Die bovenste ken ik niet, die onderste heb ik nog niet geluisterd. Dat album is trouwens helemaal gecoverd van dit album van The Everly Brothers. Vandaar ook de titel.quote:Op zondag 5 januari 2014 12:51 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Op dit moment zijn er 2 albums waar ik helemaal weg van ben.
Dick van Altena met Zùùt......
[ afbeelding ]
Mooi country maar dan in het Betuws dialect.
en Billie Joe & Norah - Foreverly
[ afbeelding ]
De zanger van Greenday heeft samen met Norah Jones een tribute album opgenomen met allemaal liedjes van The Everly Brothers.
Dick van Altena is misschien wel de grondlegger van de Country & Western in Nederland. Ietwat in de stijl van Johnny Cash.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:06 schreef belsen het volgende:
[..]
Die bovenste ken ik niet, die onderste heb ik nog niet geluisterd. Dat album is trouwens helemaal gecoverd van dit album van The Everly Brothers. Vandaar ook de titel.
Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.quote:Op zondag 5 januari 2014 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars
Gisteren nog gedraaid, op CD, gewoon op play drukken. Ik heb hem al meer dan 20 jaar en ik vraag me af of er wel eens een maand voorbij is gegaan dat ik hem niet gedraaid heb, samen met nog een paar andere albums behoort hij tot dat selecte groepje wat altijd bovenop de stapel ligt. En als ik hem draai is dat eigenlijk altijd van voor tot achter.
Het is niet dat ik alle nummers even sterk vind, maar er staan zeker 5 nummers op die ooit mijn absolute favoriet zijn geweest. Dat is voor een kenmerk van een goed album, dat het beste nummer een ander blijkt dan je eerst dacht. Associatief vormen de nummers één verhaal, waarbij ik nooit de neiging heb gehad om het associatieve concreter te maken, ik vraag me af of ik het boekje met de songteksten al wel eens echt bekeken heb.
Hoewel de nummers qua stijl behoorlijk verschillen, ontstaat er toch één soort sfeer, en de mindere nummers zit je uit omdat ze je doen verheugen op wat komen gaat. Het album als geheel heeft ook een ritme en een opbouw, waarmee het onvolprezen Rock 'n Roll Suicide een slotstuk is waarna je even moet uitblazen.
Bij mij eigenlijk enkel dit album voor zover.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.
Dan ga ik daar beginnen.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bij mij eigenlijk enkel dit album voor zover.
Ziggy Stardust is juist het album waar ik niets mee hebquote:Op zondag 5 januari 2014 14:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bij mij eigenlijk enkel dit album voor zover.
Smaken verschillen, maar het is tamelijk complexe muziek met best scherpe kantjes. Het plakt als schilderstape, eerst niet en dan moet je het even aanduwen, en als je het dan lang laat zitten komt het niet los zonder de hele laklaag mee te nemen. Het is een heel 'vol' album, als je nou een album hebt waarbij een nummer er meteen uitspringt en je vindt dat na 20 keer nog steeds het beste, dat zat er kennelijk zo weinig in het album dat je het meteen al doorhad.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:48 schreef belsen het volgende:
[..]
Op een of andere manier blijft Bowie bij mij nooit plakken. Misschien toch maar weer eens proberen.
Die hoesquote:Op zondag 5 januari 2014 15:04 schreef brooklyndodger het volgende:
[ afbeelding ]
SCOTT & CHARLENE'S WEDDING-Para Vista Social Club”
Erg fijne indierock over gastarbeidden, werken op een bouwplaats en de standaard onderwerpen als liefde. Erg laidback
Wereldplaatquote:Op zondag 5 januari 2014 17:14 schreef B.Diende het volgende:
[ afbeelding ]
Na het horen van het nummer ''When Love Breaks Down'' was ik toch wel geïnteresseerd in het hele album, en hij beviel prima.
Je derde plaatje werkt niet.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:18 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:
Herbie Hancock - Headhunters
[ afbeelding ]
Jimi Hendrix - Axis: bold as love
[ afbeelding ]
Santana - Santana
[ afbeelding ]
Black Sabbath - Paranoid
[ afbeelding ]
Link Wray - Link Wray
[ afbeelding ]
Earl Sweatshirt - Doris
[ afbeelding ]
Geweldig album.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:18 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:
Earl Sweatshirt - Doris
[ afbeelding ]
Klopt. Die teksten van Earl zijn echt waanzinnig goed en steken verbazingwekkend ingenieus in elkaar. De rest van Odd Future vind ik een beetje matig. Had er een paar jaar geleden wel hoge verwachtingen van maar ik vind al hun platen tot nu toe zwaar teleur stellen. Hoewel hun teksten soms wel enige kwaliteit laten zien, vind ik ze toch een beetje een te hoog "yolo-partyboy-aandachtshoer"-gehalte hebben. Alleen Earl Sweatshirt steekt er duidelijk met kop en schouders bovenuit.quote:
Daar ben ik het volledig mee eens.quote:Op maandag 6 januari 2014 00:13 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:
[..]
