Oei. Hij legt het balletje bij jullie. Dan heb je eigenlijk geen keuze dan een advocaat inschakelen. Dat is een vies spelletje dat jullie geld gaat kosten en dat weet hij.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:39 schreef Bessensap het volgende:
Het wordt steeds grappiger. Net reactie op de e-mail die wij aan hem richtte (we hebben alleen een emailadres van hem van zijn andere eigen bedrijf):
"Tussen u en ons bedrijf bestaat geen arbeidsovereenkomst, derhalve verzoek ik u uw correnspondentie niet aan ons te richten".
Ik denk dat het hem een stuk meer gaat kosten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oei. Hij legt het balletje bij jullie. Dan heb je eigenlijk geen keuze dan een advocaat inschakelen. Dat is een vies spelletje dat jullie geld gaat kosten en dat weet hij.
Hij kan het ook anders bedoelen. De mail is namelijk verstuurd naar zijn andere bedrijf, dat compleet los staat van de dierenkliniek. We gaan onze aangetekende brief nog afwachten, en sowieso een advocaat inschakelen inderdaad.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening helemaal niet grappig want feitelijk schrijft hij dat hij niets met jullie te maken heeft. Op dit punt kun je maar één ding doen en een advocaat het dossier in handen geven en op korte termijn herstel van de normale arbeidsverhouding eisen.
@ouder1quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:39 schreef Bessensap het volgende:
(we hebben alleen een emailadres van hem van zijn andere eigen bedrijf):
Je hebt vanuit je vakantieadres een aangetekende brief verstuurd? Buitenland?quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:42 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Brief is al verstuurd ja.
6 december meldde hij alle werknemers dat tekenen niet zo'n haast heeft. 9 december zijn wij met vakantie gegaan, t/m 23 december. In deze vakantie, hoorde wij ineens via via dat dat hij o.a. niet voor pensioen wilde gaan betalen. Daarom hebben wij op 18 december een aangetekende brief verstuurd. Wat is hier mis mee?
Is het nog dezelfde BV? Zelfde KvK nr.? Was de kliniek lid of de eigenaar?quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:44 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Maar de kliniek waar zij dus haar contract getekend heeft, is wel lid van de BPW. Verandert dit iets?
Hij staat gewoon hier bij:quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:55 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Is het nog dezelfde BV? Zelfde KvK nr.? Was de kliniek lid of de eigenaar?
Jammer dat je hier wel advies vraagt maar niet even je brief checkt voor je hem verzend. Nu staat er dat zij besloten heeft niet te komen werken en er staan dingen in die hij kan gebruiken als aanwijzing voor het bestaan van een conflict.quote:
Hier staat meer:quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:53 schreef Bessensap het volgende:
@Ouder1: klopt het nu, dat de CAO wel algemeen bindend is wanneer het bedrijf bij de BPW aangesloten is? Hij staat gewoon hier bij:
http://bpw.dierenarts.nl/ledenlijst_bpw
Dit. Je hebt nu geen keuze meer en kan alleen naar een advocaat die hem moet gaan sommeren te reageren en te onderhandelen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is naar mijn mening helemaal niet grappig want feitelijk schrijft hij dat hij niets met jullie te maken heeft. Op dit punt kun je maar één ding doen en een advocaat het dossier in handen geven en op korte termijn herstel van de normale arbeidsverhouding eisen.
Brief is wel in overleg met advocaat verstuurd hè.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jammer dat je hier wel advies vraagt maar niet even je brief checkt voor je hem verzend. Nu staat er dat zij besloten heeft niet te komen werken en er staan dingen in die hij kan gebruiken als aanwijzing voor het bestaan van een conflict.
Dat klinkt toch wel aardig positief. Ik neem aan dat wanneer hij de kliniek 1-op-1 overneemt, dat hij dan ook automatisch aangesloten is bij de BPW.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hier staat meer:
http://bpw.dierenarts.nl/(...)2lIf0uIoNhbc-91AVSZQ
Het staat er duidelijk als reactie op wat hij heeft gezegd en ook nog eens goed onderbouwd "om verdere escalatie te voorkomen", het lijkt mij gewoon een hele goede inschatting van de door werkgever veroorzaakte situatie. Dat ze wil werken staat er ook duidelijk. Het conflict ontkennen lijkt mij in dit stadium ook niet meer mogelijk. Ik vind het een prima brief.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:57 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Jammer dat je hier wel advies vraagt maar niet even je brief checkt voor je hem verzend. Nu staat er dat zij besloten heeft niet te komen werken en er staan dingen in die hij kan gebruiken als aanwijzing voor het bestaan van een conflict.
Ik denk dat dit jurisch een hele slechte zin is, immers hiermee geef jij aan dat je niet komt werken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:19 schreef Bessensap het volgende:
Om verdere escalatie te voorkomen, heb ik besloten vandaag dan ook niet te komen werken.
Het lijkt idd blufpoker maar je wilt niet weten hoeveel mensen daar intrappen. Maar dan nog kan dit bijna alleen eindigen in een conflict en een ontslag.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:51 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem een stuk meer gaat kosten.
Vast contract.. 9 jaar gewerkt en dan gaat de werkgever opeens doen als je niets met hem of "zijn bedrijf" te maken hebt.. de rechter zal dit soort geintjes niet waarderen.
Ik kan niets vinden over het opzeggen van lidmaatschap, als hij dat doet is de CAO ook niet meer verplicht. Maar kijk vooral ook in de bestaande papieren naar bewijzen van opgebouwde rechten. De CAO is niet zo cruciaal al is het handig als het pensioen verplicht is. Op basis van verleden heb je gewoon de oude rechten los van de CAO.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:01 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel aardig positief. Ik neem aan dat wanneer hij de kliniek 1-op-1 overneemt, dat hij dan ook automatisch aangesloten is bij de BPW.
Je hebt de alinea ervoor ook gelezen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:01 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik denk dat dit jurisch een hele slechte zin is, immers hiermee geef jij aan dat je niet komt werken.
Onder de huidige naam? Ja, dan is deze Cao verplicht (niet algemeen bindend).quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:53 schreef Bessensap het volgende:
@Ouder1: klopt het nu, dat de CAO wel algemeen bindend is wanneer het bedrijf bij de BPW aangesloten is? Hij staat gewoon hier bij:
http://bpw.dierenarts.nl/ledenlijst_bpw
Jep, behoud van naam. Heb overigens wel spijt dat we niet in de brief/mail hebben geschreven dat we gewoon het salaris doorbetaald zouden willen zien en tevens de opbouw van vakantiedagen. Is dit heel erg?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Onder de huidige naam? Ja, dan is deze Cao verplicht (niet algemeen bindend).
Nee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Jep, behoud van naam. Heb overigens wel spijt dat we niet in de brief/mail hebben geschreven dat we gewoon het salaris doorbetaald zouden willen zien en tevens de opbouw van vakantiedagen. Is dit heel erg?
Nee, daar heb je recht op tenzij deze man inderdaad niets te maken heeft met het oude arbeidscontract wat mij bijna onmogelijk lijkt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Jep, behoud van naam. Heb overigens wel spijt dat we niet in de brief/mail hebben geschreven dat we gewoon het salaris doorbetaald zouden willen zien en tevens de opbouw van vakantiedagen. Is dit heel erg?
Dat maakt je zaak wel een beetje minder sterk..quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:54 schreef Bessensap het volgende:
Nee, gewoon vanuit NL. Haar ouders hebben de brief gestuurd. Concept laten zien op 6 december, met de medeling dat er nog over gesproken kon worden.
technisch gezien kan dit ook. Immers je stuurd een Email naar een ander bedrijf.quote:Op donderdag 2 januari 2014 15:39 schreef Bessensap het volgende:
Het wordt steeds grappiger. Net reactie op de e-mail die wij aan hem richtte (we hebben alleen een emailadres van hem van zijn andere eigen bedrijf):
"Tussen u en ons bedrijf bestaat geen arbeidsovereenkomst, derhalve verzoek ik u uw correnspondentie niet aan ons te richten".
Daar staat steeds dezelfde naam ja. Zo laat hij het haast lijken ja, maar dat kan toch niet?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:10 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, daar heb je recht op tenzij deze man inderdaad niets te maken heeft met het oude arbeidscontract wat mij bijna onmogelijk lijkt.
Ik begrijp het deel van de XXXX-en in de brief niet, staat hier steeds dezelfde bedrijfsnaam?
Het lijkt bijna alsof de man het hele bedrijf niet heeft overgenomen.
Thanks voor de tip, zal het voortaan eerst laten lezenquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
technisch gezien kan dit ook. Immers je stuurd een Email naar een ander bedrijf.
Gewoon per normale brief versturen en aangetekend en indien mogelijk met ontvangst bevestiging.
Weigering van de aangetekende brief goed bewaren, dit wordt meestal ook als ontvangst bevestiging geaccepteerd.
Eventueel ook per fax als die er is. Heb je direct een ontvangst bevestiging.
Maar zorg wel voor betere brieven, de gene die er nu is, is van slechte kwaliteit.
Dat denk ik ook.. Hij zou zich dan actief uit moeten schrijven. Kan je vandaag nog even controleren door die organisatie te bellen, contact gegevens daarvan postte ik al eerder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:01 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Dat klinkt toch wel aardig positief. Ik neem aan dat wanneer hij de kliniek 1-op-1 overneemt, dat hij dan ook automatisch aangesloten is bij de BPW.
Dit.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik kan niets vinden over het opzeggen van lidmaatschap, als hij dat doet is de CAO ook niet meer verplicht. Maar kijk vooral ook in de bestaande papieren naar bewijzen van opgebouwde rechten. De CAO is niet zo cruciaal al is het handig als het pensioen verplicht is. Op basis van verleden heb je gewoon de oude rechten los van de CAO.
Een telefoonnumer hebben ze helaas niet op de site staan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.. Hij zou zich dan actief uit moeten schrijven. Kan je vandaag nog even controleren door die organisatie te bellen, contact gegevens daarvan postte ik al eerder.
Je kan er nog een brief achteraan gooien, maar doe die dan wel goed en zakelijk.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Googlen; Organisatienaam contact..quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Een telefoonnumer hebben ze helaas niet op de site staan.
Maar ik begin nu een beetje te twijfelen door wat Wespensteek zegt. Het kan toch niet dat hij een constructie heeft, dat hij de kliniek overgenomen heeft, maar niets van de contracten hoeft voort te zetten?
Als je een bedrijf overneemt, dan neem je ook het personeel over. Indien die dat niet zou doen, dan zou het betekenen dat er nog gewoon een contract is met de oude werkgever. Maar dit zou wel een bijzonder zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef Bessensap het volgende:
Maar ik begin nu een beetje te twijfelen door wat Wespensteek zegt. Het kan toch niet dat hij een constructie heeft, dat hij de kliniek overgenomen heeft, maar niets van de contracten hoeft voort te zetten?
Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Da's dus het lullige, hij zegt dat er geen budget is voor het betalen van pensioen voor de assistentes, maar wel voor de artsenquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef Rolfieo het volgende:
Ik verwacht dat de nieuwe dierenarts straks niet blij gaat worden, want hij moet ook gewoon de lasten overnemen.
Misschien wel voor de tav brieven, maar gewoon alles naar het huidig post adres sturen waar zij werkte.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef Bessensap het volgende:
News update. Vriendin zegt net dat het eerst een eenmanszaak was. Nu, na overname, is het een B.V. Verandert dit iets of wat?
Probleem voor hem, dat zijn gewoon de lasten die horen bij een overnamen. Zou wel leuk zijn, gewoon een bedrijf overnemen, en persoon flink korten op de voorwaarden. Iets zegt me dat hij bij een rechter hard uitgelachen wordt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef Bessensap het volgende:
Da's dus het lullige, hij zegt dat er geen budget is voor het betalen van pensioen voor de assistentes, maar wel voor de artsen
Dan had je vriendin allang wat moeten horen over economische belangen, sociaal plan en andere termen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Yep.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:27 schreef Rolfieo het volgende:
Probleem voor hem, dat zijn gewoon de lasten die horen bij een overnamen. Zou wel leuk zijn, gewoon een bedrijf overnemen, en persoon flink korten op de voorwaarden. Iets zegt me dat hij bij een rechter hard uitgelachen wordt.
Bedankt, en inderdaad, heel jammer, maar je moet toch een bepaalde keuze maken. Of die keuze goed geweest is, daar kom je meestal pas achteraf achter.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Yep.
Toch hou je van die werkgevers die het desondanks toch 'proberen'.
Wat een klaphark...![]()
Sterkte en succes TS en vriendin - ik heb het idee dat jullie behoorlijk sterk staan, maar neem zeker een advocaat, want die ga je zeker nodig hebben - dit gaat niet meer goed komen.
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding? Nog iets dat niet zomaar mag/kan worden aangepast.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef Bessensap het volgende:
En met het nieuwe contract heeft ze een concurrentiebeding in een straal van 10km. Dus niet tekenen lijkt vooralsnog de beste keuze uit 2 kwaden.
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding inderdaad, maar ik heb iets gelezen dat dat een uitzondering is en wel mag worden aangepast. Maar het fijne ervan weet ik niet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding? Nog iets dat niet zomaar mag/kan worden aangepast.
De nieuwe werkgever gokt. En verliest. Lullige is alleen dat je vriendin óók verliest, namelijk haar baan.
Nee, de BV heeft dan de eenmanszaak overgenomen en dat is inclusief de rechten en de plichten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef Bessensap het volgende:
News update. Vriendin zegt net dat het eerst een eenmanszaak was. Nu, na overname, is het een B.V. Verandert dit iets of wat?
Idd. Indien daar zwaarwegende belangen bij spelen voor de nieuwe werkgever. En ergens snap ik dat wel.. te veel kans dat klanten met haar meegaan als ze in de buurt gaat werken.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:
[..]
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding inderdaad, maar ik heb iets gelezen dat dat een uitzondering is en wel mag worden aangepast. Maar het fijne ervan weet ik niet.
Voor een DA assistente? Bij een dierenarts zou ik het me kunnen voorstellen, maar dit vind ik wel erg vergezocht. Dan geldt het ook (met alle respect) voor een kassajuffrouw, waar de klanten mee zouden lopen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd. Indien daar zwaarwegende belangen bij spelen voor de nieuwe werkgever. En ergens snap ik dat wel.. te veel kans dat klanten met haar meegaan als ze in de buurt gaat werken.
Die gaan mee met een dierenartsASSISTENTE ja? Lijkt me toch niet hoorquote:Op donderdag 2 januari 2014 16:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Idd. Indien daar zwaarwegende belangen bij spelen voor de nieuwe werkgever. En ergens snap ik dat wel.. te veel kans dat klanten met haar meegaan als ze in de buurt gaat werken.
Goeie link!quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee, de BV heeft dan de eenmanszaak overgenomen en dat is inclusief de rechten en de plichten.
http://www.ondernemersplein.nl/regel/bedrijfsovername-personeel/
Hier doet de assistente anders best veel hoor en ik ken haar beter dan de dierenarts.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor een DA assistente? Bij een dierenarts zou ik het me kunnen voorstellen, maar dit vind ik wel erg vergezocht. Dan geldt het ook (met alle respect) voor een kassajuffrouw, waar de klanten mee zouden lopen.
Veel plezier.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:48 schreef Bessensap het volgende:
Ik ga nu mijn buik rondeten op de nieuwjaarsreceptie mensen. Echt enorm bedankt tot zover, ik heb al heel veel aan jullie hulp gehadChapeaux. Ik houd jullie zeker op de hoogte! Fijne avond.
Houdt een beding sowieso stand bij een ontslag?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:
[..]
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding inderdaad, maar ik heb iets gelezen dat dat een uitzondering is en wel mag worden aangepast. Maar het fijne ervan weet ik niet.
Lees, vergaar en leer, maar een een juridisch persoon de correspondentie doen.quote:
Mag alleen als beide het eens zijn:quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Dat beseffen we ons al langerquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:27 schreef Rolfieo het volgende:
Want ga er maar vanuit, ze gaat daar waarschijnlijk niet meer werken. Verstoorde arbeidsrelatie.
Mijn vraag hierop was in hoeverre de nieuwe werkgever ook automatisch lid van de BPW, nadat hij de kliniek overgenomen is. Als dit automatisch meegaat, staat hij echt heel zwak.quote:Als de werkgever lid is van de BPW is hij gehouden de gehele CAO toe te passen ook als er niets in het contract staat.
Is de werkgever geen BPW lid dan staat het hem vrij elk contract aan te bieden dat voldoet aan de minimale wettelijke vereisten.
Een werkgever kan niet eenzijdig bestaande arbeidsvoorwaarden wijzigen of de werknemer dwingen een nieuw contract met mindere arbeidsvoorwaarden te tekenen.
met vr.gr.
Gaat meer over de prijzen waar ze kennis van heeft. Er zitten grote verschillen in de prijzen van o.a. operaties. Tevens de onderdelen van een operatie. Buurtconcurrent gaat daar dan onder zitten en dan komen de klanten vanzelf wel.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor een DA assistente? Bij een dierenarts zou ik het me kunnen voorstellen, maar dit vind ik wel erg vergezocht. Dan geldt het ook (met alle respect) voor een kassajuffrouw, waar de klanten mee zouden lopen.
Alle verplichtingen gaan mee dus ook het lidmaatschap maar dat kan hij per 1 januari opgezegd hebben als dat mag. Wat dus wel belangrijk is, is dat de CAO dus van toepassing was op het oude contract want jullie waren lid en dus is het een verworven recht.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:32 schreef Bessensap het volgende:
Mijn vraag hierop was in hoeverre de nieuwe werkgever ook automatisch lid van de BPW, nadat hij de kliniek overgenomen is. Als dit automatisch meegaat, staat hij echt heel zwak.
De CAO (of iig delen daarvan) zijn slechts van toepassing als men lid is van de BPWquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alle verplichtingen gaan mee dus ook het lidmaatschap maar dat kan hij per 1 januari opgezegd hebben als dat mag. Wat dus wel belangrijk is, is dat de CAO dus van toepassing was op het oude contract want jullie waren lid en dus is het een verworven recht.
Zijn de andere B.V,'s op lid van die werkgeversvereniging?
En daarvan was men dus lid.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De CAO (of iig delen daarvan) zijn slechts van toepassing als men lid is van de BPW
Dus gelden de arbeidsvoorwaarden die in de CAO van 2013 staan ook onverminderd in 2014, want dat zijn reeds verworven rechten.quote:
Opgezocht voor 50 cent. De kliniek staat nog steeds als adres ingeschreven op het thuisadres van de vorige eigenaar. Als we daar de brieven naar gaan sturen, komen ze dus nooit aan bij de nieuwe eigenaar. Ook staat er dat het nog een eenmanszaak is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:23 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat betreft de communicatie: Zoek uit welk (post)adres geregistreerd staat bij de KVK en maak gebruik van dat adres. De werkgever is namelijk verplicht om de gegevens bij de KVK up to date te houden en als je dat adres gebruikt kan er aan jullie geen verwijt worden gemaakt dat een verkeerd adres wordt gebruikt. De basisgegevens opvragen kost op de website van de KVK slechts 50 cent, die investering lijkt me de moeite waard. Daar staat, indien geregistreerd, ook het 'officiële' e-mailadres bij wat je kunt gebruiken om je brieven aan te sturen vooruitlopend op de aangetekende post.
Nee, daar staat de naam van het diergeneeskundig bedrijf van waaronder de nieuwe eigenaar al zijn klinieken runt. "Dierengeneeskundig Centrum xxx B.V."quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:32 schreef Ivo1985 het volgende:
En op het nieuwe contract staat wel deze bedrijfsnaam?
Wat denk je wat we aan het doen zijn.... hebben al een mooi dossier hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:38 schreef Artbij2 het volgende:
CAO of niet, ze is vandaag niet komen werken, waarom zou hij haar betalen?
Als ik de werkgever was en kwaad zou willen, zou ik lekker beginnen met dossieropbouw nu.
Dat kan heel goed want het bedrijf is overgenomen door die BV en zet de activiteiten van de eenmanszaak voort onder de oude handelsnaam. Als je dan de mail aan die BV had gericht zat je gewoon goed.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:34 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Nee, daar staat de naam van het diergeneeskundig bedrijf van waaronder de nieuwe eigenaar al zijn klinieken runt. "Dierengeneeskundig Centrum xxx B.V."
Ik heb het over de werkgever, slimmerik. Hij bouwt een dossier tegen haar. Ze komt immers niet werken... Wat heb jij in je dossier staan? Dat hij geen 55 euro betaald?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:40 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Wat denk je wat we aan het doen zijn.... hebben al een mooi dossier hoor.
Ze is niet komen werken omdat de werkgever haar die opdracht heeft gegeven. Tegen haar wil in heeft ze dit dringende verzoek gehonoreerd om escalatie te voorkomen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:38 schreef Artbij2 het volgende:
CAO of niet, ze is vandaag niet komen werken, waarom zou hij haar betalen?
Als ik de werkgever was en kwaad zou willen, zou ik lekker beginnen met dossieropbouw nu.
Jeps, leek me inmiddels vrij duidelijkquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze is niet komen werken omdat de werkgever haar die opdracht heeft gegeven. Tegen haar wil in heeft ze dit dringende verzoek gehonoreerd om escalatie te voorkomen.
Dus ze gaat akkoord. Wat zijn we in dit topic dan moeilijk aan het doen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:43 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Jeps, leek me inmiddels vrij duidelijk
Zucht.. wie ben jij ineens danquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Dus ze gaat akkoord. Wat zijn we in dit topic dan moeilijk aan het doen?
Ze heeft duidelijk aangegeven niet akkoord te gaan met het wegsturen, en werkgever was het er duidelijk mee eens dat ze wegbleef want die heeft de mail ontvangen, al vond hij het blijkbaar gestuurd naar het verkeerde adres en heeft geen actie ondernomen. Die man is te dom om voor de duivel te dansen als hij een dossier aan het opbouwen is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Heb je wel gelezen? In de mail (+ brief) die aan de werkgever is gestuurd staat toch echt duidelijk dat de werkneemster verwacht dat ze conform het rooster weer aan het werk kan, maar dat ze op het nadrukkelijke verzoek van de werkgever vandaag is thuisgebleven, ondanks het feit dat ze wel is ingeroosterd.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:45 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Zo. Hebben we de eerste volstrekt onzinnige bijdragen van 2014 ook weer gehadquote:Op donderdag 2 januari 2014 21:46 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Ik ben de uber baas.
Maar laat je verder wel aanmodderen.
Succes met solliciteren.
Na de wedstrijd ver-pissen om wie het slimste is, zijn nu de deelnemers voor de wedstrijd 'stupiditeit van de dag' gearriveerd, of wat?quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:58 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Zo. Hebben we de eerste volstrekt onzinnige bijdragen van 2014 ook weer gehad
Als er een advocaat betrokken is vind ik eigenlijk dat men hier geen vragen meer moet stellen want dan kan dat problemen veroorzaken met de advocaat. Een advocaat moet je vertrouwen en die moet jou vertrouwen, als jij elders ook informatie in gaat winnen is dat m.i. een teken van gebrek aan vertrouwen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:50 schreef Bessensap het volgende:
Goed, maar we gaan nu dus afwachten wat hij reageert op onze aangetekende brief neem ik aan. Wat als hij nergens op reageert? Sowieso hebben we maandag contact met onze advocaat, die wilt diverse stukken zien zoals arbeidsovereenkomst oud en nieuw, etc. Is er nog iets wat we in tussentijd moeten/kunnen doen?
Erger. Als ik naar z'n PH kijk, vrees ik voor een chronisch dalend niveau van WGR in 2014quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:00 schreef Queller het volgende:
[..]
Na de wedstrijd ver-pissen om wie het slimste is, zijn nu de deelnemers voor de wedstrijd 'stupiditeit van de dag' gearriveerd, of wat?
Onzin. Er mag altijd een gezond wantrouwen zijn in een zakelijke relatie. Een goede advocaat zal het geen enkel probleem vinden dat zijn cliënt geïnteresseerd is in de zaak en doorvraagt naar verschillende opties en mogelijke suggesties doen. Een goede advocaat zal van zijn advies prima kunnen beargumenteren en simpel kunnen uitleggen waarom bepaalde opties en suggesties beter snel vergeten kunnen worden. Het vertrouwen moet, zeker bij een nieuwe zakelijke relatie, van twee kanten komen!quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als er een advocaat betrokken is vind ik eigenlijk dat men hier geen vragen meer moet stellen want dan kan dat problemen veroorzaken met de advocaat. Een advocaat moet je vertrouwen en die moet jou vertrouwen, als jij elders ook informatie in gaat winnen is dat m.i. een teken van gebrek aan vertrouwen.
Weet je zeker dat ze morgen ook weg moet blijven van werkgever want dat is wel een belangrijk punt, ze moet gewoon haar werk blijven doen en in elk geval beschikbaar zijn.
Zonder schriftelijke onderbouwing.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ze is niet komen werken omdat de werkgever haar die opdracht heeft gegeven. Tegen haar wil in heeft ze dit dringende verzoek gehonoreerd om escalatie te voorkomen.
Hoezo onzin??? Ik geef mijn mening en dat is geen onzin want het is werkelijk mijn mening dat jij er anders over denkt is jouw goed recht maar ik vind het wel erg storend en werk er niet graag aan mee.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Onzin. Er mag altijd een gezond wantrouwen zijn in een zakelijke relatie. Een goede advocaat zal het geen enkel probleem vinden dat zijn cliënt geïnteresseerd is in de zaak en doorvraagt naar verschillende opties en mogelijke suggesties doen. Een goede advocaat zal van zijn advies prima kunnen beargumenteren en simpel kunnen uitleggen waarom bepaalde opties en suggesties beter snel vergeten kunnen worden. Het vertrouwen moet, zeker bij een nieuwe zakelijke relatie, van twee kanten komen!
De tijd dat we maar blind moeten vertrouwen op elk woord van een dokter, notaris, advocaat etc. is gelukkig voorbij.
Je moet alleen zelf géén daadwerkelijke stappen gaan ondernemen zonder steun van je advocaat! Dan kan de advocaat inderdaad zijn werk niet goed doen.
Dank je, blijkbaar denken we alleen anders over hoe zich vertrouwen uit.quote:Het vertrouwen moet, zeker bij een nieuwe zakelijke relatie, van twee kanten komen!
Als er enig twijfel bestaat of werkgever dat duidelijk heeft gemaakt moet de vriendin volgen mij gaan werken of liever, voor tijd nog overleggen met de advocaat. Als ze gaat en ze is niet welkom dan vragen om een schriftelijke bevestiging.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:21 schreef Bessensap het volgende:
Morgen wel of niet kan, tja, wat denken jullie?
Tja, dat is zeker, maar wat heb je eraan. Hoogstens helpt het ons mee in de zaak, maar al met al zorgt het toch allemaal voor veel gezanik en vooral emoties bij m'n vriendin.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:42 schreef Isabeau het volgende:
("U en ons bedrijf hebben geen arbeidsovereenkomst, gelieve geen correspondentie meer sturen naar dit adres")
Allemachtig zeg, wat een lul van een dierenarts
quote:Dordrecht, 3 januari 2014
Betreft: aanwezig voor arbeid op vrijdag 3 januari 2014
Geachte heer xxx,
Hierbij wil ik aantonen dat ik vrijdag 3 januari 2014 mijn normale werkdag uitgeoefend heb, zoals omschreven staat in mijn huidige arbeidsovereenkomst. Hieronder treft u handtekeningen aan van werknemers die hiervoor als getuigen willen instaan:
Naam: Handtekening:
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Hoogachtend,
xxx
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |