abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136085390
Het knelt nog een beetje hier en daar... WG wilt nu geen pensioenopbouw betalen over maanden dat zij betaald thuis zit, januari tot april.... zo weer advocate bellen...

Maar voorlopig is het salaris er nog niet :')
pi_136085634
Is er al een vaststellingsovereenkomst getekend?

Anders dat soort punten ook op laten nemen.

Wat doe je met openstaande vakantiedagen/vakantiegeld? Zit dat in de ontslagvergoeding of komt dat er nog bovenop?
pi_136085724
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:43 schreef Twinkle20 het volgende:

Wat doe je met openstaande vakantiedagen/vakantiegeld? Zit dat in de ontslagvergoeding of komt dat er nog bovenop?
Als je al een paar maanden betaald thuis zit, zou ik niet moeilijk doen over nog openstaande vakantiedagen, tenzij het er heel veel zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 10:46:49 ]
pi_136087710
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 10:36 schreef Bessensap het volgende:
Het knelt nog een beetje hier en daar... WG wilt nu geen pensioenopbouw betalen over maanden dat zij betaald thuis zit, januari tot april.... zo weer advocate bellen...

Maar voorlopig is het salaris er nog niet :')
Wat een eikel. Is het afblazen van de deal nog een optie, twee wordt wat aan de lage kant?
pi_136087931
Is het niet evt. Tijd om dit hoofdstuk af te sluiten? Bedoel, die opbouw was iets van 100 euro per maand, itt dus 400 euro. Volgens mij hebben jullie al winst op veel vlakken.
Rust is volgens mij veel meer waard dan 400 euro.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_136087957
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:52 schreef tofastTG het volgende:
Is het niet evt. Tijd om dit hoofdstuk af te sluiten? Bedoel, die opbouw was iets van 100 euro per maand, itt dus 400 euro. Volgens mij hebben jullie al winst op veel vlakken.
Rust is volgens mij veel meer waard dan 400 euro.
principes en dergelijken. :)
Het zou mij ondertussen ook zo hoog zitten dat ik die hufter tot de laatste cent waar ik recht op had zou willen pakken. :)
pi_136088112
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het zou mij ondertussen ook zo hoog zitten dat ik die hufter tot de laatste cent waar ik recht op had zou willen pakken. :)
Er is nogsteeds een verschil tussen recht hebben, en krijgen. Rechtszaken duren lang, brengen meer stress mee dan van te voren gedacht. Advocaat kosten hoeven bijna nooit door alleen de verliezende partij gedragen te worden.
Een rechter kan afgeven op het feit dat je het onderste uit de kan wilt halen...
Genoeg redenen om eens na te denken of maximaal 400 euro al die ellende waard is.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_136088721
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:57 schreef tofastTG het volgende:
Een rechter kan afgeven op het feit dat je het onderste uit de kan wilt halen...
Werkgever gaat al akkoord met factor twee en geeft daarmee volledig schuld toe en begint daarna te steggelen over kleine bedragen en lastig te doen met laat betalen waarbij zijn advocaat ook nog eens heeft toegezegd dat het gewoon betaald zou worden. Wie wil er dan het onderste uit de kan halen en wie heeft gewoon recht op het geld?

Soms is factor 2 ook niet het onderste wat in de kan zit. Werkgever is gewoon aan het pesten om het pesten.
pi_136089069
Recht hebben op het geld en het geld krijgen zijn nog 2 verschillende dingen..

Maar eerlijk is eerlijk - het bv-plof-scenario is nu zeer onwaarschijnlijk geworden. Dan had de werkgever de boel getrianeerd (of net hoe je t schrijft).

Gefeliciteerd ts
pi_136093407
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 11:53 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dat dus.

Wg heeft al schuld bekend. Net of hij nu alsnog naar de kantonrechter gaat stappen voor die 'paar' honderd euro.

Gewoon zakelijk blijven zien.. niet persoonlijk. Je hebt er recht op, klaar.
pi_136095725
Ja, hij heeft schuld bekend door akkoord te gaan, maar in zijn officiele voorstel hiervan staat wel noch werknemer noch werkgever schuld heeft aan dit conflict ;)

En hij zegt dat hij geen pensioen kan betalen over de resterende 3 maanden, omdat per jaar moet ofzo.
pi_136096045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:13 schreef Bessensap het volgende:
En hij zegt dat hij geen pensioen kan betalen over de resterende 3 maanden, omdat per jaar moet ofzo.
Dan stel je toch voor dat hij het hele jaar betaalt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 29-01-2014 15:32:23 ]
pi_136096080
Als de overeenkomst per 1 april stopt...?
pi_136096702
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:23 schreef Bessensap het volgende:
Als de overeenkomst per 1 april stopt...?
Als dat het probleem is mag hij toch ook wel tot december betalen. Gewoon vastleggen dat ivm de administratieve problemen bij werkgever de ontbinding miv 1 januari 2015 plaats vindt maar dat vriendin wel is vrijgesteld van arbeid en nevenactiviteiten mag uitvoeren zonder verplicht te zijn dat te melden bij werkgever.

Je kunt hem toch wel een beetje tegemoet komen als werkgever administratieve problemen heeft.
pi_136097300
quote:

Lijkt me stug. Het komt best vaak voor dat werknemers gedurende het jaar ontslag nemen/krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat in dergelijke gevallen de werkgever het hele jaar pensioen moet doorbetalen.
pi_136101472
quote:
Ja, hij heeft schuld bekend door akkoord te gaan, maar in zijn officiele voorstel hiervan staat wel noch werknemer noch werkgever schuld heeft aan dit conflict ;)

Hoe gaat dat volgens die werkgever dan bij mensen die halverwege het jaar ergens in/uit dienst treden?

Zoiets kan als het moet per dag geregeld worden. Als je 23 september in dienst gaat, betalen jij en/of je werkgever premie vanaf 23 september. Ga je 12 juli uit dienst, dan wordt er dat jaar tot 12 juli betaald.

Nog 2 dagen en er is ook nog rente over het achterstallig loon opeisbaar.
pi_136439218
Hoe is het afgelopen? Hebben jullie al nieuws?
pi_136439346
Interessant dit.Benieuwd over de verdere afwikkeling want heb het gevoel dat het laatste woord hier nog niet over is gezegd. :{
pi_136439977
loon kán wat later gestort worden ivm overgang naar IBAN ! Er zijn meer bedrijven die hier "last"van hebben.. werkgever van mijn partner stortte ook later dan normaal, maar dit werd netjes van te voren aangegeven..
pi_136447822
Salaris gewoon ontvangen... vriendin zit betaald thuis tot april, daarna ontslagvergoeding zoals overeengekomen... that's it ;)
  dinsdag 11 februari 2014 @ 20:57:57 #46
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_136602233
En de advocaatkosten? Wie draait daar voor op?
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
pi_136603402
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 20:57 schreef Executioner het volgende:
En de advocaatkosten? Wie draait daar voor op?
Degene die ze gemaakt heeft.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')