Klopt. Die teksten van Earl zijn echt waanzinnig goed en steken verbazingwekkend ingenieus in elkaar. De rest van Odd Future vind ik een beetje matig. Had er een paar jaar geleden wel hoge verwachtingen van maar ik vind al hun platen tot nu toe zwaar teleur stellen. Hoewel hun teksten soms wel enige kwaliteit laten zien, vind ik ze toch een beetje een te hoog "yolo-partyboy-aandachtshoer"-gehalte hebben. Alleen Earl Sweatshirt steekt er duidelijk met kop en schouders bovenuit.
Er is een generatie die slechts losse nummers luistert en/of shufflet.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:46 schreef Gewas het volgende:
Is albums luisteren onder muziekliefhebbers zo bijzonder geworden? Ik heb niet anders gedaan sinds ik muziek luister.
dankzij spotify ontdek ik wekelijks heel veel nieuwe muziek, maar een album leren kennen was er voor mij niet echt meer bij. Mijn geluk is nog dat ik elke dag twee uur op de fiets zit om van en naar werk gaan. Zo beperk ik de 'schade' nog enigszinsquote:Op maandag 6 januari 2014 12:46 schreef Gewas het volgende:
Is albums luisteren onder muziekliefhebbers zo bijzonder geworden? Ik heb niet anders gedaan sinds ik muziek luister.
Op singletjes was ik ook al vrij jong uitgekeken. Maar ik heb wel een fase gehad dat ik mijn muziekplezier liet verstoren door de nieuwe mogelijkheden van de techniek. Het kwam er op neer dat ik vooral voor mezelf aan het dj-en was, zet een computerscherm of iets vergelijkbaars voor mijn neus en ik moet de hele tijd ingrijpen. Beperkingen kunnen heel bevrijdend zijn.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:46 schreef Gewas het volgende:
er was een tijd dat ik heel fanatiek singles kocht, vooral tijdens de britpop dagen. Bands als Oasis, Radiohead en later Mansun hadden geweldige b kantjesquote:Op maandag 6 januari 2014 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op singletjes was ik ook al vrij jong uitgekeken. Maar ik heb wel een fase gehad dat ik mijn muziekplezier liet verstoren door de nieuwe mogelijkheden van de techniek. Het kwam er op neer dat ik vooral voor mezelf aan het dj-en was, zet een computerscherm of iets vergelijkbaars voor mijn neus en ik moet de hele tijd ingrijpen. Beperkingen kunnen heel bevrijdend zijn.
Grappig toen ik gisteren thuis kwam zat mijn pa deze plaat nog heel hard te draaien. Prima verder, stuk beter dan de soms wat gladde soloplaten.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:36 schreef cafca het volgende:
Ik ben nog van de LP-generatie en heb ook altijd voornamelijk albums geluisterd, maar merk dat ik dat de laatst jaren wel steeds minder ga doen. Eigenlijk jammer.
Dus toch maar eens een ouderwets album uit de kast getrokken:
[ afbeelding ]
Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Live Alive.
Naturally, die draai ik ook nog wel eens in het rondquote:Op maandag 6 januari 2014 16:54 schreef zesmeltendepaashaas het volgende:
Vanochtend rustig begonnen met Naturally van J.J. Cale.
[ afbeelding ]
En daarna nog Natty Dread van Bob Marley (één van mijn favoriete albums)
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 januari 2014 12:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is een generatie die slechts losse nummers luistert en/of shufflet.
Ikzelf shuffle albums
quote:Op maandag 6 januari 2014 12:51 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
dankzij spotify ontdek ik wekelijks heel veel nieuwe muziek, maar een album leren kennen was er voor mij niet echt meer bij. Mijn geluk is nog dat ik elke dag twee uur op de fiets zit om van en naar werk gaan. Zo beperk ik de 'schade' nog enigszins
Als ik een nieuwe band ontdekt heb luister ik wat liedjes op Youtube, zoek album reviews op en koop hem dan soms op cd/LP. Als zo'n album mij dan goed bevalt ga ik opzoek naar andere albums.quote:Op maandag 6 januari 2014 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op singletjes was ik ook al vrij jong uitgekeken. Maar ik heb wel een fase gehad dat ik mijn muziekplezier liet verstoren door de nieuwe mogelijkheden van de techniek. Het kwam er op neer dat ik vooral voor mezelf aan het dj-en was, zet een computerscherm of iets vergelijkbaars voor mijn neus en ik moet de hele tijd ingrijpen. Beperkingen kunnen heel bevrijdend zijn.
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Marsquote:Op zondag 5 januari 2014 13:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[ afbeelding ]
David Bowie - The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars
Gisteren nog gedraaid, op CD, gewoon op play drukken. Ik heb hem al meer dan 20 jaar en ik vraag me af of er wel eens een maand voorbij is gegaan dat ik hem niet gedraaid heb, samen met nog een paar andere albums behoort hij tot dat selecte groepje wat altijd bovenop de stapel ligt. En als ik hem draai is dat eigenlijk altijd van voor tot achter.
Het is niet dat ik alle nummers even sterk vind, maar er staan zeker 5 nummers op die ooit mijn absolute favoriet zijn geweest. Dat is voor een kenmerk van een goed album, dat het beste nummer een ander blijkt dan je eerst dacht. Associatief vormen de nummers één verhaal, waarbij ik nooit de neiging heb gehad om het associatieve concreter te maken, ik vraag me af of ik het boekje met de songteksten al wel eens echt bekeken heb.
Hoewel de nummers qua stijl behoorlijk verschillen, ontstaat er toch één soort sfeer, en de mindere nummers zit je uit omdat ze je doen verheugen op wat komen gaat. Het album als geheel heeft ook een ritme en een opbouw, waarmee het onvolprezen Rock 'n Roll Suicide een slotstuk is waarna je even moet uitblazen.
Gaaf!quote:Op dinsdag 7 januari 2014 09:58 schreef Little_Dolls het volgende:
Creendence Clearwater Revival - Green River (1969)
[ afbeelding ]
Nu aan het luisteren:
Creedence Clearwater Revival (titelloos) (1968)
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:08 schreef Gewas het volgende:
[..]
Gaaf!
Toevallig ben ik alweer de hele ochtend CCR aan het luisteren. Eerst Bayou Country en nu (weer) Pendulum.
Pendulum heb ik altijd overheen gekeken omdat dit volgens sommige mensen 1 van de mindere albums was, maar hij bevalt mij juist heel goed.
Die versie staat ook op mijn cd als bonustrack (Live at the Fillmore). Ik vind hem zelfs nog iets beter dan de originele studio versie.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:09 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Zo, ik wist niet dat er een "lange" versie van Suzy Q bestond. (Ik had al een versie, maar die is dus een pak korter.)
En die stem natuurlijkquote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:22 schreef Gewas het volgende:
[..]
Die versie staat ook op mijn cd als bonustrack (Live at the Fillmore). Ik vind hem zelfs nog iets beter dan de originele studio versie.
Wat ik zo mooi vind aan CCR is dat het gewoon simpele rock n roll is zonder drama of overdreven emoties. Daarom luister ik er graag naar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Little_Dolls op 07-01-2014 11:53:45 (foutje in tekstregel) ]
quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:43 schreef Little_Dolls het volgende:
Nu:
CCR - Cosmo's Factory (1970)
[ afbeelding ]
Wat een onzettend karaktervolle plaat lijkt mij ditZekers. Dat is die met die geweldige - 11 minuten durende - uitvoering van "I Heard It Through The Grapevine".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen dank. Maar als een stem mij niet bevalt dan is er eigenlijk geen redden meer aan. Het past wel bij dat androgyne/ jongensachtige van hem uit die periode, maar je moet er van houden.quote:Op maandag 6 januari 2014 19:54 schreef belsen het volgende:
Hij zit erop.
Ik blijf er toch niet kapot van. De opgehoogde stemmetjes blijven mij irriteren, even als de klavecimbeltjes.
Ik ben het met je eens dat het redelijk een stuk is. Het begint zelfs vrij sterk, maar na het, bijna obligate, Ziggy Stardust, een nummer waar ik toch al geen fan van ben, komt als mosterd na de maaltijd nog het sublieme Sufragette City en de afsluiter Rock 'n' roll suicide.
Maar goed, het was wel weer een verrijking van mijn muziekkennis. Thanks.
Ik vond veel van zijn werk uit de jaren 90 eigenlijk wel leuk, terwijl dat over het algemeen toch niet gezien wordt als zijn beste periode.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Geen dank. Maar als een stem mij niet bevalt dan is er eigenlijk geen redden meer aan. Het past wel bij dat androgyne/ jongensachtige van hem uit die periode, maar je moet er van houden.
Ik zet hem net op! Geweldig zo'n platenkast van paquote:
Ik denk dat ik deze wel de beste vind idd.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:50 schreef methodmich het volgende:
Dat was zeker een fijne plaat van McRae, cafca. Samen met de voorganger wel zijn beste werk in mijn ogen. Daarna ben ik hem desondanks toch wat uit het oog verloren. All Maps Welcome heb ik nog wel, maar kon me al minder bekoren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-
The Byrds - The Notorious Byrd Brothers (1968)![]()
Klinkt wel ok. Ken je Eloy?quote:
Ja, maar vind die zanger z'n stem niet altijd even aangenaam. Vind de albums "Floating" en "Inside" wel goed.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
HMS Fable van Shack is een van mij favoriete platen ooit. Melodieus, licht psychedelisch en vooral fantastische liedjes geschreven door de in Liverpool legendarische Head broertjesquote:
Prachtige plaat ja van de band die triljoen mooie bands hadquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:53 schreef IAmKloot het volgende:
[..]
HMS Fable van Shack is een van mij favoriete platen ooit. Melodieus, licht psychedelisch en vooral fantastische liedjes geschreven door de in Liverpool legendarische Head broertjes
wilde editten maar heb mezelf gequote...oops
Dat klinkt "smakelijk"!quote:Op woensdag 8 januari 2014 07:53 schreef Gewas het volgende:
Cream - Fresh Cream
[ afbeelding ]
Net geluisterd. Hele, hele goede muziek...
De muziek van Cream is idd een enorme heerlijkheid.quote:
Als ik hem zo hoor zingen, verbaasd het mij ook niet dat ie het niet heel lang getrokken heeft.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:30 schreef Beregd het volgende:
[ afbeelding ]
smoke - heaven on a popsicle stick.
Ik ontdek het net via een blog, man heeft ook niet lang geleefd, gestorven in 1999. Het album klinkt als de perfecte mix tss tom waits en nick cave
Da's er nog een die ik gemist heb afgelopen jaar. Jason Isbell and the 400 Unit is me goed bevallen een paar jaar geleden. Zal deze ook eens luisteren.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:35 schreef pipster het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ligt bij mij op de draaitafel, hele fijne americana plaat van deze ex Drive-by truckeren voor mij één van de beste platen van 2013.
Is dat het laatste album van Muse? Ik vond die wel best een goede band, tot dat album... waarvan de naam mij ontsnapt is.quote:
Yep. Ik snap de haat eerlijk gezegd niet. Vind het gewoon een leuk, afwisselend album. Ja, ze experimenteren hier, maar waarom ook nietquote:Op donderdag 9 januari 2014 11:24 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Is dat het laatste album van Muse? Ik vond die wel best een goede band, tot dat album... waarvan de naam mij ontsnapt is.![]()
Daarna vond ik ze maar een wat beginnen "zeuren"...
Ik vind persoonlijk Angel Dust (toevallig komt Crack Hitler net voorbij op mijn mp3 speler) hét album van Fatih no More, luister het nog best veel, aanrader.quote:Op donderdag 9 januari 2014 10:28 schreef Little_Dolls het volgende:
Faith No More - The Real Thing (1989)
[ afbeelding ]
Dit album is mijn kennismaking met Faith No More geweest. De hits "Epic" en "Easy" (< uiteraard) kende ik al.
Aparte band...
Ben niet zo'n dupstep-fanquote:Op donderdag 9 januari 2014 11:26 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Yep. Ik snap de haat eerlijk gezegd niet. Vind het gewoon een leuk, afwisselend album. Ja, ze experimenteren hier, maar waarom ook nietDe vergelijking met Queen wordt vaak gemaakt, maar dat is terecht. Ze doen me echt veel aan Queen denken, zeker op dit album. En ben ook een groot Queen-fan, dus ja
Luistert gewoon lekker weg.
ik ben er echt weg van maar vind het nergens voor minder dan 50 EUR. Ik twijfelquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:17 schreef belsen het volgende:
[..]
Als ik hem zo hoor zingen, verbaasd het mij ook niet dat ie het niet heel lang getrokken heeft.
Wel mooi, overigens.
Mooie voorkant.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:35 schreef brooklyndodger het volgende:
Total Strife Forever-East India Youth
Lekker fleurig plaatje is dat, ik doe mee met het genoisequote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:23 schreef Darkestrah het volgende:
[ afbeelding ]
Mentale voorbereiding op morgen.
Dat lijkt me niet de enige relevante betekenis.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:40 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Skunk, het eerste album van Doe Maar met (of onder leiding van) Henny Vrienten. De naam is een samentrekking van ska en punk.
quote:Op zondag 12 januari 2014 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de enige relevante betekenis.
Jeugdsentiment! Heb die lp nog ergens liggen.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 20:40 schreef belsen het volgende:
Skunk, het eerste album van Doe Maar met (of onder leiding van) Henny Vrienten. De naam is een samentrekking van ska en punk. Toch wel zeer vermakelijk en een zeer hoog klassiekersgehalte.
538quote:Op zondag 12 januari 2014 20:03 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Volgens Radio 538 waren zij in 2009 "de eerste met nieuwe muziek" door Dance with somebody te draaien, maar volgens mij begon de soulpunk van Mando Diao toch echt met dit album dat ik in 2002 kocht. Een paar dijken van nummers, maar tegen het eind kakt het toch een beetje in. Oordeel zelf.
Mooie post van mij he.quote:
Ja, zij zijn er erg goed in om nieuwe muziek te ontdekken van bands, die zo'n 5 jaar eerder al op doorbreken stonden. Als er dan een commercieel singletje komt, dan zijn ze er als de kippen bij om te 'ontdekken'.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mooie post van mij he.
Ze vonder Ruby vast ook een geniale ontdekking
Ja, toen was het nog 'echt' punk, tegen over wat echte, maar wel goede stripped-down, reggae.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:45 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, is Reggatta De Blanc nu het meesterwerk van The Police of is dat toch dit Outlandos d'Amour? Ik neig momenteel toch naar de tweede keuze. Naast de bekende hits Roxanne en Can't Stand Losing You staan er nog diverse fijne nummers op, zoals Be My Girl - Sally, Next To You en natuurlijk So Lonely. De mengelmoes van wat meer punkachtige nummers, invloeden uit de reggae en gitaarrock vind ik in elk geval wel prettig tot zijn recht komen op dit album.
Ja, ik heb nu Reggatta De Blanc in de stereo gedaan. Misschien moet ik mijn mening straks wel herzien, maar op dit moment toch nog niet denk ik.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:50 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, toen was het nog 'echt' punk, tegen over wat echte, maar wel goede stripped-down, reggae.
De latere albums waren muzikaal wat uitdagender, maar niet daarom beter.
quote:Op maandag 13 januari 2014 19:45 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]
Tja, is Reggatta De Blanc nu het meesterwerk van The Police of is dat toch dit Outlandos d'Amour? Ik neig momenteel toch naar de tweede keuze. Naast de bekende hits Roxanne en Can't Stand Losing You staan er nog diverse fijne nummers op, zoals Be My Girl - Sally, Next To You en natuurlijk So Lonely. De mengelmoes van wat meer punkachtige nummers, invloeden uit de reggae en gitaarrock vind ik in elk geval wel prettig tot zijn recht komen op dit album.
Die nummers zijn muzikaal misschien wat minder, maar kwa nostalgie horen ze er wel bijquote:Op maandag 13 januari 2014 21:22 schreef belsen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja, gewoon lekker, maar het verschrikkelijke Hole in my life en het gedicht in Be my girl trekt het niveau toch wel ernstig naar beneden...
Ik heb niet zoveel nostalgie bij The Police, vandaar dan misschien.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Die nummers zijn muzikaal misschien wat minder, maar kwa nostalgie horen ze er wel bij
Ik werd gegrepen door deze hoes, blijkt dit William Doyle te zijn! The Quietus zou zelf zijn muziek gaan uitbrengen, dat schijnt alweer een jaar geleden gebeurd te zijn maar dat heb ik gemist. Ik hoor East India Youth nu voor het eerst en het is inderdaad heel mooi.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:35 schreef brooklyndodger het volgende:
[ afbeelding ]
Total Strife Forever-East India Youth
Opkomende Engelse press favoriet en ex-The Quietus stagierre maakt een erg fijne plaat met donkere electropop en soundscapes
Ah dat zal de eerste(heel fijne) ep moeten zijn. Ja ik luister de plaat nu nog veel meer en hij bevalt me steeds beter en beter.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:32 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik werd gegrepen door deze hoes, blijkt dit William Doyle te zijn! The Quietus zou zelf zijn muziek gaan uitbrengen, dat schijnt alweer een jaar geleden gebeurd te zijn maar dat heb ik gemist. Ik hoor East India Youth nu voor het eerst en het is inderdaad heel mooi.
Die witte strepen corresponderen trouwens met geprogrammeerde toets/synthpartijen in een of ander computerprogramma.
[/quote]quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:14 schreef methodmich het volgende:
Weer een klassieker in de speler:
[ afbeelding ]
[quote] Een van de beste platen uit de pophistorie, denk ik
Vanmiddag zo'n beetje de complete Alarm- discografie afgewerkt:quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:11 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste album van één van mijn favoriete jaren 80 bands in de originele bezetting, tevens een van de minste. (Is aan de hoesfoto ook wel te zien dat het ego van Mike Peters de rest van de bandleden begon te overstijgen)
Blijft toch wel een lekker plaatje, met in ieder geval een paar hoogtepunten. Nu de discografie maar eens in omgekeerd chronologische volgorde afwerken
Zijn er hier kniesoren?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:22 schreef cafca het volgende:
[..]
The Alarm (das een EP, ik weet niet of die is toegestaan in dit topic)
Niet dat ik weet. Ik denk dat je in de war bent met een andere band.quote:Op woensdag 15 januari 2014 07:22 schreef belsen het volgende:
[..]
Zijn er hier kniesoren?
The Alarm is trouwens zo'n band waar ik echt niets vanaf weet. Die zanger resideert toch al jaren in Nederland?
Ik denk dat ik Adrian Borland van The Sound bedoelde...quote:Op woensdag 15 januari 2014 08:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Niet dat ik weet. Ik denk dat je in de war bent met een andere band.
Dat is zo'n plaat die ik een tijd lang grijs heb gedraaid, maar nu eigenlijk nooit meer opzet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:56 schreef brooklyndodger het volgende:
[ afbeelding ]
Op kraakig vinyl, licht knullig natuurlijk maar het blijft een dijk van een plaat.
Om de zoveel tijd zet ik hem graag op, heb bijna alles van boudewijn hier in de kast staan door een toevallige kringloop vondst en er zit genoeg moois tussen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:01 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is zo'n plaat die ik een tijd lang grijs heb gedraaid, maar nu eigenlijk nooit meer opzet.
Nee hoort zo en prachtplaat!quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:05 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Het eerste album van Siouxsie & the Banshees. Best leuk om zo te luisteren, maar het klinkt allemaal wel erg opgeblazen (distorted), of ligt dat aan mij?
mijn allereerste album ooit (na die van de Lion Kingquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:56 schreef brooklyndodger het volgende:
[ afbeelding ]
Op kraakig vinyl, licht knullig natuurlijk maar het blijft een dijk van een plaat.
Er valt idd weinig over te zeggen, geweldig album!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 17:14 schreef methodmich het volgende:
Weer een klassieker in de speler:
[ afbeelding ]
Wat moet je daar nog over zeggen? Een van de beste 'scheidingsplaten' uit de pophistorie, denk ik. Zeker als je bedenkt dat de teksten autobiografisch waren op dat moment, krijgt de muziek nog net wat meer lading. Dit is overigens de versie waarop Silver Springs keurig in de tracklist is verwerkt en dat is voor mij wel een duidelijke plus, want wát een geweldig nummer is dat!
quote:Op donderdag 16 januari 2014 07:30 schreef Gewas het volgende:
[..]
Er valt idd weinig over te zeggen, geweldig album!
Ik heb hem 3 keer op LP (gekregen van mensen die hun LP verzameling wegdeden) en 1 keer op cd.
Album dat hierna kwam (Tusk) vind ik ook onwijs goed.
Dat hele album staat vol met dit soort pareltjes. Snap eigenlijk niet waarom dit album altijd zo in de schaduw heeft gestaan van Rumours.quote:
Is dat het album met Sandstorm erop?quote:
klopt, en Four Walls wat toch wel een van mijn favoriete 'britpop' liedjes isquote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:51 schreef belsen het volgende:
[..]
Is dat het album met Sandstorm erop?
Ik moet zeggen dat ik een Oostende prachtig vind, maar die eerste heeft wel én Bagagedrager én Smalfilm én Voor ik vergeet. En dat is toch wel een opener waar je bijzonder trots op mag zijn. Toch vind ik dat hij zich in de jaren wel bijzonder ontwikkeld heeft, zonder zichzelf kwijt te raken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 11:35 schreef methodmich het volgende:
Wel een mooie argumentatie voor Spinvis. Waarschijnlijk klopt deze ook nog, maar gevoelsmatig vind ik zelf toch de eerste plaat nog altijd de leukste. Kan ook nostalgie zijn natuurlijk.
oeh daar hoor ik goede verhalen overquote:Op vrijdag 17 januari 2014 23:22 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Het cd'tje dat ik van Gehenna kreeg voor de Digitale Pakjesavond.
Leuk man. Dat je dat luistert. is dit het enige wat je van hem hebt?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 17:21 schreef Gewas het volgende:
Ja hoi daar ben ik weer.
Reinhard Mey - Die Grosse Tournee '86
Vandaag 2 keer geluisterd. WAT een album.
Ik heb deze ook van hem.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Leuk man. Dat je dat luistert. is dit het enige wat je van hem hebt?
ontopic
[ afbeelding ]
Die heb ik ook nog geluisterd vorige week.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 16:04 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Leuk man. Dat je dat luistert. is dit het enige wat je van hem hebt?
ontopic
[ afbeelding ]
Juist de oude pink floyd is waar je moet wezenquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:09 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
Veel mensen kijken niet verder dan Dark Side Of The Moon / Wish You Were Here / The Wall maar het vroege Pink Floyd werk is zo goedHeerlijk om bij weg te dromen.
Komen niet verder, of gaan niet verder terug dan.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:09 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
Veel mensen kijken niet verder dan Dark Side Of The Moon / Wish You Were Here / The Wall maar het vroege Pink Floyd werk is zo goedHeerlijk om bij weg te dromen.
Eensch, alhoewel de Roger Waters-periode zeker wat interessante platen heeft opgeleverdquote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:17 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Juist de oude pink floyd is waar je moet wezen
En zeker die eerste singles.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 21:42 schreef Trollscience het volgende:
[..]
Eensch, alhoewel de Roger Waters-periode zeker wat interessante platen heeft opgeleverdMaar uiteindelijk niets boven Syd Barret's doorgewapte teksten en composities
Mijn inziens zelfs veel beter dan het latere bombastische cleane werk.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 18:09 schreef Arn0 het volgende:
[ afbeelding ]
Vond de beschrijving wel interessant, dus ik heb de cd even opgezocht. Klinkt erg prima!quote:Op zondag 19 januari 2014 12:43 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]
Oftewel Blackbird van Fat Freddy's Drop, een band uit Nieuw-Zeeland. Muzikaal moeilijk in één term te vangen. Zelf noemen ze het een 'unholy mix of disco, rootsy dub, blues, soul and electronic funk' en daar ben ik het denk ik wel mee eens.
Voeg daar maar de 2 platen erna aan toe, punk heeft en gaat nooit meet zo origineel/goed klinken.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 15:11 schreef Gehenna het volgende:
Now playing:
[ afbeelding ]
Hoeveel ideeën moet je wel niet in je hoofd hebben als je zo'n leuk en afwisselend album met 22 geniale tracks wilt uitbrengen?
iddquote:Op maandag 20 januari 2014 10:01 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Voeg daar maar de 2 platen erna aan toe, punk heeft en gaat nooit meet zo origineel/goed klinken.
Dit klinkt interessantquote:[ afbeelding ]
De Smiths in bar-band vorm, verre van foutloos maar wat klinken nummers als vicar in a tutu toch geweldig in de opgefokte versie hier. Ook komt veel duidelijker de punk invloed naar boven die ze op de platen altijd zo goed weten te verbergen.
Send is ook geweldig ja, Dome(Gilbert+Lewis) is ook geweldig een hoop vage soundscapes en andere ritmes. Ik vind zelf The Ideal Copy en A Bell Is a Cup Until It Is Struck beide ook zwaar de moeite, wat meer 80s maar nog steeds vernieuwend.quote:Op maandag 20 januari 2014 10:03 schreef Gehenna het volgende:
[..]
iddSend is ook te gek btw
[..]
Dit klinkt interessant
Ik weet nog dat ik hardop moest lachen toen ik de eerste tellen van het eerste nummer op dit album in de (toen nog lokale) platenzaak luisterde. Ik wist meteen dat ik dit moest hebben.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 16:39 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]
Debuutalbum van deze leuke Britse band, alweer stammend uit 1995. Heerlijk energieke liedjes als Caught By The Fuzz, Mansize Rooster, Alright, Lenny, Strange Ones, Time en She's So Loose. Echt zo'n plaatje dat aan onbezorgde zomeravonden doet denken.
Ook een prima reden tot aanschaf!quote:Op woensdag 22 januari 2014 07:16 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik hardop moest lachen toen ik de eerste tellen van het eerste nummer op dit album in de (toen nog lokale) platenzaak luisterde. Ik wist meteen dat ik dit moest hebben.
En Soap Opera?!quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef cafca het volgende:
Ik ga er niet allemaal plaatjes bij zoeken, maar ik voel me al een paar dagen erg Kinky. Afgelopen dagen gedraaid:
The Kinks - Sonething Else by The Kinks
The Kinks - The Kinks are the Village Green Preservation Society
The Kinks - Lola Versus the Powerman and the Moneygoround
The Kinks - Arthur or the Decline and Fall of the British Empire
The Kinks - Muswell Hillbillies
The Kinks - Everybody's in Showbizz
The Kinks - Misfits
The Kinks - One for the Road
The Kinks - State of Confusion
quote:
en wat vond je ervan?quote:Op donderdag 23 januari 2014 12:29 schreef cafca het volgende:
Ik ga er niet allemaal plaatjes bij zoeken, maar ik voel me al een paar dagen erg Kinky. Afgelopen dagen gedraaid:
The Kinks - Sonething Else by The Kinks
The Kinks - The Kinks are the Village Green Preservation Society
The Kinks - Lola Versus the Powerman and the Moneygoround
The Kinks - Arthur or the Decline and Fall of the British Empire
The Kinks - Muswell Hillbillies
The Kinks - Everybody's in Showbizz
The Kinks - Misfits
The Kinks - One for the Road
The Kinks - State of Confusion
quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:53 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
En Soap Opera?!Ja, die heb ik dus niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik ken het album natuurlijk wel, maar mijn oude casettebandjes zijn allemaal naar de klotequote:Op donderdag 23 januari 2014 16:25 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Dit lied moet je er al zeker van gehoord hebben![]()
Misschien maar eens doen dan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik ken het album natuurlijk wel, maar mijn oude casettebandjes zijn allemaal naar de klote![]()
En deze heb ik nooit de moeite genomen om aan te schaffen op CD
Deze wordt over het algemeen gezien als een van de zwakste Kinksalbums van de jaren 70, maar het is (na Muswell Hillbillies) denk mijn favoriet. Zeker van de rockopera's vind ik hem het fijnst.quote:Op donderdag 23 januari 2014 17:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, ik ken het album natuurlijk wel, maar mijn oude casettebandjes zijn allemaal naar de klote![]()
En deze heb ik nooit de moeite genomen om aan te schaffen op CD
Moddi als voorprogramma van Angus & Julia Stone was echt de perfecte combinatiequote:Op donderdag 23 januari 2014 19:44 schreef takkfyrir het volgende:
Moddi - Kæm Va Du?
[ afbeelding ]
Moddi is natuurlijk een held. Vorig jaar bracht hij maar liefst twee albums uit, waaronder voor het eerst een Noorstalige plaat: Kæm Va Du? Muziek in het Noors is bij mij altijd +1 en ik denk dat dit dan ook mijn favoriete Moddi album is. Op de cd staat zijn thuiseiland Senja centraal. Hiervoor heeft hij meerdere gedichten op muziek gezet, en ook Vashti Bunyans Train Song verdienstelijk gecoverd. Mijn favoriet: En Sang Om Fly.
Tja, ik ben niet zo'n fan van de rockopera-periode van de Kinksquote:Op donderdag 23 januari 2014 18:35 schreef belsen het volgende:
[..]
Deze wordt over het algemeen gezien als een van de zwakste Kinksalbums van de jaren 70, maar het is (na Muswell Hillbillies) denk mijn favoriet. Zeker van de rockopera's vind ik hem het fijnst.
Ik ook niet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 20:38 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ik ben niet zo'n fan van de rockopera-periode van de Kinks
Julian Copequote:Op donderdag 23 januari 2014 22:45 schreef Ulx het volgende:
Maniakale neo-psychedelische art-wave of zoiets. Met Julian Cope als frontman.
Het beviel mij ook goedquote:Op vrijdag 24 januari 2014 07:54 schreef Gewas het volgende:
Nieuwe album van Warpaint.
[ afbeelding ]
Gister binnengekregen, nu voor de derde keer aan het luisteren. Bevalt tot nu toe heel goed.
Ik heb 'm wel beluisterd maar vind 'm toch niet echt iets wat ik graag op zet. Best leuk voor een keer maar toch te weinig popmuziek denk ik.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:39 schreef belsen het volgende:
Lieve liedjes van een nieuw Nederlandstalig duo. Niet alle liedjes raak, maar wel erg leuk om te luisteren.
Ik klik 'm nu net aan in Spotify, de eerste 2 nummers zijn tot nu wel leukquote:Op zondag 26 januari 2014 10:39 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Lieve liedjes van een nieuw Nederlandstalig duo. Niet alle liedjes raak, maar wel erg leuk om te luisteren.
Fantastisch album. Geniaal spul.quote:Op zondag 26 januari 2014 12:16 schreef methodmich het volgende:
Zitten inderdaad leuke nummers bij, maar niet alles is even geslaagd. Soms iets te 'kleinkunsterig' naar mijn smaak.
Zelf deze beluisterd:
[ afbeelding ]
Dat is het heerlijke psychedelische album The Psychedelic Sounds Of The Thirteenth Floor Elevators. Misschien wel niet echt zo bekend als het zou mogen zijn, want het is echt een sixtiespareltje!
Heb je dat album van Temples al gehoord? Aanrader. Sun Structures.quote:
Net binnen. Zal deze week review schrijven. Eerste indruk is goed.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:39 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Ben benieuwd, ga ik zeker lezen.quote:Op maandag 27 januari 2014 16:08 schreef dekatophetspek het volgende:
[..]
Net binnen. Zal deze week review schrijven. Eerste indruk is goed.
Absoluut, zit ook eigenlijk geen enkel minder nummer tussen!quote:
quote:Op zondag 26 januari 2014 12:16 schreef methodmich het volgende:
Zitten inderdaad leuke nummers bij, maar niet alles is even geslaagd. Soms iets te 'kleinkunsterig' naar mijn smaak.
Zelf deze beluisterd:
[ afbeelding ]
Dat is het heerlijke psychedelische album The Psychedelic Sounds Of The Thirteenth Floor Elevators. Misschien wel niet echt zo bekend als het zou mogen zijn, want het is echt een sixtiespareltje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tubeway Army - Replicas (1979)![]()
Deze is meer Folky en wat een stuk minder bombastisch dan This is the Sea. Room to Roam die hierna kwam was nog meer folk. Ik denk dat dit album de gulden middenweg was tussen dat wat achteraf "The Big Music" genoemd werd en het latere Waterboys, wat steeds meer een Mike Scott solo verhaaltje werd.quote:Op dinsdag 28 januari 2014 16:56 schreef methodmich het volgende:
[ afbeelding ]
Prachtige jaren '80 plaat. Ik twijfel nog of ik deze nou de beste vind of toch This Is The Sea, maar wat maakt het uit als het verder zo'n fijn album is? Deze is in elk geval wel soberder qua geluid, vind ik.
Ja, deze omschrijving dekt de lading inderdaad wel. Maar het is sowieso een goed album, wat mij betreft!quote:Op woensdag 29 januari 2014 14:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Deze is meer Folky en wat een stuk minder bombastisch dan This is the Sea. Room to Roam die hierna kwam was nog meer folk. Ik denk dat dit album de gulden middenweg was tussen dat wat achteraf "The Big Music" genoemd werd en het latere Waterboys, wat steeds meer een Mike Scott solo verhaaltje werd.
quote:Op woensdag 29 januari 2014 13:46 schreef ranja het volgende:
[ afbeelding ]
The Muslims - The Muslims
Het lijkt er op dat niemand meer geïnteresseerd is in deze band, tegenwoordig zichzelf The Soft Pack noemend. Als Soft Pack heb ik ze gezien op metropolis, ze hadden een reclamehitje maar vervolgens hoorde je niemand meer over het album of de opvolger. Dit album, alleen op vinyl, is de voorloper maar klinkt eigenlijk al net als de Soft Pack, misschien nog iets harder.
Eigenlijk is dit het soort muziek waarvan je hoopt dat bands als Interpol en White Lies het zouden maken als je ziet dat ze aangekondigd staan als post-punk en door een hele hoop 1978/79-periode bands beïnvloed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |