abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134933245
Ik ben een groot voorstander van een vuurwerkverbod. Het is van de zotte dan particulieren explosieven verschaft krijgen via een legale weg. Dit soort spul is nooit bedoeld geweest als vuurwerk, maar had puur tot doel om oorlogshandelingen te verrichten.

Als vuurwerk volledig verboden wordt, kan de politie zijn werk beter doen. Daarnaast zal er minder schade zijn en minder mensen gehandicapt raken door (illegaal) vuurwerk.

Sowieso vind ik het gebruik van vuurwerk niets minder dan een daad van terreur en dienen de daders in eerste instantie met harde hand te worden terechtgewezen. Daarna moet men vragen gaan stellen aan degene die nog iets te vertellen hebben.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
pi_134933306
Dit is wel heel erg kort Door de bocht, maar ik ben het met je eens.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:55:13 #3
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_134933315
ts komt naar buiten om te vragen of ze ergens anders willen afsteken.

Onderbouw je punt eens trouwens. Vanwaar de haat opeens? Ik denk dat dat komt door illegaal vuurwerk..
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:56:13 #4
317910 Executioner
AK-47's for everyone!
pi_134933359
Ik wil dat er een verbod op mensen zoals TS komt.
- RELIGION - Treat it like your penis, don't show it off in public and don't shove it down your children's throat.
pi_134933370
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:55 schreef Basxt het volgende:
ts komt naar buiten om te vragen of ze ergens anders willen afsteken.

Onderbouw je punt eens trouwens. Vanwaar de haat opeens? Ik denk dat dat komt door illegaal vuurwerk..
Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.

Als ik met een pistool ga lopen schieten staat de politie binnen een uur voor mijn neus. Maar met illegaal vuurwerk gebeurd dit niet?
pi_134933428
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik ben een groot voorstander van een vuurwerkverbod. Het is van de zotte dan particulieren explosieven verschaft krijgen via een legale weg. Dit soort spul is nooit bedoeld geweest als vuurwerk, maar had puur tot doel om oorlogshandelingen te verrichten.

Als vuurwerk volledig verboden wordt, kan de politie zijn werk beter doen. Daarnaast zal er minder schade zijn en minder mensen gehandicapt raken door (illegaal) vuurwerk.

Sowieso vind ik het gebruik van vuurwerk niets minder dan een daad van terreur en dienen de daders in eerste instantie met harde hand te worden terechtgewezen. Daarna moet men vragen gaan stellen aan degene die nog iets te vertellen hebben.
:')

ja als het verboden is word er niets afgestoken :')

ze hebben nu gelukkig geen last van vuurwerk die via andere wegen verkregen zijn afgestoken worden.
pi_134933448
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:57 schreef spoorrails het volgende:

[..]

ja als het verboden is word er niets afgestoken :')

ze hebben nu gelukkig geen last van vuurwerk die via andere wegen verkregen zijn afgestoken worden.
Als je het illegaliseert kun je de daders oppakken en vervolgen voor een tereurdaad.
  dinsdag 31 december 2013 @ 17:58:40 #8
391391 Basxt
~~WhatsApp Groepsbeheerder~~
pi_134933463
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:56 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.

Als ik met een pistool ga lopen schieten staat de politie binnen een uur voor mijn neus. Maar met illegaal vuurwerk gebeurd dit niet?
wtf
SOMEWHERE THERE IS A TREE, TIRELESSLY PRODUCING OXYGEN SO THAT YOU CAN STAY ALIVE. FIND IT AND APOLOGIZE.
pi_134933475
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:56 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

en wat zal een verbod dan precies oplossen dan?
dat ze nog steeds niet binnen uur bij je staan?
pi_134933485
quote:
Lolwut _O- en dat zonder argumenten :')

Oh mensen morgen is deze discussie weer afgelopen O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_134933494
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:58 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Als je het illegaliseert kun je de daders oppakken en vervolgen voor een tereurdaad.
WTF, wat heb jij geslikt? tereurdaad?
  PR/Manusje van alles dinsdag 31 december 2013 @ 17:59:30 #12
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_134933504
vuurwerk kan je niet verbieden.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_134933506
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:58 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lolwut _O- en dat zonder argumenten :')

Oh mensen morgen is deze discussie weer afgelopen O+
Ik hoop daarom ook dat er een paar doden vallen deze jaarwisseling. Misschien dat die discussie dan eens doorgaat na 1 januari.
pi_134933515
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vuurwerk kan je niet verbieden.
Vuurwapens ook niet dus?
  PR/Manusje van alles dinsdag 31 december 2013 @ 18:00:16 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_134933531
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Vuurwapens ook niet dus?
nee, maar een ruimteschip weer wel :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_134933541
Ben zelf ook een voorstander van een vuurwerkverbod. Vuurwerk is naar mijn mening erg achterhaald. Daarnaast gaat de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven achteruit door de milieuwetgeving maar aan het vuurwerk wordt niets gedaan.
pi_134933562
quote:

[..]

Ik hoop daarom ook dat er een paar doden vallen deze jaarwisseling. Misschien dat die discussie dan eens doorgaat na 1 januari.
http://www.volkskrant.nl/(...)-jaarwisseling.dhtml

astu, bijna elk jaar wel, tjah met roken ook, zelfs meer, ook niet verboden
pi_134933602
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:00 schreef Michael-reader het volgende:
Ben zelf ook een voorstander van een vuurwerkverbod. Vuurwerk is naar mijn mening erg achterhaald. Daarnaast gaat de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven achteruit door de milieuwetgeving maar aan het vuurwerk wordt niets gedaan.
En verband daarin is?
pi_134933608
Doe maar, vroeger was het pas echt leuk dat vuurwerk maar nu is het echt niets :') elke ochtend en middag vuurwerk maar nu is het dood en heb je af en toe van die kleine kinderen die rotjes schieten.

Ik ben voor.
graag op anoniem
pi_134933658
het knalvuurwerk mag van mij wel minder ja, maar legaal knalvuurwerk stelt al gelukkig niet veel meer voor. Siervuurwerk is wel weer mooi :)
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:04:55 #21
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134933683
Ik mis hier op Fok nog steeds die poll waar ik voor of tegen kan stemmen.

of ik heb hem niet gezien
pi_134933700
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:04 schreef Woelwater het volgende:
Ik mis hier op Fok nog steeds die poll waar ik voor of tegen kan stemmen.

of heb hem niet gezien
Ik mis nog steeds democratie in Nederland.

Waarom is er nog geen jaarlijkse volksstemming over het toestaan van vuurwerk?
pi_134933705
Zeikerds. En dan, als het vuurwerk verboden wordt, ga je dan lekker genieten van de stilte in je 1tje met nieuwjaar?

Beter maak je jezelf van kant met je psychologische projectie.
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:06:08 #24
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_134933711
De meeste ongelukken gebeuren door illegaal vuurwerk. Dat moeten we verbieden!
pi_134933752
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:06 schreef Ambicioso het volgende:
Ja maar het gaat er juist om dat je het niet kan handhaven als je niet weet wie er illegaal vuurwerk afsteekt. Het is hetzelfde als met een vuurwapen rondlopen, dat valt pas op als je opvalt door de enige te zijn.
pi_134933757
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Aannames die volgens mij niet opgaan. Zolang de grenzen open zijn en vuurwerk elders zo te koop is zal volgens mij de ellende alleen toenemen want er komt meer illegaal vuurwerk.

Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze het illegale vuurwerk dat nu het land binnenkomt kunnen aanpakken.
pi_134933778
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Aannames die volgens mij niet opgaan. Zolang de grenzen open zijn en vuurwerk elders zo te koop is zal volgens mij de ellende alleen toenemen want er komt meer illegaal vuurwerk.

Laat ze eerst maar eens bewijzen dat ze het illegale vuurwerk dat nu het land binnenkomt kunnen aanpakken.
Ben je nou echt zo dom?

Dus als ik een machinegeweer uit Polen haal en lekker rond ga schieten in Nederland, dan moet het maar kunnen?
pi_134933818
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:07 schreef Hoplahopla het volgende:
Ja maar het gaat er juist om dat je het niet kan handhaven als je niet weet wie er illegaal vuurwerk afsteekt.
Al het vuurwerk dat dit jaar werd afgestoken voor vandaag was illegaal, als ze dat niet kunnen handhaven dan lukt een geheel verbod ook niet.
pi_134933830
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:05 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ik mis nog steeds democratie in Nederland.

Waarom is er nog geen jaarlijkse volksstemming over het toestaan van vuurwerk?
waarom is er geen jaarlijks stemming van volk over wel of geen belasting betalen?
pi_134933847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:08 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo dom?

Dus als ik een machinegeweer uit Polen haal en lekker rond ga schieten in Nederland, dan moet het maar kunnen?
Ben jij nou echt zo dom dat je niet normaal kunt reageren en niet goed kunt lezen?
pi_134933857
quote:

[..]

Dan zullen we allemaal duimen dat jouw account niet meer actief zal zijn ja O+
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_134933892
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:07 schreef Hoplahopla het volgende:
t gaat er juist om dat je het niet kan handhaven als je niet weet wie er illegaal vuurwerk afsteekt. Het is hetzelfde als met een vuurwapen rondlopen, dat valt pas op als je opvalt door de enige te zijn.
BS,

sinds vanmorgen 10u is het pas legaal om vuurwerk af te steken tot vannacht 2 uur. eerder en later is elke vorm van vuurwerk niet toegestaan. Maar dan nog steeds worden vuurwerk afstekers niet aangepakt. Dit zal dus ook niet veel veranderen door een compleet verbod. Maar alleen door strengere handhaving. Zoals in Rotterdam en Den Haag is gebeurd en overlast minder was.
pi_134933894
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

pi_134933905
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:12 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Offer je op voor de discussie. Je kunt het!
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:12:39 #35
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_134933906
Helemaal mee eens met zo`n verbod.
Nederland lijkt wel een warzone op 30/31 december.

Als iedereen zo graag met explosieven wil werken gaan ze maar in het leger.
So we just called him Fred
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:12:49 #36
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134933914
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Allemaal :? Wie heeft jou toestemming gegeven om namens mij te spreken?
pi_134933936
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Allemaal :? Wie heeft jou toestemming gegeven namens mij te spreken?
Wie ben jij :')_!
pi_134933946
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:12 schreef FredvZ het volgende:
Helemaal mee eens met zo`n verbod.
Nederland lijkt wel een warzone op 30/31 december.

Als iedereen zo graag met explosieven wil werken gaan ze maar in het leger.
nogmaal 30 dec is al niet toegestaan, wat zal verbod veranderen? dat ze het zwakkere vuurwerk niet meer kunnen verkrijgen alleen het zwaardere via illegale wegen?

ja dat zal rust ten goede komen
pi_134933957
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wie ben jij :')_!
woelwater, goed om vuurwerk mee te blussen
pi_134933977
Typisch Nederlands...

Oppertunisme ten top. In 1940 was het het uitleveren van de Joden aan de nazi's, 1990 het uitleveren van de nationale munt aan de Europese Unie, in 2013 het uitleveren van van respect in de vorm van de zwarte pietdisciscussie en aan het einde van 2013 zie we liever dat katten hun anus laten opblazen dan dat we onze vuurwerktraditie opgeven.

Wat een kutland is Nederland.
pi_134934002
"Ik denk dat ik volgende jaar maar gewoon het zwaarste vuurwerk ga kopen dat er is en dan tijdens de jaarwisseling naar mensen ga gooien." Dat is de gedachtengang van de gemiddelde Fok!er... :')
pi_134934012
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:15 schreef Hoplahopla het volgende:
Typisch Nederlands...

Oppertunisme ten top. In 1940 was het het uitleveren van de Joden aan de nazi's, 1990 het uitleveren van de nationale munt aan de Europese Unie, in 2013 het uitleveren van van respect in de vorm van de zwarte pietdisciscussie en aan het einde van 2013 zie we liever dat katten hun anus laten opblazen dan dat we onze vuurwerktraditie opgeven.

Tief dan op. Niemand zal je missen. Zelfs je ouders zien je liever gaan. Ik beloof het je. Ga naar Congo of Somalie en ga daar verkondigen wat voor kutland Nederland wel niet is.
pi_134934016
quote:
Typisch Nederlands...

Sodemieter toch op randdebiel.
Jij bent bijna net zo gek als die tyfus mongool die die kat opgeblazen heeft.
heeft totaal niets met vuurwerk te maken gehad, maar alles met die gozer. had het ook kat kunnen doden met mes ofzo....
pi_134934017
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:06 schreef Ambicioso het volgende:
_O-
illegaal = verboden

quote:

[..]

Jij wil over lijken gaan om een verbod in te voeren blijkbaar. :o
pi_134934021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef Hoplahopla het volgende:
"Ik denk dat ik volgende jaar maar gewoon het zwaarste vuurwerk ga kopen dat er is en dan tijdens de jaarwisseling naar mensen ga gooien." Dat is de gedachtengang van de gemiddelde Fok!er... :')
Bron?
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:17:21 #48
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_134934035
quote:
en aan het einde van 2013 zie we liever dat katten hun anus laten opblazen dan dat we onze vuurwerktraditie opgeven.

Het al honderd jaar bestaande verbod op dierenmishandeling heeft daar ook niet echt tegen geholpen hč?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:17:25 #49
393211 Ambicioso
Bzzt electricity
pi_134934039
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef DemonRage het volgende:

[..]

_O-
illegaal = verboden

Hehe
pi_134934042
quote:
8s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Als je het niet bevalt rot je maar op
Nee ik blijf liever. Dan kan ik tenminste iets veranderen.
pi_134934057
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:17 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Dan zullen wij je bombarderen tot onze laatste zucht
CHARGEEEEEEEE
pi_134934076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:17 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Net zoals Thích Quảng Đức _O_
pi_134934129
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef Hoplahopla het volgende:
Nee gedachte gang van de gemiddelde fokker is net zoals elk weldenkend mens.

Gebruiken waar vuurwerk voor bedoeld is. afsteken op de juiste manier en genieten ervan.

Randebielen blijf je altijd houden hoe dan ook.
pi_134934186
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:19 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Nee gedachte gang van de gemiddelde fokker is net zoals elk weldenkend mens.

Gebruiken waar vuurwerk voor bedoeld is. afsteken op de juiste manier en genieten ervan.

Randebielen blijf je altijd houden hoe dan ook.
Laten we dan meteen alles legaliseren? Ik vind het wel een geruststellend idee om iedereen vuurwapens te geven.
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:21:37 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_134934195
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:14 schreef spoorrails het volgende:

[..]

nogmaal 30 dec is al niet toegestaan, wat zal verbod veranderen? dat ze het zwakkere vuurwerk niet meer kunnen verkrijgen alleen het zwaardere via illegale wegen?

ja dat zal rust ten goede komen
Een wapenverbod kunnen we ook handhaven, dus waarom een explosieven verbod ook niet?
So we just called him Fred
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:21:49 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134934204
vuurwerk is al verboden, er wordt een uitzondering op het verbod gegeven 1 dag per jaar
pi_134934206
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Een wapenverbod kunnen we ook handhaven, dus waarom een explosieven verbod ook niet?
Wauw. Jij snapt het!
pi_134934217
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Laten we dan meteen alles legaliseren? Ik vind het wel een geruststellend idee om iedereen vuurwapens te geven.
Ik heb al legale vuurwapens en ik heb liever niet dat jij ze hebt.
pi_134934222
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
vuurwerk is al verboden, er wordt een uitzondering op het verbod gegeven 1 dag per jaar
Laten we dan ook een verbod op vuurwapens of snelheidsovertredingen één dag per jaar afschaffen.
pi_134934242
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb al legale vuurwapens en ik heb liever niet dat jij ze hebt.
Alsof legale vuurwapens bestaan. :')
pi_134934252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Meen je dit of ben je echt zo dom?
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:23:29 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134934265
quote:

[..]

Laten we dan ook een verbod op vuurwapens of snelheidsovertredingen één dag per jaar afschaffen.
waarom 1 dag? :')
pi_134934279
quote:

[..]

Vuurwapens ook niet dus?
Kan wel, hebben we ook gedaan. Het enige verschil met vuurwerk is dat we dat verbod ook daadwerkelijk uitvoeren.
pi_134934301
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Meen je dit of ben je echt zo dom?
Vuurwapens geven de mogelijkheid om je te misdragen. Dat jij graag je met je pistooltje wil schieten is geen legitimatie van het bezitten van een moordwapen.
pi_134934307
quote:

[..]

Omdat er niet een paar honderd wapenwinkels net over de (open en grotendeels ongecontroleerde) grens staan.
pi_134934333
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat er niet een paar honderd wapenwinkels net over de grens staan.
Grenzen dicht en alles en iedereen controleren...

pi_134934353
quote:

[..]

moet je politie navragen en verder, ook dat lukt niet in NL wapenverbod handhaven.

ja de mensen die keurig en netjes hun wapens aangeven worden eens in de 2 jaar gecontroleerd, maar ondertussen worden er heel wat mensen overhoop geknald.

Dus ja, zelfs dat word niet 100% gehandhaafd.

verder is legaal vuurwerk verre van een explosief, ja je kan je hand kwijtraken als je het heel verkeerd doet.
Rest is al verboden en word slecht gehandhaaft
pi_134934362
quote:

[..]

ja dombo die bestaan :')
pi_134934365
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Grenzen dicht en alles en iedereen controleren...

Grenzen dicht en grenscontroles uitvoeren omdat jij graag een stille jaarwisseling wilt hebben? Wordt wel bijzonder tijdrovend en duur.
pi_134934388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Vuurwapens geven de mogelijkheid om je te misdragen. Dat jij graag je met je pistooltje wil schieten is geen legitimatie van het bezitten van een moordwapen.
En toch mag ik er van de overheid vijf stuks in bezit hebben O+
pi_134934398
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Grenzen dicht en grenscontroles uitvoeren omdat jij graag een stille jaarwisseling wilt hebben? Wordt wel bijzonder tijdrovend en duur.
Als ik mijn zin kreeg stond er op elke hoek een agent en werd je twee keer per dag gevisiteerd. :')
pi_134934406
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En toch mag ik er van de overheid vijf stuks in bezit hebben O+
Wat een geweldig land!
pi_134934412
toch heeft deze trol weer zijn discussie, dat weer wel :)
pi_134934418
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:27 schreef spoorrails het volgende:
toch heeft deze trol weer zijn discussie, dat weer wel :)
pi_134934432
Ik had 'm al gepost op de Frontpage, maar hier nog maar een keer:

Indien deze regel ingevoerd zal worden, hoop ik dat er verschil zal gemaakt worden tussen stad en platteland. Hier in een klein dorp valt het best allemaal mee, maar ik snap dat het vuurwerkgeweld in een stad met meer dan 35.000 inwoners nogal overlast kan veroorzaken.

Bovendien is er meer sociale controle in een dorp dan in een stad, waar de jeugd massaal illegaal (knal)vuurwerk koopt, waarbij de explosieven je om de oren vliegen. Hier houdt het, rond een uur of 11, op met knallen.

Indien een vuurwerkshow gemeentelijk wordt geregeld, moet ik 15 kilometer naar de hoofdplaats van deze gemeente rijden / fietsen / lopen om in de lucht schietend kruit te mogen bewonderen. Helemaal geen probleem, maar denk eens aan de ouders met hun kleine kinderen. Die willen ook hun oude jaar verruilen met het nieuwe jaar met behulp van vuurpijlen en cakes, hierbij in gedachte houdend dat het jonge gebroed rond tienen al het nest in gaat. Dan denkt een ouder al gauw 'och laat maar, dan geen vuurwerk te zien'. Dat is jammer voor zo'n kind.

Hetzelfde met de regel dat er op verschillende snelwegen in Nederland de wijziging werd doorgevoerd om niet 120 km/u te mogen rijden, maar 130. Ik zie echter het verschil niet in snelheid om afstand af te leggen tussen Heerenveen en Sneek, wanneer ik 130 rijd in plaats van 120. De twee minuten besparing lever ik weer in wanneer ik (opgeteld) moet wachten voor de stoplichten, of iemand anders moet voor laten gaan op de rotonde.

Ik denk dat het verbod op vuurwerk alleen maar voor meer problemen zorgt, omdat de mens niet ingesteld is om continu allerlei regels te volgen. Van een hongerige wolf in een kooi omringd met allerlei soorten vlees kun je ook niet verwachten dat deze rustig blijft.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')