abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134987069
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:39 schreef Bessensap het volgende:
Het wordt steeds grappiger. Net reactie op de e-mail die wij aan hem richtte (we hebben alleen een emailadres van hem van zijn andere eigen bedrijf):

"Tussen u en ons bedrijf bestaat geen arbeidsovereenkomst, derhalve verzoek ik u uw correnspondentie niet aan ons te richten".
technisch gezien kan dit ook. Immers je stuurd een Email naar een ander bedrijf.
Gewoon per normale brief versturen en aangetekend en indien mogelijk met ontvangst bevestiging.
Weigering van de aangetekende brief goed bewaren, dit wordt meestal ook als ontvangst bevestiging geaccepteerd.
Eventueel ook per fax als die er is. Heb je direct een ontvangst bevestiging.

Maar zorg wel voor betere brieven, de gene die er nu is, is van slechte kwaliteit.
pi_134987083
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:10 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, daar heb je recht op tenzij deze man inderdaad niets te maken heeft met het oude arbeidscontract wat mij bijna onmogelijk lijkt.

Ik begrijp het deel van de XXXX-en in de brief niet, staat hier steeds dezelfde bedrijfsnaam?

Het lijkt bijna alsof de man het hele bedrijf niet heeft overgenomen.
Daar staat steeds dezelfde naam ja. Zo laat hij het haast lijken ja, maar dat kan toch niet?
pi_134987105
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:12 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

technisch gezien kan dit ook. Immers je stuurd een Email naar een ander bedrijf.
Gewoon per normale brief versturen en aangetekend en indien mogelijk met ontvangst bevestiging.
Weigering van de aangetekende brief goed bewaren, dit wordt meestal ook als ontvangst bevestiging geaccepteerd.
Eventueel ook per fax als die er is. Heb je direct een ontvangst bevestiging.

Maar zorg wel voor betere brieven, de gene die er nu is, is van slechte kwaliteit.
Thanks voor de tip, zal het voortaan eerst laten lezen :)
pi_134987119
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:01 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Dat klinkt toch wel aardig positief. Ik neem aan dat wanneer hij de kliniek 1-op-1 overneemt, dat hij dan ook automatisch aangesloten is bij de BPW.
Dat denk ik ook.. Hij zou zich dan actief uit moeten schrijven. Kan je vandaag nog even controleren door die organisatie te bellen, contact gegevens daarvan postte ik al eerder.
pi_134987164
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:03 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik kan niets vinden over het opzeggen van lidmaatschap, als hij dat doet is de CAO ook niet meer verplicht. Maar kijk vooral ook in de bestaande papieren naar bewijzen van opgebouwde rechten. De CAO is niet zo cruciaal al is het handig als het pensioen verplicht is. Op basis van verleden heb je gewoon de oude rechten los van de CAO.
Dit.
pi_134987174
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.. Hij zou zich dan actief uit moeten schrijven. Kan je vandaag nog even controleren door die organisatie te bellen, contact gegevens daarvan postte ik al eerder.
Een telefoonnumer hebben ze helaas niet op de site staan.

Maar ik begin nu een beetje te twijfelen door wat Wespensteek zegt. Het kan toch niet dat hij een constructie heeft, dat hij de kliniek overgenomen heeft, maar niets van de contracten hoeft voort te zetten?
pi_134987207
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:05 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Jep, behoud van naam. Heb overigens wel spijt dat we niet in de brief/mail hebben geschreven dat we gewoon het salaris doorbetaald zouden willen zien en tevens de opbouw van vakantiedagen. Is dit heel erg?
Je kan er nog een brief achteraan gooien, maar doe die dan wel goed en zakelijk.
pi_134987387
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:14 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Maar ik begin nu een beetje te twijfelen door wat Wespensteek zegt. Het kan toch niet dat hij een constructie heeft, dat hij de kliniek overgenomen heeft, maar niets van de contracten hoeft voort te zetten?
Googlen; Organisatienaam contact..
pi_134987416
quote:
Als je een bedrijf overneemt, dan neem je ook het personeel over. Indien die dat niet zou doen, dan zou het betekenen dat er nog gewoon een contract is met de oude werkgever. Maar dit zou wel een bijzonder zijn.

Ik verwacht dat de nieuwe dierenarts straks niet blij gaat worden, want hij moet ook gewoon de lasten overnemen.
pi_134987418
quote:

[..]

Nee, daar hoef je niet bang voor te zijn.
pi_134987554
News update. Vriendin zegt net dat het eerst een eenmanszaak was. Nu, na overname, is het een B.V. Verandert dit iets of wat?
pi_134987581
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:21 schreef Rolfieo het volgende:

Ik verwacht dat de nieuwe dierenarts straks niet blij gaat worden, want hij moet ook gewoon de lasten overnemen.
Da's dus het lullige, hij zegt dat er geen budget is voor het betalen van pensioen voor de assistentes, maar wel voor de artsen :')
pi_134987638
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:25 schreef Bessensap het volgende:
News update. Vriendin zegt net dat het eerst een eenmanszaak was. Nu, na overname, is het een B.V. Verandert dit iets of wat?
Misschien wel voor de tav brieven, maar gewoon alles naar het huidig post adres sturen waar zij werkte.
Contract wordt gewoon overgenomen door zijn bv.

quote:
Da's dus het lullige, hij zegt dat er geen budget is voor het betalen van pensioen voor de assistentes, maar wel voor de artsen
Probleem voor hem, dat zijn gewoon de lasten die horen bij een overnamen. Zou wel leuk zijn, gewoon een bedrijf overnemen, en persoon flink korten op de voorwaarden. Iets zegt me dat hij bij een rechter hard uitgelachen wordt.
pi_134987682
quote:

[..]

Dan had je vriendin allang wat moeten horen over economische belangen, sociaal plan en andere termen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_134987878
De nieuwe eigenaar heeft dus al 2 andere klinieken welke een BV zijn, en deze heeft hij erbij gekocht als 3e kliniek, maar gaat wel door op de oorspronkelijke naam. Nu wel als BV in plaats eenmanszaak. Kan toch niet zijn dat hij op één of andere manier de contracten niet hoeft te hanteren lijkt mij.

Maar we zijn ons zeker ervan bewust dat dit toch een oplosbare zaak is en het waarschijnlijk eindigt in ontslag. Maar aan de andere kant, als zij nu tekent heeft ze het waarschijnlijk ook niet naar haar zin en ligt ze er alsnog binnenkort uit. En met het nieuwe contract heeft ze een concurrentiebeding in een straal van 10km. Dus niet tekenen lijkt vooralsnog de beste keuze uit 2 kwaden.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:33:56 #241
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_134987910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:27 schreef Rolfieo het volgende:
Probleem voor hem, dat zijn gewoon de lasten die horen bij een overnamen. Zou wel leuk zijn, gewoon een bedrijf overnemen, en persoon flink korten op de voorwaarden. Iets zegt me dat hij bij een rechter hard uitgelachen wordt.
Yep.

Toch hou je van die werkgevers die het desondanks toch 'proberen'. :')
Wat een klaphark... :{w

Sterkte en succes TS en vriendin - ik heb het idee dat jullie behoorlijk sterk staan, maar neem zeker een advocaat, want die ga je zeker nodig hebben - dit gaat niet meer goed komen. En ik weet niet of je daar wel zo rouwig om moet zijn... :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_134987950
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Yep.

Toch hou je van die werkgevers die het desondanks toch 'proberen'. :')
Wat een klaphark... :{w

Sterkte en succes TS en vriendin - ik heb het idee dat jullie behoorlijk sterk staan, maar neem zeker een advocaat, want die ga je zeker nodig hebben - dit gaat niet meer goed komen. :)
Bedankt, en inderdaad, heel jammer, maar je moet toch een bepaalde keuze maken. Of die keuze goed geweest is, daar kom je meestal pas achteraf achter.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:36:26 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134988025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:33 schreef Bessensap het volgende:
En met het nieuwe contract heeft ze een concurrentiebeding in een straal van 10km. Dus niet tekenen lijkt vooralsnog de beste keuze uit 2 kwaden.
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding? Nog iets dat niet zomaar mag/kan worden aangepast.
De nieuwe werkgever gokt. En verliest. Lullige is alleen dat je vriendin óók verliest, namelijk haar baan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_134988066
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding? Nog iets dat niet zomaar mag/kan worden aangepast.
De nieuwe werkgever gokt. En verliest. Lullige is alleen dat je vriendin óók verliest, namelijk haar baan.
De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding inderdaad, maar ik heb iets gelezen dat dat een uitzondering is en wel mag worden aangepast. Maar het fijne ervan weet ik niet.
pi_134988079
quote:
Nee, de BV heeft dan de eenmanszaak overgenomen en dat is inclusief de rechten en de plichten.

http://www.ondernemersplein.nl/regel/bedrijfsovername-personeel/
pi_134988170
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:

[..]

De oude overeenkomst kende geen concurrentiebeding inderdaad, maar ik heb iets gelezen dat dat een uitzondering is en wel mag worden aangepast. Maar het fijne ervan weet ik niet.
Idd. Indien daar zwaarwegende belangen bij spelen voor de nieuwe werkgever. En ergens snap ik dat wel.. te veel kans dat klanten met haar meegaan als ze in de buurt gaat werken.
pi_134988382
Klanten die mee gaan met een dierenartsassistente lijkt me wat vergezocht, dat je gehecht bent aan je "eigen" arts kan ik begrijpen, maar aan de assistente....
pi_134988401
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Idd. Indien daar zwaarwegende belangen bij spelen voor de nieuwe werkgever. En ergens snap ik dat wel.. te veel kans dat klanten met haar meegaan als ze in de buurt gaat werken.
Voor een DA assistente? Bij een dierenarts zou ik het me kunnen voorstellen, maar dit vind ik wel erg vergezocht. Dan geldt het ook (met alle respect) voor een kassajuffrouw, waar de klanten mee zouden lopen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:46:02 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134988418
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Die gaan mee met een dierenartsASSISTENTE ja? Lijkt me toch niet hoor :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_134988437
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee, de BV heeft dan de eenmanszaak overgenomen en dat is inclusief de rechten en de plichten.

http://www.ondernemersplein.nl/regel/bedrijfsovername-personeel/
Goeie link!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')