Daar gaat zijn bedrijfsplan...quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:02 schreef Bessensap het volgende:
Ze spraken dus van de kantonrechtersformule. Maar wie bepaalt dan de factor C zonder rechter? Of is dat gewoon onderhandelen? En stel dat er 18000 uit komt, dan gaat er toch nog belasting af ofniet?
Dat biedt heel veel ruimte om te zeggen dat de arbeidsrelatie wat jullie betreft niet ernstig en duurzaam is verstoord en dat jullie geen belemmeringen zien de arbeidsrelatie voort te zetten nu werkgever de oude rechten heeft erkend.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:48 schreef Bessensap het volgende:
Ze stellen voor haar uit te kopen, omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat vriendin aangaf zich geïntimideerd te voelen door zijn lompe uitspraak (van "Je gaat nu naar huis anders kom ik je er persoonlijk uitzetten)
Jij stuurt nog altijd op herstel van de arbeidsrelatie, maar denk je ook dat dit realistisch is? Of is dit een soort spel ivm de hoogte van de vergoedig plus ww-rechten?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat biedt heel veel ruimte om te zeggen dat de arbeidsrelatie wat jullie betreft niet ernstig en duurzaam is verstoord en dat jullie geen belemmeringen zien de arbeidsrelatie voort te zetten nu werkgever de oude rechten heeft erkend.
Er zijn al een aantal zaken waarin rechters een ontslag aanvraag weigerden omdat het gewoon niet mocht, dus herstel kan nog steeds al wil werkgever dat blijkbaar niet maar die heeft gewoon geen/weinig keus anders dan heel veel geld bieden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:41 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Jij stuurt nog altijd op herstel van de arbeidsrelatie, maar denk je ook dat dit realistisch is? Of is dit een soort spel ivm de hoogte van de vergoedig plus ww-rechten?
.quote:Eind 2009 heeft de kantonrechter te Amsterdam zich over
dezelfde rechtsvraag uitgelaten (JAR 2009/275). Het betrof
een ontbindingsverzoek van een werkgever dat enige tijd
na een overgang van onderneming werd ingediend van
wege het ontstaan van een dubbele functie (die van office
manager) in de samengevoegde Organisatie. De kantonrech
ter wees dit verzoek af met als argument dat de gevraagde
ontbinding direct samenhing met de overgang, ondanks een
beroep van de werkgever op een organisatorische (en dus
ETO) ontslaggrond.
In 2011 is de kantonrechter te Middelburg in een vergelijk
bare kwestie tot eenzelfde uitkomst gekomen (JAR 2011/
49). Het betrof hier een ontbindingsverzoek in het kader
van een reorganisatie, dat enige tijd na een overgang van
onderneming werd ingediend. De kantonrechter oordeelde
dat ETO-redenen een geldige ontslaggrond kunnen opleve
ren, mits die geen verband houden met de overgang van
onderneming. Aangezien de werkgever er niet in slaagde
aannemelijk te maken dat de reorganisatie losstond van de
overgang van onderneming, wees de kantonrechter het
ontbindingsverzoek af
Niet vergelijkbaar, de WG in casu voert geen ETO-reden meer aan als ontslaggrond maar stuurt nu aan op ontslag wegens verstoorde arbeidsverhouding.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn al een aantal zaken waarin rechters een ontslag aanvraag weigerden omdat het gewoon niet mocht, dus herstel kan nog steeds al wil werkgever dat blijkbaar niet maar die heeft gewoon geen/weinig keus anders dan heel veel geld bieden.
Daarnaast is het onderhandeling technisch denk ik beter om duidelijk te maken dat vriendin helemaal niet weg wil en geen onherstelbare problemen ziet.
[..]
.
http://bd-advocaten.nl/wp-content/uploads/2013/10/bb-nr.-20.pdf
Precies. Dus het is niet zozeer dat jij herstel realistisch acht, maar dat het strategisch wel de beste positie isquote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn al een aantal zaken waarin rechters een ontslag aanvraag weigerden omdat het gewoon niet mocht, dus herstel kan nog steeds al wil werkgever dat blijkbaar niet maar die heeft gewoon geen/weinig keus anders dan heel veel geld bieden.
Daarnaast is het onderhandeling technisch denk ik beter om duidelijk te maken dat vriendin helemaal niet weg wil en geen onherstelbare problemen ziet.
[..]
.
http://bd-advocaten.nl/wp-content/uploads/2013/10/bb-nr.-20.pdf
Daardoor heeft hij juist dat probleem:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:05 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet vergelijkbaar, de WG in casu voert geen ETO-reden meer aan als ontslaggrond maar stuurt nu aan op ontslag wegens verstoorde arbeidsverhouding.
Dit conflict is een direct gevolg van de overgang van onderneming en dus geen reden voor ontslag. tenzij ETO.quote:EG-Richtlijn 2001/23 voor overgang van on
derneming. Art. 4 lid 1 van die Richtlijn bevat de volgende
bepaling:
De overgang van de onderneming, vestiging of onder
deel van 4e onderneming of vestiging vormt op zichzelf
voor de vervreemder of de verkrijger geen reden tot ont
slag. Deze bepaling vormt geen beletsel voor ontslagen
om economische, technische of organisatorische redenen
die wijzigingen voor de werkgelegenheid met zich bren
gen.
Dat sluit ik niet uit totdat vriendin het ook niet meer wil, zoals gezegd denk ik niet dat werkgever op dit moment veel keus heeft.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:12 schreef Dingflofbips het volgende:
Dus het is niet zozeer dat jij herstel realistisch acht
Uitsluiten is inderdaad lastig in juridische zin. Sociaal gezien zou ik de welbekende middelvinger adviseren.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:19 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat sluit ik niet uit totdat vriendin het ook niet meer wil, zoals gezegd denk ik niet dat werkgever op dit moment veel keus heeft.
Dat snap ik (en ik onderschrijf ook je strategie) maar een rechter kijkt sec naar de opgegeven ontslaggrond en zal in dat licht aan de door verweerder opgevoerde jurisprudentie toetsen. En die jurisprudentie ziet enkel op ETO, niet op een verstoorde arbeidsverhouding, dus niet relevant.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daardoor heeft hij juist dat probleem:
[..]
Dit conflict is een direct gevolg van de overgang van onderneming en dus geen reden voor ontslag. tenzij ETO.
Tip: staar je niet blind op bruto-bedragen! Vaak worden mensen met een lager salaris een mooi bedrag (10k, 15k, 20k) geboden wat een hoog bedrag lijkt. Echter rekening houdend met je normale salaris + reiskosten + overige voorwaarden is het vaak netto slechts enkele maanden per saldo. Zonder baan zit je dan alsnog in de problemen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:02 schreef Bessensap het volgende:
Ze spraken dus van de kantonrechtersformule. Maar wie bepaalt dan de factor C zonder rechter? Of is dat gewoon onderhandelen? En stel dat er 18000 uit komt, dan gaat er toch nog belasting af ofniet?
Het geven van een paar slechte beoordelingen stelt de werkgever nog niet vrij van het betalen van een afkoopsom; hij kan in ieder geval niet 'zomaar' het contract beeindigen. Wel kan het de werknemer zijn recht op WW kosten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:08 schreef Brad het volgende:
@TS Ik zou toch zelf maar eieren voor je geld kiezen en een heel goede oprotpremie opvangen. Grote kans dat als je vriendin blijft hij haar er wel op een andere manier uitwerkt (slechte beoordeling etc) waardoor hij uiteindelijk alsnog van je vriendin af is zonder die oprotpremie die je nu kunt krijgen.
Als de werkgever akkoord gaat dat vriendin van TS weer gaat werken, onder de voorwaarden die zij stelt. Krijg je weinig tot geen afkoopsom lijkt me. Immers hoeft er niet ontslagen te worden.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het geven van een paar slechte beoordelingen stelt de werkgever nog niet vrij van het betalen van een afkoopsom; hij kan in ieder geval niet 'zomaar' het contract beeindigen. Wel kan het de werknemer zijn recht op WW kosten.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:08 schreef Brad het volgende:
@TS Ik zou toch zelf maar eieren voor je geld kiezen en een heel goede oprotpremie opvangen. Grote kans dat als je vriendin blijft hij haar er wel op een andere manier uitwerkt (slechte beoordeling etc) waardoor hij uiteindelijk alsnog van je vriendin af is zonder die oprotpremie die je nu kunt krijgen.
Volgens mij is het belangrijkste punt hier dat het een bedrijfsovername betreft.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het geven van een paar slechte beoordelingen stelt de werkgever nog niet vrij van het betalen van een afkoopsom; hij kan in ieder geval niet 'zomaar' het contract beeindigen. Wel kan het de werknemer zijn recht op WW kosten.
Maar de rechter heeft wel een "probleem" want de werkgever veroorzaakt dus een conflict en duidelijk blijkt dat de overname van onderneming de achterliggende reden is. Er is dus geen wettelijke grond in dat geval om ontslag te verlenen. Je kunt immers niet als werkgever en werknemer besluiten je maar even niet aan de wet te houden. De hele wettelijke ontslagbescherming bij overname van onderneming zou immers niets meer waard zijn als dit kan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:37 schreef r_one het volgende:
Anders gezegd: de rechter zal (moeten) toetsen óf er een duurzaam verstoorde arbeidsverhouding is en zo nee, dan komt hij aan de ETO-vraag helemaal niet toe.
Vanuit die redenering:quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:26 schreef Brad het volgende:
[..]
Als de werkgever akkoord gaat dat vriendin van TS weer gaat werken, onder de voorwaarden die zij stelt. Krijg je weinig tot geen afkoopsom lijkt me. Immers hoeft er niet ontslagen te worden.
Als de werkgever vervolgens een dossier gaat starten omdat ze niet goed zou werken, heeft hij na 1 jaar kritiek leveren redenen om haar te ontslaan. Hij kan makkelijk zeggen tegen een rechter dat zij niet de inzet toonde na het geschil bij overname. Dan wordt het een stuk moeilijker om aan te tonen dat de kritiek op arbeidsinzet onterecht is dan nu je gelijk halen. Dus hoezo zou de werkgever dan na 1 jaar alsnog een oprotpremie moeten betalen als werknemer volgens het dossier niet goed werkt en ontslag volgens werkgever te rechtvaardigen is?
Daar ben ik het mee eens maar daar hoef je niet slachtoffer van te worden. Als dat het geval is kort na dit conflict dan is er een hele grote kans op en hele hoge ontslagvergoeding want dan zullen die slechte beoordelingen al snel verdacht zijn. Pas als vriendin het werk echt niet goed doet ontstaat een probleem. Zodra de vriendin na dit gevecht merkt dat werkgever haar "wegpest" en daar bewijs voor heeft moet ze zelf stappen nemen en kan ze ontslag vragen met vergoedingen verwijtbaarheid bij werkgever. Voordeel is dan dat ze tijd heeft elders te solliciteren en een geschikt moment kan kiezen.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:08 schreef Brad het volgende:
Grote kans dat als je vriendin blijft hij haar er wel op een andere manier uitwerkt (slechte beoordeling etc) waardoor hij uiteindelijk alsnog van je vriendin af is zonder die oprotpremie die je nu kunt krijgen.
quote:Ook zegt hij dat als zij een rechtzaak begint, haar veel succes hiermee te wensen en dat hun wegen daar dan scheiden.
Hier moest ik toch wel om lachen.quote:Ze willen het zonder rechtzaak regelen.
Ervaringsdeskundige hier. Mijn advocaat heeft bij mijn conflict gezegd dat ik vol moest blijven houden geen problemen te zien om mijn werk te hervatten.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:12 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Precies. Dus het is niet zozeer dat jij herstel realistisch acht, maar dat het strategisch wel de beste positie is
Laat de advocaat er ook even heel goed op letten dat als jullie akkoord gaan met een regeling terwijl sprake is van een opzegverbod dat dat gevolgen kan hebben voor de uitkering.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:48 schreef Bessensap het volgende:
Advocaat van WG heeft vandaag de advocaat van vriendin gebeld. Ze willen het zonder rechtzaak regelen. Ze stellen voor haar uit te kopen, omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat vriendin aangaf zich geïntimideerd te voelen door zijn
Nee. De rechter kijkt naar het blote feit of er sprake is van een duurzaam verziekte arbeidsverhouding en zo ja, zal hij het ontslag verlenen. Pas dan, bij het bepalen van een ontslagvergoeding, zal hij kijken naar de aanleiding.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 18:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar de rechter heeft wel een "probleem" want de werkgever veroorzaakt dus een conflict en duidelijk blijkt dat de overname van onderneming de achterliggende reden is. Er is dus geen wettelijke grond in dat geval om ontslag te verlenen.
quote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Laat de advocaat er ook even heel goed op letten dat als jullie akkoord gaan met een regeling terwijl sprake is van een opzegverbod dat dat gevolgen kan hebben voor de uitkering.
Die bui zag ik al hangen, vandaar mijn eerdere advies om die brief puur zakelijk te houden en emoties er buiten te houden. Volgens mij heb ik dit zelfs in dit topic al voorspeld.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:48 schreef Bessensap het volgende:
Advocaat van WG heeft vandaag de advocaat van vriendin gebeld. Ze willen het zonder rechtzaak regelen. Ze stellen voor haar uit te kopen, omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat vriendin aangaf zich geïntimideerd te voelen door zijn lompe uitspraak (van "Je gaat nu naar huis anders kom ik je er persoonlijk uitzetten)Vriendin haar advocaat heeft aangegeven dat zij dan alsnog de dupe is van zijn lompe manier van handelen en dat wij hier hoogstwaarschijnlijk niet mee akkoord gaan. Ze denkt er dit weekend over na en laat het dan maandag weten aan onze advocaat.
Dat WG fout zit is duidelijk. Toch zal een rechter in deze ontslag toekennen. Voor een conflict hoef je er namelijk maar één te hebben.. ook al is dat de WG. Dat dit conflict is veroorzaakt door het gedrag van WG tijdens de overname doet ook niet ter zake. Bij voortzetting van de arbeidsrelatie zal dat conflict namelijk alsnog tussen hen blijven staan en dat is sec waar een rechter naar kijkt bij de beoordeling of ontslag mag.quote:Wat een knurft. Serieus, hij speelt zo'n dom spel, waarbij mijn vriendin volledig in haar recht staat, en dan wilt hij háár ontslaan omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat mijn vriendin zich geïntimideerd voelt door zijn botte uitspraken. Ik vraag me echt op welke basis hij haar dan wilt ontslaan (dmv uitkopen), zij heeft immers niets verkeerds gedaan. Ongelofelijk.
Laat de ideeën maar weer vloeien
Dit.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee. De rechter kijkt naar het blote feit of er sprake is van een duurzaam verziekte arbeidsverhouding en zo ja, zal hij het ontslag verlenen. Pas dan, bij het bepalen van een ontslagvergoeding, zal hij kijken naar de aanleiding.
quote:Artikel 685
1.
Ieder der partijen is te allen tijde bevoegd zich tot de kantonrechter te wenden met het verzoek de arbeidsovereenkomst wegens gewichtige redenen te ontbinden. Elk beding waarbij deze bevoegdheid wordt uitgesloten of beperkt, is nietig. De kantonrechter kan het verzoek slechts inwilligen indien hij zich ervan heeft vergewist of het verzoek verband houdt met het bestaan van een opzegverbod als bedoeld in de artikelen 647, 648, 670 en 670a of enig ander verbod tot opzegging van de arbeidsovereenkomst.
In dit geval heeft werkgever doelbewust heeft aangestuurd op het conflict omdat opzeggen tijdens overgang van onderneming niet mag (van zijn kant) en dus is de overgang van onderneming de reden voor de eventuele ontslag aanvraag, in elk geval is het verband overduidelijk.quote:8.
De werkgever kan de arbeidsovereenkomst met de in zijn onderneming werkzame werknemer niet opzeggen wegens de in artikel 662, lid 2, onderdeel a, bedoelde overgang van die onderneming.
Nee.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:00 schreef Wespensteek het volgende:
dus is de overgang van onderneming de reden voor de eventuele ontslag aanvraag,
Ja maar pas relevant na constatering van het blote feit dat de verstoorde arbeidsverhouding (en dát wordt nu de reden voor ontslag) niet meer reparabel is.quote:in elk geval is het verband overduidelijk.
En daarmee negeert de rechter artikel 685?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:10 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Ja maar pas relevant na constatering van het blote feit dat de verstoorde arbeidsverhouding (en dát wordt nu de reden voor ontslag) niet meer reparabel is.
Nee hoor, als de rechter in dit stadium moet toetsen, zal hij naar mijn verwachting niet meegaan in de bewering van wg dat de arbeidsverhouding duurzaam verstoord is. En komt dan aan 685 niet eens toe.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:15 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En daarmee negeert de rechter artikel 685?
Daar ben ik het 100% mee eens.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:29 schreef r_one het volgende:
als de rechter in dit stadium moet toetsen, zal hij naar mijn verwachting niet meegaan in de bewering van wg dat de arbeidsverhouding duurzaam verstoord is.
Die kans zit er in maar acht ik niet heel erg groot.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor, als de rechter in dit stadium moet toetsen, zal hij naar mijn verwachting niet meegaan in de bewering van wg dat de arbeidsverhouding duurzaam verstoord is. En komt dan aan 685 niet eens toe.
Ik wel. Let op het woordje 'duurzaam'.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die kans zit er in maar acht ik niet heel erg groot.
Aan het lijstje kan je straks ook toevoegen dat WN met WG in onderhandeling is geweest over een overeenkomst contract beëindiging maar dat ze het niet over de voorwaarden eens werden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wel. Let op het woordje 'duurzaam'.
Vraag dat verhaal eerst maar eens op papier. Zorg dat je zoveel mogelijk vastlegt. En deel mee dat je niet reageert voor je het voorstel zwart op wit hebt staan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:48 schreef Bessensap het volgende:
Advocaat van WG heeft vandaag de advocaat van vriendin gebeld. Ze willen het zonder rechtzaak regelen. Ze stellen voor haar uit te kopen, omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat vriendin aangaf zich geïntimideerd te voelen door zijn lompe uitspraak (van "Je gaat nu naar huis anders kom ik je er persoonlijk uitzetten)Vriendin haar advocaat heeft aangegeven dat zij dan alsnog de dupe is van zijn lompe manier van handelen en dat wij hier hoogstwaarschijnlijk niet mee akkoord gaan. Ze denkt er dit weekend over na en laat het dan maandag weten aan onze advocaat.
Wat een knurft. Serieus, hij speelt zo'n dom spel, waarbij mijn vriendin volledig in haar recht staat, en dan wilt hij háár ontslaan omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat mijn vriendin zich geïntimideerd voelt door zijn botte uitspraken. Ik vraag me echt op welke basis hij haar dan wilt ontslaan (dmv uitkopen), zij heeft immers niets verkeerds gedaan. Ongelofelijk.
Laat de ideeën maar weer vloeien
Heeft een rechtszaak eigenlijk nog gevolgen voor de collega's van de vriendin van TS? Kan een rechter in zijn uitspraak ook nog zeggen dat de vernieuwde contracten tevens ongeldig worden verklaard, of kan dat alleen wanneer de collega's van v. van TS zelf een rechtszaak aanspannen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:46 schreef Wespensteek het volgende:
chter. Ik heb het bedrijf overgenomen en heb daarbij geen voorlichting gegeven over de juridische positie van werknemers, daarnaast heb ik die positie genegeerd door een verslechterd arbeidscontract aan te bieden. Omdat werkneemster niet wou tekenen heb ik gepoogd het bestaan van arbeidsrelatie te ontkennen, gedreigd met het niet voorzetten van de arbeidsrelatie, heb ik de toegang tot het pand ontzegt en heb ik niet gereageerd op aangetekende brieven. Toen werkneemster wel verscheen op het werk heb ik aangegeven haar eigenhandig uit het pand te zetten als ze niet vertrekt. Werkneemster gaf aan zich geïntimideerd te voelen en daardoor is nu een ernstig en duurzaam arbeidsconflict ontstaan die niet hersteld kan worden. Duurzaam herstel van de arbeidsrelatie is onmogelijk omdat ik dan zou moeten toegeven aan de wettelijke eisen en ik geen werknemers wens die zich geïntimideerd voel
Nee, de rechter doet geen bindende uitspraken over het overige personeel, hooguit een informele mondelinge waarschuwing die WG naast zich kan neerleggen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:55 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Heeft een rechtszaak eigenlijk nog gevolgen voor de collega's van de vriendin van TS? Kan een rechter in zijn uitspraak ook nog zeggen dat de vernieuwde contracten tevens ongeldig worden verklaard, of kan dat alleen wanneer de collega's van v. van TS zelf een rechtszaak aanspannen?
Voor het andere personeel is deze post juist uitermate interessant, in combinatie met deze. Als dat namelijk klopt, kunnen ze gewoon doorwerken en op het moment dat ze vertrekken alsnog de nakoming van het contract opeisen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, de rechter doet geen bindende uitspraken over het overige personeel, hooguit een informele mondelinge waarschuwing die WG naast zich kan neerleggen.
Het heeft echter wel gevolgen indien het overige personeel weet wat er speelt en wat hun rechten zijn. Daar staat dan tegenover dat ze nu ook weten dat er ontslag zal volgen als ze hun rechten opeisen.
Klopt. Wet gaat altijd boven contract. Ik dacht dat dat een bekend gegeven was. Contractbedingingen die niet rechtmatig zijn zullen door een rechter nietig verklaard worden. Zo heb ik al een aantal malen een ongeldig beding in een contract geaccepteerd; het blijft toch niet overeind staan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor het andere personeel is deze post juist uitermate interessant, in combinatie met deze. Als dat namelijk klopt, kunnen ze gewoon doorwerken en op het moment dat ze vertrekken alsnog de nakoming van het contract opeisen.
Er waren er toch twee die nog maar kort hoefden? Dan zou ik ervoor gaan. Vergoeding + WW is in dit soort gevallen meer dan wat je met nog een jaar werken binnenharkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, de rechter doet geen bindende uitspraken over het overige personeel, hooguit een informele mondelinge waarschuwing die WG naast zich kan neerleggen.
Het heeft echter wel gevolgen indien het overige personeel weet wat er speelt en wat hun rechten zijn. Daar staat dan tegenover dat ze nu ook weten dat er ontslag zal volgen als ze hun rechten opeisen.
Ja, klopt. Alleen was de vraag of de rechter in een rechtszaak tussen WG en vriendin TS (bindende) uitspraken zou doen richting WG over de collegae van de vriendin van TS. En dan is het antwoord dus "Nee". Zij zullen dan zelf een rechtszaak aan moeten gaan spannen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er waren er toch twee die nog maar kort hoefden? Dan zou ik ervoor gaan. Vergoeding + WW is in dit soort gevallen meer dan wat je met nog een jaar werken binnenharkt.
Je leest selectief. De door mij aangehaalde situatie was het advies van de advocaat in het eerste gesprek; jouw uitspraken waren van voor die post van TS. Overigens kan ik me ook nog herinneren dat je de adviezen/lijn van de advocaat openlijk in twijfel trok.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Advocaat zegt namens cliënte : "lompe manier van handelen" .
Ik verwacht ook geen bindende afspraak, maar bij deze zaak zal al wel duidelijk worden wat de te verwachten uitkomst van andere zaken zal zijn. WG zal dit ook weten, slechter dan wat ze nu getekend hebben kan het toch al niet worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Alleen was de vraag of de rechter in een rechtszaak tussen WG en vriendin TS (bindende) uitspraken zou doen richting WG over de collegae van de vriendin van TS. En dan is het antwoord dus "Nee". Zij zullen dan zelf een rechtszaak aan moeten gaan spannen.
Echte liefde laat zich niet snel tegenhouden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef Wombcat het volgende:
Beginnen jullie nu weer met jullie gekibbel?
Zo was hier laatst nog iemand in een arbeidsconflict die onterecht op staande voet was ontslagen maar adviezen opvolgde waardoor dat door WG kon worden hersteld en die weg met bijbehorende schadevergoeding werd afgesneden. Van wie was dat advies ook alweer.....?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik houd al op. Ben alleen heel huiverig dat TS door de stelligheid van de uitspraken van Wespensteek zijn adviezen gaat opvolgen al zijn die gebleken niet altijd even verstandig. Voelde me dus te verantwoordelijk voor TS.
Welk topic doel je op?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Zo was hier laatst nog iemand in een arbeidsconflict die onterecht op staande voet was ontslagen maar adviezen opvolgde waardoor dat door WG kon worden hersteld en die weg met bijbehorende schadevergoeding werd afgesneden. Van wie was dat advies ook alweer.....?
Je slaat de plank zelf ook heel regelmatig mis, maar als je maar veel roept, heb je het vast wel een keer bij het rechte eind.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
Ik houd al op. Ben alleen heel huiverig dat TS door de stelligheid van de uitspraken van Wespensteek zijn adviezen gaat opvolgen al zijn die gebleken niet altijd even verstandig. Voelde me dus te verantwoordelijk voor TS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |