Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft er eigenlijk iemand al gereserveerd voor de 3e van januari?
quote:
Op maandag 30 december 2013 16:44 schreef Irritatie100 het volgende: Nu wordt het wel een dilemma dus. Of slapen in de trein zodat ik het 's avonds langer uithou of alvast aan het bier in de trein
Alvast aan de pils, een dutje tussendoor is nog veel slechter
Ik heb het afgelopen jaar elke dag naar Amsterdam gereisd. Trein van 7.42 en daarin sliep ik al-tijd (reis van een uurtje). Kwam ik altijd veel fitter uit dan dat ik er in ging
Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef Irritatie100 het volgende: Wát een kloteauto die Astra. Ik waai alle kanten op op de snelweg, hij draait 4000rpm bij 130 op de teller en op de oprit werd ik er uitgereden door een Kever uit 1970
Ik leef met je mee, moest een tijdje geleden een Astra station rijden met de 1.3 ctdi: 95 pk, 0-100 in 15 seconden. Moet je voorstellen, de nieuwprijs van de uitvoering die ik reed kostte +- 30k. Voor dat geld krijg je dus een auto die langzamer is dan een Aygo, maar ruim 3x zoveel kost.
--- Noobvraagje: waarom zijn er rond de maandwissel meer ritten dan anders?
Als iedereen even wil bevestigen dat die komt, en zichzelf anders even van de lijst af wil halen. Dan kan het juiste aantal worden gereserveerd
Waar: Kartfabrique, Utrecht Hoelaat:19:30 uur Heeft iedereen ruim de tijd om evt uit werk hiernaar toe te komen en na die tijd weer naar alle uithoeken van het land
Op maandag 30 december 2013 17:42 schreef bokkepoot het volgende: Ik doe ook mee, als er nog mensen uit de omgeving nunspeet mee willen kachelen kan dat allemaal...
Ik wil eventueel ook wel mensen oppikken vanuit het C.S. in Utrecht.
Mits ik optijd klaar ben met werken, anders laat ik me even afzetten ter plekke
Station Maarssen is op anderhalve km, als je vanaf daar kan pendelen vind ik het ook prima Vlakbij Utrecht station is het een ramp om te rijden/stoppen met de auto.
Vandaag telt waarschijnlijk wel als grootste ongeluksdag die ik heb meegemaakt voor AR.
1. Veolia rijdt met Lijn 2 in Breda de vakantiedienstregeling, maar geeft dit niet door aan 9292. Toen ik het navroeg aan het loket op Breda Centraal beweerden ze dat alle bussen de normale dienstregeling reden. De buschauffeur zei wat anders. 2. Datzelfde loket weet niks over Veolia dienstregelingen in andere gemeentes. Ze verwezen me naar het loket van op station Roosendaal. Dat bestaat niet. 3. In Roosendaal werd de normale dienstregeling gereden, op het eerste gezicht. Ik neem bus 104 richting Bergen op Zoom, stap uit in Wouw om met de buurtbus richting Steenbergen naar Moerstraten te gaan. De buurtbus komt niet opdagen. 4. Ik mag een taxi bellen van AR. Ik bellen, maar moet verplicht een adres met huisnummer opgeven. Gevolg: ik moet een halve kilometer aan de telefoon hangend lopen voordat ik een huis tegen kom. 5. Bij afleveren van de auto wil de berijder hem alleen in ontvangst nemen met een volle tank. Hij was op de druppel leeg gereden toen ik de rit genaakt had. Gelukkig heb ik haar kunnen overtuigen hem toch in ontvangst te nemen.
Lekker middagje, niet?
Die Superb wel echt een fijne bak, maar boven de 100 is de fut eruit. Daaronder is die 1.9TDI wel lekker fel. De bediening en geluidsdemping is overigens veel beter dan in onze Golf Variant. Terwijl de nieuwprijs maar ¤1500 scheelt.
En ik ben vrijdag present! Moet dan bij het lokale verhuurbedrijf in Breda werken tot 17.30, dus dat haal ik net met de auto.
quote:
[b]Op maandag 30 december 2013 17:39 schreef S-RS het volgende: Als iedereen even wil bevestigen dat die komt, en zichzelf anders even van de lijst af wil halen. Dan kan het juiste aantal worden gereserveerd
Waar: Kartfabrique, Utrecht Hoelaat:19:30 uur Heeft iedereen ruim de tijd om evt uit werk hiernaar toe te komen en na die tijd weer naar alle uithoeken van het land
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Kan je eigenlijk bij Shell stations ook met je shellpas voor de wasbeurten betalen? Moet morgen eindigen in Vianen, en de auto moet voor aflevering gewassen worden
Mits ik kan meerijden vanuit Groningen met iemand, ben ik erbij. Anders ga ik dat niet met goed fatsoen redden en dan wordt het zo'n gestress en daar heb ik helemaal geen trek in.
Op maandag 30 december 2013 18:28 schreef Panthera. het volgende: Station Maarssen is op anderhalve km, als je vanaf daar kan pendelen vind ik het ook prima Vlakbij Utrecht station is het een ramp om te rijden/stoppen met de auto.
Ik leef met je mee, moest een tijdje geleden een Astra station rijden met de 1.3 ctdi: 95 pk, 0-100 in 15 seconden. Moet je voorstellen, de nieuwprijs van de uitvoering die ik reed kostte +- 30k. Voor dat geld krijg je dus een auto die langzamer is dan een Aygo, maar ruim 3x zoveel kost.
--- Noobvraagje: waarom zijn er rond de maandwissel meer ritten dan anders?
quote:
Op maandag 30 december 2013 19:31 schreef Sarasi het volgende: Mits ik kan meerijden vanuit Groningen met iemand, ben ik erbij. Anders ga ik dat niet met goed fatsoen redden en dan wordt het zo'n gestress en daar heb ik helemaal geen trek in.
Iemand uit Grunn die met de auto komt?
Als het zaterdag/zondag zou zijn geweest had je met mij mee kunnen rijden. Zoals het er nu naar uitziet kan ik vrijdag niet(Hoewel mijn stagebedrijf vandaag failliet is verklaart..)
Als het zaterdag/zondag zou zijn geweest had je met mij mee kunnen rijden. Zoals het er nu naar uitziet kan ik vrijdag niet(Hoewel mijn stagebedrijf vandaag failliet is verklaart..)
Bummer. Maar laat het me weten als je onverwachts toch komt.
Oh ja, in het geval van meerijden dok ik natuurlijk mee voor brandstof en als er iemand uit Groningen met OV gaat en ik mee mag reizen, getal ik met mijn sprankelende persoonlijkheid. En een kopje koffie.
Op maandag 30 december 2013 19:31 schreef Sarasi het volgende: Mits ik kan meerijden vanuit Groningen met iemand, ben ik erbij. Anders ga ik dat niet met goed fatsoen redden en dan wordt het zo'n gestress en daar heb ik helemaal geen trek in.
Iemand uit Grunn die met de auto komt?
Kom op jongens, niemand uit Groningen die haar even kan oppikken?
Bummer. Maar laat het me weten als je onverwachts toch komt.
Oh ja, in het geval van meerijden dok ik natuurlijk mee voor brandstof en als er iemand uit Groningen met OV gaat en ik mee mag reizen, getal ik met mijn sprankelende persoonlijkheid. En een kopje koffie.
Ik rijd op LPG, dus zo'n hoge bijdrage is dan niet eens nodig Moet je wel bij mij in de auto durven. (Ik rijd volgens sommigen nogal stevig door..)
Ik rijd op LPG, dus zo'n hoge bijdrage is dan niet eens nodig Moet je wel bij mij in de auto durven. (Ik rijd volgens sommigen nogal stevig door..)
Ik heb bij verschillende afgrijselijke wegpiraten in de auto gezeten, ik ben wel wat gewend. Zolang je een gordel hebt, overleef ik het wel. Aan boetes betaal ik niet mee.
Ik moet nog steeds even definitief de auto van m'n pa in beslag nemen, maar ik ga ervan uit dat dat wel goed gaat komen
Ik haal dus sowieso kiprollade op bij Kralingse Zoom, verder nog gegadigden voor een lift vanuit regio Rotterdam? Ik wil ook heus wel heen en weer rijden tussen station Maarssen en de baan mocht dat nog nodig zijn.
Verder: geen benzinekosten, want leasebak met tankpas
Of rijd ze ook wel een 4000 toeren weg zoals elke bejaarde?
Ze rijdt vooral veel stadsverkeer ja en daar doet ie 1 op 11 ofzo. 4000rpm doet ze dan weer niet Maar ze is ook weer niet van het nieuwe rijden, waardoor ze bijvoorbeeld 50 standaard in 3 doet (waar ik altijd in z'n 4 zit).
Afgelopen zomer heb ik met die auto een roadtrip gemaakt en gedurende 3500km ongeveer 1 op 12 gereden. Door allerlei binnendoorwegen in Scandinavië waar je dus heel veel moet klimmen en dalen, volgeladen met bagage, airco aan en op de terugweg over de Autobahn continu 200 op de teller, dat dan weer wel.
Ach, al dat downsize-gelul werkt daar ook niet echt aan mee. In die Swift ligt een 'ouderwetse' 1.5 met 102pk, niet in de mode van nu natuurlijk, maar het verschil in het verbruik tussen 130 op de teller in Denemarken of 200 op de teller in Duitsland was eigenlijk te verwaarlozen.
Stadsverkeer is wel funest voor je verbruik. Mijn Ma's Golf 3 1.6 van 1995 zit het hele jaar door op zo'n 1:11 (ongeveer 500km/maand). Afgelopen zomer had ik hem op vakantie mee naar de Ardennen, gemiddeld 1:17 met 4 kerels erin, en het was de boodschappenkar dus sommige stukken ook nog achterin afgeladen. Ik sta er nog versteld van voor een auto van 18 jaar oud
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Dash is hetzelfde, maar Renault heeft een ronder lettertype. Eens kijken of ik de foto nog heb van het dashboard van onze huidige Trafics. Laatst even uitgewisseld met S-RS
Die zijn er voor gemaakt om grote karren te trekken. En dat merk je in de versnellingsbak. Namelijk heel veel toeren bij 100+
Klopt, echt een kutding was dat Heette trouwens ook Mascott dat geval.
Maar ik geloof dat het een "gewone" 2.0DCI was die daar in lag. 6 versnellingen enzo, net als een Master. Hoewel dat waarschijnlijk wel iets aangepast is in deze trekker.
Heb het karten even niet gevolgd, heb het druk, en morgen ook. Maar als iemand zich geroepen voelt om te reserveren, graag, heb morgenmiddag pas weer tijd. Maar misschien is het dan al te laat voor een plekkie
Op maandag 30 december 2013 22:58 schreef S-RS het volgende: Heb het karten even niet gevolgd, heb het druk, en morgen ook. Maar als iemand zich geroepen voelt om te reserveren, graag, heb morgenmiddag pas weer tijd. Maar misschien is het dan al te laat voor een plekkie
Op maandag 30 december 2013 22:58 schreef S-RS het volgende: Heb het karten even niet gevolgd, heb het druk, en morgen ook. Maar als iemand zich geroepen voelt om te reserveren, graag, heb morgenmiddag pas weer tijd. Maar misschien is het dan al te laat voor een plekkie
Als er een groepje vanuit Groningen reist ga ik wel mee, heb eigenlijk niet zoveel zin om in m'n eentje te reizen.
Lijkt te veel op werken zeker.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Ik wacht in spanning af, nu ook tukken, morgen Groningen - Assen en Rolde - Enter. Monsterritten in een Passat en een Prius Gelukkig rijdt er vanuit Enter maar liefst 1 bus per uur waardoor ik even goed moet plannen hoe ik bij m'n ouders thuis kom. (Wat overigens maar 3,5 uur reizen is vanaf daar)
Kutzooi, moest vanmorgen om 8.00 op het ophaaladres zijn, maar mijn wekker ging niet af Uiteindelijk om 8.15 wakker geworden en omdat het ophaaladres vlakbij mijn huis was 'slechts' 3 kwartier te laat.
Wel mijn hele planning naar de tering natuurlijk. Heb op rit 1 Flitsnav aangezet en lekker door gereden, maar inlopen doe je natuurlijk nooit. Uiteindelijk in Houten een half uur later dan gepland de bus.
[ Bericht 1% gewijzigd door Irritatie100 op 31-12-2013 12:18:37 ]
Kan iemand mij even een bericht sturen met het telefoonnummer voor hikers? Easyway heeft gebeld en ik moet terugbellen maar kan het nummer nergens vinden..
Op dinsdag 31 december 2013 12:25 schreef discotex2 het volgende: Kan iemand mij even een bericht sturen met het telefoonnummer voor hikers? Easyway heeft gebeld en ik moet terugbellen maar kan het nummer nergens vinden..
Op dinsdag 31 december 2013 12:40 schreef Solidberg het volgende: Hoe stuur je eigenlijk dm via mobiele versie van fok? En klembord werkt bij mij niet op deze website . Betreft een Samsung S4 icm Firefox Mobile
Bedankt EW belde mij net nog voor donderdag, terwijl ik voor donderdag heb aangegeven niet beschikbaar te zijn :S Volgens hun sta ik wel op beschikbaar, hebben ze daar last van een Y2k14 bug ofzo?
Bedankt EW belde mij net nog voor donderdag, terwijl ik voor donderdag heb aangegeven niet beschikbaar te zijn :S Volgens hun sta ik wel op beschikbaar, hebben ze daar last van een Y2k14 bug ofzo?
Dan hebben ze je zeker met mij verward, ik ben beschikbaar maar nog niet gebeld
Alles zit tegen vandaag. Stond al 50 minuten op de bus moeten wachten, vervolgens bus te laat en nu net trein gemist op 5 seconden omdat de deuren al eerder dichtgingen.
Van elf tot kwart over twee over een stuk van 50km, maar vooral wachten.
Bij mij zat ov eens mee, ware het niet dat ik echt vanuit een uithoek moet komen en ondertussen al 1.5 uur onderweg ben en nog eens 2 uur voor de boeg heb. Maar wel makkelijk verdiend op deze manier.
Net terug van Amsterdam - Houten in een 508SW 1.6THP. Wat een onding als je een full-option 2.0HDI bent gewend. Toch weer 6 uurtjes te pakken, dus weer een dikke prima.
Moest de laatste auto afleveren bij de bekende in Assen. Die zijn nu failliet! De parking amper vol en de hele showroom was leeg. Er stonden enkel nog wat kerstbomen en een paar stapels banden
Op dinsdag 31 december 2013 15:15 schreef dery1990 het volgende: Moest de laatste auto afleveren bij de bekende in Assen. Die zijn nu failliet! De parking amper vol en de hele showroom was leeg. Er stonden enkel nog wat kerstbomen en een paar stapels banden
En binnen staat er nog heel verloren de receptie, ik moest daar vanochtend ook zijn, trieste boel is het zo.
Op dinsdag 31 december 2013 13:42 schreef S-RS het volgende: Ik was al om 12:20 op het ophaal adres, 13:00 kwam ze thuis en ze is nu nog schade formulieren aan het invullen. Achja, de klok tikt wel door😄
Dat was een groot kruis, zijkant was aardig naar de tering bij jou Bedacht me later nodig dat ik die auto ook een keer voor hun heb gereden.
Bus ging trouwens gewoon vanaf die bushalte, maar die vervalt per 5-1 en dan gaat hij een andere route rijden.
Op dinsdag 31 december 2013 16:02 schreef Amoeba het volgende: Ritje voor donderdag is binnen. Alphen a/d Rijn - Diemen in een BMW 118. Is dat wat? Eerste BMW ervaring.
Lachen, waar moet je zijn? Bij BMW dealer of Bunstma zeker?
Op dinsdag 31 december 2013 15:15 schreef dery1990 het volgende: Moest de laatste auto afleveren bij de bekende in Assen. Die zijn nu failliet! De parking amper vol en de hele showroom was leeg. Er stonden enkel nog wat kerstbomen en een paar stapels banden
Dat was een groot kruis, zijkant was aardig naar de tering bij jou Bedacht me later nodig dat ik die auto ook een keer voor hun heb gereden.
Bus ging trouwens gewoon vanaf die bushalte, maar die vervalt per 5-1 en dan gaat hij een andere route rijden.
Haha, hij zat er van voor toch achter onder, ze was tegen een verkeersbord aangereden bij wegwerkzaamheden. En aan de andere kant was er een fiets op gevallen. Ze was daar zo kwaad over, ze had de fiets opgetild en is er mee weggelopen en heeft hem ergens neer geflikkert
Moest jij de auto toen ook bij haar afleveren of bij het bedrijf waar ze werkte? Het was namelijk geen verkeerd uitzicht voor een uur en een kwartier De koffie was helaas wel op, maar die thee ging er ook prima in
Mm'n dan blijven er daar maar weinig bushaltes over....
@Sarasi, Ruben Gehakstaaf Dikke kans dat ik gewoon met de auto ga vanaf Meppel, vanaf daar kunnen jullie meerijden
Haha, hij zat er van voor toch achter onder, ze was tegen een verkeersbord aangereden bij wegwerkzaamheden. En aan de andere kant was er een fiets op gevallen. Ze was daar zo kwaad over, ze had de fiets opgetild en is er mee weggelopen en heeft hem ergens neer geflikkert
Moest jij de auto toen ook bij haar afleveren of bij het bedrijf waar ze werkte? Het was namelijk geen verkeerd uitzicht voor een uur en een kwartier De koffie was helaas wel op, maar die thee ging er ook prima in
Mm'n dan blijven er daar maar weinig bushaltes over....
@Sarasi, Ruben Gehakstaaf Dikke kans dat ik gewoon met de auto ga vanaf Meppel, vanaf daar kunnen jullie meerijden
Ik moest hem toen ophalen in Utrecht, omdat haar eigen Up (die ik bracht) helemaal in elkaar had gezeten. Dus zal wel een andere zijn geweest.
Er komt een bushalte voor terug aan de wismarweg dus voor ons alleen maar prima. Volgens mij gaat hij wel via Europapark rijden.
Er was net nog een storing dus Meppel en Zwolle dus kneep hem wel ff, gelukkig maar 10 minuten vertraging.
Op dinsdag 31 december 2013 20:03 schreef Sarasi het volgende: Ik zie net dat de laatste trein vrijdag om één uur uit Meppel vertrekt. Dat moet te halen zijn, toch?
Jawel, karten duurt maar een kwartiertje per heat.. dus dat is zo gebeurt.. Als we half 8 terecht kunnen je
Vanuit Meppel een goed 2014 met z'n allen en hopen op veel leuke auto's en lange buitenlandritten! En speciaal voor Joppie: veel snoep in de automaten!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Lieve collegae, gelukkig nieuw jaar! Afgeragde bedrijfsbusjes, dikke BMW's, maar vooral veel veilige kilometers toegewenst! Kusjes en tot vrijdag. Ik ga nu eerst even slapen.
Op woensdag 1 januari 2014 01:37 schreef Kevindinhinho het volgende: Vanuit Meppel een goed 2014 met z'n allen en hopen op veel leuke auto's en lange buitenlandritten! En speciaal voor Joppie: veel snoep in de automaten!
Om het jaar 2013 juist en tijdig af te sluiten, verzoeken wij u er zorg voor te dragen dat alle gegevens met betrekking tot het jaar 2013, uiterlijk zondag 5 januari 2014 door u zijn ingevoerd dan wel in ons bezit zijn. Na deze datum is het niet meer mogelijk 2013 mutaties nog in te voeren. Dit betekent dat de ritten en declaraties uit 2013, hierna ook niet meer worden verloond.
Vanavond maar eens voor gaan zitten. Heb nog een uur of 30 en zo'n 30 euro aan tankbonnen denk ik.
Ik werd gisteren ook gebeld. Bedrijf aan de Europalaan had mijn uren niet doorgegeven na een dagje locatiewerk. Toch wel netjes dat AR dan zelf even belt en naar die uren vraagt. Gelukkig wist ik nog uit mijn hoofd dat ik van 8-16 ingepland was maar van 8-17 had gewerkt met 20 minuten pauze.
Ik heb de slechte gewoonte mijn uren niet te controleren namelijk. Ik weet wat ik ongeveer moet vangen en dan geloof ik het vaak wel.
Op woensdag 1 januari 2014 17:22 schreef S-RS het volgende: Net geprobeerd de kartbaan te bellen, maar die zijn vandaag gesloten. Morgen om 9 uur hang ik aan de lijn om te reserveren
Amoeba, weet je al of je komt? Je zat misschien in Duitsland ofzo toch?
Heb vaders al doorgegeven dat die vrijdagavond geen auto heeft
Op woensdag 1 januari 2014 17:45 schreef Sarasi het volgende: Ik ga morgen en overmorgen even flink aan de studie, moet ook weer eens gebeuren helaas!
Ik weiger. Moet zoveel shit doen, maar op de een of andere manier rol ik toch wel door m'n tentamens heen. Laatste week voor de tentamens vrij, dus DAN wordt het hardcore studeren en AR'en.
Ja ik heb dus gewoon nog twee weken elke week verplichte practica/bijeenkomsten en twee tentamens vallen in de eerste week daarna, de derde op de maandag van de tweede week. Dus die week ga ik wel flink rijden, nu eerst even de cijfers hoog houden zodat ik (hopelijk) bij het Honours binnen kom.
Op woensdag 1 januari 2014 17:53 schreef Sarasi het volgende: Ja ik heb dus gewoon nog twee weken elke week verplichte practica/bijeenkomsten en twee tentamens vallen in de eerste week daarna, de derde op de maandag van de tweede week. Dus die week ga ik wel flink rijden, nu eerst even de cijfers hoog houden zodat ik (hopelijk) bij het Honours binnen kom.
En ik was voor kerst uberhaupt nog niet begonnen.
Zo te lezen ben ik niet vrij. Wel 8 uur minder college die ik dan kan investeren in studeren voor Natuurkunde (dat vak dat dus uitvalt).
Op woensdag 1 januari 2014 17:45 schreef Sarasi het volgende: Ik ga morgen en overmorgen even flink aan de studie, moet ook weer eens gebeuren helaas!
Hou op, ben nu al maanden aan het uitstellen om een afstudeer plek te zoeken. Moet ik morgen ook maar eens mee bezig als ik nog in Februari wil beginnen met afstuderen
Hou op, ben nu al maanden aan het uitstellen om een afstudeer plek te zoeken. Moet ik morgen ook maar eens mee bezig als ik nog in Februari wil beginnen met afstuderen
Tja. Uitstellen is soms ook gewoon wel heel erg lekker, zeker in de vakantie.
Ook van mijn kant de beste wensen voor 2014 iedereen! Hopen op meer ritten met vooral fatsoenlijke wagens. Maar wat een waardeloze dag dit zeg. Net een paar uurtjes uit bed, maar kruip d'r zo ook maar weer in .
@S-RS, We houden nog wel ff contact. Zou mooi zijn als we vanaf Meppel mee kunnen rijden.
Op woensdag 1 januari 2014 18:35 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Maar wat een waardeloze dag dit zeg. Net een paar uurtjes uit bed, maar kruip d'r zo ook maar weer in .
@S-RS, We houden nog wel ff contact. Zou mooi zijn als we vanaf Meppel mee kunnen rijden.
Haha, ik duik er ook weer vroeg in vanavond
Komt goed, 99% dat ik met de auto ga! Of ik moet al in Limburg eindigen ofzo, maar dat zal wel niet
Maar even serieus, vinden jullie zo'n Audi A4 niet een ontzettend geile bak om te rijden? En dan gewoon zo'n witte he, dan ben je gewoon een prins op 142 witte paarden.
Ik weet het, there exists better shit, maar echt een gruwelijk lekkere wagen. Zuinig en comfortabel.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2014 19:49:33 ]
Op woensdag 1 januari 2014 19:54 schreef joppie_saus het volgende: Fucking lelijke ledjes in de koplampunits, en als je dan je richtingaanwijzer aan doet kijkt de auto scheel omdat de ledjes dan dimmen. Nee, bedankt
Dat heb ik nooit gezien.
Alhoewel ik die LED's wel stijlvol vind. Maar die angel eyes van BMW zijn sowieso superieur.
Blijf het maar een lompe wagen vinden. Misschien dat het met een S-line pakket beter is. Maar standaard vindt ik het niet bijzonder. Heb sowieso niks met Audi, enkel de S en RS modellen. En wat Joppie zegt, die kermisverlichting.. Dat doen ze bij Opel en Peugeot toch beter, niet van die lijntjes en golfjes met die LED's. En het valt mij elke keer op, dat dimmende effect. Ziet er net zo dom uit als zo'n mistlamp die gaat branden in een bocht
Op woensdag 1 januari 2014 19:48 schreef Amoeba het volgende: Maar even serieus, vinden jullie zo'n Audi A4 niet een ontzettend geile bak om te rijden? En dan gewoon zo'n witte he, dan ben je gewoon een prins op 142 witte paarden.
Ik weet het, there exists better shit, maar echt een gruwelijk lekkere wagen. Zuinig en comfortabel.
Ik vind het een heeeeele geile bak di heel hoog op mijn lijstje staat voor over een jaartje of 5/6. Wel een dikke me 2.0tfsi quattro handbak en s-line int en ext uiteraard
quote:
Op woensdag 1 januari 2014 19:54 schreef joppie_saus het volgende: Fucking lelijke ledjes in de koplampunits, en als je dan je richtingaanwijzer aan doet kijkt de auto scheel omdat de ledjes dan dimmen. Nee, bedankt
Oh je kan het uitzetten. Nou ja, dan heb je alsnog duur betaald voor je ledjes die elke Sjonnie in zijn Polo of Ibiza uit 93 heeft zitten van de Autostyle
Op woensdag 1 januari 2014 20:01 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Doe mij dan maar een 3-serie! Veel mooier . Achterwielaandrijving, en dan ook maar direct een 6-lijn diesel. Dat geluid
Ik weiger. Moet zoveel shit doen, maar op de een of andere manier rol ik toch wel door m'n tentamens heen. Laatste week voor de tentamens vrij, dus DAN wordt het hardcore studeren en AR'en.
Tevens:
Analyse I
Zit in spanning af te wachten of mijn afstudeerstage wel doorgaat. was al halverwege toen het bedrijf failliet ging.. Overigens, Mercedes CLA
Zo'n Audi A4 vind ik maar een te dure Passat. Het oude model A6 is echt extreem lomp door de bocht, de nieuwe A6 is dan wel een fijne auto. Maar als ik moest kiezen nam ik een Skoda Superb, die dingen zijn even duur als een Golf Variant. rijden als een Passat en is nog ruimer dan dat.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Zo'n Audi A4 vind ik maar een te dure Passat. Het oude model A6 is echt extreem lomp door de bocht, de nieuwe A6 is dan wel een fijne auto. Maar als ik moest kiezen nam ik een Skoda Superb, die dingen zijn even duur als een Golf Variant. rijden als een Passat en is nog ruimer dan dat.
Ik vind zo'n Superb anders nog best aan de prijs, al lijkt die met de facelift wat gunstiger geprijsd te zijn? In 2011 heb ik de 508, Passat en Superb allemaal naast elkaar gelegd, maar toen kwam ik volgens mij op 38k voor een 2.0TDI zonder dat daar gekke dingen bij zaten. In de lease waren was die toen ook veel duurder. Een 508 en een Passat waren in vergelijkbare uitrusting even duur. De Passat miste dan alleen nog panoramadak en navi welke standaard zijn op een 508. De Superb had nog iets minder, en was ongeveer 150 euro per maand duurder. Zal wel door de afschrijving komen, maar toch.
Ik vind zo'n Superb anders nog best aan de prijs, al lijkt die met de facelift wat gunstiger geprijsd te zijn? In 2011 heb ik de 508, Passat en Superb allemaal naast elkaar gelegd, maar toen kwam ik volgens mij op 38k voor een 2.0TDI zonder dat daar gekke dingen bij zaten. In de lease waren was die toen ook veel duurder. Een 508 en een Passat waren in vergelijkbare uitrusting even duur. De Passat miste dan alleen nog panoramadak en navi welke standaard zijn op een 508. De Superb had nog iets minder, en was ongeveer 150 euro per maand duurder. Zal wel door de afschrijving komen, maar toch.
Heb net even zitten kijken naar de nieuwprijzen, en ik heb wat overdreven idd.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Whaaaaaaaat die Passat, gaat toch nergens meer over man
M'n pa wil hierna graag een Passat. Saai, maar wel lekker degelijk en het rijd gewoon super, kan die hem lekker goedkoop overnemen als die met pensioen gaat. Geen idee wat een Skoda tegenwoordig in de lease doet, anders hem maar eens een Skoda dealer in sleuren. Of gewoon een Mazda 6
A4 is een mooie bak, rijdt ook prima. Interieur is ook mooi afgewerkt, al is de nieuwe A3 toch weer net iets beter afgewerkt. Iets mooiere (zachtere) materialen.
A3 Sportback 2.0TDI Proline met wat opties was goedkoper in de lease dan een Skoda Octavia Combi van ¤4.500 minder. En net zo duur in de lease als een Golf Variant Highline zonder opties. Dus het werd de Audi. En dat vind ik helemaal niet erg Audi doet het blijkbaar goed in de lease.
Bij Audi moet je trouwens gewoon sportstoelen nemen, vind de normale stoelen niet lekker zitten. En kies dan ook gelijk het driespaaks stuur ipv een lomp vierspaaks stuur.
[ Bericht 6% gewijzigd door Pizzabodem op 01-01-2014 22:42:41 ]
Op woensdag 1 januari 2014 22:36 schreef Pizzabodem het volgende: Bij Audi moet je trouwens gewoon sportstoelen nemen, vind de normale stoelen niet lekker zitten. En kies dan ook gelijk het driespaaks stuur ipv een lomp vierspaaks stuur.
Proline S nemen als het budget het toelaat. Dikkkkkkk
Pfuuuu, staat nu een lekkere 318is(geniaal blok) te koop. Kriebel kriebel, jeuk jeuk. Als ik nou even zeker wist dat ik een afstudeerplek heb a 400 euro in de maand...
Mmmmn interessant, wel een dik ding! Hij wou het huidige model in 2007 al kopen.
quote:
Op woensdag 1 januari 2014 23:07 schreef QuiCk01 het volgende: Of die V60PIH leasen. Die vind ik ook éééérg lekker. Redelijk ingetogen, maar toch 280pk en 0-100 in 6 seconden
Ik heb zin in de dag dat die dingen in de 25% catagorie vallen. En ze lappen ook geen WB of wel? Geen particulier die die shit wil hebben als je er WB voor moet gaan betalen.
Ik zeg, over 5 jaar zien we transporten voor V60's naar Polen verdwijnen!
Die loodzware hybride's zijn nu leuk, maar inderdaad over 5 jaar wil niemand die zware hokken nog hebben.. Leuk joh, een auto afdanken na 5 jaar das goed voor het milieu
Ik heb zin in de dag dat die dingen in de 25% catagorie vallen. En ze lappen ook geen WB of wel? Geen particulier die die shit wil hebben als je er WB voor moet gaan betalen.
Ik zeg, over 5 jaar zien we transporten voor V60's naar Polen verdwijnen!
Tja ik heb me maar overgegeven aan het spelletje dat de overheid speelt. Bijna geen enkele leaserijder geeft ene flikker om het milieu. Maar wat dacht je van die Outlander dan? Zijn er 11.000(!) van verkocht waarvan er nog een paar duizend moeten worden geleverd. Die haalt ook de 1 op 12 niet heb ik gehoord, maar wel 0%...
Mensen kiezen gewoon met hun portemonnee en tja dan is die V60 met D6 AWD toch wel erg lekker
Zo'n witte A4 of 3-serie vind ik anders mooier dan een zwarte.
Doet me denken aan de strijd tussen de iPhone kleuren Ik vind op sommige auto's wit ook mooi, maar over het algemeen gat zwart toch voor. Op een A4 S-line lijkt me wit ook wel strak.
Tja ik heb me maar overgegeven aan het spelletje dat de overheid speelt. Bijna geen enkele leaserijder geeft ene flikker om het milieu. Maar wat dacht je van die Outlander dan? Zijn er 11.000(!) van verkocht waarvan er nog een paar duizend moeten worden geleverd. Die haalt ook de 1 op 12 niet heb ik gehoord, maar wel 0%...
Mensen kiezen gewoon met hun portemonnee en tja dan is die V60 met D6 AWD toch wel erg lekker
Het valt me op dat de milieubewuste auto's gereden worden door mensen die dat nou juist net niet willen. Gevolg: vol in de toeren jagen wat die wagens uiteindelijk nog onzuiniger maken dan wat dikkere non-eco bakken. Wat ze wilde bereiken is nu werkt nu zo'n beetje averechts
Op woensdag 1 januari 2014 23:38 schreef bokkepoot het volgende: Maar de andere kant, mijn neef bespaart nu 400 euro per maand met zo'n Outlander . Geef hem eens ongelijk
Nee ik geef hem inderdaad volkomen gelijk. Maar het beleid van de overheid klopt natuurlijk voor geen meter.
Op woensdag 1 januari 2014 23:40 schreef Kiprollade het volgende: Tjah, dat is dan weer de andere kant van het verhaal. Ik denk namelijk niet dat hij altijd netjes tussen de 2000-2500 toeren doorschakelt
Ik haalde gister een Prius plugin op, vertelt die kerel doodleuk dat het oplaadsnoer in 4 maanden en 13000 km nooit uit de kofferbak is geweest. Dan gaat er gewoon echt iets mis...
Nee ik geef hem inderdaad volkomen gelijk. Maar het beleid van de overheid klopt natuurlijk voor geen meter.
Het idee is goed, beloon de zuinige rijders.. Alleen de uitvoer . Ik ben eigenlijk meer voorstander van het afschaffen van wegenbelasting en gewoon de accijns op benzine etc. de lucht in te knallen. Betalen naar gebruik, diesel een slagje duurder. Maar dan krijg je weer figuren die de grens over gaan om te tanken
Ik haalde gister een Prius plugin op, vertelt die kerel doodleuk dat het oplaadsnoer in 4 maanden en 13000 km nooit uit de kofferbak is geweest. Dan gaat er gewoon echt iets mis...
Had er een vrouw in gereden? Die hebben niet zo veel verstand van plug-ins (deze slechte grap kon ik niet laten, sorry)
Het idee is goed, beloon de zuinige rijders.. Alleen de uitvoer . Ik ben eigenlijk meer voorstander van het afschaffen van wegenbelasting en gewoon de accijns op benzine etc. de lucht in te knallen. Betalen naar gebruik, diesel een slagje duurder. Maar dan krijg je weer figuren die de grens over gaan om te tanken
Mja zou kunnen, maar ik vind dat we ons eerst is moeten gaan afvragen of dat hele overdreven eco-gedoe wel moeten willen. We zitten nu gewoon in een vicieuze cirkel. Laten we lekker dat geld wat we missen door die bijtellingsregels steken in innovatie om het probleem echt te kunnen oplossen en iedereen lekker een vast percentage laten betalen. Mensen die dan meer uitstoten worden alsnog zwaarder belast door de BPM. Dan heb je onderaan de streep geld en kennis ipv geen geld en geen kennis zoals we nu hebben.
En toen zegde mijn vriendin af voor de UBafspraak morgen negen uur. Gelukkig heb ik morgen nog een koffieafspraak om elf uur met aansluitend een UBafspraak, want ik ken mezelf en anders zit ik om vier uur 's middags nog niet te studeren.
Maar nog even drie daagjes flink knallen, zondag naar de Efteling en volgende week de beschikbaarheid weer voorzichtig open.
Op woensdag 1 januari 2014 23:38 schreef bokkepoot het volgende: Maar de andere kant, mijn neef bespaart nu 400 euro per maand met zo'n Outlander . Geef hem eens ongelijk
Mijn pa was voor zijn Outlander elke maand 700 euro netto kwijt, bijtelling + eigenbijdrage voor het overschrijden van het budget. Dusja, als werknemer ben je gek als je dergelijke aanbiedingen laat lopen. Maar dat maakt het systeem inderdaad niet minder achterlijk...
Het idee is goed, beloon de zuinige rijders.. Alleen de uitvoer . Ik ben eigenlijk meer voorstander van het afschaffen van wegenbelasting en gewoon de accijns op benzine etc. de lucht in te knallen. Betalen naar gebruik, diesel een slagje duurder. Maar dan krijg je weer figuren die de grens over gaan om te tanken
Sowieso. Maar dan neem ik ook gelijk 10 jerrycans mee.
Het idee is goed, beloon de zuinige rijders.. Alleen de uitvoer . Ik ben eigenlijk meer voorstander van het afschaffen van wegenbelasting en gewoon de accijns op benzine etc. de lucht in te knallen. Betalen naar gebruik, diesel een slagje duurder. Maar dan krijg je weer figuren die de grens over gaan om te tanken
Totaal oneens De veel gebruiker betaald al extra. Meer rijden = meer tanken = meer accijns. Onzinnigere auto = een hoger verbruik = meer accijns lappen. Laat ze maar eens stoppen met die auto's uit te melken, en kap alsjeblieft met onnodig geld weg gooien naar Syrië e.d.
Een nieuwe C4 Grand Picasso zojuist in Nieuwegein afgeleverd. Viel me reuze mee, die 1.6HDI met 115pk die er in lag. Alleen dat apparaat heeft echt de wegligging en stuurgedrag van een dweil zeg. Net of je in zo'n speelhal aan een stuur zit te draaien.
Maar goed, je koopt zo'n auto natuurlijk niet omdat ie zo sportief is. En comfortabel is ie wel.
Volgende rit naar de grote in Breda, zie alleen net dat er geen rede transport in de ritinfo vermeld staat, dus straks even een belletje richting EW doen.
Op donderdag 2 januari 2014 01:59 schreef S-RS het volgende: Totaal oneens De veel gebruiker betaald al extra. Meer rijden = meer tanken = meer accijns. Onzinnigere auto = een hoger verbruik = meer accijns lappen. Laat ze maar eens stoppen met die auto's uit te melken, en kap alsjeblieft met onnodig geld weg gooien naar Syrië e.d.
Nee want de enige reden dat veel mensen zo'n kleine auto rijden of zo'n milieu geval is omdat het bespaart. De wegenbelasting/bijtelling etc. is vaak laag of zelfs nul.
Ik ken genoeg mensen die een klein gebakje hebben voor het woon-werk verkeer en een station of zoiets voor het hele gezin.. Dat is complete onzin omdat het maken van zo'n kleine auto meer vraagt van het milieu dan dat die grote er ooit uit blaast uit de uitlaat.
Ik rij privé nu ook ongeveer 20.000 km per jaar en ik ga hetzelfde geintje flikken. Mijn oude gebakje met 157 euro aan wegenbelasting slinger ik eruit en ik ga een klein schijtautootje halen en iets van een leuke oude oldtimer ofzo'' Ala zoiets
Ik vind dat je moet betalen naar gebruik, stel je gebruikt je auto bijna nooit? geen kosten behalve verzekering . Jammer dat dit in de grensstreken helaas niet haalbaar is.
Op donderdag 2 januari 2014 09:47 schreef Fiorano het volgende: Kinders, hoelaat spreken we morgen af? Ik moet trouwens nogwel even geld bietsen, kon het weer niet laten om een paar schoenen te kopen
Ik denk ongeveer vanaf kwart over 7/half 8..
Maar eerst maar eens kijken hoelaat we terecht kunnen
Nee want de enige reden dat veel mensen zo'n kleine auto rijden of zo'n milieu geval is omdat het bespaart. De wegenbelasting/bijtelling etc. is vaak laag of zelfs nul.
Ik ken genoeg mensen die een klein gebakje hebben voor het woon-werk verkeer en een station of zoiets voor het hele gezin.. Dat is complete onzin omdat het maken van zo'n kleine auto meer vraagt van het milieu dan dat die grote er ooit uit blaast uit de uitlaat.
Ik rij privé nu ook ongeveer 20.000 km per jaar en ik ga hetzelfde geintje flikken. Mijn oude gebakje met 157 euro aan wegenbelasting slinger ik eruit en ik ga een klein schijtautootje halen en iets van een leuke oude oldtimer ofzo'' Ala zoiets [ afbeelding ]
Ik vind dat je moet betalen naar gebruik, stel je gebruikt je auto bijna nooit? geen kosten behalve verzekering . Jammer dat dit in de grensstreken helaas niet haalbaar is.
Sowieso zijn die eco-dingen alleen voor de kosten ja. Zo'n V60 D6, erg goedkoop natuurlijk, maar je kan mij niet wijs maken dat als je een auto met 280pk hebt, je altijd netjes oplaadt en elektrisch rijdt.
Mijn pa heeft een Jetta Hybrid. 14%, maar gecombineerd 170pk. Er zit een eco-knop in, maar die wordt bijna nooit gebruikt. De 170pk echter wél, de automaat staat - zeker als ik rij - vaker in S dan in D. Denk niet dat dat de bedoeling van een ecoauto is
Mijn ouders hebben een Punto Evo, die viel destijds op 1 gr/km CO2 na in de categorie dat je geen wegenbelasting hoeft te betalen. Alleen was dat ding tergend sloom, dus laten chippen Maar goed, per dit jaar moet er wel wegenbelasting worden betaald.
Daarnet gebeld voor een sollicitatiegesprek morgen voor een 'echte' baan, belt 2 minuten later EW met werk voor morgen. Lullig om nee te zeggen terwijl ik beschikbaar sta, maar kan even niet anders..
Net het karten gereserveerd, het ia een half uurtje later geworden, maar dat maakt niet uit lijkt me!
Tussen half 8 en kwart voor 8 maar bij de kartbaan afspreken?
quote:
Op donderdag 2 januari 2014 10:45 schreef Irritatie100 het volgende: Daarnet gebeld voor een sollicitatiegesprek morgen voor een 'echte' baan, belt 2 minuten later EW met werk voor morgen. Lullig om nee te zeggen terwijl ik beschikbaar sta, maar kan even niet anders..
Op donderdag 2 januari 2014 10:00 schreef Irritatie100 het volgende: Sowieso zijn die eco-dingen alleen voor de kosten ja. Zo'n V60 D6, erg goedkoop natuurlijk, maar je kan mij niet wijs maken dat als je een auto met 280pk hebt, je altijd netjes oplaadt en elektrisch rijdt.
Jawel want die kosten kun je ook op de zaak declareren Gewoon een laadpaal op kosten van de zaak neerpleuren en gang...
quote:
Op donderdag 2 januari 2014 10:49 schreef S-RS het volgende: Net het karten gereserveerd, het ia een half uurtje later geworden, maar dat maakt niet uit lijkt me!
Tussen half 8 en kwart voor 8 maar bij de kartbaan afspreken?
Morgen eerst nog werken. Groningen - Ravenstein in een nieuwe Transporter en Gorichem - Groningen in een 5008.. Wel weer op tijd terug in Groningen. S-RS nog geen werk?
Op donderdag 2 januari 2014 11:15 schreef gehaktstaaf123 het volgende: Morgen eerst nog werken. Groningen - Ravenstein in een nieuwe Transporter en Gorichem - Groningen in een 5008.. Wel weer op tijd terug in Groningen. S-RS nog geen werk?
Nops nog geen werk, maar de dag is nog lang
@Sarai, Antwoord zo, zit nu op mn telefoon, niet ideaal typen
Op donderdag 2 januari 2014 10:49 schreef S-RS het volgende: Net het karten gereserveerd, het ia een half uurtje later geworden, maar dat maakt niet uit lijkt me!
Tussen half 8 en kwart voor 8 maar bij de kartbaan afspreken?
[..]
Wel een lease auto bedingen he, succes!!
Klinkt prima, kan ik gewoon thuis avondeten denk ik
En ik ga mijn best doen. Lekker beginnen met een afgeragde Aygo automaat zonder airco uit de poule ofzo
Ik had niet zelf gesolliciteerd, ze hadden mijn cv gezien op intermediair
Maar het is bij een financieel detacheringsbureau. Eerst een jaar interne trainingen volgen en op de eigen financiële afdeling werken, daarna gedetacheerd worden naar klanten.
Ik had niet zelf gesolliciteerd, ze hadden mijn cv gezien op intermediair
Maar het is bij een financieel detacheringsbureau. Eerst een jaar interne trainingen volgen en op de eigen financiële afdeling werken, daarna gedetacheerd worden naar klanten.
Klinkt goed, ook nog wel uitzicht op een leaseauto
Krachttraining met zo'n lengte en gewicht? Waar moeten die spieren vandaan komen dan?
Rustig aan beginnen. Ik heb een (extreem) snelle stofwisseling. Daardoor zet ik weinig energie om in lichaamsvet. Ik zit al mijn hele leven op een tamelijk verwaarloosbare massa, denk niet dat ik nooit een diëtiste gezien heb.
Voordeel is weer dat ik me helemaal dicht kan eten zonder 1 gram aan te komen. Maar de keerzijde van de munt is dat ik gewoon een blanke Ethiopiër ben.
Op donderdag 2 januari 2014 12:07 schreef Kiprollade het volgende: Ik heb ook ondergewicht hoor, maar ik ben liever lui dan moe. Alles eten en niks aankomen is toch wel relaxed (al mogen er wel een paar kilo's bij)
Ik ben ook tamelijk zwakjes. Beetje power in m'n armen zou wel handig zijn.
Op donderdag 2 januari 2014 12:01 schreef Amoeba het volgende: Voordeel is weer dat ik me helemaal dicht kan eten zonder 1 gram aan te komen. Maar de keerzijde van de munt is dat ik gewoon een blanke Ethiopiër ben.
Geloof het of niet maar om aan te komen zul je gezond moeten gaan eten.
En krachttraining gaan doen zonder vet op de botten is dom, niet doen. Breekt alleen maar weefsel af.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
Op donderdag 2 januari 2014 10:45 schreef Irritatie100 het volgende: Daarnet gebeld voor een sollicitatiegesprek morgen voor een 'echte' baan, belt 2 minuten later EW met werk voor morgen. Lullig om nee te zeggen terwijl ik beschikbaar sta, maar kan even niet anders..
Deze maand precies hetzelfde. Per vandaag aan(redelijk hals over kop) de slag bij de bank, maar stond nog voor 2 dagen beschikbaar. Vond het ook lullig voor Easyway.
Dit, gewoon dagelijks je boterhammen naar binnen werken en gewoon thuis je eten netjes naar binnen werken..
Veel vette hap enzo naar binnen werken heeft het tegenovergestelde effect.
Om aan te komen? Nee, dat is onzin. Gezond is het niet, maar als je gewoon meer eet dan je dagelijkse behoefte kom je gewoon aan. Of dat nu sla of een kroket is, dat maakt niets uit.
Om aan te komen? Nee, dat is onzin. Gezond is het niet, maar als je gewoon meer eet dan je dagelijkse behoefte kom je gewoon aan. Of dat nu sla of een kroket is, dat maakt niets uit.
Jawel hoor, gezond eten is om aan te komen en af te vallen. Alleen bij aankomen moet je méér gezond eten. Een kroket zit (bijna) niks aan nuttige voedingsstoffen in, alleen vette bagger, waardoor het ongezond is. Ik eet veel ongezonde troep, en kom geen grammetje aan. Ook heb ik geen conditie. Helaas is dit vrijwel een gewoonte voor me geworden, maar dit wil ik ooit eens gaan veranderen.
Om aan te komen? Nee, dat is onzin. Gezond is het niet, maar als je gewoon meer eet dan je dagelijkse behoefte kom je gewoon aan. Of dat nu sla of een kroket is, dat maakt niets uit.
Ik heb een periode zwaar staan bulken, en dat betekende dus gewoon na het avondeten nog gewoon vrolijk een pizza of vette hap naar binnen schuiven en ik kwam geen reet aan..
Een wat gezonder eetpatroon gedaan, en ik ben in een 4 maanden van 65 kilo naar 73 kilogram gegaan....
Je lijf heeft bouwstenen nodig om voldoende te fictioneren en weefsels op te bouwen. Alleen vet binnenkrijgen klinkt misschien leuk, maar is ontzettend inefficiënt als je er al je energie mee wilt leveren. Als je voldoende binnenkrijgt van een variatie aan voedingsstoffen, kun je in onderhoud voorzien en een reserve opbouwen. Dan kun je als je wat bent aangekomen eventueel nog wat krachttraining doen om vet om spiermassa te kweken.
Op donderdag 2 januari 2014 10:49 schreef S-RS het volgende: Net het karten gereserveerd, het ia een half uurtje later geworden, maar dat maakt niet uit lijkt me!
Tussen half 8 en kwart voor 8 maar bij de kartbaan afspreken?
Lekker bezig!
Het is half uurtje rijden dus ik ben er half 8. Alvast de baan verkennen Zijn er trouwens al mensen hier die daar al gereden hebben? Ik vind hoogteverschillen altijd wel leuk, maar dat is hier niet toch?
Op donderdag 2 januari 2014 12:57 schreef QuiCk01 het volgende: Zijn er trouwens al mensen hier die daar al gereden hebben? Ik vind hoogteverschillen altijd wel leuk, maar dat is hier niet toch?
Vlakke baan gewoon, ik heb er 2 jaar geleden nog een paar rondjes gedaan
Ik heb een periode zwaar staan bulken, en dat betekende dus gewoon na het avondeten nog gewoon vrolijk een pizza of vette hap naar binnen schuiven en ik kwam geen reet aan..
Een wat gezonder eetpatroon gedaan, en ik ben in een 4 maanden van 65 kilo naar 73 kilogram gegaan....
Wat versta je onder een gezonder eetpatroon? Ik zit nu rond de 65 maar kom nog niet veel verder.
Het is half uurtje rijden dus ik ben er half 8. Alvast de baan verkennen Zijn er trouwens al mensen hier die daar al gereden hebben? Ik vind hoogteverschillen altijd wel leuk, maar dat is hier niet toch?
Waar gaan jullie uiteindelijk karten, Maarssen toch? Dat is een toffe kartbaan
Op donderdag 2 januari 2014 12:59 schreef Viezze het volgende: Wat versta je onder een gezonder eetpatroon? Ik zit nu rond de 65 maar kom nog niet veel verder.
Gewoon vaste tijden eten... Niet willekeurig van alles naar binnen proppen.
Oké nou ben benieuwd dan. Waarom kom jij niet eigenlijk?
Kan het geld eigenlijk niet missen. Nou is oudjaarsnacht me financieel meegevallen dus ik zou alsnog kunnen komen. Maar ik ben de betreffende nacht twee keer op mijn bek gegaan met fietsen. Kan amper lopen en mijn handen aan gort dus karten zit er niet in
Het is half uurtje rijden dus ik ben er half 8. Alvast de baan verkennen Zijn er trouwens al mensen hier die daar al gereden hebben? Ik vind hoogteverschillen altijd wel leuk, maar dat is hier niet toch?
Kan het geld eigenlijk niet missen. Nou is oudjaarsnacht me financieel meegevallen dus ik zou alsnog kunnen komen. Maar ik ben de betreffende nacht twee keer op mijn bek gegaan met fietsen. Kan amper lopen en mijn handen aan gort dus karten zit er niet in
Ai dat is wel lang geleden dat ik zover heen was... Achja, weet je iniedertgeval zeker dat je een top avond/nacht hebt gehad.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Stukjes kwijt vind ik niet zo erg, maar dit vind ik altijd zo lelijk
Vond net nog 25 euro in m'n portemonnee van oudjaarsnacht. Altijd een meevaller, laat ik daar nou net van kunnen karten. De bankrekening kan nog net een weekje boodschappen aan...
Stukjes kwijt vind ik niet zo erg, maar dit vind ik altijd zo lelijk
Vond net nog 25 euro in m'n portemonnee van oudjaarsnacht. Altijd een meevaller, laat ik daar nou net van kunnen karten. De bankrekening kan nog net een weekje boodschappen aan...
Gewoon komen joh
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
Op donderdag 2 januari 2014 14:25 schreef Irritatie100 het volgende: Stukjes kwijt vind ik persoonlijk wel erg, in zo'n geval vind ik die stukjes meestal in de vorm van kots weer terug
Maar goed, de laatste keer dat dat gebeurde is alweer een aantal jaren geleden.
Paar keer, maar alleen in mijn jongere jaren en ik kan me het gekots zelf ook niet herinneren.
Toepasselijke emoticon heb ik er trouwens bijgezet ,volgens mij een beetje verkeerd gegaan. Stomme telefoon.
was en ben daar altijd te netjes voor. + laatste tijd ben ik heel vaak de bob. 1 andere waar we vaak mee op stap gaan, en die ook een rijbewijs + auto heeft, maar die drinkt ook gewoon rustig 4-5 biertjes als die moet bobben.. Daar stap ik dan dus mooi niet bij in.
Op donderdag 2 januari 2014 14:48 schreef Marco001 het volgende: 1 andere waar we vaak mee op stap gaan, en die ook een rijbewijs + auto heeft, maar die drinkt ook gewoon rustig 4-5 biertjes als die moet bobben.. Daar stap ik dan dus mooi niet bij in.
Dat is echt schofterig gewoon. Dan zou ik ook mooi niet instappen
Als ik rij drink ik niets. Afspraak gemaakt toen ik ongeveer tegelijk m'n rijbewijs haalde met een paar andere gasten, inmiddels zijn er maar twee van over die zich er ook echt aanhouden...
Dat ik niet alles herinner gebeurd met een keer of 2/3 per jaar, kotsend m'n bed in is wel heel lang geleden. Had ik wel gelijk de hele hal te pakken bij ons, was m'n ma niet zo blij 's morgens
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
was en ben daar altijd te netjes voor. + laatste tijd ben ik heel vaak de bob. 1 andere waar we vaak mee op stap gaan, en die ook een rijbewijs + auto heeft, maar die drinkt ook gewoon rustig 4-5 biertjes als die moet bobben.. Daar stap ik dan dus mooi niet bij in.
Ik ben pas de laatste jaren netjes geworden, op mijn 17e-18e nog niet zo
Ook al omdat ik een ouwe lul word en er steeds minder goed tegen kan heb ik het idee. Toen ik 17 was dronk ik allerlei shit door elkaar en stond ik de volgende dag fris en fruitig op, om uiterlijk 10.00. Hoe laat het ook geworden was.
Nu drink ik alleen bier en word ik voor 12.00 niet wakker. Als ik wakker word heb ik ook altijd een droge bek en voel ik me brak.
Op donderdag 2 januari 2014 14:59 schreef bokkepoot het volgende: Als ik onder de 20 km moet rijden of alleen in de auto en fit ben pak ik er soms nog 1tje..
Maar echt bobben is gewoon de hele avond cola...
Als ik alleen ben inderdaad soms eentje, maar alleen als ik daarna nog een paar uur niet rij.
Bijvoorbeeld voetbal kijken bij iemand thuis, dan drink ik tijdens de voorbeschouwing een biertje en daarna alleen cola. In de 75e minuut een biertje pakken en verder cola doe ik dan weer niet.
Op donderdag 2 januari 2014 15:10 schreef Viezze het volgende: Ik drink helemaal niks als ik nog moet rijden. Een bier heb je toch geen zak aan, kan je net zo goed de hele avond niks drinken.
Ben nog wel beginnend bestuurder (tot november) maar wil dit daarna ook gewoon vasthouden.
Ach, ik drink sowieso geen bier. (vind mijn maag niet zo leuk, net als teveel whiskey. 1 glas kan nog wel, 2 of meer is een no-go) Doe mij maar wodka met wat erdoor. Of bacardi oakheart met cola
Op donderdag 2 januari 2014 15:10 schreef Viezze het volgende: Ik drink helemaal niks als ik nog moet rijden. Een bier heb je toch geen zak aan, kan je net zo goed de hele avond niks drinken.
Ben nog wel beginnend bestuurder (tot november) maar wil dit daarna ook gewoon vasthouden.
Mwoah, de tijd van drinken om dronken te worden heb ik wel gehad. Een biertje is ook gewoon lekker, dus in die zin heb ik wel iets aan 1 bier
Kom er net achter dat ik geluk heb met de datum waarop ik mijn rijbewijs heb gehaald. In maart 2012 heb ik als 1 van de eersten mijn rijbewijs op 17-jarige leeftijd gehaald. Nu zie ik net dat wanneer je als 17-jarige je rijbewijs na 6 juni 2012 haalt, je 7 jaar beginnend bestuurder bent i.p.v. 5 jaar. Heb ik geluk mee dus, ik dacht altijd dat ik 7 jaar had, maar dat is dus 5 Overigens drink ik nooit wanneer ik weet dat ik ga rijden, ook al is het maar een half glaasje o.i.d. Ben ook van plan zo lang mogelijk boeteloos te blijven, wat me al 18 jaar gelukt is
Op donderdag 2 januari 2014 15:31 schreef Kiprollade het volgende: Kom er net achter dat ik geluk heb met de datum waarop ik mijn rijbewijs heb gehaald. In maart 2012 heb ik als 1 van de eersten mijn rijbewijs op 17-jarige leeftijd gehaald. Nu zie ik net dat wanneer je als 17-jarige je rijbewijs na 6 juni 2012 haalt, je 7 jaar beginnend bestuurder bent i.p.v. 5 jaar. Heb ik geluk mee dus, ik dacht altijd dat ik 7 jaar had, maar dat is dus 5 Overigens drink ik nooit wanneer ik weet dat ik ga rijden, ook al is het maar een half glaasje o.i.d. Ben ook van plan zo lang mogelijk boeteloos te blijven, wat me al 18 jaar gelukt is
Zag EW je tijd als 17-jarige eigenlijk al als in bezit van rijbewijs? Want je rijdt niet echt alleen natuurlijk.
Op donderdag 2 januari 2014 15:48 schreef Viezze het volgende: Heb ook wel eens gehoord dat je zeven jaar beginnend bestuurder bent als je je AM-rijbewijs hebt gehaald, klopt dat?
Niet dat het voor mij veel uit zou maken, AM gehaald op 22-11-07 en B op 25-11-09
Vroegáh toen je alleen nog wat vragen hoefde te beantwoorden voor AM ipv zo'n heel praktijkexamen. Ik voel me eindelijk ook oud.
Zag EW je tijd als 17-jarige eigenlijk al als in bezit van rijbewijs? Want je rijdt niet echt alleen natuurlijk.
Blijkbaar wel, is het ook volgens de wet. Je krijgt ook een echt rijbewijs zonder aantekeningen erop met dat ik met een 'coach' moest rijden. Lijkt me dus dat dat telt. Ik heb overigens als 17-jarige erg veel gereden, bijna altijd als ik met m'n ouder(s) wegging. De eerste week had ik er sowieso iets meer dan 1.000km gereden.
Even een ander onderwerp: Hoeveel keer hebben jullie gedaan over theorie & praktijk? Bij mij is het allebei de eerste keer gelukt.
Op donderdag 2 januari 2014 15:48 schreef Viezze het volgende: Heb ook wel eens gehoord dat je zeven jaar beginnend bestuurder bent als je je AM-rijbewijs hebt gehaald, klopt dat?
Niet dat het voor mij veel uit zou maken, AM gehaald op 22-11-07 en B op 25-11-09
"Tijdsduur beginnend bestuurder Iedereen van 18 jaar of ouder die voor het eerst zijn rijbewijs haalt is 5 jaar beginnend bestuurder. Dit geldt ook voor 17-jarigen die voor 6 juni 2012 hun rijbewijs B hebben gehaald. Voor 16-jarigen en 17-jarigen is de termijn 7 jaar nadat zij hun eerste rijbewijs hebben gehaald."
Lijkt me dus dat AM er niets mee te maken heeft, wat me overigens ook sterk lijkt.
Editje: na wat Googlen lijk je wel gelijk te hebben. Vanaf 16/17 jaar bij het behalen van het AM-rijbewijs heb je namelijk 7 jaar. Beetje balen voor mij aangezien ik AM heb gehaald in april 2011
[ Bericht 7% gewijzigd door Kiprollade op 02-01-2014 16:30:26 ]
Ik weet ook niet of ik dat nog heb hoeven doen. Sinds wanneer kwam dat? 2008?
Ik heb mijn theorie geloof ik in eind 2007 gehaald (oktober 2007 werd ik 18, toen direct begonnen met lessen. Rijbewijs uiteindelijk in mei 2008 gehaald). Toen kreeg ik alleen 5 testvragen gevaarherkenning om te kijken hoe die gemaakt zouden worden. Dus ik denk vanaf januari 2008 oid ja.
Blijkbaar wel, is het ook volgens de wet. Je krijgt ook een echt rijbewijs zonder aantekeningen erop met dat ik met een 'coach' moest rijden. Lijkt me dus dat dat telt. Ik heb overigens als 17-jarige erg veel gereden, bijna altijd als ik met m'n ouder(s) wegging. De eerste week had ik er sowieso iets meer dan 1.000km gereden.
Even een ander onderwerp: Hoeveel keer hebben jullie gedaan over theorie & praktijk? Bij mij is het allebei de eerste keer gelukt.
Tja, is eigenlijk ook niet meer dan logisch natuurlijk.
Ik heb theorie in 1x gehaald en praktijk in 3x, dus ik hoop dat je morgen nog in durft te stappen
DM trouwens je telefoonnummer even, dat is wel makkelijk afspreken denk ik?
Ik heb mijn theorie geloof ik in eind 2007 gehaald (oktober 2007 werd ik 18, toen direct begonnen met lessen. Rijbewijs uiteindelijk in mei 2008 gehaald). Toen kreeg ik alleen 5 testvragen gevaarherkenning om te kijken hoe die gemaakt zouden worden. Dus ik denk vanaf januari 2008 oid ja.
[..]
Tja, is eigenlijk ook niet meer dan logisch natuurlijk.
Ik heb theorie in 1x gehaald en praktijk in 3x, dus ik hoop dat je morgen nog in durft te stappen
DM trouwens je telefoonnummer even, dat is wel makkelijk afspreken denk ik?
Aangezien ik bij iedereen, behalve dronkelappen, instap heb ik al genoeg traumatische ervaringen DM is verstuurd
Het was vroeg vanochtend, maar (wat later zou blijken) het was het allemaal waard. Om 06:00 uur ging de wekker, eigenwijs als ik ben snooze ik nog twee keer, waarna ik er na een kwartiertje toch maar uit moet rollen. Moeizaam stap ik onder de douche om de slaap van me af te spoelen. Na een ontbijt, en m'n lunchpakket gesmeerd te hebben, spring ik op de fiets om richting de bushalte te fietsen. In de bus check ik m'n telefoon, en inmiddels zijn we alweer in Heerenveen. Ik had 8 minuten over voordat de trein zou vertrekken, dus koop ik van m'n laatste kleingeld een kop koffie bij de AH to go voor ¤1,50 en krijg er zelfs nog een spaarsticker bij! (nog 3 te gaan voor een gratis kop koffie). Terwijl de koffie uit het automaat druppelt, hoor ik een omroepbericht. Het zal toch niet, denk ik nog. ''Dames en heren, i.v.m. een sein- en overwegstoring rijden er tussen Zwolle - Meppel minder treinen. Tevens moet u rekening houden met een langere reistijd van 15 - 30 minuten.'' Ja hoor, moet ik een keer in Zwolle beginnen, heb je dit. Al met al 10 minuten later dan gepland in Zwolle aangekomen. Een bus later ben ik op weg naar het ophaaladres, midden in een woonwijk ergens in Zwolle. Terwijl ik uitstap, en om me heen kijk, denk ik: wat een paupers. Echt overal lag gewoon resten van vuurwerk op straat, geen hond die zich kennelijk geroepen voelde om het op te ruimen. Aangekomen bij het huis waar ik moest zijn, zie ik de Megane al op de oprit staan die naar Nieuwegein gebracht moet worden. Ik bel aan, in de verwachting dat er een man open doet (gezien de ritgegevens). De deur gaat open, en daar staat een prachtige vrouw, en ik overdrijf niet, echt prachtig van begin 30!
Ze zegt: Goedemorgen, jij komt zeker voor de auto? Een fractie van een seconde blijft het even stil, en betrap ik mezelf erop dat ik aangenaam verrast was. ''G-g-goedemorgen, ja dat klopt'' zeg ik. Kom maar even mee naar binnen, klinkt het vervolgens. Ik stem zwijgzaam toe, en loop mee naar binnen. Wil je koffie? Ik bedank vriendelijk en zeg dat ik 10:45 uur in Nieuwegein moet zijn. Na het schaderondje en de gebruikelijke dingen, loop ik weer terug naar binnen voor de naam (voor FB ) en handtekening. Terwijl ze haar handtekening zegt vraagt ze nogmaals of ik echt geen koffie wil. Wederom bedank ik haar vriendelijk voor het aanbod, en zeg dat ik direct door moet. Na nog een kort gesprek over het hiken, haar een hand gegeven en nog een hele fijne dag gewenst. Ik stap de auto in, en start de motor. Terwijl ik hem in de R zet, zie ik haar bij het keukenraam staan. Ze wacht tot ik wegrijd, zwaait nog een keer en lacht me vriendelijk toe. Ik rijd op weg naar Nieuwegein, en de hele rit vervloek ik mezelf dat ik tot tweemaal toe een kop koffie met deze knappe, leuke, spontane vrouw heb afgewezen.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
Aangezien ik bij iedereen, behalve dronkelappen, instap heb ik al genoeg traumatische ervaringen DM is verstuurd
Komt wel goed dan
Eerste keer had ik trouwens een ingreep, toen zei die examinator: je kan heel goed rijden, maar ja, ingreep en regels zijn regels, dus gezakt. Tweede keer zei de examinator: je kan heel goed rijden, maar af en toe ga je een beetje langzaam, dus gezakt. Derde keer zelfde examinator als de tweede keer, ik reed voor mijn gevoel véél slechter, toen zei ie: uitstekend gereden, niks op aan te merken, gefeliciteerd!