abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134934057
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:17 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Nee ik blijf liever. Dan kan ik tenminste iets veranderen.
Dan zullen wij je bombarderen tot onze laatste zucht
CHARGEEEEEEEE
pi_134934076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:17 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Nee ik blijf liever. Dan kan ik tenminste iets veranderen.
Net zoals Thích Quảng Đức _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_134934129
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:16 schreef Hoplahopla het volgende:
"Ik denk dat ik volgende jaar maar gewoon het zwaarste vuurwerk ga kopen dat er is en dan tijdens de jaarwisseling naar mensen ga gooien." Dat is de gedachtengang van de gemiddelde Fok!er... :')
Nee gedachte gang van de gemiddelde fokker is net zoals elk weldenkend mens.

Gebruiken waar vuurwerk voor bedoeld is. afsteken op de juiste manier en genieten ervan.

Randebielen blijf je altijd houden hoe dan ook.
pi_134934186
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:19 schreef spoorrails het volgende:

[..]

Nee gedachte gang van de gemiddelde fokker is net zoals elk weldenkend mens.

Gebruiken waar vuurwerk voor bedoeld is. afsteken op de juiste manier en genieten ervan.

Randebielen blijf je altijd houden hoe dan ook.
Laten we dan meteen alles legaliseren? Ik vind het wel een geruststellend idee om iedereen vuurwapens te geven.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:21:37 #55
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_134934195
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:14 schreef spoorrails het volgende:

[..]

nogmaal 30 dec is al niet toegestaan, wat zal verbod veranderen? dat ze het zwakkere vuurwerk niet meer kunnen verkrijgen alleen het zwaardere via illegale wegen?

ja dat zal rust ten goede komen
Een wapenverbod kunnen we ook handhaven, dus waarom een explosieven verbod ook niet?
So we just called him Fred
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:21:49 #56
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134934204
vuurwerk is al verboden, er wordt een uitzondering op het verbod gegeven 1 dag per jaar
pi_134934206
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Een wapenverbod kunnen we ook handhaven, dus waarom een explosieven verbod ook niet?
Wauw. Jij snapt het!
pi_134934217
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Laten we dan meteen alles legaliseren? Ik vind het wel een geruststellend idee om iedereen vuurwapens te geven.
Ik heb al legale vuurwapens en ik heb liever niet dat jij ze hebt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_134934222
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:21 schreef Life2.0 het volgende:
vuurwerk is al verboden, er wordt een uitzondering op het verbod gegeven 1 dag per jaar
Laten we dan ook een verbod op vuurwapens of snelheidsovertredingen één dag per jaar afschaffen.
pi_134934242
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik heb al legale vuurwapens en ik heb liever niet dat jij ze hebt.
Alsof legale vuurwapens bestaan. :')
pi_134934252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Meen je dit of ben je echt zo dom?
  dinsdag 31 december 2013 @ 18:23:29 #62
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134934265
quote:

[..]

Laten we dan ook een verbod op vuurwapens of snelheidsovertredingen één dag per jaar afschaffen.
waarom 1 dag? :')
pi_134934279
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Vuurwapens ook niet dus?
Kan wel, hebben we ook gedaan. Het enige verschil met vuurwerk is dat we dat verbod ook daadwerkelijk uitvoeren.
pi_134934301
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Meen je dit of ben je echt zo dom?
Vuurwapens geven de mogelijkheid om je te misdragen. Dat jij graag je met je pistooltje wil schieten is geen legitimatie van het bezitten van een moordwapen.
pi_134934307
quote:

[..]

Omdat er niet een paar honderd wapenwinkels net over de (open en grotendeels ongecontroleerde) grens staan.
pi_134934333
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Omdat er niet een paar honderd wapenwinkels net over de grens staan.
Grenzen dicht en alles en iedereen controleren...

:')
pi_134934353
quote:

[..]

moet je politie navragen en verder, ook dat lukt niet in NL wapenverbod handhaven.

ja de mensen die keurig en netjes hun wapens aangeven worden eens in de 2 jaar gecontroleerd, maar ondertussen worden er heel wat mensen overhoop geknald.

Dus ja, zelfs dat word niet 100% gehandhaafd.

verder is legaal vuurwerk verre van een explosief, ja je kan je hand kwijtraken als je het heel verkeerd doet.
Rest is al verboden en word slecht gehandhaaft
pi_134934362
quote:

[..]

ja dombo die bestaan :')
pi_134934365
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Grenzen dicht en alles en iedereen controleren...

:')
Grenzen dicht en grenscontroles uitvoeren omdat jij graag een stille jaarwisseling wilt hebben? Wordt wel bijzonder tijdrovend en duur.
pi_134934388
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:24 schreef Hoplahopla het volgende:

[..]

Vuurwapens geven de mogelijkheid om je te misdragen. Dat jij graag je met je pistooltje wil schieten is geen legitimatie van het bezitten van een moordwapen.
En toch mag ik er van de overheid vijf stuks in bezit hebben O+
pi_134934398
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:25 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Grenzen dicht en grenscontroles uitvoeren omdat jij graag een stille jaarwisseling wilt hebben? Wordt wel bijzonder tijdrovend en duur.
Als ik mijn zin kreeg stond er op elke hoek een agent en werd je twee keer per dag gevisiteerd. :')
pi_134934406
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En toch mag ik er van de overheid vijf stuks in bezit hebben O+
Wat een geweldig land!
pi_134934412
toch heeft deze trol weer zijn discussie, dat weer wel :)
pi_134934418
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 december 2013 18:27 schreef spoorrails het volgende:
toch heeft deze trol weer zijn discussie, dat weer wel :)
pi_134934432
Ik had 'm al gepost op de Frontpage, maar hier nog maar een keer:

Indien deze regel ingevoerd zal worden, hoop ik dat er verschil zal gemaakt worden tussen stad en platteland. Hier in een klein dorp valt het best allemaal mee, maar ik snap dat het vuurwerkgeweld in een stad met meer dan 35.000 inwoners nogal overlast kan veroorzaken.

Bovendien is er meer sociale controle in een dorp dan in een stad, waar de jeugd massaal illegaal (knal)vuurwerk koopt, waarbij de explosieven je om de oren vliegen. Hier houdt het, rond een uur of 11, op met knallen.

Indien een vuurwerkshow gemeentelijk wordt geregeld, moet ik 15 kilometer naar de hoofdplaats van deze gemeente rijden / fietsen / lopen om in de lucht schietend kruit te mogen bewonderen. Helemaal geen probleem, maar denk eens aan de ouders met hun kleine kinderen. Die willen ook hun oude jaar verruilen met het nieuwe jaar met behulp van vuurpijlen en cakes, hierbij in gedachte houdend dat het jonge gebroed rond tienen al het nest in gaat. Dan denkt een ouder al gauw 'och laat maar, dan geen vuurwerk te zien'. Dat is jammer voor zo'n kind.

Hetzelfde met de regel dat er op verschillende snelwegen in Nederland de wijziging werd doorgevoerd om niet 120 km/u te mogen rijden, maar 130. Ik zie echter het verschil niet in snelheid om afstand af te leggen tussen Heerenveen en Sneek, wanneer ik 130 rijd in plaats van 120. De twee minuten besparing lever ik weer in wanneer ik (opgeteld) moet wachten voor de stoplichten, of iemand anders moet voor laten gaan op de rotonde.

Ik denk dat het verbod op vuurwerk alleen maar voor meer problemen zorgt, omdat de mens niet ingesteld is om continu allerlei regels te volgen. Van een hongerige wolf in een kooi omringd met allerlei soorten vlees kun je ook niet verwachten dat deze rustig blijft.
Google is your friend, abuse your friends
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')