abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135309876
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 08:05 schreef LogiteX het volgende:

[..]

uiteraard. Ik beschouw het gewoon als racistische inbraken. Vind ik wel erg dat dit in mijn land gebeurt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:10 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ze zijn er anders altijd wel als de kippen bij om te zeggen dat ze slachtoffer zijn van racisme.
Ook een Marokkaan dus.
pi_135310364
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wie heeft over het algemeen de duurdere spullen in huis, denk je?

Naast dat ''don't shit where you eat'' principe is het bij veel Marokkaanse gezinnen ook gewoon een armoedige klerebende thuis. Dat volk komt oorspronkelijk uit het rifgebergte, die zijn niet zo fijnbesnaard. Je zult er niet gauw een Jan des Bouvrie lamp tegenkomen.
Als het nou Arabische Marokkanen waren dan was het een ander verhaal.

Maar de meeste Marokkanen in Nederland zijn inderdaad berbers.
pi_135310369
Vind het eigenlijk maar vreemd; bij Nederlandse bejaarden is toch niks te halen, een Marokkaan die gaat trouwen daarentegen..
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:00:05 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_135310807
Hate-crimes dus. Extra hard straffen.
pi_135310887
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:00 schreef Twiitch het volgende:
Hate-crimes dus. Extra hard straffen.
Gaat-ie lekker met je duim?
pi_135310989
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef arjan1112 het volgende:
Vind het eigenlijk maar vreemd; bij Nederlandse bejaarden is toch niks te halen, een Marokkaan die gaat trouwen daarentegen..
Ik weet het niet hoor, maar bij mijn oma (die toevallig ook in Amsterdam Nieuw-West woonde) was een stuk meer te halen (goud, edelsteentjes, dure sierraden, behoorlijk wat contant geld, nette auto(sleutels), pinpas met code :')) dan bij het gemiddelde Marokkaanse gezin denk ik zo. Denk dat dit voor wel meer bejaarden geldt.
pi_135311128
Trouwens; had begrepen dat inbrekers vrijwel altijd in een andere buurt / stad / dorp gaan inbreken als waar ze zelf wonen; dat lijkt in deze zaak niet het geval.. hoe zouden ze anders weten wie waar woont
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:14:09 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135311219
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wie heeft over het algemeen de duurdere spullen in huis, denk je?

Naast dat ''don't shit where you eat'' principe is het bij veel Marokkaanse gezinnen ook gewoon een armoedige klerebende thuis. Dat volk komt oorspronkelijk uit het rifgebergte, die zijn niet zo fijnbesnaard. Je zult er niet gauw een Jan des Bouvrie lamp tegenkomen.
Nope, veel geweest als monteur aan huis, vaak wel.
Dure auto dure tv, verder kaal leeg rare frutsels aan de muur.
Maar simpel eigenlijk in hun eigen wijk valt er gewoon niet veel te halen dus gaan ze dat dus wel doen bij duurdere wijken, en no offence maar daar wonen gewoon veel minder nederlanders van Marrokaanse afkomst of met een dubbel paspoort.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135311290
in deze zaak is dat niet zo, ze sloegen vooral toe in ter wijde

dat is dus een achterstandswijk
pi_135311343
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef arjan1112 het volgende:
Dat denk jij dan toch verkeerd, veel van die oudjes hebben nog steeds het geld in een ouwe sok principe, en hebben hun spaarcentjes thuis in een kast liggen inplaats van op de bank. Ik denk dat er gemiddeld bij oudjes meer te halen valt dan bij jonge stelletjes die allebei een baan en dus een goed inkomen hebben. Daarnaast zijn ze ook nog eens een makkelijk slachtoffer.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_135311352
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:11 schreef arjan1112 het volgende:
Trouwens; had begrepen dat inbrekers vrijwel altijd in een andere buurt / stad / dorp gaan inbreken als waar ze zelf wonen; dat lijkt in deze zaak niet het geval.. hoe zouden ze anders weten wie waar woont
Inbrekers breken vaak in in buurten die ze kennen. Dus vaak hun eigen buurt, of hun oude buurt, of de buurt bij hun school/werk/sportclub.
Daarnaast kan je vaak van de buitenkant (naambordje, of als je door het raam kijkt) wel zien of ergens een Marokkaan/Turk/Nederlander/Surinamer woont aan de decoraties en dergelijke.
pi_135311407
Dan zijn ze erg dom; dan word je sneller gepakt, als iemand je herkend enz
pi_135311505
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:20 schreef arjan1112 het volgende:
Dan zijn ze erg dom; dan word je sneller gepakt, als iemand je herkend enz
Inbrekers hechten waarde aan het feit dat de de buurt/type huizen kennen zodat ze snel door het huis kunnen bewegen en makkelijk kunnen wegkomen (vandaar wordt er ook wel gesproken van 'besmettelijkheid van inbraken', als er bij je buren wordt ingebroken is de kans dat jij daarna slachtoffer wordt van inbraak enorm vergroot). Met een bivak+cap+zwarte jas+zwarte broek op wordt natuurlijk sowieso niet echt snel herkent als je 's nachts inbreekt.
pi_135311569
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Als het nou Arabische Marokkanen waren dan was het een ander verhaal.

Maar de meeste Marokkanen in Nederland zijn inderdaad berbers.
Praktisch alle Marokkanen hebben een Berberse komaf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135311656
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hardop gelachen om die opmerking van Mutantje. Zo dom.
Wat is er dom aan een feitelijke constatering.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135311663
En de arabisch / franssprekende bevolking dan?
pi_135311698
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Praktisch alle Marokkanen hebben een Berberse komaf.
Juist niet, de Arabieren hebben daar goed werk verricht.
pi_135311706
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het niet "schokkend ", het is alleen dan wel een gegeven dat ze behalve inbrekers ook racisten zijn.
Goed mogelijk dat het een verzwarende omstandigheid is, dat zou een leuke kwestie kunnen worden bij de rechter.
pi_135311753
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:14 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nope, veel geweest als monteur aan huis, vaak wel.
Dure auto dure tv, verder kaal leeg rare frutsels aan de muur.
Maar simpel eigenlijk in hun eigen wijk valt er gewoon niet veel te halen dus gaan ze dat dus wel doen bij duurdere wijken, en no offence maar daar wonen gewoon veel minder nederlanders van Marrokaanse afkomst of met een dubbel paspoort.
De bijna 200 inbraken die deze jeugdbende pleegde, werden voornamelijk in hun eigen wijk gepleegd. Een arme wijk dus waar veel Marokkanen wonen. Maar omdat zij niet bij Marokkanen inbraken, hebben de autochtonen die nog in deze wijk wonen het extra te verduren gehad. Bij sommige werd dan ook 6x in korte tijd ingebroken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_135311786
Dat hoeft echt geen racisme te zijn. Of denkt men dat tokkies in probleemwijken bij elkaar inbreken? Volgens mij is het eerder een kwestie van niet je eigen groep benadelen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_135311815
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef arjan1112 het volgende:
En de arabisch / franssprekende bevolking dan?
Wat is daarmee?
Allah Al Watan Al Malik
pi_135311836
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Neuroscience het volgende:
Dat hoeft echt geen racisme te zijn. Of denkt men dat tokkies in probleemwijken bij elkaar inbreken? Volgens mij is het eerder een kwestie van niet je eigen groep benadelen.
Apartheid dus?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_135311846
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Juist niet, de Arabieren hebben daar goed werk verricht.
Dude, genetisch gezien zijn het allemaal Berbers. De Arabieren hebben geen enkel 'werk' verricht. Dat iemand Arabisch spreekt, maakt hem of haar nog geen 'Arabier'. Het is de taal die zij verplicht zijn te leren op school. Het is de taal van de politiek.
Allah Al Watan Al Malik
pi_135311861
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Neuroscience het volgende:
Dus als mijn baas een vacature plaatst waarin hij alleen blanke autochtonen aanneemt, dan noem jij dat ook ' niet je eigen groep benadelen' ?
Dit lijkt mij een vorm van overduidelijk racisme/discriminatie.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_135311899
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:32 schreef Hathor het volgende:

[..]

Apartheid dus?
Apartheid was geïnstitutionaliseerde segregatie. Prima als jij die vergelijking maakt. Veel succes er mee :D
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')