abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135729780
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:22 schreef Bessensap het volgende:
Advocate gaat advocaat van WG morgen weer bellen dat we niet akkoord gaan en dat we geen verstoorde arbeidsrelatie zien. Dus daarna mag hij mooi een voorstel doen, zwart op wit.

Ze verwacht dat hij deze week gewoon betaalt, anders komt er alsnog een kort geding. Maar dat zou erg dom van hem zijn zegt ze.

Niet betalen zou zeker érg dom zijn, want dan kan aan de werkgever nog meer 'slecht werkgeverschap' worden verweten, met kans op uiteindelijk een hogere ontslagvergoeding voor jouw vriendin als gevolg. Bovendien loopt de rente op te laat betaald salaris behoorlijk rap op.
pi_135731696
quote:
Ze verwacht dat hij deze week gewoon betaalt, anders komt er alsnog een kort geding.
Eerlijk gezegd hoop ik in jullie belang een beetje dat hij niet betaalt.
pi_135741705
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef made het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar hier is toch ook gewoon sprake van opvolgend werkgeverschap ?
Dus contracten worden zonder wijzigingen overgenomen, Tevens word het gehele arbeids verleden overgenomen ?
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, als je het topic doorleest zul je tot die conclusie komen ;)
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_135742070
Ik weet niet of het zo verstandige tactiek is om vol te houden dat de relatie niet naar de knoppen is geholpen.

Als de advocaat van de WG een beetje slim is zal hij WG adviseren het contract per direct te respecteren en vervolgens gewoon een dossier te gaan opbouwen...

Vervolgens krijg je dan dat WG steeds controleert of WN wel op tijd is, geen fouten maakt, elke fout word genoteerd en dan heb je natuurlijk de evaluatie gesprekken...

Er is wel de aanname gedaan dat WN niet direct samen werkt met WG maar wie zegt dat dat zo blijft? Als WG echt van WN af wil is dat ws de eenvoudigste zet. gewoon steeds met WN gaan werken en commentaar leveren...

Wat ik, no offence, van de reactie van WN heb begrepen is er in een dergelijke situatie niet zoveel voor nodig om WN op de toppen van haar zenuwen te zetten... Duurt een jaar maar dan stopt het. Dan gaat of WN uit haar zelf weg of WG vraagt ontslag aan obv slechte prestaties...

Ga je dan naar de rechter dan heb je echt een heel ander verhaal en ik vraag me af of je dan nog met succes kunt terug grijpen op de huidige situatie.. Misschien dat een rechter er een deel van mee neemt maar...

Je vangt dan minder en belangrijker, je hebt een jaar van zenuwen achter de rug. Geloof me, dat laatste gaat je niet in de koude kleren zitten hoor...

Eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar de reactie van de advocaat van WN als de advocaat van WG zegt, ok, er is idd geen conflict, kom morgen gewoon weer werken en ik respecteer het contract...

ALS dat gebeurt staat advocaat van WN namelijk zonder enige andere echte optie dan "ok" te zeggen... Om dan alsnog de stelling in te nemen dat er toch een conflict is ... dat lijkt mij lastig..
  dinsdag 21 januari 2014 @ 00:06:47 #255
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_135745315
Hoe staan de zaken nu TS?
BAM dit is 3KB
pi_135745418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 00:06 schreef Loll het volgende:
Hoe staan de zaken nu TS?
quote:
Advocate gaat advocaat van WG morgen weer bellen dat we niet akkoord gaan en dat we geen verstoorde arbeidsrelatie zien. Dus daarna mag hij mooi een voorstel doen, zwart op wit.

Ze verwacht dat hij deze week gewoon betaalt, anders komt er alsnog een kort geding. Maar dat zou erg dom van hem zijn zegt ze.

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135746797
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:50 schreef Gompy58 het volgende:
Eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar de reactie van de advocaat van WN als de advocaat van WG zegt, ok, er is idd geen conflict, kom morgen gewoon weer werken en ik respecteer het contract...

ALS dat gebeurt staat advocaat van WN namelijk zonder enige andere echte optie dan "ok" te zeggen... Om dan alsnog de stelling in te nemen dat er toch een conflict is ... dat lijkt mij lastig..
Je kunt je afvragen of wn wel een nog andere optie nastreeft; volgens mij is het dan "mission accomplished".
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_135747856
quote:
Ik weet niet of het zo verstandige tactiek is om vol te houden dat de relatie niet naar de knoppen is geholpen.

Als de advocaat van de WG een beetje slim is zal hij WG adviseren het contract per direct te respecteren en vervolgens gewoon een dossier te gaan opbouwen...

Vervolgens krijg je dan dat WG steeds controleert of WN wel op tijd is, geen fouten maakt, elke fout word genoteerd en dan heb je natuurlijk de evaluatie gesprekken...

Er is wel de aanname gedaan dat WN niet direct samen werkt met WG maar wie zegt dat dat zo blijft? Als WG echt van WN af wil is dat ws de eenvoudigste zet. gewoon steeds met WN gaan werken en commentaar leveren...

Wat ik, no offence, van de reactie van WN heb begrepen is er in een dergelijke situatie niet zoveel voor nodig om WN op de toppen van haar zenuwen te zetten... Duurt een jaar maar dan stopt het. Dan gaat of WN uit haar zelf weg of WG vraagt ontslag aan obv slechte prestaties...

Ga je dan naar de rechter dan heb je echt een heel ander verhaal en ik vraag me af of je dan nog met succes kunt terug grijpen op de huidige situatie.. Misschien dat een rechter er een deel van mee neemt maar...

Je vangt dan minder en belangrijker, je hebt een jaar van zenuwen achter de rug. Geloof me, dat laatste gaat je niet in de koude kleren zitten hoor...

+1, het is begeven op zwak ijs.

Ik snap ook niet wat het doel is om te zeggen dat er geen conflict is. Jullie zeggen, hoger bedrag, maar ik zie dat niet 123. Gewoon aansturen op rechter. Dat wil de WG toch niet, dus wordt bedrag hoog genoeg.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_135747984
quote:

Dat dus. Werknemer loopt zo het mes in.
pi_135748658
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 07:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Werknemer loopt zo het mes in.
Volgens mij gaat dat niet zo makkelijk. Werkgever zal aantoonbaar een verbeteringstraject met SMART doelstellingen moeten opstarten aangevuld met cursussen e.d. om aan te tonen dat hij alles in het werk heeft gesteld om eventueel niet functioneren van de werknemer voor een kantonrechter aannemelijk te maken. Zal dus niet lukken op basis van een dossier met daarin wat vage klachten als "werknemer is dit jaar al 2x te laat"
Vraag blijft wel of je in deze situatie überhaupt wil blijven werken.
pi_135750513
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd hoop ik in jullie belang een beetje dat hij niet betaalt.
Dat zou wel mooi zijn eigenlijk ja.
pi_135762469
In mijn zaak adviseerde mijn advocaat om wel vol te blijven houden dat er van mijn kant gezien geen conflict was.

Het kan dan idd twee kanten op gaan.

In mijn geval was mijn werkgever te arrogant om mij terug te nemen.. wat ie financieel heeft moeten bezurem. Zijn keuze.

Andere keuze zou zijn dat ie zijn trots wel opzij zou zetten en ook toe zou geven dat er dus geen probleem is, en toegeven aan de eisen van wn. Dan heb je een paar maanden om te maken dat je een andere baan vibd en verlaat je het zinkende schip.

Ik vraag mij af welk percentage wg voor die laatste optie zou kiezen. Ik denk eerlijk gezegd niet veel. Anders had mijn advocaat mij deze strategie nooit voorgesteld denk ik.
pi_135763389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Anders had mijn advocaat mij deze strategie nooit voorgesteld denk ik.
Dat begrijp ik niet goed want in mijn ogen houd je dan jouw baan en dat lijkt mij het meest waardevol. Een werkgever die al een flinke tik op de vingers heeft gehad moet erg oppassen als hij de zaak verder op scherp blijft zetten. Een werkgever heeft net als werknemer de verplichting om arbeidsconflicten op te lossen. Gaat hij roepen dat je niet goed functioneert terwijl je dat (in dit geval) in de jaren ervoor wel hebt gedaan dan is dat erg verdacht na dit conflict, daarnaast kan vriendin dan voorstellen om bijvoorbeeld op zijn kosten bijscholing te volgen als hij toch vindt dat dat nodig mocht zijn en dan kan hij daar ook bijna niet onderuit zonder dat dat weer negatieve gevolgen heeft. In plaats van de werknemer te dumpen moet hij dan betalen voor opleidingen die ze kan gebruiken bij een eventuele concurrent. Daarnaast heeft de werknemer de macht na dergelijke conflicten om als werkgever niet bevalt en zijn plichten niet nakomt om ontbinding met vergoeding te vragen.

Ik ken eigenlijk geen gevallen waarbij een werkgever goed weg komt nadat er een dergelijk conflict is geweest, het is gewoon een erg dure aangelegenheid en je moet meestal ook nog eens op zoek naar een nieuwe medewerker. Ook de nieuwe wetgeving per 2015 zal weinig gaan helpen als er ernstig verwijtbaar gedrag is van de kant van werkgever.

Het beste wat de werkgever kan gebeuren is dat werknemer uit zichzelf vertrekt na ergens gesolliciteerd te hebben maar dat lijkt mij voor werknemer ook geen straf.
pi_135765507
Blijkbaar was dat teveel inspanning voor wg en koos hij voor de 'gemakkelijke' weg. En gokte hij het erop dat kantongerecht enigzins aan zijn kant zou staan.
pi_135767807
Van één van de werknemers net gehoord dat de openingstijden aangepast zijn, en zij dus werkdagen van 10 uur maken. De 2 uur overwerk uiteraard onbetaald :')
pi_135768461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:06 schreef Bessensap het volgende:
Van één van de werknemers net gehoord dat de openingstijden aangepast zijn, en zij dus werkdagen van 10 uur maken. De 2 uur overwerk uiteraard onbetaald :')
Laat ze het even goed noteren en bijhouden bijv. met de roosters ze hebben de tijd nog wel om het te krijgen. Mogelijk kunnen ze het spelen via die werknemers vereniging, dan weet werkgever niet meteen wie er geklaagd heeft. (als jullie je er nog informeel mee willen en mogen (van advocaat) bemoeien).
pi_135777784
quote:
Is dat eigenlijk wel legaal?
Ik bedoel ik werk ookw el eens over maar als het een dagelijks/wekelijks iets wordt dan zal er toch betaald gaan worden.

Overigens ben ik van mening dat overwerk van 2 uur altijd uitbetaald moet worden. Dat gaat niet meer over een half uurtje langer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135778234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk wel legaal?
Ik bedoel ik werk ookw el eens over maar als het een dagelijks/wekelijks iets wordt dan zal er toch betaald gaan worden.

Overigens ben ik van mening dat overwerk van 2 uur altijd uitbetaald moet worden. Dat gaat niet meer over een half uurtje langer.
Kan ook tijd voor tijd zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_135778267
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kan ook tijd voor tijd zijn.
Ook goed maar zoals ik het lees staat er geen enkele compensatie tegenover.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135792162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Laat ze het even goed noteren en bijhouden bijv. met de roosters ze hebben de tijd nog wel om het te krijgen. Mogelijk kunnen ze het spelen via die werknemers vereniging, dan weet werkgever niet meteen wie er geklaagd heeft. (als jullie je er nog informeel mee willen en mogen (van advocaat) bemoeien).
Zitten de collega's niet met verjaringstermijnen? Zo uit mijn hoofd zijn die voor loonbetalingen niet zo heel erg lang (6 maand uit mijn hoofd). Zou een tegenvaller zijn als er over een x aantal jaren voor hen blijkt dat ze alleen voor de laatste 6 maanden uitkering van het verschil tussen de 2 contracten kunnen verlangen omdat de rest verjaard is.
pi_135794487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:13 schreef frederik het volgende:

[..]

Zitten de collega's niet met verjaringstermijnen? Zo uit mijn hoofd zijn die voor loonbetalingen niet zo heel erg lang (6 maand uit mijn hoofd). Zou een tegenvaller zijn als er over een x aantal jaren voor hen blijkt dat ze alleen voor de laatste 6 maanden uitkering van het verschil tussen de 2 contracten kunnen verlangen omdat de rest verjaard is.
Uit mijn hoofd dacht ik dat het bij loonvordering 5 jaar is.
pi_135797952
Ik heb even zitten te kijken, ik was in de veronderstelling dat het ergens in boek 7 BW stond (die termijn van 6 maand), ik kom het alleen niet tegen
pi_135798118
https://www.jurofoon.nl/loon/verjaring-loonvordering.asp
quote:
Je aanspraak op achterstallig loon verloopt namelijk na vijf jaar. Wel is het mogelijk deze verjaring te stuiten. Je maakt dan schriftelijk kenbaar dat je nog steeds aanspraak blijft houden op het achterstallig loon.
pi_135854964
Advocate is net teruggebeld door advocaat van WG. Voorstel is neergelegd (kantonrechtsformule met factor C = 2.0, gewoon reeël lijkt me). Hij vond het stevig, maar hij gaat het bespreken met WG. Hij wilt absoluut geen kort geding, loon moet betaald worden is zijn mening.

:)
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:37:46 #275
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_135855235
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:09 schreef Andromache het volgende:
offtopic: * Andromache is blij dat Ouder1 eindelijk oprot met dat arrogant gewauwel en ruziezoekerij
ik wordt altijd al moe als ik een quote alert krijg met de naam van ouder1 erbij :(
Zoveel topics waar die arrogant en bijdehand doet zonder inhoudelijks wat te melden of op feiten in te gaan :r
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_135856203
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 16:32 schreef Bessensap het volgende:
Advocate is net teruggebeld door advocaat van WG. Voorstel is neergelegd (kantonrechtsformule met factor C = 2.0, gewoon reeël lijkt me). Hij vond het stevig, maar hij gaat het bespreken met WG. Hij wilt absoluut geen kort geding, loon moet betaald worden is zijn mening.

:)
Ik mag hopen dat jullie advocaat ook de 1-2 maanden fictief opzegtermijn meegenomen heeft? Ga er maar van uit dat je die niet betaald krijgt van het UWV mocht je vriendin werkeloos worden.
¡sdnʞɔnɟ ןןɐ ɟo ɹǝɥʇoɯ ǝɥʇ sı uoıʇdɯnssɐ
pi_135857378
quote:
Standaard +2 uur is geen overwerk meer, toch?!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 23 januari 2014 @ 17:27:41 #278
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_135857804
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 17:19 schreef Isabeau het volgende:

Standaard +2 uur is geen overwerk meer, toch?!
Dat is in een week gewoon een volle werkdag erbij. Iedereen morgen vrij!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_135859293
Laatste nieuws, advocaat van WG geeft wederom aan dit zeker niet via kantonrechter te willen spelen, maar het aanbod van hem vonden wij te laag. We gaan er dus weer over nadenken. En inderdaad is de opzegtermijn van 2 maanden gewoon meegenomen, dus ze krijgt sowieso tot april betaald. Deze maand wordt het salaris ook betaald, volgens WG/advocaat.

Ons voorstel is gewoon om de kantonrechtersformule aan te houden met factor C = 2.0, omdat wij van mening zijn dat de schuld volledig bij WG ligt. Plus wat extra kosten. Zijn voorstel ligt hier zo'n 25-30% vandaan.

Ons standpunt is gewoon, lager dan xxx (kantonrechtersformule factor C = 2 + wat extra kosten) bedrag gaan we niet. Niet akkoord? Dan alsnog rechtzaak. Advocate vind het lastig advies geven. Als de rechter bijv. gevoelig is voor de "slechte cijfers" van WG, kan de factor C lastig uitvallen, maar ja, hoe groot is die kans?
pi_135859443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 18:10 schreef Bessensap het volgende:
Als de rechter bijv. gevoelig is voor de "slechte cijfers" van WG, kan de factor C lastig uitvallen, maar ja, hoe groot is die kans?
Da's dus net wel de hamvraag.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat een rechtszaak extra kosten met zich meedraagt, want je krijgt waarschijnlijk niet alle advocaatkosten vergoed. En extra onzekerheid. Je zit een paar maanden in onzekerheid over wat nu de uitkomst gaat worden (wat stress tot gevolg kan hebben).

Dat moet je (vriendin) dus allemaal meenemen in de afweging.
pi_135859473
quote:
Laatste nieuws, advocaat van WG geeft wederom aan dit zeker niet via kantonrechter te willen spelen, maar het aanbod van hem vonden wij te laag. We gaan er dus weer over nadenken. En inderdaad is de opzegtermijn van 2 maanden gewoon meegenomen, dus ze krijgt sowieso tot april betaald. Deze maand wordt het salaris ook betaald, volgens WG/advocaat.

Ons voorstel is gewoon om de kantonrechtersformule aan te houden met factor C = 2.0, omdat wij van mening zijn dat de schuld volledig bij WG ligt. Plus wat extra kosten. Zijn voorstel ligt hier zo'n 25-30% vandaan.

Ons standpunt is gewoon, lager dan xxx (kantonrechtersformule factor C = 2 + wat extra kosten) bedrag gaan we niet. Niet akkoord? Dan alsnog rechtzaak. Advocate vind het lastig advies geven. Als de rechter bijv. gevoelig is voor de "slechte cijfers" van WG, kan de factor C lastig uitvallen, maar ja, hoe groot is die kans?
Dikgedrukte?

Er is dus een akkoord?
pi_135859507
quote:

Gewoon eerst poot stijf houden en op rechtzaak aansturen. Als hij echt geen rechtszaak wil gaat hij wel betalen. Je kan dan alsnog vlak voor een rechtszaak akkoord gaan met het bedrag.

Als C tijdens de rechtszaak 1,5 wordt. Krijg je dan nog steeds meer dan het voorstel van WG?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_135859860
quote:
Als de rechter bijv. gevoelig is voor de "slechte cijfers" van WG, kan de factor C lastig uitvallen, maar ja, hoe groot is die kans?
Welke slechte cijfers? Hij heeft nota bene nog geen maand geleden de toko overgenomen en bovendien wordt het geen ontslag op bedrijfseconomische gronden. Flauwekul dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_135859877
Ik denk dat de rechter niet gevoelig zal wezen voor de "slechte" cijfers van de WG.
Hij kan immers wel 2 nieuwe bedrijfs wagens kopen en zijn bedrijf 2 uur langer open houden waardoor hij meer inkomsten hoopt te vergaren, maar ook meer uitgaven heeft.

Ik zou het persoonlijk op een rechtzaak aan laten komen.
Het feit dat de advocaat van de WG al laat weten dat ze het niet zo ver willen laten komen, laat al zien dat die advocaat al weet dat er hele verkeerde dingen zijn gebeurd en zijn uitgesproken door de WG.
Wat de WG dus zwaar aangerekend zal worden.

Ja een rechtzaak kost geld en is een tijdrovend proces, maar je wilt je ook niet "aflaten zetten"met een te lage vergoeding.
pi_135860113
quote:
Die kans is best aanwezig als de cijfers slecht zijn maar werkgever heeft dat argument ook al een beetje om zeep geholpen met de aanschaf van auto's. Er is dus ook een uitspraak waarin de rechter dat negeerde omdat de werkgever erg verwijtbaar was (C=2). Ook hier is in mijn ogen duidelijk dat werkgever het conflict heeft uitgelokt. Daarnaast is de BV groter dan alleen jullie vestiging en heeft hij het bedrijf net gekocht wat aangeeft dat hij een winstgevende toekomst ziet.

Ik ben het eigenlijk wel met jullie eens maar toch loop je echt risico dat een rechter het houdt op 1,5 (minimaal denk ik) als de werkgever slechte cijfers laat zien. Mogelijk kun je hem onderdruk zetten door te zeggen dat je voor minder gewoon niet weg gaat en je dan gaat beroepen op de ontslagbescherming. Ik weet niet of je de advocaatkosten terug hebt gevraagd maar je zou de eis kunnen verlagen met het bedrag aan advocaatkosten als werkgever die betaalt. Hij heeft dan de BTW voordelen.

Het is nu onderhandelen en dat moeten jullie zelf doen, een rechter laten beslissen is altijd een gokje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 23-01-2014 18:44:50 ]
pi_135860404
Ik zit net te bedenken dat werkgever voor de rechter een redelijk verhaal moet houden en dat gaat hem eigenlijk niet lukken. Hij moet eigenlijk wel tot een deal komen. Als hij zich dan op bedrijfseconomische redenen gaat beroepen had hij het conflict niet moeten veroorzaken. Ik weet niet hoe jullie advocaat dat ziet maar ik denk toch dat jullie de poot stijf moeten houden.
pi_135864842
Inderdaad dat ben ik dus ook van mening dat ze hun poot stijf moeten houden, puur en alleen al omdat de WG geen redelijk verhaal kan ophangen bij de rechter.
De bedrijfseconomische redenen kan je al onderuit halen met de aankoop van de wagens en het feit dat het een bv betreft en dus meerdere ondernemingen bevat.
Hij heeft deze onderneming overgenomen met het oog op een mogelijke winst.

Dat zijn waarschijnlijk ook de redenen waarom hij niet wilt aansturen op een rechtzaak, omdat hij weet dat hij dan dieper in de buidel zal moeten gaan tasten dan hij eigenlijk zal willen.
pi_135865145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:22 schreef Balsam het volgende:
een bv betreft en dus meerdere ondernemingen bevat.
De BV is één onderneming met drie vestigingen. De eigenaar heeft nog een BV, dat staat er verder buiten.

PS blijft dat een deal zekerheid geeft en het aan de rechter voorleggen (nog) niet.
pi_135865484
Bedankt voor de verbetering Wespensteek, evengoed heeft hij 3 ondernemingen dus in dit geval?
En er was wel geld voor een overname van de dierenkliniek en aankoop van 2 bedrijfs auto's.
Daar gaat al zijn geloofwaardigheid wat betreft "slechte cijfers".
pi_135865586
Hou ook nog even achter de hand ( voor de rechtszaak) dat de pensioenpremies van lager personeel niet (meer) worden betaald en van de da's wél !?
pi_135868155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 20:33 schreef Balsam het volgende:
evengoed heeft hij 3 ondernemingen dus in dit geval?
Nee twee. Elke BV is één onderneming. Feitelijk is de BV de werkgever en de eigenaar (van de aandelen) is geloof ik ook de directeur. Wat die man verder bezit aan bedrijven of vermogen is niet relevant.
pi_135876323
Elke BV is een eigen rechtspersoon, dus die andere BV's doen hier niet mee. Sterker nog, die auto's waar over word gesproken, komen die wel uit de zelfde BV waar de vriendin WN is? Het gaat wat ver maar straks is WN de enige WN van een BV die leeg staat en dus niet voldoende middelen heeft...

Het op de rechter laten aankomen is idd, zoals de advocate al aanvoelt, een grote gok. Dat dubbeltje kan 2 kanten opvallen, realiseer je dat echt heel goed. Factor 2 is echt best stevig hoor. Statistisch gezien gaat het veel vaker om factor1,2-1,5. Neem dan even mee dat je daarvoor ook extra kosten hebt moeten maken die een hoop wegsnoepen van wat de rechter je dan misschien weer heeft toegekend.

Krijgje dat vergoed? Mwah, voor een deel misschien, maar alles ? ga er niet vanuit. De rechter kan bepalen dat ieder zijn eigen kosten draagt of dat de verliezer, WG een DEEL van de kosten van WN moet dragen. Je gaat echt niet alles vergoed krijgen, Vriendin heeft er immers ZELF voor gekozen om toch naar de rechter te gaan en DUS extra kosten te maken...

Iets anders wat je even naar zou moeten kijken....Je recht op WW...
Een uitspraak van een rechter staat helemaal los van je recht op WW. Exact durf ik het niet te stellen, maar het kan zijn dat het UWV straks stelt dat vriendin naar de rechter is gegaan om haar WG te dagen en daarmee redelijkerwijs had kunnen vermoeden dat WN daarmee haar baan zou verliezen...
Als je echt pech hebt ziet het UWV dat in meer of mindere mate als verwijtbaar...

Persoonlijk denk ik dus dat je je rijk rekent met factor 2. Dat de WG niet naar de rechter wil is geen garantie voor die factor!. Heel goed mogelijk dat de rechter het ziet als het onderste uit de kan halen en dat kan echt verkeerd vallen.
Als hij van mening is dat ondanks dat de WG echt fout is geweest deze toch een goed financieel voorstel heeft gedaan dat jij vervolgens hebt geweigerd.... tsa, dan zou je nog wel eens het lid op de neus kunnen krijgen....

Advocate van vriendin twijfelt echt niet voor niks... en advocaat van WG wil niet naar rechter, maar pas op... als je iemand echt tegen de muur dwingt kan deze echt gewoon kiezen voor de aanval.... en das meestal de beste verdediging.

en... dit alles, puur gebaseerd op boerenverstand...
pi_135884146
Tja. Factor 1.5 betekent dus dat WN ook deels schuld is. Dan vraag ik me af, wat is haar schuld dan? Niks, maar dan ook echt niks. Bovendien, als je met 1.5 instemt, zegt het UWV straks ook dat ze verwijtbaar werkloos is.

We gaan voor 2 (in de onderhandeling).
pi_135885945
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:15 schreef Bessensap het volgende:
Tja. Factor 1.5 betekent dus dat WN ook deels schuld is. Dan vraag ik me af, wat is haar schuld dan? Niks, maar dan ook echt niks. Bovendien, als je met 1.5 instemt, zegt het UWV straks ook dat ze verwijtbaar werkloos is.
Nee dat is niet zo, boven 1 legt de verantwoordelijkheid bij werkgever. UWV doet tegenwoordig niet meer zo moeilijk en zal bij de juiste vaststellingsovereenkomst een uitkering niet snel weigeren.

Je kunt dus instemmen met een factor lager dan 2 en toch een uitkering krijgen.
pi_135886483
Zie post pag 11 al gvonden
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_135886557
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee dat is niet zo, boven 1 legt de verantwoordelijkheid bij werkgever. UWV doet tegenwoordig niet meer zo moeilijk en zal bij de juiste vaststellingsovereenkomst een uitkering niet snel weigeren.

Je kunt dus instemmen met een factor lager dan 2 en toch een uitkering krijgen.
Nooit maar nooit vanuit gaan dat UWV niet moeilijk zal doen.

Dat doen ze namelijk wel en zijn ze erg goed in.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_135888990
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:33 schreef Gompy58 het volgende:

Krijgje dat vergoed? Mwah, voor een deel misschien, maar alles ? ga er niet vanuit. De rechter kan bepalen dat ieder zijn eigen kosten draagt of dat de verliezer, WG een DEEL van de kosten van WN moet dragen. Je gaat echt niet alles vergoed krijgen, Vriendin heeft er immers ZELF voor gekozen om toch naar de rechter te gaan en DUS extra kosten te maken...

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Vriendin wil onderhandelen maar wg gaat niet akkoord met haar voorstel. Dan is wg aan zet of hij verder gaat onderhandelen of akkoord gaat met voorstel.

Zo heb ik bijna 11 maanden doorbetaald thuis gezeten omdat wg niet op ons voorstel in wilde gaan. Maar hij durfde ook niet naar de rechter omdat ie wist dat ie op zijn bek zou gaan.

Dus na 11 maanden (en een hoop boze brieven over en weer verder) kwam er pas schot in de zaak. Al die tijd heb ik wel 100 keer aangegeven beschikbaar te zijn voor werk... das wel een belangrijk dingetje.

Je maakt alleen zelf de gang naar de kr als je de situatie helemaal beu bent en een uitspraak wil...
pi_135889682
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:15 schreef Bessensap het volgende:

We gaan voor 2 (in de onderhandeling).
Houdt de advocaat ook rekening met de opzegtermijn in relatie tot de maand? Hij heeft nog 7 dagen om te reageren voordat er weer een extra maand bijkomt indien contract stelt voor het eind van de maand aanzeggen. Dan komt WG al snel aan die 25-30% al hij zijn poot stijf houdt.
pi_135889825
Kan je in dat geval niet vast houden aan je voorstel van factor c = 2 of is de werkgever niet verplicht om loon door te betalen tot de onderhandelingen zijn afgerond?
En aangeven dat je beschikbaar bent om te werken is wel zo handig om te doen anders gaat het UWV nog weleens moeilijk doen.

Op die manier hoef je als WN namelijk niet druk te maken of je wel genoeg geld hebt om de maand door te komen, en je kan bij jou eis blijven tot de WG of akkoord gaat of de stap naar de kantonrechter durft te nemen voor een uitspraak.
pi_136030717
WG is vandaag akkoord gegaan met onze eis. Ontslagvergoeding volgens kantonrechtsformule met factor C = 2 :) Plus wat extra onkosten. Januari, februari en maart krijgt ze nog betaald. Per april dus ontslag + ontslagvergoeding. Komt nog een soort goedkeuringsstempel van de kantonrechter op, als een soort van officieel maken. Dit raadde onze advocaat aan. Uiteraard dit alles met behoud van WW.

Fijn is het allemaal niet, maar ik denk dat we er zo redelijk vanaf gekomen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')