tereurzaad? om haat te zaaien?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:59 schreef spoorrails het volgende:
[..]
WTF, wat heb jij geslikt? tereurdaad?
Buskruit geeft voornamelijk een stofprobleem, dat regent wel weer uit. Al die mooie kleurtjes zijn verbrandende metalen, dat is veel kwalijker.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:55 schreef RetepV het volgende:
Mijn mening: van alle argumenten om vuurwerk te verbieden, is het milieu-aspect het enige steekhoudende.
En dat kan opgelost worden door modernere brandstoffen te gebruiken dan buskruit. Dat zou bijvoorbeeld dus cellulosenitraat zijn. Maar tja, dat mag niet volgens de wetgeving, want het knalt nogal wat harder dan buskruit.
Misschien moet de overheid gewoon investeren in het vinden van een springstof die goed voor vuurwerk te gebruiken is, maar ook beter voor het milieu is. Dat zou tenminste constructief zijn.
Ok, dan weet ik het zelfs NOG beter gemaakt!quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:02 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Buskruit geeft voornamelijk een stofprobleem, dat regent wel weer uit. Al die mooie kleurtjes zijn verbrandende metalen, dat is veel kwalijker.
... en wie gaat de winkels en opslagruimtes 3 keer zo groot maken om 3 keer zoveel klanten op een dag te kunnen bedienen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:26 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet waarom het al 2 a 3 dagen van te voren verkocht word, men kan beter zo regelen dat je je bestelling gewoon via internet of formulier doet, en op de dag zelf tussen 2 en 7 uur ophaalt.
Verplaats het naar industriegebieden zou ik zeggen, vuurwerkopslag in een woonwijk is meestal niet handig.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:27 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
... en wie gaat de winkels en opslagruimtes 3 keer zo groot maken om 3 keer zoveel klanten op een dag te kunnen bedienen?
Ja, ik vind die linkse zeurpartijen ook zo enorm storendquote:Op woensdag 8 januari 2014 15:30 schreef gijsman het volgende:
Elk jaar is de discussie er weer, maar dit jaar toch wat erger.
Dat kan niet, elke opslagplaats mag maar een bepaalde hoeveelheid vuurwerk opslaan, ook als het op een industrieterrein is. Over twee dagen verspreiden kan misschien nog net.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:26 schreef raptorix het volgende:
Ik snap niet waarom het al 2 a 3 dagen van te voren verkocht word, men kan beter zo regelen dat je je bestelling gewoon via internet of formulier doet, en op de dag zelf tussen 2 en 7 uur ophaalt.
Ik woon in een volksbuurt (oud-west) maar ik heb echt nog nooit iemand aan zien worden gehouden voor het te vroeg afsteken van vuurwerk, terwijl als ik door mijn buurtje loop zou ik elke 200 meter wel iemand kunnnen aanhouden, denk dat ik volgend jaar eens voor de grap wat burgerarrests gaan doenquote:Op donderdag 9 januari 2014 02:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat kan niet, elke opslagplaats mag maar een bepaalde hoeveelheid vuurwerk opslaan, ook als het op een industrieterrein is. Over twee dagen verspreiden kan misschien nog net.
Maar het afsteken van vuurwerk moet toegestaan worden tussen 31 december 22:00 en 1 januari 02:00.
Iedereen die eerder vuurwerk afsteekt moet een forse boete krijgen van minstens 300 euro ofzo. Als je dan even door een volksbuurt in Amsterdam of Den Haag wandelt als politieagent kan de staat in een middag zo duizenden euro's verdienen.
Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Een paar uur is meer dan voldoende om vuurwerk af te steken. Ik zou het laten ingaan om 12 uur 's nachts en niet langer dan 2 uur laten duren.quote:Op donderdag 9 januari 2014 05:34 schreef LogiteX het volgende:
Of gewoon van 31 dec een verplichte vrije dag maken. Kan jij binnen blijven en nooit slachtoffer worden terwijl ze binnen lekker knallen.
Nogmaals, ik pleit niet direct voor een verbod, ik stel slechts dat het verdedigbaar is. Ik leun momenteen geen van beide kanten op. Wat ik wel weet is dat ik een betere handhaving wil van de tijdstippen waarop het wordt afgestoken en wat er wordt afgestoken. Dat zal nog niet meevallen met onze open grenzen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:33 schreef Janneke141 het volgende:
Er zijn ook goede argumenten voor het verbieden van auto's.
- minder milieuvervuiling en verkwisting van grondstoffen
- minder medische kosten
- minder ongelukken
- minder overlast aangezien we in Nederland klaarblijkelijk niet kunnen handhaven
Verbod cultuur wordt nu wel erg stuitend ja, zoals jij het beschrijft begint dit land op Noord Korea te lijken.quote:Op maandag 13 januari 2014 03:33 schreef zetalore het volgende:
Alles wat een keer verkeerd gaat gelijk verbieden, ofwel auto ongeluk, gelijk alle auto's verbieden, Politici die een fout maken, gelijk de politiek verbieden. Medische misser? Gelijk alle ziekenhuizen dicht.
Ons Nederlands verbod cultuur is z'n absurditeits grenzen allang gepasseerd. Wie leeft loopt risico, en wij moeten daar mee leren leven in plaats van overal maar een regel voor te verzinnen.
Hetzelfde geld voor oud en nieuw. Stop met zeuren en ga lekker feesten, steek vuurwerk af en heb fun. Als je overal in het leven azijn over giet kun je nergens meer van genieten. En dat doen we hier in Nederland VEELS te veel.
Slachtoffers houd je altijd, in het verkeer, in ziekenhuizen , politiek en met uitgaans gelegenheden. Maar daarom moeten we toch niet stoppen met leven? Het is geneuzel, en ook niet meer dan dat.
Trek deze lijn van alles verbieden door, en we zitten met heel Nederland binnenkort veilig in huis achter de geraniums, en 'vooral niet naar buiten gaan' want dat is onveilig en tegen de regels , doe je dat wel dan krijg je een boete. <- zo zie ik echt de toekomst van Nederland.
D'r is nog echt maar heel erg weinig dat me in Nederland houd met al die kut regels en torenhoge belastingen. Dit kan echt beter geregeld worden, en niet met vuurwerk show's, wie ooit zo'n show bezocht heeft weet dat het helemaal kut is en dat je zowat wordt samengeperst in de menigte, en zelfs veel onveiliger vanwege de mogelijkheid tot massa hysterie als er een keer wat fout gaat.
Dus gewoon afblijven van deze geweldige tradities zoals Sinterklaas, Kerstmis en steek lekker vuurwerk af met oud en nieuw zolang als we "LEVEN" !!!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |