Hmm, nu in de bulk kan ik er wel rond de 12.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:38 schreef BredeBroeder het volgende:
[..]
Zorg eerst maar dat je +- 20 pull-ups kan
Doe het eens een tijdje met dumbbells, of flys, of veel herhalingen (20-50): beetje opschrikken die meuk.quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:04 schreef fathank het volgende:
Bohboh 140 kg bench sick. Ik wil dit jaar richting de 100 gaan, nooit verder gekomen dan 85 kg. Ik haat benchpress. Doe mij maar squats en deadlifts.
Dit ja. In mijn gym is ook een gast van zeker 2.05: die moet gewoon oppassen dat ie de barbell niet over het rek kiepert als ie 'm terug wil leggen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 08:59 schreef fathank het volgende:
[..]
67,5 kg, dan moet je echt 1.40 meter zijn ofzo. Das een 1/4 rom tov iemand van 1.95![]()
Begin eerst eens met zo explosief mogelijk je pull-ups uitvoeren. Techniek is niet het probleem in het begin. Meer dat de explosieve kracht ontbreekt. Zodra je hoog genoeg komt kan je eens verder kijken naar de techniek. Genoeg video's op Youtube.quote:Op woensdag 8 januari 2014 10:49 schreef jeurse04 het volgende:
Ik zou graag dit jaar de muscle up willen leren. Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik dit het best oefenen qua techniek? En kan ik dit het beste oefenen in de bulk aangezien je dan theoretisch meer kracht heb, of in de cut, omdat je dan minder weegt?
Je kan het proberen, je moet vanaf het moment dat je over het moeilijkste punt ben al je kracht eruit halen en explosief zijn.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:43 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Hmm, nu in de bulk kan ik er wel rond de 12.
Ja ik wil er vanaf dit jaar wel wat meer aandacht aan geven. Moet maar wat verzinnen dat ik het leuk ga vinden. Sta liever in 't squatrack dan dat ik op 'n bankje lig.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:45 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Doe het eens een tijdje met dumbbells, of flys, of veel herhalingen (20-50): beetje opschrikken die meuk.
Hoe gaat 't nu met eten? Kan me herinneren dat je er in het begin nogal moeite mee had?quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:53 schreef BredeBroeder het volgende:
Zo, even ontbijt a 1600 kcal weggewerkt
Gaat wel wat beter, nog steeds niet geweldig. De laatste happen gaan er met grote moeite inquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:55 schreef fathank het volgende:
[..]
Hoe gaat 't nu met eten? Kan me herinneren dat je er in het begin nogal moeite mee had?
Ik ben ook 2.05, en heb daar soms serieus last van, hij heeft al wel eens bijna achter me gelegen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:46 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dit ja. In mijn gym is ook een gast van zeker 2.05: die moet gewoon oppassen dat ie de barbell niet over het rek kiepert als ie 'm terug wil leggen.
Er zullen best mensen zijn die zeggen dat het bull shit is. Maar de praktijk in mijn omgeving wijst anders uit. Ik ken zo'n 6 mensen, in de leeftijdgroep van 12 tot 50, die het geprobeerd hebben, met prima resultaten.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:57 schreef RickoKun het volgende:
Beste mann0n, zijn er hier mensen die vet aan het verliezen zijn en hun brood vervangen voor iets anders (iets eiwitrijks)? Zo ja, hoe kan je veel daarvan kanen zonder duur uit te zijn. Om nou complete stukken zalm of paardenbiefstuk of kwark naar binnen te werken elke dag
Of is dat dikke crap?
(hoor het af en toe in de wandelgangen dat (volkoren) brood 'slecht' zou zijn, is volgens mij een behoorlijke hype deze jaren
rijstquote:Op woensdag 8 januari 2014 11:57 schreef RickoKun het volgende:
Beste mann0n, zijn er hier mensen die vet aan het verliezen zijn en hun brood vervangen voor iets anders (iets eiwitrijks)? Zo ja, hoe kan je veel daarvan kanen zonder duur uit te zijn. Om nou complete stukken zalm of paardenbiefstuk of kwark naar binnen te werken elke dag
Of is dat dikke crap?
(hoor het af en toe in de wandelgangen dat (volkoren) brood 'slecht' zou zijn, is volgens mij een behoorlijke hype deze jaren
Heb net een bak havermout naar binn0n gewerkt.quote:
Okay, goed om te horen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Er zullen best mensen zijn die zeggen dat het bull shit is. Maar de praktijk in mijn omgeving wijst anders uit. Ik ken zo'n 6 mensen, in de leeftijdgroep van 12 tot 50, die het geprobeerd hebben, met prima resultaten.
Je kan in 1 keer een grote pan rijst koken en in de koelkast/diepvries. Kip erbij, sausje/kruiden en kanen maar. Ik kook regelmatig een pan nasi voor een heel weeshuis, dan vreet ik 3x per dag nasi somsquote:Op woensdag 8 januari 2014 12:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Heb net een bak havermout naar binn0n gewerkt.
Maar om nou elke dag weer havermout of rijst (die je speciaal moet koken) te moeten kanen bij elke maaltijd... of drie plakjes kipfilet.
Hoe vervangen ze dat brood dan? Op brood kan je toch nog een beetje variëren
[..]
Okay, goed om te horen.
Geen verkeerd idee. Dat sausje e.d. voeg je pas weer toe als de rijst ontdooit is?quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Je kan in 1 keer een grote pan rijst koken en in de koelkast/diepvries. Kip erbij, sausje/kruiden en kanen maar. Ik kook regelmatig een pan nasi voor een heel weeshuis, dan vreet ik 3x per dag nasi soms
ja gewoon woksaus pakken. Die mik ik erover als ik het in de magnetron zet. Kun je nog een beetje varieëren in smaken. Elke dag droge rijst en droge kip gaat ook vervelen. De kip kun je evt ook marineren. Ketjap, beetje olijfolie, citroensap, bruine basterdsuiker, wat oosterse kruiden en klaar. FF tijdje laten staan en dan kort op hoog vuur wokken. Dan wordt het ook niet zo droog.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:28 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Geen verkeerd idee. Dat sausje e.d. voeg je pas weer toe als de rijst ontdooit is?
ik vind het ook niks. Die hele borstpartij kan me qua trainen gestolen worden. Ben inmiddels door plateaus heen, maar nog steeds is het het eerst wat ik oversla als ik geen zin heb op snel weg moetquote:Op woensdag 8 januari 2014 09:45 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Waarom haat je benchpress? Waarschijnlijk zit je vast op een plateau, en vind je het daarom niet leuk. Dat ik begon met deadliften kwam ik niet verder dan 60kg met shitty form. Ik vond het een onwijse kutoefening, want ik kon er geen fuck van. Sinds ik de goede form leerde, schoot ik omhoog, en momenteel is het één van mijn favoriete oefeningen.
Ik heb dat dus met buikspieren trainen, vind het echt doodsaai, en krijg er ook zo een beachboy gevoel bij haha. Gelukkig schijnt het dat je je buikspieren genoeg aanpakt met deadlifts en squats.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik vind het ook niks. Die hele borstpartij kan me qua trainen gestolen worden. Ben inmiddels door plateaus heen, maar nog steeds is het het eerst wat ik oversla als ik geen zin heb op snel weg moet
Net alsof je niet met andere maaltijden kan varieren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 12:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Heb net een bak havermout naar binn0n gewerkt.
Maar om nou elke dag weer havermout of rijst (die je speciaal moet koken) te moeten kanen bij elke maaltijd... of drie plakjes kipfilet.
Hoe vervangen ze dat brood dan? Op brood kan je toch nog een beetje variëren
[..]
Okay, goed om te horen.
http://www.mijnreceptenbo(...)kgroenten-11283.htmlquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:01 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Net alsof je niet met andere maaltijden kan varieren.
Havermout met noten/pindakaas/chocolade/fruit/rozijnen/kaneel etc., overnight oats (zie havermout), tonijn salade, omelet met spek/groente/kaas/salami/ham/ananas, melk+noten, kwark met honing/fruit/chocolade/kaneel etc.
Verzin wat en varieer er mee net als broodbeleg kan je ook van alles op/in een omelet, salade of havermout doen.
Ziet er geil uit, bedankt broeder!quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:01 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Net alsof je niet met andere maaltijden kan varieren.
Havermout met noten/pindakaas/chocolade/fruit/rozijnen/kaneel etc., overnight oats (zie havermout), tonijn salade, omelet met spek/groente/kaas/salami/ham/ananas, melk+noten, kwark met honing/fruit/chocolade/kaneel etc.
Verzin wat en varieer er mee net als broodbeleg kan je ook van alles op/in een omelet, salade of havermout doen.
een ei per dag inderdaad. Is lepe shit, die gekke eggsquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:10 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ziet er geil uit, bedankt broeder!
Dan nog even een ding waar ik weer advocaat voor de duivel speel:
Van dat gezever dat je 1 ei per dag mag eten. Niet meer ivm cholesterol e.d.
Is dat correct? Of is dit een verouderd fabeltje van dertig jaar geleden? (Ben zelf overigens gek van eieren)
Nice idd. Kan ook prima wat gekookt rijst met de groente meebakken op het einde.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:03 schreef Snakey het volgende:
[..]
http://www.mijnreceptenbo(...)kgroenten-11283.html
Ze zullen wel de anti-eieren lobby napratenquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:21 schreef Verbosity het volgende:
Zelfs bij 6 eieren per dag zijn er geen negatieve gevolgen. Waar ze dan 2 a 3 eieren per week weghalen is mij een raadsel.
Volgens mij stamt dat nog uit de jaren 50. Srs.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:21 schreef Verbosity het volgende:
Zelfs bij 6 eieren per dag zijn er geen negatieve gevolgen. Waar ze dan 2 a 3 eieren per week weghalen is mij een raadsel.
Zou kunnen. Meeste anti vet/cholesterol fabels komen uit de jaren 70.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Volgens mij stamt dat nog uit de jaren 50. Srs.
De meeste huisartsen krijgen het nog steeds uit hun mond, dat meer dan een ei per dag ongezond zou zijn. Ik vraag me vaak af waar die gasten ge-update worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:23 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zou kunnen. Meeste anti vet/cholesterol fabels komen uit de jaren 70.
kkquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:22 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ze zullen wel de anti-eieren lobby napraten
(net zoals mijn pa.
Maar die heeft geen recht van spreken want die zitten aan een crash dieet wat ie drie keer in het jaar doet)
Net zoals de verzadigde vetten=slechte vetten. Het is veranderd niks aan je bloedwaardes oftewel neutraal. Hoe iets neutraals slecht is vraag ik me nog altijd af. Voor mensen zonder overgewicht en goede bloedwaardes is het dus irrelevant.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
De meeste huisartsen krijgen het nog steeds uit hun mond, dat meer dan een ei per dag ongezond zou zijn. Ik vraag me vaak af waar die gasten ge-update worden.
Heb jij misschien nog ergens een artikel liggen waarin duidelijk gemaakt wordt dat elke dag eieren eten niet slecht is? Ik eet bijna elke dag 3 eieren en me ouders zitten elke keer te zeiken dat het slecht is. Ik heb al meerder keren gehoord dat het helemaal niet slecht is. Zou wel graag zo een artikel aan me ouders willen laten zien.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:32 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Net zoals de verzadigde vetten=slechte vetten. Het is veranderd niks aan je bloedwaardes oftewel neutraal. Hoe iets neutraals slecht is vraag ik me nog altijd af. Voor mensen zonder overgewicht en goede bloedwaardes is het dus irrelevant.
Ga uit huis, makkelijker dan je ouders overtuigen.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:42 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Heb jij misschien nog ergens een artikel liggen waarin duidelijk gemaakt wordt dat elke dag eieren eten niet slecht is? Ik eet bijna elke dag 3 eieren en me ouders zitten elke keer te zeiken dat het slecht is. Ik heb al meerder keren gehoord dat het helemaal niet slecht is. Zou wel graag zo een artikel aan me ouders willen laten zien.
Laat je armen aan je ouders zien, no questions asked no more never more.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:42 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
Heb jij misschien nog ergens een artikel liggen waarin duidelijk gemaakt wordt dat elke dag eieren eten niet slecht is? Ik eet bijna elke dag 3 eieren en me ouders zitten elke keer te zeiken dat het slecht is. Ik heb al meerder keren gehoord dat het helemaal niet slecht is. Zou wel graag zo een artikel aan me ouders willen laten zien.
Hehehe nou dat hoeft niet. Me moeder zit af en toe al te zeuren dat ik te gespierd wordt en er als een monster ga uit zienquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:46 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Laat je armen aan je ouders zien, no questions asked no more never more.
Ja ik ga een beetje systematisch voedsel uit proberen te sluiten. Als er daadwerkelijk sprake is van een allergie is het zeer goed mogelijk dat dit slechts op een heel beperkte range aan voedsel is. Gezien ik op ´goede´ dagen met name pasta, rijst, kwark, melk, brinta, kip en/of tonijn en groente eet zou ik er vanzelf uit moeten komen door ze stuk voor stuk weg te werken; beginnend met melk dan inderdaad.quote:Op woensdag 8 januari 2014 11:35 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Drink dan gewoon een paar daagjes geen melk (en alles waar lactose in zit, whey, yoghurt, kwark, sommig brood, boter, andere producten).
Dan ga je maar 2-3 daagjes aan de eieren.
Om je jaloers te maken net voor 1400 kcal aan brinta en chocomelk op, ofja ben nog bezig...
Drink ook retegraag melk/zuivel, maar ik krijg er volgens mij meer puistjes/acne van. Maarja schijt aan.
Leuk toch, ouders? M'n mams zat laatst te zeuren dat het helemaal niet goed is om de dag te beginnen met alleen brinta en melk. Al helemaal niet vlak voor zo' n training.quote:Op woensdag 8 januari 2014 15:42 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
http://www.tandfonline.co(...)0718978#.Us1ppPRDswAquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:42 schreef jeurse04 het volgende:
[..]
quote:Abstract
For over 25 years eggs have been the icon for the fat, cholesterol and caloric excesses in the American diet, and the message to limit eggs to lower heart disease risk has been widely circulated. The “dietary cholesterol equals blood cholesterol” view is a standard of dietary recommendations, yet few consider whether the evidence justifies such restrictions. Over 50 years of cholesterol-feeding studies show that dietary cholesterol does have a small effect on plasma cholesterol concentrations. The 167 cholesterol feeding studies in over 3,500 subjects in the literature indicate that a 100 mg change in dietary cholesterol changes plasma total cholesterol by 2.2 mg/dL.
Today we recognize that dietary effects on plasma cholesterol must be viewed from effects on the atherogenic LDL cholesterol as well as anti-atherogenic HDL cholesterol since the ratio of LDL:HDL cholesterol is a major determinant of heart disease risk. Cholesterol feeding studies demonstrate that dietary cholesterol increases both LDL and HDL cholesterol with little change in the LDL:HDL ratio. Addition of 100 mg cholesterol per day to the diet increases total cholesterol with a 1.9 mg/dL increase in LDL cholesterol and a 0.4 mg/dL increase in HDL cholesterol. On average, the LDL:HDL ratio change per 100 mg/day change in dietary cholesterol is from 2.60 to 2.61, which would be predicted to have little effect on heart disease risk. These data help explain the epidemiological studies showing that dietary cholesterol is not related to coronary heart disease incidence or mortality across or within populations.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |