abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134984622
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 14:52 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Dat is echt schofterig gewoon. Dan zou ik ook mooi niet instappen :{w
Precies. :)
Heb wel een beetje de regel dat als ik bob, anderen mijn drinken betalen.Aangezien stappen bij ons al snel 40-50 euro p.p. kost... :)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_134984655
Ik drink helemaal niks als ik nog moet rijden. Een bier heb je toch geen zak aan, kan je net zo goed de hele avond niks drinken.

Ben nog wel beginnend bestuurder (tot november) maar wil dit daarna ook gewoon vasthouden.
pi_134984818
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:10 schreef Viezze het volgende:
Ik drink helemaal niks als ik nog moet rijden. Een bier heb je toch geen zak aan, kan je net zo goed de hele avond niks drinken.

Ben nog wel beginnend bestuurder (tot november) maar wil dit daarna ook gewoon vasthouden.
Ach, ik drink sowieso geen bier. (vind mijn maag niet zo leuk, net als teveel whiskey. 1 glas kan nog wel, 2 of meer is een no-go)
Doe mij maar wodka met wat erdoor. Of bacardi oakheart met cola :)
pi_134984946
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:10 schreef Viezze het volgende:

Mwoah, de tijd van drinken om dronken te worden heb ik wel gehad. Een biertje is ook gewoon lekker, dus in die zin heb ik wel iets aan 1 bier :P
pi_134985008
Och die tijd is hier ook wel geweest hoor :+ Maar alsnog vind ik 1 biertje dan onzin. Waarom zou je het risico nemen.
pi_134985104
Dat is waar, daarom alleen als eerste drankje als je daarna toch nog een paar uur niet hoeft te rijden.

En ook dan doe ik het bijna niet trouwens, heel af en toe wel eens.
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:31:01 #282
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134985523
Kom er net achter dat ik geluk heb met de datum waarop ik mijn rijbewijs heb gehaald. In maart 2012 heb ik als 1 van de eersten mijn rijbewijs op 17-jarige leeftijd gehaald. Nu zie ik net dat wanneer je als 17-jarige je rijbewijs na 6 juni 2012 haalt, je 7 jaar beginnend bestuurder bent i.p.v. 5 jaar. Heb ik geluk mee dus, ik dacht altijd dat ik 7 jaar had, maar dat is dus 5 *O*
Overigens drink ik nooit wanneer ik weet dat ik ga rijden, ook al is het maar een half glaasje o.i.d. Ben ook van plan zo lang mogelijk boeteloos te blijven, wat me al 18 jaar gelukt is :')
pi_134985667
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:31 schreef Kiprollade het volgende:
Kom er net achter dat ik geluk heb met de datum waarop ik mijn rijbewijs heb gehaald. In maart 2012 heb ik als 1 van de eersten mijn rijbewijs op 17-jarige leeftijd gehaald. Nu zie ik net dat wanneer je als 17-jarige je rijbewijs na 6 juni 2012 haalt, je 7 jaar beginnend bestuurder bent i.p.v. 5 jaar. Heb ik geluk mee dus, ik dacht altijd dat ik 7 jaar had, maar dat is dus 5 *O*
Overigens drink ik nooit wanneer ik weet dat ik ga rijden, ook al is het maar een half glaasje o.i.d. Ben ook van plan zo lang mogelijk boeteloos te blijven, wat me al 18 jaar gelukt is :')
Zag EW je tijd als 17-jarige eigenlijk al als in bezit van rijbewijs? Want je rijdt niet echt alleen natuurlijk.
pi_134986137
Heb ook wel eens gehoord dat je zeven jaar beginnend bestuurder bent als je je AM-rijbewijs hebt gehaald, klopt dat?

Niet dat het voor mij veel uit zou maken, AM gehaald op 22-11-07 en B op 25-11-09 :P
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:52:55 #285
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_134986327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:48 schreef Viezze het volgende:
Heb ook wel eens gehoord dat je zeven jaar beginnend bestuurder bent als je je AM-rijbewijs hebt gehaald, klopt dat?

Niet dat het voor mij veel uit zou maken, AM gehaald op 22-11-07 en B op 25-11-09 :P
Vroegáh toen je alleen nog wat vragen hoefde te beantwoorden voor AM ipv zo'n heel praktijkexamen. Ik voel me eindelijk ook oud. *O*
pi_134986381
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:52 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Vroegáh toen je alleen nog wat vragen hoefde te beantwoorden voor AM ipv zo'n heel praktijkexamen. Ik voel me eindelijk ook oud. *O*
Ik heb geen gevaarherkenning hoeven doen voor mijn theorie voor B. Weet je hoe oud ik me voel? :'(
  donderdag 2 januari 2014 @ 15:56:12 #287
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_134986448
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb geen gevaarherkenning hoeven doen voor mijn theorie voor B. Weet je hoe oud ik me voel? :'(
Ik weet ook niet of ik dat nog heb hoeven doen. Sinds wanneer kwam dat? 2008?
pi_134986597
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:54 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Hier net zo :)
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:20:35 #289
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134987392
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:34 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Zag EW je tijd als 17-jarige eigenlijk al als in bezit van rijbewijs? Want je rijdt niet echt alleen natuurlijk.
Blijkbaar wel, is het ook volgens de wet. Je krijgt ook een echt rijbewijs zonder aantekeningen erop met dat ik met een 'coach' moest rijden. Lijkt me dus dat dat telt.
Ik heb overigens als 17-jarige erg veel gereden, bijna altijd als ik met m'n ouder(s) wegging. De eerste week had ik er sowieso iets meer dan 1.000km gereden.

Even een ander onderwerp:
Hoeveel keer hebben jullie gedaan over theorie & praktijk?
Bij mij is het allebei de eerste keer gelukt.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:23:00 #290
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_134987466
Alles in 1x uiteraard.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:23:38 #291
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134987491
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:48 schreef Viezze het volgende:

"Tijdsduur beginnend bestuurder
Iedereen van 18 jaar of ouder die voor het eerst zijn rijbewijs haalt is 5 jaar beginnend bestuurder. Dit geldt ook voor 17-jarigen die voor 6 juni 2012 hun rijbewijs B hebben gehaald. Voor 16-jarigen en 17-jarigen is de termijn 7 jaar nadat zij hun eerste rijbewijs hebben gehaald."

Bron: http://www.rijksoverheid.(...)innersrijbewijs.html

Lijkt me dus dat AM er niets mee te maken heeft, wat me overigens ook sterk lijkt.

Editje: na wat Googlen lijk je wel gelijk te hebben. Vanaf 16/17 jaar bij het behalen van het AM-rijbewijs heb je namelijk 7 jaar. Beetje balen voor mij aangezien ik AM heb gehaald in april 2011

[ Bericht 7% gewijzigd door Kiprollade op 02-01-2014 16:30:26 ]
pi_134987525
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef Fiorano het volgende:
Alles in 1x uiteraard.
pi_134987568
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:23 schreef Fiorano het volgende:
Alles in 1x uiteraard.
Alleen de taxitheorie niet, dat was 2x omdat ik te klantvriendelijk zou zijn. |:(
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:25:39 #294
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134987572
quote:
14s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:24 schreef Amoeba het volgende:

[..]

Hoe kon het dan misgaan bij de rijtest van EW? :o
pi_134987741
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:56 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of ik dat nog heb hoeven doen. Sinds wanneer kwam dat? 2008?
Ik heb mijn theorie geloof ik in eind 2007 gehaald (oktober 2007 werd ik 18, toen direct begonnen met lessen. Rijbewijs uiteindelijk in mei 2008 gehaald). Toen kreeg ik alleen 5 testvragen gevaarherkenning om te kijken hoe die gemaakt zouden worden. Dus ik denk vanaf januari 2008 oid ja.
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:20 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Blijkbaar wel, is het ook volgens de wet. Je krijgt ook een echt rijbewijs zonder aantekeningen erop met dat ik met een 'coach' moest rijden. Lijkt me dus dat dat telt.
Ik heb overigens als 17-jarige erg veel gereden, bijna altijd als ik met m'n ouder(s) wegging. De eerste week had ik er sowieso iets meer dan 1.000km gereden.

Even een ander onderwerp:
Hoeveel keer hebben jullie gedaan over theorie & praktijk?
Bij mij is het allebei de eerste keer gelukt.
Tja, is eigenlijk ook niet meer dan logisch natuurlijk.

Ik heb theorie in 1x gehaald en praktijk in 3x, dus ik hoop dat je morgen nog in durft te stappen :P

DM trouwens je telefoonnummer even, dat is wel makkelijk afspreken denk ik?
pi_134987798
Ook hier alles in 1x.
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:32:57 #297
415186 Kiprollade
Bang voor kippen
pi_134987874
quote:
6s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:29 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ik heb mijn theorie geloof ik in eind 2007 gehaald (oktober 2007 werd ik 18, toen direct begonnen met lessen. Rijbewijs uiteindelijk in mei 2008 gehaald). Toen kreeg ik alleen 5 testvragen gevaarherkenning om te kijken hoe die gemaakt zouden worden. Dus ik denk vanaf januari 2008 oid ja.

[..]

Tja, is eigenlijk ook niet meer dan logisch natuurlijk.

Ik heb theorie in 1x gehaald en praktijk in 3x, dus ik hoop dat je morgen nog in durft te stappen :P

DM trouwens je telefoonnummer even, dat is wel makkelijk afspreken denk ik?
Aangezien ik bij iedereen, behalve dronkelappen, instap heb ik al genoeg traumatische ervaringen :')
DM is verstuurd
pi_134987937
Lief dagboek,

Het was vroeg vanochtend, maar (wat later zou blijken) het was het allemaal waard.
Om 06:00 uur ging de wekker, eigenwijs als ik ben snooze ik nog twee keer, waarna ik er na een kwartiertje toch maar uit moet rollen. Moeizaam stap ik onder de douche om de slaap van me af te spoelen. Na een ontbijt, en m'n lunchpakket gesmeerd te hebben, spring ik op de fiets om richting de bushalte te fietsen. In de bus check ik m'n telefoon, en inmiddels zijn we alweer in Heerenveen. Ik had 8 minuten over voordat de trein zou vertrekken, dus koop ik van m'n laatste kleingeld een kop koffie bij de AH to go voor ¤1,50 en krijg er zelfs nog een spaarsticker bij! (nog 3 te gaan voor een gratis kop koffie). Terwijl de koffie uit het automaat druppelt, hoor ik een omroepbericht. Het zal toch niet, denk ik nog. ''Dames en heren, i.v.m. een sein- en overwegstoring rijden er tussen Zwolle - Meppel minder treinen. Tevens moet u rekening houden met een langere reistijd van 15 - 30 minuten.'' Ja hoor, moet ik een keer in Zwolle beginnen, heb je dit. Al met al 10 minuten later dan gepland in Zwolle aangekomen. Een bus later ben ik op weg naar het ophaaladres, midden in een woonwijk ergens in Zwolle. Terwijl ik uitstap, en om me heen kijk, denk ik: wat een paupers. Echt overal lag gewoon resten van vuurwerk op straat, geen hond die zich kennelijk geroepen voelde om het op te ruimen. Aangekomen bij het huis waar ik moest zijn, zie ik de Megane al op de oprit staan die naar Nieuwegein gebracht moet worden. Ik bel aan, in de verwachting dat er een man open doet (gezien de ritgegevens). De deur gaat open, en daar staat een prachtige vrouw, en ik overdrijf niet, echt prachtig van begin 30! O+ :@

Ze zegt: Goedemorgen, jij komt zeker voor de auto? Een fractie van een seconde blijft het even stil, en betrap ik mezelf erop dat ik aangenaam verrast was. ''G-g-goedemorgen, ja dat klopt'' zeg ik. Kom maar even mee naar binnen, klinkt het vervolgens. Ik stem zwijgzaam toe, en loop mee naar binnen. Wil je koffie? Ik bedank vriendelijk en zeg dat ik 10:45 uur in Nieuwegein moet zijn. Na het schaderondje en de gebruikelijke dingen, loop ik weer terug naar binnen voor de naam (voor FB >:) ) en handtekening. Terwijl ze haar handtekening zegt vraagt ze nogmaals of ik echt geen koffie wil. Wederom bedank ik haar vriendelijk voor het aanbod, en zeg dat ik direct door moet. Na nog een kort gesprek over het hiken, haar een hand gegeven en nog een hele fijne dag gewenst. Ik stap de auto in, en start de motor. Terwijl ik hem in de R zet, zie ik haar bij het keukenraam staan. Ze wacht tot ik wegrijd, zwaait nog een keer en lacht me vriendelijk toe. Ik rijd op weg naar Nieuwegein, en de hele rit vervloek ik mezelf dat ik tot tweemaal toe een kop koffie met deze knappe, leuke, spontane vrouw heb afgewezen. 8)7 O+
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'
pi_134987966
Theorie 3x, praktijk 4x. :')
Your opinion of me is none of my business.
pi_134988005
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:32 schreef Kiprollade het volgende:

[..]

Aangezien ik bij iedereen, behalve dronkelappen, instap heb ik al genoeg traumatische ervaringen :')
DM is verstuurd
Komt wel goed dan :P

Eerste keer had ik trouwens een ingreep, toen zei die examinator: je kan heel goed rijden, maar ja, ingreep en regels zijn regels, dus gezakt.
Tweede keer zei de examinator: je kan heel goed rijden, maar af en toe ga je een beetje langzaam, dus gezakt.
Derde keer zelfde examinator als de tweede keer, ik reed voor mijn gevoel véél slechter, toen zei ie: uitstekend gereden, niks op aan te merken, gefeliciteerd!

Dus het zal allemaal wel meevallen joh :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')