abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 6 december 2013 @ 22:13:43 #1
42184 crew  DaMart
pi_134000157
Ook in dit deel van de reeks kun je met FOK!kers delen welke boeken je aan het lezen bent.

Wil je een uitgebreide mening over een boek posten, dan kan dat ook hier: TTK / Wat vind jij van de boeken die je hebt gelezen?
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134000913
Ik lees nu onfatsoenlijke herinneringen- Wim Kayzer.

Een boek wat ik echt iedereen kan aanraden is Niets weerstaat de nacht-Delphine de Vigan.
Stoner-John Williams is ook heel goed.
pi_134019412
'Het Gouden Ei' uit, en ik vond het dus nu wel goed. In één ruk uitgelezen. Jammer dat ik de ontknoping al wist, maar zeker een leuk boek. Verhaal eigenlijk, tis nog niet eens 100 bladzijden.

Ik ga nu beginnen in:
pi_134043174
pi_134051137


Bevalt, tot nu toe, prima!
pi_134184744
quote:
17s.gif Op zondag 8 december 2013 12:05 schreef takkfyrir het volgende:

Grappig. Heb ik ook gelezen. Wat waren jouw bevindingen? (naar wens en zo en zo nee,reden?)
  donderdag 12 december 2013 @ 12:21:36 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_134185041
De afgelopen weken de "Old man's war" boeken van John Salzi gelezen.

Goed te pruimen Sci fi waar de mensheid eindelijk niet stiekem best goed/de grote strijdende helden in het geheel waren maar gewoon een volk die probeert weg te komen met alles waar ze mee weg konden komen en de overheid de rest van de mensheid in het algemeen en de aarde in het bijzonder zo min mogelijk informatie geeft en uiteindelijk gewoon helemaal tegen ze liegt om hun eigen hachje te redden.

De aarde is decennia lang in het duister gehouden wat de rest van de melkweg betreft, wordt om de zoveel tijd bestookt met een virus om ze in het gareel te houden en wordt eigenlijk gebruikt als boerderij om kolonisten en soldaten te kweken.

Leuk verteld, sarcastische humor en er is niet echt een good guy/bad guy verdeling, hoogstens wat minder donkere grijswaardes.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_134194890
quote:
2s.gif Op donderdag 12 december 2013 12:09 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Grappig. Heb ik ook gelezen. Wat waren jouw bevindingen? (naar wens en zo en zo nee,reden?)
Ik ben echt fan van Jón Kalman Stefánsson. Ik heb Het verdriet van de engelen nu herlezen en ga dan binnenkort eindelijk het laatste deel van de trilogie lezen. Daar kijk ik echt naar uit. :) Nu ik zowel deel één als deel twee opnieuw gelezen heb, denk ik dat ik dit deel zelfs nog een beetje beter vind dan Hemel en hel. Het verdriet van de engelen staat vol met mooie zinnen, ik word nog meer in het verhaal gezogen en kan bijna fysiek de kou voelen. Echt prachtig. O+ Ik heb trouwens ooit een stukje over deel één geschreven, mocht je dat interessant vinden.

Wat vond jij er dan van? :)
pi_134199161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:33 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
'Het Gouden Ei' uit, en ik vond het dus nu wel goed. In één ruk uitgelezen. Jammer dat ik de ontknoping al wist, maar zeker een leuk boek. Verhaal eigenlijk, tis nog niet eens 100 bladzijden.

Ik ga nu beginnen in:
[ afbeelding ]
Vrijwel in één ruk uitgelezen. Prachtig, echt een enorme aanrader voor iedereen.

Ik ga nu, op aanraden van dit topic, beginnen in:
pi_134199233
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134266290
Bij Goodreads uitgeroepen tot beste boek van de twintigste eeuw. Net begonnen, ik ben benieuwd!

pi_134269773
pi_134283307
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:00 schreef lukaon het volgende:
Bij Goodreads uitgeroepen tot beste boek van de twintigste eeuw. Net begonnen, ik ben benieuwd!

[ afbeelding ]
Die staat op mijn verlanglijstje voor Sint (moet het nog vieren). Hoop erg dat ik 'm krijg, ben hier al jaren benieuwd naar. :) Ik hoor graag of het mooi is!
  zondag 15 december 2013 @ 21:15:02 #14
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_134306995
Goblet of Fire bijna in één ruk uitgelezen dit weekend dus vanavond beginnen aan deel vijf.

Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_134371595


Ulysses, voor de één een onvolprezen meesterwerk, voor de ander 850 pagina's aan egotripperij. Ik ben inmiddels een stuk op weg, en bevindt me ergens in het midden van die 2 extremen. Aan de ene kant vind ik 'm tot nu toe briljant, maar aan de andere kant is het ook wel tergend traag..
nee, jij dan!
pi_134371679
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:22 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Ulysses, voor de één een onvolprezen meesterwerk, voor de ander 850 pagina's aan egotripperij. Ik ben inmiddels een stuk op weg, en bevindt me ergens in het midden van die 2 extremen. Aan de ene kant vind ik 'm tot nu toe briljant, maar aan de andere kant is het ook wel tergend traag..
Lees je 'm in het Engels? Het gaat toch vooral om het meesterlijke spel met de Engelse taal namelijk.
pi_134371990
Neil Gaiman - De bende van Anansi
pi_134372952
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:25 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Lees je 'm in het Engels? Het gaat toch vooral om het meesterlijke spel met de Engelse taal namelijk.
Nee in het Nederlands. Mijn Engels is vrij goed, maar elke (gratis) versie die ik vond, kwam ik echt niet door.

Maar het taalspel komt wel aardig goed door bij deze vertaling :)
nee, jij dan!
pi_134380673
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:01 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Nee in het Nederlands. Mijn Engels is vrij goed, maar elke (gratis) versie die ik vond, kwam ik echt niet door.

Maar het taalspel komt wel aardig goed door bij deze vertaling :)
Laatst een mooie editie van op de kop kunnen tikken in een 2e hands boekwinkel, en staat gepland als leesproject deze zomer.

Nu zelf bezig in:


O ja, en heb me afgelopen week ook over mijn vooringenomenheid vwb Gerard Reve heen proberen te zetten en De Avonden gelezen, maar dat was op zijn zachtst gezegd geen succes. Ik snap eigenlijk echt niets van alle lovende kritieken op dit boek. Een aardige situatieschets van die tijd, maar ook echt niets meer dan dat. Verhaal, stijl, woordgebruik, ik vond het maar magertjes allemaal.
  Moderator woensdag 18 december 2013 @ 08:56:12 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_134394494


Ik ben fan van deze schrijver, ik vond nachttrein naar lisabon en perlman's zwijgen prachtboeken, en op driekwart van deze lijkt dit ook weer een boek te zijn die me op een vreemde manier raakt.

O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 18 december 2013 @ 10:14:04 #21
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_134395962
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:22 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Ulysses, voor de één een onvolprezen meesterwerk, voor de ander 850 pagina's aan egotripperij. Ik ben inmiddels een stuk op weg, en bevindt me ergens in het midden van die 2 extremen. Aan de ene kant vind ik 'm tot nu toe briljant, maar aan de andere kant is het ook wel tergend traag..
Zo voel ik wel wat voor de volgende quote te vinden in "Kronieken" van Bob Dylan (zelf ook niet altijd even doorzichtig) :

'...ik zag de roman Ulysses staan... een eerste druk van het boek, en ik kon er geen touw aan vastknopen. James Joyce leek me de arrogantste man aller tijden, hield allebei zijn ogen wijd open en had een enorme talenknobbel, maar ik zou niet weten waar hij het over had.'

Ben zelf twee keer aan het boek begonnen en heb het niet volgehouden terwijl Marilyn het boek zowat uit heeft.

Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_134402766
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:14 schreef friskvind het volgende:

[..]

Zo voel ik wel wat voor de volgende quote te vinden in "Kronieken" van Bob Dylan (zelf ook niet altijd even doorzichtig) :

'...ik zag de roman Ulysses staan... een eerste druk van het boek, en ik kon er geen touw aan vastknopen. James Joyce leek me de arrogantste man aller tijden, hield allebei zijn ogen wijd open en had een enorme talenknobbel, maar ik zou niet weten waar hij het over had.'
Hmm dat klinkt als iets dat ik ook ooit eens moet gaan lezen :)

quote:
Ben zelf twee keer aan het boek begonnen en heb het niet volgehouden terwijl Marilyn het boek zowat uit heeft.

[afbeelding ]
Marilyn was zeker geen dom blondje en waarschijnlijk heeft ze 'm wel gelezen. Maar dit ziet er iets te gefabriceerd uit :P
nee, jij dan!
pi_134426555
quote:
2s.gif Op woensdag 18 december 2013 08:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Ik ben fan van deze schrijver, ik vond nachttrein naar lisabon en perlman's zwijgen prachtboeken, en op driekwart van deze lijkt dit ook weer een boek te zijn die me op een vreemde manier raakt.

O+
Voor Pascal Mercier heb ik ook wel een zwak ja. Benieuwd wanneer die weer eens met een nieuw boek komt!
  zaterdag 21 december 2013 @ 08:35:07 #24
401956 _Dido_
Remember me!
pi_134517799
Ik lees nu Gisèle van Susan Smit. Helemaal mijn soort boek, als neerlandica, en Smit is een fantastische schrijfster!
To see a world in a grain of sand
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand
And eternity in an hour.
  zaterdag 21 december 2013 @ 10:57:57 #25
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_134519332
.
pi_134519391
  zaterdag 21 december 2013 @ 22:56:47 #27
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_134540647
quote:
Is dit wat? Heb goed gelachen om de honderdjarige man, maar is dit ook wat? Opmaak ziet er hetzelfde uit
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
  Moderator zondag 22 december 2013 @ 07:55:18 #28
42184 crew  DaMart
pi_134550862
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 22:56 schreef geindoctrineerd het volgende:

[..]

Is dit wat? Heb goed gelachen om de honderdjarige man, maar is dit ook wat? Opmaak ziet er hetzelfde uit
Ja, ook dit is een erg vermakelijk boek :Y :D.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Moderator zondag 22 december 2013 @ 07:58:24 #29
42184 crew  DaMart
pi_134550867
Volgende boek dat ik ga lezen:

Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_134551488
  zondag 22 december 2013 @ 10:11:11 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134551647

Aan het herlezen
Met


Ernaast
Daarna

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_134552595
pi_134552635
quote:
7s.gif Op zondag 22 december 2013 11:11 schreef takkfyrir het volgende:
[ [url=http://www.lil.nl/upload/22/products/153822/het-geluid-en-de-drift---william-faulkner[0].jpg]afbeelding[/url] ]
Laat even weten hoe 'ie was, staat hier namelijk al heel lang op de leeslijst. :)
pi_134552705
quote:
3s.gif Op zondag 22 december 2013 11:12 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Laat even weten hoe 'ie was, staat hier namelijk al heel lang op de leeslijst. :)
Zal ik doen.
pi_134552854
quote:
14s.gif Op zondag 22 december 2013 11:15 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Zal ik doen.
Thanks!
  woensdag 25 december 2013 @ 22:14:37 #36
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_134696577


Een boek van meer dan 1000 bladzijden. De nieuwe vertaling van de Russische bibliotheek heeft er zelfs 1652.
In het verhaal wordt zoveel mogelijk de geschiedenis van de veldslagen tijdens de tocht van het leger (met daarin ook duizenden Nederlanders) van Napoleon naar Moskou gevolgd.
Ondertussen wordt het wel en wee van enkele Russische gezinnen beschreven.
En wel zo dat sommige personen je lang bijblijven.
Regelmatig geeft Tolstoi filosofische en historische uitweidingen. Vooral in de tweede epiloog.
Het boek is al dikwijls verfilmd. De BBC is bezig met een nieuwe serie over het boek. De uitzending hiervan is over goed anderhalf jaar. Ruim de tijd dus om het boek van te voren te lezen en te kunnen zeggen: "Maar het boek was...!"
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_134740423
quote:
3s.gif Op zondag 22 december 2013 11:12 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Laat even weten hoe 'ie was, staat hier namelijk al heel lang op de leeslijst. :)
Absoluut de moeite waard! Bij mijn Nederlandse versie - ik neem aan dat jij ´m in het Engels wilt lezen? - zat een leeshulp voor de chronologie van de eerste twee delen en het boek bevatte ook een erg nuttig nawoord. Daardoor kon ik alles veel beter volgen dan ik van tevoren had verwacht. Deel één en deel twee staan bekend om hun moeilijkheid - ik zou zelf aanraden beide delen in één keer door te lezen, dat werkte voor mij iig het beste -, maar ik vond zelf deel drie eigenlijk het moeilijkst om doorheen te komen, gewoon omdat de hoofdpersoon in dat deel zo´n lul is. Ik noem verder deze link nog even, die achterin mijn versie werd genoemd. Erg tof om even in te grasduinen. :Y
pi_134749009
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 22:14 schreef friskvind het volgende:
[ afbeelding ]

Een boek van meer dan 1000 bladzijden. De nieuwe vertaling van de Russische bibliotheek heeft er zelfs 1652.
In het verhaal wordt zoveel mogelijk de geschiedenis van de veldslagen tijdens de tocht van het leger (met daarin ook duizenden Nederlanders) van Napoleon naar Moskou gevolgd.
Ondertussen wordt het wel en wee van enkele Russische gezinnen beschreven.
En wel zo dat sommige personen je lang bijblijven.
Regelmatig geeft Tolstoi filosofische en historische uitweidingen. Vooral in de tweede epiloog.
Het boek is al dikwijls verfilmd. De BBC is bezig met een nieuwe serie over het boek. De uitzending hiervan is over goed anderhalf jaar. Ruim de tijd dus om het boek van te voren te lezen en te kunnen zeggen: "Maar het boek was...!"
O, die heb ik ook nog steeds staan. Ooit gekocht vanwege de gedachte dat je sommige boeken in je leven gelezen móet hebben, maar nooit de moed kunnen opbrengen eraan te beginnen. Misschien is de komst van de nieuwe serie inderdaad een goed argument om m'n bezwaren opzij te zetten.

Boek dat ik net uit heb:


Erg boeiende biografie van componist Frédéric Chopin. Absoluut niet saai, leest bijna als een roman. En ook best ongelooflijk hoe zijn leven (vnl. aan de hand van bewaard gebleven brieven) bijna van dag tot dag gereconstrueerd heeft kunnen worden.
pi_134749207
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:56 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Absoluut de moeite waard! Bij mijn Nederlandse versie - ik neem aan dat jij ´m in het Engels wilt lezen? - zat een leeshulp voor de chronologie van de eerste twee delen en het boek bevatte ook een erg nuttig nawoord. Daardoor kon ik alles veel beter volgen dan ik van tevoren had verwacht. Deel één en deel twee staan bekend om hun moeilijkheid - ik zou zelf aanraden beide delen in één keer door te lezen, dat werkte voor mij iig het beste -, maar ik vond zelf deel drie eigenlijk het moeilijkst om doorheen te komen, gewoon omdat de hoofdpersoon in dat deel zo´n lul is. Ik noem verder deze link nog even, die achterin mijn versie werd genoemd. Erg tof om even in te grasduinen. :Y
Klinkt goed, ontzettend bedankt voor de heads up! :) Tevens: 'grasduinen'. _O_

O, en ik ga 'm inderdaad in het Engels lezen. Ben benieuwd in hoeverre 't een pittige kluif wordt.
pi_134749657
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:10 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Klinkt goed, ontzettend bedankt voor de heads up! :) Tevens: 'grasduinen'. _O_

O, en ik ga 'm inderdaad in het Engels lezen. Ben benieuwd in hoeverre 't een pittige kluif wordt.
Vanuit hier ook dank voor je antwoord en de site! Faulkner staat bij mij ook al lang hoog op mijn lees lijst, maar ik heb altijd de (ongegronde?) angst dat ik voor zijn boeken echt de rust en tijd moet hebben om het echt goed te kunnen waarderen (bij mij is dat dus in vakanties).
pi_134781272
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:10 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Klinkt goed, ontzettend bedankt voor de heads up! :) Tevens: 'grasduinen'. _O_

O, en ik ga 'm inderdaad in het Engels lezen. Ben benieuwd in hoeverre 't een pittige kluif wordt.
Graag gedaan. Vooral in het tweede deel zitten er in het Engels trouwens nog heel veel verwijzingen in naar andere literaire werken, die de vertaler er in het Nederlands vaak uit heeft gelaten. Als je ´m uit hebt ben ik iig benieuwd naar jouw leeservaringen. :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:20 schreef De_existentialist het volgende:

[..]

Vanuit hier ook dank voor je antwoord en de site! Faulkner staat bij mij ook al lang hoog op mijn lees lijst, maar ik heb altijd de (ongegronde?) angst dat ik voor zijn boeken echt de rust en tijd moet hebben om het echt goed te kunnen waarderen (bij mij is dat dus in vakanties).
Ik had het boek om dezelfde reden voor de kerstvakantie bewaard. :)
  zaterdag 28 december 2013 @ 15:19:28 #42
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_134786122
quote:
Ik heb 'm inmiddels ook gekocht en gelezen, en de schrijfstijl is vrijwel identiek aan de honderdjarige man. Ik vind het een vermakelijk boek, maar toch reuze minder dan zijn voorgaande. Misschien omdat dit van hetzelfde laken een pak is, maar ook omdat ik sterk het idee kreeg dat Jonasson zoveel mogelijk het boek wilde rekken voor het aan een einde kwam.

Desalniettemin een vermakelijk boek, maar zou niet zo gauw een derde boek in deze serie kopen/lezen. Is nu wel leuk geweest.
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
pi_134786253
Nu bezig in:


Eigenlijk niet echt boeiend, gaat voornamelijk (tot nu toe in ieder geval) over het rouwen..
  zaterdag 28 december 2013 @ 20:39:21 #44
195367 Jehuty
FOK's Giel Beelen
pi_134799998
pi_134820437
Dit, dus.
pi_134825933
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_134827637
'Mr Penumbra' inmiddels uit. Leuk boek, helaas begreep ik niet alle ICT-verwijzingen aangezien ik daar niet in thuis ben. Ik vond het hele oud-boek-vol-raadsels wel erg leuk.

Ga nu beginnen in:
  zondag 29 december 2013 @ 15:02:07 #48
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_134828015
Vechtlust van Mr Ricksen
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_134855770
pi_134862259
Ik ben halverwege 'Debet' van Saskia Noort.

Het is alles wat je ervan mag verwachten: spannend, snel, goeie plot, mooie 'sociale schetsen' (allemaal rijke mensen die toch heel ongelukkig zijn, en inmiddels trouwens ook niet meer zo rijk, want het is crisis) en goed geschreven.

Maar ja, wat is 'goed geschreven'? Vakkundig, denk ik, in dit geval. Doelmatig, efficiënt, to the point. Misschien word ik er daarom een beetje depressief van ;(
  maandag 30 december 2013 @ 02:26:26 #51
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_134862297
.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_134873064


Ongeveer halverwege in het tweede deel van de Patrick Bowers serie. Ook dit tweede deel bevalt tot nu toe goed. :)
pi_134873199

Een keertje herlezen :)
Tap tap tap
pi_134873688
Children of the night. What music they make.
pi_134954814
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:07 schreef takkfyrir het volgende:
[ afbeelding ]

Het eerste tweede boek dat ik in 2014 ga lezen. *O*
Toch eerst nog even een ander werk:



Of ik als ik dit boek uitheb nog meer van het leven houd weet ik niet, maar wow, wat een goed begin van het (lees-)jaar. O+
  woensdag 1 januari 2014 @ 17:28:26 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_134954868
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 23:15 schreef Cygne het volgende:
[ afbeelding ]
Het duitse audioboek daarvan is geniaal, wordt in Hitlers stem voorgelezen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 januari 2014 @ 17:31:29 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134954946


Ik heb helemaal niets met zombies, maar dit is een briljant verhaal over corruptie, schimmige regimes, illegale orgaanhandel. De mens op z'n slechts met alle gevolgen van dien.
pi_134956541


Tot nu toe leest het lekker weg.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_134969146
quote:
Geweldig boek, op de middelbare school gelezen _O_ .
pi_134983185
Bonita Avenue vond ik een leuk boek! Verder lezen jullie veel boeken die op m'n to read lijst staan :)

Nu bezig in Kwetsbaar van Tatiana De Rosnay
  vrijdag 3 januari 2014 @ 00:34:11 #61
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_135010550
Net a clockwork orange gelezen :)
Nu beginnen aan het diner van Herman Koch
  vrijdag 3 januari 2014 @ 00:55:55 #62
359486 geindoctrineerd
dat zijn we allemaal!
pi_135011098
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:34 schreef warp995 het volgende:
Net a clockwork orange gelezen :)
Nu beginnen aan het diner van Herman Koch
eet smakelijk, kan die een beetje koken?
Hij krijgt dus een service van Roddick met 141 mijl per uur in zijn gezicht. Weet niet hoeveel een mijl is. 5 km ofzo? :? Maar dan zou die service iets van 750 km per uur zijn geweest en dat slaat natuurlijk nergens op. :{
  vrijdag 3 januari 2014 @ 01:15:12 #63
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_135011577
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 00:55 schreef geindoctrineerd het volgende:

[..]

eet smakelijk, kan die een beetje koken?
Ghehe wat flauw :P
pi_135019092
Turn the world into your dance floor.
pi_135019221
pi_135081024
Even iets anders: I always get my sin
pi_135083964
I always get my sin uit, tegenvaller..

Nu deze:


Ben benieuwd
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:46:32 #68
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135085568
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135090083
Bijna uit :)
  zondag 5 januari 2014 @ 02:42:51 #70
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_135093329
Een bundel met verhalen van Gogol, op dit moment De Neus.
  zondag 5 januari 2014 @ 02:48:00 #71
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_135093380
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 21:05 schreef Reflectionne het volgende:
Even iets anders: I always get my sin
How do you do and how do you do your wife?
pi_135095823
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:48 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

How do you do and how do you do your wife?
Don't stick your head in the sand!
pi_135095878
quote:
6s.gif Op zondag 29 december 2013 15:02 schreef Toekito het volgende:
Vechtlust van Mr Ricksen
Die ben ik nu ook aan het lezen.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_135101033


Gekregen als cadeautje, minder leuk dan verwacht omdat het wat last heeft van "disneyfication".
pi_135111442
Altijd jammer als het té disney is. Dat klassieke van Anton Pieck is juist zo leuk. O+
  Moderator maandag 6 januari 2014 @ 22:10:38 #76
42184 crew  DaMart
pi_135167108
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_135172798
  Moderator dinsdag 7 januari 2014 @ 09:28:15 #78
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_135179569
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:28 schreef Publius het volgende:
[ afbeelding ]
Blijft een prachtboek O+ (al ben ik het niet eens met de achterliggende filosofie)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_135179809
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:47:22 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135179860
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:55 schreef Broadway het volgende:
[ afbeelding ]
Gezelligheid! Noem eens wat hoogtepuntjes?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  dinsdag 7 januari 2014 @ 09:49:10 #81
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135179899
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 23:55 schreef Broadway het volgende:
[ afbeelding ]
Zo een boekje zou ik ook wel willen, gewoon voor de heb ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:06:37 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135180296
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Zo een boekje zou ik ook wel willen, gewoon voor de heb ^O^
Net als Mein Kampf?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:10:09 #83
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180397
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als Mein Kampf?
Nee die dan weer niet.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:11:47 #84
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135180445


Leuk geschreven, net als zijn boek "In alle staten".
pi_135180547
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 09:49 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Zo een boekje zou ik ook wel willen, gewoon voor de heb ^O^
Wat let je :D
http://www.marktplaats.nl(...)-boekje-van-mao.html
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:20:39 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135180652
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:10 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nee die dan weer niet.
Mao heeft meer bloed aan zijn handen dan Hitler
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:21:21 #87
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180669
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mao heeft meer bloed aan zijn handen dan Hitler
Ja en? Daarom mag je nog wel lezen wat ie te zeggen had of niet?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:22:06 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135180696
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja en? Daarom mag je nog wel lezen wat ie te zeggen had of niet?
Tuurlijk, vandaar mijn vraag of je Mein Kampf ook wilde hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:22:15 #89
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180698
quote:
:P Zo goed is mijn chinees niet!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:22:43 #90
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tuurlijk, vandaar mijn vraag of je Mein Kampf ook wilde hebben
Nee die hoef ik niet.
Ik heb meer interesse in China atm.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135180716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mao heeft meer bloed aan zijn handen dan Hitler
Waarom komt dit 'argument' (meer een feitje) echt elke keer terug als er ergens Mao genoemd wordt? :?.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:23:30 #92
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180736
quote:
5s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:22 schreef Luigi het volgende:

[..]

Waarom komt dit 'argument' (meer een feitje) echt elke keer terug als er ergens Mao genoemd wordt? :?.
Laat hem lekker zijn stokpaardje hebben :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135180759
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:23 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Laat hem lekker zijn stokpaardje hebben :D
Ja maar ook vanuit zo'n autaine aanname dat we allemaal dom zijn ofzo. Terwijl dit echt het meest uitgekauwe weetje is van heel het internet zo ondertussen.

Misschien moet je Stalin ook nog even noemen Piet.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:24:50 #94
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180764
Anyway, ik lees nu ook deze:

Maar de stijl valt me ietwat tegen dus ik ga niet heel snel.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:25:41 #95
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180781
quote:
9s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:24 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja maar ook vanuit zo'n autaine aanname dat we allemaal dom zijn ofzo. Terwijl dit echt het meest uitgekauwe weetje is van heel het internet zo ondertussen.

Misschien moet je Stalin ook nog even noemen Piet.
Ik zou me er niet druk om maken als ik jou was :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135180785
Is dit het Piet afzeik topic? Of het Piet ik zeik maar weer eens raak topic?
Die ban was nog te kort kennelijk. Gelijk maar TR
pi_135180819
Ontopic duit in het bekende zakje:

http://www.meulenhoff.nl/(...)zame-polygamist.html

Leuk boek :).
  dinsdag 7 januari 2014 @ 10:31:11 #98
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135180924
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 10:27 schreef Luigi het volgende:
Ontopic duit in het bekende zakje:

http://www.meulenhoff.nl/(...)zame-polygamist.html

Leuk boek :).
Oh die lijkt me ook leuk, ik zet m op de lijst!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 7 januari 2014 @ 11:00:37 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135181627
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 02:42 schreef Nibb-it het volgende:
Een bundel met verhalen van Gogol, op dit moment De Neus.
Vond de Mantel heel erg grappig.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 12:26:07 #100
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_135184278
Er was niet zo lang geleden een discussie bij P&W over Mein Kampf. Een man die het verkocht in een online boekwinkel (o.i.d.) en een joodse man die dat verwerpelijk vond, maar ik dacht dat het verboden was om het te kopen/verkopen.
Dit, dus.
pi_135198855
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:26 schreef Buitendam het volgende:
Er was niet zo lang geleden een discussie bij P&W over Mein Kampf. Een man die het verkocht in een online boekwinkel (o.i.d.) en een joodse man die dat verwerpelijk vond, maar ik dacht dat het verboden was om het te kopen/verkopen.
Was er niet een paar maanden terug zo´n man van een kunstgalerie in Amsterdam (?) in het nieuws, die het boek te koop aanbood, en dat toen de discussie of een boek verboden mag worden weer oplaaide? Ook omdat Mein Kampf op internet wel in te zien is enzo.

Ik vind het wel een interessante vraag. Ik zie Mein Kampf eigenlijk meer als een interessante en mogelijk relevante historische bron dan als een verderfelijk boek dat mij tot Jodenhaat of iets dergelijks aan zou zetten. Zelf heb ik een Engelse vertaling in de kast staan. Tot mijn verbazing werd die gewoon in de boekwinkel van de Universiteit van IJsland te koop aangeboden. :D Nog geen pagina van gelezen, zou ook liever het boek in het Duits hebben, maar ik ga er zeker nog eens aan beginnen. Ben benieuwd hoe ver ik kom, want ´t schijnt nou niet bepaald een literair pareltje te zijn. :')
pi_135249744
Bijna uit:



Eigenlijk brengt dit boek niet zoveel nieuws voor mij, het meeste had ik toentertijd op het nieuws of later in documentaires al wel gehoord. Toch grijpt het me, op de één of andere manier meer dan de beelden, heel erg aan. De man die niet met zijn kinderen naar een pretpark ging omdat het regende en jongeren redde met een bootje, de jongen van 17 die zijn baard liet staan want ´met een baard krijg je een kaart´ bij concerten, het Georgische meisje dat voor het eerst naar het buitenland ging, alles wat misliep bij de politie...

Dit is zo´n boek dat nog tijden in mijn hoofd blijft spoken. De laatste keer dat ik dat had, was met Wij zijn, maar wij zijn niet geschift van Tim Krabbé, over Columbine. Die schietpartij komt in dit boek overigens ook nog langs en Fatland wil aantonen hoe ´gestoord´ Eric was, terwijl Krabbé poogde te laten zien hoe normaal Eric en Dylan eigenlijk waren.

Fatland behandelt veel thema´s in haar boek. Over de slachtoffers, de overlevenden, het gedachtegoed van Breivik en zijn inspiratiebronnen, soortgelijke aanslagen, de rechtszaak... Misschien zijn het zelfs te veel onderwerpen, zoals ik in sommige recensies tegenkom. Omdat het boek van hot naar her springt. Maar ik vind alles even interessant en Fatland heeft een fijne, observerende schrijfstijl. Geen lichte kost, maar zeker een aanrader. :)
pi_135249786
dubbel
pi_135249817
driedubbel
  woensdag 8 januari 2014 @ 21:10:59 #105
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135249957
Ben de baroque cycle trilogie van Neal Stephenson aan het herlezen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135251552


Het is anders maar nog steeds dezelfde Bridget ^^
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135262906
Ik ben bezig in:



Erg leuk, het zijn de 20 korte verhalen met Miss Marple in de hoofdrol en 30 andere uit het begin van Agatha Christies carrière. Er zitten echt heel goede verhalen tussen. Ben nu bij nummer 19. :)
pi_135299858


Laatste deel uit de trilogie. Ik heb hem bijna uit en hij is spannend :Y
pi_135300597
Gisteren deze uitgelezen. Ontzettend leuk boekje, dat ik blind had aangeschaft nadat ik een recommendation van Stepen Fry zag op de cover:



Nu beginnen in:

  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:06:59 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135300662
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 23:47 schreef Lunchpauze het volgende:
[ afbeelding ]

Laatste deel uit de trilogie. Ik heb hem bijna uit en hij is spannend :Y
Jo Nesbo is geweldig
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 00:08:36 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135300708
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben de baroque cycle trilogie van Neal Stephenson aan het herlezen
Boek 1 uit, begin aan boek 2, introductie van Jack Shaftoe
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135310053
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 08:10 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben bezig in:

[ afbeelding ]

Erg leuk, het zijn de 20 korte verhalen met Miss Marple in de hoofdrol en 30 andere uit het begin van Agatha Christies carrière. Er zitten echt heel goede verhalen tussen. Ben nu bij nummer 19. :)
Hoeveel boeken van Agatha Christie moet je nu eigenlijk nog, voordat je ze allemaal gehad hebt? Je bent al een heel eind, toch? :)
pi_135311331
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 11:36 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Hoeveel boeken van Agatha Christie moet je nu eigenlijk nog, voordat je ze allemaal gehad hebt? Je bent al een heel eind, toch? :)
Ik ben er bijna inderdaad. :)

Deze nog uitlezen, en dan nog de bundel met alle korte verhalen zonder Poirot en Miss Marple (o.a. Tommy & Tuppence, Parker Pyne en Harley Quinn). Dan nog 4 volledige boeken en dan ben ik er!

Ik bewaar 'Curtain' voor het laatst, dat is Poirots laatste zaak en die heb ik nog nooit gelezen. Wel mooi om het daarmee af te sluiten.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 12:19:26 #114
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_135311365
Harry Potter 6. _O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_135311413
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Harry Potter 6. _O_
*O*
I solemnly swear i'm up to no good
pi_135314321
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 12:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik ben er bijna inderdaad. :)

Deze nog uitlezen, en dan nog de bundel met alle korte verhalen zonder Poirot en Miss Marple (o.a. Tommy & Tuppence, Parker Pyne en Harley Quinn). Dan nog 4 volledige boeken en dan ben ik er!

Ik bewaar 'Curtain' voor het laatst, dat is Poirots laatste zaak en die heb ik nog nooit gelezen. Wel mooi om het daarmee af te sluiten.
Dan schiet je echt op, ja! Curtain klinkt als een mooie afsluiter. :) Door jouw Agatha Christie posts bedenk ik me steeds dat ik ook weer eens een boek van haar moet lezen, maar ik vergat ´t steeds. Ik heb net eindelijk een boek van haar bij de bieb gereserveerd: One, two, buckle my shoe. Vond ´t nog moeilijk om er eentje te kiezen, want op een gegeven moment klonken alle boekbeschrijvingen me bekend in de oren, alhoewel er nog best wat titels zijn die ik nog niet gehad heb.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 13:43:52 #117
380557 RipMcPants
STEEDS! MAAR! WEER!
pi_135314426
pi_135329938
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 13:40 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Dan schiet je echt op, ja! Curtain klinkt als een mooie afsluiter. :) Door jouw Agatha Christie posts bedenk ik me steeds dat ik ook weer eens een boek van haar moet lezen, maar ik vergat ´t steeds. Ik heb net eindelijk een boek van haar bij de bieb gereserveerd: One, two, buckle my shoe. Vond ´t nog moeilijk om er eentje te kiezen, want op een gegeven moment klonken alle boekbeschrijvingen me bekend in de oren, alhoewel er nog best wat titels zijn die ik nog niet gehad heb.
Ik zit steeds te klooien met de Nederlandse vertaling vs. de originele Engelse titels. Ik heb ooit een lijst gemaakt van alle boeken, in het Nederlands. Ik lees ze nu echter liever in het Engels en het is soms een hele toer om te achterhalen welke titels corresponderen.

One two buckle my shoe vond ik wel leuk trouwens. De beginscène is grappig. :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 11 januari 2014 @ 01:34:33 #119
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_135345193
Nog maar op pagina uno, maar ben benieuwd, :9.

I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:08:32 #120
19840 Libris
Live from Singapore
pi_135470574
Gisteren begonnen in


Meeslepend en mooi geschreven
pi_135472236
Gisteren begonnen in:



Ik heb nog nooit iets van Allende gelezen en ben erg benieuwd.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:45:27 #122
370431 drakin
vurig typje
pi_135479435
Het duurde even maar ik ben inmiddels al op pagina honderd en nog wat van

Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:47:02 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135479511
***
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:57:42 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135479887
quote:
Prachtig ontroerend verhaal
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:00:38 #125
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135480000
Nou zeker! :Y
***
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:01:27 #126
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135480027
Ik vond het een mooi verhaal maar het werd echt saai beschreven. Gewoon alleen feiten en data, of je door een geschiedenisboek zat te bladeren. Film vond ik mooier en dat vind ik niet vaak!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:14:31 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135480511
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik vond het een mooi verhaal maar het werd echt saai beschreven. Gewoon alleen feiten en data, of je door een geschiedenisboek zat te bladeren. Film vond ik mooier en dat vind ik niet vaak!
Maar dat is toch ook de opzet van het boek? Het is niet een roman, het is heel duidelijk non-fictie. Daar staat de schrijfster ook om bekend.
***
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:17:36 #128
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135480624
Ja ok, dan nog, het las voor geen meter vond ik!
Ik was niet van plan nog eens iets van haar te lezen ook :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:21:56 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_135480763
:o Terwijl ik juist had bedacht dat deze schrijfster op de 'nog te lezen' lijst ging. :D
***
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:22:53 #130
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135480789
:D Nah ik dacht echt meteen ok hoe boeiend het onderwerp ook mag wezen hier lees ik niks meer van!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:25:20 #131
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135480875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
:o Terwijl ik juist had bedacht dat deze schrijfster op de 'nog te lezen' lijst ging. :D
Doen, haar biografie van Bernhard was ook erg goed.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:25:56 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135480900
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik vond het een mooi verhaal maar het werd echt saai beschreven. Gewoon alleen feiten en data, of je door een geschiedenisboek zat te bladeren. Film vond ik mooier en dat vind ik niet vaak!
Het is geen roman, het is een historische biografie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:33:19 #133
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135481177
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is geen roman, het is een historische biografie
Ja en? Vond ik de schrijfstijl nog gewoon niks. Kan toch?
Ik lees nu deze:

Vind ik prima weglezen!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135486530


en

  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:17:29 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135486774
quote:
Kan je deze aanraden, nog veel beter

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135487020
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan je deze aanraden, nog veel beter

[ afbeelding ]
Ga ik opzoeken. Dank!
pi_135514342
Nu bezig in


Hierna:



OT: heb ook de jaren '90 BBC serie over Jeeves en Wooster, met Fry & Laurie in de hoofdrollen, gevonden op Youtube. Hilarisch.
pi_135514375
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:01 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[ afbeelding ]

OT: heb ook de jaren '90 BBC serie over Jeeves en Wooster, met Fry & Laurie in de hoofdrollen, gevonden op Youtube. Hilarisch.
Jeeves. _O_ Dat zijn echt fantastische boeken.
pi_135514455
quote:
17s.gif Op woensdag 15 januari 2014 12:01 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Jeeves. _O_ Dat zijn echt fantastische boeken.
Ja he, ik heb pas ook nog een andere van Wodehouse gelezen, Uncle Dynamite, en dan zit ik soms te schateren op de bank. En dat is zeldzaam.
pi_135551266


En ook:

"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
pi_135676153


interessant!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_135677171
Ik heb de bundel korte verhalen van Agatha Christie uit. Erg van genoten. :)

Nu net begonnen in:


Ik heb in 2013 een lijst gemaakt van 50 klassiekers die ik in mijn leven zeker nog wil lezen. Ik ga proberen er dit jaar 10 van te lezen, dit is de eerste. :)
pi_135677547


Leuk boek! Leest lekker vlot weg.
pi_135683362
Vandaag in begonnen en alweer uit. Prachtig verhaal van Steinbeck.

  zondag 19 januari 2014 @ 17:32:15 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135683579

Begin hier binnenkort aan als ik Stephenson uit heb
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 januari 2014 @ 17:33:24 #146
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_135683618
  zondag 19 januari 2014 @ 17:40:07 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135683855
Heerlijk onzin
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 januari 2014 @ 17:50:59 #148
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_135684357
stupidity has become as common as common sense was before
pi_135687489
quote:
14s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:25 schreef Maxerazzi het volgende:
Vandaag in begonnen en alweer uit. Prachtig verhaal van Steinbeck.

[ afbeelding ]
Er is een hele leuke aflevering van de Amerikaanse sitcom 'The Middle' die deels om dit boek draait. (Afl. 3.17 'The Sit Down'). Erg komisch als je het boek hebt gelezen. :)
pi_135760106
Dit weekend ga ik naar een danstheatervoorstelling van Kafka´s Das Schloß. ( *O* ) Als voorbereiding en ter verhoging van de voorpret lees ik daarom nu het boek:



Toen ik bij de theaterkassa stond, zag ik dat er ook een stuk van Ibsen op de kalender stond. Aangezien ik al tijden roep dat ik naar een toneelstuk van Ibsen wil, heb ik daar ook een kaartje voor gekocht. ( *O* ) Het desbetreffende toneelstuk ken ik nog niet, dus heb ik ´m bij de UB meteen maar even geleend om ook nog te gaan lezen:

  dinsdag 21 januari 2014 @ 15:36:19 #151
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_135761550
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kan je deze aanraden, nog veel beter

[ afbeelding ]
Deze neem ik ook even mee, bedankt voor de tip.

quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 15:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

Ik heb in 2013 een lijst gemaakt van 50 klassiekers die ik in mijn leven zeker nog wil lezen. Ik ga proberen er dit jaar 10 van te lezen, dit is de eerste. :)
Leuk idee, maar nu ben ik uiteraard wel nieuwsgierig naar die lijst :).

Zelf overigens bezig in:
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_135769996
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 15:36 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Deze neem ik ook even mee, bedankt voor de tip.

[..]

Leuk idee, maar nu ben ik uiteraard wel nieuwsgierig naar die lijst :).

Zelf overigens bezig in:
[ afbeelding ]
Die staat hier:
http://levenvolgenslaura.(...)o-read-before-i-die/ :)

Er staan alleen niet-Nederlandse auteurs op de lijst. Dit omdat ik al een serie van 20 NL klassiekers (uitgegeven door het AD in 2010) heb die ik sowieso ga lezen (zit nu op 10/20).

Overigens zijn er ook klassiekers die niet op de lijst staan, maar die ik gewoon al gelezen had, waaronder bijvoorbeeld Wuthering Heights en Les Misérables.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:07:21 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135770234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Die staat hier:
http://levenvolgenslaura.(...)o-read-before-i-die/ :)

Er staan alleen niet-Nederlandse auteurs op de lijst. Dit omdat ik al een serie van 20 NL klassiekers (uitgegeven door het AD in 2010) heb die ik sowieso ga lezen (zit nu op 10/20).

Overigens zijn er ook klassiekers die niet op de lijst staan, maar die ik gewoon al gelezen had, waaronder bijvoorbeeld Wuthering Heights en Les Misérables.
Vreemde lijst, schiet alle kanten op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:42:49 #154
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_135775295
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_135775630
Turn the world into your dance floor.
pi_135779697
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vreemde lijst, schiet alle kanten op
Het is dan ook een persoonlijke lijst. :)
pi_135803920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:42 schreef Quotidien het volgende:

Heb je 'm al uit? Zoja laat het even weten want wil graag jouw leeservaring horen over dit boek.
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:33:10 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135804049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Het is dan ook een persoonlijke lijst. :)
Vind het voor een persoonlijke lijst juist zo vreemd, omdat het alle kanten op schiet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 22 januari 2014 @ 15:36:58 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135804225
quote:
De sansevieria is trouwens wel een erg goed symbool voor die tijd en vlaanderen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135823306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind het voor een persoonlijke lijst juist zo vreemd, omdat het alle kanten op schiet.
Hoe bedoel je? Ik heb een erg diverse smaak, lees vrijwel alles behalve fantasy/science fiction. Ik ben in het algeheel gewoon geïnteresseerd in waarom een boek zo'n klassieker is geworden, het onderwerp of de tijd waarin het geschreven is maakt me dan niet zoveel uit.
pi_135823956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vind het voor een persoonlijke lijst juist zo vreemd, omdat het alle kanten op schiet.
Vind je? Ik vind het juist wel tof dat het zo divers is, in 1 genre blijven hangen is ook maar niets. Mooi nobel streven om zoveel mogelijk te lezen :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:07:38 #162
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_135825407
quote:
6s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:29 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Heb je 'm al uit? Zoja laat het even weten want wil graag jouw leeservaring horen over dit boek.
Want? Ik ruik cynisme.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  woensdag 22 januari 2014 @ 22:09:12 #163
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135825571
Het boek is trouwens ook verfilmd zie ik,
Amai, moe da us kaiken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135830694
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:50 schreef norich het volgende:
[ afbeelding ]
Is die leuk? Die heb ik hier nog liggen, van Sinterklaas/Kerstman gekregen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_135877256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:08 schreef Libris het volgende:
Gisteren begonnen in
[ afbeelding ]

Meeslepend en mooi geschreven
Pas uitgelezen. Blijft bijzonder lang hangen en het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een boek. Er zitten een paar pareltjes van zinnen in die je tot in het diepst van je ziel raken.
  donderdag 23 januari 2014 @ 23:57:26 #166
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_135877397
quote:
_O_
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 04:12:56 #167
19840 Libris
Live from Singapore
pi_135881145
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:53 schreef Xessive het volgende:

[..]

Pas uitgelezen. Blijft bijzonder lang hangen en het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een boek. Er zitten een paar pareltjes van zinnen in die je tot in het diepst van je ziel raken.
Ik had The Road ook binnen no time uit. En ben haast in staat om hem nogmaals te lezen. Nu ik het einde weet, zal ik het waarschijnlijk anders lezen. Ik ben op zich ook wel beniewd naar de film, maar vaak valt het zo tegen omdat je voorstelling in je hoofd zo anders is.
pi_135881440
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_135881611
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:54:42 #170
37295 Luigi
mario pls
pi_135885265
Ik durf het bijna niet toe te geven maar ben nu bezig in de 50 tinten trilogie. Had ze ooit gedownload en had nu even niets anders liggen om te lezen op de iPad. Het is behoorlijk slecht en minder smeeuig dan gedacht maar ondertussen ben ik wel halverwege boek 2 nu. Als een te vieze zak chips die toch leeg moet.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 10:58:33 #171
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_135885381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Is die leuk? Die heb ik hier nog liggen, van Sinterklaas/Kerstman gekregen.
Ik vond hem enorm tegenvallen .
Kan het verder niet toelichten, want ben de inhoud verder al vergeten. Maar ik had een hoge verwachting gekregen door alle pers, maar voldeed hij zeker niet aan.
pi_135885995
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik vond hem enorm tegenvallen .
Kan het verder niet toelichten, want ben de inhoud verder al vergeten. Maar ik had een hoge verwachting gekregen door alle pers, maar voldeed hij zeker niet aan.
Had ik ook bij dat boek. Ik vond het vooral depressief, zonder ook nog mooi of meeslepend te zijn.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:21:06 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135886094
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 10:54 schreef Luigi het volgende:
Ik durf het bijna niet toe te geven maar ben nu bezig in de 50 tinten trilogie. Had ze ooit gedownload en had nu even niets anders liggen om te lezen op de iPad. Het is behoorlijk slecht en minder smeeuig dan gedacht maar ondertussen ben ik wel halverwege boek 2 nu. Als een te vieze zak chips die toch leeg moet.
:D betrapt!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:21:37 #174
37295 Luigi
mario pls
pi_135886119
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:21 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D betrapt!!
Ja erg he. :@.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:24:34 #175
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135886230
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja erg he. :@.
Ja! Je vindt het niet eens zonde van je kostbare tijd?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:27:09 #176
37295 Luigi
mario pls
pi_135886311
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja! Je vindt het niet eens zonde van je kostbare tijd?
Een beetje wel ja. :@.
pi_135886442
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 23:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Is die leuk? Die heb ik hier nog liggen, van Sinterklaas/Kerstman gekregen.
Het is niet slecht geschreven vind ik, maar echt heel mooi vind ik ´m niet.
Turn the world into your dance floor.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:35:24 #178
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135886605
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Een beetje wel ja. :@.
Watskebeurt met John Irving???
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:36:17 #179
37295 Luigi
mario pls
pi_135886643
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:35 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Watskebeurt met John Irving???
Ja, die moet ik nog even eh, zoeken.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 11:41:05 #180
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_135886804
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, die moet ik nog even eh, zoeken.
Ik heb Last Night on Twisted River wel voor je :P
Maar je moet Hotel New Hampshire doen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_135891135
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:41 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb Last Night on Twisted River wel voor je :P
Maar je moet Hotel New Hampshire doen.
Jaaaa Hotel New Hampshire O+ Keep passing the open windows.

Ik worstel me nog steeds door Het huis met de geesten van Isabel Allende heen. Ik dacht dat ik hem bijna uit had, maar ik ben pas op de helft (e-reader...).
pi_135904188
Nog steeds bezig met 'Daar is hij weer'. Hoewel ik het begin heel grappig vond kom ik er nu niet echt door. Toch geef ik niet op, daar is hij nog niet slecht genoeg voor.
pi_135922340
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:28 schreef Reflectionne het volgende:
Nog steeds bezig met 'Daar is hij weer'. Hoewel ik het begin heel grappig vond kom ik er nu niet echt door. Toch geef ik niet op, daar is hij nog niet slecht genoeg voor.
Ik vond juist het begin wat minder. Best grappig hoe Hitler zich dan verbaast over computers en televisies, en het in plaats van jeans over Schiens heeft enzo, maar dat had soms best wat korter gekund. Ik vond ´t pas echt interessant worden toen ie op tv speeches ging geven. :Y Ben je daar al?
pi_135922707
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 10:45 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik vond juist het begin wat minder. Best grappig hoe Hitler zich dan verbaast over computers en televisies, en het in plaats van jeans over Schiens heeft enzo, maar dat had soms best wat korter gekund. Ik vond ´t pas echt interessant worden toen ie op tv speeches ging geven. :Y Ben je daar al?
Ik vind inderdaad de stukken grappig over computers, de mediamarkt folder etc.. Ik ben nog niet bij de tv speeches, doorzetten dus!
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:17:29 #185
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135922928
Zijn bevinding dat het een geniaal idee is een krant als Bild te publiceren met grote letters voor mensen die slechte ogen hebben is ook erg grappig.
Ik heb het audioboek in het Duits, Christoph Maria Herbs leest het voor in de stem van Hitler
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:24:52 #186
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_135923085

Gismo (1969)
Van Damon Knight

Science Fiction

272 pagina's
De stoutste droom aller eeuwen ging in vervulling: de Gismo - een cosmisch kopieertoestel! Druk op een knop, uw Gismo kopieert alles... een brief, een auto, een vrouw... Een Gismo kost niets, hij kopieert ook zichzelf. Ieder kan er een bezitten, niemand hoeft nog te werken; de Gismo maakt iedereen rijk. Gismo, de uitvinding die in een paar dagen de hele maatschappij veranderde, die alles veranderde, behalve het voornaamste... de mens!
pi_135923864
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn bevinding dat het een geniaal idee is een krant als Bild te publiceren met grote letters voor mensen die slechte ogen hebben is ook erg grappig.
Ik heb het audioboek in het Duits, Christoph Maria Herbs leest het voor in de stem van Hitler
Dat zijn de stukken die ik inderdaad grappig vind, maar de verhalen over hoe het vroeger was enzo vind ik een beetje te veel. Maar ik zal doorzetten :)
pi_135927021
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn bevinding dat het een geniaal idee is een krant als Bild te publiceren met grote letters voor mensen die slechte ogen hebben is ook erg grappig.
Daar heb ik echt heel hard om gelachen, ja. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:05 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Ik vind inderdaad de stukken grappig over computers, de mediamarkt folder etc.. Ik ben nog niet bij de tv speeches, doorzetten dus!
Jup. Al was het alleen maar omdat je anders het (naar mijn mening) behoorlijk sterke einde mist. :Y
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:43:40 #189
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_135927624


Aanradertje O+ Kinderboek met plaatjes dus je bent er zo doorheen, maar die tekeningen van Chris Riddell maken het echt af en het is een heerlijk absurd verhaal _O_

Recentelijk trouwens ook alle drie de boeken van Khaled Hosseini gelezen, zo mooi! En bij alledrie ook traantjes gelaten, normaliter vind ik dramaboeken stom maar hij doet het goed.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 26 januari 2014 @ 22:45:40 #190
82453 friskvind
vivere pericoloso
pi_135986715
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 21:49 schreef Ceased2Be het volgende:

Vind je? Ik vind het juist wel tof dat het zo divers is, in 1 genre blijven hangen is ook maar niets. Mooi nobel streven om zoveel mogelijk te lezen :)
Helemaal mee eens.
Als het leven geen zin heeft dan maakt het maar zin.
pi_135995927
Thanks voor de reacties op mijn lijst van 50 boeken! Het is inderdaad heel divers, maar mijn criterium was puur dat het boek algemeen wordt gezien als klassieker. Welk genre het dan is, maakt me niet zoveel uit. Het is ook niet zo dat ik een boek zomaar afkeur vanwege het genre. Zo houd ik in het algemeen niet van fantasy, maar vond ik Harry Potter wel erg leuk. Zou toch zonde zijn geweest als ik die niet had gelezen 'vanwege het genre'.

En weer ontopic:
Ik heb 'To kill a mockingbird' (wel van de lijst dus ;) ) net uit. Ik vond het mooi, maar ik ben er niet door weggeblazen. Ik denk dat het boek erg veel impact heeft gehad in die tijd. Nu zijn we natuurlijk veel verder en weet iedereen ook wel van de rassenproblematiek in het zuiden van Amerika. Maar wel een mooi boek verder.

Nu even iets luchtigs tussendoor:
pi_136002593
  maandag 27 januari 2014 @ 12:49:27 #193
37295 Luigi
mario pls
pi_136002688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 19:28 schreef Reflectionne het volgende:
Nog steeds bezig met 'Daar is hij weer'. Hoewel ik het begin heel grappig vond kom ik er nu niet echt door. Toch geef ik niet op, daar is hij nog niet slecht genoeg voor.
Hier ben ik ook aan begonnen. Erg grappig.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:53:14 #194
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_136002830
***
  maandag 27 januari 2014 @ 12:53:42 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136002854
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:49 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hier ben ik ook aan begonnen. Erg grappig.
Na een tijdje kakt het een beetje in, wordt dan weer beter en eindigt leuk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 12:54:29 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136002880
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Het boek is trouwens ook verfilmd zie ik,
Amai, moe da us kaiken
_O_ geweldige film _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 27 januari 2014 @ 12:55:06 #197
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136002913
quote:
Die wil ik ook nog wel lezen :Y
Eens kijken of de bieb deze heeft of een ebook
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 27 januari 2014 @ 12:55:48 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136002943
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 14:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
[ afbeelding ]

Aanradertje O+ Kinderboek met plaatjes dus je bent er zo doorheen, maar die tekeningen van Chris Riddell maken het echt af en het is een heerlijk absurd verhaal _O_

Recentelijk trouwens ook alle drie de boeken van Khaled Hosseini gelezen, zo mooi! En bij alledrie ook traantjes gelaten, normaliter vind ik dramaboeken stom maar hij doet het goed.
Wist niet dat hij ook kinderboeken schreef, vond american gods en stardust erg leuk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136003131
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wist niet dat hij ook kinderboeken schreef, vond american gods en stardust erg leuk
Van zijn laatste boek (Oceaan aan het einde van het pad) zijn de meningen zelfs verdeeld of het nou een kinderboek is, YA of volwassen :P
Zijn verhalenbundels (Mirrors & Smoke, Fragile Things) zijn ook beslist het lezen waard.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:40:49 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136006961
Zie dat hij ook samenwerkt met Terry Pratchett
Good Omens: The Nice and Accurate Prophecies of Agnes Nutter, Witch
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:47:24 #201
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_136007173
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wist niet dat hij ook kinderboeken schreef, vond american gods en stardust erg leuk
Ja dat zijn ook twee van mijn favorieten! :Y Samen met inderdaad The Ocean at the End of the Lane.

Hij heeft best veel kinderboeken geschreven, vaak beetje grillig zoals 'The Wolves in the Walls' en 'Coraline'. Ik vond The Graveyard Book ook erg leuk!

En Chu's Day is erg kort maar ook weer superleuk geïllustreerd, meer voor kleinere kindjes :Y (en illustratie-nerds :+)
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 27 januari 2014 @ 14:51:52 #202
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_136007349
Oh en ik ga zo beginnen in The Embassy of Cambodia door Zadie Smith. Dun boekje, ben benieuwd!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 27 januari 2014 @ 18:55:55 #203
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_136016810
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
pi_136016917


Leuk idee, maar tot nu toe (ben bijna op de helft) ontzettend matige uitwerking en een ietwat irritante schrijfstijl, helaas.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:28:35 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136018742
quote:
Meest vrijzinnig stad ter wereld?
LOL
Het is de enig stad waar ik met een vriendje zoende en de grachtengordelbewoners opmerkingen maakten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 januari 2014 @ 19:32:35 #206
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_136018978
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Meest vrijzinnig stad ter wereld?
LOL
Het is de enig stad waar ik met een vriendje zoende en de grachtengordelbewoners opmerkingen maakten
N=1.

Hoewel de schrijver wel erg positie inneemt en net als in vorige boeken daar ook wat naar toe speelt is het nog wel een vermakelijk boek tot op heden. Zeker aangezien ik het vooral voor de geschiedenis lees.
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
pi_136020010
Ik ben eigenlijk niet zo´n fan van autobiografische boeken. Maar vorig jaar plukte ik op goed geluk Engelen vallen langzaam van Karl Ove Knausgård mee uit de bieb, en als ik nu zo terugkijk is dat met afstand het beste boek dat ik in 2013 heb gelezen. Hoog tijd om meer van ´m te lezen dus, en daarom begin ik nu met hoge verwachtingen aan het eerste deel van Knausgårds reeks. :)

pi_136021006
Realistischer dan de werkelijkheid? Zozo.
pi_136021131
Én krachtig als graniet, niet te vergeten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_136021429
Is ook zo leuk met Engelse paperbacks. Daar smijten ze altijd een rits superlatieven op de kaft, wat blijkbaar niet afdoende is, waarna de eerste drie pagina's van het boek ook nog 's vol staan met lovende kritieken.
  Moderator maandag 27 januari 2014 @ 20:25:44 #211
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136021897
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:47 schreef takkfyrir het volgende:
Ik ben eigenlijk niet zo´n fan van autobiografische boeken. Maar vorig jaar plukte ik op goed geluk Engelen vallen langzaam van Karl Ove Knausgård mee uit de bieb, en als ik nu zo terugkijk is dat met afstand het beste boek dat ik in 2013 heb gelezen. Hoog tijd om meer van ´m te lezen dus, en daarom begin ik nu met hoge verwachtingen aan het eerste deel van Knausgårds reeks. :)

[ afbeelding ]
Ben hier ook wel benieuwd naar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_136022087
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Is ook zo leuk met Engelse paperbacks. Daar smijten ze altijd een rits superlatieven op de kaft, wat blijkbaar niet afdoende is, waarna de eerste drie pagina's van het boek ook nog 's vol staan met lovende kritieken.
En dan volgt er aan het einde van het boek nog een pagina of vijf met beschrijvingen van andere werken van de auteur (of, als die er niet zijn, van ´soortgelijke´ boeken volgens de uitgever), met uiteraard ook uitgebreide lofzangen op deze eveneens zeer grote meesterwerken.

quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:25 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ben hier ook wel benieuwd naar.
Jij hebt nog niets van ´m gelezen? Na Engelen vallen langzaam kan deze bij mij alleen maar tegenvallen vrees ik, maar ik ben benieuwd. :)
  maandag 27 januari 2014 @ 20:34:23 #213
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136022410
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 20:15 schreef Maxerazzi het volgende:
Is ook zo leuk met Engelse paperbacks. Daar smijten ze altijd een rits superlatieven op de kaft, wat blijkbaar niet afdoende is, waarna de eerste drie pagina's van het boek ook nog 's vol staan met lovende kritieken.
This book changed my life: K. Corbain
Most interesting read ever: S. Palin
I Did not put this down: B Clinton
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:51:56 #214
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_136057552
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:22:39 #215
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136074301
quote:
leest dit een beetje makkelijk weg Jimmy?
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:37:19 #216
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136075346
Is het zo interessant als het klink?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 22:51:14 #217
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_136076172
Voorlopig is het erg interessant en vlot geschreven. De pagina's vliegen voorbij. Als je ook maar enigszins geïnteresseerd bent in de strijd die Rusland en het VK leverden in Centraal Azië om hun respectievelijke invloedssferen te vergroten in de 19de eeuw is het zeker een aanrader.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_136088688
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

Meest vrijzinnig stad ter wereld?
LOL
Het is de enig stad waar ik met een vriendje zoende en de grachtengordelbewoners opmerkingen maakten
Zijn ze in jouw Duitse streek waar je woont zo veel liberaler geworden dan in Amsterdam?
Of woon je zo afgelegen dat je daar amper bewoners tegenkomt die een opmerking kunnen maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-01-2014 12:11:42 ]
pi_136090516

Het onzichtbare geluk van andere mensen is een ontroerende, zwartkomische vertelling op de dunne scheidslijn tussen waan en werkelijkheid. Wanneer de zeventienjarige Unni zich van het leven berooft door van het dak te springen, gaat zijn vader Ousep op zoek naar een verklaring. Waarom kiest een mooie, intelligente jongen met een groot talent voor striptekenen voor zo n stap? Ousep, die twee sigaretten tegelijk rookt omdat drie gewoon te veel is, zoekt klasgenoten van Unni op en vraagt ze naar zijn zoon, wat ze van hem vonden en hoe ze zijn daad verklaren. De zoektocht levert niets op, tot er drie jaar na Unni s dood een pakketje arriveert met een raadselachtige strip die hij op de dag van zijn sprong verstuurde.
pi_136092151
quote:
Zijn in dit boek niet behoorlijk wat stukken gewijd aan Frieda Menco?
Dit, dus.
pi_136098984


Zoals de titel al aangeeft moet je wel van obscure geschiedenis houden, maar als dat een beetje je ding is, levert dit boek ontzettend veel leesplezier!
Demain, on roule
  woensdag 29 januari 2014 @ 16:42:10 #222
408773 F.Begbie
Yeeeaaaaaahhhh!
pi_136099384
quote:
5s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:42 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Zijn in dit boek niet behoorlijk wat stukken gewijd aan Frieda Menco?
Ja
Armed robbery. With a replica. I mean, how the fuck can it be armed robbery with a fucking replica?
pi_136099433


Wim Daniëls houdt van taal, van fietsen én van Brabant. Dus neemt hij ons in Groeten uit Brabant mee op een reis per fiets door zijn provincie. We maken een tocht langs dorpen en steden, waar we kleurrijke mensen ontmoeten. Onderweg onderzoekt Daniëls ‘typisch Brabantse fenomenen’, zoals de zachte g, het bourgondische leven, het carnaval en het dialect. Ook keert de schrijver terug naar het Brabant van zijn jeugd in Aarle-Rixtel. Met veel compassie laat hij ons kennismaken met de provincie en haar bewoners. Groeten uit Brabant is een vermakelijk en leerzaam verslag van een ontdekkingsreis.

--------------

Leuk om te lezen als Brabantse zijnde. Korte stukjes dus ideaal voor het slapen gaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136102775
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_136105149
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:07 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet nog dat ik als jonge tiener erg geschokt was door de film hiervan. Is het boek wat?
  woensdag 29 januari 2014 @ 20:00:27 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136108650
Het boek is beter dan de film, maar doen beide geen recht aan de ranzigheid, de ziekheid, de stank en de uitzichtloosheid van hef wereldje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136122306
pi_136126120


Net begonnen. Het idee spreekt me erg aan: een jonge ingenieur krijgt in het Parijs van de 18e eeuw de opdracht om een oude, overvolle begraafplaats op te ruimen.

Ben benieuwd.
pi_136146341
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:59 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik weet nog dat ik als jonge tiener erg geschokt was door de film hiervan. Is het boek wat?
Wel indrukwekkend .. kan het wel aanraden.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_136178345
Boek van Knausgård uit. Ik zag dat er veel vergelijkingen met Voskuil gemaakt worden en in hoeverre dat terecht is weet ik niet. Natuurlijk zijn het beide romancycli waarin zeer uitgebreid het leven van de schrijver aan bod komt. Maar aan de andere kant schrijft Voskuil chronologisch en sowieso gestructureerder dan Knausgård. Die springt niet alleen qua tijdsperspectief elke kant op, maar gooit er ook nog allerlei (interessante!) bespiegelingen tussendoor. Daarom vind ik Knausgård veel afwisselender. Oh, en Knausgård schrijft gewoon fantastisch. Maar goed, ik heb vooralsnog welgeteld twee delen van Het bureau gelezen, en eentje van Mijn strijd, dus op erg veel materiaal is mijn mening niet gebaseerd. :') Ik ga in elk geval zeker verder met de rest van Knausgårds reeks, alhoewel ik Engelen vallen langzaam wel vele malen beter vond. Binnenkort de aflevering van Boeken met Knausgård terugkijken, en ik zag dat volgende week Het uur van de wolf ook over hem gaat. :)

Nu lees ik even een Baldacci tussendoor...



en dan is het hoog tijd voor Nooit meer slapen van Hermans. :)

pi_136178693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:22 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]

Ulysses, voor de één een onvolprezen meesterwerk, voor de ander 850 pagina's aan egotripperij. Ik ben inmiddels een stuk op weg, en bevindt me ergens in het midden van die 2 extremen. Aan de ene kant vind ik 'm tot nu toe briljant, maar aan de andere kant is het ook wel tergend traag..
Ik heb het een keer geprobeerd te lezen. De eerste drie hoofdstukken vond ik toen geweldig fascinerend en heb ik nagenoeg aan een stuk door gelezen. Daarna vond ik het ook tergend traag worden en verdween mijn enthousiasme. Na ongeveer een derde van het boek gelezen te hebben merkte ik dat ik de wil om te leven aan het verliezen was... Misschien dat ik tijdens de zomervakantie nog een poging waag als ik de moed bijeen kan sprokkelen ;)
  zaterdag 1 februari 2014 @ 18:50:15 #232
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_136213882
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:51 schreef Kobresia het volgende:

[..]

Ik heb het een keer geprobeerd te lezen. De eerste drie hoofdstukken vond ik toen geweldig fascinerend en heb ik nagenoeg aan een stuk door gelezen. Daarna vond ik het ook tergend traag worden en verdween mijn enthousiasme.
Dit heb ik dus ook, eerste (pak 'm beet) 10 hoofdstukken vond ik reuze interessant. Daarna werd het verschrikkelijk saai met hier een daar een leuk hoofdstuk (#13 was ook wel weer grappig), nu bij hoofdstuk 16, maar de lol is er wel behoorlijk uit. Het is nu af willen maken wat ik gestart heb :')
nee, jij dan!
  zaterdag 1 februari 2014 @ 19:44:23 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136215690
quote:
Heb de gratis kindle versie net geladen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136220528
Turn the world into your dance floor.
pi_136238524
pi_136251721
Vrijdag in PAAZ begonnen. Echt een aanrader :Y
Heel herkenbaar voor mensen die al eens met de psychiatrie in aanraking zijn geweest, en erg goed en met humor verteld.

But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_136253754
Sjaco, over een beruchte boef uit de 17e eeuw.Humoristisch en zit goed in elkaar, geeft ook een goed beeld van die tijd.

  zondag 2 februari 2014 @ 21:22:33 #238
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_136259603


Begon wat zwak maar uiteindelijk toch een lekker lezend boek, tot nu toe.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_136261240


&

  Moderator zondag 2 februari 2014 @ 22:07:14 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_136263728
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 18:39 schreef takkfyrir het volgende:


en dan is het hoog tijd voor Nooit meer slapen van Hermans. :)

[ afbeelding ]
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_136282255
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 18:07 schreef Miam het volgende:

Dat is een oudje die ik niet had zien aankomen. :{ Herken het uit mijn jeugd en waar de film met name voor grote consternatie zorgde in de diverse Duitse media.
  maandag 3 februari 2014 @ 13:35:34 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136282438
quote:
11s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:31 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dat is een oudje die ik niet had zien aankomen. :{ Herken het uit mijn jeugd en waar de film met name voor grote consternatie zorgde in de diverse Duitse media.
Heel veel mensen en landen kijken liever weg bij de zelfkant dan het probleem te accepteren en er wat aan te gaan doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136285624
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heel veel mensen en landen kijken liever weg bij de zelfkant dan het probleem te accepteren en er wat aan te gaan doen.
Inderdaad. Het is nog steeds aan de orde van de dag.

Ik heb overigens het volgende boek in bestelling bij de bibliotheek

"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  maandag 3 februari 2014 @ 15:01:41 #244
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_136286047
een cool Zuid Afrikaans magazine weliswaar van vorig jaar.



https://www.weg.co.za/
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  maandag 3 februari 2014 @ 16:42:45 #245
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_136289760
Liefde in tijden van cholera, Gabriel Garcia Marquez
  maandag 3 februari 2014 @ 16:45:13 #246
419639 jupisama
Als je maar wilt!
pi_136289859
Ik ben net begonnen in Don Quixote van Cervantes:)
pi_136290342
  maandag 3 februari 2014 @ 18:22:05 #248
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_136293609
Nu bezig in Zeven minuten na middernacht van Patrick Ness (illustraties door Jim Kay) en Bonita Avenue van Peter Buwalda :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_136333703
  donderdag 6 februari 2014 @ 21:50:53 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136418716
Net uit:


Nu verder in:
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  vrijdag 7 februari 2014 @ 18:00:10 #251
67089 Gillingham
The horror...
pi_136445019
What's it going to be then, eh?
pi_136479381
Knausgårdmarathon.







Deel twee, drie en vier dus. Volgens Knausgård zelf zit er een groot verschil tussen de eerste twee delen en de rest, omdat hij bij boek één en twee eigenlijk geen rekening met publicatie hield. Ben benieuwd of ik het verschil kan merken. :)
  zondag 9 februari 2014 @ 13:04:50 #253
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_136500114

Vannacht uitgelezen, spannend!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 10 februari 2014 @ 19:57:59 #254
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_136562160
quote:
14s.gif Op donderdag 6 februari 2014 21:50 schreef SEMTEX het volgende:
Nu verder in:
[ afbeelding ]
GVD... goed boek. Echt weer zo'n boek dat ik niet kan/wil wegleggen. En ik heb er nog een over exact hetzelfde onderwerp..
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_136562976
Gisteren opnieuwr begonnen in The book thing. Afgelopen zomer al eens in begonnen maar toen stond mijn hoofd er niet naar.


I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 12 februari 2014 @ 01:01:29 #256
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_136613623
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_136615782
De quote knop doet het niet bij mij?

@Muck: dat was mijn favoriet van de serie, ik heb 'm in één middag uitgelezen! O+
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:01:11 #258
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_136616070
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gisteren opnieuwr begonnen in The book thing. Afgelopen zomer al eens in begonnen maar toen stond mijn hoofd er niet naar.


[ afbeelding ]
Te kinderboekerig vond ik die.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:19:20 #259
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_136616382
Buh kom best moeilijk door Harry Potter 6 heen. Lijkt wel een tiener highschool-drama soms. Hoop dat deel zeven een beetje de episch-heid laat terugkomen, deel 6 is tot nu toe behoorlijk tam en ben al op 75%. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 12 februari 2014 @ 09:26:09 #260
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_136616499
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Buh kom best moeilijk door Harry Potter 6 heen. Lijkt wel een tiener highschool-drama soms. Hoop dat deel zeven een beetje de episch-heid laat terugkomen, deel 6 is tot nu toe behoorlijk tam en ben al op 75%. :')
:@ Ik vond het na drie al niks meer...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_136616514
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:19 schreef boem-dikkie het volgende:
Buh kom best moeilijk door Harry Potter 6 heen. Lijkt wel een tiener highschool-drama soms. Hoop dat deel zeven een beetje de episch-heid laat terugkomen, deel 6 is tot nu toe behoorlijk tam en ben al op 75%. :')
Er komt wel een beetje episch in deel 7 hoor ;)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_136642438
Deze vanochtend uitgelezen:



Morgen beginnen in:

pi_136643225
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gisteren opnieuwr begonnen in The book thing. Afgelopen zomer al eens in begonnen maar toen stond mijn hoofd er niet naar.


[ afbeelding ]
Die vond ik op zich prima, maar mijn favoriete boek van Zusak is met afstand O+ The Messenger. O+
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 12 februari 2014 @ 21:22:52 #264
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_136643258
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 20:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Gisteren opnieuwr begonnen in The book thing. Afgelopen zomer al eens in begonnen maar toen stond mijn hoofd er niet naar.


[ afbeelding ]
Hoe leest hij?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_136643284
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:22 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Die vond ik op zich prima, maar mijn favoriete boek van Zusak is met afstand O+ The Messenger. O+
Zie nu pas dat er thing staat ipv thief ^^

Maar eerste boek die ik lees van Zusak. maar tot op heden bevalt hij me goed. Moeite met wegleggen iedere nacht iig ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:24:51 #266
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_136643353


Geweldig verhaal, wel erg bloederig. Een verhaal dat zich afspeelt rondom de oorlog tussen Moslims en Christenen in zuid-oost Spanje in de jaren tussen 1500 en 1600.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_136643365
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

Hoe leest hij?
Ik heb moeite om het boek weg te leggen. Het is niet echt spannend ofzo tenminste ben nu net over de helft. Maar het leest wel lekker weg.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136649055
quote:
7s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:08 schreef Maxerazzi het volgende:
Morgen beginnen in:

[ afbeelding ]
Leuk! Is die eigenlijk moeilijk? Ik heb het begin ooit eens moeten lezen en vond het heel grappig, maar kan me inbeelden dat de onconventionele schrijfstijl best een uitdaging kan zijn.

Bezig in:


Door mijn "ik moet eerst mijn boekenkast uitlezen voor ik nieuwe boeken kan kopen"-principe. Soms vervloek ik mijn principes.
pi_136649615
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:21 schreef Mange-tout het volgende:

[..]

Leuk! Is die eigenlijk moeilijk? Ik heb het begin ooit eens moeten lezen en vond het heel grappig, maar kan me inbeelden dat de onconventionele schrijfstijl best een uitdaging kan zijn.
Ik heb er tijdje terug al wat stukjes uit gelezen. Ontzettend veel zin in om 'm helemaal te lezen! Vooral interessant dat het tussen 1759-1767 is geschreven. Zeer onconventioneel qua stijl, dus dat verwacht je toch enigszins niet. Het verbaasde mij in ieder geval wel. :)
  donderdag 13 februari 2014 @ 08:51:30 #270
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_136653658
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:26 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:@ Ik vond het na drie al niks meer...
Oh ik vind ze wel vermakelijk eigenlijk!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:27 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Er komt wel een beetje episch in deel 7 hoor ;)
Gelukkig, alhoewel het inmiddels op 80% van het boek langzaamaan weer spannend begint te worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_136741378
Een maand gedaan over 'Daar is hij weer', ik leg niet snel boeken weg en deze ook gewoon uitgelezen maar ik vond eigenlijk alleen het begin leuk.

Nu:
pi_136744438
Na 'puur', die mij wat tegenviel, nu weer een Agatha Christie: 'ordeal by innonence'. Heb ooiteen veverfilming gezien maar ben de dader gelukkig vergeten. :)
  zaterdag 15 februari 2014 @ 18:36:07 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136744844
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:21 schreef Mange-tout het volgende:

[..]

Leuk! Is die eigenlijk moeilijk? Ik heb het begin ooit eens moeten lezen en vond het heel grappig, maar kan me inbeelden dat de onconventionele schrijfstijl best een uitdaging kan zijn.

Bezig in:
[ afbeelding ]

Door mijn "ik moet eerst mijn boekenkast uitlezen voor ik nieuwe boeken kan kopen"-principe. Soms vervloek ik mijn principes.
Is een klassiek frans boek, meermaals film van gemaakt, toneelstukken, ander auteurs hebben er vervolgen op geschreven.
De cover laat het op een cheesy zondagsschoolboekje lijken, maar dat is het niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136750978
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 18:24 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Na 'puur', die mij wat tegenviel, nu weer een Agatha Christie: 'ordeal by innonence'. Heb ooiteen veverfilming gezien maar ben de dader gelukkig vergeten. :)
Over Agatha Christie gesproken: ik heb pas One, two, buckle my shoe gelezen. Inderdaad een grappig begin, met Poirot bij de tandarts. :)
pi_136751246
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:10 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Over Agatha Christie gesproken: ik heb pas One, two, buckle my shoe gelezen. Inderdaad een grappig begin, met Poirot bij de tandarts. :)
Ja he! Ik vind het komisch hoe ze de grafstemming beschrijft waar de meeste mensen in verkeren als ze de tandarts bezoeken. :)

Deze is ook goed: een veroordeelde moordenaar blijkt na zijn dood onschuldig geweest te zijn. Nu dus op zoek naar de echte dader.
pi_136753539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 09:01 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Te kinderboekerig vond ik die.
Het is dan ook een young adult :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136753595
Nu bezig in
I solemnly swear i'm up to no good
pi_136770013
Uitgelezen begon goed einde was wat minder. Bart is toch meer misdaadjournalist dan schrijver




[ Bericht 16% gewijzigd door Karzai op 16-02-2014 14:46:36 ]
pi_136770935
Nu deze gehaald bij den bieb

pi_136771078
Tenslotte wil ik dit boekje onder de aandacht brengen welke ik een tijdje terug gelezen heb. Was erg grappig.



[ Bericht 0% gewijzigd door Karzai op 16-02-2014 17:39:30 ]
  zondag 16 februari 2014 @ 15:53:49 #281
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_136774385
Iemand nog een aanrader van de literatuurlijst? Graag lees ik nu een keer een beetje een raar boek, met een 'wtf-gevoel', wanneer je het uit hebt gelezen dat je er dan nog echt inzit en bij je hangt. Iemand een aanrader?
  zondag 16 februari 2014 @ 20:05:04 #282
385184 Fa-tum
Evy for the win
pi_136785599
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:53 schreef warp995 het volgende:
Iemand nog een aanrader van de literatuurlijst? Graag lees ik nu een keer een beetje een raar boek, met een 'wtf-gevoel', wanneer je het uit hebt gelezen dat je er dan nog echt inzit en bij je hangt. Iemand een aanrader?
"Verloren mensen" van Mirjam Rotenstreich en "oh dear Silvia" van Dawn French ( met humor)
  zondag 16 februari 2014 @ 20:36:43 #283
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_136786827
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 20:05 schreef Fa-tum het volgende:

[..]

"Verloren mensen" van Mirjam Rotenstreich en "oh dear Silvia" van Dawn French ( met humor)
Bedankt, zal ze beide eens checken ;) staan ze ook op de literatuurlijst? Want dan ks dat mooi meegenomen aangezien ik daar nog een boek voor moet lezen.

[ Bericht 8% gewijzigd door warp995 op 16-02-2014 20:41:46 ]
  zondag 16 februari 2014 @ 21:31:36 #284
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_136790578
Welke van de tienduizenden literatuurlijsten bedoel je precies?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zondag 16 februari 2014 @ 22:30:57 #285
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_136794115
quote:
5s.gif Op zondag 16 februari 2014 21:31 schreef Quotidien het volgende:
Welke van de tienduizenden literatuurlijsten bedoel je precies?
Nederlandse literatuur, je kent dat mondeling wel? :P
pi_136822648
En door naar deel 3

I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 17 februari 2014 @ 20:02:54 #287
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_136823798


Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken, soms vind ik het grappig maar soms kan ik er ook helemaal niets mee. Het weet me nog niet echt te pakken..
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
pi_136825016
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 20:02 schreef Tha_Bartman het volgende:
[ afbeelding ]

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken, soms vind ik het grappig maar soms kan ik er ook helemaal niets mee. Het weet me nog niet echt te pakken..
Ha, dat is zonder twijfel één van mijn favoriete boeken, maar kan me tegelijkertijd volledig voorstellen dat je er soms niets mee kan.
  maandag 17 februari 2014 @ 20:32:22 #289
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_136825113
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_136836620
De volledige verzameling Sherlock Holmes. Leest als een trein! :)
Mon 'en!
pi_136884785
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 02:31 schreef bloempjuh het volgende:
De volledige verzameling Sherlock Holmes. Leest als een trein! :)
Die wil ik ook nog eens gaan lezen, maar mijn NTL stapel is op dit ogenblik meer dan een meter hoog dus daar wil ik me eerst doorheen worstelen.
Ben nu bezig in twee boeken van Hella S. Haasse, ik heb haar pas recent "ontdekt" en moet zeggen dat haar stijl en onderwerpen me erg goed bevallen.



pi_136886071
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 15:53 schreef warp995 het volgende:
Iemand nog een aanrader van de literatuurlijst? Graag lees ik nu een keer een beetje een raar boek, met een 'wtf-gevoel', wanneer je het uit hebt gelezen dat je er dan nog echt inzit en bij je hangt. Iemand een aanrader?
Het stenen bruidsbed van Mulisch voldeed daar voor mij aan. Ik vind het een erg intrigerend boek. Ook Mystiek lichaam van Frans Kellendonk is een aanrader.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:44:20 #293
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_136886116
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:42 schreef Epii het volgende:

[..]

Het stenen bruidsbed van Mulisch voldeed daar voor mij aan. Ik vind het een erg intrigerend boek. Ook Mystiek lichaam van Frans Kellendonk is een aanrader.
Bedankt voor de tip!
pi_136886178
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:44 schreef warp995 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip!
Donkere Kamer van Damokles van Hermans al ooit gelezen? Veel beter dan Mulisch, die vooral druk is met schrijvertje spelen.
pi_136886466
Ik ben in Joe Speedboot bezig, had ik nog nooit gelezen. Leest vlot weg, leuk geschreven.

But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_136886994
quote:
7s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:46 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Donkere Kamer van Damokles van Hermans al ooit gelezen? Veel beter dan Mulisch, die vooral druk is met schrijvertje spelen.
Dat is een mogelijke opvatting van 'schrijvertje spelen', ja. Maar ik vind het juist gaaf. Ik wil niet alleen door het verhaal, maar ook door de taal zelf geboeid worden. Bij Hermans heb ik dat niet. Dat maakt het een echter nog niet beter dan het andere, naar mijn mening.
"Political language is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind."
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:28:18 #297
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_136887258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:57 schreef Njosnavelin het volgende:
Ik ben in Joe Speedboot bezig, had ik nog nooit gelezen. Leest vlot weg, leuk geschreven.

[ afbeelding ]
Heerlijk Boek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_136888241
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:17 schreef Epii het volgende:

[..]

Dat is een mogelijke opvatting van 'schrijvertje spelen', ja. Maar ik vind het juist gaaf. Ik wil niet alleen door het verhaal, maar ook door de taal zelf geboeid worden. Bij Hermans heb ik dat niet. Dat maakt het een echter nog niet beter dan het andere, naar mijn mening.
Fair enough, het is ook maar een kwestie van smaak natuurlijk. 'Beter' is een flauw woord in deze, daar heb je gelijk in. :)
pi_136890966


Edit: plaatje aangepast. Heb het boek nu ook uit, en ik zou het graag nog eens in een andere vertaling dan die van Bernlef lezen. Stig Dagerman wordt als een hele goede Zweedse schrijver gezien met een fantastische schrijfstijl, maar naar aanleiding van dit boek zie ik t niet. Erg houterig geschreven vind ik het zelfs, maar ik denk dat dat in ieder geval gedeeltelijk aan de vertaling te wijten is. Nu had ik de versie uit 1962 en zijn de herziene versies van Bernlefs hand misschien wat beter, maar t viel me toch tegen. Jammer.

[ Bericht 71% gewijzigd door takkfyrir op 20-02-2014 12:37:41 ]
pi_137006276
Aanrader!

pi_137006651
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 09:33 schreef Reflectionne het volgende:
Aanrader!

[ afbeelding ]
Op mijn lijstje gezet.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')