Hier doet de assistente anders best veel hoor en ik ken haar beter dan de dierenarts.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor een DA assistente? Bij een dierenarts zou ik het me kunnen voorstellen, maar dit vind ik wel erg vergezocht. Dan geldt het ook (met alle respect) voor een kassajuffrouw, waar de klanten mee zouden lopen.
Veel plezier.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:48 schreef Bessensap het volgende:
Ik ga nu mijn buik rondeten op de nieuwjaarsreceptie mensen. Echt enorm bedankt tot zover, ik heb al heel veel aan jullie hulp gehadChapeaux. Ik houd jullie zeker op de hoogte! Fijne avond.
Houdt een beding sowieso stand bij een ontslag?quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:
[..]
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding inderdaad, maar ik heb iets gelezen dat dat een uitzondering is en wel mag worden aangepast. Maar het fijne ervan weet ik niet.
Lees, vergaar en leer, maar een een juridisch persoon de correspondentie doen.quote:
Mag alleen als beide het eens zijn:quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:
[..]
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding inderdaad, maar ik heb iets gelezen dat dat een uitzondering is en wel mag worden aangepast. Maar het fijne ervan weet ik niet.
Dat beseffen we ons al langerquote:Op donderdag 2 januari 2014 17:27 schreef Rolfieo het volgende:
Want ga er maar vanuit, ze gaat daar waarschijnlijk niet meer werken. Verstoorde arbeidsrelatie.
Mijn vraag hierop was in hoeverre de nieuwe werkgever ook automatisch lid van de BPW, nadat hij de kliniek overgenomen is. Als dit automatisch meegaat, staat hij echt heel zwak.quote:Als de werkgever lid is van de BPW is hij gehouden de gehele CAO toe te passen ook als er niets in het contract staat.
Is de werkgever geen BPW lid dan staat het hem vrij elk contract aan te bieden dat voldoet aan de minimale wettelijke vereisten.
Een werkgever kan niet eenzijdig bestaande arbeidsvoorwaarden wijzigen of de werknemer dwingen een nieuw contract met mindere arbeidsvoorwaarden te tekenen.
met vr.gr.
Gaat meer over de prijzen waar ze kennis van heeft. Er zitten grote verschillen in de prijzen van o.a. operaties. Tevens de onderdelen van een operatie. Buurtconcurrent gaat daar dan onder zitten en dan komen de klanten vanzelf wel.quote:Op donderdag 2 januari 2014 16:45 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor een DA assistente? Bij een dierenarts zou ik het me kunnen voorstellen, maar dit vind ik wel erg vergezocht. Dan geldt het ook (met alle respect) voor een kassajuffrouw, waar de klanten mee zouden lopen.
Alle verplichtingen gaan mee dus ook het lidmaatschap maar dat kan hij per 1 januari opgezegd hebben als dat mag. Wat dus wel belangrijk is, is dat de CAO dus van toepassing was op het oude contract want jullie waren lid en dus is het een verworven recht.quote:Op donderdag 2 januari 2014 17:32 schreef Bessensap het volgende:
Mijn vraag hierop was in hoeverre de nieuwe werkgever ook automatisch lid van de BPW, nadat hij de kliniek overgenomen is. Als dit automatisch meegaat, staat hij echt heel zwak.
De CAO (of iig delen daarvan) zijn slechts van toepassing als men lid is van de BPWquote:Op donderdag 2 januari 2014 18:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alle verplichtingen gaan mee dus ook het lidmaatschap maar dat kan hij per 1 januari opgezegd hebben als dat mag. Wat dus wel belangrijk is, is dat de CAO dus van toepassing was op het oude contract want jullie waren lid en dus is het een verworven recht.
Zijn de andere B.V,'s op lid van die werkgeversvereniging?
En daarvan was men dus lid.quote:Op donderdag 2 januari 2014 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De CAO (of iig delen daarvan) zijn slechts van toepassing als men lid is van de BPW
Dus gelden de arbeidsvoorwaarden die in de CAO van 2013 staan ook onverminderd in 2014, want dat zijn reeds verworven rechten.quote:
Opgezocht voor 50 cent. De kliniek staat nog steeds als adres ingeschreven op het thuisadres van de vorige eigenaar. Als we daar de brieven naar gaan sturen, komen ze dus nooit aan bij de nieuwe eigenaar. Ook staat er dat het nog een eenmanszaak is.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:23 schreef Ivo1985 het volgende:
Wat betreft de communicatie: Zoek uit welk (post)adres geregistreerd staat bij de KVK en maak gebruik van dat adres. De werkgever is namelijk verplicht om de gegevens bij de KVK up to date te houden en als je dat adres gebruikt kan er aan jullie geen verwijt worden gemaakt dat een verkeerd adres wordt gebruikt. De basisgegevens opvragen kost op de website van de KVK slechts 50 cent, die investering lijkt me de moeite waard. Daar staat, indien geregistreerd, ook het 'officiële' e-mailadres bij wat je kunt gebruiken om je brieven aan te sturen vooruitlopend op de aangetekende post.
Nee, daar staat de naam van het diergeneeskundig bedrijf van waaronder de nieuwe eigenaar al zijn klinieken runt. "Dierengeneeskundig Centrum xxx B.V."quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:32 schreef Ivo1985 het volgende:
En op het nieuwe contract staat wel deze bedrijfsnaam?
Wat denk je wat we aan het doen zijn.... hebben al een mooi dossier hoor.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:38 schreef Artbij2 het volgende:
CAO of niet, ze is vandaag niet komen werken, waarom zou hij haar betalen?
Als ik de werkgever was en kwaad zou willen, zou ik lekker beginnen met dossieropbouw nu.
Dat kan heel goed want het bedrijf is overgenomen door die BV en zet de activiteiten van de eenmanszaak voort onder de oude handelsnaam. Als je dan de mail aan die BV had gericht zat je gewoon goed.quote:Op donderdag 2 januari 2014 21:34 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Nee, daar staat de naam van het diergeneeskundig bedrijf van waaronder de nieuwe eigenaar al zijn klinieken runt. "Dierengeneeskundig Centrum xxx B.V."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |