abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134486246
Biatlon is één van de sporten die beoefend zal worden tijdens de Olympische Winterspelen 2014 in Sotsji. De wedstrijden worden in het "Laura" Cross-country Ski & Biathlon Center in Krasnaja Poljana gehouden.
Nieuw op het programma is de gemengde estafette waarbij twee mannen en twee vrouwen samen een team vormen.

Wat is Biatlon?

Biatlon is een skisport waarbij langlaufen (vrije stijl) gecombineerd wordt met geweerschieten. Op bepaalde punten moet met het geweer op een doel (50 meter afstand) geschoten worden. Het gaat om vijf schoten (liggend of staand). Wordt een doel gemist dan betekent dit tijdverlies omdat men een extra strafrondje moet skiën voordat men weer op het gewone parcours mag deelnemen. Bij de Olympische Winterspelen kent men vijf varianten: sprint, achtervolging, individueel, massastart en estafette. De sport wordt bij de mannen sinds 1960 op de Winterspelen beoefend, en bij de vrouwen sinds 1992.

De onderdelen en bijbehorende punten per onderdeel:

Wedstrijdschema:

Uitleg verschillende onderdelen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door Tjacka op 06-01-2014 12:11:37 ]
Groot fan van User Wotte
  zaterdag 21 december 2013 @ 07:21:47 #2
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_134517522
Doet Magdalena Neuner mee? Die is *; *; *;
Toffe sport dit verder. Combi van inspanning en concentratie/nauwkeurigheid spreekt me wel aan.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Forum Admin zondag 5 januari 2014 @ 14:37:30 #3
35723 crew  GGMM
pi_135101921
Kick.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_135104407
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 07:21 schreef Bart het volgende:
Doet Magdalena Neuner mee? Die is *; *; *;
Toffe sport dit verder. Combi van inspanning en concentratie/nauwkeurigheid spreekt me wel aan.
Volgens Wikipedia is ze 2 jaar geleden gestopt, om een gezin te stichten.
WTF ze is nu 26 :')

Wel zonde.
  zondag 5 januari 2014 @ 15:36:37 #5
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_135104449
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:35 schreef -0- het volgende:

[..]

Volgens Wikipedia is ze 2 jaar geleden gestopt, om een gezin te stichten.
WTF ze is nu 26 :')

Wel zonde.
;(
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 5 januari 2014 @ 19:56:21 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_135115824
Ik zou deze post graag aan willen dragen voor in de OP, makkelijker en duidelijker gaan de verschillen tussen de diverse afstanden/onderdelen (in zo weinig woorden) niet uitgelegd worden:

SPT / Biathlon - seizoen 12/13 #2: WK
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_135138597
Ik hoop dat OEB zijn laatste kunstje doet en met een aantal gouden medailles naar huis gaat. Wat een held _O_
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_135139742
quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:56 schreef heywoodu het volgende:
Ik zou deze post graag aan willen dragen voor in de OP, makkelijker en duidelijker gaan de verschillen tussen de diverse afstanden/onderdelen (in zo weinig woorden) niet uitgelegd worden:

SPT / Biathlon - seizoen 12/13 #2: WK
Bedankt.
Groot fan van User Wotte
  maandag 6 januari 2014 @ 13:34:27 #9
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135142449
Bizar natuurlijk dat achtervolging Olympisch is. Dat is hetzelfde als de 10KM bij het schaatsen starten en op voorhand Kramer al 10 seconden voorsprong geven omdat hij die bij de 5KM bij elkaar gereden had :')
pi_135143006
Laura en Franziska *O*

Miriam :( Hoe ze bij die persco gisteren aan het huilen was. Ach meid toch.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 14:23:44 #11
284411 crew  heywoodu
pi_135144370
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:34 schreef Coelho het volgende:
Bizar natuurlijk dat achtervolging Olympisch is. Dat is hetzelfde als de 10KM bij het schaatsen starten en op voorhand Kramer al 10 seconden voorsprong geven omdat hij die bij de 5KM bij elkaar gereden had :')
Helemaal mee eens. Ik vind het een schitterende sport, maar een gouden medaille zo afhankelijk maken van een ander (medaille)evenement blijft absolute onzin.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_135156121
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:23 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind het een schitterende sport, maar een gouden medaille zo afhankelijk maken van een ander (medaille)evenement blijft absolute onzin.
dat is net zo iets als bij de noordse combinatie ook medailles geven voor het schansspringen, slaat idd nergens op!
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 6 januari 2014 @ 19:25:40 #13
284411 crew  heywoodu
pi_135157389
quote:
1s.gif Op maandag 6 januari 2014 19:01 schreef komrad het volgende:

[..]

dat is net zo iets als bij de noordse combinatie ook medailles geven voor het schansspringen, slaat idd nergens op!
Ja exact dit! Ik vind het echt geen kutonderdeel op zich, maar het hoort niet zo te zijn dat je door het verkloten van 1 race ook kansloos bent bij een totaal andere wedstrijd. En als het dan geen totaal andere wedstrijd is, geef dan geen medaille voor de sprint.
pi_135190578
Mooie sport
pi_135205377
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 13:34 schreef Coelho het volgende:
Als Kramer tussendoor ook nog 4 keer moet gaan schieten, dan wordt het een heel ander verhaal, vandaar ook een slechte vergelijking.

Verder hoop ik dat Andrea nog 1 keer een medaille weet te pakken, hoewel ik er voor vrees en kan iemand aub een "h" in de TT zetten? Ik weet dat Biatlon ook mag, maar het doet pijn aan de ogen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:42:25 #17
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135205531
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als Kramer tussendoor ook nog 4 keer moet gaan schieten, dan wordt het een heel ander verhaal, vandaar ook een slechte vergelijking.

Verder hoop ik dat Andrea nog 1 keer een medaille weet te pakken, hoewel ik er voor vrees en kan iemand aub een "h" in de TT zetten? Ik weet dat Biatlon ook mag, maar het doet pijn aan de ogen.
Waarom een slechte vergelijking? Die biatleten hebben schieten en langlaufen als specialiteit. Kramer rondjes schaatsen. Het gaat er me om dat het bizar is dat je aan de hand van de uitslag van wedstrijd één medailles vergeeft en bovendien de uitslag gebruikt als aanvang van een tweede medaillewedstrijd. Je gaat bij bobsleeën ook niet na elke run medailles uitdelen volgens de cumulatieve tussenstand.
pi_135206030
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:42 schreef Coelho het volgende:

[..]

Waarom een slechte vergelijking? Die biatleten hebben schieten en langlaufen als specialiteit. Kramer rondjes schaatsen. Het gaat er me om dat het bizar is dat je aan de hand van de uitslag van wedstrijd één medailles vergeeft en bovendien de uitslag gebruikt als aanvang van een tweede medaillewedstrijd. Je gaat bij bobsleeën ook niet na elke run medailles uitdelen volgens de cumulatieve tussenstand.
Als je de analogie naar het schaatsen wilt vergelijken, dan zou Kramer met 5 seconden voorsprong starten op de achtervolging en dan vertrekken de rest van de schaatsers niet in aparte ritten, maar in dezelfde wedstrijd. Als meerdere rijders achter Kramer aan gaan rijden, dan houdt ook een Kramer het niet vol om alleen voorop te blijven rijden en dus krijg je een heel ander soort wedstrijd als dat jij het doet voorkomen, namelijk alsof iedereen weer volgens de traditionele ritten 1 tegen 1 gaat rijden.

Bij Biahlon is er ook geen 15km waarop je de voorsprong van de 7,5 km mee mag nemen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 20:52:58 #19
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_135206087
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:51 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Als je de analogie naar het schaatsen wilt vergelijken, dan zou Kramer met 5 seconden voorsprong starten op de achtervolging en dan vertrekken de rest van de schaatsers niet in aparte ritten, maar in dezelfde wedstrijd. Als meerdere rijders achter Kramer aan gaan rijden, dan houdt ook een Kramer het niet vol om alleen voorop te blijven rijden en dus krijg je een heel ander soort wedstrijd als dat jij het doet voorkomen, namelijk alsof iedereen weer volgens de traditionele ritten 1 tegen 1 gaat rijden.

Bij Biahlon is er ook geen 15km waarop je de voorsprong van de 7,5 km mee mag nemen.
Ik begrijp je, maar als je eerste afstand slecht gaat dan maak je in de tweede wedstrijd toch ook geen 3 minuten meer goed?
pi_135206692
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:52 schreef Coelho het volgende:

[..]

Ik begrijp je, maar als je eerste afstand slecht gaat dan maak je in de tweede wedstrijd toch ook geen 3 minuten meer goed?
3 minuten is idd wel heel veel om goed te maken, maar door het schieten kunnen er behoorlijke verschillen ontstaan (een dergelijke "hindernis" heb je bij weinig andere sporten, omdat die meestal uit 1 discipline bestaat).

Aan het begin van de achtervolging zijn er toch vaak 30-40 biathleten die binnen de 2 minuten staan en krijg je vrij vlot groepjesvorming, waarna door het 4 keer schieten er behoorlijke achterstanden goed gemaakt/opgelopen kunnen worden.

Even afgezien van het feit dat er uiteraard bepaalde wereldtoppers zijn (Fourcarde/Svendssen bijv.) die sowieso hoog eindigen zie je aan het eind toch vaak dat het goedmaken/verliezen van 10-20 plaatsen eerder regel is dan uitzondering.
pi_135222192
*O*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_135354731
Svendssen wint in Ruhpolding de 20km individueel, maar de Russen zijn ook klaar voor Sotchi met 3 man bij de eerste zes. De omstandigheden waren wel heel erg goed....relatief weinig fouten bij het schieten.
pi_135565771
quote:
Sister act: Best Olympics story already happened

Doping scandals, whispers of bribery and concerns about Russia's security and anti-gay laws might have buried the fabled "Olympic Spirit" ahead of February's Sochi games, but we have good news for people who like good news: It has been found, as remarkable as ever, in the selfless act of a U.S. biathlete.

Tracy Barnes qualified this weekend for the Olympics, but she won't be going. Barnes declined her spot on the U.S. team so that her twin sister, Lanny, could go instead. Parents, here's the part where you go get the kids and read them an awesome lesson on how to be a great brother or sister.

Lanny Barnes -- born five minutes before her sister -- seemed a lock to qualify after stringing together several strong results during the team's trials. But then she got sick and couldn't compete. Lanny's missed races meant she didn't finish enough trials to make the squad -- though she was next in line if one of the qualifiers was unable to compete.

Or, in the case of Tracy Barnes, if one of the qualifiers chose not to compete.

Recognizing both the great season her sister was enjoying and the Olympics opportunity her illness robbed Lanny of, Tracy Barnes took one for the team. And for the family.

"I can't even begin to describe what it means to me that Tracy made such a huge sacrifice for me," Lanny Barnes wrote in an e-mail to The Durango (Colorado) Herald. "We have been training together every day for the past 15 years and I know how hard she has worked to make this team."

In an e-mail to friends Monday, Tracy Barnes wrote, "Yesterday I was named to the Olympic Team! I cannot think of any greater honor in the world, save one. ... [Lanny] is having a stellar year and I for one want to see where she can take it ... what heights she can climb to."

"In honor of friendship, cooperation and sacrifice, I declined my spot on the Olympic team."

Wow. And here I was puffing my chest out because my son shared his sticker book Tuesday with his little brother.

Speaking of proud parents, Deb Barnes told the Herald, "It’s just really a selfless thing to do... Tracy's a pretty amazing young woman. She's thought this through. This is where she wants to be."

Which means February 9, Lanny will be right where she wants to be: on the starting line in Sochi, for her third Olympic games.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 21 januari 2014 @ 11:35:44 #24
284411 crew  heywoodu
pi_135752718
Frankrijk:
- Martin Fourcade, Simon Fourcade, Simon Desthieux, Jean-Guillaume Beatrix, Alexis Boeuf (Individual), Quentin Fillon Maillet (reserve)
- Marie Laure Brunet, Marie Dorin Habert, Anais Chevalier, Anias Bescond, Marine Bolliet (Individual), Sophie Boilley (reserve)

Slowakije:
- Pavol Hurajt, TomᨠHasilla, Matej Kazár, Miroslav Matia¨ko, Martin Otčená¨, Du¨an ¦imočko (reserve)
- Anastasiya Kuzmina, Jana Gereková, Paulína Fialková, Martina Chrapánová, Terézia Poliaková, Natália Prekopová (reserve)

Zweden (mannen):
- Björn Ferry, Fredrik Lindström, Carl Johan Bergman, Tobias Arwidson, Christofer Eriksson (reserve/estafette)

Bulgarije:
- Krasimir Anev, Vladimir Iliev, Miroslav Kenanov, Ivan Zlatev, Michael Klecherov
- Desislava Stoyanova

Polen:
- Grzegorz Guzik, Rafal Lepel, Krzysztof Plywaczyk, Lukasz Slonina, Lukasz Szczurek
- Paulina Bobak, Magdalena Gwizdon, Monika Hojnisz, Veronika Nowakowska-Zemniak, Krystyna Palka

Wit-Rusland:
- Sergey Novikov, Evgeny Abramenko, Vladimir Chepelin, Yuri Liadov and Aleksandr Darochko
- Darya Domracheva, Nadezhda Skardino, Ludmila Kalinchik, Anastasia Duborezova and Nadezhda Pisareva
pi_135755250
Die oude Sykora is er niet meer bij voor de Polen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')