Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:55 schreef Basxt het volgende:
ts komt naar buiten om te vragen of ze ergens anders willen afsteken.
Onderbouw je punt eens trouwens. Vanwaar de haat opeens? Ik denk dat dat komt door illegaal vuurwerk..
quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik ben een groot voorstander van een vuurwerkverbod. Het is van de zotte dan particulieren explosieven verschaft krijgen via een legale weg. Dit soort spul is nooit bedoeld geweest als vuurwerk, maar had puur tot doel om oorlogshandelingen te verrichten.
Als vuurwerk volledig verboden wordt, kan de politie zijn werk beter doen. Daarnaast zal er minder schade zijn en minder mensen gehandicapt raken door (illegaal) vuurwerk.
Sowieso vind ik het gebruik van vuurwerk niets minder dan een daad van terreur en dienen de daders in eerste instantie met harde hand te worden terechtgewezen. Daarna moet men vragen gaan stellen aan degene die nog iets te vertellen hebben.
Als je het illegaliseert kun je de daders oppakken en vervolgen voor een tereurdaad.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:57 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ja als het verboden is word er niets afgestoken
ze hebben nu gelukkig geen last van vuurwerk die via andere wegen verkregen zijn afgestoken worden.
wtfquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:56 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.
Als ik met een pistool ga lopen schieten staat de politie binnen een uur voor mijn neus. Maar met illegaal vuurwerk gebeurd dit niet?
en wat zal een verbod dan precies oplossen dan?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:56 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.
Als ik met een pistool ga lopen schieten staat de politie binnen een uur voor mijn neus. Maar met illegaal vuurwerk gebeurd dit niet?
Lolwutquote:Sowieso vind ik het gebruik van vuurwerk niets minder dan een daad van terreur en dienen de daders in eerste instantie met harde hand te worden terechtgewezen. Daarna moet men vragen gaan stellen aan degene die nog iets te vertellen hebben.
WTF, wat heb jij geslikt? tereurdaad?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Als je het illegaliseert kun je de daders oppakken en vervolgen voor een tereurdaad.
Ik hoop daarom ook dat er een paar doden vallen deze jaarwisseling. Misschien dat die discussie dan eens doorgaat na 1 januari.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lolwuten dat zonder argumenten
Oh mensen morgen is deze discussie weer afgelopen
Vuurwapens ook niet dus?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vuurwerk kan je niet verbieden.
nee, maar een ruimteschip weer welquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)-jaarwisseling.dhtmlquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik hoop daarom ook dat er een paar doden vallen deze jaarwisseling. Misschien dat die discussie dan eens doorgaat na 1 januari.
En verband daarin is?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:00 schreef Michael-reader het volgende:
Ben zelf ook een voorstander van een vuurwerkverbod. Vuurwerk is naar mijn mening erg achterhaald. Daarnaast gaat de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven achteruit door de milieuwetgeving maar aan het vuurwerk wordt niets gedaan.
Ik mis nog steeds democratie in Nederland.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:04 schreef Woelwater het volgende:
Ik mis hier op Fok nog steeds die poll waar ik voor of tegen kan stemmen.
of heb hem niet gezien
Ja maar het gaat er juist om dat je het niet kan handhaven als je niet weet wie er illegaal vuurwerk afsteekt. Het is hetzelfde als met een vuurwapen rondlopen, dat valt pas op als je opvalt door de enige te zijn.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:06 schreef Ambicioso het volgende:
De meeste ongelukken gebeuren door illegaal vuurwerk. Dat moeten we verbieden!
Aannames die volgens mij niet opgaan. Zolang de grenzen open zijn en vuurwerk elders zo te koop is zal volgens mij de ellende alleen toenemen want er komt meer illegaal vuurwerk.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Als vuurwerk volledig verboden wordt, kan de politie zijn werk beter doen. Daarnaast zal er minder schade zijn en minder mensen gehandicapt raken door (illegaal) vuurwerk.
Ben je nou echt zo dom?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:07 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Aannames die volgens mij niet opgaan. Zolang de grenzen open zijn en vuurwerk elders zo te koop is zal volgens mij de ellende alleen toenemen want er komt meer illegaal vuurwerk.
Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze het illegale vuurwerk dat nu het land binnenkomt kunnen aanpakken.
Al het vuurwerk dat dit jaar werd afgestoken voor vandaag was illegaal, als ze dat niet kunnen handhaven dan lukt een geheel verbod ook niet.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:07 schreef Hoplahopla het volgende:
Ja maar het gaat er juist om dat je het niet kan handhaven als je niet weet wie er illegaal vuurwerk afsteekt.
waarom is er geen jaarlijks stemming van volk over wel of geen belasting betalen?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:05 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds democratie in Nederland.
Waarom is er nog geen jaarlijkse volksstemming over het toestaan van vuurwerk?
Ben jij nou echt zo dom dat je niet normaal kunt reageren en niet goed kunt lezen?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:08 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ben je nou echt zo dom?
Dus als ik een machinegeweer uit Polen haal en lekker rond ga schieten in Nederland, dan moet het maar kunnen?
Dan zullen we allemaal duimen dat jouw account niet meer actief zal zijn jaquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik hoop daarom ook dat er een paar doden vallen deze jaarwisseling. Misschien dat die discussie dan eens doorgaat na 1 januari.
BS,quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:07 schreef Hoplahopla het volgende:
t gaat er juist om dat je het niet kan handhaven als je niet weet wie er illegaal vuurwerk afsteekt. Het is hetzelfde als met een vuurwapen rondlopen, dat valt pas op als je opvalt door de enige te zijn.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan zullen we allemaal duimen dat jouw account niet meer actief zal zijn ja
Offer je op voor de discussie. Je kunt het!quote:
Allemaalquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan zullen we allemaal duimen dat jouw account niet meer actief zal zijn ja
Wie ben jijquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:12 schreef Woelwater het volgende:
[..]
AllemaalWie heeft jou toestemming gegeven namens mij te spreken?
nogmaal 30 dec is al niet toegestaan, wat zal verbod veranderen? dat ze het zwakkere vuurwerk niet meer kunnen verkrijgen alleen het zwaardere via illegale wegen?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:12 schreef FredvZ het volgende:
Helemaal mee eens met zo`n verbod.
Nederland lijkt wel een warzone op 30/31 december.
Als iedereen zo graag met explosieven wil werken gaan ze maar in het leger.
Tief dan op. Niemand zal je missen. Zelfs je ouders zien je liever gaan. Ik beloof het je. Ga naar Congo of Somalie en ga daar verkondigen wat voor kutland Nederland wel niet is.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Typisch Nederlands...
Oppertunisme ten top. In 1940 was het het uitleveren van de Joden aan de nazi's, 1990 het uitleveren van de nationale munt aan de Europese Unie, in 2013 het uitleveren van van respect in de vorm van de zwarte pietdisciscussie en aan het einde van 2013 zie we liever dat katten hun anus laten opblazen dan dat we onze vuurwerktraditie opgeven.
Wat een kutland is Nederland.
Sodemieter toch op randdebiel.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Typisch Nederlands...
Oppertunisme ten top. In 1940 was het het uitleveren van de Joden aan de nazi's, 1990 het uitleveren van de nationale munt aan de Europese Unie, in 2013 het uitleveren van van respect in de vorm van de zwarte pietdisciscussie en aan het einde van 2013 zie we liever dat katten hun anus laten opblazen dan dat we onze vuurwerktraditie opgeven.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:06 schreef Ambicioso het volgende:
De meeste ongelukken gebeuren door illegaal vuurwerk. Dat moeten we verbieden!
Jij wil over lijken gaan om een verbod in te voeren blijkbaar.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Bron?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef Hoplahopla het volgende:
"Ik denk dat ik volgende jaar maar gewoon het zwaarste vuurwerk ga kopen dat er is en dan tijdens de jaarwisseling naar mensen ga gooien." Dat is de gedachtengang van de gemiddelde Fok!er...
Het al honderd jaar bestaande verbod op dierenmishandeling heeft daar ook niet echt tegen geholpen hè?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:15 schreef Hoplahopla het volgende:
en aan het einde van 2013 zie we liever dat katten hun anus laten opblazen dan dat we onze vuurwerktraditie opgeven.
Nee ik blijf liever. Dan kan ik tenminste iets veranderen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je het niet bevalt rot je maar op
Dan zullen wij je bombarderen tot onze laatste zuchtquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:17 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Nee ik blijf liever. Dan kan ik tenminste iets veranderen.
Net zoals Thích Quảng Đứcquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:17 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Nee ik blijf liever. Dan kan ik tenminste iets veranderen.
Nee gedachte gang van de gemiddelde fokker is net zoals elk weldenkend mens.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef Hoplahopla het volgende:
"Ik denk dat ik volgende jaar maar gewoon het zwaarste vuurwerk ga kopen dat er is en dan tijdens de jaarwisseling naar mensen ga gooien." Dat is de gedachtengang van de gemiddelde Fok!er...
Laten we dan meteen alles legaliseren? Ik vind het wel een geruststellend idee om iedereen vuurwapens te geven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:19 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Nee gedachte gang van de gemiddelde fokker is net zoals elk weldenkend mens.
Gebruiken waar vuurwerk voor bedoeld is. afsteken op de juiste manier en genieten ervan.
Randebielen blijf je altijd houden hoe dan ook.
Een wapenverbod kunnen we ook handhaven, dus waarom een explosieven verbod ook niet?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:14 schreef spoorrails het volgende:
[..]
nogmaal 30 dec is al niet toegestaan, wat zal verbod veranderen? dat ze het zwakkere vuurwerk niet meer kunnen verkrijgen alleen het zwaardere via illegale wegen?
ja dat zal rust ten goede komen
Wauw. Jij snapt het!quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een wapenverbod kunnen we ook handhaven, dus waarom een explosieven verbod ook niet?
Ik heb al legale vuurwapens en ik heb liever niet dat jij ze hebt.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Laten we dan meteen alles legaliseren? Ik vind het wel een geruststellend idee om iedereen vuurwapens te geven.
Laten we dan ook een verbod op vuurwapens of snelheidsovertredingen één dag per jaar afschaffen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
vuurwerk is al verboden, er wordt een uitzondering op het verbod gegeven 1 dag per jaar
Alsof legale vuurwapens bestaan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik heb al legale vuurwapens en ik heb liever niet dat jij ze hebt.
Meen je dit of ben je echt zo dom?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Alsof legale vuurwapens bestaan.
waarom 1 dag?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Laten we dan ook een verbod op vuurwapens of snelheidsovertredingen één dag per jaar afschaffen.
Kan wel, hebben we ook gedaan. Het enige verschil met vuurwerk is dat we dat verbod ook daadwerkelijk uitvoeren.quote:
Vuurwapens geven de mogelijkheid om je te misdragen. Dat jij graag je met je pistooltje wil schieten is geen legitimatie van het bezitten van een moordwapen.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:23 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Meen je dit of ben je echt zo dom?
Omdat er niet een paar honderd wapenwinkels net over de (open en grotendeels ongecontroleerde) grens staan.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een wapenverbod kunnen we ook handhaven, dus waarom een explosieven verbod ook niet?
Grenzen dicht en alles en iedereen controleren...quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat er niet een paar honderd wapenwinkels net over de grens staan.
moet je politie navragen en verder, ook dat lukt niet in NL wapenverbod handhaven.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
ja dombo die bestaanquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Alsof legale vuurwapens bestaan.
Grenzen dicht en grenscontroles uitvoeren omdat jij graag een stille jaarwisseling wilt hebben? Wordt wel bijzonder tijdrovend en duur.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Grenzen dicht en alles en iedereen controleren...
En toch mag ik er van de overheid vijf stuks in bezit hebbenquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Vuurwapens geven de mogelijkheid om je te misdragen. Dat jij graag je met je pistooltje wil schieten is geen legitimatie van het bezitten van een moordwapen.
Als ik mijn zin kreeg stond er op elke hoek een agent en werd je twee keer per dag gevisiteerd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Grenzen dicht en grenscontroles uitvoeren omdat jij graag een stille jaarwisseling wilt hebben? Wordt wel bijzonder tijdrovend en duur.
Wat een geweldig land!quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En toch mag ik er van de overheid vijf stuks in bezit hebben
quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:27 schreef spoorrails het volgende:
toch heeft deze trol weer zijn discussie, dat weer wel
Wauw. En nu?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:27 schreef spoorrails het volgende:
[..]
zeker, staat in top 20 van verschillende ranglijsten.
jawel?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Omdat er niet een paar honderd wapenwinkels net over de (open en grotendeels ongecontroleerde) grens staan.
http://www.goudengids.be/wapenwinkels-munitie/quote:
Vreemd genoeg niet, maar ik durf er best wel op te gokken dat het in beiden net iets lastiger is om een vuurwapen mee te krijgen dan vuurwerk.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat wil je horen, ben je niet bekend met de wapenwetten in andere landen?
Ook niet helemaal waar,quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:38 schreef Woestijnvos het volgende:
De eerste mens die met vuurwerk een aanslag gaat plegen moet nog geboren worden.
dat magquote:Op dinsdag 31 december 2013 18:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Vreemd genoeg niet, maar ik durf er best wel op te gokken dat het in beiden net iets lastiger is om een vuurwapen mee te krijgen dan vuurwerk.
Bullshit.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:56 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Met vuurwerk ook. Alleen 1 dag per jaar gedogen we het.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan wel, hebben we ook gedaan. Het enige verschil met vuurwerk is dat we dat verbod ook daadwerkelijk uitvoeren.
Begrijp je dat je hier ook mee zegt:" als ik mijn zijn kreeg stond er op elke hoek een agent en werd IK twee keer per dag gevisiteerd."?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:26 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Als ik mijn zin kreeg stond er op elke hoek een agent en werd je twee keer per dag gevisiteerd.
Hahaquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik ben een groot voorstander van een vuurwerkverbod. Het is van de zotte dan particulieren explosieven verschaft krijgen via een legale weg. Dit soort spul is nooit bedoeld geweest als vuurwerk, maar had puur tot doel om oorlogshandelingen te verrichten.
Jaja.quote:Op woensdag 1 januari 2014 20:43 schreef deelnemer het volgende:
[..]
2010
KLB / Vandalen blazen kat op met rotje
KLB / Vandalen blazen kat op met rotje
tereurzaad? om haat te zaaien?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef spoorrails het volgende:
[..]
WTF, wat heb jij geslikt? tereurdaad?
Buskruit geeft voornamelijk een stofprobleem, dat regent wel weer uit. Al die mooie kleurtjes zijn verbrandende metalen, dat is veel kwalijker.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:55 schreef RetepV het volgende:
Mijn mening: van alle argumenten om vuurwerk te verbieden, is het milieu-aspect het enige steekhoudende.
En dat kan opgelost worden door modernere brandstoffen te gebruiken dan buskruit. Dat zou bijvoorbeeld dus cellulosenitraat zijn. Maar tja, dat mag niet volgens de wetgeving, want het knalt nogal wat harder dan buskruit.
Misschien moet de overheid gewoon investeren in het vinden van een springstof die goed voor vuurwerk te gebruiken is, maar ook beter voor het milieu is. Dat zou tenminste constructief zijn.
Ok, dan weet ik het zelfs NOG beter gemaakt!quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:02 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Buskruit geeft voornamelijk een stofprobleem, dat regent wel weer uit. Al die mooie kleurtjes zijn verbrandende metalen, dat is veel kwalijker.
... en wie gaat de winkels en opslagruimtes 3 keer zo groot maken om 3 keer zoveel klanten op een dag te kunnen bedienen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:26 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet waarom het al 2 a 3 dagen van te voren verkocht word, men kan beter zo regelen dat je je bestelling gewoon via internet of formulier doet, en op de dag zelf tussen 2 en 7 uur ophaalt.
Verplaats het naar industriegebieden zou ik zeggen, vuurwerkopslag in een woonwijk is meestal niet handig.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:27 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
... en wie gaat de winkels en opslagruimtes 3 keer zo groot maken om 3 keer zoveel klanten op een dag te kunnen bedienen?
Ja, ik vind die linkse zeurpartijen ook zo enorm storendquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:30 schreef gijsman het volgende:
Elk jaar is de discussie er weer, maar dit jaar toch wat erger.
Dat kan niet, elke opslagplaats mag maar een bepaalde hoeveelheid vuurwerk opslaan, ook als het op een industrieterrein is. Over twee dagen verspreiden kan misschien nog net.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:26 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet waarom het al 2 a 3 dagen van te voren verkocht word, men kan beter zo regelen dat je je bestelling gewoon via internet of formulier doet, en op de dag zelf tussen 2 en 7 uur ophaalt.
Ik woon in een volksbuurt (oud-west) maar ik heb echt nog nooit iemand aan zien worden gehouden voor het te vroeg afsteken van vuurwerk, terwijl als ik door mijn buurtje loop zou ik elke 200 meter wel iemand kunnnen aanhouden, denk dat ik volgend jaar eens voor de grap wat burgerarrests gaan doenquote:Op donderdag 9 januari 2014 02:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kan niet, elke opslagplaats mag maar een bepaalde hoeveelheid vuurwerk opslaan, ook als het op een industrieterrein is. Over twee dagen verspreiden kan misschien nog net.
Maar het afsteken van vuurwerk moet toegestaan worden tussen 31 december 22:00 en 1 januari 02:00.
Iedereen die eerder vuurwerk afsteekt moet een forse boete krijgen van minstens 300 euro ofzo. Als je dan even door een volksbuurt in Amsterdam of Den Haag wandelt als politieagent kan de staat in een middag zo duizenden euro's verdienen.
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Een paar uur is meer dan voldoende om vuurwerk af te steken. Ik zou het laten ingaan om 12 uur 's nachts en niet langer dan 2 uur laten duren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 05:34 schreef LogiteX het volgende:
Of gewoon van 31 dec een verplichte vrije dag maken. Kan jij binnen blijven en nooit slachtoffer worden terwijl ze binnen lekker knallen.
Nogmaals, ik pleit niet direct voor een verbod, ik stel slechts dat het verdedigbaar is. Ik leun momenteen geen van beide kanten op. Wat ik wel weet is dat ik een betere handhaving wil van de tijdstippen waarop het wordt afgestoken en wat er wordt afgestoken. Dat zal nog niet meevallen met onze open grenzen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
Er zijn ook goede argumenten voor het verbieden van auto's.
- minder milieuvervuiling en verkwisting van grondstoffen
- minder medische kosten
- minder ongelukken
- minder overlast aangezien we in Nederland klaarblijkelijk niet kunnen handhaven
Verbod cultuur wordt nu wel erg stuitend ja, zoals jij het beschrijft begint dit land op Noord Korea te lijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 03:33 schreef zetalore het volgende:
Alles wat een keer verkeerd gaat gelijk verbieden, ofwel auto ongeluk, gelijk alle auto's verbieden, Politici die een fout maken, gelijk de politiek verbieden. Medische misser? Gelijk alle ziekenhuizen dicht.
Ons Nederlands verbod cultuur is z'n absurditeits grenzen allang gepasseerd. Wie leeft loopt risico, en wij moeten daar mee leren leven in plaats van overal maar een regel voor te verzinnen.
Hetzelfde geld voor oud en nieuw. Stop met zeuren en ga lekker feesten, steek vuurwerk af en heb fun. Als je overal in het leven azijn over giet kun je nergens meer van genieten. En dat doen we hier in Nederland VEELS te veel.
Slachtoffers houd je altijd, in het verkeer, in ziekenhuizen , politiek en met uitgaans gelegenheden. Maar daarom moeten we toch niet stoppen met leven? Het is geneuzel, en ook niet meer dan dat.
Trek deze lijn van alles verbieden door, en we zitten met heel Nederland binnenkort veilig in huis achter de geraniums, en 'vooral niet naar buiten gaan' want dat is onveilig en tegen de regels , doe je dat wel dan krijg je een boete. <- zo zie ik echt de toekomst van Nederland.
D'r is nog echt maar heel erg weinig dat me in Nederland houd met al die kut regels en torenhoge belastingen. Dit kan echt beter geregeld worden, en niet met vuurwerk show's, wie ooit zo'n show bezocht heeft weet dat het helemaal kut is en dat je zowat wordt samengeperst in de menigte, en zelfs veel onveiliger vanwege de mogelijkheid tot massa hysterie als er een keer wat fout gaat.
Dus gewoon afblijven van deze geweldige tradities zoals Sinterklaas, Kerstmis en steek lekker vuurwerk af met oud en nieuw zolang als we "LEVEN" !!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |