Zou een tennis elleboog kunnen zijn (epicondilitys lateralis), maar ga langs een fysiotherapeut als je er last van hebt. Die kan door middel van specifieke testen meer te weten komen en dingen uitsluiten. De meeste mensen zijn verzekerd voor fysiotherapie tot 9 behandelingen per jaar.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:02 schreef Haikantje het volgende:
Aangezien jullie de experts zijn kunnen jullie me misschien helpen.
Bij het bankdrukken (incline/flat maakt niet uit) krijg ik snel pijn in mijn rechterelleboog. De pijn zit onderaan mijn bovenarm bij het scharnierpunt met de elleboog (zo voelt het). Aan de buitenkant dus /tricepskant. Het voelt alsof hij bij zowel het naar boven drukken als het laten zakken 'knoept'. Bij losse dumbells heb ik hier veel minder last van! Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
EPICONDYLITIS MEDIALIS!1!!einz!! zal meer aan de binnenzijde van de elleboog voor pijn zorgen. Daarnaast zou knijpen ook pijnlijk zijn en te merken bij deadlifts,dumbbells etc. Maar goed heeft ze kinesiotaping gebruikt? Omdat je de arm benoemt wat weinig effect blijkt te hebben voor epicondylitis. Om de pols kan het wel restrictie geven van beweging in de pols zodat er minder belasting ontstaat+wat compressie. Dat zou het herstel wel ten goede komen. De rust periode heb ik weinig op aan te merken, echter is dit wel gebonden aan de ernst van de klachten en herstelverloop.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:38 schreef Nuggets het volgende:
Klinkt bekend voor. Heb er zelf ook last van gehad. M'n zus is fysio en die zei dat het waarschijnlijk EPICONDYLITIS MEDIALIS was. Dus m'n arm ingetaped en vervolgens 1 maand geen press oefeningen gedaan. De pijn ontstond na een bench press.
33 gram is alleen de onverzadigde vetten. Trans-(0 gram) en verzadigde vetten(22 gram) maken dit compleet tot 55 gram.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik zou de vetten inderdaad ook opschroeven, 55gram lijkt me erg weinig. 33 helemaal.
Hoe train je ze dan het ebste? Hoog in reps / licht gewicht voor de endurance? Ik doe momenteel 3x15.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Is ook niet zo gek als je bedenkt dat de hoofdfunctie het in de kom houden van de bovenarm is. Zijn niet zozeer mobilizers maar stabilizers van het schoudergewricht. Vandaar het gebrek aan kracht in met name exorotatie. Endorotatie wordt nog ondersteund door de pecs, lats en voorste delt.
Inderdaad. Zal het beste dijen op high reps met licht gewicht.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 03:26 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoe train je ze dan het ebste? Hoog in reps / licht gewicht voor de endurance? Ik doe momenteel 3x15.
Klopt, ik had tennis en golfers elleboog even door elkaar.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 02:15 schreef Verbosity het volgende:
[..]
EPICONDYLITIS MEDIALIS!1!!einz!! zal meer aan de binnenzijde van de elleboog voor pijn zorgen. Daarnaast zou knijpen ook pijnlijk zijn en te merken bij deadlifts,dumbbells etc. Maar goed heeft ze kinesiotaping gebruikt? Omdat je de arm benoemt wat weinig effect blijkt te hebben voor epicondylitis. Om de pols kan het wel restrictie geven van beweging in de pols zodat er minder belasting ontstaat+wat compressie. Dat zou het herstel wel ten goede komen. De rust periode heb ik weinig op aan te merken, echter is dit wel gebonden aan de ernst van de klachten en herstelverloop.
Ja, ik doe 5/3/1. Moet zeggen dat ik het echt een fijn programma vindt. Ik zit nu in mijn 3e cycle en merk wel dat ik al wat progressie heb geboekt. Welke template ga je doen?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:52 schreef Boydie12 het volgende:
Iemand hier ervaring met wendler's 5/3/1 ? Heb deze week mijn 1rm's gemeten en ben van plan om volgende week de eerste cycle te starten.
Vroeg me dus eigenlijk af of hier mensen zijn die evt. al progressie geboekt hebben met dit programma.
Wat bedoel je precies met template? de opbouw in percentages van 1RM ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:57 schreef FootieB het volgende:
[..]
Ja, ik doe 5/3/1. Moet zeggen dat ik het echt een fijn programma vindt. Ik zit nu in mijn 3e cycle en merk wel dat ik al wat progressie heb geboekt. Welke template ga je doen?
Oke, goed om te horen ! Qua template had ik het verkeerd begrepen dus, even kijken nog waar ik aan ga beginnen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:23 schreef Cataclyst het volgende:
3e cycle hier, zeker goede progressie! Leuk programma ook. Met template bedoelt hij de assistance oefening, hierin is redelijk wat keus! Boring but big is een populaire bijv.
Kijk even op strstd.com, daarmee moet je vraag opgelost zijn. (Ook leuk voor iedereen die 5/3/1 doet of ermee wilt beginnen.)
Inderdaad, als je bijvoorbeeld kijkt in Beyond 5/3/1 zie je echt ontzettend veel templates. Ik heb zelf een template van 5/3/1 2nd edition. Waarbij je ook een main assistance hebt ter ondersteuning van de main oefening. Op OHP-dag bijvoorbeeld CGBP. Deadlift-dag de FSQ. Bench-dag dips en Squat-dag de Stifflegged DL. En die main assistance zijn ook weer afhankelijk van trainingsmaxes, zelfde principe als de main oefening. Maar wel wat hoger in volume en lager intensiteit.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:30 schreef Boydie12 het volgende:
[..]
Oke, goed om te horen ! Qua template had ik het verkeerd begrepen dus, even kijken nog waar ik aan ga beginnen.
Hij schrijft 3* kwark (oftewel 3*500 gram), dan kunnen de eiwitten wel kloppen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 01:48 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Ben je vegetariër? Daarnaast kloppen je macro's niet als ik het bereken. Hoogste eiwit gehalte in kwark die ik ken is 10,3gr per 100gram. Dus dat scheelt al 27gram eiwitten. En in die kilo groente zitten 65gr koolhydraten i.p.v. de 22gram die jij noteert.
Kom op het volgende uit. 179gr eiwit, 175gr koolhydraten, 55gr vet (33gr onverzadigd) met 1850kcal in totaliteit. Niks verkeerds aan de macro's. Misschien vetten wat opschroeven tot 65gr en dan kom je op ~2000kcal.
Welke kwark heb jij?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:32 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Mijn kwark heeft 14/100 dus waarom kan dat niet.
Waarom komt er om de week iemand: 'kennen jullie 5/3/1?' ' kennen jullie xx'...
quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:59 schreef ZetaOS het volgende:
jaja
https://www.sportknaller.(...)=1856694022484597760
Vet magneet
Zit er ook een reservoir in om de vet daarna af te voeren ?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:59 schreef ZetaOS het volgende:
jaja
https://www.sportknaller.(...)=1856694022484597760
Vet magneet
Aha vandaar, in de nederlandse supermarkten zit zo'n 8,9 tot 10,3 gram per 100 gram kwark.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:57 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Oh 13 'maar'. De duitse, geen idee van de aldi/lidl/rewe/penny. Dunno waar die van af komt.
Het lijkt wel gewoon op mozarella haha.
Die ken ik, maar dat is geen kwark. Dat is witte kaas. Niet te vreten wat een bagger, maarja wel veel eiwitsen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:57 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Oh 13 'maar'. De duitse, geen idee van de aldi/lidl/rewe/penny. Dunno waar die van af komt.
Het lijkt wel gewoon op mozarella haha.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |