quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:05 schreef LogiteX het volgende:
[..]
uiteraard. Ik beschouw het gewoon als racistische inbraken. Vind ik wel erg dat dit in mijn land gebeurt.
Ook een Marokkaan dus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:10 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ze zijn er anders altijd wel als de kippen bij om te zeggen dat ze slachtoffer zijn van racisme.
Als het nou Arabische Marokkanen waren dan was het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wie heeft over het algemeen de duurdere spullen in huis, denk je?
Naast dat ''don't shit where you eat'' principe is het bij veel Marokkaanse gezinnen ook gewoon een armoedige klerebende thuis. Dat volk komt oorspronkelijk uit het rifgebergte, die zijn niet zo fijnbesnaard. Je zult er niet gauw een Jan des Bouvrie lamp tegenkomen.
Ik weet het niet hoor, maar bij mijn oma (die toevallig ook in Amsterdam Nieuw-West woonde) was een stuk meer te halen (goud, edelsteentjes, dure sierraden, behoorlijk wat contant geld, nette auto(sleutels), pinpas met codequote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef arjan1112 het volgende:
Vind het eigenlijk maar vreemd; bij Nederlandse bejaarden is toch niks te halen, een Marokkaan die gaat trouwen daarentegen..
Nope, veel geweest als monteur aan huis, vaak wel.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Naast dat ''don't shit where you eat'' principe is het bij veel Marokkaanse gezinnen ook gewoon een armoedige klerebende thuis. Dat volk komt oorspronkelijk uit het rifgebergte, die zijn niet zo fijnbesnaard. Je zult er niet gauw een Jan des Bouvrie lamp tegenkomen.
Dat denk jij dan toch verkeerd, veel van die oudjes hebben nog steeds het geld in een ouwe sok principe, en hebben hun spaarcentjes thuis in een kast liggen inplaats van op de bank. Ik denk dat er gemiddeld bij oudjes meer te halen valt dan bij jonge stelletjes die allebei een baan en dus een goed inkomen hebben. Daarnaast zijn ze ook nog eens een makkelijk slachtoffer.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef arjan1112 het volgende:
Vind het eigenlijk maar vreemd; bij Nederlandse bejaarden is toch niks te halen, een Marokkaan die gaat trouwen daarentegen..
Inbrekers breken vaak in in buurten die ze kennen. Dus vaak hun eigen buurt, of hun oude buurt, of de buurt bij hun school/werk/sportclub.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:11 schreef arjan1112 het volgende:
Trouwens; had begrepen dat inbrekers vrijwel altijd in een andere buurt / stad / dorp gaan inbreken als waar ze zelf wonen; dat lijkt in deze zaak niet het geval.. hoe zouden ze anders weten wie waar woont
Inbrekers hechten waarde aan het feit dat de de buurt/type huizen kennen zodat ze snel door het huis kunnen bewegen en makkelijk kunnen wegkomen (vandaar wordt er ook wel gesproken van 'besmettelijkheid van inbraken', als er bij je buren wordt ingebroken is de kans dat jij daarna slachtoffer wordt van inbraak enorm vergroot). Met een bivak+cap+zwarte jas+zwarte broek op wordt natuurlijk sowieso niet echt snel herkent als je 's nachts inbreekt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:20 schreef arjan1112 het volgende:
Dan zijn ze erg dom; dan word je sneller gepakt, als iemand je herkend enz
Praktisch alle Marokkanen hebben een Berberse komaf.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als het nou Arabische Marokkanen waren dan was het een ander verhaal.
Maar de meeste Marokkanen in Nederland zijn inderdaad berbers.
Wat is er dom aan een feitelijke constatering.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hardop gelachen om die opmerking van Mutantje. Zo dom.
Juist niet, de Arabieren hebben daar goed werk verricht.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Praktisch alle Marokkanen hebben een Berberse komaf.
Goed mogelijk dat het een verzwarende omstandigheid is, dat zou een leuke kwestie kunnen worden bij de rechter.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het niet "schokkend ", het is alleen dan wel een gegeven dat ze behalve inbrekers ook racisten zijn.
De bijna 200 inbraken die deze jeugdbende pleegde, werden voornamelijk in hun eigen wijk gepleegd. Een arme wijk dus waar veel Marokkanen wonen. Maar omdat zij niet bij Marokkanen inbraken, hebben de autochtonen die nog in deze wijk wonen het extra te verduren gehad. Bij sommige werd dan ook 6x in korte tijd ingebroken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nope, veel geweest als monteur aan huis, vaak wel.
Dure auto dure tv, verder kaal leeg rare frutsels aan de muur.
Maar simpel eigenlijk in hun eigen wijk valt er gewoon niet veel te halen dus gaan ze dat dus wel doen bij duurdere wijken, en no offence maar daar wonen gewoon veel minder nederlanders van Marrokaanse afkomst of met een dubbel paspoort.
Wat is daarmee?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef arjan1112 het volgende:
En de arabisch / franssprekende bevolking dan?
Apartheid dus?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Neuroscience het volgende:
Dat hoeft echt geen racisme te zijn. Of denkt men dat tokkies in probleemwijken bij elkaar inbreken? Volgens mij is het eerder een kwestie van niet je eigen groep benadelen.
Dude, genetisch gezien zijn het allemaal Berbers. De Arabieren hebben geen enkel 'werk' verricht. Dat iemand Arabisch spreekt, maakt hem of haar nog geen 'Arabier'. Het is de taal die zij verplicht zijn te leren op school. Het is de taal van de politiek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Juist niet, de Arabieren hebben daar goed werk verricht.
Dus als mijn baas een vacature plaatst waarin hij alleen blanke autochtonen aanneemt, dan noem jij dat ook ' niet je eigen groep benadelen' ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Neuroscience het volgende:
Dat hoeft echt geen racisme te zijn. Of denkt men dat tokkies in probleemwijken bij elkaar inbreken? Volgens mij is het eerder een kwestie van niet je eigen groep benadelen.
Apartheid was geïnstitutionaliseerde segregatie. Prima als jij die vergelijking maakt. Veel succes er meequote:
Dude, de Marokkanen in in bepaalde berggebieden zijn genetisch het meest berber.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dude, genetisch gezien zijn het allemaal Berbers. De Arabieren hebben geen enkel 'werk' verricht.
Dus omdat de Arabische cultuur en taal daar voorkomt, hebben de Berbers iets verkeerds gedaan. Deze redenering is wel magisch. De Aboriginals hebben ook iets verkeerds gedaan. Net als de Indianen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:35 schreef arjan1112 het volgende:
Als alle Marokkanen berbers zijn, hebben de berbers toch iets verkeerd gedaan, want de Arabische cultuur en taal komt veel voor daar ?
..
Dude, als je niet weet waar je over praat, luister dan in plaats van bijdehand te doen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dude, de Marokkanen in in bepaalde berggebieden zijn genetisch het meest berber.
Daarbuiten wordt het al weer een stuk minder, en meer richting de woestijngebieden heb je Arabische Marokkanen.
Dit zijn dan ook niet de nakomelingen van de oorspronkelijke Marokkanen (de berbers/Amazigh) maar de nakomelingen van de kamelenneukers die daar Marokko kwamen.
Andere regio, gelderland overijsel drenthequote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De bijna 200 inbraken die deze jeugdbende pleegde, werden voornamelijk in hun eigen wijk gepleegd. Een arme wijk dus waar veel Marokkanen wonen. Maar omdat zij niet bij Marokkanen inbraken, hebben de autochtonen die nog in deze wijk wonen het extra te verduren gehad. Bij sommige werd dan ook 6x in korte tijd ingebroken.
De Germanen ook; ons geloof en cultuur is weggevaagd door de Romeinen Christenen en Amerikanen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus omdat de Arabische cultuur en taal daar voorkomt, hebben de Berbers iets verkeerds gedaan. Deze redenering is wel magisch. De Aboriginals hebben ook iets verkeerds gedaan. Net als de Indianen.
http://country-facts.com/(...)nd-moroccan-dna.htmlquote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dude, als je niet weet waar je over praat, luister dan in plaats van bijdehand te doen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moroccan_genetics
Het heeft ook helemaal NIETS met de locatie te maken.
Hoe kom je daar nu weer bij ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:38 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
De Germanen ook; ons geloof en cultuur is weggevaagd door de Romeinen Christenen en Amerikanen.
Je probeert het nogmaals, maar het heeft geen zin. Zoals je ook uit het artikel kunt opmaken is dat er sprake is van een culturele Arabisering. Marokkanen zijn dus 'Gearabiseerde' Berbers. Dat heeft niets met komaf te maken. Er heeft ook praktisch geen vermenging plaatsgevonden met Arabieren van bijvoorbeeld het Arabisch schiereiland.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://country-facts.com/(...)nd-moroccan-dna.html
De meeste Marokkanen zijn inderdaad van Berberse oorsprong. Maar oorsprong houdt in "het begin", dat is allang verwaarloosbaar door de Arabische en Franse invloeden.
Veel Marokkanen zijn dus wel degelijk Arabisch, lang niet allemaal hoor daar niet van.
Bij nader inzien zou je best eens gelijk kunnen hebben. Maar dan nog zijn er genoeg Arabische Marokkanen, gewoon Marokkanen die de nakomelingen zijn van de Arabieren die naar Marokko kwamen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je probeert het nogmaals, maar het heeft geen zin. Zoals je ook uit het artikel kunt opmaken is dat er sprake is van een culturele Arabisering. Marokkanen zijn dus 'Gearabiseerde' Berbers. Dat heeft niets met komaf te maken. Er heeft ook praktisch geen vermenging plaatsgevonden met Arabieren van bijvoorbeeld het Arabisch schiereiland.
Op één hand te tellen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:46 schreef theunderdog het volgende:
Bij nader inzien zou je best eens gelijk kunnen hebben. Maar dan nog zijn er genoeg Arabische Marokkanen, gewoon Marokkanen die de nakomelingen zijn van de Arabieren die naar Marokko kwamen.
Andere taal, gebruiken en in het begin zelfs andere religie etc. Verder onderdrukking, discriminatie, massamoorden. Ja..quote:Daarbij, hoe komt het dat er nauwelijks vermenging heeft plaats gevonden ? weet jij daar meer over ?
1: Bron ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Op één hand te tellen.
[..]
Andere taal, gebruiken en in het begin zelfs andere religie etc. Verder onderdrukking, discriminatie, massamoorden. Ja..
Nee, maar ik geloof ook niet in een god, en zou al helemaal niet weten wat ik met de Romeinen/Italianen gemeen heb.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Geloof jij nog in Wodan ? Vier je het midwinter en midzomer feest ?
Je zou idd ten minste verwachten dat er zwaardere straffen aan zouden zitten. Het is een directe hatecrime.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behoorlijk schokkend anders, deze racistische georganiseerde criminaliteit.
Was een grapje.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:21 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze die gestolen spullen leuk thuis ophangen?![]()
Kijk ma, een echte Picasso, die hangt mooi boven dat shitterige afgeragde dressoir dat we bij het grof vuil hebben weggesleept.
Hoe kan dat nou man? Ze zijn zelf overwegend Marokkaans staat er.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behoorlijk schokkend anders, deze racistische georganiseerde criminaliteit.
Waarschijnlijk is dubbele heling toch te ingewikkeld...quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb iig nog nooit van autochtonen gehoord die alleen bij allochtonen inbreken..
Pim zei anders in zijn bekende "dit land is het zat" verhaal al dat Marokkanen nooit allochtone vrouwtjes beroven maar alleen autochtone.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Neuroscience het volgende:
Draai het eens om:quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:50 schreef Peunage het volgende:
Wat is er precies schokkend aan? 50 jongeren, zullen wel rond de 40 gezinnen zijn. Dan heb je nog allerlei bevriende Marokkaanse gezinnen er naast. Nogal logisch dat ze dan de eigen kring ontwijken. Schokkend racisme zou ik het niet noemen, het is gewoon niet praktisch om bij Marokkaanse gezinnen in te breken.
En die zijn altijd liev voor iedereen, ongeacht hun afkomstquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou man? Ze zijn zelf overwegend Marokkaans staat er.²
wacht wat?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou man? Ze zijn zelf overwegend Marokkaans staat er.²
Nee hoor, ik denk eerder dat een aanzienlijk deel van de maatschappij hier zelfs blij van wordt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:39 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Draai het eens om:
- een blanke jeugdbende die bij Marokkanen inbreekt
Dat is het plotseling wereld nieuws, zo gek zijn we inmiddels geworden als het om discriminatie gaat
Beweert hij dat dan?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
En die zijn altijd liev voor iedereen, ongeacht hun afkomst
Random woord: Kaas
Volgens mij weten zowel jij, ik als Banshee dat dit voor niemand geldt..quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beweert hij dat dan?
Random woord: Amandelpenetratie
Het is Banshee, jij en ik.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij weten zowel jij, ik als Banshee dat dit voor niemand geldt..
Ik bedoel niet dat ze roven omdat ze moslims zijn, maar dat ze de doelwitten daarop filterenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:17 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ik dacht dat diefstal onder de sharia bestraft werd met handje afhakken? Lijkt mij sterk dat dit uit loyaliteit naar de Islam is. Brave moslims gaan sowieso niet al rovend door de stad.
De boodschap van die zin is dat het iets aangeeft over de mate van organisatie waarin deze groep opereerde.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat zou daarmee eigenlijk bedoeld worden?
Creatief met delicten linken aan bepaalde benamingen is het om anders vaak wel. En waarom zou het hier niet kunnen? Die wezentjes zien hun eigen cultuur als het almachtige en de rest is een ongelovige hond.quote:
Volgens mij is het meer jaloezie en afgunst. Iets wat je vooral bij kleine kinderen ziet. Het zal me ook niks verbazen als zwakbegaafde jongeren/volwassenen hier last van hebben.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 00:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Creatief met delicten linken aan bepaalde benamingen is het om anders vaak wel. En waarom zou het hier niet kunnen? Die wezentjes zien hun eigen cultuur als het almachtige en de rest is een ongelovige hond.
Niet bepaald vredelievend naar anders uitzienden.
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 19:54 schreef LXIV het volgende:
Het is etnisch, niet religieus.
Als religie zo serieus genomen werd dan zou er niet zoveel geroofd worden. Net zoals je bij Opsporing Verzocht altijd van die ogenschijnlijk brave moslima's met hun hoofddoekje met een gestolen pinpasje een rekening ziet plunderen. Dat hoofddoekje staat helemaal niet voor de islam, maar voor de groepsidentiteit van een vreemde groep in Nederland.
Maar wel goud, Marokkaanse bendes wachten in Amsterdam gewoon tot de familie naar een trouwerij is en breken in om de juwelen te stelenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 01:58 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Maar wel goud, Marokkaanse bendes wachten in Amsterdam gewoon tot de familie naar een trouwerij is en breken in om de juwelen te stelen![]()
Dus mag je nu van de gemeente je juwelen bij de stadsbank van lening tegen een kleine vergoeding stallen in de kluis![]()
http://www.parool.nl/paro(...)-in-Nieuw-West.dhtml
Zal een hoop FOK!kers geruststellen dat niet alle Marokkaanse bendes discrimineren op basis van afkomstquote:Stadsdeel Nieuw-West is getroffen door een golf inbraken, waarvan vele zijn gepleegd om de bruidsschat van bewoners van Marokkaanse en Turkse komaf te roven.
Nee.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het niet "schokkend ", het is alleen dan wel een gegeven dat ze behalve inbrekers ook racisten zijn.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:17 schreef Romsel het volgende:
[..]
Nee.
Het heet niet voor niets de Marokkaanse gemeenschap.
Er is van racisme geen sprake.
Culemborg heeft 27.605 inwoners.quote:
Dat maakt het niet minder racistisch.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:23 schreef Romsel het volgende:
[..]
Culemborg heeft 27.605 inwoners.
Ons kent ons, bla bla bla.
Logisch dat ze niet bij die andere Marokkaanse gezinnen inbreken.
Als je dat niet inziet ben je een beetje dom.
Omdat ik godverdomme een mening heb JA.
Niet eens zo dicht hoor! iedereen weet het wel uit een gemeenschap, althans bij Turken, grote feesten ook dus ja het woord reist rap... en Facebook en Twitter maken het er ook niet moeilijker opquote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Zal een hoop FOK!kers geruststellen dat niet alle Marokkaanse bendes discrimineren op basis van afkomst
Overigens zeer slim dit, ik was er zelf niet opgekomen. Maar om deze informatie te weten moet je redelijk dichtbij de familie zijn lijkt me?
Of sturen ze elkaar een soort van Amber-alert wanneer de bruid wordt opgehaald om te laten weten dat er lege huizen zijn?
Ik weet dat bij Turkse gemeenschappen een achterneef of achternicht, of de plaatselijke hoca als "dichtbij" wordt gezien. Laat staan wat dan als "redelijk dichtbij" wordt gezien, de kapper van die plaatselijke hoca? In ieder geval dichtbij genoeg dat ze niet elkaars huis roven, zou ik denken! Maar kennelijk niet dan.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:24 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Niet eens zo dicht hoor! iedereen weet het wel uit een gemeenschap, althans bij Turken, grote feesten ook dus ja het woord reist rap... en Facebook en Twitter maken het er ook niet moeilijker op
Mwah grote feesten = status = belangrijk.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:28 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik weet dat bij Turkse gemeenschappen een achterneef of achternicht, of de plaatselijke hoca als "dichtbij" wordt gezien. Laat staan wat dan als "redelijk dichtbij" wordt gezien, de kapper van die plaatselijke hoca? In ieder geval dichtbij genoeg dat ze niet elkaars huis roven, zou ik denken! Maar kennelijk niet dan.
Vandaar de opmerking
Nu vraag ik me toch af of dit vooral een probleem is bij Turken of Marokkanen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mwah grote feesten = status = belangrijk.
Vrienden, buren, voormalig collega etc nodig je uit... die hebben ook weer vrienden of een neef die daar over kwekt etc.
De gemeenschap hangt aan elkaar van roddels dus tja zoiets uitvinden is een koud kunstje.
Roekeloosheid kan door domheid komen, zijn we terug bij slimquote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:41 schreef WammesWaggel het volgende:
Marokkanen zijn vooral roekelozer, daarom worden zij ook zo vaak gepakt.
quote:Op zaterdag 11 januari 2014 02:40 schreef Drxx het volgende:
Turkse criminelen zijn hierin toch wat slimmer volgens mij
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Jij hoort bij 'de gezinnen die met rust gelaten werden'?
Tja, het zijn zon goede jongens, ligt aan de samenleving, ze voelden zich gediscrimineerd.
Kom maar op met die drogredenaties.
Inbreken is één, georganiseerd inbreken op grote schaal is heel wat anders.
Strafeisen zijn terecht nog steeds veel te licht, een nekschot of strop mag helaas niet, maar zou wel een heel stuk beter zijn.
Als dat eens effe zou kunnen....quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Inbraak/overvallen/diefstal/beroving standaard met de doodstraf bestraffen. Dat zal die teringalloctonen leren met hun Sharia-mentaliteit.
Dan vind ik je net zo afschuwelijk als deze inbrekers. Mensen dood wensen omdat ze wat spullen hebben gejat, kom op zeg. Denk ook echt dat de gevoelens van de slachtoffers alleen 'recht aan worden gedaan' door ze te executeren, jaquote:Op zaterdag 11 januari 2014 17:58 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Als dat eens effe zou kunnen....
Maar zonder dollen, de EIS is tot 50 maanden, daar blijft bij het vonnis alvast al een stuk minder van over en dáár gaat dan nóg eens een derde vanaf in de praktijk.......JEZUS wát een straf zullen ze dus daadwerkelijk krijgen. Nou die zullen het echt nooooooit meer doen!
Deze ratten, want dit zijn imo geen mensen, mogen wat mij betreft inderdaad zsm deud. Dat is namelijk de enige manier om ook een beetje recht te doen aan de gevoelens van de slachtoffers. Maar hé, dat is kennelijk flauw en overbodig. Die arme jongens, dáár moeten we vooral heel erg veel sympathie, empathie en medeleven voor hebben.......TROL!
Ok, dood gaat wat ver. Maar laat deze jongens maar eens twee jaar lang op een eiland zitten zonder enig leuk iets. Iedere dag 8 uur lang rotsblokken verschuiven. In hun vrije tijd mogen ze boeken uit de bibliotheek lezen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan vind ik je net zo afschuwelijk als deze inbrekers. Mensen dood wensen omdat ze wat spullen hebben gejat, kom op zeg. Denk ook echt dat de gevoelens van de slachtoffers alleen 'recht aan worden gedaan' door ze te executeren, ja![]()
Tevens vind ik klagen over de straf voor die is opgelegd ook vrij debiel, maar dat moet je zelf weten.
Ik ben het met je eens dat het voor de slachtoffers heel ingrijpend is, maar waar komen al die debiele straffen vandaan? 2 jaar op een strafeiland, meen je dit nou serieus?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ok, dood gaat wat ver. Maar laat deze jongens maar eens twee jaar lang op een eiland zitten zonder enig leuk iets. Iedere dag 8 uur lang rotsblokken verschuiven. In hun vrije tijd mogen ze boeken uit de bibliotheek lezen.
Want dat de straffen laag zijn kan je wel zeggen. "omdat ze wat spullen hebben gejat"
PARDON?
- ze hebben mensen in hun persoonlijk leven bedreigd. Enig idee hoe dat voelt?
- ik ken iemand bij wie is ingebroken toen ze nog bij haar ouders woonde. Nu nog steeds durft ze daar niet alleen te slapen.
Het is niet even wat spullen jatten en dat vind ik het verderfelijke. De opbrengst van een iPad is ongeveer de verkoopwaarde. Het verlies voor de eigenaar is de schade + emotionele schade en die kan zoals je net las levensontwrichtend zijn. Druk dat maar uit in geld...
Omdat de Sharia veel meer is dan alleen straffen dude. Zoals een speciale belasting voor niet-Moslims: Jizya. En dat weet jij ook wel..... Verder is Sharia strafrecht nogal verschillend voor mannen, vrouwen, gelovigen en ongelovigen. En dat weet jij ook. Appels en peren dus.....quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:44 schreef Tchock het volgende:
En het grappige is dat de mensen die bij het minste of geringste 'aan de hoogste boom er mee!' schreeuwen dezelfde mensen zijn die landen waar de Sharia is ingevoerd barbaars vinden - terwijl die minder zwaar straffen dan sommige Nederlandse tokkies graag zouden zien.
Merkwaardig......jij snap het wél.......zijn wij nou zo slim of zijn zij nou zo stupide?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 18:41 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Ok, dood gaat wat ver. Maar laat deze jongens maar eens twee jaar lang op een eiland zitten zonder enig leuk iets. Iedere dag 8 uur lang rotsblokken verschuiven. In hun vrije tijd mogen ze boeken uit de bibliotheek lezen.
Want dat de straffen laag zijn kan je wel zeggen. "omdat ze wat spullen hebben gejat"
PARDON?
- ze hebben mensen in hun persoonlijk leven bedreigd. Enig idee hoe dat voelt?
- ik ken iemand bij wie is ingebroken toen ze nog bij haar ouders woonde. Nu, bijna 10(!) jaar later nog steeds durft ze daar niet alleen te slapen. Kan je je dat voorstellen? Dat je niet bij je ouders durft te slapen als zij weg zijn? Als iemand van midden 20...
Het is niet even wat spullen jatten en dat vind ik het verderfelijke. De opbrengst van een iPad is ongeveer de verkoopwaarde. Het verlies voor de eigenaar is de schade + emotionele schade en die kan zoals je net las levensontwrichtend zijn. Druk dat maar uit in geld...
Allemaal eens, maar buiten dit alles: er moet meer rekening worden gehouden met de slachtoffers. Het element genoegdoening is helemaal uit het oog geraakt. Alles is er maar op gericht om de daders te "resocialiseren". Altijd maar weer dat argument "ooit komen ze weer terug in de samenleving" om de fluwelen handschoentjes goed te praten. En ja, ik snap heus wel dat het gros in de gevangenis alleen maar "bijscholen" in hun "vak", maar dat is imo alleen maar een reden om ze juist langer vast te zetten ipv korter.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:06 schreef Poolbal het volgende:
Je moet niet alleen maar denken in zwaar of licht straffen. Je kan ook slim straffen, alteratief straffen, wraakzuchtig straffen en ga zo maar door...
In mijn geval: ik wil zwaardere en soberdere straffen. Straffen waarna ze uit de bak komen en zeggen: dit nooit meer. En wel op een humane manier, het is geen goelag, maar gewoon de hele dag arbeid verrichten. En in de vrije tijd niet Xboxen, maar je hebt een uitgebreide boekenkast tot je beschikking. Na een maand pak je heus wel een boek op.
Met de straffen die er nu zijn zou ik, als ik de kans had, sowieso voor tonnen en miljoenen frauderen. Ze ontdekken het misschien niet, als ze het ontdekken zorg je dat ze maar een deel ontdekken, waarvan maar een deel bewezen wordt... ingewikkeld he justitie? Zullen we schikken? 30.000 zou ik echt van balen. Ok, 30.000 deal.
Volgende dag op de Malediven: MUHAHAHAHAHAHAHA
En hoe is ons gevangeniswezen nu dan? Lekker voetballen met de zware criminelen! Kun je mooi van elkaar leren, gezellig een verbondje sluiten voor als je vrij komt. Ik werk met verslaafden en die zitten veel in de bak. Zo verschrikkelijk is het niet hoor. Ja als je een pedofiel bent. En je bent niet vrij, das balen maar wel te overzien.
Ja, deze meedogenloze criminelen, want dat zijn het, mogen van mij voor hun daden 2 jaar op een zeer sober eiland werken onder humane omstandigheden. Als ze er uit komen willen zij nooit meer daar heen.
Nederlandse strafrecht houdt helaas nooit rekening met slachtoffers. Geldt voor geweldsdelicten, zedendelicten maar ook voor roof en diefstal inderdaad.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 23:03 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Allemaal eens, maar buiten dit alles: er moet meer rekening worden gehouden met de slachtoffers. Het element genoegdoening is helemaal uit het oog geraakt. Alles is er maar op gericht om de daders te "resocialiseren". Altijd maar weer dat argument "ooit komen ze weer terug in de samenleving" om de fluwelen handschoentjes goed te praten. En ja, ik snap heus wel dat het gros in de gevangenis alleen maar "bijscholen" in hun "vak", maar dat is imo alleen maar een reden om ze juist langer vast te zetten ipv korter.
Met rechtvaardigheid of gerechtigheid heeft het dan ook nog maar bitter weinig te maken....quote:Op zondag 12 januari 2014 01:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nederlandse strafrecht houdt helaas nooit rekening met slachtoffers. Geldt voor geweldsdelicten, zedendelicten maar ook voor roof en diefstal inderdaad.
Vandaar de fantastische stand van zaken op deze fraaie apenrots die wij onze maatschappij mogen noemen....quote:Nee, wij willen liever iedereen (lees: de daders) een tweede, derde, vierde, (...) kans geven.
Ik ben het met je eens. Maar helaas denken er heel veel mensen, heel anders over.quote:Op zondag 12 januari 2014 01:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Met rechtvaardigheid of gerechtigheid heeft het dan ook nog maar bitter weinig te maken....
Ik vind dat na herkansing (lees: delict) nummer zoveel, het van normaal gezond verstand getuigd om blijvende maatregelen te nemen. De gedachtegang dat deze dader weer normaal kan participeren in de samenleving is van een ronduit misdadige naïviteit.quote:Op zondag 12 januari 2014 02:02 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Maar helaas denken er heel veel mensen, heel anders over.
Daar was nog een discussie over ontstaan in dit topic: NWS / Buren zetten "pedo" in de fik
Vanaf post #122 ongeveer.
Het kwam erop neer dat je niet moet straffen uit wraak, "want daar heeft niemand wat aan", maar dat je moet straffen met het doel dat je de dader weer normaal kan participeren in de samenleving. Dus dat zwaardere straffen dan geen nut hebben.
Tja, ik vind dat geen rechtvaardigheid nee.
Dat moet je als Nederlander natuurlijk wel willen, ik zit er in ieder geval niet op te wachten.quote:Op zondag 12 januari 2014 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:
Dit kun je voorkomen door Marokkanen verplicht om te laten gaan met Nederlanders en ze als Nederlanders op te voeden.
Wat jij nu zegt vind ik al veel redelijker dan dat een veroordeelde pedoseksuele huisarts weer in dienst te nemen als huisarts waarbij ook kinderen kunnen komen. Of een veroordeelde pedoseksueel die dan als Zwarte Piet mag spelen met kleine kinderen.quote:Op zondag 12 januari 2014 02:07 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik vind dat na herkansing (lees: delict) nummer zoveel, het van normaal gezond verstand getuigd om blijvende maatregelen te nemen. De gedachtegang dat deze dader weer normaal kan participeren in de samenleving is van een ronduit misdadige naïviteit.
Zo geloof ik voor geen meter dat Holleeder ooit nog een nette en fatsoenlijke burger wordt. Naar mijn mening had hij best de strop mogen krijgen....en hij niet alleen.
Tja, ik ben het niet met je oneens, maar ik denk dat gratis therapie nooit gebeuren gaat. Daarvoor is NL al veel te veel een apenrots met het recht van de sterkste geworden. Dat de gemeenschap via een omweg alsnog de kosten (en die dan vaak nog veel hoger liggen) betalen mag, dat wordt niet opgemerkt. Maar een slachtoffer die zijn/haar trauma(s) niet verwerken kan, zal meestal niet in staat zijn om goed te functioneren, bijv. in sociaal opzicht en extra problematiek in de vorm van verslaving ligt op de loer. Een betaalde baan is dan vrijwel uitgesloten en die persoon zal meer medische hulp nodig hebben, zeker naar mate hij/zij ouder wordt.quote:Op zondag 12 januari 2014 02:20 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wat jij nu zegt vind ik al veel redelijker dan dat een veroordeelde pedoseksuele huisarts weer in dienst te nemen als huisarts waarbij ook kinderen kunnen komen. Of een veroordeelde pedoseksueel die dan als Zwarte Piet mag spelen met kleine kinderen.
Maar om dan terug te komen op wat je zei over slachtoffers die zich thuis niet meer veilig voelen na inbraak, wat een zeer terechte opmerking is: Hoe zit dat dan met mensen die bijvoorbeeld jarenlang misbruikt zijn en zien dat hun misbruiker ieder jaar lekker op vakantie gaat naar een warm land, een gezinnetje heeft (waarmee hij wie weet wat voor dingen allemaal doet) nadat die zijn 'straf' heeft uitgezeten?
Dezelfde slachtoffer heeft jarenlang, met wat pech zelfs de rest van zijn/haar leven, nachtmerries en paniekaanvallen en vertrouwt vanzelfsprekend niemand meer.
Ik vind dat de rechtstaat hierin veel tekort schiet. Als we echt rechtvaardig willen zijn, dan zou ik denken dat je op zijn allerminst gratis therapie en ander soort hulp kan aanbieden aan slachtoffers. Nou, mooi niet dus.
Ik geef nu als voorbeeld weliswaar seksueel misbruik, maar je kunt in plaats van dat ook een rij aan andere daden invullen die ook zeer traumatiserend zijn. Zoals inderdaad een inbraak in je eigen(!) woning of andere gewelddelicten etc.
Maar ook de gemeenschap mag best wat meer aan slachtoffers denken vind ik, en zich meer uitspreken hierover. Vaak zie je dat het pas gebeurt nadat het hen overkomt. Je kun het vergelijken met de veiligheid van auto's en vliegtuigen: hoe vaak moet er één neerstorten voordat er iets verandert?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |