abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134486246
Biatlon is één van de sporten die beoefend zal worden tijdens de Olympische Winterspelen 2014 in Sotsji. De wedstrijden worden in het "Laura" Cross-country Ski & Biathlon Center in Krasnaja Poljana gehouden.
Nieuw op het programma is de gemengde estafette waarbij twee mannen en twee vrouwen samen een team vormen.

Wat is Biatlon?

Biatlon is een skisport waarbij langlaufen (vrije stijl) gecombineerd wordt met geweerschieten. Op bepaalde punten moet met het geweer op een doel (50 meter afstand) geschoten worden. Het gaat om vijf schoten (liggend of staand). Wordt een doel gemist dan betekent dit tijdverlies omdat men een extra strafrondje moet skiėn voordat men weer op het gewone parcours mag deelnemen. Bij de Olympische Winterspelen kent men vijf varianten: sprint, achtervolging, individueel, massastart en estafette. De sport wordt bij de mannen sinds 1960 op de Winterspelen beoefend, en bij de vrouwen sinds 1992.

De onderdelen en bijbehorende punten per onderdeel:

Wedstrijdschema:

Uitleg verschillende onderdelen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tjacka op 06-01-2014 12:11:37 ]
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 21 december 2013 @ 07:21:47 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134517522
Doet Magdalena Neuner mee? Die is *; *; *;
Toffe sport dit verder. Combi van inspanning en concentratie/nauwkeurigheid spreekt me wel aan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Forum Admin zondag 5 januari 2014 @ 14:37:30 #3
35723 crew  GGMM
pi_135101921
Kick.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_135104407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 07:21 schreef Bart het volgende:
Doet Magdalena Neuner mee? Die is *; *; *;
Toffe sport dit verder. Combi van inspanning en concentratie/nauwkeurigheid spreekt me wel aan.
Volgens Wikipedia is ze 2 jaar geleden gestopt, om een gezin te stichten.
WTF ze is nu 26 :')

Wel zonde.
  zondag 5 januari 2014 @ 15:36:37 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135104449
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:35 schreef -0- het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia is ze 2 jaar geleden gestopt, om een gezin te stichten.
WTF ze is nu 26 :')

Wel zonde.
;(
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 januari 2014 @ 19:56:21 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_135115824
Ik zou deze post graag aan willen dragen voor in de OP, makkelijker en duidelijker gaan de verschillen tussen de diverse afstanden/onderdelen (in zo weinig woorden) niet uitgelegd worden:

SPT / Biathlon - seizoen 12/13 #2: WK
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135138597
Ik hoop dat OEB zijn laatste kunstje doet en met een aantal gouden medailles naar huis gaat. Wat een held _O_
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_135139742
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou deze post graag aan willen dragen voor in de OP, makkelijker en duidelijker gaan de verschillen tussen de diverse afstanden/onderdelen (in zo weinig woorden) niet uitgelegd worden:

SPT / Biathlon - seizoen 12/13 #2: WK
Bedankt.
Groot fan van User Wotte
  maandag 6 januari 2014 @ 13:34:27 #9
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135142449
Bizar natuurlijk dat achtervolging Olympisch is. Dat is hetzelfde als de 10KM bij het schaatsen starten en op voorhand Kramer al 10 seconden voorsprong geven omdat hij die bij de 5KM bij elkaar gereden had :')
pi_135143006
Laura en Franziska *O*

Miriam :( Hoe ze bij die persco gisteren aan het huilen was. Ach meid toch.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 14:23:44 #11
284411 crew  heywoodu
pi_135144370
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:34 schreef Coelho het volgende:
Bizar natuurlijk dat achtervolging Olympisch is. Dat is hetzelfde als de 10KM bij het schaatsen starten en op voorhand Kramer al 10 seconden voorsprong geven omdat hij die bij de 5KM bij elkaar gereden had :')
Helemaal mee eens. Ik vind het een schitterende sport, maar een gouden medaille zo afhankelijk maken van een ander (medaille)evenement blijft absolute onzin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_135156121
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind het een schitterende sport, maar een gouden medaille zo afhankelijk maken van een ander (medaille)evenement blijft absolute onzin.
dat is net zo iets als bij de noordse combinatie ook medailles geven voor het schansspringen, slaat idd nergens op!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 19:25:40 #13
284411 crew  heywoodu
pi_135157389
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:01 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is net zo iets als bij de noordse combinatie ook medailles geven voor het schansspringen, slaat idd nergens op!
Ja exact dit! Ik vind het echt geen kutonderdeel op zich, maar het hoort niet zo te zijn dat je door het verkloten van 1 race ook kansloos bent bij een totaal andere wedstrijd. En als het dan geen totaal andere wedstrijd is, geef dan geen medaille voor de sprint.
pi_135190578
Mooie sport
pi_135205377
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:34 schreef Coelho het volgende:
Als Kramer tussendoor ook nog 4 keer moet gaan schieten, dan wordt het een heel ander verhaal, vandaar ook een slechte vergelijking.

Verder hoop ik dat Andrea nog 1 keer een medaille weet te pakken, hoewel ik er voor vrees en kan iemand aub een "h" in de TT zetten? Ik weet dat Biatlon ook mag, maar het doet pijn aan de ogen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:42:25 #17
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135205531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als Kramer tussendoor ook nog 4 keer moet gaan schieten, dan wordt het een heel ander verhaal, vandaar ook een slechte vergelijking.

Verder hoop ik dat Andrea nog 1 keer een medaille weet te pakken, hoewel ik er voor vrees en kan iemand aub een "h" in de TT zetten? Ik weet dat Biatlon ook mag, maar het doet pijn aan de ogen.
Waarom een slechte vergelijking? Die biatleten hebben schieten en langlaufen als specialiteit. Kramer rondjes schaatsen. Het gaat er me om dat het bizar is dat je aan de hand van de uitslag van wedstrijd één medailles vergeeft en bovendien de uitslag gebruikt als aanvang van een tweede medaillewedstrijd. Je gaat bij bobsleeėn ook niet na elke run medailles uitdelen volgens de cumulatieve tussenstand.
pi_135206030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom een slechte vergelijking? Die biatleten hebben schieten en langlaufen als specialiteit. Kramer rondjes schaatsen. Het gaat er me om dat het bizar is dat je aan de hand van de uitslag van wedstrijd één medailles vergeeft en bovendien de uitslag gebruikt als aanvang van een tweede medaillewedstrijd. Je gaat bij bobsleeėn ook niet na elke run medailles uitdelen volgens de cumulatieve tussenstand.
Als je de analogie naar het schaatsen wilt vergelijken, dan zou Kramer met 5 seconden voorsprong starten op de achtervolging en dan vertrekken de rest van de schaatsers niet in aparte ritten, maar in dezelfde wedstrijd. Als meerdere rijders achter Kramer aan gaan rijden, dan houdt ook een Kramer het niet vol om alleen voorop te blijven rijden en dus krijg je een heel ander soort wedstrijd als dat jij het doet voorkomen, namelijk alsof iedereen weer volgens de traditionele ritten 1 tegen 1 gaat rijden.

Bij Biahlon is er ook geen 15km waarop je de voorsprong van de 7,5 km mee mag nemen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:52:58 #19
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135206087
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je de analogie naar het schaatsen wilt vergelijken, dan zou Kramer met 5 seconden voorsprong starten op de achtervolging en dan vertrekken de rest van de schaatsers niet in aparte ritten, maar in dezelfde wedstrijd. Als meerdere rijders achter Kramer aan gaan rijden, dan houdt ook een Kramer het niet vol om alleen voorop te blijven rijden en dus krijg je een heel ander soort wedstrijd als dat jij het doet voorkomen, namelijk alsof iedereen weer volgens de traditionele ritten 1 tegen 1 gaat rijden.

Bij Biahlon is er ook geen 15km waarop je de voorsprong van de 7,5 km mee mag nemen.
Ik begrijp je, maar als je eerste afstand slecht gaat dan maak je in de tweede wedstrijd toch ook geen 3 minuten meer goed?
pi_135206692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik begrijp je, maar als je eerste afstand slecht gaat dan maak je in de tweede wedstrijd toch ook geen 3 minuten meer goed?
3 minuten is idd wel heel veel om goed te maken, maar door het schieten kunnen er behoorlijke verschillen ontstaan (een dergelijke "hindernis" heb je bij weinig andere sporten, omdat die meestal uit 1 discipline bestaat).

Aan het begin van de achtervolging zijn er toch vaak 30-40 biathleten die binnen de 2 minuten staan en krijg je vrij vlot groepjesvorming, waarna door het 4 keer schieten er behoorlijke achterstanden goed gemaakt/opgelopen kunnen worden.

Even afgezien van het feit dat er uiteraard bepaalde wereldtoppers zijn (Fourcarde/Svendssen bijv.) die sowieso hoog eindigen zie je aan het eind toch vaak dat het goedmaken/verliezen van 10-20 plaatsen eerder regel is dan uitzondering.
pi_135222192
*O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_135354731
Svendssen wint in Ruhpolding de 20km individueel, maar de Russen zijn ook klaar voor Sotchi met 3 man bij de eerste zes. De omstandigheden waren wel heel erg goed....relatief weinig fouten bij het schieten.
pi_135565771
quote:
Sister act: Best Olympics story already happened

Doping scandals, whispers of bribery and concerns about Russia's security and anti-gay laws might have buried the fabled "Olympic Spirit" ahead of February's Sochi games, but we have good news for people who like good news: It has been found, as remarkable as ever, in the selfless act of a U.S. biathlete.

Tracy Barnes qualified this weekend for the Olympics, but she won't be going. Barnes declined her spot on the U.S. team so that her twin sister, Lanny, could go instead. Parents, here's the part where you go get the kids and read them an awesome lesson on how to be a great brother or sister.

Lanny Barnes -- born five minutes before her sister -- seemed a lock to qualify after stringing together several strong results during the team's trials. But then she got sick and couldn't compete. Lanny's missed races meant she didn't finish enough trials to make the squad -- though she was next in line if one of the qualifiers was unable to compete.

Or, in the case of Tracy Barnes, if one of the qualifiers chose not to compete.

Recognizing both the great season her sister was enjoying and the Olympics opportunity her illness robbed Lanny of, Tracy Barnes took one for the team. And for the family.

"I can't even begin to describe what it means to me that Tracy made such a huge sacrifice for me," Lanny Barnes wrote in an e-mail to The Durango (Colorado) Herald. "We have been training together every day for the past 15 years and I know how hard she has worked to make this team."

In an e-mail to friends Monday, Tracy Barnes wrote, "Yesterday I was named to the Olympic Team! I cannot think of any greater honor in the world, save one. ... [Lanny] is having a stellar year and I for one want to see where she can take it ... what heights she can climb to."

"In honor of friendship, cooperation and sacrifice, I declined my spot on the Olympic team."

Wow. And here I was puffing my chest out because my son shared his sticker book Tuesday with his little brother.

Speaking of proud parents, Deb Barnes told the Herald, "It’s just really a selfless thing to do... Tracy's a pretty amazing young woman. She's thought this through. This is where she wants to be."

Which means February 9, Lanny will be right where she wants to be: on the starting line in Sochi, for her third Olympic games.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 januari 2014 @ 11:35:44 #24
284411 crew  heywoodu
pi_135752718
Frankrijk:
- Martin Fourcade, Simon Fourcade, Simon Desthieux, Jean-Guillaume Beatrix, Alexis Boeuf (Individual), Quentin Fillon Maillet (reserve)
- Marie Laure Brunet, Marie Dorin Habert, Anais Chevalier, Anias Bescond, Marine Bolliet (Individual), Sophie Boilley (reserve)

Slowakije:
- Pavol Hurajt, TomᨠHasilla, Matej Kazįr, Miroslav MatiaØko, Martin OtčenįØ, DuØan ¦imočko (reserve)
- Anastasiya Kuzmina, Jana Gerekovį, Paulķna Fialkovį, Martina Chrapįnovį, Terézia Poliakovį, Natįlia Prekopovį (reserve)

Zweden (mannen):
- Björn Ferry, Fredrik Lindström, Carl Johan Bergman, Tobias Arwidson, Christofer Eriksson (reserve/estafette)

Bulgarije:
- Krasimir Anev, Vladimir Iliev, Miroslav Kenanov, Ivan Zlatev, Michael Klecherov
- Desislava Stoyanova

Polen:
- Grzegorz Guzik, Rafal Lepel, Krzysztof Plywaczyk, Lukasz Slonina, Lukasz Szczurek
- Paulina Bobak, Magdalena Gwizdon, Monika Hojnisz, Veronika Nowakowska-Zemniak, Krystyna Palka

Wit-Rusland:
- Sergey Novikov, Evgeny Abramenko, Vladimir Chepelin, Yuri Liadov and Aleksandr Darochko
- Darya Domracheva, Nadezhda Skardino, Ludmila Kalinchik, Anastasia Duborezova and Nadezhda Pisareva
pi_135755250
Die oude Sykora is er niet meer bij voor de Polen?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 januari 2014 @ 13:17:22 #26
284411 crew  heywoodu
pi_135756014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 12:57 schreef Leatherface het volgende:
Die oude Sykora is er niet meer bij voor de Polen?
Die is gestopt volgens mij, of komt in elk geval niet meer in actie in de World Cup :P

Wel apart trouwens, best een prima team bij de vrouwen, maar bij de mannen is het niks.
pi_135766117
Sikora is na het seizoen 2011/2012 gestopt.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 januari 2014 @ 17:45:21 #28
284411 crew  heywoodu
pi_135766986
Rusland:
- Anton Shipulin, Dmitry Malyshko, Evgeny Ustyugov, Evgeny Garanichev, Alexandr Volkov and Alexander Loginov – Substitute: Timofey Lapshin
- Olga Zaitseva, Olga Vilukhina, Iryna Starykh, Yana Romanova, Ekaterina Shumilova, Ekaterina Glazyrina Substitute: Galina Nechkasova.

Dus oa geen Iourieva en Tcherezov.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 januari 2014 @ 19:32:57 #29
284411 crew  heywoodu
pi_135771438
Zoals verwacht starten oa de zusjes Aita, Elisa en Selina Gasparin voor Zwitserland bij het biatlon.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 januari 2014 @ 22:13:21 #30
284411 crew  heywoodu
pi_135779989
Finland neemt inderdaad maar 4 mensen mee, minder dan hun quota. Dat betekent dat Laure Soulié namens Andorra waarschijnlijk de volgende op de lijst is die naar Sochi mag, en daarna Spanje.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 januari 2014 @ 10:24:50 #31
284411 crew  heywoodu
pi_135839927
Duitsland met Birnbacher, Böhm, Lesser, Peiffer, Schempp en Stephan bij de mannen.
Bij de vrouwen gaan Dahlmeier O+ , Henkel, Preuss, Hildebrand, Hinz en Sachenbacher-Stehle.
pi_135840097
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:24 schreef heywoodu het volgende:
Duitsland met Birnbacher, Böhm, Lesser, Peiffer, Schempp en Stephan bij de mannen.
Bij de vrouwen gaan Dahlmeier O+ , Henkel, Preuss, Hildebrand, Hinz en Sachenbacher-Stehle.
Vergeleken bij afgelopen jaren/spelen een relatief zwak team.
Individueel zie ik ze hooguit 2-3 medailles pakken, maar dan moet ook alles meezitten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 januari 2014 @ 10:31:43 #33
284411 crew  heywoodu
pi_135840175
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:29 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Vergeleken bij afgelopen jaren/spelen een relatief zwak team.
Individueel zie ik ze hooguit 2-3 medailles pakken, maar dan moet ook alles meezitten.
Individueel zie ik in principe ook niet heel erg veel nee, maar voor de estafettes zijn het toch hele goede teams mijns inziens. Niemand die echt absoluut wereldtop is, maar ze kunnen wel 4 sterke namen neerzetten, lijkt me prettiger dan bijvoorbeeld een team als Wit-Rusland.
pi_135840502
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Individueel zie ik in principe ook niet heel erg veel nee, maar voor de estafettes zijn het toch hele goede teams mijns inziens. Niemand die echt absoluut wereldtop is, maar ze kunnen wel 4 sterke namen neerzetten, lijkt me prettiger dan bijvoorbeeld een team als Wit-Rusland.
Beide estafettes zijn grote medaillekandidaten....absoluut waar!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 23 januari 2014 @ 10:47:22 #35
284411 crew  heywoodu
pi_135840734
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:40 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Beide estafettes zijn grote medaillekandidaten....absoluut waar!
En de gemengde estafette heeft ook prima kans :P
pi_135840771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 10:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En de gemengde estafette heeft ook prima kans :P
Ow ja....die vergeet ik altijd. :@
Vind het ook het minst leuke onderdeel om naar te kijken....beetje gekunsteld.
pi_135999737
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 14:46 schreef johannes_vermeer het volgende:
Mooie sport.
Enige vette sport van de Winterspelen.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 29 januari 2014 @ 09:24:41 #38
284411 crew  heywoodu
pi_136083688
Van gisteren:
Russische biatleten betrapt op doping

Volgens berichten uit Litouwen gaat het niet om 1 van de Litouwse olympiėrs.
  vrijdag 7 februari 2014 @ 20:19:50 #39
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_136449890
Géén kloon van tvlxd!
pi_136450298
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:19 schreef Montov het volgende:
http://nos.nl/os2014/arti(...)-blijkt-te-kort.html

Parkoers is 120 meter te kort.
40 meter per rondje, maar toch wel erg slordig
pi_136456304
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 20:33 schreef komrad het volgende:

[..]

40 meter per rondje, maar toch wel erg slordig
Ze moeten minimaal 3 rondjes.
sig verwijderd door FA
pi_136456577
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:15 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ze moeten minimaal 3 rondjes.
weet ik maar het parcours is 2,5 km dat ze 3x doen. Er is geen parcours van 7,5 km ;)
pi_136457537
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2014 23:24 schreef komrad het volgende:

[..]

weet ik maar het parcours is 2,5 km dat ze 3x doen. Er is geen parcours van 7,5 km ;)
Joh.
sig verwijderd door FA
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 10:39:19 #44
284411 crew  heywoodu
pi_136462786
De outfits:

Noorwegen wat doe je :')
pi_136471219
Precies op tijd thuis voor het eerste evenement! Laat het maar beginnen! *O*
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 15:21:10 #46
284411 crew  heywoodu
pi_136471630
Minuutje ofzo nog en dan schakelt de Duitser over ^O^
pi_136471687
:)
pi_136471757
Uwe zonder baardje. :o
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 15:25:46 #49
284411 crew  heywoodu
pi_136471807
15:42.00 Bjoerndalen
15:44.30 Svendsen
15:49.30 Fourcade
pi_136471837
Ben toch benieuwd. Het kan echt heel veel kanten opgaan.
pi_136471840
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:25 schreef heywoodu het volgende:
15:42.00 Bjoerndalen
15:44.30 Svendsen
15:49.30 Fourcade
Geloof er niet in....er zit altijd wel een verrassing tussen.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 15:27:12 #52
284411 crew  heywoodu
pi_136471857
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat zijn de starttijden :+
pi_136471868
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:27 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Dat zijn de starttijden :+
:@
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:27:53 #54
274204 crew  Mexicanobakker
pi_136471879
Op welke zender kan ik dit zien? Alleen ARD?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_136471888
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sporza is ook live, maar dit moet je gewoon op de ARD kijken.
sig verwijderd door FA
pi_136471900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:27 schreef Mexicanobakker het volgende:
NOS straks ook, maar dat is pas om 15.50
pi_136471905
Biathlon, genot.
Jack does it in real time...
pi_136471921
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Met Kati Wilhelm. _O_
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136471923
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:28 schreef Mansjester het volgende:

[..]

NOS straks ook, maar dat is pas om 15.50
Waarom dan pas?
pi_136471944
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom dan pas?
Omdat we eerst nog even interviews met de schaatsers gaan doen en die ook nog even gaan analyseren.
sig verwijderd door FA
pi_136471946
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:29 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Waarom dan pas?
Nabeschouwing schaatsen
pi_136471964
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:29 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Omdat we eerst nog even interviews met de schaatsers gaan doen en die ook nog even gaan analyseren.
Dat hebben ze toch al een minuut of 25 gedaan?
pi_136471974
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:26 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Verwacht wel wat Rusjes in bloedvorm ja.
pi_136471977
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:30 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dat hebben ze toch al een minuut of 25 gedaan?
Welkom bij de NOS. Vanavond komt het nog een paar keer.
sig verwijderd door FA
pi_136471979
Oeverloos napraten dus, ik was er al bang voor.

NOS :')
pi_136471982
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:29 schreef Felagund het volgende:

[..]

Met Kati Wilhelm. _O_
Niets mis met Kati, maar vind het toch jammer dat Magdalena Forsberg niet meer als expertin werkzaam is.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 15:30:39 #67
284411 crew  heywoodu
pi_136471987
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:27 schreef Kingstown het volgende:

[..]

:@
Zonder zoeken, wie is de regerend kampioen op de sprint?
pi_136471997
De held staat aan de start vandaag *O*
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:31:18 #69
pi_136472011
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:28 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik kan geen Duits :')
pi_136472025
Fourcade? Of svendson?
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:31:57 #71
269690 -Sisyphus-
*zoekt tevergeefs betekenis*
pi_136472039
Is er een livestream bij de NOS? Zo ja: waar. Kan hem niet vinden. :(
pi_136472045
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Svendsen?
sig verwijderd door FA
pi_136472059
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:31 schreef -Sisyphus- het volgende:
Is er een livestream bij de NOS? Zo ja: waar. Kan hem niet vinden. :(
http://nos.nl/os2014/

Rechts op biatlon klikken.
pi_136472083
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Uhm....dan moet ik gokken en als ik heel diep graaf, dan denk ik dat het een Zweed was.
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:33:15 #75
pi_136472090
Ik vind dit een leuk onderdeel. :)
pi_136472102
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mooiste sport van de OS.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 15:33:49 #77
284411 crew  heywoodu
pi_136472107
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Uhm....dan moet ik gokken en als ik heel diep graaf, dan denk ik dat het een Zweed was.
Fout :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136472124
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Één van de leukste onderdelen, met schaatsen en schansspringen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_136472136
Ustyugov met snor.
pi_136472167
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:31 schreef komrad het volgende:
Fourcade? Of svendson?
That's the question.
Album top 100 2024
pi_136472172
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Fout :+

SPOILER
Dat wist ik echt niet meer. De naam Jakob Fak schoot nog wel door m'n hoofd, maar dit was helemaal uit mijn geheugen gewist.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:37:50 #82
269690 -Sisyphus-
pi_136472231
Ik heb de hele NOS site afgezocht, maar zie nergens een link naar de livestream(s). Misschien heeft dat er mee te maken dat ik (via Hola) vanuit het buitenland kijk. Iemand misschien een directe URL?
pi_136472261
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:37 schreef -Sisyphus- het volgende:
Ik heb de hele NOS site afgezocht, maar zie nergens een link naar de livestream(s). Misschien heeft dat er mee te maken dat ik (via Hola) vanuit het buitenland kijk. Iemand misschien een directe URL?
http://nos.nl/os2014/live/

Werkt dit?

Als je naar de OS site van de NOS gaat kan je boven op Kijk Live drukken.
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:39:41 #84
269690 -Sisyphus-
pi_136472287
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:38 schreef BobW het volgende:

[..]

http://nos.nl/os2014/live/

Werkt dit?
Nee, helaas niet. Ik zie daar alleen tekst, niet de live streams.
pi_136472298
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:39 schreef -Sisyphus- het volgende:

[..]

Nee, helaas niet. Ik zie daar alleen tekst, niet de live streams.
Misschien moet je flash installeren.
sig verwijderd door FA
pi_136472309
Schietomstandigheden zijn echt perfect.
pi_136472312
Ik hoop dat mijn held Ole Einar Bjorndalen nog een keer kan vlammen. *O* Hij start als 24e.

Nu heb ik biathlon dit jaar niet gevolgd maar was blij verrast dat hij nog niet is gestopt.
Hij had jaren geelden gezegd dat hij t/m de spelen van 2014 zou blijven maar het ook nog doen. _O_
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:40:52 #88
269690 -Sisyphus-
pi_136472322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:40 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Misschien moet je flash installeren.
Flash is gewoon geinstalleerd.

Eerder vanmiddag werkte de livestream bij het schaatsen ook prima. Nu zie ik echter niets meer.
pi_136472334
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:40 schreef itsme het volgende:
Ik hoop dat mijn held Ole Einar Bjorndalen nog een keer kan vlammen. *O* Hij start als 24e.

Nu heb ik biathlon dit jaar niet gevolgd maar was blij verrast dat hij nog niet is gestopt.
Hij had jaren geelden gezegd dat hij t/m de spelen van 2014 zou blijven maar het ook nog doen. _O_
Hij heeft dit jaar beter gepresteerd als de jaren ervoor en is nog steeds een serieuze kanshebber op een medaille.
pi_136472336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:40 schreef itsme het volgende:

Bjorndalen is toch de grootste pakhaas? Is die niet al eerder betrapt? Of ben ik in de war met iemand anders :@
pi_136472354
Daar is 'ie dan: OEB _O_.
sig verwijderd door FA
pi_136472361
Ole _O_
pi_136472386
OEB. ^O^
Album top 100 2024
pi_136472387
Over Ole de Duitsers. Die grosse alte man. alte. :o
pi_136472390
Prachtig weer.
pi_136472398
Is dit ook met staand, knielend, liggend schieten of alleen liggend omdat het een sprint is?
pi_136472413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:43 schreef kilon het volgende:
Is dit ook met staand, knielend, liggend schieten of alleen liggend omdat het een sprint is?
Liggend en staand, allebei één keer.
sig verwijderd door FA
pi_136472421
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:41 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Bjorndalen is toch de grootste pakhaas? Is die niet al eerder betrapt? Of ben ik in de war met iemand anders :@
Nog nooit betrapt.
pi_136472424
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:43 schreef kilon het volgende:
quote:
Individuele wedstrijd (20 kilometer bij de mannen/15 kilometer bij de vrouwen) wordt individueel gestart. 4 schietrondes (liggend, staand, liggend, staand) en elke fout levert een straftijd van 1 minuut op.

Sprint (10 kilometer mannen/7,5 kilometer vrouwen) wordt ook individueel gestart. 2 keer schieten (liggend, staand) en voor elke fout moet een strafronde afgewerkt worden.

Achtervolging (12,5 kilometer mannen/10 kilometer vrouwen) wordt gestart op basis van de tijdverschillen van de sprint. Er wordt 4 keer geschoten (liggend, liggend, staand, staand) en elke fout levert een strafronde op. Degene die als eerste over de streep komt wint.

Massa-start (15 kilometer mannen, 12,5 vrouwen) wordt door iedereen gelijktijdig gestart. Ook hier vier schietrondes (liggend, liggend, staand, staand), een strafronde per fout en degene als eerste over de streep wint.

Relay (4x7,5 kilometer mannen, 4x 6 kilometer vrouwen) wordt gelijktijdig gestart door de eerste atleten van elk land. 2 keer schieten (liggend, staand), 3 patronen om bij te laden om missers alsnog te raken, als 8 patronen niet genoeg zijn alsnog strafronde. Daarna aflossing naar atleet 2, 3 en 4.
pi_136472425
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Hij heeft dit jaar beter gepresteerd als de jaren ervoor en is nog steeds een serieuze kanshebber op een medaille.
Fantastisch. Ik heb ooit eens in Noorwegen tijdens de zomer biatlon kampioenschappen op een terrein verbleven waar de athleten ook allemaal waren. Hij was nog heel aardig ook. *O*
pi_136472439
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nog nooit betrapt.
Dan ben ik in de war met iemand anders. Björndali ofzo? FF zoeken
pi_136472457
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:43 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Nog nooit betrapt.
OEB is altijd heel open over doping en was ook uitverkozen door de andere atleten om hun te vertegenwoordigen in de IBU volgens mij.
pi_136472474
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:44 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Bjarn Daehli? Hereo van langlaufen? nah

weet even niet meer precies zijn naam
pi_136472508
Bjųrn Erlend Dęhlie (born 19 June 1967) is a Norwegian businessman and retired cross-country skier. With eight Olympic gold medals, Dęhlie is the most successful winter Olympic champion of all time. In addition, with nine gold medals in the Nordic World Ski Championships he is together with Petter Northug the most successful World Champion male skier. In the years from 1992 to 1999,

geen doping.
pi_136472534
Ik schakel nu pas in via de Duitser.
Is het massastart 10 km sprint of starten ze apart? En hoeveel schietronden zijn er.
pi_136472535
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:44 schreef Mansjester het volgende:

[..]

De (grote) dopingschandalen waren vooral bij de FInnen en Russen.
pi_136472537
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:47 schreef itsme het volgende:
Bjųrn Erlend Dęhlie (born 19 June 1967) is a Norwegian businessman and retired cross-country skier. With eight Olympic gold medals, Dęhlie is the most successful winter Olympic champion of all time. In addition, with nine gold medals in the Nordic World Ski Championships he is together with Petter Northug the most successful World Champion male skier. In the years from 1992 to 1999,

geen doping.
Die bedoel ik ja. Ik dacht dat die was gepakt en zo ongeveer de grootste dopinggebruiker van heel de wereld was. Maar ik heb het fout dan :)
pi_136472573
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:48 schreef -0- het volgende:
Is het massastart 10 km sprint of starten ze apart? En hoeveel schietronden zijn er.
gewone sprint, 2 dacht ik maar ik die zelfs een groep en website had over biatlon weet het niet meer zeker.

:D

Ik kan niet meer tegen die spanning, daarom gestopt terwijl ik gek op sport was.
pi_136472584
Die Tjech knalt er zo 5 alsof het niks is
pi_136472592
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:48 schreef -0- het volgende:
Bij de sprint start men individueel. 2 schietronden, zie de post van TargaFlorio hierboven.
Album top 100 2024
pi_136472593
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:50 schreef Doublepain het volgende:
Die Tjech knalt er zo 5 alsof het niks is
Is het ook niet echt, hele goede omstandigheden.
sig verwijderd door FA
pi_136472612
Arnd gestart *O*
pi_136472619
Waarom schieten ze niet op homo's?

SPOILER

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2014 15:53:18 ]
pi_136472628
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:50 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bij de sprint start men individueel. 2 schietronden, zie de post van TargaFlorio hierboven.
Ik had hem inderdaad gevonden ^O^ :@

Wat ik wel raar vind is dat de achtervolging voortborduurt op de sprint. Als je hier wint heb je dus veel meer kans op een 2e medaille.
pi_136472645
Oei, die vierde was maar nét goed.
sig verwijderd door FA
pi_136472654
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:52 schreef -0- het volgende:

[..]

Ik had hem inderdaad gevonden ^O^ :@

Wat ik wel raar vind is dat de achtervolging voortborduurt op de sprint. Als je hier wint heb je dus veel meer kans op een 2e medaille.
Klopt, maar anders is het geen achtervolging hč.
sig verwijderd door FA
pi_136472657
1 seconde sneller dan OEB slechts.
Album top 100 2024
  zaterdag 8 februari 2014 @ 15:53:33 #118
62913 Blik
The one and Only!
pi_136472666
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:41 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Dat wad volgens mij een Spanjaard, die 8 of 12 jaar geleden veel won
pi_136472669
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:52 schreef Ambrosius het volgende:
Oei, die vierde was maar nét goed.
Net het randje idd.
Album top 100 2024
pi_136472672
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:53 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Klopt, maar anders is het geen achtervolging hč.
Haha klopt, maar het hele onderdeel is wel apart alsof je op de 10 km zou starten met de verschillen van de 5.
pi_136472683
Knal eens een paar Noren af, Nederland moet wel eerste blijven op die medailjespiegel! :(
pi_136472684
EHS, Eder en OEB binnen een seconde na de eerste schietbeurt.
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:54:30 #123
pi_136472692
Fourcade snel
pi_136472697
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat wad volgens mij een Spanjaard, die 8 of 12 jaar geleden veel won
Johan Mühlegg (genaturaliseerd, was een Duitser), maar dat was bij het langlaufen.
pi_136472700
Fourcade of Svendsen moet winnen :+
pi_136472709
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:54 schreef Mansjester het volgende:
Fourcade of Svendsen moet winnen :+
Neuh, Bjoerndalen moet winnen _O_
pi_136472721
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:55 schreef Max23 het volgende:

[..]

Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 februari 2014 @ 15:56:05 #128
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136472727
Om 16u Biathlon bij de NOS.
pi_136472734
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:56 schreef Pino112 het volgende:
Om 16u Biathlon bij de NOS.
Dan is het al nagenoeg duidelijk wie er wint, maar goed.
sig verwijderd door FA
pi_136472745
Tarjei Boe.

Bazennaam _O_
pi_136472763
Fourcade mag bijna een fout maken qua tijd.
sig verwijderd door FA
pi_136472764
Is die 8.31 de eindtijd van Svendsen? Excuses voor mijn onwetendheid :')
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 februari 2014 @ 15:57:32 #133
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136472766
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:56 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dan is het al nagenoeg duidelijk wie er wint, maar goed.
Tja, service he?
pi_136472773
KUT! Arnd wat doe je :|W
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:57:40 #135
pi_136472774
Peiffer ook een strafje
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 15:57:50 #136
284411 crew  heywoodu
pi_136472779
Oei Fourcade
pi_136472780
Pfeiffer niet echt goed.
Album top 100 2024
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:57:53 #138
pi_136472783
Ook fout Fourcade
pi_136472784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:57 schreef Mansjester het volgende:
Is die 8.31 de eindtijd van Svendsen? Excuses voor mijn onwetendheid :')
Tussentijd
pi_136472785
Jammer dat ze niet met echte wapens schieten, je weet wel een met terugslag enz

Dat maakt het pas spannender.
pi_136472788
Fourcade ook een fout :o
pi_136472798
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:58 schreef TheArt het volgende:
Fourcade ook een fout :o
Dan wordt het al lastig om te winnen.
Album top 100 2024
pi_136472799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:57 schreef BobW het volgende:

[..]

Tussentijd
Ah ja, zie het nu :)
pi_136472800
Die Peiffer is mentaal echt niets waard he :W
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 15:58:29 #145
284411 crew  heywoodu
pi_136472802
OEB :(
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:58:31 #146
pi_136472805
Bjoerndalen ook een fout
pi_136472808
OEB nu ook een foutje bij het staand schieten.
Album top 100 2024
pi_136472817
-O-
pi_136472818
Hij schiet wel enorm snel zeg :D. Medaille is niet onmogelijk, nog steeds.
sig verwijderd door FA
pi_136472820
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:55 schreef Max23 het volgende:

[..]

dit.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_136472824
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:58 schreef Felagund het volgende:

[..]

Dan wordt het al lastig om te winnen.
1 foutje zou nog net kunnen.
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 15:59:04 #152
pi_136472825
Wat is eigenlijk makkelijker? Liggend of staand schieten?
pi_136472846
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
Liggend.
pi_136472852
quote:
Liggend, maar daar heb je ook een kleiner raakvlak. Weet niet waar nu echt de meeste fouten bij worden gemaakt.
Album top 100 2024
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2014 @ 16:00:02 #155
842 Zorro
Z
pi_136472862
quote:
Waarom denk je dat sluipschutters en zo meestal liggen?
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:00:06 #156
284411 crew  heywoodu
pi_136472863
Donnerwetter!
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:00:12 #157
pi_136472867
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Liggend, maar daar heb je ook een kleiner raakvlak. Weet niet waar nu echt de meeste fouten bij worden gemaakt.
Ja maar dat incalculerend bedoelde ik ook :)
pi_136472882
quote:
6s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:00 schreef Zorro het volgende:

[..]

Waarom denk je dat sluipschutters en zo meestal liggen?
Omdat ze staand te veel opvallen.
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2014 @ 16:00:38 #159
842 Zorro
Z
pi_136472883
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:00 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja maar dat incalculerend bedoelde ik ook :)
O, dan is het wat anders :@
pi_136472894
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:00 schreef heywoodu het volgende:
Donnerwetter!
Het vriendje van Andrea is goed begonnen. :7
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:00:58 #161
284411 crew  heywoodu
pi_136472899
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 15:59 schreef Felagund het volgende:

[..]

Bij liggend net een wat hoger percentage:
http://realbiathlon.sport(...)t_files/sheet000.htm
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 februari 2014 @ 16:00:59 #162
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136472900
Lekker rustig op de NOS-stream.
  FOK!fotograaf zaterdag 8 februari 2014 @ 16:01:03 #163
842 Zorro
Z
pi_136472906
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:00 schreef Nober het volgende:

[..]

Omdat ze staand te veel opvallen.
Ja, staan, vallen, wat is het nou?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:01:08 #164
284411 crew  heywoodu
pi_136472910
Svendsen :W
pi_136472917
EHS ook een fout :o
pi_136472919
Ook een foutje voor Svendsen. :o
Album top 100 2024
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:01:19 #167
pi_136472920
En Svendsen mist ook..
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:01:35 #168
284411 crew  heywoodu
pi_136472931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:00 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Het vriendje van Andrea is goed begonnen. :7
Verloofde zelfs :+
pi_136472943
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:01 schreef heywoodu het volgende:
Svendsen :W
Kan nog best toch? Al zal er wel iemand foutloos zijn die redelijk is op de ski's.
sig verwijderd door FA
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:01:55 #170
284411 crew  heywoodu
pi_136472949
Wat schoot Eder rustig :o
pi_136472956
Als Eder nu foutloos is, en dat is hij, kan hij voor het goud gaan.
Album top 100 2024
pi_136472959
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Verloofde zelfs :+
Daar gaat mijn laatste sprankje hoop....en bedankt. ;(
pi_136472964
Landertinger met een hele sterke finish.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:02:37 #174
284411 crew  heywoodu
pi_136472973
Daar komt Shipulin.
pi_136472977
Die Rus. :o
Album top 100 2024
pi_136472985
Shipulin beste tijd na het liggend schieten.
pi_136473008
Eder maar 3 sec voor op Bjoerndalen na het staande schieten
pi_136473011
Heeft er iemand de doorkomsttijden? Net zoals een tijdrit bij wielrennen. Ben een beetje het overzicht kwijt :')
pi_136473017
OEB verliest iets op Landertinger.
pi_136473023
Eder, Moravec, Shipulin, vind ik wel een leuk podium #antinoorwegen.
pi_136473024
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:03 schreef Max23 het volgende:
Eder maar 3 sec voor op Bjoerndalen na het staande schieten
Dat valt dan nog wat tegen, OEB had een foutje en Eder niet.
Album top 100 2024
pi_136473025
Russen. _O_

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:03 schreef Nober het volgende:
:Y

110% anti-Noorwegen met biathlon en langlaufen! :+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:04:15 #183
284411 crew  heywoodu
pi_136473026
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:03 schreef Mansjester het volgende:
Heeft er iemand de doorkomsttijden? Net zoals een tijdrit bij wielrennen. Ben een beetje het overzicht kwijt :')
http://datacenter.biathlonresults.com/?view=live_split4

Daar ergens even zoeken :+
pi_136473027
quote:
http://services.biathlonresults.com/Datacenter_IBU.aspx

Kan je alle tijden zien.
pi_136473030
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:03 schreef Nober het volgende:
Onmogelijk.
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:04:43 #186
pi_136473040
quote:
http://www.sochi2014.com/en/biathlon-men-s-10-km-sprint
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:05:01 #187
284411 crew  heywoodu
pi_136473046
Rastorgujevs eens foutloos maar dan is hij weer niet zo snel op de ski's ;(
pi_136473058
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:05 schreef heywoodu het volgende:
Liggend één fout dacht ik?
sig verwijderd door FA
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:06:12 #189
284411 crew  heywoodu
pi_136473087
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:05 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Liggend één fout dacht ik?
Oh ja natuurlijk, dit was zijn tweede al :')
pi_136473096
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:05 schreef heywoodu het volgende:
Is ook wel het mooie van deze sport, je moet goed zijn op beide onderdelen.
Album top 100 2024
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:06:36 #191
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_136473100
Nu ook live (?) op de NOS
Géén kloon van tvlxd!
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:06:38 #192
284411 crew  heywoodu
pi_136473103
Toch Fourcade denk ik.
pi_136473104
Svendsen wordt er gewoon uitgeskied door Bjoerndalen :')
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:06:42 #194
pi_136473105
Fourcade nu wel goed
pi_136473109
iemand die een site heeft met wat meer spelregels/uitleg zoals bijvoorbeeld de afstanden en hoe vaak ze moeten schieten? :@

voor mij al jaren de mooiste sport op de olympische spelen maar ik snap er niets van :')
pi_136473111
OEB. _O_
Album top 100 2024
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 februari 2014 @ 16:06:54 #197
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136473112
Wat heeft ie voor bandje om z'n linkerarm eigenlijk?
pi_136473118
Die tijd van Shipulin trouwens. 8)7

M. Fourcade. ^O^

OEB redt het net... :o
pi_136473121
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:06 schreef heywoodu het volgende:
Toch Fourcade denk ik.
Als Shipulin foutloos blijft niet denk ik.
pi_136473129
Waar komt Soukup nu ineens vandaan?
Album top 100 2024
pi_136473133
Ah, de NOS is er ook 'live' bij :')14.gif
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:07:35 #203
pi_136473136
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:06 schreef kamikazebanaan het volgende:
iemand die een site heeft met wat meer spelregels/uitleg zoals bijvoorbeeld de afstanden en hoe vaak ze moeten schieten? :@

voor mij al jaren de mooiste sport op de olympische spelen maar ik snap er niets van :')
2x5, liggend en staand, en ze moeten 10 km meen ik
pi_136473137
Nou vroeger kon OEB 2 fouten maken en nog winnen zo snel was hij. Later kreeg hij alleen concurrentie van mede Noren.
Weet niet of hij nog zo snel is en hoe het met de anderen is maar 1 fout is op de OS niet te doen. (wat lul ik Ole maakte ook fouten op de OS en won toch.
Hij won in 2002? alle medailles. _O_

Nu wat er ook gebeurt hij is tevreden en ik ook al hoop ik op een medaille. ^O^
pi_136473145
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:06 schreef Pino112 het volgende:
Wat heeft ie voor bandje om z'n linkerarm eigenlijk?
Om het geweer te stabiliseren.
pi_136473150
OEB, maar zal er wel weer net naast grijpen :{
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:08:03 #207
284411 crew  heywoodu
pi_136473151
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:06 schreef kamikazebanaan het volgende:

Zie de OP (onderin in de spoiler) ^O^
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:08:32 #208
pi_136473164
Burke is wel gezien
pi_136473177
Svendsen. :N
Album top 100 2024
pi_136473179
Svendsen geen medaille
pi_136473182
Simon wel foutloos ^O^
pi_136473188
;(
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:09:37 #213
pi_136473190
Geen medaille voor Svendsen
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 februari 2014 @ 16:09:55 #214
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:10:26 #215
284411 crew  heywoodu
pi_136473214
Shipulin :|W :|W :|W
pi_136473217
Misschien leuk verhaal. Ik keek nooit biatlon maar zat te zappen ee keer en op eurosport was een biatlon wedstrijd. Er was enorme sneeuwstorm en de atleten hadden er erge last van. Toch wist er een ondanks schiet fouten een grote voorsprong te krijgen.
Toen opeens hij was als een van de eerste gestart, werd de wedstrijd afgelast. . Zou uur later weer helemaal opnieuw de wedstrijd beginnen. Vond het zo sneu, hij had al zo veel gegeven. Guess what. hij won gewoon weerr en sindsdien ben ik fan en houd ik van deze sport.

JAAA OEB is blijkbaar heel snel gegaan laatste stuk. *O* *O*
pi_136473219
Shipulin mist de laatste :o
pi_136473220
De laatste mis :o, gegarandeerd goud was dat.
sig verwijderd door FA
pi_136473222
Shipulin. :(
Album top 100 2024
pi_136473232
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:10 schreef Ambrosius het volgende:
De laatste mis :o, gegarandeerd goud was dat.
Hij wil het spannend houden. :+
Album top 100 2024
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:10:59 #221
pi_136473239
Shipulin verkloot het :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:10:59 #222
284411 crew  heywoodu
pi_136473240
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:10 schreef itsme het volgende:
Misschien leuk verhaal. Ik keek nooit biatlon maar zat te zappen ee keer en op eurosport was een biatlon wedstrijd. Er was enorme sneeuwstorm en de atleten hadden er erge last van. Toch wist er een ondanks schiet fouten een grote voorsprong te krijgen.
Toen opeens hij was als een van de eerste gestart, werd de wedstrijd afgelast. . Zou uur later weer helemaal opnieuw de wedstrijd beginnen. Vond het zo sneu, hij had al zo veel gegeven. Guess what. hij won en sidnsdien ben ik fan en houd ik van deze sport.

JAAA OEB is blijkbaar heel snel gegaan laatste stuk. *O* *O*
:D
pi_136473257
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Shipulin verkloot het :')
Het kan nog, makkelijk zelfs.
sig verwijderd door FA
  ESF Reporter zaterdag 8 februari 2014 @ 16:11:32 #224
87554 Cee
Welluk?
pi_136473261
Oh hallo Victor :9~
pi_136473265
Als OEB dit gaat winnen. :o
Album top 100 2024
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:11:45 #226
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_136473268
valse start! :(
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_136473270
8.8 gaat nog spannend worden met OEB
pi_136473273
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:11 schreef Felagund het volgende:
Als OEB dit gaat winnen. :o
Dat doet 'ie niet.
sig verwijderd door FA
pi_136473277
Svendsen. :')

Shipulin gaat nog wel even BEASTEN die laatste ronde, gewoon minuut sneller langlaufen dan de rest!
pi_136473278
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:11 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het kan nog, makkelijk zelfs.
Is hij sneller dan als een Ole? :X
pi_136473283
Die Rus is ondanks zijn foutje nog 5 sec sneller na het staande schieten :(
pi_136473284
Het zou kunnen voor OEB _O_
pi_136473295
quote:

[..]

Dat doet 'ie niet.
Denk toch dat ie een goede kans maakt hoor. Het zal van Schempp of Lesser moeten komen gok ik.

Of Shipulin natuurlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:12:43 #234
284411 crew  heywoodu
pi_136473296
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:12 schreef itsme het volgende:

[..]

Is hij sneller dan als een Ole? :X
Een Rus, op de OS, in Rusland..ik verwacht een monsterslot.
pi_136473299
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:08 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Zie de OP (onderin in de spoiler) ^O^
mijn dank is groot ^O^
pi_136473310
Boe. :')

Het 'Rassiya' klinkt al door het stadion. :D
pi_136473312
Boe gooit ook even z'n achtervolging weg _O-
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:13:10 #238
pi_136473313
3 fouten, sja
pi_136473314
Tarjei :|W
pi_136473316
Ik hoop niet dat een Rus wint :{
pi_136473322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:12 schreef Max23 het volgende:
Die Rus is ondanks zijn foutje nog 5 sec sneller na het staande schieten :(
was meer na de eerste ronde tov OEB dus kan zijn dat hij instort :P
pi_136473323
Shipulin gaat het redden zo te zien
pi_136473336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:12 schreef TheArt het volgende:

[..]

Denk toch dat ie een goede kans maakt hoor. Het zal van Schempp of Lesser moeten komen gok ik.

Of Shipulin natuurlijk.
Shipulin had wel een redelijke voorsprong, zijn tijd na de tweede keer schieten lieten ze helaas niet zien.
Album top 100 2024
pi_136473337
Nou kom op Simon!
pi_136473348
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:13 schreef Felagund het volgende:

[..]

Shipulin had wel een redelijke voorsprong, zijn tijd na de tweede keer schieten lieten ze helaas niet zien.
5 seconden sneller dan OEB
pi_136473352
Fourcade... :o
pi_136473354
Fourcade. :W
Album top 100 2024
pi_136473357
Fourcade :')
#superniger2020
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:14:37 #249
pi_136473360
Ik heb de prono fout.

Jammer.
pi_136473366
EHS en Fourcade geen podium :o
pi_136473372
Alleen de Rus nog :P
pi_136473379
Ik hoop ook niet dat een Rus wint want als die stukken sneller is dan Ole einar dan vertrouw ik het gewoon niet. Komt door zoveel doping gevallen al in Oost Europa iedere keer..
pi_136473380
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik heb de prono fout.

Jammer.
Ik ook. Bij schaatsen net ook al
pi_136473384
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:14 schreef komrad het volgende:
Alleen de Rus nog :P
En de Tsjech.
Album top 100 2024
pi_136473390
Fourcade niet op het podium, dat had ik niet gedacht.
pi_136473393
OEB *O* *O* *O*
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:15:32 #257
pi_136473398
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:15 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Ik ook. Bij schaatsen net ook al
Daar had niemand Bergsma denk ik.
pi_136473402
Wel medaille voor OEB denk, ook wel legendarisch.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:15:50 #259
284411 crew  heywoodu
pi_136473411
Shipulin niet dus, nu al achter OEB.
pi_136473415
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik dacht ik dat ingevuld had, maar ben nu niet meer zeker.
Album top 100 2024
pi_136473419
Het wordt echt goud voor OEB :o.
sig verwijderd door FA
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:16:09 #262
pi_136473422
Hofer begint ook vrij sterk.
pi_136473424
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:15 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ow ja, die is 3 :') Ik dacht even Jan
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:16:12 #264
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_136473425
Wel een goede noob uitleg op de NOS ^O^
pi_136473443
Geen goede GER meer? Die hadden vroeger ook veel goede deelnemers
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_136473445
Fuuh Schaatsen en Biathlon fout in de Quiz.
pi_136473447
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:16 schreef Ambrosius het volgende:
afwachten op Hofer nog, maar dat zou echt legendarisch zijn _O-
pi_136473460
Ik hoop Zo op goud voor OEB
pi_136473462
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Panzerfaust is verboten.
pi_136473466
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:15 schreef DeeBee het volgende:
Wel medaille voor OEB denk, ook wel legendarisch.
Ja Zeker weten. Dan zou hij in 6 spelen een medaille hebben gewonnen en meestal meer dan 1. :o
pi_136473468
Is Soukup al (bijna) binnen?
Album top 100 2024
pi_136473472
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:16 schreef vaarsuvius het volgende:
Subtop momenteel met af en toe een uitschieter.
pi_136473476
quote:
zou echt fantastisch zijn
pi_136473479
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:17 schreef Felagund het volgende:
Is Soukup al (bijna) binnen?
Is al binnen, 3e voorlopig
pi_136473490
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:17 schreef Max23 het volgende:

[..]

Is al binnen, 3e voorlopig
Dan zie ik niet in wie OEB nog kan verslaan.
Album top 100 2024
pi_136473491
quote:
Die Rus was toch sneller? die is niet binnen al?
pi_136473496
Laatste stuk van Bjoerndalen echt bizar goed, dacht dat anderen het wel zouden houden...
pi_136473497
Eric :(
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:18:23 #279
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_136473506
Waar kijken jullie trouwens? Op de NOS?
pi_136473507
zie je die kut shipulin
pi_136473509
Bizar joh, dit gaat dus echt OEB worden.
pi_136473515
jammer van Lesser :(
pi_136473517
Spannend!
pi_136473518
ard
  zaterdag 8 februari 2014 @ 16:18:35 #285
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_136473521
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:18 schreef Pandaplint het volgende:
Yep.
pi_136473523
quote:
ARD
Album top 100 2024
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 februari 2014 @ 16:18:40 #287
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136473526
quote:
Ja, de stream.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 8 februari 2014 @ 16:18:41 #288
284411 crew  heywoodu
pi_136473527
quote:
Eerste (individuele) goud in 12 jaar ook :o
pi_136473530
*O*
pi_136473533
Oeb goud.
#superniger2020
pi_136473534
*O*
pi_136473538
nein nein nein jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa *O*

OMFG wat ben ik blij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pi_136473539
Komt er nog een kanshebber?
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 8 februari 2014 @ 16:19:14 #294
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_136473545
quote:

[..]

Dat doet 'ie niet.
Uh, oké.
pi_136473552
quote:
Sporza
pi_136473553
quote:
sporza
#superniger2020
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:19:55 #297
pi_136473570
le Guellec nog iets voor Bjorndalen
pi_136473575
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
le Guellec nog iets voor Bjorndalen
Die is langzamer op de ski's.
sig verwijderd door FA
pi_136473577
Ik zit niet op te letten, Soukup is er ook al. :o
Dat wordt echt goud voor OEB of Leguellec of Hofer of zo moeten de race van hun leven hebben...
pi_136473595
Wow OEB

Ook mooi voor Landentinger
  Redactie Sport zaterdag 8 februari 2014 @ 16:20:45 #301
pi_136473597
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 16:20 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Die is langzamer op de ski's.