echte Mol maakt slim gebruik van het feit dat iedereen zich verdacht probeert te maken.
Dat vind ik dus ook, jaquote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:36 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Het is wel eens anders om het spel nu te zien terwijl je weet wie de mol is (ik ga helemaal voor JW). Hij houdt zich bewust stil op de achtergrond als de spellen worden uitgelegd en heeft dan zo'n geniepig lachje etc.. typisch iemand die geen acteur is
Is het niet logischer om de cijfers van die code gewoon direct te associëren met de radiozenders waarbij Jan-Willem heeft gewerkt? In plaats van allemaal gekke sommetjes uit te halen die de regie hoogstwaarschijnlijk niet zo heeft bedacht?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:03 schreef afsje het volgende:
Ik heb deze theorie nog niet voorbij zien komen hier volgens mij, maar bij afl. 1 hadden ze een code om een kluisje of iets te openen, en die code was 3425. Als je 3+4 = 7 & 2+5= 7 = 77. En dat is het geboortejaar van Jan-Willem.
Als dat vaker voor gaat komen is het een potentiële hint.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
Tijdens de speurtocht in de verlaten studio van afl. 2 kwamen er vele 'schilderingen' voorbij, waaronder de onderstaande:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier lijkt Daphne de 'aangewezen' mol.
Alleen hangt het touw bij deze opdracht overduidelijk bij de pallet, die zowel door Daphne als Jan-Willem strak voorbij wordt gelopen op het moment dat ze het dak oplopen en JWR een speeltje oppakt, dat ze beiden de Mol kunnen zijn. Wellicht blokkeerde DB door de looplijn precies het zicht van JWR hierop??quote:Op zondag 12 januari 2014 11:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als dat vaker voor gaat komen is het een potentiële hint.
Alleen wijst er hier een pijl naar Tygo...quote:Op zondag 12 januari 2014 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
Tijdens de speurtocht in de verlaten studio van afl. 2 kwamen er vele 'schilderingen' voorbij, waaronder de onderstaande:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er waren steeds 2 teams op pad dus ook 2 opdrachten die mogelijkerwijs door de porto gingen.quote:Op zondag 12 januari 2014 11:50 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Alleen hangt het touw bij deze opdracht overduidelijk bij de pallet, die zowel door Daphne als Jan-Willem strak voorbij wordt gelopen op het moment dat ze het dak oplopen en JWR een speeltje oppakt, dat ze beiden de Mol kunnen zijn. Wellicht blokkeerde DB door de looplijn precies het zicht van JWR hierop??
Tevens was het verdacht handig dat er twee opdrachten tegelijk door de porto gedaan moesten waar de tijd liep. Om dan vervolgens van de 7 minuten er 5 te verdoen met 'zoeken naar Jokers' en dan nog op het gemak te gaan ontknopen en tot slot te concluderen dat het niet lukt is wel erg 'gepast onhandig'. JWR roept nog dat het ontknopen lang duurde, maar het kan niet meer dan 1 minuut geweest zijn![]()
Heel scherp. Alleen liepen JW en Daphne op de trap naar boven al te zoeken naar jokers, dus al ruim voordat ze op het dak waren.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Alleen wijst er hier een pijl naar Tygo...
[ afbeelding ]
...hier naar Freek...
[ afbeelding ]
...hier naar Aaf (dat rode naast het rode rondje is een pijl, krijg het alleen niet goed in beeld)...
[ afbeelding ]
[..]
Er waren steeds 2 teams op pad dus ook 2 opdrachten die mogelijkerwijs door de porto gingen.
Behalve JW en Daphne was ook Jennifer op zoek naar jokers in de labyrint-opdracht (dat was de reden waarom zij het labyrint in wilde ('wat kan mij het geld schelen, ik wil jokers').
JW en Daphne zoeken pas echt naar jokers trouwens als de opdracht is mislukt.
Daphne vertelt dat ze met JW wilde omdat ze hem en Tygo over jokers hoorde praten en de hele groep hierdoor met het jokervirus werd geïnfecteerd. Op de trap spraken ze af:als we wat vinden, gaan we ze eerlijk delen. Ze keken een beetje rond op de trap, maar de tijd liep toen nog niet, dus voor het spel maakt het niet uit. Het pistooltje wat JW oppakt is een actie van nog geen 3 seconden, dus daar is geen tijd aan verloren gegaan. Daarna hebben ze gezocht naar de plekken waar ze moesten wezen, daarna naar de jokers.quote:Op zondag 12 januari 2014 13:29 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Heel scherp. Alleen liepen JW en Daphne op de trap naar boven al te zoeken naar jokers, dus al ruim voordat ze op het dak waren.
Waarom is het trouwens niemand opgevallen dat dit in de controle kamer stond?? Volgens mij lag het direct achter de monitoren op de grond.
[ afbeelding ]
Ja, deze hint bedoelde ik!quote:Op zondag 12 januari 2014 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
[ afbeelding ]
dit klopt echter nietquote:Bij de laatste opdracht wijst het bordje met 'geld' naar links. Na Aaf wijst het naar rechts. Heeft Aaf het bordje omgedraaid? #widmtips
Haai, newbie-mollenjager hier. Naar aanleiding van bovenstaande hint over Google translate:quote:Op zaterdag 11 januari 2014 22:30 schreef Pietepietje het volgende:
[..]
红, Hóng
Wat is daar een aanwijzing aan? Dat ze in Hong Kong zijn?
Ik hoor "gong koe sei". Lijkt mij veel te ver gezocht dat de redactie een mol kiest op basis van zijn naam die in het Chinees met heel erg veel fantasie bijna lijkt op Hongkong. Deze theorie zou ik onder her kopje tunnelvisie-theorieën scharen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:33 schreef zacha het volgende:
[..]
Haai, newbie-mollenjager hier. Naar aanleiding van bovenstaande hint over Google translate:
Voer 'roodbeen' in en vertaal naar Chinees (beide varianten werken). Klik dan op het knopje om de uitspraak te horen. Roodbeen klinkt als Hongkong. Of eerlijk gezegd klinkt het als 'Hongkongsoi', maar van dat staartje kunnen goeie mollenjagers vast ook wel wat leuks maken.
True! Gelukkig houden mollen enorm van tunnels dus volgens mij zit ik op de juiste weg (of in de juiste tunnel)quote:Op woensdag 15 januari 2014 13:36 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Ik hoor "gong koe sei". Lijkt mij veel te ver gezocht dat de redactie een mol kiest op basis van zijn naam die in het Chinees met heel erg veel fantasie bijna lijkt op Hongkong. Deze theorie zou ik onder her kopje tunnelvisie-theorieën scharen.
Ja, anders zat je er ook niet in hèquote:Op woensdag 15 januari 2014 14:37 schreef zacha het volgende:
[..]
True! Gelukkig houden mollen enorm van tunnels dus volgens mij zit ik op de juiste weg (of in de juiste tunnel)
Even voortbordurend op dit overzichtje wat ik maakte een tijd terug:quote:Overzicht twitter accounts:
Owen Schumacher: Geen twitter
Tygo Gernandt: Twittert niet tussen 13 mei en 7 juni
twitter:
TygoGernandt1 twitterde op vrijdag 07-06-2013 om 00:02:41
Was even aan de andere kant van de wereld... Moest ff... http://t.co/BrC3SbqDic
Sofie van den Enk: Twittert de hele periode door
Aaf Brandt Corstius: Twittert voor het laatst in 2010
Susan Visser: Onbekend
Jan-Willem Roodbeen: Heeft 1 retweet tussen 13 mei en 7 juni
Daphne Bunskoek: Onbekend
Maurice Lede: 3 tweets tussen 5 mei en 3 juni
Freek Bartels: Twittert niet van 11 mei tot 4 juni
Jennifer Hoffman: Twittert niet van 2 april tot 15 juni
Mocht Sofie de mol zijn, dan is het toch goed mogelijk dat ze aan iemand heeft gevraagd te blijven reageren. Er zijn zo veel mensen die fanatiek zoeken. Dan kan je het best goed voorbereid zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Even voortbordurend op dit overzichtje wat ik maakte een tijd terug:
Susan Visser's Facebook staat ook volledig stil tussen 13 mei en 14 juni.
Ik denk ergens dat Sofie de volgende aflevering afvalt want zij is simpelweg te bezig op social media om lang in dit spel te hebben kunnen zitten. Over Daphne Bunskoek is amper iets te vinden.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
quote:
Dat mag niet volgens het contract wat je tekent als Mol.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mocht Sofie de mol zijn, dan is het toch goed mogelijk dat ze aan iemand heeft gevraagd te blijven reageren. Er zijn zo veel mensen die fanatiek zoeken. Dan kan je het best goed voorbereid zijn.
Nee, precies laten zien wanneer je terug bent, dat is de bedoeling.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag niet volgens het contract wat je tekent als Mol.
Er is 1 vertrouwenspersoon, misschien dat die dat heeft gedaanquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:39 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag niet volgens het contract wat je tekent als Mol.
Hoezo spoiler tags? Wat is hier spoilerig aan? Het is een theorie.
Dit topic is voor hints en theorieën in de serie. Als je er achter wil komen door naar social media te kijken kan dat beter in een ander topic imo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:41 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Waarom moet het in spoiler tags? Daar is dit topic toch juist voor?
Social media is mede een hint naar de mogelijke volgorde van afvallen, derhalve duidelijk onderdeel van dit topic.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:53 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dit topic is voor hints en theorieën in de serie. Als je er achter wil komen door naar social media te kijken kan dat beter in een ander topic imo.
Mwah. Vind het meer spoilers. Ik wil het iig niet op deze manier al weten wie er uit vliegt. En ik ben niet de enige denk ik.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Social media is mede een hint naar de mogelijke volgorde van afvallen, derhalve duidelijk onderdeel van dit topic.
Dit! Ik vind het heel erg leuk om te kijken naar wat er in de serie gebeurt en daarover te speculeren, maar ik vind het kijken naar tweetdata toch een beetje valsspelen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:00 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Mwah. Vind het meer spoilers. Ik wil het iig niet op deze manier al weten wie er uit vliegt. En ik ben niet de enige denk ik.
Geen hints die door het programma zelf gegeven worden of gevonden dienen te worden.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Social media is mede een hint naar de mogelijke volgorde van afvallen, derhalve duidelijk onderdeel van dit topic.
Dit inderdaad, lijkt mij toch wel duidelijk.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:53 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Dit topic is voor hints en theorieën in de serie. Als je er achter wil komen door naar social media te kijken kan dat beter in een ander topic imo.
RLS / [WIDM] Social Mediaquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Ten eerste is er niet echt een ander topic om dit te plaatsen en ten tweede zijn de twitterdata net zo mysterieus als een mogelijke hint. Er is in principe niet veel uit af te leiden.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, daar ga ik dus niet in posten
Ehh sorry, waarom niet? Jouw reden om het hier te posten is dat het niet in een ander topic kan, ís er een ander topic, wil je daar niet heen?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tja, daar ga ik dus niet in posten
Beetje flauw de manier waarop je dit doet, daarom.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:38 schreef Meke het volgende:
[..]
Ehh sorry, waarom niet? Jouw reden om het hier te posten is dat het niet in een ander topic kan, ís er een ander topic, wil je daar niet heen?
Ik vervul slechts jouw behoefte, opdat mijn eigen behoefte vervuld kan worden. Egoïstisch wellicht, maar flauw?quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beetje flauw de manier waarop je dit doet, daarom.
Ik had geen behoefte aan een ander topic, vind het hier prima passen namelijk. Laten we gewoon verder gaan met de discussie stel ik voor.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vervul slechts jouw behoefte, opdat mijn eigen behoefte vervuld kan worden. Egoïstisch wellicht, maar flauw?
Beetje flauw van jou juist, dat je informatie die meerdere mensen hier liever niet lezen, niet in een inmiddels aangemaakt apart topic wilt plaatsen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 18:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beetje flauw de manier waarop je dit doet, daarom.
De tweets van Sofie waren ingeplande tweets die automatisch zijn gepost.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Susan Visser's Facebook staat ook volledig stil tussen 13 mei en 14 juni.
Ik denk ergens dat Sofie de volgende aflevering afvalt want zij is simpelweg te bezig op social media om lang in dit spel te hebben kunnen zitten. Over Daphne Bunskoek is amper iets te vinden.
Ik denk dat het risico te groot is om daar de Mol tussen te zetten, dat zou praktisch ook niet kunnen want dan zou er iemand ontbreken in de groep die in het publiek zat.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:55 schreef TLC het volgende:
Ik vraag me af waarom de kandidaten niet de acteurs van het toneel zelf voor ogen kregen, maar een foto van ze te zien kregen.. zou de daadwerkelijke mol vermomd op de foto staan ? zo iets is lang van tevoren te regelen natuurlijk en het zou een typische hint zien in een afsluitende aflevering waarbij je zegt 'dat we dat niet gezien hebben![]()
'
En zou om die reden behalve Owen ook Susan afvallen als mol ?
Zo'n foto kan toch maanden van tevoren al worden gemaakt ?quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat het risico te groot is om daar de Mol tussen te zetten, dat zou praktisch ook niet kunnen want dan zou er iemand ontbreken in de groep die in het publiek zat.
Daar heb je een punt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 13:31 schreef TLC het volgende:
[..]
Zo'n foto kan toch maanden van tevoren al worden gemaakt ?
Zou wel een toffe hint zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:55 schreef TLC het volgende:
Ik vraag me af waarom de kandidaten niet de acteurs van het toneel zelf voor ogen kregen, maar een foto van ze te zien kregen.. zou de daadwerkelijke mol vermomd op de foto staan ? zo iets is lang van tevoren te regelen natuurlijk en het zou een typische hint zien in een afsluitende aflevering waarbij je zegt 'dat we dat niet gezien hebben![]()
'
De foto...ik kan er niet echt iemand uithalen...misschien Tygo als 5de van rechts? (de kin komt wat overeen, de lengte absoluut niet)quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:55 schreef TLC het volgende:
'
Wellicht Sofie als de derde van rechtsquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:06 schreef kvd het volgende:
[..]
De foto...ik kan er niet echt iemand uithalen...misschien Tygo als 5de van rechts? (de kin komt wat overeen, de lengte absoluut niet)
[ afbeelding ]
Inderdaad, overduidelijk in beeld ook een paar keer dat ze haar peddel niet eens in het water deed.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:31 schreef Lemming22 het volgende:
Jullie ook opgevallen dat Sofie geen bal deed in de roeiboot? Daarnaast zat ze ook op de beste positie voor de mol, helemaal alleen achterin waar niemand haar kon zien.
Maar het leek ook alsof Tygo onwijs aan het acteren was dat die keihard mee deed? Of heeft niemand dit gezien?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:31 schreef Lemming22 het volgende:
Jullie ook opgevallen dat Sofie geen bal deed in de roeiboot? Daarnaast zat ze ook op de beste positie voor de mol, helemaal alleen achterin waar niemand haar kon zien.
Sofie koos ook voor de zware tas, helaas wilde de rest van haar groep de lichte tas.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:40 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Titel van de opdracht was Zware keuze, Susan koos ervoor om de zware tas te nemen. Door de zware tas waren ze twee minuten te laat.
Ja, was wel wat overdreven. Net als Daphne. Maar dat kan nog wel in the heat of the moment.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:38 schreef Danielle83 het volgende:
[..]
Maar het leek ook alsof Tygo onwijs aan het acteren was dat die keihard mee deed? Of heeft niemand dit gezien?
Zou wel mooi zijn, maar ook riskant. Als 1 van de deelnemers het gezien had en dat gezegd had op dat moment was het hele spel verpestquote:Op donderdag 16 januari 2014 18:06 schreef kvd het volgende:
[..]
De foto...ik kan er niet echt iemand uithalen...misschien Tygo als 5de van rechts? (de kin komt wat overeen, de lengte absoluut niet)
[ afbeelding ]
Die titel kan inderdaad slaan op de keuze voor de zware tas, of de mol mocht kiezen bij de test. Dan heb je Susan (2x), Daphne en ..?quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:40 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Titel van de opdracht was Zware keuze, Susan koos ervoor om de zware tas te nemen. Door de zware tas waren ze twee minuten te laat.
Of niet omdat je hiermee een "voorsprong" op de andere hebt, je wilt toch winnenquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:45 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn, maar ook riskant. Als 1 van de deelnemers het gezien had en dat gezegd had op dat moment was het hele spel verpest
Aafquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:47 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Die titel kan inderdaad slaan op de keuze voor de zware tas, of de mol mocht kiezen bij de test. Dan heb je Susan (2x), Daphne en ..?
Of de keuze wie je laat kiezen voor jou. Kan alles zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:47 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Die titel kan inderdaad slaan op de keuze voor de zware tas, of de mol mocht kiezen bij de test. Dan heb je Susan (2x), Daphne en ..?
Yep, dat wou ik ook net posten. Vorige seizoenen kwam dit niet tot nooit echt in opdrachten voor, wel? "Beetje" toevallig wel ja.quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:52 schreef Danielle83 het volgende:
Daar was ie weer: A-B-C-tje... Net als in afl.2. "De ABC opdracht" -->Aaf Brandt Corstius is de MOL!!!
In het seizoen waarin Art won, waren er aardig wat kunstzinnige opdrachten, waardoor mensen dachten dat Art de mol wel zou zijnquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:56 schreef Smeich het volgende:
[..]
Yep, dat wou ik ook net posten. Vorige seizoenen kwam dit niet tot nooit echt in opdrachten voor, wel? "Beetje" toevallig wel ja.
Die weet ik ook nog ja haha, mooi was dat. Maar de ABC'jes zijn wel samen weer een theoriequote:Op donderdag 16 januari 2014 21:58 schreef DaMart het volgende:
[..]
In het seizoen waarin Art won, waren er aardig wat kunstzinnige opdrachten, waardoor mensen dachten dat Art de mol wel zou zijn.
Ja, eerder ook al een keer, op de markt was dat. Nadat Art zijn presentatie had gedaan, meen ik.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:00 schreef Ooi86 het volgende:
Ik hoorde ergens in de uitzending ineens een fotogeluid (sluitergeluid van iphone) terwijl me niet duidelijk was waarvoor dat was. Het was ergens bij het zoeken op t strand naar roeiers. Is dat iemand anders ook opgevallen?
Er zaten sowieso meer geluiden van het maken van een foto in de uitzending, zoals bij het Chinese meisje met haar mobiel. Misschien dat dat een hint kan zijn naar de identiteit van de Mol.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:00 schreef Ooi86 het volgende:
Ik hoorde ergens in de uitzending ineens een fotogeluid (sluitergeluid van iphone) terwijl me niet duidelijk was waarvoor dat was. Het was ergens bij het zoeken op t strand naar roeiers. Is dat iemand anders ook opgevallen?
Op dat moment stonden er een paar meisjes met een fotocamera op het strand. Maar wel vreemd om daar bewust zo'n geluid onder te monteren.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:00 schreef Ooi86 het volgende:
quote:Aflevering 1 heet: Schijnbeweging; Sofie is de enige die een lichtsein maakt tijdens de licht opdracht.
Aflevering 2 heet: Vindingrijk; Sofie was de eerste die het nieuwe mol-speeltje vond namelijk; de zwarte vrijstelling.
Aflevering 3 heet: Zware keuze; Sofie koos direct voor de zwaarste koffer tijdens de eerste opdracht.
Tot nu toe verwijzen alle titels naar Sofie, misschien is het tunnelvisie, toch waren in bijna alle voorgaande series de titels ook verwijzingen naar de mol.
Niet alles wijst naar Sofie want aflevering 2 en 3 kunnen ook naar onder andere Susan wijzen. Zij wilde ook de zware koffer etc etcquote:
Sofie had vaak een zeer goede positie. Evenals Susan en ook Freek. Als het Sofie is zou ik het jammer vinden trouwens.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:24 schreef Aangenaam het volgende:
Misschien ben ik dom, maar waarom zou de mol voor de zwarte vrijstelling gaan, en niet een normale vrijstelling?Wat zou de mol daar beter van worden?
Verder, is het een idee om te kijken naar de opdrachten, om te zien wat de beste molpositie per opdracht is? En wie die rollen dan invullen? Misschien worden we daar iets wijzer uit.
klopt aflevering en 1 kan ook naar jw wijzenquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:22 schreef MolFan het volgende:
[..]
Niet alles wijst naar Sofie want aflevering 2 en 3 kunnen ook naar onder andere Susan wijzen. Zij wilde ook de zware koffer etc etc
Ik zit zelf op JW en Sofie, maar ik vind het tot nog toe allemaal iets te obvious.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:25 schreef MolFan het volgende:
[..]
Sofie had vaak een zeer goede positie. Evenals Susan en ook Freek. Als het Sofie is zou ik het jammer vinden trouwens.
om andere vrijstelliningen (dus sowieso groene schermen) ongedaan te makenquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:24 schreef Aangenaam het volgende:
Misschien ben ik dom, maar waarom zou de mol voor de zwarte vrijstelling gaan, en niet een normale vrijstelling?Wat zou de mol daar beter van worden?
Verder, is het een idee om te kijken naar de opdrachten, om te zien wat de beste molpositie per opdracht is? En wie die rollen dan invullen? Misschien worden we daar iets wijzer uit.
Er kozen 3 mensen voor de zware tas: Sofie (minderheid in haar groepje), Susan em Tygo (meerderheid in hun groepje).quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:40 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Aafquote:Op donderdag 16 januari 2014 21:47 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Aaf was ik helemaal vergeten terwijl ik daar na aflevering 1 op zatquote:
Ik hoor I'll be there....ready or (...)...i'll be therequote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef MolFan het volgende:
- Wat wordt er gezegd in het muziekje in de eerste executieronde als Susan haar groene scherm krijgt te zien? Het gaat als volgt. Susan krijgt een groen scherm. vervolgens speelt het muziekje verder af maar tijdens het muziekje wordt iets gefluisterd!
- Op de hoeveelste minuut is dat precies?? ;O
- Op 11:15 (NED 1 HD RIP, kan dus afwijken van Uitzending Gemist) hoor je iets van een trein en daarna komt het. Het is best een creepy geluid vooral met koptelefoon op. Je moet het geluid aardig hard zetten. Het lijkt achterstevoren.
Hier een link naar het geluidsfragment: https://app.box.com/s/rgwx4jvbo4ak8tvk5nfa - Het geluid/gefluister begint op 00:12 met het trein geluid, op 00:15 is het gefluister te horen. Direct erna komt hetzelfde stukje achterstevoren en als laatste is het vertraagd en in normale luister richting (geen idee of dit een woord is) te horen. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
- Ik heb het geluid nog eens nageluisterd en wat ik erin hoor is "Wǒ shì mó'ěr" vertaald in ik ben mol
http://translate.google.n...=#nl/zh-TW/ik%20ben%20mol
Hoe bedoel je "Sofie is de enige die een lichtsein maakt"?quote:
Ik zat ook op JW, maar weinig verdachts gezien inderdaad. Alleen wat op de achtergrond in discussies. Kan mollengedrag (als de discussie de verkeerde kant op gaat, niet teveel opvallen) zijn, maar ook gewoon karakter.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:27 schreef MolFan het volgende:
JW zit ik niet meer op. Niks geks zien doen deze aflevering. Zou prachtig zijn als het Freek is
Enge shit.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef MolFan het volgende:
- Wat wordt er gezegd in het muziekje in de eerste executieronde als Susan haar groene scherm krijgt te zien? Het gaat als volgt. Susan krijgt een groen scherm. vervolgens speelt het muziekje verder af maar tijdens het muziekje wordt iets gefluisterd!
- Op 11:15 (NED 1 HD RIP, kan dus afwijken van Uitzending Gemist) hoor je iets van een trein en daarna komt het. Het is best een creepy geluid vooral met koptelefoon op. Je moet het geluid aardig hard zetten. Het lijkt achterstevoren.
Hier een link naar het geluidsfragment: https://app.box.com/s/rgwx4jvbo4ak8tvk5nfa - Het geluid/gefluister begint op 00:12 met het trein geluid, op 00:15 is het gefluister te horen. Direct erna komt hetzelfde stukje achterstevoren en als laatste is het vertraagd en in normale luister richting (geen idee of dit een woord is) te horen. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.
- Ik heb het geluid nog eens nageluisterd en wat ik erin hoor is "Wǒ shì mó'ěr" vertaald in ik ben mol
Tygo houdt er gewoon van om te sarren. Hij speelt het wel slim, maar ik denk niet dat hij de mol is. Voorlopig zet ik in op Sofie en Daphne.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:30 schreef Xummon het volgende:
Sofie is voor mij momenteel te voor de hand liggend, lijkt of ze te graag de mol wil zijn (maar zou dus ook weer een truc kunnen zijn)
Daphne doet zich vrij dom voor terwijl ze in het echt toch een stuk slimmer is.
Tygo is wel erg stiekem en doet dingen die andere niet zo snel lijken te zien
Dan kan hij ook gewoon goed gemold hebbenquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:27 schreef MolFan het volgende:
JW zit ik niet meer op. Niks geks zien doen deze aflevering. Zou prachtig zijn als het Freek is
dat dusquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:45 schreef Duzzy het volgende:
Ik zag sophie bij de roeiopdracht zelf niet meeroeien als achterste roeier die de andere niet konden zien..
gewoon 1 van de dames die zucht en iets mompeltquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef MolFan het volgende:
Zit de achterste er niet gewoon om een beetje bij te sturen af en toe? En Sophie zei het ook al zelf dat ze de rest instructies gaf omdat ze zelf niet echt mee zou roeien.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:45 schreef Duzzy het volgende:
Ik zag sophie bij de roeiopdracht zelf niet meeroeien als achterste roeier die de andere niet konden zien..
Edit: 3 seconden te laat![]()
er zit nog een vent achter met een stuurdingquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zit de achterste er niet gewoon om een beetje bij te sturen af en toe? En Sophie zei het ook al zelf dat ze de rest instructies gaf omdat ze zelf niet echt mee zou roeien.
Nee, achter haar zit nog een Chinees in rode kleding..quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zit de achterste er niet gewoon om een beetje bij te sturen af en toe? En Sophie zei het ook al zelf dat ze de rest instructies gaf omdat ze zelf niet echt mee zou roeien.
O, die had ik even gemist dan. Maar sowieso gaf ze het van tevoren al aan, dus een mollenstreek lijkt het me niet.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:49 schreef nightfall het volgende:
[..]
er zit nog een vent achter met een stuurding
Maar ook de keren dat ze roeide was het lucht wat haar peddel schepte..quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:47 schreef DaMart het volgende:
[..]
volgens wikipedia bepalen de voorste de snelehidquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:52 schreef Duzzy het volgende:
[..]
Maar ook de keren dat ze roeide was het lucht wat haar peddel schepte..
Bovendien roei je naar mijn mening juist het hardst mee achterin als je telkens van links naar rechts moet met je peddel om bij te sturen..
En de rare chinees achterin idd..![]()
trouwens afkomstig van de duitse wiki, en vertaald door googlequote:Peddelaars
Afhankelijk van het type boot zit tussen 10 en 50 paddlers in de rijrichting voor twee op een bank. Je peddelen , afhankelijk van hun zitpositie, met de bladen paddle op de rechter-of linkerkant van de boot. De slag mensen genoemd roeiers op de eerste bank het tempo en bepalen botssnelheid en racen tactiek. Alle andere roeiers in de boot peddelen in sync met hen op te blazen dat neemt de drummer van de schok mensen
Moet je de film maar eens kijken waar het uitkomt (ben ik nu aan het doen....kijken of ik kan ontdekken wat er gezegd wordt...)quote:
die is van de chineese baywatch johquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, achter haar zit nog een Chinees in rode kleding..
En dat is?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:09 schreef kvd het volgende:
[..]
Moet je de film maar eens kijken waar het uitkomt (ben ik nu aan het doen....kijken of ik kan ontdekken wat er gezegd wordt...)
Hoezo Aaf of Jennifer? Waar concludeer je dat uit?quote:
Het is inderdaad heel raar vertaald.. anders moet ik geloven dat sophie alle andere roeiers probeerde op te blazenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:07 schreef Xummon het volgende:
[..]
volgens wikipedia bepalen de voorste de snelehid
[..]
trouwens afkomstig van de duitse wiki, en vertaald door google
Film: the craziesquote:
Dank voor je uitlegquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:21 schreef kvd het volgende:
[..]
Film: the crazies
nummer: had to be sure
componist: Mark Isham
Kom er net ook achter dat het al vaker in WIDM is gebruikt (sowieso vaker de muziek van deze film)
Maar goed, ik heb dus even in 10 minuten een bijna 2 uur durende horror 'gekeken' (nier verstandig zo 's avonds laat voor mij hahaha)
Ik heb meerdere keren aan een drakenbootrace meegedaan, als mol kun je beter ergens in het midden zitten. Daar kun je makkelijker het ritme verstoren en daarmee de snelheid eruit halen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:18 schreef Duzzy het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel raar vertaald.. anders moet ik geloven dat sophie alle andere roeiers probeerde op te blazen
Maar als je niet de snelheid bepaalt is het de bedoeling dat je gewoon niet roeit?
Nee, dat weten we niet..quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Moira. het volgende:
Weten we eigenlijk wel wat er in de koffertjes zat?
Mensen vinden Sofie verdacht omdat ze de zware tas nam, maar daar zat wel ¤1000,- in.
Wellicht zat er in de koffer helemaal geen geld, dan is bijv. Jan-Willem juist weer verdacht omdat (o.a.) hij stellig die koffer wou.
volgens mij valt het een beetje af te lezen aan de stand van Art zijn ogenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo Aaf of Jennifer? Waar concludeer je dat uit?
Volgens mij wijst de titel van de aflevering niet naar de koffers maar juist naar dat eindspelquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:28 schreef Moira. het volgende:
Weten we eigenlijk wel wat er in de koffertjes zat?
Mensen vinden Sofie verdacht omdat ze de zware tas nam, maar daar zat wel ¤1000,- in.
Wellicht zat er in de koffer helemaal geen geld, dan is bijv. Jan-Willem juist weer verdacht omdat (o.a.) hij stellig die koffer wou.
Je stuurt het geld natuurlijk naar je mol toe (anders moet je lukraak gaan gokken wie van de rest je tegenstander in de finale zal zijn).quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:18 schreef MolFan het volgende:
Nee je stuurt geld naar een kandidaat waarvan je denkt dat hij of zij de finale haalt dus dan zou ze juist niet verdacht zijn, maar gewoon ver komen. Hoe weet je dat JW niet op Sofie zit?
Nee slimmerik. Als je geld naar de mol stuurt gaat het UIT de pot. Als kandidaat wil je zoveel mogelijk in de pot. Je moest dus finalisten uitkiezen.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je stuurt het geld natuurlijk naar je mol toe (anders moet je lukraak gaan gokken wie van de rest je tegenstander in de finale zal zijn).
JW zit op Daphne, Aaf en Jennifer (ik ga meer uit van de testbiechten en niet van de testschermen). Of hij is de mol en/of zit niet op Sofie.
Nee, al het geld dat verstuurt word is veilig. Het wordt alleen verdubbelt als die kandidaat (of mol) er nog inzit in de finale.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:31 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee slimmerik. Als je geld naar de mol stuurt gaat het UIT de pot. Als kandidaat wil je zoveel mogelijk in de pot. Je moest dus finalisten uitkiezen.
Aaf en Jennifer wat?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Je stuurt het geld natuurlijk naar je mol toe (anders moet je lukraak gaan gokken wie van de rest je tegenstander in de finale zal zijn).
JW zit op Daphne, Aaf en Jennifer (ik ga meer uit van de testbiechten en niet van de testschermen). Of hij is de mol en/of zit niet op Sofie.
Als de kandidaat er nog in zit iddquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nee, al het geld dat verstuurt word is veilig. Het wordt alleen verdubbelt als die kandidaat (of mol) er nog inzit in de finale.
Anders heet het ook geen ´geld veilig stellen´
Onzin.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:31 schreef MolFan het volgende:
[..]
Nee slimmerik. Als je geld naar de mol stuurt gaat het UIT de pot. Als kandidaat wil je zoveel mogelijk in de pot. Je moest dus finalisten uitkiezen.
Dat "Wǒ shì mó'ěr" - "ik ben mol" is wel goed gevonden, maar ik denk niet dat er specifiek iets gefluisterd wordt.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef MolFan het volgende:
Art zei toch duidelijk kies een kandidaat waarvan jij denkt dat die aflevering 9 haalt en de mol is geen kandidaatquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Onzin.
Geld wat opgestuurd wordt, is sowieso veiliggesteld.
Komt alleen rente bovenop (en meer naarmate het eerder opgestuurd is) als de geadresseerde persoon in aflevering 9 nog in het spel zit.
Dus ja: je stuurt het idd naar je mol..
Moltalk gezien? Daarin werd gezegd dat het verzonden geld sowieso veilig is..quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef MolFan het volgende:
[..]
Als de kandidaat er nog in zit iddNiet de mol. Er was duidelijk gezegd kies kandidaten en een mol is geen kandidaat
JW zit op alledrie de dames volgens zijn testbiecht (Jennifer in mindere mate).quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aaf en Jennifer wat?
Of bedoel je dat Aaf Jennifer verdenkt?
Niet gezien. Wel vreemd dan dat Art sprak over kandidatenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Moltalk gezien? Daarin werd gezegd dat het verzonden geld sowieso veilig is..
Huh? Wat heeft dat met mijn vraag te maken?quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:29 schreef MolFan het volgende:
[..]
Volgens mij wijst de titel van de aflevering niet naar de koffers maar juist naar dat eindspel
Dan is het dus ook niet logisch voor mensen om conclusies te trekken dat 'degene die zo stellig de zware tas wilde verdacht is', omdat dat uiteindelijk misschien geld had opgeleverd, terwijl zo'n koffer dat misschien niet had gedaanquote:
Ohquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:37 schreef MolFan het volgende:
Niks maar zat er nog eens over na te denkenDenk dat ze de kijker op het verkeerde spoor willen zetten met die titel
Waarom hebben we het steeds over die ''zware'' tas? Omdat de aflevering zo heet? Zoals ik al zei misschien slaat het wel op ''zware beslissing'' met die rode en groene schermenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan is het dus ook niet logisch voor mensen om conclusies te trekken dat 'degene die zo stellig de zware tas wilde verdacht is', omdat dat uiteindelijk misschien geld had opgeleverd, terwijl zo'n koffer dat misschien niet had gedaan
Achsoja, even vergeten dat de aflevering zo heettequote:Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef MolFan het volgende:
[..]
Waarom hebben we het steeds over die ''zware'' tas? Omdat de aflevering zo heet? Zoals ik al zei misschien slaat het wel op ''zware beslissing'' met die rode en groene schermen
Valt niks zinnigs over te zeggen. Misschien zat in de koffer wel een briefje met "vrijstelling"quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Dan is het dus ook niet logisch voor mensen om conclusies te trekken dat 'degene die zo stellig de zware tas wilde verdacht is', omdat dat uiteindelijk misschien geld had opgeleverd, terwijl zo'n koffer dat misschien niet had gedaan
Jah of een briefje Art is de mol, wie zal het zeggenquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Valt niks zinnigs over te zeggen. Misschien zat in de koffer wel een briefje met "vrijstelling"
Ja, echt ZO rot dat WIDM stil ligt tijdens de OS..quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef Moira. het volgende:
[..]
Oh
Het nare aan dit programma is dat je alles sowieso pas zeker weet na de laatste aflevering
Nog 2 maanden wachten
Ja, vast...quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:41 schreef MolFan het volgende:
[..]
Jah of een briefje Art is de mol, wie zal het zeggen
Ja, dat vind ik echt matigquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, echt ZO rot dat WIDM stil ligt tijdens de OS..
Nee joh mag lekker lang duren houd het spannendquote:Op donderdag 16 januari 2014 23:42 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik echt matigZendt het dan ff 2x uit op één van de andere zenders ofzo
Mwoah. Iedereen die meedoet is kandidaat en één daarvan is ook nog eens mol. Zo zie ik het.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:35 schreef MolFan het volgende:
[..]
Art zei toch duidelijk kies een kandidaat waarvan jij denkt dat die aflevering 9 haalt en de mol is geen kandidaat
Of hadden kunnen verdubbelen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:11 schreef Sharko1985 het volgende:
Als het geld uit de pot sowieso veilig is als het opgestuurd is zou de mol het dus nooit voor de roei opdracht hebben opgestuurd omdat ze het daar hadden kunnen inzetten en dus verliezen.
Aaf ook. Zie die shots hierboven en ze deed vandaag enorm raar met die gebouwen. Gaf bij ieder team iets anders door. Ja de trein is sneller! Nee ik zou lopen das sneller!quote:Op vrijdag 17 januari 2014 00:14 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Jan-Willem, Sofie en Susan zijn wat mij betreft de enige kandidaten voor de Mol. De rest heb ik weggestreept.
Wat ik me kan herinneren, was dat de keuze van Aaf zelf, omdat zij zei dat ze de slapste was.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 02:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Freek en JW zijn het nog steeds voor mij.
Freek zou ik geniaal vinden. De mol als penningmeester. Eerst er bijna niks in krijgen en dan de helft laten verdwijnen via een enveloppe. Daardoor ook de kans op het verdubbelen wegspelen. Hij probeerde ook hele sterke kerels voor de boot te regelen maar moffelt dat weg onder het mom van gay.
Wie was er trouwens verantwoordelijk voor de keuze om aaf voorop te zetten? Dat sofie er niks over zei spreekt weer tegen haar. Iemand die een keer geroeid heeft weet dat je voorop zo min mogelijk gewicht moet hebben. Scheelt veel in de weerstand. Dit kan ook naar de titel verwijzen.
Neemt niet weg dat het een mollenstreek kán zijn om een zware koffer mee te moeten zeulen... Het andere team was maar 2 minuten te laat, een lichtere koffer had misschien net dat verschil gemaakt. Okay, dan weten we nog niet wat er in de lichte koffers had gezeten, dus je weet niks zeker met deze opdracht.quote:Op donderdag 16 januari 2014 23:38 schreef MolFan het volgende:
[..]
Waarom hebben we het steeds over die ''zware'' tas? Omdat de aflevering zo heet? Zoals ik al zei misschien slaat het wel op ''zware beslissing'' met die rode en groene schermen
Dat stond op een ruit tijdens de opdracht in dat verlaten tv-station, gezien het schermpje eronder? Lijkt me wel iets van een hint, want zoiets staat niet zomaar op een ruit in zo'n gebouw, ondersteboven.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Dimauro het volgende:
Tijdens de leader
[ afbeelding ]
Ondersteboven op de ruit:
1921
AM 8:15
625
1841
echt geen idee of het iets is, maar viel me nu pas op..
zag m nu in het vorige topic ook met 'aaf is de mol' er uit gepuzzeldquote:Op vrijdag 17 januari 2014 12:31 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Dat stond op een ruit tijdens de opdracht in dat verlaten tv-station, gezien het schermpje eronder? Lijkt me wel iets van een hint, want zoiets staat niet zomaar op een ruit in zo'n gebouw, ondersteboven.
Zinsbouw is niet je sterkste punt volgens mij...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:44 schreef stefhaarman het volgende:
En Aaf maakt ook nog wel enigszins kan want ze doet zich soms wel een beetje dom voor en wat ik ook heel opvallend vond was dat er door de ene groep werd verteld dat de afstand naar de ferry (of hoe je het ook noemt) heel lang is en vervolgens zegt Aaf tegen het andere team dat de ferry heel sloom is wat overduidelijk dus niet zo was want het team van Susan was net te laat maar deden er niet eens heel lang over, dit kan ook van Freek zijn die het slecht heeft verteld maar ik vond het wel opvallend.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:44 schreef stefhaarman het volgende:
En Aaf maakt ook nog wel enigszins kan want ze doet zich soms wel een beetje dom voor en wat ik ook heel opvallend vond was dat er door de ene groep werd verteld dat de afstand naar de ferry (of hoe je het ook noemt) heel lang is en vervolgens zegt Aaf tegen het andere team dat de ferry heel sloom is wat overduidelijk dus niet zo was want het team van Susan was net te laat maar deden er niet eens heel lang over, dit kan ook van Freek zijn die het slecht heeft verteld maar ik vond het wel opvallend.
dat gepiel met die zaklamp in de aflevering 'schijnbeweging' was ook vrij verdacht.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:56 schreef Max23 het volgende:
Na onder andere de pincode hint over Jan-Willem blijf ik in mijn tunnel zitten. Ze moesten dat geld opsturen naar aflevering 9 en dat had iets met Ellis Island te maken. Dat is een eilandje in het midden van New York. Heel "toevallig" had Jan-Willem gister bij de eerste opdracht een t-shirt aan waar Bronx op stond. Dat is natuurlijk één van de wijken van New York
Jan-Willem rende meteen naar een groep volleyballers en had dus in een keer 5 sportieve mensen voor in de andere boot.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:05 schreef Black-Death het volgende:
Vond het ook wel opvallend dat Tygo op het straat een kampioen roeien/kano'en had gevonden. Mol weet natuurlijk dat het een wedstrijd wordt.
Ja, maar die sporters had iedereen wel kunnen zien. Dat Tygo net die ene kampioen vond, vind ik veel opvallender.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Jan-Willem rende meteen naar een groep volleyballers en had dus in een keer 5 sportieve mensen voor in de andere boot.
Ze gaan NIET naar Ellis Island in New York.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:56 schreef Max23 het volgende:
Na onder andere de pincode hint over Jan-Willem blijf ik in mijn tunnel zitten. Ze moesten dat geld opsturen naar aflevering 9 en dat had iets met Ellis Island te maken. Dat is een eilandje in het midden van New York. Heel "toevallig" had Jan-Willem gister bij de eerste opdracht een t-shirt aan waar Bronx op stond. Dat is natuurlijk één van de wijken van New York
Hoe weet je dat?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze gaan NIET naar Ellis Island in New York.
Ellis Island in New York ziet er heel anders uit.quote:
quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:00 schreef Pietepietje het volgende:
Ellis Island is ook een eiland op de Filipijnen:
[..]
100%quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:50 schreef jcdragon het volgende:
Muzikale aanwijzing: Be near me - ABC
Aaf Brandt Corstius de volgende afvaller?
Hoop het niet. Zij is mijn molquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:50 schreef jcdragon het volgende:
Hmm. 1251 AM is de frequentie van Radio 5; een van de vorige werkgevers van Jan-Willem. Past ook mooi bij de '3425'-hint.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 11:57 schreef Dimauro het volgende:
Tijdens de leader
[ afbeelding ]
Ondersteboven op de ruit:
1921
AM 8:15
625
1841
echt geen idee of het iets is, maar viel me nu pas op..
Chinezen lezen natuurlijk van rechts naar linksquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:38 schreef ESLiRi het volgende:
[..]
Hmm. 1251 AM is de frequentie van Radio 5; een van de vorige werkgevers van Jan-Willem. Past ook mooi bij de '3425'-hint.
Op basis van internetgedrag was al een grote kans dat ze een van deze afleveringen eruit zou gaan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat zou wel héél doorzichtig zijn.
Goeie! Van rechts naar links en van boven naar beneden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:31 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Chinezen lezen natuurlijk van rechts naar links
mwoa zou dom zijn. Degene ernaast zal dat wel horenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 00:51 schreef jantjesnoeper het volgende:
Wat me opviel, is dat JW's hand expliciet in beeld kwam toen hij op de muis klikte tijdens de test. Niet alleen pal naast het mollogo, maar ook zagen we de ring prominent op het scherm. Het is de ring die we ook zien tijdens de schijnbeweging waarmee MOL geschreven wordt.
Ik vroeg me verder af: riep iemand MOL tijdens het roeien? Dat "hooooo, hooooo, hooooo" zou zich er prima voor lenen.
Een konijnachtig wezen (en dat dus net als een mol onder de grond leeft) dat met een penis speelt. Freek is dus de mol!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:18 schreef eNaSnI het volgende:
In aflevering 2 kwam deze muur een paar keer snel voorbij, maar welke hint hier nu weer achter zit?!?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Een konijnachtig wezen (en dat dus net als een mol onder de grond leeft) dat met een penis speelt. Freek is dus de mol!
En jezelf na de serie verwijten dat je dergelijke zaken als 'niet relevant' hebt bestempeld zeker?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 10:20 schreef MolFan het volgende:
Denken dat elke tekening een aanwijzing is
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:07 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En jezelf na de serie verwijten dat je dergelijke zaken als 'niet relevant' hebt bestempeld zeker?
Dat zijn jouw woorden DaMart.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 09:25 schreef DaMart het volgende:
Een konijnachtig wezen (en dat dus net als een mol onder de grond leeft) dat met een penis speelt. Freek is dus de mol!
I'm watching youquote:Op donderdag 16 januari 2014 22:19 schreef MolFan het volgende:
Vond het inderdaad al opmerkelijke (nooit gebruikte) cameratechnieken voor WIDM rondom dit gebouw. Veel vanuit de lucht, fly-overs. Doen ze anders nooit. Maar dat het een animatie is, verklaart dat welquote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:25 schreef SuperFokker het volgende:
Op het gebouw waar de executie plaatsvindt staat een grote 3.
Ze gebruiken een animatie van het gebouw. Als het gebouw normaal wordt gefilmd is de 3 niet te zien.
[ afbeelding ]
Jan Willem krijgt als 3e een scherm te zien.
Maar de 3 kan ook ergens anders naar verwijzen natuurlijk.
Ze gaan naar de Filipijnen, niet naar de VS.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:56 schreef Max23 het volgende:
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Op het .com forum heeft men een opmerking van een backpacker (die in de Philippijnen is geweest gedurende de opnameperiode) op één of andere travel website gevonden.
Als dat inderdaad klopt, dan weten we in ieder geval 1 persoon die er dan nog in zal zitten (en dus sowieso volgende week veilig is).
Verder zou het voor mijn leadertheorie betekenen dat ik heel dicht bij één van de finalisten zit (en ik ben bijna 100% zeker wie dat zal zijn; uit de mogelijke keuzes die er dan nog zijn).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
linkje?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 19:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Op het .com forum heeft men een opmerking van een backpacker (die in de Philippijnen is geweest gedurende de opnameperiode) op één of andere travel website gevonden.
Als dat inderdaad klopt, dan weten we in ieder geval 1 persoon die er dan nog in zal zitten (en dus sowieso volgende week veilig is).
Verder zou het voor mijn leadertheorie betekenen dat ik heel dicht bij één van de finalisten zit (en ik ben bijna 100% zeker wie dat zal zijn; uit de mogelijke keuzes die er dan nog zijn).
Pas op!! Als je dit linkje volgt en de tekst leest kan je achterkomen wie er nog inzit en wie er gaat afvallen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 18 januari 2014 22:46 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Pas op!! Als je dit linkje volgt en de tekst leest kan je achterkomen wie er nog inzit en wie er gaat afvallen.Hmm, maar dan is het nog de vraag welke aflevering het wasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoewel het wel één van mijn finalisten was.
En bovendien kan die gosert ook lullen. Misschien heeftie wel de WIDM opnames gezien, maar trollt hij met 'die gaat er die aflevering uit'.Fuck the EBU.
Lijkt me sterk. Ik denk dat die echt eruit gaat. Maar aan de andere kant, niets is wat het lijktquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:02 schreef Moira. het volgende:
[..]
Hmm, maar dan is het nog de vraag welke aflevering het was
Hoewel het wel één van mijn finalisten was.
En bovendien kan die gosert ook lullen. Misschien heeftie wel de WIDM opnames gezien, maar trollt hij met 'die gaat er die aflevering uit'.
Ja precies, maar sowieso weten we niet in welke aflevering ze naar Ellis Island gaan en in welk van die afleveringen die zich daar afspelen het dan isquote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:36 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ik denk dat die echt eruit gaat. Maar aan de andere kant, niets is wat het lijkt
En is er weer een plot twist.
tuurlijk gaat hij/zij eruit.. het is gewoon ook echt niet de mol.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 23:36 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ik denk dat die echt eruit gaat. Maar aan de andere kant, niets is wat het lijkt
En is er weer een plot twist.
SPOILER: hint uit molboekjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afl 2. Vindingrijk
Voordat überhaupt iets verteld is over de opera-opdracht, weet Daphne in de bus te vertellen dat ze naar een staatscircus gaan en dat zij moeten kiezen wie Owen en Susan zijn.
Afl 3. Een zware keuze
Tijdens de executie Daphne moet de keuze maken tussen Susan (iedereen door) of Sophie (alleen zij naar huis).
punt 8 was mij ook opgevallen. als dat waar is, kun je heel wat mensen afstrepen hequote:Op zondag 19 januari 2014 13:29 schreef eNaSnI het volgende:
Opvallend in afl. 3 'Een zware keuze' zijn voor mij:
1. Het versturen van de 'volledige' pot? Heeft Freek inderdaad alles in een envelop gedaan of ging er stiekem nog wat geld in zijn molboekje?
2. Bij het roeien kon er gegokt worden, maar de pot is leeg. Molwaardig!
3. De inzet van Sofie bij het roeien lijkt minimaal, de peddel spettert maar een beetje. Handig was natuurlijk de positie achterin de dragonboat en de roeitips vooraf om buiten beeld te blijven.
4. Jennifer is aan het vissen bij Daphne, dat zou de mol denk ik niet zo snel doen.
5. Art geeft aan dat er bij het roeien twee keer zoveel verdiend had kunnen zijn. Er werd nu 1000 verdiend, terwijl als er 2400 uit de pot ingezet had kunnen worden (er was geen max), er dus 3400 verdiend was? Heb ik ergens een envelop gemist? Tenzij hij rekent vanuit de koffer-opdracht, waar 1000 is misgelopen, maar daarna wordt pas bekend dat de pot verstuurd is.
6. De titel met 'een zware keuze' sloeg op de koffer of de zak, denk ik. Sofie koos overduidelijk voor de zware zak, terwijl het andere team er nog best wel een discussie van maakte. Was zij ook doorslaggevend bij de keuze links of rechts richting het doodlopende pad door bij het water te blijven?
7. Voorbeschouwing op afl. 6 een rood scherm voor (blik van Art) is Aaf?
8. Het nummer van Daphne was 'spontaan' uit de telefoon van JWR, FB en SvdE verdwenen
9. Het originele plan was bij de Clocktower te starten door 1 team, maar op onverklaarbare wijze zijn ze toch met beide teams aan dezelfde kant van het water terecht gekomen. Zo ver mogelijk weg van Aaf en Daphne en dus lastiger om op tijd te komen en geld te verdienen.
Dat lag aan Daphne....Freek vertelde dat de afstand naar de ferry langer was dan gedacht, dus dat ze er een trein naartoe zouden nemen (helaas voor hem reed die alleen naar het vliegveld). Vervolgens verteld Daphne tegen Aaf dat de ferry er te lang over doet en dat Freek, Jan Willem en Sofie met een trein onder het water doorgaan. Aaf geeft deze info alleen maar door aan het andere teamquote:Op vrijdag 17 januari 2014 14:44 schreef stefhaarman het volgende:
Klopt, was een molactie van Daphne. Er reed helemaal geen trein onder het water doorquote:Op zondag 19 januari 2014 14:42 schreef kvd het volgende:
[..]
Dat lag aan Daphne....Freek vertelde dat de afstand naar de ferry langer was dan gedacht, dus dat ze er een trein naartoe zouden nemen (helaas voor hem reed die alleen naar het vliegveld). Vervolgens verteld Daphne tegen Aaf dat de ferry er te lang over doet en dat Freek, Jan Willem en Sofie met een trein onder het water doorgaan. Aaf geeft deze info alleen maar door aan het andere team
quote:Op zondag 19 januari 2014 11:04 schreef Anti-vermoeidheid het volgende:
Ik denk dat Daphne de mol is!
Afl 1. Schijnbeweging
Schijnbeweging slaat op het feit dat Daphne eerst een rood scherm en later bij de echte executie een groen scherm krijgt.Art zegt tegen Daphne "Gefeliciteerd, jij weet meer dan de rest" omdat ze door haar rode scherm weet wie níét de mol is/zijn.SPOILER: hint uit molboekjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afl 2. Vindingrijk
Voordat überhaupt iets verteld is over de opera-opdracht, weet Daphne in de bus te vertellen dat ze naar een staatscircus gaan en dat zij moeten kiezen wie Owen en Susan zijn.
Afl 3. Een zware keuze
Tijdens de executie Daphne moet de keuze maken tussen Susan (iedereen door) of Sophie (alleen zij naar huis).
En als je de mol bent ga je toch niet al van tevoren zeggen wat een opdracht is? Dat is veel te riskant, ik denk dat ze gewoon goed gegokt heeft.
En als ze Sophie had gekozen, dan was misschien ook wel iedereen door geweest, als Sophie gewoon de test goed had gemaakt en een groen scherm had.
Dat begrijpen mensen soms ook verkeerd, denk ik.Fuck the EBU.
In wat je van het gesprek hoort zegt Freek dat ze met de trein gaan, en niet dat er geen trein is, dus dan is het ook wel begrijpelijk dat Daphne en Aaf dat ook aan het andere team doorgeven.quote:Op zondag 19 januari 2014 14:44 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Klopt, was een molactie van Daphne. Er reed helemaal geen trein onder het water door
Idd, ze kwamen er pas achter dat er geen trein ging toen ze al gebeld hadden, en op één of andere manier konden ze dus niet terugbellen van "oh correctie, we gaan niet met de trein want die gaat niet".quote:Op zondag 19 januari 2014 19:59 schreef Pietepietje het volgende:
[..]
In wat je van het gesprek hoort zegt Freek dat ze met de trein gaan, en niet dat er geen trein is, dus dan is het ook wel begrijpelijk dat Daphne en Aaf dat ook aan het andere team doorgeven.
Iets voor 25 minuten in de uitzending zegt Jan-Willem: "Het zand aan je voeten, wat fantastisch". Mollen zitten ook graag in het zand
Dat was ook zoquote:Op zondag 19 januari 2014 14:02 schreef Dimauro het volgende:
[..]
punt 8 was mij ook opgevallen. als dat waar is, kun je heel wat mensen afstrepen he
Uit aflevering 1.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:33 schreef utrecht1970 het volgende:
Mijn mol: Tygo
Waarom: Tijdens de uitslag van de allereerste test, zag je de reflectie van Tygo in het beeldscherm en het logo van de mol stond als een brandmerk op zijn voorhoofd geprojecteerd.
Daarna vond ik zijn opluchting dat hij geen rood scherm had minder oprecht dan de anderen.
(Daarna was ik op vakantie en heb geen aflevering meer gezien)
Ik weet niet of dat bij meer test uitslagen is geweest.
Ik had het idee dat het een hint was......
Zou mooi zijnquote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:50 schreef jcdragon het volgende:
Ging het niet over de rijtjes? Freek had een ABC'tje.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:50 schreef jcdragon het volgende:
Eenzelfde foto is er 'achter de schermen' bij de opdracht in het vervallen graffiti gebouw waarbij de groep als 'kandidaten' betiteld wordt en enkel Jan Willem van de foto afgeknipt is.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:16 schreef donroyco het volgende:
IDTV, het bedrijf achter Wie is de Mol?, hield op 25 november een persviewing van de eerste aflevering.
[ afbeelding ]
Hier is een groepsfoto van die viewing, er ontbreekt alleen één iemand. Wie staat er niet op? Juist! Jennifer, want de Mol houdt er niet van om in de spotlights te staan...
quote:Op zondag 19 januari 2014 19:59 schreef Pietepietje het volgende:
In wat je van het gesprek hoort zegt Freek dat ze met de trein gaan, en niet dat er geen trein is, dus dan is het ook wel begrijpelijk dat Daphne en Aaf dat ook aan het andere team doorgeven.
Iets voor 25 minuten in de uitzending zegt Jan-Willem: "Het zand aan je voeten, wat fantastisch". Mollen zitten ook graag in het zand
Beetje ver gezocht. Ik denk dat ze gewoon oprecht blij waren even op het strand te zijn na dagen in de stad.quote:Op maandag 20 januari 2014 11:29 schreef Iwanius het volgende:
[..]Maar het kan natuurlijk ook zijn dat JW wat zit te vissen middels deze uitlokking.
twitter:SofievandenEnk twitterde op maandag 20-01-2014 om 14:10:28Uitzicht van Daphne en mij in Hong Kong, donderdag zie je onze belevenissen van aflevering 4 in Wie is Mol? http://t.co/jRmwZ9WRgL reageer retweet
Euhmm...misschien dat ze gewoon rouleren? Het gaat om de aflevering van deze week, dus Aaf is er tijdens deze aflevering nog niet uit en zit waarschijnlijk gewoon met iemand anders op een kamer.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:41 schreef jcdragon het volgende:
[ afbeelding ]twitter:SofievandenEnk twitterde op maandag 20-01-2014 om 14:10:28Uitzicht van Daphne en mij in Hong Kong, donderdag zie je onze belevenissen van aflevering 4 in Wie is Mol? http://t.co/jRmwZ9WRgL reageer retweet
Is deze foto genomen vanuit de kamer van Sofie en Daphne? In aflevering 3 vertelde Daphne dat de meiden hadden afgesproken in de kamer van haar en Aaf voor het vrouwenverbond.
Als Aaf in aflevering 4 afvalt, dan kan het zo zijn dat Sofie en Daphne samen een kamer gaan delen.
Twittergedrag, muzikale hint, preview voor volgende aflevering en bovenstaande geven sterk aan dat Aaf de volgende afvaller is.
Deze week (aflevering 3) zaten Daphne en Aaf bij elkaar. Zaten Freek en Aaf niet in aflevering 1 bij elkaar?quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:58 schreef Guanabana het volgende:
Aaf zat toch met Freek op de kamer? Als enige intergeslachtelijke koppel, zei ze nog.
Dat kan ook nog. Omdat Daphne tijdens de executie haar gered heeft, gaan ze een kamer delen.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 14:57 schreef kvd het volgende:
[..]
Euhmm...misschien dat ze gewoon rouleren? Het gaat om de aflevering van deze week, dus Aaf is er tijdens deze aflevering nog niet uit en zit waarschijnlijk gewoon met iemand anders op een kamer.
Was inderdaad aflevering 1 dat Aaf en Freek bij elkaar zaten.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:02 schreef kvd het volgende:
[..]
Deze week (aflevering 3) zaten Daphne en Aaf bij elkaar. Zaten Freek en Aaf niet in aflevering 1 bij elkaar?
Waarom zou dat raar zijn? Als ik mee zou doen, zou ik juist bij zoveel mogelijk mensen op een kamer willen liggen om te kijken hoe ze buiten het spel zijn, om te praten over de anderen, kijken wat zijn/haar ideeën zijn, verdenkingen, opvallende zaken enzovoort.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:03 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Dat kan ook nog. Omdat Daphne tijdens de executie haar gered heeft, gaan ze een kamer delen.
Bij nader inzien. Het zou toch juist raar zijn om zomaar van kamergenoot te ruilen.
Dat hangt er van af wat ze afgesproken hebben. Dat weten we helaas niet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:11 schreef kvd het volgende:
[..]
Waarom zou dat raar zijn? Als ik mee zou doen, zou ik juist bij zoveel mogelijk mensen op een kamer willen liggen om te kijken hoe ze buiten het spel zijn, om te praten over de anderen, kijken wat zijn/haar ideeën zijn, verdenkingen, opvallende zaken enzovoort.
Bunskoek..ik ga dat vanavond opletten op Daphne.quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:41 schreef jcdragon het volgende:
"Hou je ogen open..."
Art zegt in aflevering 1 voordat ze de 1e test & executie doen en in aflevering 2 voordat ze de vrijstellingen & jokers gaan zoeken tegen de kandidaten: "Hou je ogen open...".
Een mol kan niet tegen licht. En wie bedekt in elke aflevering tot nu toe steeds haar ogen?
[ afbeelding ]
Zou die hint van de vorige keer er ook één zijn dan: 'Jullie moeten het treintje onder het water door nemen.' (Een mol graaft het liefst tunnels)quote:Op donderdag 23 januari 2014 01:41 schreef jcdragon het volgende:
"Hou je ogen open..."
Art zegt in aflevering 1 voordat ze de 1e test & executie doen en in aflevering 2 voordat ze de vrijstellingen & jokers gaan zoeken tegen de kandidaten: "Hou je ogen open...".
Een mol kan niet tegen licht. En wie bedekt in elke aflevering tot nu toe steeds haar ogen?
[ afbeelding ]
Twittergedrag is sowieso een achterhaalde gebeurtenis.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:52 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Er was mij nog wat opgevallen, en ik heb geen tijd om het terug te zoeken:
Had Aaf nu in de scene van het vrouwenverbondje een ipad vast (met witte cover)? Daar lijkt het wel op. Als dat zo is kunnen theorieen over twittergedrag het raam uit?
Dat was Jenniferquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:52 schreef zeeuws_meisje het volgende:
Er was mij nog wat opgevallen, en ik heb geen tijd om het terug te zoeken:
Had Aaf nu in de scene van het vrouwenverbondje een ipad vast (met witte cover)? Daar lijkt het wel op. Als dat zo is kunnen theorieen over twittergedrag het raam uit?
Daar leek het wel opquote:Op donderdag 23 januari 2014 15:26 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen. Maar het was dus wel een ipad?
Lijkt me niet dat je dat dan kunt verbieden, toch?quote:Op donderdag 23 januari 2014 15:49 schreef Moira. het volgende:
Ze gebruiken iPads ofzo, ja. Maar we weten niet of ze daarmee in hun vrije tijd op internet mogen
Ja denk ik ook, zal ook wel met een zakelijke deal (sponsor/adverteren) te maken hebben ofzoquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je dat dan kunt verbieden, toch?Ik had iig het idee dat Jennifer hem als molboekje gebruikte
Ik zou niet weten waarom niet. In het verleden moesten ze ook hun telefoon, paspoort en overige persoonlijke spullen inleveren. Eerlijk gezegd ben ik verrast dat ze nu dus wel een tablet hebben...quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je dat dan kunt verbieden, toch?Ik had iig het idee dat Jennifer hem als molboekje gebruikte
Niet als je hem alleen gebruikt om notities te maken enzoquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:46 schreef PicoMMP het volgende:
Tablets hebben toch een wifi-verbinding nodig?
Precies. Omdat iemand hierboven zei:quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:47 schreef Moira. het volgende:
[..]
Niet als je hem alleen gebruikt om notities te maken enzo
En als de crew de iPads heeft uitgedeeld voor tijdens WIDM zal er sowieso wel een blokkade zitten op mail en Facebook en andere sites.
Over het gebruik van internet. Maar dat kun je dus wel verbieden, door geen wifi-verbinding te gebruiken in het hotel.quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat je dat dan kunt verbieden, toch?
Ja, dus het gebruik van iPads is eigenlijk helemaal niet zo heel vreemd maar gewoon gemoderniseerd WIDM, net zoals die gekke laptop met een scherm aan de achterkantquote:Op donderdag 23 januari 2014 16:50 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Precies. Omdat iemand hierboven zei:
[..]
Over het gebruik van internet. Maar dat kun je dus wel verbieden, door geen wifi-verbinding te gebruiken in het hotel.
Molboekjes stelen is plots wat moeilijker geworden...quote:Op donderdag 23 januari 2014 16:16 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik had iig het idee dat Jennifer hem als molboekje gebruikte
Dat wordt gewoon Moltablets hackenquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:19 schreef Smeich het volgende:
[..]
Molboekjes stelen is plots wat moeilijker geworden...
Mmmmhhh interessante wendingquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:47 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja ik heb de promo op Facebook gezien. En inderdaad daar deed ze het weer.
Ja, dat. WAT.?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:42 schreef dahippieunicorn het volgende:
Tygo: "Ik had die woorden ook al twee maanden geleden"
Wait. Wut
Inderdaad. Wat was dat?quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:42 schreef Xummon het volgende:
Tygo zegt net dat hij de woorden al 2 maanden wist?????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |