weet je hoe ver dat omrijden is!!!!quote:
Ja ik heb het daar ook aangepast (zoals het hoortquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heb je het lijstje bezitters uit het vorige topic gehaald? Ik had mijn bezit hier aangepast, maar dat heeft de OP niet gehaald.
Voor de duidelijkheid: V70 is V40 geworden.
Nee, ik haal het inderdaad niet uit de wiki. Gedoe allemaalquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Heb je het lijstje bezitters uit het vorige topic gehaald? Ik had mijn bezit hier aangepast, maar dat heeft de OP niet gehaald.
Voor de duidelijkheid: V70 is V40 geworden.
Nee, want dan kunnen daar ook alle wijzigingen van bovenstaanden weer doorgevoerd worden. Wat mij betreft plemp je het hier maar neer, en anders jammerquote:Op woensdag 1 januari 2014 14:54 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ja ik heb het daar ook aangepast (zoals het hoort).
Dus de topicstarter moet even de OP daarvandaan halen.
Onderaan de openingspost staat een link naar een soort wiki die je kan bewerken. Leuk je hier ook te zien trouwens (mijn gele '86er ken je vast wel van volvolvo).quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:44 schreef Bassen het volgende:
Verrek, ik sta er nog niet in mijn mijn Zweedse schone! Hoe doe ik dat, heb een 244 uit '79.
Niet miepen,het prutsen maakt het leuk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:20 schreef r8v2 het volgende:
Juist. Naaf moest eraf om nieuwe ankerplaten te monteren. Is daar godnonde de rubber weer van kapot. Die natuurlijk weer niet op voorraad zijn. Zo BLIJF je aan de gang. Hopen dat ik morgen eindelijk het ding naar de APK kan schoppen.
Kan je ze niet uit Zweden bestellen?quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:01 schreef powerflux het volgende:
2 maanden levertijd voor wat PU-bussen voor de 740
Gefeliciteerd , zijn mooie auto s ..mijn zwager is er ook met eentje bezigquote:Op zaterdag 11 januari 2014 15:02 schreef MaGNeT het volgende:
Vandaag een proefrit gemaakt in een V50 2.4 uit 2006.
Het wordt m'n nieuwe auto!
Rijdt goed, minder stug dan een Focus (is net waar je van houdt) en soepele motor die niet echt uitnodigt om hard te rijden. Stuurt niet te licht dus je houdt wat gevoel met wat je doet.
Stoelen zijn perfect, goede steun, ook met mijn 1m98.
Achterin raak ik net het plafond als ik rechtop zit maar ik zit daar toch nooit
Vergeleken met een Volvo 940 is het natuurlijk maar een kleine auto met weinig binnenruimte.
Een Klippan 2-zitsbank naar binnenschuiven, wat met de 940 wel lukt (1 zijkant moest wel uit de doos) hoef je met zo'n V50 niet te proberen.
Maar er zit een trekhaak op
Is dat voor een ding dan?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:32 schreef Hyman het volgende:
http://www.broditcenter.n(...)p-volvo-s80-99-.html
Iemand interesse in een brodit proclip voor het oude model s80? B-W, TheZappa?
Wat moet ik ermee?quote:Op zaterdag 11 januari 2014 14:32 schreef Hyman het volgende:
http://www.broditcenter.n(...)p-volvo-s80-99-.html
Iemand interesse in een brodit proclip voor het oude model s80? B-W, TheZappa?
quote:
Kan je een houder aan vastzetten voor je telefoon. handig voor als je bijv. een grom/yatour hebt.quote:
je hebt gelijk. ben gewend dat alles uit de USA goedkoper is, maar niet bij stilgestaan dat dat met Volvo waarschijnlijk niet waar is.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:37 schreef r8v2 het volgende:
Lol, dingen bestellen uit de USA terwijl er in Zweden tachenenegentig after market winkels zijn.
mmm heb die met blue toothquote:Op zondag 12 januari 2014 11:30 schreef Hyman het volgende:
[..]
[..]
Kan je een houder aan vastzetten voor je telefoon. handig voor als je bijv. een grom/yatour hebt.
Tof, maar zo te zien staat 'ie enorm lang stil?quote:Op vrijdag 17 januari 2014 09:42 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
Zaterdag met de aanhangwagen dit ding ophalen.
Mwuah 2 jaar. Valt nog iets meequote:Op vrijdag 17 januari 2014 16:10 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Tof, maar zo te zien staat 'ie enorm lang stil?
Coole kleurquote:Op vrijdag 17 januari 2014 20:57 schreef MaGNeT het volgende:
De 940 mag uit de OP en deze mag er in terug:
[ afbeelding ]
V50 2.4 benzine, 2006
Is dat die toevallig die al 13 jaar geen apk meer had maar er nog wel goed uitzag? Die kreeg ik via de whatsapp te zienquote:Op vrijdag 17 januari 2014 21:07 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik heb ook nog een Amazon staan die je voor een klein prijsje op mag halen. Coupé, rood, gas.
Heeft wel wat werk, of eventueel voor onderdelen.
Ik zal vanmiddag eens even wat foto's opsnorren..quote:
Staat er toch echt wel regelmatig,alleen de laatste paar dagen niet,ik heb em zelf mee naar werk,Marit heeft de Chalalalarade even mee.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 15:27 schreef IrishBastard het volgende:
Ik heb nog steeds geen V zien staan langs de A50
Ben er ook erg blij mee.quote:
Ja hoor een witte charade met een animal sticker op zijn neus.quote:Op zaterdag 18 januari 2014 12:00 schreef IrishBastard het volgende:
Staat hij dan wel voor? Vroeg me al af hij niet getransformeerd was in een gepimpte Astra
Kom morgen rond 715 langs, dan ben je zeker al klaar hèquote:Op zondag 19 januari 2014 20:57 schreef winterstorm666 het volgende:
[..]
Ja hoor een witte charade met een animal sticker op zijn neus.
Of een bloedmooie slanke donkergrijze zweedse classic.
Ik heb nu trouwens nachtdienst.
Poeh.. Je mag best een keer langs komen, doe een eerlijk bod en je mag hem zo meenemen.quote:
Was gewoon benieuwd wat zoiets deed, en het zou leuk zijn, maar komt totaal niet uitquote:Op zondag 19 januari 2014 21:00 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Poeh.. Je mag best een keer langs komen, doe een eerlijk bod en je mag hem zo meenemen.
Ik heb geen idee wat zoiets moet opbrengen.
Of je moet zo al een bod willen doen
Nog dingen waar ik je bij van dienst kan zijn Heimo?quote:Op maandag 20 januari 2014 20:53 schreef Hyman het volgende:
Ho eens, de amazon startte na 2 omwentelingen. Na 2,5 jaar.
Met remmenreiniger.
Radiator is wel best kapoet, en er moet toch wel wat gelast worden aan de linkerachter dorpel en wielkast en de rechtse ribbelplaat.
Verder nog een heel klein gaatje in de rechter bodemplaat bij de bijrijder en een gat aan de rechterkant van het binnenscherm bij de motorkap.
Kan je lassen? Of een koppeling fixen? Ik kan het pedaal niet intrappen.quote:Op maandag 20 januari 2014 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Nog dingen waar ik je bij van dienst kan zijn Heimo?
Lassen niet jammer genoeg, dat weet jequote:Op maandag 20 januari 2014 22:15 schreef Hyman het volgende:
[..]
Kan je lassen? Of een koppeling fixen? Ik kan het pedaal niet intrappen.
Ohja en de remmen moeten worden nagekeken.quote:Op maandag 20 januari 2014 23:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Lassen niet jammer genoeg, dat weet je.. Koppeling kan ik eventueel mijn hoofd over buigen. Kan natuurlijk vanalles zijn.
Helder, dank je. Ik heb een paar jaar geleden een tijdje Saab gereden, daar was carterventilatie (en de bijkomende 'Black Sludge') ook een probleem en daar werd bij bepaalde motoren eigenlijk altijd aangeraden ook het carter los te halen en te controleren. Is dat bij een C70 dan ook nodig?quote:Op maandag 3 februari 2014 16:00 schreef Bart-Willem het volgende:
Versleten motorsteunen herken je aan het blok dat te laag hangt (er zit dan veel spanning op de bovenste steun, daar kijk je zo tegenaan). Maar dat is eigenlijk niet het spannendste: olieverbruik, carterventilatie en versleten draagarmen zijn eigenlijk de grootste zwaktes van een 850, S70/C70 en V70 Classic.Let dus goed op rammels, vage trillingen en bijgeluiden aan de voorkant.
Nee, een verstopte carterventilatie zorgt alleen voor een hoger olieverbruik.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 11:03 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Helder, dank je. Ik heb een paar jaar geleden een tijdje Saab gereden, daar was carterventilatie (en de bijkomende 'Black Sludge') ook een probleem en daar werd bij bepaalde motoren eigenlijk altijd aangeraden ook het carter los te halen en te controleren. Is dat bij een C70 dan ook nodig?
Dat is erg slecht advies. Ja, de auto rijdt er niet heel anders om, maar.. de carterdruk moet er ergens uit als de PCV verstopt zit - bijvoorbeeld langs een krukaskeerring(!) of een pakkingkje. Het is een shortcut naar lekkages en daarbij horende extra kosten. Daarnaast is het een eitje om het systeem netjes schoon te houden en ook vervangen (als je niet zeker weet of het op tijd gebeurd is) stelt niet veel voor. Tenminste, op de B2xx series. Bij een 5-cylinder is het vrij omslachtig - het inlaatspruitstuk moet eraf - maar niet minder nodig!quote:Op dinsdag 4 februari 2014 14:37 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Nee, een verstopte carterventilatie zorgt alleen voor een hoger olieverbruik.Nou ja: de druk is niet optimaal, maar er rijden duizenden (wellicht tienduizenden) 850's en x70's rond met een verstopte carterventilatie zonder verdere problemen.
Zo uit m'n hoofd (dus pin me er nog niet op vast) kan je het testen door de olievuldop los te draaien en te laten liggen en vervolgens gas te geven. Gaat de olievuldop er vandoor, dan is de carterventilatie verstopt en trilt 'ie hooguit een klein beetje (zo goed als stil liggen is natuurlijk beter) maar blijft 'ie op zijn plaats dan is er niets aan de hand.
Als je smurrie onder de vuldop aantreft of op de peilstok, dan hoef je de test niet eens te doen.Of de auto moet enkel korte ritjes gemaakt hebben.
verder zijn het beresterke motorenquote:PCV System Check: 5 to 15 minutes. (Positive Crankcase Ventalation System)
The Volvo PCV system is one of the most neglected maintenance items on the I5 cars. Failing to maintain this system can cause major oil leaks. I blew one of my cam seals one evening and lost 2-1/2 quarts of oil in just 2 miles. If you do not know when it was serviced last, replace the system today.
Slecht advies? Praktijkervaring zul je bedoelen.quote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:18 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat is erg slecht advies. Ja, de auto rijdt er niet heel anders om, maar.. de carterdruk moet er ergens uit als de PCV verstopt zit - bijvoorbeeld langs een krukaskeerring(!) of een pakkingkje. Het is een shortcut naar lekkages en daarbij horende extra kosten. Daarnaast is het een eitje om het systeem netjes schoon te houden en ook vervangen (als je niet zeker weet of het op tijd gebeurd is) stelt niet veel voor. Tenminste, op de B2xx series. Bij een 5-cylinder is het vrij omslachtig - het inlaatspruitstuk moet eraf - maar niet minder nodig!
nu met filmpje
[..]
verder zijn het beresterke motoren
Ik heb net een DM van L0we gekregen, die is ook goedkoop en zit dichtbij.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Niet in Amersfoort, maar voor Volvo-laswerk voor weinig geld en supernetjes gedaan raad ik www.autolassen.nl aan. Rekent maar 35 per uur voor laswerk en dat is echt goedkoop.M'n 244 is er ook gelast en dat was gewoon haast niet te zien zo netjes dat 't was.
meen je serieus dat het super netjes is?quote:Op zaterdag 8 februari 2014 20:43 schreef Bart-Willem het volgende:
Niet in Amersfoort, maar voor Volvo-laswerk voor weinig geld en supernetjes gedaan raad ik www.autolassen.nl aan. Rekent maar 35 per uur voor laswerk en dat is echt goedkoop.M'n 244 is er ook gelast en dat was gewoon haast niet te zien zo netjes dat 't was.
Veel voorbeelden die je ziet is APK-laswerk voor auto's waar het weinig bij mag kosten.quote:Op zaterdag 8 februari 2014 21:17 schreef densmee het volgende:
[..]
meen je serieus dat het super netjes is?
ik vind het maar een braaiwerk als ik naar de voorbeeld projecten kijk
Grappig dat ik je auto langs zie komen op de jongerenregister facebook paginaquote:Op maandag 10 februari 2014 20:54 schreef Bart-Willem het volgende:
Hmm jammer, ik had gehoopt die 245 snel door te kunnen stoten.
M'n 244? Dat kan niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:02 schreef Hyman het volgende:
[..]
Grappig dat ik je auto langs zie komen op de jongerenregister facebook pagina
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:23 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
M'n 244? Dat kan niet.
@ r8v2: die 245 heeft de volgende specs:
- B230F (was oorspronkelijk B230A)
- M47
- stuurbekrachtiging
- centrale vergrendeling
- 4 ton gelopen (motor heeft minder gelopen)
- donkerrood metallic (was oorspronkelijk felrood)
- interieur/stuur enz is overgezet uit een Polar, evenals de achterklep en voorruit.
Maar of ik het doe weet ik niet, er zitten mij teveel modernere dingen op waardoor ik twijfel of die auto wel écht uit 1986 is zeg maar.Maar vanavond weten we het, kan ik meteen alles controleren of het klopt.
Nee, maar dat zijn de laatste RWD Volvo's die 1800kg mogen trekken. En dus winterauto's.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:33 schreef Bart-Willem het volgende:
Die 940's die jullie exporteren ook niet toch?Bovendien: zo hoog is de wegenbelasting daar niet.
Niet zo zeer een haatpost denk ik eigenlijk, eerder een "tip" ofzoquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Bart-Willem het volgende:
Wat is dat voor haatpost van die Bas?Die 245 bleek helaas nogal omgekat te zijn (chassisnummer was behoorlijk klungelig erin gezet), dus die 1 op 1-ruil durf ik niet aan aangezien je bij de eerste de beste Apk-keuring wel eens het haasje kan zijn, of bij een ongeluk.
![]()
De eigenaar van die 245 moet er nu een nachtje over slapen, maar hij heeft de auto (als dit doorgaat) wel voor een mooi zacht prijsje.
18 mei 2013 als het kenteken kloptquote:Op dinsdag 4 maart 2014 21:52 schreef r8v2 het volgende:
Heeft ie APK? Er wil nog weleens wat kapot zijn aan die bakken.
Ben ondertussen verhuisd, maar goed onthoudenquote:Op dinsdag 4 maart 2014 18:31 schreef Charged het volgende:
Ola Irish,volgens mij was ik vandaag wel heel dicht bij je aan het werk..de brandweerpost zit toch op de hoek bij je?
Tevens hebben de handelaren die bij ons op het terrein zitten al een tijdje een classic 2.5t staan.
Afgelopen zaterdag even mee lopen klooien.
Dingetje heeft een kapotte dynamo dus had een handje hulp nodig van de mijne.
Een goede 2 ton gelopen,motor klinkt heel goed.
Vrij kale versie,half leder,handbak,geen boardcomputer.
Wel dezelfde kleur en trekhaak.
Heb een bod van 375 Euro gedaan...eens kijken of ze happen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Als ze happen bij het bod wat ik gedaan heb of daar in de buurt van gaan zitten wil ik Dirk nog heel even laten kijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 22:24 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ben ondertussen verhuisd, maar goed onthouden
Als je nog een motorkap kwijt kunt straks
Klinkt goedquote:Op donderdag 6 maart 2014 17:27 schreef Charged het volgende:
[..]
Als ze happen bij het bod wat ik gedaan heb of daar in de buurt van gaan zitten wil ik Dirk nog heel even laten kijken.
Mocht dat dan allemaal een beetje kloppen heb ik een motorkap voor je,ik hou je op de hoogte.
Zelf neem ik wat interieurdelen en het blok (indien goed genoeg) incl. alle electronica en TRACS.
De rest gaat in onderdelen weg.
Dirk meende dat het een 192/193 pk versie is.
M'n nieuwe bak kan dat hebben en alleen nog even kijken wat de bijkomende kosten zijn om deze ook op G3 te laten zetten.
Ach, dat geld bijleggen op wat je terugkrijgt is ook geen optiequote:Op vrijdag 14 maart 2014 20:48 schreef r8v2 het volgende:
Niet slecht. Dat zie je maar weinig, dat mensen gewoon lekker geld uitgeven om het ding fatsoenlijk te krijgen, i.p.v. alweer naar een nieuwe auto te kijken.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:26 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niceeequote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:26 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig!! Welke stappen heb je allemaal gehad? Grof begonnen incl kleien of was alleen finishen voldoende?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 21:26 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eerst was de auto gewoon schoongemaakt, daarna met een aantal verschillende schoonmaakmiddelen op verschillende snelheden dat apparaat erop gehouden.quote:Op zaterdag 15 maart 2014 20:33 schreef mithrandirrr het volgende:
[..]
Prachtig!! Welke stappen heb je allemaal gehad? Grof begonnen incl kleien of was alleen finishen voldoende?
haha neequote:Op dinsdag 18 maart 2014 11:38 schreef Bart-Willem het volgende:
Nice, en wat doen al die containers daar? Woon je op giftige grond ofzo?
Dat verbruik haal ik (gecombineerd dan) met mijn V70 2.5 tdi uit '97 ook, dus zo zuinig vind ik het nietquote:Op dinsdag 18 maart 2014 09:58 schreef Martijn137 het volgende:
maar eens ff hier langs zwaaien,![]()
ik heb sinds deze maand weer een Volvonamelijk een V50 2.0D (2005)
ik heb afgelopen week de olie en filters laten vervangen en nieuwe sloffen (was hard nodig....) hij rijd nu nog beter als dat ik hem al vond rijden![]()
waarom deze auto ? ben 30.000 per jaar gaan rijden ivm werk. en dit was in verhouding naar wat ik kon betalen de beste keus voor mij. ook omdat ik al een volvo (V40 T4 hehe....) heb gehad wou ik zoiezo weer een volvo (heerlijke stoelen en standaard al veel luxe
)
qua verbruik ook perfect. op de snelweg met cruise control. 5.5L / 100km - 6L / 100km
en als ik me bij het stoplicht in kan houden dan haal ik overall een vebruik van 6.5L / 100km
vind ik niet slecht voor een dergelijke groote auto
[ afbeelding ]
Nee,(nog) niet,quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:17 schreef IrishBastard het volgende:
Is het eigenlijk nog wat geworden met die 427 2.5T Charged?
Ik dacht dat jij op 1:14 gecombineerd zat, toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 19:16 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Dat verbruik haal ik (gecombineerd dan) met mijn V70 2.5 tdi uit '97 ook, dus zo zuinig vind ik het niet
ja dat klopt, alleen is 70% van mijn woon-werk rit snelweg. (en dat gaat op 110 / 120 op de cruise control) en 20% 80 km weg.quote:Op woensdag 19 maart 2014 07:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat snelwegverbruik zegt me dan weer niet zo veel, als je laag genoeg in de toeren rijdt kan iedereen zuinig rijden (CC@80 achter een vrachtwagen) en dan heb ik 1:30 ook wel eens gehaald. Het gaat erom wat je bij de pomp moet afrekenen.
Ik zit nu meestal op de 1 op 15 of iets daar boven, maak veel meer snelweg nu dan voorheenquote:Op woensdag 19 maart 2014 07:24 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op 1:14 gecombineerd zat, toch?
Dat snelwegverbruik zegt me dan weer niet zo veel, als je laag genoeg in de toeren rijdt kan iedereen zuinig rijden (CC@80 achter een vrachtwagen) en dan heb ik 1:30 ook wel eens gehaald. Het gaat erom wat je bij de pomp moet afrekenen.
Pics? Heb je zelf gereden of ben je weer met de S80 gegaan?quote:Op zondag 23 maart 2014 15:46 schreef Hyman het volgende:
Gisteren een nachtrit gehad van 21:00 tot 5:30 met de vkvroute tussen utrecht, hilversum en het gooi gereden.
Klinkt als de Carbagerun in het kleinquote:Op zondag 23 maart 2014 16:20 schreef Hyman het volgende:
Was wel grappig, sommigen kwamen erachter dat hun carterpan lekte en hadden dus in totaal over 200 km een 1,5 liter olie verbruikt, weer een ander moest zn kleppen nog controleren voordat de rit begon en weer een ander werd aangehouden door de politie omdat ie een grote schijnwerper op de auto had zitten bovenop het dak![]()
Er gaan er altijd een paar stuk voordat het al begonnen is.
Nope, met een amazon van een van de jongens. Pics heb ik zelf niet gemaakt, kan ook niet echt in het donker. Geen idee of er ook vanuit de vereniging is geschoten, zullen wel weer een paar foto's in het magazine komen binnenkort.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:44 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Pics? Heb je zelf gereden of ben je weer met de S80 gegaan?
Hoe sommigen rijden, klopt dat ook wel. Ik heb toch wel 5 a 6 keer met mn hoofd tegen het hemeltje gezeten toen we met 70 over de drempels heen vlogen.quote:Op zondag 23 maart 2014 21:51 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Klinkt als de Carbagerun in het klein
En dan ook bosal of chinees pisbakkenstaal?quote:Op woensdag 26 maart 2014 12:08 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Ja, maar de turbo-uitlaat zou maar een tientje duurder geweest zijn.
Klote! Die schade heb ik gelukkig nooit gehad, maar dat gevoel met die radio ken ik...quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat een klote week. Donderdag bedacht iemand dat het handig was om op de linkerkant van de v40 te rijden en maar meteen weg te rijden. Achterlicht stuk, deuk en krassen in het plaatwerk en een hoop krassen op de bumper. Ben flink aan het poetsen geweest op maandagavond en het plaatwerk zag er redelijk uit. Stap ik de voglende dag in m'n auto heeft iemand besloten dat de autoradio beter bij hem in zijn auto zou staan incl ipod.......... Alle kabels doorgeknipt, scheur in het dashboard.
Gisteren ook maar meteen camera's bestel en hopelijk van het weekend ophangen.
Pfffffffffff
Waar woon je?quote:Op woensdag 26 maart 2014 11:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Wat een klote week. Donderdag bedacht iemand dat het handig was om op de linkerkant van de v40 te rijden en maar meteen weg te rijden. Achterlicht stuk, deuk en krassen in het plaatwerk en een hoop krassen op de bumper. Ben flink aan het poetsen geweest op maandagavond en het plaatwerk zag er redelijk uit. Stap ik de voglende dag in m'n auto heeft iemand besloten dat de autoradio beter bij hem in zijn auto zou staan incl ipod.......... Alle kabels doorgeknipt, scheur in het dashboard.
Gisteren ook maar meteen camera's bestel en hopelijk van het weekend ophangen.
Pfffffffffff
Lezen: origineel Volvo.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:37 schreef r8v2 het volgende:
[..]
En dan ook bosal of chinees pisbakkenstaal?
Ja, dat is dus ruim 220 euro in the endquote:Op woensdag 26 maart 2014 17:47 schreef Bart-Willem het volgende:
Jawel, er zijn nog genoeg andere adresjes.De Limbeek rekent @ garage ook niet gek veel voor originele Volvo-uitlaten.
Was toen bij een 940 iets van 180 Euro kwijt inclusief montage, wel ex. BTW.
Haha, geen probleem hoor. Wel mooi dat het zulk geld op moet brengen terwijl ze er zo mee om gaanquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:32 schreef Charged het volgende:
@ Irish,motorkap gaat niet lukken,kerel.
Ik ga niet door met die classic turbo,die jongens zijn al dagen bezig met het ding,knippen in kabels en gedoe terwijl het een simpele dynamo wissel is.
Mijn bod vonden ze te laag,moest echt 1800 Euro opbrengen,ik heb ze veel succes gewenst en ben erbij weggelopen.
1800 euroquote:Op woensdag 26 maart 2014 18:32 schreef Charged het volgende:
@ Irish,motorkap gaat niet lukken,kerel.
Ik ga niet door met die classic turbo,die jongens zijn al dagen bezig met het ding,knippen in kabels en gedoe terwijl het een simpele dynamo wissel is.
Mijn bod vonden ze te laag,moest echt 1800 Euro opbrengen,ik heb ze veel succes gewenst en ben erbij weggelopen.
Dat wel, maar voor de 740 was ik wel cheap uit, en ik denk dat bij VOMD zelf die uitlaten nog wel te krijgen zijn als je ervoor belt. Skandix is wel vrij prijzig met die uitlaten (zijn daar 220 Euro voor de complete originele set).quote:Op woensdag 26 maart 2014 18:38 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Ja, dat is dus ruim 220 euro in the end.
Het westland.quote:
Skandix is sowieso niet goedkoop. Maar soms wel handig als je net een onderdeel nodig hebt wat je nergens meer kan vinden. Of nieuw wil hebben.quote:Op woensdag 26 maart 2014 20:17 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat wel, maar voor de 740 was ik wel cheap uit, en ik denk dat bij VOMD zelf die uitlaten nog wel te krijgen zijn als je ervoor belt. Skandix is wel vrij prijzig met die uitlaten (zijn daar 220 Euro voor de complete originele set).
Ach ja, niks weegt op tegen de onderdelenboer hier en korting bij Martensquote:Op donderdag 27 maart 2014 09:37 schreef Bart-Willem het volgende:
Skandix is wel een stuk goedkoper dan Scandcar en Nordicar.
Nieuwe vloeistof en ontluchten?quote:Op woensdag 2 april 2014 23:36 schreef IrishBastard het volgende:
Iemand hier die weet wat het normale aangrijppunt van de koppeling in een V70 Classic TDI is?
Na 3 weken nieuwe koppeling zit ik al weer op minstens de helft van de slag voordat hij begint aan te grijpen, dat lijkt me toch vrij hoog?
80, Alkmaarse weg.quote:
Hij stond op cruise control, echt ieder recht stukje weg doe ik op cc, ideaal.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:39 schreef r8v2 het volgende:
86 euro, voor een keer naar je gaspedaal kijken.
Waarom ben ik niet verbaasd dat jij er meer vanaf weetquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:10 schreef Bart-Willem het volgende:
En dat voor die lage prijs, een prima deal!
Via de vkv jongerenpagina denk ik zo. Of via mn facebook.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:47 schreef r8v2 het volgende:
[..]
Waarom ben ik niet verbaasd dat jij er meer vanaf weet.
Nee, een grote voet drukschakelaar (zo'een die je grootlicht schakelt) door deze in te drukken gaat ie op contact, en met eenzelfde knop erachter draait de startmotor rond.quote:
Zjuust, de "onder de 500 Euro"-auto's zonder al te gekke dingen zijn juist de leukste auto's om te kopen en te rijden.quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:48 schreef Hyman het volgende:
[..]
Via de vkv jongerenpagina denk ik zo. Of via mn facebook.
Haha ja nu je het zegt, ik ging net zo even extra kijken. Ik dacht namelijk dat het een injectie was, maar het is dus een B230K. Carburateur dus met automatische choke. Wanneer ie stationair loopt, gaat ie ook wat aan de hoge kant.quote:Op donderdag 10 april 2014 17:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Die van m'n vrouw rijdt 1 op 11, maar da's eigenlijk alleen maar langere afstanden. Normaal zou je rond de 1 op 9,5 - 1 op 10 zitten. Is het een injectie of carburateur? In geval van het laatste kan het een verkeerde afstelling van de carb zijn en dan zuipt zo'n 740 enorm. Zeker als het 't type is met automatische choke die lekker open blijft hangen.
Doet ie allebei idd.quote:Op donderdag 10 april 2014 18:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Vaak blijft er een veer/klepje hangen en dan loopt 'ie te rijk. Te herkennen aan nadieselen en stationair te hoog in de toeren.![]()
Die vacuumslangetjes had die vorige eigenaar allemaal vernieuwd en zagen er goed uit. Ik zal morgen eens wat gaan fixen met wd40quote:Op donderdag 10 april 2014 18:44 schreef Bart-Willem het volgende:
Hou er trouwens rekening mee dat wanneer je die carburateur uit elkaar haalt en er onderdelen/pakkingen beschadigd raken het extreem lastig is om onderdelen te vinden voor dat ding.
Waar je eerst mee moet beginnen: kijken of die hele berg slangen aan die carb (het automatische choke-gebeuren is voornamelijk door drukslangetjes etc) wel in goede staat zijn. Als er 1 tussen zit en daardoor valse lucht zuigt heb je al een probleem met die carburateur.Dus controleer dat.
En alles wat schuif/veer/klep/hefboom/etc heet even inspuiten met WD40.
Zo zie je maar weer,nooit iemand op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen...maar je bent tenminste weer een stap vooruit!quote:Op maandag 14 april 2014 17:26 schreef Hyman het volgende:
eergisteren dat hele ding ingesproeid met wd40 en net wat vacuumslangetjes gefixt. De vorige eigenaar had dat al gedaan zei ie, maar die waren helemaal broos en alle lucht liep erlangs.
Nu dieselde hij iig niet meer bij het uitzetten. Binnenkort maar eens de meettest weer doen dan.
Ik nog nietquote:Op maandag 14 april 2014 18:34 schreef Charged het volgende:
[..]
Zo zie je maar weer,nooit iemand op z'n mooie blauwe ogen vertrouwen...maar je bent tenminste weer een stap vooruit!
Heb ik onder de S40 gehad, waren best prima bandjes voor het geldquote:Op maandag 14 april 2014 18:53 schreef Charged het volgende:
Ik zit trouwens ondertussen te kijken naar een paar nieuwe voorbanden en de Dunlop sp sport fastresponse spreekt me wel aan,heeft iemand hier al ervaring mee?
http://www.profiletyrecen(...)05.50.016.H.FAS.01/1
(ter indicatie in mijn maat)
Thnx voor de reactie.quote:Op maandag 14 april 2014 19:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Heb ik onder de S40 gehad, waren best prima bandjes voor het geld
Met mijn Rainsport 3's ben ik nog niet zo happy. Volgens mij waren zelfs de kale Rainsport 2's beter qua grip
Dirk is erg te spreken over Kumho geloof ik, was goed betaalbaar en beviel hem erg goed.quote:Op maandag 14 april 2014 19:15 schreef Charged het volgende:
[..]
Thnx voor de reactie.
Het is idd een beetje kijken voor een budget,wil er geen Hangnongblabla onder maar een Dunlop SP9090 hoeft ook niet met een 10v-tje.
Hoest verder met je zweedse schone?
Wel balen, kost allemaal geld en tijd zat om het in één keer goed te krijgenquote:
Dan denk ik (zoals ik al voorspelde) dat je het probleem te pakken hebt.quote:Op maandag 14 april 2014 17:26 schreef Hyman het volgende:
eergisteren dat hele ding ingesproeid met wd40 en net wat vacuumslangetjes gefixt. De vorige eigenaar had dat al gedaan zei ie, maar die waren helemaal broos en alle lucht liep erlangs.
Nu dieselde hij iig niet meer bij het uitzetten. Binnenkort maar eens de meettest weer doen dan.
Staat in Nunspeet bij van Olst nog een 760 voor als je delen nodig hebtquote:Op dinsdag 15 april 2014 19:12 schreef Hyman het volgende:
Aha, alleen een beetje jammer dat mijn klepje is afgebroken.
Ik heb er nu net een palletje weer opgelijmd voor het scharnier, eens zien of dat blijft zitten morgen.
Gaaf! Geinige site ook wel. Heeft wel iets weg van de Large.quote:
Voorlopig valt de keuze op een mx5 eerste generatie en die leuk maken voor op het circuit,puur voor de fun eigenlijk...het gaat meer om de lol van het sleutelen als wat anders eigenlijk,zelfs al komt het ding nooit de baan op.quote:
Ha, dat zijn ook leuke wagentjes en zeer betaalbaar ondertussen. Ben benieuwd!quote:Op donderdag 17 april 2014 17:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Voorlopig valt de keuze op een mx5 eerste generatie en die leuk maken voor op het circuit,puur voor de fun eigenlijk...het gaat meer om de lol van het sleutelen als wat anders eigenlijk,zelfs al komt het ding nooit de baan op.
(maar stiekem kijk ik met een scheef oog naar een Amazone of een oude Saab...lekker retro maken..)
Welke van de 3?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:51 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ha, dat zijn ook leuke wagentjes en zeer betaalbaar ondertussen. Ben benieuwd!
Welke motor?quote:Op donderdag 17 april 2014 18:41 schreef Hyman het volgende:
Het was weer hopeloos op de weg vandaagop de heenweg tussen ermelo en utrecht file, en op de terugweg ook al meer dan 11km file.
Uiteindelijk 11 liter benzine verbruikt in de 740, dus ik durf wel te zeggen dat dat het gemiddelde verbruik nu is.Dat scheelt iig alweer.
Maar hij houdt soms wel behoorlijk in. Viel zelfs net uit in de berm, wat zou dat kunnen zijn?
Mja,we moeten er nog eens goed voor gaan zitten...zelfs een D Kadett GTE speelt in de gedachten..quote:Op donderdag 17 april 2014 20:11 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
MX5, dat was de belangrijkste overweging toch?Amazon en oude Saab's zijn natuurlijk ook leuk
Nope,het is een 2 mans hobbyding,dat gaat mijn mede sleutelaar niet oke vinden...ik ook niet,heb niks met het model.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:38 schreef r8v2 het volgende:
Volvo 360 natuurlijk. B230FK/FT erin en gaan met die banaan.
Ziet er mooi uit!quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:13 schreef Hyman het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mét keyless drive haha.
350 euro, 296.000 en hij houdt soms in als ie warm is. En ik moet de fuseekogel rechtsvoor vervangen.quote:Op donderdag 17 april 2014 23:04 schreef Bulbasar het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit!
Hoeveel betaald? hoeveel km op de teller? Wat mankeert eraan?
Ah, de meest hoerige carburateurversie die er isquote:Op donderdag 17 april 2014 22:29 schreef Hyman het volgende:
[..]
B230K. Hij doet het pas wanneer ie warm is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |