Daar ben ik het 100% mee eens.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:29 schreef r_one het volgende:
als de rechter in dit stadium moet toetsen, zal hij naar mijn verwachting niet meegaan in de bewering van wg dat de arbeidsverhouding duurzaam verstoord is.
Die kans zit er in maar acht ik niet heel erg groot.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor, als de rechter in dit stadium moet toetsen, zal hij naar mijn verwachting niet meegaan in de bewering van wg dat de arbeidsverhouding duurzaam verstoord is. En komt dan aan 685 niet eens toe.
Ik wel. Let op het woordje 'duurzaam'.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Die kans zit er in maar acht ik niet heel erg groot.
Aan het lijstje kan je straks ook toevoegen dat WN met WG in onderhandeling is geweest over een overeenkomst contract beëindiging maar dat ze het niet over de voorwaarden eens werden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik wel. Let op het woordje 'duurzaam'.
Vraag dat verhaal eerst maar eens op papier. Zorg dat je zoveel mogelijk vastlegt. En deel mee dat je niet reageert voor je het voorstel zwart op wit hebt staan.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:48 schreef Bessensap het volgende:
Advocaat van WG heeft vandaag de advocaat van vriendin gebeld. Ze willen het zonder rechtzaak regelen. Ze stellen voor haar uit te kopen, omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat vriendin aangaf zich geïntimideerd te voelen door zijn lompe uitspraak (van "Je gaat nu naar huis anders kom ik je er persoonlijk uitzetten)Vriendin haar advocaat heeft aangegeven dat zij dan alsnog de dupe is van zijn lompe manier van handelen en dat wij hier hoogstwaarschijnlijk niet mee akkoord gaan. Ze denkt er dit weekend over na en laat het dan maandag weten aan onze advocaat.
Wat een knurft. Serieus, hij speelt zo'n dom spel, waarbij mijn vriendin volledig in haar recht staat, en dan wilt hij háár ontslaan omdat de arbeidsrelatie verstoord is omdat mijn vriendin zich geïntimideerd voelt door zijn botte uitspraken. Ik vraag me echt op welke basis hij haar dan wilt ontslaan (dmv uitkopen), zij heeft immers niets verkeerds gedaan. Ongelofelijk.
Laat de ideeën maar weer vloeien
Heeft een rechtszaak eigenlijk nog gevolgen voor de collega's van de vriendin van TS? Kan een rechter in zijn uitspraak ook nog zeggen dat de vernieuwde contracten tevens ongeldig worden verklaard, of kan dat alleen wanneer de collega's van v. van TS zelf een rechtszaak aanspannen?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:46 schreef Wespensteek het volgende:
chter. Ik heb het bedrijf overgenomen en heb daarbij geen voorlichting gegeven over de juridische positie van werknemers, daarnaast heb ik die positie genegeerd door een verslechterd arbeidscontract aan te bieden. Omdat werkneemster niet wou tekenen heb ik gepoogd het bestaan van arbeidsrelatie te ontkennen, gedreigd met het niet voorzetten van de arbeidsrelatie, heb ik de toegang tot het pand ontzegt en heb ik niet gereageerd op aangetekende brieven. Toen werkneemster wel verscheen op het werk heb ik aangegeven haar eigenhandig uit het pand te zetten als ze niet vertrekt. Werkneemster gaf aan zich geïntimideerd te voelen en daardoor is nu een ernstig en duurzaam arbeidsconflict ontstaan die niet hersteld kan worden. Duurzaam herstel van de arbeidsrelatie is onmogelijk omdat ik dan zou moeten toegeven aan de wettelijke eisen en ik geen werknemers wens die zich geïntimideerd voel
Nee, de rechter doet geen bindende uitspraken over het overige personeel, hooguit een informele mondelinge waarschuwing die WG naast zich kan neerleggen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:55 schreef Ofresca het volgende:
[..]
Heeft een rechtszaak eigenlijk nog gevolgen voor de collega's van de vriendin van TS? Kan een rechter in zijn uitspraak ook nog zeggen dat de vernieuwde contracten tevens ongeldig worden verklaard, of kan dat alleen wanneer de collega's van v. van TS zelf een rechtszaak aanspannen?
Voor het andere personeel is deze post juist uitermate interessant, in combinatie met deze. Als dat namelijk klopt, kunnen ze gewoon doorwerken en op het moment dat ze vertrekken alsnog de nakoming van het contract opeisen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, de rechter doet geen bindende uitspraken over het overige personeel, hooguit een informele mondelinge waarschuwing die WG naast zich kan neerleggen.
Het heeft echter wel gevolgen indien het overige personeel weet wat er speelt en wat hun rechten zijn. Daar staat dan tegenover dat ze nu ook weten dat er ontslag zal volgen als ze hun rechten opeisen.
Klopt. Wet gaat altijd boven contract. Ik dacht dat dat een bekend gegeven was. Contractbedingingen die niet rechtmatig zijn zullen door een rechter nietig verklaard worden. Zo heb ik al een aantal malen een ongeldig beding in een contract geaccepteerd; het blijft toch niet overeind staan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor het andere personeel is deze post juist uitermate interessant, in combinatie met deze. Als dat namelijk klopt, kunnen ze gewoon doorwerken en op het moment dat ze vertrekken alsnog de nakoming van het contract opeisen.
Er waren er toch twee die nog maar kort hoefden? Dan zou ik ervoor gaan. Vergoeding + WW is in dit soort gevallen meer dan wat je met nog een jaar werken binnenharkt.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, de rechter doet geen bindende uitspraken over het overige personeel, hooguit een informele mondelinge waarschuwing die WG naast zich kan neerleggen.
Het heeft echter wel gevolgen indien het overige personeel weet wat er speelt en wat hun rechten zijn. Daar staat dan tegenover dat ze nu ook weten dat er ontslag zal volgen als ze hun rechten opeisen.
Ja, klopt. Alleen was de vraag of de rechter in een rechtszaak tussen WG en vriendin TS (bindende) uitspraken zou doen richting WG over de collegae van de vriendin van TS. En dan is het antwoord dus "Nee". Zij zullen dan zelf een rechtszaak aan moeten gaan spannen.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:27 schreef hottentot het volgende:
[..]
Er waren er toch twee die nog maar kort hoefden? Dan zou ik ervoor gaan. Vergoeding + WW is in dit soort gevallen meer dan wat je met nog een jaar werken binnenharkt.
Je leest selectief. De door mij aangehaalde situatie was het advies van de advocaat in het eerste gesprek; jouw uitspraken waren van voor die post van TS. Overigens kan ik me ook nog herinneren dat je de adviezen/lijn van de advocaat openlijk in twijfel trok.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Advocaat zegt namens cliënte : "lompe manier van handelen" .
Ik verwacht ook geen bindende afspraak, maar bij deze zaak zal al wel duidelijk worden wat de te verwachten uitkomst van andere zaken zal zijn. WG zal dit ook weten, slechter dan wat ze nu getekend hebben kan het toch al niet worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja, klopt. Alleen was de vraag of de rechter in een rechtszaak tussen WG en vriendin TS (bindende) uitspraken zou doen richting WG over de collegae van de vriendin van TS. En dan is het antwoord dus "Nee". Zij zullen dan zelf een rechtszaak aan moeten gaan spannen.
Echte liefde laat zich niet snel tegenhouden.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:33 schreef Wombcat het volgende:
Beginnen jullie nu weer met jullie gekibbel?
Zo was hier laatst nog iemand in een arbeidsconflict die onterecht op staande voet was ontslagen maar adviezen opvolgde waardoor dat door WG kon worden hersteld en die weg met bijbehorende schadevergoeding werd afgesneden. Van wie was dat advies ook alweer.....?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik houd al op. Ben alleen heel huiverig dat TS door de stelligheid van de uitspraken van Wespensteek zijn adviezen gaat opvolgen al zijn die gebleken niet altijd even verstandig. Voelde me dus te verantwoordelijk voor TS.
Welk topic doel je op?quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:06 schreef Weltschmerz het volgende:
Zo was hier laatst nog iemand in een arbeidsconflict die onterecht op staande voet was ontslagen maar adviezen opvolgde waardoor dat door WG kon worden hersteld en die weg met bijbehorende schadevergoeding werd afgesneden. Van wie was dat advies ook alweer.....?
Je slaat de plank zelf ook heel regelmatig mis, maar als je maar veel roept, heb je het vast wel een keer bij het rechte eind.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 14:36 schreef Ouder1 het volgende:
Ik houd al op. Ben alleen heel huiverig dat TS door de stelligheid van de uitspraken van Wespensteek zijn adviezen gaat opvolgen al zijn die gebleken niet altijd even verstandig. Voelde me dus te verantwoordelijk voor TS.
*Zucht* ... neehee ... NEE ... gewoon, nee!quote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:46 schreef Wespensteek het volgende:
Duurzaam herstel van de arbeidsrelatie is onmogelijk omdat ik dan zou moeten toegeven aan de wettelijke eisen en ik geen werknemers wens die zich geïntimideerd voelen door mijn intimiderende gedrag.
Heb je de eerste twee zinnen van de post van Wespensteek ook gelezen? (Niet lullig bedoeld, maar ik vroeg me af of je deze laatste zin wel goed interpreteert).quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:40 schreef r_one het volgende:
[..]
*Zucht* ... neehee ... NEE ... gewoon, nee!
Ja, dat heb ik.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb je de eerste twee zinnen van de post van Wespensteek ook gelezen? (Niet lullig bedoeld, maar ik vroeg me af of je deze laatste zin wel goed interpreteert).
De ontslaggrond waar wg zich nu op wil (gaan) beroepen, wil ik nou niet bepaald als 'randzaak' betitelen. Het is juist cruciaal.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 17:20 schreef Iwanius het volgende:
Lui, misschien ligt het aan mij maar gaat het nog ergens over naast deze verzanding in micro-geklets over randzaken getuige de laatste reacties... Jullie zitten elkaar nu alleen maar op woorden te vangen zonder echt verder bij te dragen tot het hoofdonderwerp.
Sorry, ik moet hier even om lachen, ik zie hem al staanquote:Op zaterdag 18 januari 2014 13:46 schreef Wespensteek het volgende:
Meneer de rechter. Ik heb het bedrijf overgenomen en heb daarbij geen voorlichting gegeven over de juridische positie van werknemers, daarnaast heb ik die positie genegeerd door een verslechterd arbeidscontract aan te bieden. Omdat werkneemster niet wou tekenen heb ik gepoogd het bestaan van arbeidsrelatie te ontkennen, gedreigd met het niet voorzetten van de arbeidsrelatie, heb ik de toegang tot het pand ontzegt en heb ik niet gereageerd op aangetekende brieven. Toen werkneemster wel verscheen op het werk heb ik aangegeven haar eigenhandig uit het pand te zetten als ze niet vertrekt. Werkneemster gaf aan zich geïntimideerd te voelen en daardoor is nu een ernstig en duurzaam arbeidsconflict ontstaan die niet hersteld kan worden. Duurzaam herstel van de arbeidsrelatie is onmogelijk omdat ik dan zou moeten toegeven aan de wettelijke eisen en ik geen werknemers wens die zich geïntimideerd voelen door mijn intimiderende gedrag.
De reactie was ook alleen om even te lachen, het is voor jullie wel een erg lastige situatie en ik hoop dat vriendin tegen de spanning kan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 20:28 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Sorry, ik moet hier even om lachen, ik zie hem al staan
Dan zijn we inmiddels ruim een heel jaar verder.quote:Op zondag 19 januari 2014 00:51 schreef Gompy58 het volgende:
Hoe lang is de opzegtermijn van je vriendin eigenlijk ? 2 maanden inmiddels of zo ?
Denk je eraan dat op niet al te lange termijn de duur van de ww serieus ingekort gaat worden? In ieder geval de termijn waarop je ww krijgt op basis van je laatst verdiende loon? Na die periode donderd het hard omlaag.
Je recht op ww gaat pas in NA de officiele opzegtermijn. Als het verhaal dus gerekt word en je met die opzeg termijn voorbij de verandering komt met de ww... snij je je in de vingers.
Ik doe even de aanname dat de advocaat van vriendin weet dat WG de opzegtermijn 100% moet doorbetalen, die periode krijg je namelijk 0,0 ww. Maak niet de fout dit mee te nemen in de ontslagvergoeding...
Wat je overigens erbij kunt eisen, op kosten van de werkgever, outplacement vergoeding.. of te wel, hij moet betalen om je kansen op een baan te vergroten.
Tevens word met die verandering ook de ABC formule serieus aangepast... lees, slechter voor de WN.
Dit zijn puntjes die de advocaat van de WG echt gaat meepakken in de handjeklap ronden...
I
Aanvullingen zijn weer welkom!quote:-Wij zien geen verstoorde arbeidsrelatie, er heeft immers nog geen samenwerking plaatsgevonden omdat sprake is van overname van bedrijf en de arbeidsrelatie van rechtswege is beschermd
-Op welke grond wilt WG ontslaan? Verstoorde arbeidsrelatie? Heeft hij zelf veroorzaakt door wetten bedrijfsovername te negeren
-Zwart op wit salaris doorbetalen + opzegtermijn doorbetalen!
-Contracten overig personeel zijn ook ongeldig
-Niet reageren voor zijn voorstel zwart op wit te hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |