SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Patronen:
ravelry
Bloemen haken
veel leuke patronen op Lucy's 'Attic24' weblog
Garnstudio Nederlandse patronen
Webshops
Hobbydoos.nl
hobbygigant
wolhalla
wolmarkt.nl
Zpagetti
't trendje
het wolhuis
woolly
juf steek
creamijn
echtstudio
Communities:
Ravelry, een grote Engelstalige handwerkcommunity. Er is zelfs een FOK!groep!
Recent afgeronde projecten uit het vorig deel:
African Flower Box van Sunnythesun:
Priemgirl's dreumeslaars:
Col van Beefcake:
Pannelap van Kirsten.:
Kerstmuts van Annelotje:
Slinger van Brainteaser:
Deken van TylerGirl:
Colcapuchonmuts van -Spring:
Lelietje-van-dalenmuts van Puckzzz:
de regenboogtwisterdeken van Koningin!
En omdat het verzoek in het vorige topic meermalen voorbij kwam, de ubercute babyslofjes van Donnarush
[ Bericht 5% gewijzigd door SQ op 19-12-2013 11:50:10 ]disclaimer
Maakt niet uit, hij wàs afquote:Op donderdag 19 december 2013 12:09 schreef PriemGirl het volgende:
Goeien op(had ik al gezegd dat ik dat geel zwarte laarsje weer los heb gemaakt
)
Dat mutsje puckzté kjoet
quote:Op donderdag 19 december 2013 12:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Maakt niet uit, hij wàs af![]()
En op die kerstmutsfoto sta je met je bakkes dus dat wilde ik je niet aandoen
Jaaa!quote:Op donderdag 19 december 2013 13:35 schreef trui het volgende:
haha geweldige OP, we hadden ook wel wat in te halen.ik zag laatst nog een leuk patroon voorbij komen voor zo'n kerstmuts à la Annelotje, maar dan voor volwassenen (althans, ik geloof dat dit een kinderversie was, toch?). misschien leuk voor iemand hier?
Kerstelfen hebben groen met rode kledijquote:Op donderdag 19 december 2013 14:03 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik snap alleen dat groene in die muts niet
Ja dat weet ik maar ik vind het lelijkquote:Op donderdag 19 december 2013 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Kerstelfen hebben groen met rode kledij
https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1600&bih=808
Da's wat andersquote:Op donderdag 19 december 2013 14:09 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja dat weet ik maar ik vind het lelijk![]()
Volgens mij zit ik ook in die groep. Maar ik ben daar puur een lurker. Ik ben de sfeer nog even aan het aftastenquote:Op donderdag 19 december 2013 21:12 schreef Sunnythesun het volgende:
cute!
Ik zit op fb in een haakgroep (don't ask) maar die hebben deze week een leuke 'actie'; ieder dag een stukje van een patroontje en je weet niet wat het wordt. Vandaag de 4e dag dus morgen assemblage
Inmiddels is ook duidelijk wat het wordt, erg schattig..
Als het klaar is maak ik een foto
Awwwww zo 'op' is ie echt cute!quote:Op donderdag 19 december 2013 20:47 schreef annelotje het volgende:
Ja de mijne was n kinderversie
[ link | afbeelding ]
Geweldige OP!
Ja dat wil ik ook graag nog even doen. Bedankt dames.quote:Op donderdag 19 december 2013 15:10 schreef Muck het volgende:
Bedankt voor alle lieve berichten in het vorige topic
En wat een prachtige dingen in de OP
Ja ik post er verder ook niets of zo, alleen nu over dat patroontje. Kwamen wat vragen waar ik antwoord op gaf. Weet nog niet of ik het leuk vind, heeft een hoog 'huisvrouwen-met-korte-vlotte-kapsels' gehalte geloof ik... (no offence overigens)quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik ook in die groep. Maar ik ben daar puur een lurker. Ik ben de sfeer nog even aan het aftasten
quote:Op donderdag 19 december 2013 20:47 schreef annelotje het volgende:
Ja de mijne was n kinderversie
[ link | afbeelding ]
Geweldige OP!
ligt eraan hoe groot je de sqaures maaktquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
365 squares.... daar kun je dan wel met de hele familie onder!
ja, er zijn er nogal wat..!quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:29 schreef DonnaRush het volgende:
Over welke Facebook pagina hebben jullie het? haha.
Zat ik ook te denkenquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:40 schreef Stormqueen het volgende:
365 squares.... daar kun je dan wel met de hele familie onder!
Ik ben 'm nu ook met Saskia aan het maken en het bevalt prima, lekker warm en haakt goed weg. En niet te vergeten, je hebt een 1.30 x 2.00 deken voor schokkende prijs van 18 euroquote:Op vrijdag 20 december 2013 12:51 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Zat ik ook te denkenmaar niks voor mij
haken is keileuk, maar ik zie het me toch een stuk minder doen als de zomer er weer aan zit te komen
en wat als je in de mood bent voor koperkleurig met blauwe glitters EN DIE HEB JE NIET
*paniek*
Moet je overigens speciale wol gebruiken voor zo'n granny square deken, of maakt dat in principe helemaal niet uit? Zit er toch aan te denken om ook een deken te maken voor op de bank hier.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ben 'm nu ook met Saskia aan het maken en het bevalt prima, lekker warm en haakt goed weg. En niet te vergeten, je hebt een 1.30 x 2.00 deken voor schokkende prijs van 18 euro
oh, drie kasten maar! Damnquote:Op vrijdag 20 december 2013 14:00 schreef PriemGirl het volgende:
[..]![]()
Ik duik deze kerst nog eens in de kast van mams, die heeft 3 kasten vol wol liggen dus vast dat ik daar ook wat kleuren kan van gebruikenrest haal ik dan idd wel bij
nu maar eens bedenken welke kleuren ik wil hmmmm
Oe leuk idee!quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik ga die facebookgroepen ook maar eens opzoeken
ik zag op Instagram nog iets leuks trouwens. Een 365day challenge. elke dag maak je een granny square en je laat je humeur de kleur kiezen. of inieder geval, je kiest een kleur die past bij je humeur. Aan het eind van 2014 kun je dan aan je deken zien hoe vrolijk je was![]()
altijd gaaf...quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:00 schreef PriemGirl het volgende:
[..]![]()
Ik duik deze kerst nog eens in de kast van mams, die heeft 3 kasten vol wol liggen dus vast dat ik daar ook wat kleuren kan van gebruikenrest haal ik dan idd wel bij
nu maar eens bedenken welke kleuren ik wil hmmmm
Hey Saar, had ik jou al eerder hier gezien? Volgens mij niet he..quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oe leuk idee!
Alleen ben ik dan zo'n type dat ook op 1 januari dan wil beginnen en moet toch nog even mijn haakkunsten opfrissen.
twee youtubetutorials en je bent er weerquote:Op vrijdag 20 december 2013 15:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oe leuk idee!
Alleen ben ik dan zo'n type dat ook op 1 januari dan wil beginnen en moet toch nog even mijn haakkunsten opfrissen.
Nja ik zit hier zelf nog niet zo lang he...quote:Op vrijdag 20 december 2013 18:39 schreef Sarabi het volgende:
Uhhh misschien heel even Sun
Elke winter ga ik weer breien en/of haken
Moet nu nog eerst een sjaal afbreien en dan ga ik weer haken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak
Haha, en terecht!quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
Ik besloot na 6 complete rijen dat ik m'n babydeken te smal vind, en toen werd ik bos op mn vriendje omdat ik naar hem geluisterd had toen hij braaf ja zei op mijn vraag of t zo goed was, arme jongen, en heb ik t chagerijnig in een hoek gesmeten.
Vanmiddag poging twee met een beter humeur
quote:Op zaterdag 21 december 2013 11:24 schreef kwakz0r het volgende:
Ik besloot na 6 complete rijen dat ik m'n babydeken te smal vind, en toen werd ik bos op mn vriendje omdat ik naar hem geluisterd had toen hij braaf ja zei op mijn vraag of t zo goed was, arme jongen, en heb ik t chagerijnig in een hoek gesmeten.
Vanmiddag poging twee met een beter humeur
Ik zou hem voor mezelf niet snel maken, want waar laat je het idd? Maar voor op een kinderkamer is hij wel leuk denk ik! Gewoon ergens aan de muur of misschien wel aan de wieg of zoquote:Op zaterdag 21 december 2013 21:16 schreef CREADO het volgende:
Die bloem vind ik ook gaaf, maar waar hang je het.
leuk die setquote:Op zondag 22 december 2013 12:39 schreef PriemGirl het volgende:
Goed... Vraagje... Ik ben dus een setje aan het maken voor mijn neefje (1 jaar). Nu hoef ik alleen nog de sjaal. Ik twijfel heel erg qua patroon... Of 1 kleur en dan ander kleur rondom, of strepen afwisselen tussen beide kleuren, of waffle patroon of of of.... Helppppwat vinden jullie passen bij dezen set?
[ afbeelding ]
Leuk setje!quote:Op zondag 22 december 2013 13:07 schreef PriemGirl het volgende:
Goeie ideeëneens kijken wat ik kan bedenken. Moet ik nog ergens op letten qua sjaal? Ik ging patronen zoeken en toen las ik kets van ophanging bij baby's en dat je beter een 'key hole' kan gebruiken... Euh... Ik heb geen kids dus ik weet het niet, maat wil het wel veilig doen (zodat de ouders niet ongerust zijn.. Er zit een historie achter dus als iets als 'mogelijk' onveilig' wordt gezien, gebruiken ze het niet
)
quote:Op zondag 22 december 2013 13:31 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n kerstmuts is op tijd af!![]()
[ afbeelding ]
Nee, ik hoef niet per se met m'n hoofd op Fok!
daar wurgen ze zichzelf niet meequote:Op zondag 22 december 2013 13:33 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Leuk setje!
'Onveilig' is misschien een groot woord, maar vinden ze die pompon op de muts dan geen probleem, denk je? Want dat zijn uiteindelijk toch ook allemaal losse draadjes eigenlijk...
TOF! en geen ideequote:Op zondag 22 december 2013 12:39 schreef PriemGirl het volgende:
Goed... Vraagje... Ik ben dus een setje aan het maken voor mijn neefje (1 jaar). Nu hoef ik alleen nog de sjaal. Ik twijfel heel erg qua patroon... Of 1 kleur en dan ander kleur rondom, of strepen afwisselen tussen beide kleuren, of waffle patroon of of of.... Helppppwat vinden jullie passen bij dezen set?
[ afbeelding ]
Ja dat idd! Ik denk dat ik ga voor blauw met op eind bruine streep/paar strepenquote:Op zondag 22 december 2013 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
daar wurgen ze zichzelf niet mee
Priem, zon keyhole lijkt me best okee. Had mijn broertje vroeger ook. En dan zou ik blauw doen met vlak voor beide uiteinden een bruine band. Geen kwastjes, die zijn kudt met jasjes dicht ritsen
Leuk!quote:Op zondag 22 december 2013 14:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb mijn eerste sjaal/shawlette af. Geen idee of ie echt zo klopt en of ik het blocken goed gedaan heb, maar ik vind het goed zo.
Ik heb hem alleen nog niet omgedaan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kleuren komen niet echt overeen, het is echt donkerblauw.
na 3x beginnen en weer uithalen omdat ik beschrijving niet snapte, ben ik bij keer 4 maar gewoon wat gaan doen en toen ging het snelquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jup!quote:Op zondag 22 december 2013 16:48 schreef Tyler-Girl het volgende:
Leuk Space! is dat die van Lionbrand (die op de blog van Allaboutami stond?)
doe je toch een andere kleurquote:Op zondag 22 december 2013 16:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik zag je update op facebook te laat. ik heb hem ook gemaak (heb hem alleen niet hier laten zien volgens mij) ik vind hem leuk, ik had alleen niet genoeg garen voor een pompom
quote:Op maandag 23 december 2013 15:13 schreef Sarabi het volgende:
Nou dat valt toch nog tegen![]()
Begon met 10 steken en heb er nu nog maar 8![]()
Begin volgens mij dus steeds een steek te ver.
Nog niets, nu gewoon een simpel lapje om er weer wat handigheid in te krijgen (wat dus nog niet helemaal lukt).quote:Op maandag 23 december 2013 15:15 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]dat klinkt niet handig!
Wat ga je maken?
granny squares zijn best makkelijkquote:Op maandag 23 december 2013 15:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nog niets, nu gewoon een simpel lapje om er weer wat handigheid in te krijgen (wat dus nog niet helemaal lukt).
En daarna wil ik eigenlijk granny squares gaan maken, als dat niet te moeilijk is.
Dat is zeker niet moeilijk.quote:Op maandag 23 december 2013 15:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Nog niets, nu gewoon een simpel lapje om er weer wat handigheid in te krijgen (wat dus nog niet helemaal lukt).
En daarna wil ik eigenlijk granny squares gaan maken, als dat niet te moeilijk is.
tel je steken eens als je aan het haken bent, grote kans dat je sowieso de laatste mist, en ws. de eerste ookquote:Op maandag 23 december 2013 15:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik doe eerst een losse voordat ik aan de volgende rij begin, bedoel je die?
Ja dat ga ik nu ook doenquote:Op maandag 23 december 2013 15:21 schreef Mirjam het volgende:
[..]
tel je steken eens als je aan het haken bent, grote kans dat je sowieso de laatste mist, en ws. de eerste ook
Dat bovenste ronde kussen vind ik echt super!quote:Op zaterdag 21 december 2013 09:55 schreef phluphy het volgende:
Ik ben helaas geen kei in het maken van mooie foto's. Zo heb ik er niet aan gedacht de randen netjes te 'leggen'. En de kleuren kloppen ook voor geen meter, want in het echt zijn ze even 'wit', terwijl het op de foto soms beige lijkt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn schoonmoeder was er erg blij mee. En ik ben blij dat ik weer eens iets anders kan gaan haken!
dat kerstmannetjequote:Op zaterdag 21 december 2013 13:29 schreef Sunnythesun het volgende:
Had nog wat klaar. De bloemdecoratie van Attic24, kraamcadeautje, passend bij het dekentje wat ik aan het maken ben:
[ afbeelding ]
En iedereen natuurlijk een fijne kerst en zo! Ho ho ho!
[ afbeelding ]
Mooie steek! Hoe heb je dit gemaakt?quote:Op zaterdag 21 december 2013 16:03 schreef BrainTeaser het volgende:
Vers uit de was:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heerlijk soepel!Nogmaals dank voor de tip over het haken in het extra lusje van een half stokje (weet even niet meer wie er mee kwam)!
Jij wordt echt Tante Haakquote:Op zondag 22 december 2013 12:39 schreef PriemGirl het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind m cool. Hoe heb je die witte rand gemaakt?quote:Op zondag 22 december 2013 13:31 schreef BrainTeaser het volgende:
M'n kerstmuts is op tijd af!![]()
[ afbeelding ]
Nee, ik hoef niet per se met m'n hoofd op Fok!
Ik hou helemaal niet van dat soort sjaals qua model, maar ik vind 'm wel echt supermooi gehaakt! En wat een tempo heb jijquote:Op zondag 22 december 2013 14:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik heb mijn eerste sjaal/shawlette af. Geen idee of ie echt zo klopt en of ik het blocken goed gedaan heb, maar ik vind het goed zo.
Ik heb hem alleen nog niet omgedaan![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kleuren komen niet echt overeen, het is echt donkerblauw.
quote:Op zondag 22 december 2013 16:45 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik maakte een super simpele beanie!
[ afbeelding ]Kleurt mooi bij je ogenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
disclaimer
ja, maar als je opzet met lossen mag je de allereerste "steek" niet meetellen en de laatste wordt automatisch je keerlosse. Dus vanuit die redenatie is het niet gek dat je met tien begint en met acht eindigtquote:Op maandag 23 december 2013 15:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik doe eerst een losse voordat ik aan de volgende rij begin, bedoel je die?
Ik volg je nog niet helemaal......quote:Op maandag 23 december 2013 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar als je opzet met lossen mag je de allereerste "steek" niet meetellen en de laatste wordt automatisch je keerlosse. Dus vanuit die redenatie is het niet gek dat je met tien begint en met acht eindigt
Dan kom je toch op 9 uit en niet op 8?quote:Op maandag 23 december 2013 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, maar als je opzet met lossen mag je de allereerste "steek" niet meetellen en de laatste wordt automatisch je keerlosse. Dus vanuit die redenatie is het niet gek dat je met tien begint en met acht eindigt
De allereerste lus telt niet als steek. Als je die wèl als steek telt, en dan tien steken telt, kom je in je volgende toer op acht uit. eerste lus + keerlosse.quote:Op maandag 23 december 2013 15:28 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Dan kom je toch op 9 uit en niet op 8?
Heen-en-weer gaande toeren van halve stokjes. In plaats van in het normale 'Vtje' te haken, haak in het extra lusje van de halve stokjes (alleen halve stokjes hebben zo'n extra lusje). Daardoor ontstaat de ribbelstructuurquote:Op maandag 23 december 2013 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mooie steek! Hoe heb je dit gemaakt?
Met van dat pluizige garen, gewoon een stel extra rijen met vasten aan de rest van de muts gehaakt, en daarna de rand omgeslagen. De 'verkeerde' kant zit nu eigenlijk wel buiten, maar bij dat pluizige garen zit aan die kant vaak juist het meeste pluisquote:[..]
ik vind m cool. Hoe heb je die witte rand gemaakt?
Nou, het zal aan mij liggen, maar ik snap er niks van haha. Als ik 10 steken wil, dan haak ik 11 lossen, want nr 11 is de keerlosse. Dus ik zou niet weten hoe ik dan bij 8 uit moet komen eigenlijk. Als je extra steken gaat tellen worden het toch alleen maar meer?quote:Op maandag 23 december 2013 15:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
De allereerste lus telt niet als steek. Als je die wèl als steek telt, en dan tien steken telt, kom je in je volgende toer op acht uit. eerste lus + keerlosse.
In mijn hoofd klopt het welquote:Op maandag 23 december 2013 15:31 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Nou, het zal aan mij liggen, maar ik snap er niks van haha. Als ik 10 steken wil, dan haak ik 11 lossen, want nr 11 is de keerlosse. Dus ik zou niet weten hoe ik dan bij 8 uit moet komen eigenlijk. Als je extra steken gaat tellen worden het toch alleen maar meer?
#verwarrend
Stel je wilt een lapje van 10 vaste steken breed, dan zet je 10 losse op (zo breed wordt het) en dan nog één extra, dat is de keerlosse. Dan haak je 10 steken en maak je weer een keerlosse. Enz.quote:Op maandag 23 december 2013 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap hem ook niet![]()
Maar goed ga nu gewoon even alles steeds tellen.
Maar een extra losse heb je dus niet elke rij nodig?
Ah! Nu snap ik je! Ja de eerste lus niet meetellen bij het opzetten idd. Alleen de daadwerkelijk gehaakte lossen. En dan nog 1 extra dus..quote:Op maandag 23 december 2013 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
Kijk, als je tien startlossen moet maken, dan zet je eerst een lus op je naald?
Dan maak je tien lossen.
Dan een keerlosse en weer terug. Toch?
Als je je eerste lus telt als steek en je wil tien steken opzetten. Dan zet je de eerste lus op, maak je nog negen lossen er bij, en gaat meteen terug. Dan is je laatste losse de keerlosse, waardoor je basis nog maar uit acht steken bestaat. En kom je in je tweede toer dus op acht steken.
Jawel, die keerlosse heb je altijd:quote:Op maandag 23 december 2013 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Ik snap hem ook niet![]()
Maar goed ga nu gewoon even alles steeds tellen.
Maar een extra losse heb je dus niet elke rij nodig?
Ja maar dat heb ik dus volgens mij niet gedaan...quote:Op maandag 23 december 2013 15:34 schreef Stormqueen het volgende:
Kijk, als je tien startlossen moet maken, dan zet je eerst een lus op je naald?
Dan maak je tien lossen.
Dan een keerlosse en weer terug. Toch?
Als je je eerste lus telt als steek en je wil tien steken opzetten. Dan zet je de eerste lus op, maak je nog negen lossen er bij, en gaat meteen terug. Dan is je laatste losse de keerlosse, waardoor je basis nog maar uit acht steken bestaat. En kom je in je tweede toer dus op acht steken.
Thanks! ik ga het nu met ander wol proberen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Stel je wilt een lapje van 10 vaste steken breed, dan zet je 10 losse op (zo breed wordt het) en dan nog één extra, dat is de keerlosse. Dan haak je 10 steken en maak je weer een keerlosse. Enz.
Duidelijkquote:Op maandag 23 december 2013 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jawel, die keerlosse heb je altijd:
1 bij vaste steek
2 bij halfstokje
3 bij stokje.
quote:Op maandag 23 december 2013 15:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Thanks! ik ga het nu met ander wol proberen.
Deze is ook belangrijk, afhankelijk welke steek je gebruikt dus..quote:Op maandag 23 december 2013 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Jawel, die keerlosse heb je altijd:
1 bij vaste steek
2 bij halfstokje
3 bij stokje.
tuurlijk komt dat goed, het is zels met mij goed gekomenquote:Op maandag 23 december 2013 15:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja maar dat heb ik dus volgens mij niet gedaan...
Maar goed wie weet ook wel.
Sorry ooit komt het goed met me.
wat een bazenpostquote:
Meestal wel ja. In een halve vaste haken is erg moeilijk; meestal krijg je je haaknaald er nauwelijks in.quote:Op maandag 23 december 2013 20:00 schreef Sarabi het volgende:
Is de half vaste steek alleen om een werk af te ronden? Want na een rij half vaste heb ik geen idee hoe ik door moet/kan...
quote:Op zondag 22 december 2013 16:45 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik maakte een super simpele beanie!
[ afbeelding ]Heb jij een blog over haken/breien want deze foto's ken ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo ja, dan heb ik gisteren deze muts gepind en staat het patroon klaar om gemaakt te worden.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Yes! Ik heb omdat ik lui ben die foto's hier gelinkt mehequote:Op maandag 23 december 2013 20:10 schreef trovey het volgende:
Leuke dingen weer gezien.
[..]
Heb jij een blog over haken/breien want deze foto's ken ik.Zo ja, dan heb ik gisteren deze muts gepind en staat het patroon klaar om gemaakt te worden.
Dan volg ik je blog dus via Bloglovin.quote:Op maandag 23 december 2013 20:12 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Yes! Ik heb omdat ik lui ben die foto's hier gelinkt mehe
Leukquote:Op maandag 23 december 2013 20:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Dan volg ik je blog dus via Bloglovin.
Kom je zo toch één van je volgers tegen.quote:
Aha dan doe ik het goedquote:Op maandag 23 december 2013 20:06 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Meestal wel ja. In een halve vaste haken is erg moeilijk; meestal krijg je je haaknaald er nauwelijks in.
heb je een foto voorbeeld?quote:Op maandag 23 december 2013 15:37 schreef Adnap het volgende:
Ik ben bezig met een sprei haken, (ja nummer 3) maar eerst moet ik het patroon ontrafelen
Het is gemaakt in de jaren 70 door de oma van iemand en die is nu niet meer in leven. Op internet googlen leverderde wel wát op maar niet dát dus nu maar aan de hand van een foto haken en kijken of het wat klopt. Kan je wel zeggen dat het leuk is om te doen zo
Ik heb deze site er bij gehad om het te oefenen, er staan ook wat handige linkjes onder en zo. http://www.allesoverhaken.nl/haakpatronen_granny_square.htmlquote:Op maandag 23 december 2013 20:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Aha dan doe ik het goed
@Sun bedankt voor de extra info.
Dan moet ik nu alleen nog stokjes oefenen. En dan kijken of ik de uitleg van granny squares snap.
Dankjewelquote:Op maandag 23 december 2013 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik heb deze site er bij gehad om het te oefenen, er staan ook wat handige linkjes onder en zo. http://www.allesoverhaken.nl/haakpatronen_granny_square.html
Moet wel zeggen dat ik inmiddels mijn squares liever met een magische ring begin, vind ik makkelijker en netter werken.
Ja die heb ik erbij, heb m nu af (t patroon) maar dr gaat meer dan een half bolletje in voor 22 cm lengte en 30 cm breedtequote:
Misschien goed dik garen dan maar dit pakket van de Lidl heb ik nu al meerdere malen vervloekt.quote:Op maandag 23 december 2013 21:29 schreef Stormqueen het volgende:
mijn ervaring is juist dat dik garen veel makkelijker is om mee te beginnen
ah mennnnn, ik ben met een aapje bezig, tot nu toe gaat het goed, maar van die pootjes hakenquote:Op maandag 23 december 2013 21:32 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu met Molang the Fat Rabbit bezig.[ afbeelding ]
Het patroon is heel eenvoudig: http://amigurumei.com/201(...)e-amigurumi-pattern/
Wel eens een verademing na allerlei grote projecten!
Ja, amigurumi-armpjes en beentjes - gepruts! Maar het is meestal zo kriebelig dat een steekje te veel of te weinig niet opvalt. Mocht iemand de gouden tip hebben om mini-ledemaatjes te haken: gooi het in de groep!quote:Op maandag 23 december 2013 21:55 schreef Susie het volgende:
[..]
ah mennnnn, ik ben met een aapje bezig, tot nu toe gaat het goed, maar van die pootjes hakenZoals dit beestje dus ook heeft. Ik kan dan echt niet meer goed tellen als ik rondjes haak van 6 vaste. Maar goed, aapje komt echt wel af met een lijfje dat kleiner is dan het hoofd
![]()
Die grijstinten met grape, clematis en cream.quote:Op maandag 23 december 2013 23:14 schreef Tyler-Girl het volgende:
Die crochet along zag ik op Pinterest voorbij komen. Ik hou alleen niet zo van dekens met verschillende patronen....
Welke kleurem heb je nu gekozen???
Misschien toch ook volgenquote:Op maandag 23 december 2013 23:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb net stylekraft besteld als verjaardagscadeau van mijn schoonouders. Op mijn verjaardag begint een crochet along voor een deken (in Nederlands, is oorspronkelijk in Engels gedaan dus je zou hem in één keer kunnen maken, maar dit is wel zo leuk!)
http://terraysleven.blogs(...)%20stripey%20blanket
Ik zou beginnen met saskia van de wibra of met zeeman royal. Lekker goedkoop, gemakkelijk te krijgen en wat mij betreft prima spul voor dat geldquote:Op maandag 23 december 2013 23:18 schreef Sarabi het volgende:
Sowieso iemand tips welk garen voor beginners het fijnst is? En welke webshop hierbij het fijnst/goedkoopst is?
Mooi. Vooral grape is een erg mooie kleur. Ik merk dat ik zelf ook vaak op paars uitkom.quote:Op maandag 23 december 2013 23:17 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Die grijstinten met grape, clematis en cream.
Ik eigenlijk niet, maar een keer iets anders en in mijn andere deken zit al groen (en grijs en zwartquote:Op maandag 23 december 2013 23:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Mooi. Vooral grape is een erg mooie kleur. Ik merk dat ik zelf ook vaak op paars uitkom.
jadaarom ben ik maar gaan sparen. Iedre periode kleuren in slaanquote:Op maandag 23 december 2013 23:22 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als ze meer kleuren beter beschikbaar hadden had ik daar die deken mee gemaakt (ik heb al een andere deken met royal en saskia liggen kuch) maar helaas.
Haha, dat doe ik ook inderdaad, met de Royal en de Soft. Ik denk dat ik van de Royal die ik opgespaard heb (als ik ondertussen genoeg kleuren heb die ook bij elkaar passen) die CAL deken wil gaan maken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:23 schreef CREADO het volgende:
[..]
jadaarom ben ik maar gaan sparen. Iedre periode kleuren in slaan
Maar ik heb al zoveelquote:Op dinsdag 24 december 2013 08:23 schreef CREADO het volgende:
[..]
jadaarom ben ik maar gaan sparen. Iedre periode kleuren in slaan
waarom moet het katoen zijn?quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:13 schreef Adnap het volgende:
En goedkoop maar mooi katoen ? Heb uitgerekend dat ik voor de sprei van 140*210 per baan 7 bollen nodig heb. Een baan is 30 cm breed dus heb ik er zeker 7*7 is 49 nodig en dan heb ik nog niets voor de roezels aan de rand
Good busyquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:50 schreef Sarabi het volgende:
Gisteren tot halverwege een tutorial voor granny squares gekomen, ging redelijk
Zometeen verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat is haar voorkeurquote:
Ja zei ik ook al, ik ga nu een voorbeeldje van wol haken, wellicht doet zien meer dan vertellenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dan wordt het toch wel een duur grapje ben ik bang
Bij een shrug denk ik aan ditquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik heb mijn zelfontworpen shrug af
Als een fotocamera kan bemachtigen zal ik hem op de foto zetten.
Ja het is een soort bolero. Mijn hoofd werkt te vaak in het Engels dat ik zoveel woorden gewoon de Engelse benaming geef.quote:Op dinsdag 24 december 2013 13:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Bij een shrug denk ik aan dit
[ afbeelding ]
Maar Google afbeeldingen vertelt mij dat het een soort bolero is?
Op mijn werk wordt ook voornamelijk Engels gesproken, vandaar dat ik eerder de associatie met het gebaar hadquote:Op dinsdag 24 december 2013 13:12 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ja het is een soort bolero. Mijn hoofd werkt te vaak in het Engels dat ik zoveel woorden gewoon de Engelse benaming geef.
ligt er aan welke kleur, maar vaak 3 of 4 bollen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 09:47 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Maar ik heb al zoveel
Hoeveel sla je in per kleur dan?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
Komt er iemand een schutting voor me haken?Nu heb je een doorgeefluik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op woensdag 25 december 2013 11:28 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Was wel makkelijk voor de boodschappen, konden zo vanaf de auto naar de achterdeur
quote:Op woensdag 25 december 2013 11:28 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Was wel makkelijk voor de boodschappen, konden zo vanaf de auto naar de achterdeur
echt super ! Kweet hoeveel rot werk het isquote:Op woensdag 25 december 2013 13:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Dibbes is af![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best een klus. Dit is Dibbes deconstructed:
[ afbeelding ]
En in elkaar zetten is niet echt mijn ding zegmaar..
Jemig, wat ga je hard!quote:Op maandag 23 december 2013 22:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben op 80% van de deken. Is nu 1.70 lang, nog 42 cm te gaan dus
(Het moet een familiedeken worden waar twee personen makkelijk onder kunnen met optie voor een derde)
quote:Op woensdag 25 december 2013 15:14 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jemig, wat ga je hard!![]()
Heb je een foto?
Dit.quote:
quote:Op woensdag 25 december 2013 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Inmiddels nog maar elf strepen to go
Die is echt gaafquote:Op woensdag 25 december 2013 13:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Dibbes is af![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is het leuke van haken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 10:45 schreef PriemGirl het volgende:
Great succes !!Mutsje heb ik nog iets langer moeten maken; maar paste verder perfect
Wantjes ook helemaal in orde; alleen de schoentjes waren te klein
Had ik wel verwacht; maar schoonzusje was er super blij mee
![]()
Respect! Bij het zien van alle losse onderdelen haak ik al af....quote:Op woensdag 25 december 2013 13:36 schreef Sunnythesun het volgende:
Dibbes is af![]()
![]()
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die slofjesquote:Op donderdag 26 december 2013 20:14 schreef CREADO het volgende:
Mooie die deken, beest en schoentjes.
Ik heb voor mijn nichtje ook slofjes en pot afgemaakt voor mijn ma
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze vind ik zo mooi! Die kleuren zijn ook goed gekozen. Heb je 'm nog gevoerd of zo gevuld? En komt dan de vulling er niet door?quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een leuke slofjes! Konijn is ook leuk.
Slechte tablet foto maar uil nr 2 is af(1 is zo groot die wacht nog op vulling).
[ afbeelding ]
Nee, geen pokemon... Een of ander kawaii Aziatisch character.quote:Op donderdag 26 december 2013 08:16 schreef martine1984 het volgende:
Ja ze zijn inderdaad van wol gemaakt. Zeeman royal.
Mooie deken.
Is dat konijn van pokemon? Mooi gedaan hoor
heel gaaf en mooi afgewerkt. En welke kleur was de ander?quote:Op vrijdag 27 december 2013 13:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
Slechte tablet foto maar uil nr 2 is af(1 is zo groot die wacht nog op vulling).
[ afbeelding ]
Gewoon zo gevuld. Toen ik bij echtstudio was hadden ze daar van die schapen staan en toen heb ik het gevraagd. Vullig komt er denk ik niet uit. Gaat wel een zak vulling in. Die ander is van wibra en een rij extra dus die is nog groter dus daar ga ik een oud dekbed(nadat die gewassen is) voor slopen. Die is grijs wit alleen met kleurwisselingen. Persoonlijk vind ik deze mooier.quote:Op vrijdag 27 december 2013 16:12 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Deze vind ik zo mooi! Die kleuren zijn ook goed gekozen. Heb je 'm nog gevoerd of zo gevuld? En komt dan de vulling er niet door?
wat bizar! kan ze degene waar ze het patroon van gekocht/gekregen heeft niet benaderen?quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:13 schreef Peetje_75 het volgende:
Ik kom eventjes uit de lurkstand...
Een vriendin van me is Goofy aan het haken (deze versie), maar op de een of andere manier mist pagina 26 in het patroon... heeft een van jullie dit patroon toevallig en zo ja, zou ik dan voor mijn vriendin pagina 26 mogen hebben...?
Alvast bedankt!!!
hahaha wat een gek beest!quote:Op woensdag 25 december 2013 19:28 schreef _Arual_ het volgende:
Molang is klaar. Leuk project voor tussendoor!
[ afbeelding ]
grappig, die theepothoes! maar kan de hoes er nog wel makkelijk vanaf? (ivm schoonmaken oid)?quote:Op donderdag 26 december 2013 20:14 schreef CREADO het volgende:
Mooie die deken, beest en schoentjes.
Ik heb voor mijn nichtje ook slofjes en pot afgemaakt voor mijn ma
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja heeft een mutsje bovenop en de hoes zelf zit met een knoopje en een strik onder het handvat vastquote:Op vrijdag 27 december 2013 17:34 schreef trui het volgende:
[..]
grappig, die theepothoes! maar kan de hoes er nog wel makkelijk vanaf? (ivm schoonmaken oid)?
Wat een leuke uilquote:Op vrijdag 27 december 2013 13:55 schreef Whoopdidoo het volgende:
[ afbeelding ]
leuk! wat/waar heb je besteld? en wat voor deken wordt het?quote:Op vrijdag 27 december 2013 21:13 schreef Sarabi het volgende:
Nieuw garen en haaknaald besteld, dan kan ik volgende week echt aan mijn deken beginnen.
Statistics nerdquote:Op zaterdag 28 december 2013 00:28 schreef Stormqueen het volgende:
Zeau, 27000 stokjes, 300 vasten en 152 lossen. Ik ben er gaar van. Morgen draadjes verstoppen!
De amour is heel fijn. In t begin even wennen, maar echt zo veel fijner dan de gewone haaknaalden.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben met de skullensjaal bezig, maar ik heb me toch een pijn in mijn pols
er moet echt een betere haaknaald komen, anders kan ik na deze sjaal naar de therapeut.
zijn er winkels waar je verschillende haaknaalden kan proberen?
en zo niet, wat raden jullie me aan?
quote:Op woensdag 25 december 2013 15:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Inmiddels nog maar elf strepen to go
Ik zou je ook de amour adviseren. Verkoopt bij mij heel goed. Sinds de Amour uit is heb ik nog maar 1 soft touch verkocht. Ik wil zelf ook niet anders meer.quote:Op zaterdag 28 december 2013 00:21 schreef lady-wrb het volgende:
ik ben met de skullensjaal bezig, maar ik heb me toch een pijn in mijn pols
er moet echt een betere haaknaald komen, anders kan ik na deze sjaal naar de therapeut.
zijn er winkels waar je verschillende haaknaalden kan proberen?
en zo niet, wat raden jullie me aan?
Ik geloof dat ze 't patroon via via heeft gekregen... Dus dat wordt een beetje moeilijk dan... ;-)quote:Op vrijdag 27 december 2013 17:31 schreef trui het volgende:
[..]
wat bizar! kan ze degene waar ze het patroon van gekocht/gekregen heeft niet benaderen?
Bij Echtstudio, voor een Granny Square deken.quote:Op vrijdag 27 december 2013 22:26 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
leuk! wat/waar heb je besteld? en wat voor deken wordt het?
ik ga het vandaag maar eens doen. fimo zat in huis en ik heb er een tijdje geleden zelfs speciaal een klein oventje voor gekocht, alleen heb ik er tot nu toe geen fimo in gebakken maar stokbroodjes en koekjesquote:Op zaterdag 28 december 2013 11:39 schreef Sarabi het volgende:
De Clover die ik nu besteld hebt kan je op beide manieren vasthouden.
Verder klinkt dat van fimoklei nog best als een goed idee.
Ik hou 'm ook als een mes vast en ik haak prima met de Amour. Je zou ze bij mij mogen komen proberen, ik woon in Boskoop.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:38 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb ook nog even zitten googlen hoe je een haaknaald vast zou moeten houden, omdat ik altijd te horen kreeg dat ik het fout deed
het blijkt dus wel degelijk op twee manieren te kunnen : als een pen en als een mes.
ik hou mijn naald als een mes vast. maakt dat wat uit voor ergonomische haaknaalden?
en heeft iemand wel eens fimoklei gebruikt om haaknaalden ergonomischer te maken? is dat wat?
ik zou dat dan als noodoplossing willen proberen, want ik wil eigenlijk het liefst haaknaalden vasthouden voor ik ze koop en ik weet nog niet waar ik moet gaan testen. hier in zaanstad heb je niet veel mogelijkheden, zeker niet in dit gehucht
de amour is ook inderdaad het type dat ik op het oog heb.quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:46 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ik hou 'm ook als een mes vast en ik haak prima met de Amour. Je zou ze bij mij mogen komen proberen, ik woon in Boskoop.
Ik haakte eerst met de soft touch. Die is ook fijn, maar platter en korter. Hoe ik 'm vasthou prikt het uiteinde in mijn hand. Dat heb ik met de Amour niet en die houdt wat meer ontspannen vast. Ik weet niet of je wel eens hier in de buurt bent, maar je mag ze komen proberen (inclusief koffie).quote:Op zaterdag 28 december 2013 11:47 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
de amour is ook inderdaad het type dat ik op het oog heb.
ik kom niet uit en ook niet in de buurtquote:Op zaterdag 28 december 2013 12:23 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Ik haakte eerst met de soft touch. Die is ook fijn, maar platter en korter. Hoe ik 'm vasthou prikt het uiteinde in mijn hand. Dat heb ik met de Amour niet en die houdt wat meer ontspannen vast. Ik weet niet of je wel eens hier in de buurt bent, maar je mag ze komen proberen (inclusief koffie).
paars uiteraardquote:Op zaterdag 28 december 2013 12:29 schreef swimmie86 het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het haken, en nu mijn huidige deken bijna af is, wil ik een granny square deken gaan maken. Heb gister met wat restjes geoefend en het gaat prima. Nu had ik al eerder wol gehaald bij de wibra voor een gestreepte deken. Maar daar wil ik nu dus de granny square's mee maken.
Heb 4 kleuren, roze, blauw, paars en groen. Wil 1 kleur steeds voor de laatste toer gebruiken, en de 3 andere kleuren voor het binnengedeelte (steeds 1 kleur).
Welke kleur zouden jullie kiezen voor de buitenrand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou of roze óf paars kiezen en er een iets neutralere kleur bijkiezen (wit denk ik). En dan als laatste rand gifgroenquote:Op zaterdag 28 december 2013 12:29 schreef swimmie86 het volgende:
Ik ben al een tijdje aan het haken, en nu mijn huidige deken bijna af is, wil ik een granny square deken gaan maken. Heb gister met wat restjes geoefend en het gaat prima. Nu had ik al eerder wol gehaald bij de wibra voor een gestreepte deken. Maar daar wil ik nu dus de granny square's mee maken.
Heb 4 kleuren, roze, blauw, paars en groen. Wil 1 kleur steeds voor de laatste toer gebruiken, en de 3 andere kleuren voor het binnengedeelte (steeds 1 kleur).
Welke kleur zouden jullie kiezen voor de buitenrand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat groen is toch niet gifgroen?quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:58 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik zou of roze óf paars kiezen en er een iets neutralere kleur bijkiezen (wit denk ik). En dan als laatste rand gifgroen
Was zelf ook al aan paars aan het denken. Wit heb ik nog wel liggen een paar bollen. Dus dat kan ook wel.quote:Op zaterdag 28 december 2013 12:58 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik zou of roze óf paars kiezen en er een iets neutralere kleur bijkiezen (wit denk ik). En dan als laatste rand gifgroen
Nope, geen gifgroen, vond het eerst geen mooie kleur, maar in combinatie met de andere kleuren toch wel.quote:Op zaterdag 28 december 2013 13:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat groen is toch niet gifgroen?
dat dacht ik al. die heb ik zien liggen bij de wibra (was overigens één van de weinige kleuren die ze hadden, naast bruin en donkerblauw. waardeloze wibra hierquote:Op zaterdag 28 december 2013 13:01 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Nope, geen gifgroen, vond het eerst geen mooie kleur, maar in combinatie met de andere kleuren toch wel.
[ Bericht 0% gewijzigd door BrainTeaser op 28-12-2013 13:43:17 ]Smile, tomorrow will be worse...
ik ben heel benieuwd want per filiaalwinkel het toch anders qua bestelling zelf die ze doorgeven aan de kantoren en het is altijd per pakket. Bij ons willen ze het pas bestellen als je een grote hoeveelheid direct afneemtquote:Op zaterdag 28 december 2013 17:02 schreef BrainTeaser het volgende:
Ikke wel hoor, mijn assortiment aan kleuren is op het moment ongeveer 2 á 3 keer zo groot als bij mijn
Wibra filiaal!![]()
Net maar meteen een bestelling gedaan; eens kijken hoe vlot dat gaat!
Ja, ben ook wel benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik gaf aan dat ik garen wilde bestellen en de reactie was direct "Dat is prima, wat wilt u bestellen?". Ik had de labels meegenomen van de kleuren die ik wilde (3x geel, 3x middenblauw, 3x blauw en 6x lichtgrijs) en dat was geen probleem. Ik krijg een telefoontje als het binnen is. Als het een beetje vlot gaat, ga ik dat zeker vaker doen.quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:12 schreef CREADO het volgende:
[..]
ik ben heel benieuwd want per filiaalwinkel het toch anders qua bestelling zelf die ze doorgeven aan de kantoren en het is altijd per pakket. Bij ons willen ze het pas bestellen als je een grote hoeveelheid direct afneemt.
en welk filiaal is het?quote:Op zaterdag 28 december 2013 18:43 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ja, ben ook wel benieuwd hoe het nu verder gaat. Ik gaf aan dat ik garen wilde bestellen en de reactie was direct "Dat is prima, wat wilt u bestellen?". Ik had de labels meegenomen van de kleuren die ik wilde (3x geel, 3x middenblauw, 3x blauw en 6x lichtgrijs) en dat was geen probleem. Ik krijg een telefoontje als het binnen is. Als het een beetje vlot gaat, ga ik dat zeker vaker doen.
Imageshack werkt niet op FOK!. Je kan als alternatief photobucket of Flickr gebruiken, of iets anders.quote:Op zaterdag 28 december 2013 21:21 schreef Makayla het volgende:
Wat gaan jullie snel! Ik moet zeggen dat ik echt met tijden hier kijk (ik haak ook met tijden haha) nu alweer een tijdje niet meer gehaakt, maar heb nog wel een deken liggen die af moet... Moet nu alleen eerst even garen bestellen, want dat is bijna op...
Hij is nu ietsje verder, maar hij ligt in de kast en geen zin om daarvoor een foto te maken xD
[ http://img827.imageshack.us/img827/7593/fi8j.jpg (copy/paste deze link) ]
Wat doe ik nu fout met de foto?
quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:43 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Bergen op Zoom (West-Brabant)
Woolwarehouse.co.uk.quote:Op zaterdag 28 december 2013 22:59 schreef trui het volgende:
Ah, interesting! Welke webshop is dat?
Mooi, makayla!
dat hield ik me ook voor, maar gezien het verschil in assortiment van wibra was het bij mij 'inslaan'quote:Op zaterdag 28 december 2013 19:24 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil nog geel van de wibra maar ik heb nu zoveel liggen dat het echt echt echt even niet mag![]()
Die site ga ik even opslaan voor laterquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:11 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Woolwarehouse.co.uk.
Als je meer dan 6bollen besteld ben je al goedkoper uit dan hier.
Ik moet nog 2 ikea bakken bij gaan halen om alles in op te bergen denk ikquote:Op zaterdag 28 december 2013 23:11 schreef CREADO het volgende:
[..]
dat hield ik me ook voor, maar gezien het verschil in assortiment van wibra was het bij mij 'inslaan'
Maar heb je dan nog wel overzicht?quote:Op zondag 29 december 2013 13:56 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb van die ladenkastjes bij de Blokker gekocht waar een flink gedeelte inzit: http://www.blokker.nl/web(...)8457&productId=79044 (plus nog wat plastic bakkenIk heb teveel stash
)
Ik heb het mijne gesorteerd per soort en dan op kleurquote:Op zondag 29 december 2013 14:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar heb je dan nog wel overzicht?
#crochet #crafts #DIY #yarn etcquote:Op zondag 29 december 2013 14:49 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb wel Instagram maar weet nog niet helemaal waar ik moet zoeken voor inspiratie.
Oja.....quote:Op zondag 29 december 2013 14:52 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
#crochet #crafts #DIY #yarn etc
Dan maak je een private Pinterest-map aan met een afbeelding van ieder patroon en een memo van wat waar staat.quote:Op zondag 29 december 2013 15:39 schreef trui het volgende:
ik heb geen instagram, maar wel pinterest. ik weet nu al vaak niet meer waar ik iets opgeslagen heb: in m'n favorieten op ravelry, op pinterest, met een bookmark in m'n browser, of direct het patroon gedownload. om tureluurs van te worden!
ik werk zo snel mogelijk en wat ik over heb aan hele bollen gaat terugquote:Op zondag 29 december 2013 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dames, ik kom even met een vraag binnenvallen. Ik ben heel benieuwd hoe jullie je garen opbergen. Ik heb recentelijk héél veel wol en katoen cadeau gekregen voor mijn promotie en ik heb geen flauw idee hoe ik er wat orde in kan krijgen! Ik heb de bollen nu gesorteerd op katoen (dun en dik) en op wol.
Op marktplaats kun je nog wel eens voordelige partijen scorenquote:Op zondag 29 december 2013 20:25 schreef Adnap het volgende:
Haai !
Nog steeds haakloos want : wol werd veel en veel te grof, hele patroon naar de haaien dus met dun katoen en naald 2,5 gehaakt en prachtig. Maar nu : waar vind ik voordelig katoen, als in bijv klossen of bijvoorbeeld iets van flossen die je zelf nog moet opwinden....
Supertip ! Ga gelijk even kijkenquote:Op zondag 29 december 2013 20:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Op marktplaats kun je nog wel eens voordelige partijen scoren
quote:Op zondag 29 december 2013 20:40 schreef -Spring het volgende:
Hoi!
Ik heb weer een scoodie af.
[ afbeelding ]
groothandels?quote:Op zondag 29 december 2013 20:25 schreef Adnap het volgende:
Haai !
Nog steeds haakloos want : wol werd veel en veel te grof, hele patroon naar de haaien dus met dun katoen en naald 2,5 gehaakt en prachtig. Maar nu : waar vind ik voordelig katoen, als in bijv klossen of bijvoorbeeld iets van flossen die je zelf nog moet opwinden....
Like! Wat voor garen heb je hiervoor gebruikt?quote:Op zondag 29 december 2013 20:40 schreef -Spring het volgende:
Hoi!
Ik heb weer een scoodie af.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat voor katoen zoek je dan? Want als ik op marktplaats op katoen zoek in de categorie breien en haken dan staat er heeeeeeeeeeeeeel veel katoen op?quote:Op zondag 29 december 2013 21:14 schreef Adnap het volgende:
Geen haakkatoen op marktplaats, morgen maar verder zoeken.
Mijn moeder had het er over dat ze vroeger bundels kocht, die waren goedkoper en kon je zelf nog verven.
je kunt ook gewoon andere websites pinnen? gewoon een "pin it" bookmarkje maken in je bladwijzerbalk en dan als je iets leuks ziet online het voor jezelf pinnen?quote:Op zondag 29 december 2013 17:39 schreef trui het volgende:
ja maar laaang niet alles staat op pinterest. veel te veel werk joh!
Ik heb t in een billy-met deurtje klein laag model (2x) gepropt. op kleur en een beetje op type, al zit de meeste katoen keurig in een rieten mand allemaal gezellig samen. ik ben ooit begonnen met op ravelry mijn stash bijhouden maar dat vond ik veel te veel werk!quote:Op zondag 29 december 2013 13:49 schreef Claudia_x het volgende:
Dames, ik kom even met een vraag binnenvallen. Ik ben heel benieuwd hoe jullie je garen opbergen. Ik heb recentelijk héél veel wol en katoen cadeau gekregen voor mijn promotie en ik heb geen flauw idee hoe ik er wat orde in kan krijgen! Ik heb de bollen nu gesorteerd op katoen (dun en dik) en op wol.
Dit is het zelfde als ik vond, miscchien verwacht ik te veel?quote:Op zondag 29 december 2013 22:37 schreef MQBM het volgende:
[..]
Wat voor katoen zoek je dan? Want als ik op marktplaats op katoen zoek in de categorie breien en haken dan staat er heeeeeeeeeeeeeel veel katoen op?![]()
http://www.marktplaats.nl(...)de=8608XR&distance=0
Oeh, moet je om de hoek van de KDW es naar de CreativMarkt IDEE gaan. Evil winkel!quote:Op maandag 30 december 2013 04:37 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hebben ze nog boeiend garen in Duitsland waar ik naar op zoek moet? Ik vertrek zometeen naar Berlijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |