abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135191281
Terechte klachten (OP) maar laten we de HRA en de grondpolitiek niet vergeten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_135191317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Grappig, want vraag aan een bakker of slager waar ze qua locatie het liefst zitten en het merendeel zal "in de buurt van een super" antwoorden.
Nu misschien wel, maar dat is niet altijd zo geweest. In de stad waar ik mijn pubertijd heb doorgebracht was de keurslager en bakker net weg uit het winkelcentrum. Die zijn pas 3 jaar geleden daar weer bezig (en het loopt storm).
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 15:58:51 #78
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_135192760

Wat er mis is met onze economie is dat bedrijven niet winst proberen te maximaliseren, maar schuld te minimaliseren, zelfs @ 0% rente's. Iedereen probeert tegelijk te deleveragen wat funest is voor de economie.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_136641022
Liep laatst in de supermarkt, kwam ik weer een overbodig voorbeeld van innovatie tegen: Een fles met wasmiddel waar een lichte kronkel in zat zodat je hem zogenaamd makkelijk vast kon pakken. Het hele probleem is dat deze achterlijke veranderingen als innovatie gepresenteerd wordt terwijl het helemaal geen innovatie is. En al die veranderingen kosten klauwen met geld :N
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:28:48 #80
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136649367
Snap het probleem van TS niet zo.
Het staat hem vrij om aan fundamentele innovatie te doen, helaas is de rest van de bevolking - wij simpele zielen dus - niet in staat om de mens ineens vleugels te geven of auto's van vandaag op morgen op een druppeltje water te laten rijden :+.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_136649436
quote:
15s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:28 schreef GSbrder het volgende:
Snap het probleem van TS niet zo.
Nee dat blijkt ->
quote:
Het staat hem vrij om aan fundamentele innovatie te doen, helaas is de rest van de bevolking - wij simpele zielen dus - niet in staat om de mens ineens vleugels te geven of auto's van vandaag op morgen op een druppeltje water te laten rijden :+.
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:32:16 #82
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136649493
Je hoeft trouwens niet naar de Gamma voor een goedkope fiets.
Op het station een junk aanspreken of het fietsendepot van een middelgrote gemeente bezoeken werkt beter :Y).
pi_136651080
Geweldige innovatie die Wasmachine met Eco Bubble:

De Samsung Eco-Bubble technologie
Deze wasmachine haalt meer uit je wasmiddel: de nieuwe Samsung wasmachine met Eco Bubble-technologie. Binnenin vind je een bubbelgenerator die het wasmiddel grondig oplost en het injecteert met lucht voor een rijk zeepschuim. Zelfs op lagere temperaturen dringt dit schuim sneller door in weefsels dan bij gewone wasmachines en reinigt je wasgoed net zo effectief als bij hogere temperaturen. Het resultaat? Een zachte wasbeurt die energie bespaart.
pi_136652467
LOL @ paarse broeken.
De wasmachine: een product waar werkelijk niets aan te innoveren valt. En dan nog willen ze het niet accepteren en komen ze met zoiets. Ach ja, in ieder geval wordt het leven nooit saai dankzij deze gekke mensen. Ik ben zeer sceptisch over de effectiviteit ervan maar als het werkt dan ben ik de eerste om die te kopen als de aankoopprijs opweegt tegenover het uitgespaarde energieverbruik en water.

quote:
10s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:32 schreef GSbrder het volgende:
Je hoeft trouwens niet naar de Gamma voor een goedkope fiets.
Op het station een junk aanspreken of het fietsendepot van een middelgrote gemeente bezoeken werkt beter :Y).
Legale diefstal. :?
#NoDAPL
pi_136652486
quote:
13s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:45 schreef LogiteX het volgende:
Liep laatst in de supermarkt, kwam ik weer een overbodig voorbeeld van innovatie tegen: Een fles met wasmiddel waar een lichte kronkel in zat zodat je hem zogenaamd makkelijk vast kon pakken. Het hele probleem is dat deze achterlijke veranderingen als innovatie gepresenteerd wordt terwijl het helemaal geen innovatie is. En al die veranderingen kosten klauwen met geld :N
Gelukkig kan je ook een 'B-merk' kopen wat niet aan die rare fratsen doet. ;)
#NoDAPL
  donderdag 13 februari 2014 @ 02:33:59 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_136652496
quote:
13s.gif Op woensdag 12 februari 2014 20:45 schreef LogiteX het volgende:
Ik wil nog steeds graag met terugwerkende kracht de dubbelvla afschaffen.

Da wil ik godverredomme zellef doen!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_136652532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik wil nog steeds graag met terugwerkende kracht de dubbelvla afschaffen.

Da wil ik godverredomme zellef doen!
Groot gelijk dat je het liever zelf doet.
#NoDAPL
pi_136652806
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2014 00:29 schreef editoor het volgende:
Geweldige innovatie die Wasmachine met Eco Bubble:

De Samsung Eco-Bubble technologie
Deze wasmachine haalt meer uit je wasmiddel: de nieuwe Samsung wasmachine met Eco Bubble-technologie. Binnenin vind je een bubbelgenerator die het wasmiddel grondig oplost en het injecteert met lucht voor een rijk zeepschuim. Zelfs op lagere temperaturen dringt dit schuim sneller door in weefsels dan bij gewone wasmachines en reinigt je wasgoed net zo effectief als bij hogere temperaturen. Het resultaat? Een zachte wasbeurt die energie bespaart.

Deze wil ik het voordeel van de twijfel geven.
pi_136652831
Wat ik een van de grootste fundamentele fouten in onze economie vind is:

In mijn visie zijn banken en beurzen facilitaire diensten die bepaalde dingen in de economie gemakkelijker maken. Ongeveer zoals een interne IT dienst in dienst staat van operationele en management gedeelte van een bedrijf.

De banken hebben het voor elkaar gekregen dat zij de dienst uitmaken in de economie. De IT dienst heeft het management/directie overgenomen: IT dienst tegen management:" Nee, dat nieuwe operationele proces wat management/directie bedacht heeft kan niet uitgevoerd worden, want dat pas niet in ons IT-systeem."

(Deze laatste zin heb ik btw in real-life door een IT'er horen zeggen, wat hem op een woedeaanval van de directie kwam te staan.)
60 HRC
pi_136652882
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Gelukkig kan je ook een 'B-merk' kopen wat niet aan die rare fratsen doet. ;)
Ik koop C merk wasmiddel. :D je wilt niet weten wat voor idioot hoge marges er op wasmiddel zitten. Ik heb het eens nagerekend. C merk is gewoon 5 keer zo goedkoop dan een A merk en wast net zo goed schoon.

Nu je het toch naar voren brengt. Die middeltjes kunnen sinds kort op 20 graden wassen. In de categorie overbodige innovatie vind in dit een twijfel gevalletje.

[ Bericht 0% gewijzigd door LogiteX op 13-02-2014 07:07:16 ]
pi_136652894
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Terechte klachten (OP) maar laten we de HRA en de grondpolitiek niet vergeten.
Eens. Maar daar zit een zwaar politieke component in. Mijn OP betreft puur commerciële activiteiten.
  donderdag 13 februari 2014 @ 07:03:49 #92
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136652917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 02:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Legale diefstal. :?
Nee, "weesfietsen" die worden opgehaald door gemeentediensten zoals AFAC.
  donderdag 13 februari 2014 @ 07:38:16 #93
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_136653076
Overigens hebben zilverionen in (sport)kleding wel degelijk aantoonbaar effect: het remt de bacteriegroei en daarmee vermindert het zweetlucht.

Lijkt me een legitieme innovatie voor iemand die dat belangrijk vindt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_136653863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 07:38 schreef Worteltjestaart het volgende:
Overigens hebben zilverionen in (sport)kleding wel degelijk aantoonbaar effect: het remt de bacteriegroei en daarmee vermindert het zweetlucht.

Lijkt me een legitieme innovatie voor iemand die dat belangrijk vindt.
Who fuckin cares of hij in het heetst van de strijd naar zweet ruikt. Sport en zweet zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Geen Adidas of Nike die daar tussen gaat komen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:15:38 #95
238326 Worteltjestaart
pi_136654021
Wat je dus bedoelt te zeggen, als ík het onzin vind, ís het onzin.
Blijkbaar streef jij een soort totalitaire maatschappij na waar één instantie of persoon wel even beslist wat goed is voor de bevolking, en iedereen die het waagt daar van af te wijken streeft onzin na.

Goed dat we dat weten zeg |:(
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
pi_136654716
Wat er fundamenteel mis is met de gedachtegang van TS (en niet alleen TS, het is een veel gemaakte fout), is dat hij zich niet of te weinig realiseert dat economie ook vooral menselijk gedrag is.

Als mensen een kokend water kraan niet fijn vinden, dan kopen ze het niet. Dan is dat een innovatie die een snelle dood sterft. Kortom: iedere innovatie die doorzet is een innovatie waar vraag naar is en daarmee is het simpelweg een nuttige innovatie. Nuttig ja, want ieder bepaalt voor zich wat hij/zij nuttig vindt.

Zo vind ik die kokend water kraan b.v. erg handig.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 13 februari 2014 @ 09:59:59 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_136654888
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:50 schreef DS4 het volgende:
Zo vind ik die kokend water kraan b.v. erg handig.
Scheelt je weer de moeite van de waterkoker aanzetten?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_136654921
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:59 schreef Perrin het volgende:

Scheelt je weer de moeite van de waterkoker aanzetten?
Sneller. Zorgt ook meteen voor warm water in de keuken.

Kortom: confortverhogend.
pi_136654986
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Sneller. Zorgt ook meteen voor warm water in de keuken.

Kortom: confortverhogend.
Gevaarlijk voor kinderen.
pi_136655118
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:04 schreef Tem het volgende:

[..]

Gooi er een kinderslot op. Gelijk weer een nuttig stukje innovatie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_136655137
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:04 schreef Tem het volgende:

Zo'n quooker heeft een beveiliging voor kinderen en het kokend water komt er op zo'n manier uit dat je je lastig er aan kan branden.

De gemiddelde warm waterkraan in bad is gevaarlijker.
pi_136655338
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zo'n quooker heeft een beveiliging voor kinderen en het kokend water komt er op zo'n manier uit dat je je lastig er aan kan branden.

De gemiddelde warm waterkraan in bad is gevaarlijker.
Ah dat wist ik niet. Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
pi_136655511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Ah dat wist ik niet. Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
Mja, het is een luxeproduct. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een staafmixer, centrale verwarming, enzovoort. Daar waren ook gewoon prima alternatieven voor.
pi_136655590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, het is een luxeproduct. Maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een staafmixer, centrale verwarming, enzovoort. Daar waren ook gewoon prima alternatieven voor.
Uiteraard, maar dan zou je bijna alles wel kunnen definiëren als luxeproduct wanneer daar al een alternatief voor was.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:33:22 #105
38496 Perrin
pi_136655698
Grotbewoner zegt: niks mis met wat luxe.

pi_136655832
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:19 schreef Tem het volgende:

Maar het valt voor mij in de categorie ijsblokjesmaker in je koelkast. :P
Onbekend maakt onbemind.

Nog afgezien van de ruimte die een ijsblokjesmaker kost is die ijsblokjesmaker iets waarbij ik constateer dat velen dat ding niet of nauwelijks gebruiken, terwijl mensen met een quooker wel intensief gebruik blijven maken van dat ding.

Dus ik vind het een slecht vergelijk, maar dat gezegd hebbende: als je zeer geregeld ijsblokjes gebruikt is een ijsblokjesmaker natuurlijk ook gewoon nuttig.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:40:43 #107
346939 Janneke141
pi_136655888
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan zou je bijna alles wel kunnen definiëren als luxeproduct wanneer daar al een alternatief voor was.
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Zo'n kokendwaterkraan kan (net als je waterkoker trouwens) niets wat je niet met een fluitketel kan, alleen sneller. En zo'n fluitketel kun je nog vervangen door een pan ook. Een elektrische waterkoker is een luxeproduct, net als dubbelvla en gesneden groente.

Ieder mens heeft echter een bepaalde behoefte aan luxe of gemak. Voor de een is dat gesneden groente, voor de ander een beertender en voor de derde instant kokend water. Best prettig voor die drie mensen dus dat er wat te kiezen is, en dat die dingen zijn ontwikkeld.

Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist. Marketingtechnisch is het interessant om gecreëerde behoeftes uit te venten middels 'anders hoor je er niet bij'; vooral de nieuwste telefoons, tablets etc. zijn daar een goed voorbeeld van. Met het vorige model kun je namelijk echt niet meer mee. Dan voorzie je niet in een behoefte (die is er namelijk amper), maar dan maak je er een. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee.

Ik heb zelf trouwens ook een ijsblokjesmaker in mijn ijskast:

pi_136656033
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist.
Dat geldt strikt genomen nog wel voor stromend water...

Luxe is gewoon fijn. Onder de streep kan ik verdomd veel missen (een dak boven het hoofd, voldoende eten, gezondheidszorg, stromend water (liefst ook met een optie warm, omdat ik wel van persoonlijke verzorging hou, maar wat minder van een koude douche), enz. zou ik wat minder goed kunnen missen), maar als het niet hoeft, dan hou ik graag luxe om mij heen.
  donderdag 13 februari 2014 @ 10:52:25 #109
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136656213
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:51 schreef LogiteX het volgende:

Van iMac naar iPhone is niet echt branche vreemd. van energie naar verzekeringen wel. Nogmaals: de energiecentrales moeten, ondanks dat het slechts gaat, nog wel gemanaged worden. Maar of het bestuur daar aandacht voor heeft is de betwijfelen ... want ze gaan zich invechten in de verzekeringsmarkt. Een complete branchevreemde activiteit _O-
De prijsvechters in de energiemarkt, zoals Budget Energie (waar het in dit geval om gaat) hebben weinig van doen met energieproductie. Het zijn tussenhandelaren. Stroom wordt ingekocht op de energiebeurs, en leveringscontracten worden afgesloten worden met consumenten. Het bedrijf zou net zo makkelijk stroom kunnen verkopen als verzekeringen of abonnementen op tijdschriften.
pi_136656780
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, hoewel er natuurlijk wel zaken zijn die echt voor een wezenlijke transformatie hebben gezorgd. Denk aan oudere vormen van transport die werden vervangen door auto's en luchtvaart. Dat heeft wel voor een fundamentele verandering in mobiliteit gezorgd. Natuurlijk kon je voor de opkomst van de luchtvaart ook wel via land en zee op je bestemming komen, maar ergens binnen een paar uur zijn of ergens binnen een paar dagen / weken zijn biedt toch hele andere mogelijkheden qua arbeidsmobiliteit en dergelijk.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:19:10 #111
38496 Perrin
pi_136657057
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:11 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad, hoewel er natuurlijk wel zaken zijn die echt voor een wezenlijke transformatie hebben gezorgd. Denk aan oudere vormen van transport die werden vervangen door auto's en luchtvaart. Dat heeft wel voor een fundamentele verandering in mobiliteit gezorgd. Natuurlijk kon je voor de opkomst van de luchtvaart ook wel via land en zee op je bestemming komen, maar ergens binnen een paar uur zijn of ergens binnen een paar dagen / weken zijn biedt toch hele andere mogelijkheden qua arbeidsmobiliteit en dergelijk.
Voor zolang de fossiele brandstoffen beschikbaar zijn een hele vooruitgang idd.
pi_136657080
Ik had het in de op anders moeten formuleren. Het gaat erom dat sommige veranderingen als innovatie worden gepromoot door fabrikanten met als werkelijke doel een hogere winstmarge terwijl het eigenlijk helemaal niets toe voegt. Bepaalde voorbeelden vallen in een schemer zone zoals de Samsung wasmachine met eco bubbel (en vooruit de kokend water kraan) maar sommige verandering zijn echt te stom voor woorden zoals een stukje rubber op het handvat van de veger en blik (te koop bij de Hema). Daar heeft een fabrikant echt wanhopig een verandering aan zijn product gemaakt puur voor de hogere winstmarge.

En we trappen er allemaal als lemmingen in. Ik had dat veger en blik gekocht bij de Hema (met "innovatief" rubbertje). Ik liep naar buiten en dacht "wtf ik loop terug, vraag mijn geld terug en voor de helft van het bedrag loop ik bij de blokker hiernaast binnen en koop een veger en blik zonder rubbertje". En zo gedaan. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door LogiteX op 13-02-2014 11:25:42 ]
pi_136657184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:52 schreef freako het volgende:

[..]

De prijsvechters in de energiemarkt, zoals Budget Energie (waar het in dit geval om gaat) hebben weinig van doen met energieproductie. Het zijn tussenhandelaren. Stroom wordt ingekocht op de energiebeurs, en leveringscontracten worden afgesloten worden met consumenten. Het bedrijf zou net zo makkelijk stroom kunnen verkopen als verzekeringen of abonnementen op tijdschriften.
Ik had het over traditionele energie bedrijven.
pi_136657251
Gewist
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:47:26 #115
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_136658035
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt. Zo'n kokendwaterkraan kan (net als je waterkoker trouwens) niets wat je niet met een fluitketel kan, alleen sneller. En zo'n fluitketel kun je nog vervangen door een pan ook. Een elektrische waterkoker is een luxeproduct, net als dubbelvla en gesneden groente.

Ieder mens heeft echter een bepaalde behoefte aan luxe of gemak. Voor de een is dat gesneden groente, voor de ander een beertender en voor de derde instant kokend water. Best prettig voor die drie mensen dus dat er wat te kiezen is, en dat die dingen zijn ontwikkeld.

Toch blijven het gecreëerde behoeftes: als het niet was uitgevonden werd het ook niet gemist. Marketingtechnisch is het interessant om gecreëerde behoeftes uit te venten middels 'anders hoor je er niet bij'; vooral de nieuwste telefoons, tablets etc. zijn daar een goed voorbeeld van. Met het vorige model kun je namelijk echt niet meer mee. Dan voorzie je niet in een behoefte (die is er namelijk amper), maar dan maak je er een. Daar heb ik soms nog wel eens moeite mee.

Ik heb zelf trouwens ook een ijsblokjesmaker in mijn ijskast:

[ afbeelding ]
Als het maken van vuur of het wel niet waren uitgevonden had je het ook niet gemist. Alle behoeftes zijn gemaakt. Behalve wellicht voedsel, drinken en sex.
  donderdag 13 februari 2014 @ 11:47:43 #116
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_136658046
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:22 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ik had het over traditionele energie bedrijven.
Ik noemde Budget Energie omdat juist dat bedrijf van plan was om verzekeringen te gaan verkopen. Voor een dergelijk bedrijf is het gewoon een logische stap.

Maar op zich maakt het weinig uit. Alle energiebedrijven (ook de traditionele bedrijven) hebben flinke verkooporganisaties opgetuigd. Die hoeven natuurlijk niet per se stroom te verkopen, dat kunnen ook branchevreemde zaken zijn, als ze denken dat consumenten daar meerwaarde in zien.
pi_136659775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Voor zolang de fossiele brandstoffen beschikbaar zijn een hele vooruitgang idd.
Ach, daar zullen ook wel weer alternatieven voor komen.
pi_136662037
quote:
Wat er fundamenteel mis is met onze economie
Dat die is gebaseerd op winst en kapitaal(isme) en niet een langetermijn economie (de mensheid moet nog duizenden jaren voort op deze kleine planeet)
Een duurzame economie zou op duurzame energie moeten draaien en zo min mogelijk recycling (dus zo duurzaam mogelijke producten) en zo min mogelijk verspiling. De economie is op macht afgestemd.
Elk idee dat die macht verzwakt komt niet voor. Denk aan nano-condensator als duurzame accu, de chemische accu wordt volop geproduceert, de nano-condensator accu tegengewerkt (zelfs als een uitvinder er een octrooi en prijs mee heeft gewonnen)

quote:
8s.gif Op zondag 5 januari 2014 21:22 schreef LogiteX het volgende:
Overbodige innovatie. Innovatie waar echt geen hond op zit te wachten maar die wel uitgevoerd wordt puur omdat mensen denken dat nieuw = beter.
De huidige innovatie is sterk ideologisch beinvloed, dus stagneert de innovatie die nodig is, een die vooruitgang brengt (behalve als het politiek voordeel zou hebben na vele politieke nadelen)

Pas als voldoende mensen eisen dat er bijvoorbeeld energie moet worden gewonnen uit getijden en uit aardwarmte en geothermie, zal die energie vooruitgang economie (en ecologie) gaan brengen, want is vele malen voordeliger dan olie en kolen (want is direct en overal beschikbaar), echt duurzaam en echt groen.
Het probleem is dat er altijd organisatie burgers nodig is of ontstaat, waar verkeerde personen misbruik van kunnen maken (zie geschiedenis over afgelopen paar duizend jaar)

Je kunt je dus beter afvragen wat er fundamenteel mis is met het politieke systeem, want de burger heeft duidelijk geen invloed op de economie en energie opwekking.
M.a.w zolang de burger geen invloed heeft gebeurt er niets dan weer een herhaling geschiedenis Hoe je als burger invloed krijgt is simpel, door in te zien dat politiek fundamenteel nagenoeg uitsluiitend bezig is met organiseren, bezig is met het vergaren van macht.
Als voldoende mensen dit op tijd inzien komt er pas een fundamentele verandering economie en energie uit nieuwe bronnen, dus echte innovatie en vooruitgang (dus ook een boel euforie en vrijheid waar je weer voor moet oppassen, want daar wordt misbruik van gemaakt sinds einde van elke oorlog over de afgelopen duizenden jaren)

Alles (politiek, emotie, energie, macht, economie) staat nauw verbonden met elkaar.
  donderdag 13 februari 2014 @ 14:00:41 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136662975
Het is wat mij betreft geen doel op zich om de mensheid zo lang mogelijk dominant te laten zijn op deze planeet. Het zou niet meer dan logisch zijn dat wij deze uitgangspositie op een gegeven moment verspelen of door externe factoren kwijtraken.
pi_136665934
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 07:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, "weesfietsen" die worden opgehaald door gemeentediensten zoals AFAC.
Ook daar zitten door de gemeente gestolen fietsen tussen. Je weet wel, fietsen die worden verwijderd nadat het slot is gesloopt omdat ze ergens geparkeerd stonden waar het niet mag. Er zijn allerlei redenen waarom ze niet worden opgehaald, 1 reden is dat de persoon in kwestie denkt dat die fiets gestolen is omdat de gemeente geen verwittiging van verwijdering achterlaat. Zelfs ik word niet goed van zulke truttigheid. Plus dat een slot van XX Euro vernielen in feite een dubbele boete is en dat je ook gewoon een boete kan geven zonder met je fikken aan een ander zijn eigendom te komen.
#NoDAPL
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:01 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136666039
Ik ben het eens met je Bram.
Eigendom eerst enzo.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:05 #122
346939 Janneke141
pi_136666041
Hoe wil je de eigenaar van een verkeerd gestalde fiets een boete geven als je de fiets niet meeneemt?

Overigens ben ik ook een tegenstander van het fenomeen AFAC en de manier waarop ze handelt, maar dat neemt niet weg dat je toch iets moet doen tegen overlast van rondslingerende fietsen/fietswrakken.
  donderdag 13 februari 2014 @ 15:25:31 #123
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_136666064
Kentekens op fietsen?
pi_136666324
quote:
9s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:25 schreef GSbrder het volgende:
Kentekens op fietsen?
Die bestonden vroeger. ;)
#NoDAPL
pi_136666438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 15:25 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe wil je de eigenaar van een verkeerd gestalde fiets een boete geven als je de fiets niet meeneemt?
Als het je echt menens is als gemeente dan kan je ook bij het parkeren of het ophalen van de fiets een boete geven (heterdaad). Het doel is slechts afschrikken, niet zoveel mogelijk boetes uitdelen, hoop ik.
Maar goed, ik vind het een extreme vorm truttigheid om moeilijk te doen over wat geparkeerde fietsen, tenzij de geparkeerde fietsen onevenredige overlast veroorzaken zoals het niet kunnen schoonmaken van een straat wanneer dit gepland is.
Ik weet van een gemeente waar je maximaal een half uur de fiets mocht parkeren op het CS (verbied het dan maar compleet, daar heb je niets aan). Ineens uit het niets begonnen ze fietsen weg te halen in plaats van eerst te waarschuwen dat ze dit voortaan zouden doen en dit zonder verwittingen na het weghalen van de fiets. Lekker snugger. :?
#NoDAPL
pi_136795305
quote:
LOL
Ik ben benieuwd of dat het goed gaat werken voor een niet al te hoge prijs. In theorie kan het natuurlijk wel doordat gedetecteerd kan worden wanneer er meer vermogen nodig is om de veter strakker te trekken. Maar ja, zie het maar eens goedkoop uit te voeren.
#NoDAPL
pi_136795601
Marketing is nu eenmaal ongeveer even eerzaam als de hoer spelen, maar men wil nu eenmaal verkopen.

Doe je weinig aan, tot het besef doordringt dat we zuiniger moeten zijn met grondstoffen.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_136796236
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 22:56 schreef Phlogi2013 het volgende:
Marketing is nu eenmaal ongeveer even eerzaam als de hoer spelen, maar men wil nu eenmaal verkopen.

Heeft er weinig mee te maken. Het gaat er om dat fabrikanten veranderingen aan producten aanbrengen zodat ze hoge winstmarges kunnen rechtvaardigen. Nu zijn sportartikelen niet helemaal goede voorbeelden geef ik toe. Maar ik merk gewoon wel een panische tendens onder CEOs dat ze bang zijn tot discount merk uit te groeien. Terwijl dat juist wel de kracht van onze economie is: Dat uitgeevolueerde producten stukken goedkoper waren dan ze bij hun introductie waren. Dat is welvaartsgroei.
pi_136796906
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:09 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Heeft er weinig mee te maken. Het gaat er om dat fabrikanten veranderingen aan producten aanbrengen zodat ze hoge winstmarges kunnen rechtvaardigen.
Dat is inderdaad les 1 van een marketingcursus: hoe meer een product bewerkt is hoe meer winst je maakt. Met als voorbeeld bijv. de koffiebonen, de koffie zelf en de Starbucks.
#NoDAPL
pi_136797037
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is inderdaad les 1 van een marketingcursus: hoe meer een product bewerkt is hoe meer winst je maakt. Met als voorbeeld bijv. de koffiebonen, de koffie zelf en de Starbucks.
Ja ik merk het inderdaad. Goed voorbeeld verder. Dan wil ik meteen de koffiepads en die nespresso cupjes er bij betrekken. Ongelooflijk dat mensen er massaal geld aan uitgeven. :N
pi_136797135
quote:
14s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:24 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Ja ik merk het inderdaad. Goed voorbeeld verder. Dan wil ik meteen de koffiepads en die nespresso cupjes er bij betrekken.
Ik wist dat ik die stap had weggelaten maar dat is omdat ik zelf geen koffie drink en ik dus geen idee heb hoe al die onzin heet. ;)
Ik begrijp het ook niet waarom mensen er steeds weer in trappen.

Ik vind het trouwens al bij de rijst merkwaardig. Je kan zakken met X kg. kopen voor iets meer dan 1 Euro per kilogram of doosjes met 4*125 gram onhandig verpakte rijst (zie het maar eens open te maken zonder je vingers te verbranden en al dat klevende rijst van het plastic te halen) waarvoor je minstens 2 keer zoveel betaalt. Ik heb snel gekozen, ik heb maar een keer een grote pot met een deksel en een keukenweegschaal gekocht, dat werkt prima en het bespaart een hoop geld.
#NoDAPL
pi_136797583
Heeft de TS ook nog een oplossing voor dit probleem?
pi_136797604
quote:
5s.gif Op zondag 16 februari 2014 23:35 schreef Kaas- het volgende:
Heeft de TS ook nog een oplossing voor dit probleem?
Ja :Y , dit soort topics plaatsen zodat mensen zich er bewust van worden.
  maandag 17 februari 2014 @ 01:01:37 #135
224960 highender
Travellin' Light
pi_136799902
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:35 schreef Synthercell het volgende:
Denk aan nano-condensator als duurzame accu, de chemische accu wordt volop geproduceert, de nano-condensator accu tegengewerkt (zelfs als een uitvinder er een octrooi en prijs mee heeft gewonnen)
Dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd, weet je of er al een proof of concept is?
pi_136802166
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:01 schreef highender het volgende:

[..]

Dat heb ik al een tijdje niet meer gevolgd, weet je of er al een proof of concept is?
Zover ik weet niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136802344
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 01:01 schreef highender het volgende:

[..]

Genoeg onderzoek naar accu's op basis van nanomaterialen, maar dat zit nog lang niet in een serieuze productiefase.
  maandag 17 februari 2014 @ 09:40:47 #138
238326 Worteltjestaart
pi_136802533
quote:
je snapt niet dat deze innovatie ook voor heel andere doeleinden een goede toepassing kan hebben?
Het wordt nu gemarket door Nike maar kan natuurlijk net zo goed voor iets anders nuttig zijn.

Je ontwijkt de vraag, maar nogmaals: op grond waarvan kun jíj bepalen of een innovatie nuttig is of niet?
Welke toetsbare en objectieve maat gebruik je daarvoor?
pi_136802607
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

je snapt niet dat deze innovatie ook voor heel andere doeleinden een goede toepassing kan hebben?
Het wordt nu gemarket door Nike maar kan natuurlijk net zo goed voor iets anders nuttig zijn.

Je ontwijkt de vraag, maar nogmaals: op grond waarvan kun jíj bepalen of een innovatie nuttig is of niet?
Volgens mij is dat zijn gevoel in zijn buik.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136833786
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 09:40 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Je moet wel dit topic een beetje goed bijhouden. Ik ben namelijk van mening verandert. Innovatie is zeker nuttig. Veranderingen die geen innovatie zijn daarentegen zijn juist niet nuttig :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 07:54:00 #141
238326 Worteltjestaart
pi_136837295
Je gebruikt zelf het voorbeeld van zelfstrikkende veters om je punt te maken.
Is dat een 'verandering'?

Maar goed, draai vooral om je eigen woorden heen hoor.
Mij heb je er niet mee.
pi_136837317
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 23:43 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Je moet wel dit topic een beetje goed bijhouden. Ik ben namelijk van mening verandert. Innovatie is zeker nuttig. Veranderingen die geen innovatie zijn daarentegen zijn juist niet nuttig :)
Je praatte dus poep, bent op je nummer gezet en nu kom je tot inzicht. Heel goed.
pi_136839709
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 07:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je praatte dus poep, bent op je nummer gezet en nu kom je tot inzicht. Heel goed.
Absoluut niet. Innovaties die niks toevoegen (voor zover van Dale dit toelaat) komen natuurlijk overeen met veranderingen die niks toevoegen.

Maar goed, ik heb geen zin in allemaal flauwe taalspelletjes. Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
pi_136839754
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef LogiteX het volgende:

[..]
Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
De rest van de wereld is het niet met je eens.
pi_136840218
Windows 8 t.o.v. 7 was niet bepaald innovatie te noemen voor de desktop, maar goed.. ieder bedrijf wil vooruit en het is altijd de gok of iets een korte hype of een nieuwe trend wordt.
pi_136840476
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De rest van de wereld is het niet met je eens.
Aldus een representatieve steekproef op fok. :')
pi_136840643
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Windows 8 t.o.v. 7 was niet bepaald innovatie te noemen voor de desktop
Dat is een mooie manier om te zeggen dat het een enorm kut OS is voor alle PC's en in het bijzonder die zonder touchscreen.
pi_136840663
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is een mooie manier om te zeggen dat het een enorm kut OS is voor alle PC's en in het bijzonder die zonder touchscreen.
Steve Balmer's visie..
  dinsdag 18 februari 2014 @ 10:46:10 #149
238326 Worteltjestaart
pi_136840724
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:13 schreef LogiteX het volgende:
Maar goed, ik heb geen zin in allemaal flauwe taalspelletjes. Het lijkt me vrij duidelijk wat ik bedoel.
Ach, ben je op je teentjes getrapt?

Het enige wat ik vraag is uitleg op grond waarvan jíj meent een innovatie wel of niet nuttig te mogen noemen. Niets meer, niets minder. Met daarbij de opmerking mijnerzijds dat de wijze waarop een innovatie plaatsvindt helemaal niets hoeft te zeggen over het uiteindelijke toepassingsveld.
pi_136840753
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 10:43 schreef Beathoven het volgende:

Steve Balmer's visie..
Dan heeft hij stront in zijn ogen.

Gewoon een idiote beslissing. Had wat kunnen zijn als je aan had kunnen geven bij de installatie of je die flauwekulversie wil of een meer op Windows 7 gelijkende variant, maar nee... verplicht je pc laten doen alsof het een tablet is. Als ik een tablet wil, koop ik een tablet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')