quote:Op vrijdag 10 januari 2014 08:05 schreef LogiteX het volgende:
[..]
uiteraard. Ik beschouw het gewoon als racistische inbraken. Vind ik wel erg dat dit in mijn land gebeurt.
Ook een Marokkaan dus.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:10 schreef LogiteX het volgende:
[..]
Ze zijn er anders altijd wel als de kippen bij om te zeggen dat ze slachtoffer zijn van racisme.
Als het nou Arabische Marokkanen waren dan was het een ander verhaal.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wie heeft over het algemeen de duurdere spullen in huis, denk je?
Naast dat ''don't shit where you eat'' principe is het bij veel Marokkaanse gezinnen ook gewoon een armoedige klerebende thuis. Dat volk komt oorspronkelijk uit het rifgebergte, die zijn niet zo fijnbesnaard. Je zult er niet gauw een Jan des Bouvrie lamp tegenkomen.
Ik weet het niet hoor, maar bij mijn oma (die toevallig ook in Amsterdam Nieuw-West woonde) was een stuk meer te halen (goud, edelsteentjes, dure sierraden, behoorlijk wat contant geld, nette auto(sleutels), pinpas met codequote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef arjan1112 het volgende:
Vind het eigenlijk maar vreemd; bij Nederlandse bejaarden is toch niks te halen, een Marokkaan die gaat trouwen daarentegen..
Nope, veel geweest als monteur aan huis, vaak wel.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Wie heeft over het algemeen de duurdere spullen in huis, denk je?
Naast dat ''don't shit where you eat'' principe is het bij veel Marokkaanse gezinnen ook gewoon een armoedige klerebende thuis. Dat volk komt oorspronkelijk uit het rifgebergte, die zijn niet zo fijnbesnaard. Je zult er niet gauw een Jan des Bouvrie lamp tegenkomen.
Dat denk jij dan toch verkeerd, veel van die oudjes hebben nog steeds het geld in een ouwe sok principe, en hebben hun spaarcentjes thuis in een kast liggen inplaats van op de bank. Ik denk dat er gemiddeld bij oudjes meer te halen valt dan bij jonge stelletjes die allebei een baan en dus een goed inkomen hebben. Daarnaast zijn ze ook nog eens een makkelijk slachtoffer.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef arjan1112 het volgende:
Vind het eigenlijk maar vreemd; bij Nederlandse bejaarden is toch niks te halen, een Marokkaan die gaat trouwen daarentegen..
Inbrekers breken vaak in in buurten die ze kennen. Dus vaak hun eigen buurt, of hun oude buurt, of de buurt bij hun school/werk/sportclub.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:11 schreef arjan1112 het volgende:
Trouwens; had begrepen dat inbrekers vrijwel altijd in een andere buurt / stad / dorp gaan inbreken als waar ze zelf wonen; dat lijkt in deze zaak niet het geval.. hoe zouden ze anders weten wie waar woont
Inbrekers hechten waarde aan het feit dat de de buurt/type huizen kennen zodat ze snel door het huis kunnen bewegen en makkelijk kunnen wegkomen (vandaar wordt er ook wel gesproken van 'besmettelijkheid van inbraken', als er bij je buren wordt ingebroken is de kans dat jij daarna slachtoffer wordt van inbraak enorm vergroot). Met een bivak+cap+zwarte jas+zwarte broek op wordt natuurlijk sowieso niet echt snel herkent als je 's nachts inbreekt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:20 schreef arjan1112 het volgende:
Dan zijn ze erg dom; dan word je sneller gepakt, als iemand je herkend enz
Praktisch alle Marokkanen hebben een Berberse komaf.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als het nou Arabische Marokkanen waren dan was het een ander verhaal.
Maar de meeste Marokkanen in Nederland zijn inderdaad berbers.
Wat is er dom aan een feitelijke constatering.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hardop gelachen om die opmerking van Mutantje. Zo dom.
Juist niet, de Arabieren hebben daar goed werk verricht.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Praktisch alle Marokkanen hebben een Berberse komaf.
Goed mogelijk dat het een verzwarende omstandigheid is, dat zou een leuke kwestie kunnen worden bij de rechter.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 00:50 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het niet "schokkend ", het is alleen dan wel een gegeven dat ze behalve inbrekers ook racisten zijn.
De bijna 200 inbraken die deze jeugdbende pleegde, werden voornamelijk in hun eigen wijk gepleegd. Een arme wijk dus waar veel Marokkanen wonen. Maar omdat zij niet bij Marokkanen inbraken, hebben de autochtonen die nog in deze wijk wonen het extra te verduren gehad. Bij sommige werd dan ook 6x in korte tijd ingebroken.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nope, veel geweest als monteur aan huis, vaak wel.
Dure auto dure tv, verder kaal leeg rare frutsels aan de muur.
Maar simpel eigenlijk in hun eigen wijk valt er gewoon niet veel te halen dus gaan ze dat dus wel doen bij duurdere wijken, en no offence maar daar wonen gewoon veel minder nederlanders van Marrokaanse afkomst of met een dubbel paspoort.
Wat is daarmee?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:27 schreef arjan1112 het volgende:
En de arabisch / franssprekende bevolking dan?
Apartheid dus?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Neuroscience het volgende:
Dat hoeft echt geen racisme te zijn. Of denkt men dat tokkies in probleemwijken bij elkaar inbreken? Volgens mij is het eerder een kwestie van niet je eigen groep benadelen.
Dude, genetisch gezien zijn het allemaal Berbers. De Arabieren hebben geen enkel 'werk' verricht. Dat iemand Arabisch spreekt, maakt hem of haar nog geen 'Arabier'. Het is de taal die zij verplicht zijn te leren op school. Het is de taal van de politiek.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Juist niet, de Arabieren hebben daar goed werk verricht.
Dus als mijn baas een vacature plaatst waarin hij alleen blanke autochtonen aanneemt, dan noem jij dat ook ' niet je eigen groep benadelen' ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:31 schreef Neuroscience het volgende:
Dat hoeft echt geen racisme te zijn. Of denkt men dat tokkies in probleemwijken bij elkaar inbreken? Volgens mij is het eerder een kwestie van niet je eigen groep benadelen.
Apartheid was geïnstitutionaliseerde segregatie. Prima als jij die vergelijking maakt. Veel succes er meequote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |