Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers Babananana, hiker regio Breda (Autoreset) dery1990, hiker regio Groningen Dalenbart, hiker regio Amersfoort Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Groningen ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Ordinateur, hiker regio Eindhoven (Autoreset) Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) QuiCk01, hiker regio Leiden RobinhoAjax, hiker regio Den Haag (Autoreset) Rubenr3, hiker regio Groningen S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Eindhoven Wave103, hiker regio Utrecht zazzel, hiker regio Breda Zuunigerd, hiker regio Zwolle Sarasi, hiker regio Groningen (Autoreset) Amoeba, brokkenpiloot regio Eindhoven (Autoreset) Solidberg, hiker regio Groningen Schaafkaas, hiker regio Groningen Kiprollade, hiker regio Rotterdam trolley, hiker regio Leeuwarden qua111, hiker regio Leiden ManScat, hiker regio Groningen (Autoreset)
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht RTS91, Kamikaze regio Utrecht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft er eigenlijk iemand al gereserveerd voor de 3e van januari?
quote:
Op maandag 30 december 2013 16:44 schreef Irritatie100 het volgende: Nu wordt het wel een dilemma dus. Of slapen in de trein zodat ik het 's avonds langer uithou of alvast aan het bier in de trein
Alvast aan de pils, een dutje tussendoor is nog veel slechter
Ik heb het afgelopen jaar elke dag naar Amsterdam gereisd. Trein van 7.42 en daarin sliep ik al-tijd (reis van een uurtje). Kwam ik altijd veel fitter uit dan dat ik er in ging
Op maandag 30 december 2013 13:38 schreef Irritatie100 het volgende: Wát een kloteauto die Astra. Ik waai alle kanten op op de snelweg, hij draait 4000rpm bij 130 op de teller en op de oprit werd ik er uitgereden door een Kever uit 1970
Ik leef met je mee, moest een tijdje geleden een Astra station rijden met de 1.3 ctdi: 95 pk, 0-100 in 15 seconden. Moet je voorstellen, de nieuwprijs van de uitvoering die ik reed kostte +- 30k. Voor dat geld krijg je dus een auto die langzamer is dan een Aygo, maar ruim 3x zoveel kost.
--- Noobvraagje: waarom zijn er rond de maandwissel meer ritten dan anders?
Als iedereen even wil bevestigen dat die komt, en zichzelf anders even van de lijst af wil halen. Dan kan het juiste aantal worden gereserveerd
Waar: Kartfabrique, Utrecht Hoelaat:19:30 uur Heeft iedereen ruim de tijd om evt uit werk hiernaar toe te komen en na die tijd weer naar alle uithoeken van het land
Op maandag 30 december 2013 17:42 schreef bokkepoot het volgende: Ik doe ook mee, als er nog mensen uit de omgeving nunspeet mee willen kachelen kan dat allemaal...
Ik wil eventueel ook wel mensen oppikken vanuit het C.S. in Utrecht.
Mits ik optijd klaar ben met werken, anders laat ik me even afzetten ter plekke
Station Maarssen is op anderhalve km, als je vanaf daar kan pendelen vind ik het ook prima Vlakbij Utrecht station is het een ramp om te rijden/stoppen met de auto.
Vandaag telt waarschijnlijk wel als grootste ongeluksdag die ik heb meegemaakt voor AR.
1. Veolia rijdt met Lijn 2 in Breda de vakantiedienstregeling, maar geeft dit niet door aan 9292. Toen ik het navroeg aan het loket op Breda Centraal beweerden ze dat alle bussen de normale dienstregeling reden. De buschauffeur zei wat anders. 2. Datzelfde loket weet niks over Veolia dienstregelingen in andere gemeentes. Ze verwezen me naar het loket van op station Roosendaal. Dat bestaat niet. 3. In Roosendaal werd de normale dienstregeling gereden, op het eerste gezicht. Ik neem bus 104 richting Bergen op Zoom, stap uit in Wouw om met de buurtbus richting Steenbergen naar Moerstraten te gaan. De buurtbus komt niet opdagen. 4. Ik mag een taxi bellen van AR. Ik bellen, maar moet verplicht een adres met huisnummer opgeven. Gevolg: ik moet een halve kilometer aan de telefoon hangend lopen voordat ik een huis tegen kom. 5. Bij afleveren van de auto wil de berijder hem alleen in ontvangst nemen met een volle tank. Hij was op de druppel leeg gereden toen ik de rit genaakt had. Gelukkig heb ik haar kunnen overtuigen hem toch in ontvangst te nemen.
Lekker middagje, niet?
Die Superb wel echt een fijne bak, maar boven de 100 is de fut eruit. Daaronder is die 1.9TDI wel lekker fel. De bediening en geluidsdemping is overigens veel beter dan in onze Golf Variant. Terwijl de nieuwprijs maar ¤1500 scheelt.
En ik ben vrijdag present! Moet dan bij het lokale verhuurbedrijf in Breda werken tot 17.30, dus dat haal ik net met de auto.
quote:
[b]Op maandag 30 december 2013 17:39 schreef S-RS het volgende: Als iedereen even wil bevestigen dat die komt, en zichzelf anders even van de lijst af wil halen. Dan kan het juiste aantal worden gereserveerd
Waar: Kartfabrique, Utrecht Hoelaat:19:30 uur Heeft iedereen ruim de tijd om evt uit werk hiernaar toe te komen en na die tijd weer naar alle uithoeken van het land
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Kan je eigenlijk bij Shell stations ook met je shellpas voor de wasbeurten betalen? Moet morgen eindigen in Vianen, en de auto moet voor aflevering gewassen worden
Mits ik kan meerijden vanuit Groningen met iemand, ben ik erbij. Anders ga ik dat niet met goed fatsoen redden en dan wordt het zo'n gestress en daar heb ik helemaal geen trek in.
Op maandag 30 december 2013 18:28 schreef Panthera. het volgende: Station Maarssen is op anderhalve km, als je vanaf daar kan pendelen vind ik het ook prima Vlakbij Utrecht station is het een ramp om te rijden/stoppen met de auto.
Ik leef met je mee, moest een tijdje geleden een Astra station rijden met de 1.3 ctdi: 95 pk, 0-100 in 15 seconden. Moet je voorstellen, de nieuwprijs van de uitvoering die ik reed kostte +- 30k. Voor dat geld krijg je dus een auto die langzamer is dan een Aygo, maar ruim 3x zoveel kost.
--- Noobvraagje: waarom zijn er rond de maandwissel meer ritten dan anders?
quote:
Op maandag 30 december 2013 19:31 schreef Sarasi het volgende: Mits ik kan meerijden vanuit Groningen met iemand, ben ik erbij. Anders ga ik dat niet met goed fatsoen redden en dan wordt het zo'n gestress en daar heb ik helemaal geen trek in.
Iemand uit Grunn die met de auto komt?
Als het zaterdag/zondag zou zijn geweest had je met mij mee kunnen rijden. Zoals het er nu naar uitziet kan ik vrijdag niet(Hoewel mijn stagebedrijf vandaag failliet is verklaart..)
Als het zaterdag/zondag zou zijn geweest had je met mij mee kunnen rijden. Zoals het er nu naar uitziet kan ik vrijdag niet(Hoewel mijn stagebedrijf vandaag failliet is verklaart..)
Bummer. Maar laat het me weten als je onverwachts toch komt.
Oh ja, in het geval van meerijden dok ik natuurlijk mee voor brandstof en als er iemand uit Groningen met OV gaat en ik mee mag reizen, getal ik met mijn sprankelende persoonlijkheid. En een kopje koffie.
Op maandag 30 december 2013 19:31 schreef Sarasi het volgende: Mits ik kan meerijden vanuit Groningen met iemand, ben ik erbij. Anders ga ik dat niet met goed fatsoen redden en dan wordt het zo'n gestress en daar heb ik helemaal geen trek in.
Iemand uit Grunn die met de auto komt?
Kom op jongens, niemand uit Groningen die haar even kan oppikken?
Bummer. Maar laat het me weten als je onverwachts toch komt.
Oh ja, in het geval van meerijden dok ik natuurlijk mee voor brandstof en als er iemand uit Groningen met OV gaat en ik mee mag reizen, getal ik met mijn sprankelende persoonlijkheid. En een kopje koffie.
Ik rijd op LPG, dus zo'n hoge bijdrage is dan niet eens nodig Moet je wel bij mij in de auto durven. (Ik rijd volgens sommigen nogal stevig door..)
Ik rijd op LPG, dus zo'n hoge bijdrage is dan niet eens nodig Moet je wel bij mij in de auto durven. (Ik rijd volgens sommigen nogal stevig door..)
Ik heb bij verschillende afgrijselijke wegpiraten in de auto gezeten, ik ben wel wat gewend. Zolang je een gordel hebt, overleef ik het wel. Aan boetes betaal ik niet mee.
Ik moet nog steeds even definitief de auto van m'n pa in beslag nemen, maar ik ga ervan uit dat dat wel goed gaat komen
Ik haal dus sowieso kiprollade op bij Kralingse Zoom, verder nog gegadigden voor een lift vanuit regio Rotterdam? Ik wil ook heus wel heen en weer rijden tussen station Maarssen en de baan mocht dat nog nodig zijn.
Verder: geen benzinekosten, want leasebak met tankpas
Of rijd ze ook wel een 4000 toeren weg zoals elke bejaarde?
Ze rijdt vooral veel stadsverkeer ja en daar doet ie 1 op 11 ofzo. 4000rpm doet ze dan weer niet Maar ze is ook weer niet van het nieuwe rijden, waardoor ze bijvoorbeeld 50 standaard in 3 doet (waar ik altijd in z'n 4 zit).
Afgelopen zomer heb ik met die auto een roadtrip gemaakt en gedurende 3500km ongeveer 1 op 12 gereden. Door allerlei binnendoorwegen in Scandinavië waar je dus heel veel moet klimmen en dalen, volgeladen met bagage, airco aan en op de terugweg over de Autobahn continu 200 op de teller, dat dan weer wel.
Ach, al dat downsize-gelul werkt daar ook niet echt aan mee. In die Swift ligt een 'ouderwetse' 1.5 met 102pk, niet in de mode van nu natuurlijk, maar het verschil in het verbruik tussen 130 op de teller in Denemarken of 200 op de teller in Duitsland was eigenlijk te verwaarlozen.