abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135729780
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 12:22 schreef Bessensap het volgende:
Advocate gaat advocaat van WG morgen weer bellen dat we niet akkoord gaan en dat we geen verstoorde arbeidsrelatie zien. Dus daarna mag hij mooi een voorstel doen, zwart op wit.

Ze verwacht dat hij deze week gewoon betaalt, anders komt er alsnog een kort geding. Maar dat zou erg dom van hem zijn zegt ze.

Niet betalen zou zeker érg dom zijn, want dan kan aan de werkgever nog meer 'slecht werkgeverschap' worden verweten, met kans op uiteindelijk een hogere ontslagvergoeding voor jouw vriendin als gevolg. Bovendien loopt de rente op te laat betaald salaris behoorlijk rap op.
pi_135731696
quote:
Ze verwacht dat hij deze week gewoon betaalt, anders komt er alsnog een kort geding.
Eerlijk gezegd hoop ik in jullie belang een beetje dat hij niet betaalt.
pi_135741705
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 13:42 schreef made het volgende:
Ik heb niet alles gelezen, maar hier is toch ook gewoon sprake van opvolgend werkgeverschap ?
Dus contracten worden zonder wijzigingen overgenomen, Tevens word het gehele arbeids verleden overgenomen ?
Ik denk dat je gelijk hebt hoor, als je het topic doorleest zul je tot die conclusie komen ;)
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_135742070
Ik weet niet of het zo verstandige tactiek is om vol te houden dat de relatie niet naar de knoppen is geholpen.

Als de advocaat van de WG een beetje slim is zal hij WG adviseren het contract per direct te respecteren en vervolgens gewoon een dossier te gaan opbouwen...

Vervolgens krijg je dan dat WG steeds controleert of WN wel op tijd is, geen fouten maakt, elke fout word genoteerd en dan heb je natuurlijk de evaluatie gesprekken...

Er is wel de aanname gedaan dat WN niet direct samen werkt met WG maar wie zegt dat dat zo blijft? Als WG echt van WN af wil is dat ws de eenvoudigste zet. gewoon steeds met WN gaan werken en commentaar leveren...

Wat ik, no offence, van de reactie van WN heb begrepen is er in een dergelijke situatie niet zoveel voor nodig om WN op de toppen van haar zenuwen te zetten... Duurt een jaar maar dan stopt het. Dan gaat of WN uit haar zelf weg of WG vraagt ontslag aan obv slechte prestaties...

Ga je dan naar de rechter dan heb je echt een heel ander verhaal en ik vraag me af of je dan nog met succes kunt terug grijpen op de huidige situatie.. Misschien dat een rechter er een deel van mee neemt maar...

Je vangt dan minder en belangrijker, je hebt een jaar van zenuwen achter de rug. Geloof me, dat laatste gaat je niet in de koude kleren zitten hoor...

Eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar de reactie van de advocaat van WN als de advocaat van WG zegt, ok, er is idd geen conflict, kom morgen gewoon weer werken en ik respecteer het contract...

ALS dat gebeurt staat advocaat van WN namelijk zonder enige andere echte optie dan "ok" te zeggen... Om dan alsnog de stelling in te nemen dat er toch een conflict is ... dat lijkt mij lastig..
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  dinsdag 21 januari 2014 @ 00:06:47 #255
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_135745315
Hoe staan de zaken nu TS?
BAM dit is 3KB
pi_135745418
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 00:06 schreef Loll het volgende:
Hoe staan de zaken nu TS?
quote:
Advocate gaat advocaat van WG morgen weer bellen dat we niet akkoord gaan en dat we geen verstoorde arbeidsrelatie zien. Dus daarna mag hij mooi een voorstel doen, zwart op wit.

Ze verwacht dat hij deze week gewoon betaalt, anders komt er alsnog een kort geding. Maar dat zou erg dom van hem zijn zegt ze.

Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135746797
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:50 schreef Gompy58 het volgende:
Eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar de reactie van de advocaat van WN als de advocaat van WG zegt, ok, er is idd geen conflict, kom morgen gewoon weer werken en ik respecteer het contract...

ALS dat gebeurt staat advocaat van WN namelijk zonder enige andere echte optie dan "ok" te zeggen... Om dan alsnog de stelling in te nemen dat er toch een conflict is ... dat lijkt mij lastig..
Je kunt je afvragen of wn wel een nog andere optie nastreeft; volgens mij is het dan "mission accomplished".
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_135747856
quote:
Ik weet niet of het zo verstandige tactiek is om vol te houden dat de relatie niet naar de knoppen is geholpen.

Als de advocaat van de WG een beetje slim is zal hij WG adviseren het contract per direct te respecteren en vervolgens gewoon een dossier te gaan opbouwen...

Vervolgens krijg je dan dat WG steeds controleert of WN wel op tijd is, geen fouten maakt, elke fout word genoteerd en dan heb je natuurlijk de evaluatie gesprekken...

Er is wel de aanname gedaan dat WN niet direct samen werkt met WG maar wie zegt dat dat zo blijft? Als WG echt van WN af wil is dat ws de eenvoudigste zet. gewoon steeds met WN gaan werken en commentaar leveren...

Wat ik, no offence, van de reactie van WN heb begrepen is er in een dergelijke situatie niet zoveel voor nodig om WN op de toppen van haar zenuwen te zetten... Duurt een jaar maar dan stopt het. Dan gaat of WN uit haar zelf weg of WG vraagt ontslag aan obv slechte prestaties...

Ga je dan naar de rechter dan heb je echt een heel ander verhaal en ik vraag me af of je dan nog met succes kunt terug grijpen op de huidige situatie.. Misschien dat een rechter er een deel van mee neemt maar...

Je vangt dan minder en belangrijker, je hebt een jaar van zenuwen achter de rug. Geloof me, dat laatste gaat je niet in de koude kleren zitten hoor...

+1, het is begeven op zwak ijs.

Ik snap ook niet wat het doel is om te zeggen dat er geen conflict is. Jullie zeggen, hoger bedrag, maar ik zie dat niet 123. Gewoon aansturen op rechter. Dat wil de WG toch niet, dus wordt bedrag hoog genoeg.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_135747984
quote:

Dat dus. Werknemer loopt zo het mes in.
pi_135748658
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 07:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus. Werknemer loopt zo het mes in.
Volgens mij gaat dat niet zo makkelijk. Werkgever zal aantoonbaar een verbeteringstraject met SMART doelstellingen moeten opstarten aangevuld met cursussen e.d. om aan te tonen dat hij alles in het werk heeft gesteld om eventueel niet functioneren van de werknemer voor een kantonrechter aannemelijk te maken. Zal dus niet lukken op basis van een dossier met daarin wat vage klachten als "werknemer is dit jaar al 2x te laat"
Vraag blijft wel of je in deze situatie überhaupt wil blijven werken.
pi_135750513
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:45 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd hoop ik in jullie belang een beetje dat hij niet betaalt.
Dat zou wel mooi zijn eigenlijk ja.
pi_135762469
In mijn zaak adviseerde mijn advocaat om wel vol te blijven houden dat er van mijn kant gezien geen conflict was.

Het kan dan idd twee kanten op gaan.

In mijn geval was mijn werkgever te arrogant om mij terug te nemen.. wat ie financieel heeft moeten bezurem. Zijn keuze.

Andere keuze zou zijn dat ie zijn trots wel opzij zou zetten en ook toe zou geven dat er dus geen probleem is, en toegeven aan de eisen van wn. Dan heb je een paar maanden om te maken dat je een andere baan vibd en verlaat je het zinkende schip.

Ik vraag mij af welk percentage wg voor die laatste optie zou kiezen. Ik denk eerlijk gezegd niet veel. Anders had mijn advocaat mij deze strategie nooit voorgesteld denk ik.
pi_135763389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:57 schreef Twinkle20 het volgende:
Anders had mijn advocaat mij deze strategie nooit voorgesteld denk ik.
Dat begrijp ik niet goed want in mijn ogen houd je dan jouw baan en dat lijkt mij het meest waardevol. Een werkgever die al een flinke tik op de vingers heeft gehad moet erg oppassen als hij de zaak verder op scherp blijft zetten. Een werkgever heeft net als werknemer de verplichting om arbeidsconflicten op te lossen. Gaat hij roepen dat je niet goed functioneert terwijl je dat (in dit geval) in de jaren ervoor wel hebt gedaan dan is dat erg verdacht na dit conflict, daarnaast kan vriendin dan voorstellen om bijvoorbeeld op zijn kosten bijscholing te volgen als hij toch vindt dat dat nodig mocht zijn en dan kan hij daar ook bijna niet onderuit zonder dat dat weer negatieve gevolgen heeft. In plaats van de werknemer te dumpen moet hij dan betalen voor opleidingen die ze kan gebruiken bij een eventuele concurrent. Daarnaast heeft de werknemer de macht na dergelijke conflicten om als werkgever niet bevalt en zijn plichten niet nakomt om ontbinding met vergoeding te vragen.

Ik ken eigenlijk geen gevallen waarbij een werkgever goed weg komt nadat er een dergelijk conflict is geweest, het is gewoon een erg dure aangelegenheid en je moet meestal ook nog eens op zoek naar een nieuwe medewerker. Ook de nieuwe wetgeving per 2015 zal weinig gaan helpen als er ernstig verwijtbaar gedrag is van de kant van werkgever.

Het beste wat de werkgever kan gebeuren is dat werknemer uit zichzelf vertrekt na ergens gesolliciteerd te hebben maar dat lijkt mij voor werknemer ook geen straf.
pi_135765507
Blijkbaar was dat teveel inspanning voor wg en koos hij voor de 'gemakkelijke' weg. En gokte hij het erop dat kantongerecht enigzins aan zijn kant zou staan.
pi_135767807
Van één van de werknemers net gehoord dat de openingstijden aangepast zijn, en zij dus werkdagen van 10 uur maken. De 2 uur overwerk uiteraard onbetaald :')
pi_135768461
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:06 schreef Bessensap het volgende:
Van één van de werknemers net gehoord dat de openingstijden aangepast zijn, en zij dus werkdagen van 10 uur maken. De 2 uur overwerk uiteraard onbetaald :')
Laat ze het even goed noteren en bijhouden bijv. met de roosters ze hebben de tijd nog wel om het te krijgen. Mogelijk kunnen ze het spelen via die werknemers vereniging, dan weet werkgever niet meteen wie er geklaagd heeft. (als jullie je er nog informeel mee willen en mogen (van advocaat) bemoeien).
pi_135777784
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:06 schreef Bessensap het volgende:
Is dat eigenlijk wel legaal?
Ik bedoel ik werk ookw el eens over maar als het een dagelijks/wekelijks iets wordt dan zal er toch betaald gaan worden.

Overigens ben ik van mening dat overwerk van 2 uur altijd uitbetaald moet worden. Dat gaat niet meer over een half uurtje langer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135778234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk wel legaal?
Ik bedoel ik werk ookw el eens over maar als het een dagelijks/wekelijks iets wordt dan zal er toch betaald gaan worden.

Overigens ben ik van mening dat overwerk van 2 uur altijd uitbetaald moet worden. Dat gaat niet meer over een half uurtje langer.
Kan ook tijd voor tijd zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_135778267
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 21:41 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Kan ook tijd voor tijd zijn.
Ook goed maar zoals ik het lees staat er geen enkele compensatie tegenover.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_135792162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 18:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Laat ze het even goed noteren en bijhouden bijv. met de roosters ze hebben de tijd nog wel om het te krijgen. Mogelijk kunnen ze het spelen via die werknemers vereniging, dan weet werkgever niet meteen wie er geklaagd heeft. (als jullie je er nog informeel mee willen en mogen (van advocaat) bemoeien).
Zitten de collega's niet met verjaringstermijnen? Zo uit mijn hoofd zijn die voor loonbetalingen niet zo heel erg lang (6 maand uit mijn hoofd). Zou een tegenvaller zijn als er over een x aantal jaren voor hen blijkt dat ze alleen voor de laatste 6 maanden uitkering van het verschil tussen de 2 contracten kunnen verlangen omdat de rest verjaard is.
pi_135794487
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 10:13 schreef frederik het volgende:

[..]

Zitten de collega's niet met verjaringstermijnen? Zo uit mijn hoofd zijn die voor loonbetalingen niet zo heel erg lang (6 maand uit mijn hoofd). Zou een tegenvaller zijn als er over een x aantal jaren voor hen blijkt dat ze alleen voor de laatste 6 maanden uitkering van het verschil tussen de 2 contracten kunnen verlangen omdat de rest verjaard is.
Uit mijn hoofd dacht ik dat het bij loonvordering 5 jaar is.
pi_135797952
Ik heb even zitten te kijken, ik was in de veronderstelling dat het ergens in boek 7 BW stond (die termijn van 6 maand), ik kom het alleen niet tegen
pi_135798118
https://www.jurofoon.nl/loon/verjaring-loonvordering.asp
quote:
Je aanspraak op achterstallig loon verloopt namelijk na vijf jaar. Wel is het mogelijk deze verjaring te stuiten. Je maakt dan schriftelijk kenbaar dat je nog steeds aanspraak blijft houden op het achterstallig loon.
pi_135854964
Advocate is net teruggebeld door advocaat van WG. Voorstel is neergelegd (kantonrechtsformule met factor C = 2.0, gewoon reeël lijkt me). Hij vond het stevig, maar hij gaat het bespreken met WG. Hij wilt absoluut geen kort geding, loon moet betaald worden is zijn mening.

:)
  donderdag 23 januari 2014 @ 16:37:46 #275
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_135855235
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 14:09 schreef Andromache het volgende:
offtopic: * Andromache is blij dat Ouder1 eindelijk oprot met dat arrogant gewauwel en ruziezoekerij
ik wordt altijd al moe als ik een quote alert krijg met de naam van ouder1 erbij :(
Zoveel topics waar die arrogant en bijdehand doet zonder inhoudelijks wat te melden of op feiten in te gaan :r
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')