Was er niet een paar maanden terug zo´n man van een kunstgalerie in Amsterdam (?) in het nieuws, die het boek te koop aanbood, en dat toen de discussie of een boek verboden mag worden weer oplaaide? Ook omdat Mein Kampf op internet wel in te zien is enzo.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:26 schreef Buitendam het volgende:
Er was niet zo lang geleden een discussie bij P&W over Mein Kampf. Een man die het verkocht in een online boekwinkel (o.i.d.) en een joodse man die dat verwerpelijk vond, maar ik dacht dat het verboden was om het te kopen/verkopen.
Jo Nesbo is geweldigquote:Op donderdag 9 januari 2014 23:47 schreef Lunchpauze het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste deel uit de trilogie. Ik heb hem bijna uit en hij is spannend
Boek 1 uit, begin aan boek 2, introductie van Jack Shaftoequote:Op woensdag 8 januari 2014 21:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben de baroque cycle trilogie van Neal Stephenson aan het herlezen
Hoeveel boeken van Agatha Christie moet je nu eigenlijk nog, voordat je ze allemaal gehad hebt? Je bent al een heel eind, toch?quote:Op donderdag 9 januari 2014 08:10 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik ben bezig in:
[ afbeelding ]
Erg leuk, het zijn de 20 korte verhalen met Miss Marple in de hoofdrol en 30 andere uit het begin van Agatha Christies carrière. Er zitten echt heel goede verhalen tussen. Ben nu bij nummer 19.
Ik ben er bijna inderdaad.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 11:36 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Hoeveel boeken van Agatha Christie moet je nu eigenlijk nog, voordat je ze allemaal gehad hebt? Je bent al een heel eind, toch?
Dan schiet je echt op, ja! Curtain klinkt als een mooie afsluiter.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 12:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ik ben er bijna inderdaad.
Deze nog uitlezen, en dan nog de bundel met alle korte verhalen zonder Poirot en Miss Marple (o.a. Tommy & Tuppence, Parker Pyne en Harley Quinn). Dan nog 4 volledige boeken en dan ben ik er!
Ik bewaar 'Curtain' voor het laatst, dat is Poirots laatste zaak en die heb ik nog nooit gelezen. Wel mooi om het daarmee af te sluiten.
Ik zit steeds te klooien met de Nederlandse vertaling vs. de originele Engelse titels. Ik heb ooit een lijst gemaakt van alle boeken, in het Nederlands. Ik lees ze nu echter liever in het Engels en het is soms een hele toer om te achterhalen welke titels corresponderen.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 13:40 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Dan schiet je echt op, ja! Curtain klinkt als een mooie afsluiter.Door jouw Agatha Christie posts bedenk ik me steeds dat ik ook weer eens een boek van haar moet lezen, maar ik vergat ´t steeds. Ik heb net eindelijk een boek van haar bij de bieb gereserveerd: One, two, buckle my shoe. Vond ´t nog moeilijk om er eentje te kiezen, want op een gegeven moment klonken alle boekbeschrijvingen me bekend in de oren, alhoewel er nog best wat titels zijn die ik nog niet gehad heb.
Maar dat is toch ook de opzet van het boek? Het is niet een roman, het is heel duidelijk non-fictie. Daar staat de schrijfster ook om bekend.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik vond het een mooi verhaal maar het werd echt saai beschreven. Gewoon alleen feiten en data, of je door een geschiedenisboek zat te bladeren. Film vond ik mooier en dat vind ik niet vaak!
Doen, haar biografie van Bernhard was ook erg goed.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Terwijl ik juist had bedacht dat deze schrijfster op de 'nog te lezen' lijst ging.
Het is geen roman, het is een historische biografiequote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik vond het een mooi verhaal maar het werd echt saai beschreven. Gewoon alleen feiten en data, of je door een geschiedenisboek zat te bladeren. Film vond ik mooier en dat vind ik niet vaak!
Ja en? Vond ik de schrijfstijl nog gewoon niks. Kan toch?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het is geen roman, het is een historische biografie
Kan je deze aanraden, nog veel beterquote:
Ga ik opzoeken. Dank!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je deze aanraden, nog veel beter
[ afbeelding ]
Jeeves.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:01 schreef zeeuws_meisje het volgende:
[ afbeelding ]
OT: heb ook de jaren '90 BBC serie over Jeeves en Wooster, met Fry & Laurie in de hoofdrollen, gevonden op Youtube. Hilarisch.
Ja he, ik heb pas ook nog een andere van Wodehouse gelezen, Uncle Dynamite, en dan zit ik soms te schateren op de bank. En dat is zeldzaam.quote:Op woensdag 15 januari 2014 12:01 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Jeeves.Dat zijn echt fantastische boeken.
Er is een hele leuke aflevering van de Amerikaanse sitcom 'The Middle' die deels om dit boek draait. (Afl. 3.17 'The Sit Down'). Erg komisch als je het boek hebt gelezen.quote:Op zondag 19 januari 2014 17:25 schreef Maxerazzi het volgende:
Vandaag in begonnen en alweer uit. Prachtig verhaal van Steinbeck.
[ afbeelding ]
Deze neem ik ook even mee, bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kan je deze aanraden, nog veel beter
[ afbeelding ]
Leuk idee, maar nu ben ik uiteraard wel nieuwsgierig naar die lijstquote:Op zondag 19 januari 2014 15:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb in 2013 een lijst gemaakt van 50 klassiekers die ik in mijn leven zeker nog wil lezen. Ik ga proberen er dit jaar 10 van te lezen, dit is de eerste.
Die staat hier:quote:Op dinsdag 21 januari 2014 15:36 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Deze neem ik ook even mee, bedankt voor de tip.
[..]
Leuk idee, maar nu ben ik uiteraard wel nieuwsgierig naar die lijst.
Zelf overigens bezig in:
[ afbeelding ]
Vreemde lijst, schiet alle kanten opquote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:02 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Die staat hier:
http://levenvolgenslaura.(...)o-read-before-i-die/
Er staan alleen niet-Nederlandse auteurs op de lijst. Dit omdat ik al een serie van 20 NL klassiekers (uitgegeven door het AD in 2010) heb die ik sowieso ga lezen (zit nu op 10/20).
Overigens zijn er ook klassiekers die niet op de lijst staan, maar die ik gewoon al gelezen had, waaronder bijvoorbeeld Wuthering Heights en Les Misérables.
Het is dan ook een persoonlijke lijst.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vreemde lijst, schiet alle kanten op
Heb je 'm al uit? Zoja laat het even weten want wil graag jouw leeservaring horen over dit boek.quote:
Vind het voor een persoonlijke lijst juist zo vreemd, omdat het alle kanten op schiet.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 22:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Het is dan ook een persoonlijke lijst.
De sansevieria is trouwens wel een erg goed symbool voor die tijd en vlaanderenquote:
Hoe bedoel je? Ik heb een erg diverse smaak, lees vrijwel alles behalve fantasy/science fiction. Ik ben in het algeheel gewoon geïnteresseerd in waarom een boek zo'n klassieker is geworden, het onderwerp of de tijd waarin het geschreven is maakt me dan niet zoveel uit.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het voor een persoonlijke lijst juist zo vreemd, omdat het alle kanten op schiet.
Vind je? Ik vind het juist wel tof dat het zo divers is, in 1 genre blijven hangen is ook maar niets. Mooi nobel streven om zoveel mogelijk te lezenquote:Op woensdag 22 januari 2014 15:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind het voor een persoonlijke lijst juist zo vreemd, omdat het alle kanten op schiet.
Want? Ik ruik cynisme.quote:Op woensdag 22 januari 2014 15:29 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Heb je 'm al uit? Zoja laat het even weten want wil graag jouw leeservaring horen over dit boek.
Is die leuk? Die heb ik hier nog liggen, van Sinterklaas/Kerstman gekregen.quote:
Pas uitgelezen. Blijft bijzonder lang hangen en het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een boek. Er zitten een paar pareltjes van zinnen in die je tot in het diepst van je ziel raken.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:08 schreef Libris het volgende:
Gisteren begonnen in
[ afbeelding ]
Meeslepend en mooi geschreven
Ik had The Road ook binnen no time uit. En ben haast in staat om hem nogmaals te lezen. Nu ik het einde weet, zal ik het waarschijnlijk anders lezen. Ik ben op zich ook wel beniewd naar de film, maar vaak valt het zo tegen omdat je voorstelling in je hoofd zo anders is.quote:Op donderdag 23 januari 2014 23:53 schreef Xessive het volgende:
[..]
Pas uitgelezen. Blijft bijzonder lang hangen en het is lang geleden dat ik zo onder de indruk was van een boek. Er zitten een paar pareltjes van zinnen in die je tot in het diepst van je ziel raken.
Ik vond hem enorm tegenvallen .quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is die leuk? Die heb ik hier nog liggen, van Sinterklaas/Kerstman gekregen.
Had ik ook bij dat boek. Ik vond het vooral depressief, zonder ook nog mooi of meeslepend te zijn.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vond hem enorm tegenvallen .
Kan het verder niet toelichten, want ben de inhoud verder al vergeten. Maar ik had een hoge verwachting gekregen door alle pers, maar voldeed hij zeker niet aan.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 10:54 schreef Luigi het volgende:
Ik durf het bijna niet toe te geven maar ben nu bezig in de 50 tinten trilogie. Had ze ooit gedownload en had nu even niets anders liggen om te lezen op de iPad. Het is behoorlijk slecht en minder smeeuig dan gedacht maar ondertussen ben ik wel halverwege boek 2 nu. Als een te vieze zak chips die toch leeg moet.
Ja! Je vindt het niet eens zonde van je kostbare tijd?quote:
Een beetje wel ja.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja! Je vindt het niet eens zonde van je kostbare tijd?
Het is niet slecht geschreven vind ik, maar echt heel mooi vind ik ´m niet.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Is die leuk? Die heb ik hier nog liggen, van Sinterklaas/Kerstman gekregen.
Watskebeurt met John Irving???quote:
Ik heb Last Night on Twisted River wel voor jequote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, die moet ik nog even eh, zoeken.
Jaaaa Hotel New Hampshirequote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:41 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik heb Last Night on Twisted River wel voor je![]()
Maar je moet Hotel New Hampshire doen.
Ik vond juist het begin wat minder. Best grappig hoe Hitler zich dan verbaast over computers en televisies, en het in plaats van jeans over Schiens heeft enzo, maar dat had soms best wat korter gekund. Ik vond ´t pas echt interessant worden toen ie op tv speeches ging geven.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:28 schreef Reflectionne het volgende:
Nog steeds bezig met 'Daar is hij weer'. Hoewel ik het begin heel grappig vond kom ik er nu niet echt door. Toch geef ik niet op, daar is hij nog niet slecht genoeg voor.
Ik vind inderdaad de stukken grappig over computers, de mediamarkt folder etc.. Ik ben nog niet bij de tv speeches, doorzetten dus!quote:Op zaterdag 25 januari 2014 10:45 schreef takkfyrir het volgende:
[..]
Ik vond juist het begin wat minder. Best grappig hoe Hitler zich dan verbaast over computers en televisies, en het in plaats van jeans over Schiens heeft enzo, maar dat had soms best wat korter gekund. Ik vond ´t pas echt interessant worden toen ie op tv speeches ging geven.Ben je daar al?
Dat zijn de stukken die ik inderdaad grappig vind, maar de verhalen over hoe het vroeger was enzo vind ik een beetje te veel. Maar ik zal doorzettenquote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn bevinding dat het een geniaal idee is een krant als Bild te publiceren met grote letters voor mensen die slechte ogen hebben is ook erg grappig.
Ik heb het audioboek in het Duits, Christoph Maria Herbs leest het voor in de stem van Hitler
Daar heb ik echt heel hard om gelachen, ja.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zijn bevinding dat het een geniaal idee is een krant als Bild te publiceren met grote letters voor mensen die slechte ogen hebben is ook erg grappig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jup. Al was het alleen maar omdat je anders het (naar mijn mening) behoorlijk sterke einde mist.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 11:05 schreef Reflectionne het volgende:
[..]
Ik vind inderdaad de stukken grappig over computers, de mediamarkt folder etc.. Ik ben nog niet bij de tv speeches, doorzetten dus!![]()
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 januari 2014 21:49 schreef Ceased2Be het volgende:
Vind je? Ik vind het juist wel tof dat het zo divers is, in 1 genre blijven hangen is ook maar niets. Mooi nobel streven om zoveel mogelijk te lezen
Hier ben ik ook aan begonnen. Erg grappig.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 19:28 schreef Reflectionne het volgende:
Nog steeds bezig met 'Daar is hij weer'. Hoewel ik het begin heel grappig vond kom ik er nu niet echt door. Toch geef ik niet op, daar is hij nog niet slecht genoeg voor.
Na een tijdje kakt het een beetje in, wordt dan weer beter en eindigt leuk.quote:Op maandag 27 januari 2014 12:49 schreef Luigi het volgende:
[..]
Hier ben ik ook aan begonnen. Erg grappig.
quote:Op woensdag 22 januari 2014 22:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Het boek is trouwens ook verfilmd zie ik,
Amai, moe da us kaiken
Die wil ik ook nog wel lezenquote:
Wist niet dat hij ook kinderboeken schreef, vond american gods en stardust erg leukquote:Op zaterdag 25 januari 2014 14:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
[ afbeelding ]
AanradertjeKinderboek met plaatjes dus je bent er zo doorheen, maar die tekeningen van Chris Riddell maken het echt af en het is een heerlijk absurd verhaal
![]()
Recentelijk trouwens ook alle drie de boeken van Khaled Hosseini gelezen, zo mooi! En bij alledrie ook traantjes gelaten, normaliter vind ik dramaboeken stom maar hij doet het goed.
Van zijn laatste boek (Oceaan aan het einde van het pad) zijn de meningen zelfs verdeeld of het nou een kinderboek is, YA of volwassenquote:Op maandag 27 januari 2014 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wist niet dat hij ook kinderboeken schreef, vond american gods en stardust erg leuk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |