Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:55 schreef Basxt het volgende:
ts komt naar buiten om te vragen of ze ergens anders willen afsteken.
Onderbouw je punt eens trouwens. Vanwaar de haat opeens? Ik denk dat dat komt door illegaal vuurwerk..
quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik ben een groot voorstander van een vuurwerkverbod. Het is van de zotte dan particulieren explosieven verschaft krijgen via een legale weg. Dit soort spul is nooit bedoeld geweest als vuurwerk, maar had puur tot doel om oorlogshandelingen te verrichten.
Als vuurwerk volledig verboden wordt, kan de politie zijn werk beter doen. Daarnaast zal er minder schade zijn en minder mensen gehandicapt raken door (illegaal) vuurwerk.
Sowieso vind ik het gebruik van vuurwerk niets minder dan een daad van terreur en dienen de daders in eerste instantie met harde hand te worden terechtgewezen. Daarna moet men vragen gaan stellen aan degene die nog iets te vertellen hebben.
Als je het illegaliseert kun je de daders oppakken en vervolgen voor een tereurdaad.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:57 schreef spoorrails het volgende:
[..]
ja als het verboden is word er niets afgestoken
ze hebben nu gelukkig geen last van vuurwerk die via andere wegen verkregen zijn afgestoken worden.
wtfquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:56 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.
Als ik met een pistool ga lopen schieten staat de politie binnen een uur voor mijn neus. Maar met illegaal vuurwerk gebeurd dit niet?
en wat zal een verbod dan precies oplossen dan?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:56 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Toelaten van iets kan slechts wanneer het zeker is dat excessen vervolgt kunnen worden. Dat is de reden dat vuurwapens zo "zwaar" zijn gereguleerd.
Als ik met een pistool ga lopen schieten staat de politie binnen een uur voor mijn neus. Maar met illegaal vuurwerk gebeurd dit niet?
Lolwutquote:Sowieso vind ik het gebruik van vuurwerk niets minder dan een daad van terreur en dienen de daders in eerste instantie met harde hand te worden terechtgewezen. Daarna moet men vragen gaan stellen aan degene die nog iets te vertellen hebben.
WTF, wat heb jij geslikt? tereurdaad?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:58 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Als je het illegaliseert kun je de daders oppakken en vervolgen voor een tereurdaad.
Ik hoop daarom ook dat er een paar doden vallen deze jaarwisseling. Misschien dat die discussie dan eens doorgaat na 1 januari.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:58 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Lolwuten dat zonder argumenten
Oh mensen morgen is deze discussie weer afgelopen
Vuurwapens ook niet dus?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
vuurwerk kan je niet verbieden.
nee, maar een ruimteschip weer welquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)-jaarwisseling.dhtmlquote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik hoop daarom ook dat er een paar doden vallen deze jaarwisseling. Misschien dat die discussie dan eens doorgaat na 1 januari.
En verband daarin is?quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:00 schreef Michael-reader het volgende:
Ben zelf ook een voorstander van een vuurwerkverbod. Vuurwerk is naar mijn mening erg achterhaald. Daarnaast gaat de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven achteruit door de milieuwetgeving maar aan het vuurwerk wordt niets gedaan.
Ik mis nog steeds democratie in Nederland.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:04 schreef Woelwater het volgende:
Ik mis hier op Fok nog steeds die poll waar ik voor of tegen kan stemmen.
of heb hem niet gezien
Ja maar het gaat er juist om dat je het niet kan handhaven als je niet weet wie er illegaal vuurwerk afsteekt. Het is hetzelfde als met een vuurwapen rondlopen, dat valt pas op als je opvalt door de enige te zijn.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:06 schreef Ambicioso het volgende:
De meeste ongelukken gebeuren door illegaal vuurwerk. Dat moeten we verbieden!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |