abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 april 2014 @ 23:40:42 #226
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_138457776
Never mind,kennelijk normaal :P
pi_138458033
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 23:36 schreef IrishBastard het volgende:
Iemand hier die weet wat het normale aangrijppunt van de koppeling in een V70 Classic TDI is?

Na 3 weken nieuwe koppeling zit ik al weer op minstens de helft van de slag voordat hij begint aan te grijpen, dat lijkt me toch vrij hoog? :{
Nieuwe vloeistof en ontluchten? :P
pi_138458088
Nadat ik mijn accuklem heb vastgezet heb ik geen vage storingen meer gehad op m'n dashboard, met starten en spontaan afslaan.

Fijn spul die Volvo's :D

(dealer heeft contactslot vervangen, niet de moeite genomen om + pool weer goed vast te zetten)
pi_138458291
;(

pi_138462636
niet alleen starten, ook rijden gaat je ook goed af zo te zien :D
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_138463593
Ja, wat was de limiet? :P.
pi_138463866
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:10 schreef r8v2 het volgende:
Ja, wat was de limiet? :P.
80, Alkmaarse weg.
Was er voor het eerst in 8 jaar ofzo.

https://www.google.nl/map(...)cacGU7Gthx6ZHcBg!2e0

Het verbruik met de V50 2.4 weet ik op zo'n 1 op 11,5 te houden dus zo gek doe ik het niet, normaal.
pi_138464262
86 euro, voor een keer naar je gaspedaal kijken :').
pi_138464880
quote:
13s.gif Op donderdag 3 april 2014 10:39 schreef r8v2 het volgende:
86 euro, voor een keer naar je gaspedaal kijken :').
Hij stond op cruise control, echt ieder recht stukje weg doe ik op cc, ideaal.
Alleen stond hij nog ingesteld op het stukje autoweg dat je de eerste 200 meter vanaf de afslag hebt.
Het kan nooit ver van de rotonde gebeurd zijn, die controle want m'n snelheid was daar al aan het zakken dus ik zat daar al op het minnetje te drukken anders was ik wel met 100 geflitst :P

Maarja, te hard is te hard... Ik zeur er niet over...
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:05:53 #235
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138667026
Naast 2 amazon's heb ik nu ook een 740 gekocht.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 8 april 2014 @ 21:13:49 #236
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138667502



Mét keyless drive haha.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138670785
En dat voor die lage prijs, een prima deal! 8-)
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:46:22 #238
347415 r8v2
Relbie.
pi_138673136
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 april 2014 21:13 schreef Hyman het volgende:

Mét keyless drive haha.
Je bedoelt een schroevendraaier? :P.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:47:09 #239
347415 r8v2
Relbie.
pi_138673176
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:10 schreef Bart-Willem het volgende:
En dat voor die lage prijs, een prima deal! 8-)
Waarom ben ik niet verbaasd dat jij er meer vanaf weet :P.
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:48:18 #240
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138673242
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:47 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Waarom ben ik niet verbaasd dat jij er meer vanaf weet :P.
Via de vkv jongerenpagina denk ik zo. Of via mn facebook.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  dinsdag 8 april 2014 @ 22:49:11 #241
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138673301
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:46 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Je bedoelt een schroevendraaier? :P.
Nee, een grote voet drukschakelaar (zo'een die je grootlicht schakelt) door deze in te drukken gaat ie op contact, en met eenzelfde knop erachter draait de startmotor rond.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138676708
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 april 2014 22:48 schreef Hyman het volgende:

[..]

Via de vkv jongerenpagina denk ik zo. Of via mn facebook.
Zjuust, de "onder de 500 Euro"-auto's zonder al te gekke dingen zijn juist de leukste auto's om te kopen en te rijden. :P
  donderdag 10 april 2014 @ 17:20:06 #243
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138732860
hoeveel is het gemiddelde verbruik van een 740 automaat :P?
mijne verbruikte net (op de snelweg en wat stadsverkeer) bij 30km 5 liter benzine.

Das dus 1:6, kan je dat nog verbeteren?
Het is wel een automaat trouwens.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138733778
Die van m'n vrouw rijdt 1 op 11, maar da's eigenlijk alleen maar langere afstanden. Normaal zou je rond de 1 op 9,5 - 1 op 10 zitten. Is het een injectie of carburateur? In geval van het laatste kan het een verkeerde afstelling van de carb zijn en dan zuipt zo'n 740 enorm. Zeker als het 't type is met automatische choke die lekker open blijft hangen. :X
pi_138734379
Ik rij met de 740 Estate, 5-handbak, lh2.4 injectie altijd boven de 1:10 en stads/n-wegverkeer maakt een groot deel uit van de kilometers. Ook met een zware aanhanger! Op langere ritten van bijv. 600KM maar wel 130+ en een volle bak haal ik 1:12,5 in de zomer. Als ik wat minder zou scheuren word het wellicht nog wat beter. Schakelen bij 2000 toeren heb ik niet van gehoord, 50 rij ik ook in de 3 gewoonlijk.

Waarom mensen 1:8 of minder halen met een 740 snap ik niet, laat staan dat ze het accepteren.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 10 april 2014 @ 18:09:42 #246
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138734386
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 17:49 schreef Bart-Willem het volgende:
Die van m'n vrouw rijdt 1 op 11, maar da's eigenlijk alleen maar langere afstanden. Normaal zou je rond de 1 op 9,5 - 1 op 10 zitten. Is het een injectie of carburateur? In geval van het laatste kan het een verkeerde afstelling van de carb zijn en dan zuipt zo'n 740 enorm. Zeker als het 't type is met automatische choke die lekker open blijft hangen. :X
Haha ja nu je het zegt, ik ging net zo even extra kijken. Ik dacht namelijk dat het een injectie was, maar het is dus een B230K. Carburateur dus met automatische choke. Wanneer ie stationair loopt, gaat ie ook wat aan de hoge kant.

Heb je bij zo'n ding ook nog naalden en buizen?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
  donderdag 10 april 2014 @ 18:10:48 #247
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138734417
Dus ik ga binnenkort maar eens die carburateur loshalen en goed schoonmaken iig.

Die auto-choke, is dat een beetje makkelijk te fixen als deze niet goed sluit?
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138735073
Vaak blijft er een veer/klepje hangen en dan loopt 'ie te rijk. Te herkennen aan nadieselen en stationair te hoog in de toeren. :P

Het ding heeft 2 stelschroeven: eentje voor het CO-gehalte (van af blijven, die is zeer waarschijnlijk al goed ivm APK) en eentje om 'm armer/rijker te zetten. Uit m'n hoofd zit eentje richting schutbord (dus zet je je schroevendraaier tussen schutbord en carb erin) en de ander aan de passagierskant en ik meen dat je die moet hebben. :P Ik had dat geklooi toen ook met m'n 84'er 740 automaat en het was even puzzelen tot ik de juiste afstelling had. Let op: dit moet je wel met warme motor doen. ;) Herstel: ik bedenk me net dat de CO-schroef (als het goed is) verzegeld is en dus moet je wel vanuit het schutbord de schroevendraaier erin prikken. :P
  donderdag 10 april 2014 @ 18:41:03 #249
217576 Hyman
tja een beetje raar soms
pi_138735220
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 18:36 schreef Bart-Willem het volgende:
Vaak blijft er een veer/klepje hangen en dan loopt 'ie te rijk. Te herkennen aan nadieselen en stationair te hoog in de toeren. :P
Doet ie allebei idd.
(╯°□°)╯︵ ¡ʞoɟ
pi_138735273
Even gaan pielen met een schroevendraaier dus. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')