Lief dagboek,
Het was vroeg vanochtend, maar (wat later zou blijken) het was het allemaal waard.
Om 06:00 uur ging de wekker, eigenwijs als ik ben snooze ik nog twee keer, waarna ik er na een kwartiertje toch maar uit moet rollen. Moeizaam stap ik onder de douche om de slaap van me af te spoelen. Na een ontbijt, en m'n lunchpakket gesmeerd te hebben, spring ik op de fiets om richting de bushalte te fietsen. In de bus check ik m'n telefoon, en inmiddels zijn we alweer in Heerenveen. Ik had 8 minuten over voordat de trein zou vertrekken, dus koop ik van m'n laatste kleingeld een kop koffie bij de AH to go voor ¤1,50 en krijg er zelfs nog een spaarsticker bij! (nog 3 te gaan voor een gratis kop koffie). Terwijl de koffie uit het automaat druppelt, hoor ik een omroepbericht. Het zal toch niet, denk ik nog. ''Dames en heren, i.v.m. een sein- en overwegstoring rijden er tussen Zwolle - Meppel minder treinen. Tevens moet u rekening houden met een langere reistijd van 15 - 30 minuten.'' Ja hoor, moet ik een keer in Zwolle beginnen, heb je dit. Al met al 10 minuten later dan gepland in Zwolle aangekomen. Een bus later ben ik op weg naar het ophaaladres, midden in een woonwijk ergens in Zwolle. Terwijl ik uitstap, en om me heen kijk, denk ik: wat een paupers. Echt overal lag gewoon resten van vuurwerk op straat, geen hond die zich kennelijk geroepen voelde om het op te ruimen. Aangekomen bij het huis waar ik moest zijn, zie ik de Megane al op de oprit staan die naar Nieuwegein gebracht moet worden. Ik bel aan, in de verwachting dat er een man open doet (gezien de ritgegevens). De deur gaat open, en daar staat een prachtige vrouw, en ik overdrijf niet, echt prachtig van begin 30!
Ze zegt: Goedemorgen, jij komt zeker voor de auto? Een fractie van een seconde blijft het even stil, en betrap ik mezelf erop dat ik aangenaam verrast was. ''G-g-goedemorgen, ja dat klopt'' zeg ik. Kom maar even mee naar binnen, klinkt het vervolgens. Ik stem zwijgzaam toe, en loop mee naar binnen. Wil je koffie? Ik bedank vriendelijk en zeg dat ik 10:45 uur in Nieuwegein moet zijn. Na het schaderondje en de gebruikelijke dingen, loop ik weer terug naar binnen voor de naam (voor FB

) en handtekening. Terwijl ze haar handtekening zegt vraagt ze nogmaals of ik echt geen koffie wil. Wederom bedank ik haar vriendelijk voor het aanbod, en zeg dat ik direct door moet. Na nog een kort gesprek over het hiken, haar een hand gegeven en nog een hele fijne dag gewenst. Ik stap de auto in, en start de motor. Terwijl ik hem in de R zet, zie ik haar bij het keukenraam staan. Ze wacht tot ik wegrijd, zwaait nog een keer en lacht me vriendelijk toe. Ik rijd op weg naar Nieuwegein, en de hele rit vervloek ik mezelf dat ik tot tweemaal toe een kop koffie met deze knappe, leuke, spontane vrouw heb afgewezen.
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'