abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133815575
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_133815596
Whoohooo Mijn eerste babytopic :D
  zondag 1 december 2013 @ 19:36:55 #3
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133815689
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:34 schreef Hilzillah het volgende:
Whoohooo Mijn eerste babytopic :D
Ben ik weer te laat :( ;)
pi_133815910
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 19:36 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Ben ik weer te laat :( ;)
En ik, heel het weekeind te druk met klusjes post 1 ding en gelijk het laatste ;)
pi_133817601
Even bijlezen hoor....

Suiker, je hebt helemaal gelijk :*

Nog even terugkomend op het hele slaapverhaal en omgeving. Het is ook heel irritant als men je de indruk geeft dat er iets mis is omdat je kinderen nog niet doorslapen. Zeker als je door slaapgebrek zelf ook niet lekker meer kan nadenken. In ons geval hebben wij ook nog het referentiekader van M dus dan valt het ook weer tegen. Maar ik de mensen die zich er mee "bemoeien", hebben vooral het beste met ons voor. Die zien ons met wallen en moe en horen verhalen over gebroken nachten en willen dan graag oplossingen bieden, juist omdat ze met ons begaan zijn en ons onze nachtrust gunnen. Dat wij (en vooral ik) daar niks aan wil doen is dan onze zaak. (men wil maar dat wij naar het cb gaan om het te bespreken maar ik heb de indruk dat het cb daarin vooral van de laat maar huilen en geef geen eten methode is en daar sta ik niet achter).

Wat een leuke foto's Bubseltje! O+ Paars staat haar trouwens erg goed!

Spirit, beterschap! Maar als je morgen nog niet beter bent kun je beter nog een dagje thuis blijven. Goed uitzieken anders ben je verder van huis. Vraag maar aan Omen. Sterkte :*

quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 13:20 schreef Gulara het volgende:
En zijn jullie baby's ook van die flirts? Hier wil meneer bij iedereen op schoot/ de arm. Vrouwen krijgen kusjes met open mond. Wanneer iemand niet naar hem kijkt gaat ie heel overdreven lachen of hoesten. En van de week had ie zelfs een serveerster te pakken! Het arme meisje moest zich echt losrukken uit zijn greep terwijl hij haar glimlachend aanstaarde.
Ik wilde hier al een hele post aan wijden maar toen zag ik de disclaimer.Vooruit dan maar weer....

Olf, wat sneu! Hopelijk reageert ze goed op de AB en knapt ze snel weer op. Zal wel even schrikken zijn geweest.

Mijn dametjes flirten niet. Die kijken een beetje weemoedig en als ze zouden kunnen zouden ze allebei 1 wenkbrauw optrekken (tegelijkertijd natuurlijk). Maar die zijn ook redelijk verwaand geworden door alle aandacht. Hoewel het ook wel heel sneu is want als ik met 1 op stap ga dan is het toch een stuk minder. En dat kan hard aankomen bij die tere babyzieltjes. Echt, mensen weten niet wat ze kunnen aanrichten.

Wat een rare bejaarde Belle, klinkt wel alsof er een steekje los bij zit. Wat een mooi jurkje trouwens O+ En het lijkt me heel raar. Wel fijn dat je nu Nin hebt op die datum of niet? Of is dat weer een van die domme opmerkingen die mensen kunnen maken die er geen verstand van hebben ;)

XM, al je vragen over hoe fv te bereiden zijn al beantwoord. Nog even een :* voor het afscheid van de bv. Maar ik vind het echt top dat je het zo lang hebt vol gehouden. :Y

quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 17:40 schreef Olf het volgende:
Serieus een van de redenen dat ik nog de borst geef (behalve al m'n idealen natuurlijk ) is dat flesvoeding zo moeilijk is, met afwas en magnetrons/water koken en schepjes. Maar dat vinden de flessenmoeders vast ook andersom.
Ik heb echt zo'n gruwelijke rothekel gekregen aan het afwassen van die flesjes. Echt slaat nergens op maar ik vind het zo irritant.... En ik moet er niet aan denken om 's nachts steeds met flesjes te moeten klooien :X en M heeft ook gewoon een jaar fv gehad dus het slaat echt nergens op

Welkom Sicarius! Jullie wonen niet in NL als ik het me goed herinner? Want er is best snel tot een ks besloten als ik dat zo lees. Hoop dat de bv snel beter gaat. Waarom mag hij niet meteen bij jullie? Is dat gebruikelijk of is er iets niet helemaal goed?

Cwen, of D de hongerige van de 2 is of meer mama nodig heeft weet ik niet. Ik denk wel dat ze wat gefrustreerder is dan J. Ze wil zo graag vooruit maar dat lukt dus niet. Ik hoop echt dat als zij ook kan tijgeren/kruipen de rust wat meer terugkeert.

Oh en wat betreft dat lijken op. Ik vind het ook heel irritant dat mijn schoonfamilie M zo op mijn schoonzus vinden lijken. Mijn familie vindt hem juist heel erg op mij lijken. Je wil het toch graag eigen houden he. Wel stom van die trouwfoto. Net alsof jij en Ellie er niet bij horen :{

Loj, wel stoer dat ze gewoon ging voeden :D

En *O* voor Hillzillah's 1e babytopic ;)

Is er nou echt sinds het begin van mijn post niks meer bijgekomen? :o Waar is iedereen?

Hier trouwens wel een lekker dagje. Ik ben met M naar mijn moeder geweest en we zijn daar naar een speeltuin geweest. Het klinkt misschien niet zo heel aardig maar ik vond het best fijn om eventjes bij de meisjes weg te zijn na al dat geplak in de nachten. En lekker met M te klooien en te spelen. Frisse buitenlucht deed het ook goed.

Nu toch nog eea opruimen want de hulp komt morgen en anders kan ze niet schoonmaken dus moet nog wel aan de bak. Maar hopelijk kan ik op tijd naar bed want het wordt een drukke (maar leuke) week. Nog wel die sollicitaties schrijven want anders vind ik natuurlijk nooit een baan (dat is het lastige want overdag met kinderen om me heen schrijft het ook niet echt lekker).
  zondag 1 december 2013 @ 20:32:19 #6
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133818243
Kyara, ik denk dat iedereen uitgeput op de bank ligt van een lange dag met baby ;). Fijn dat je een leuke dag hebt gehad met M. Lekker even buiten spelen, is ook goed voor mama's! Sollicitatiebrieven schrijven is niet leuk... In welke sector zoek je een baan?

Flesjes afwassen heb ik nooit gedaan midden in de nacht, we hebben er gewoon belachelijk veel gekocht, zodat we een dag vooruit konden zonder afwassen ;( .

Hier is trouwens sinds 2 weken weer 1 nachtvoeding terug. Is ff wennen, maar verder slaapt J. goed, dus we klagen niet. Krijg de doorslaapvraag niet zo vaak hier, een paar keer van collega's, maar had er niet zon moeite mee, want hij slaapt idd best goed (kan me voorstellen dat t anders is als baby niet goed slaapt).
  zondag 1 december 2013 @ 20:42:08 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133818708
Even eruit, change of scenery is vaak wel lekker Kyara :Y.

Flesjes afwassen, tja... Een half jaar fulltime kolven maakt je daar wel immuun voor :+. Hoevaak die medela flesjes wel niet in sop en sterilisator zijn gegaan.. Ontelbaar!

Niemand ervaring met overstrekken? ;( misschien is het een fase, maar ik weet het niet. Ze gaat nu ineens ook 'zwemmen' op haar buik ipv oprichten. Niet continu, maar wel regelmatig.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_133818782
Kan iemand het autostoelen topic uppen? Krijg hem niet gevonde
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_133818827
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:42 schreef XcUZ_Me het volgende:

Flesjes afwassen, tja... Een half jaar fulltime kolven maakt je daar wel immuun voor :+. Hoevaak die medela flesjes wel niet in sop en sterilisator zijn gegaan.. Ontelbaar!

Niemand ervaring met overstrekken? ;( misschien is het een fase, maar ik weet het niet. Ze gaat nu ineens ook 'zwemmen' op haar buik ipv oprichten. Niet continu, maar wel regelmatig.
Hoe oud is ze? Lisa overstrekte veel en nog steeds als er iets niet lekker gaat, pijn moe,boos
  zondag 1 december 2013 @ 20:45:27 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133818881
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:44 schreef Sam1993 het volgende:

[..]

Hoe oud is ze? Lisa overstrekte veel en nog steeds als er iets niet lekker gaat, pijn moe,boos
6 maand. Ze heeft het echt nooit gedaan en begint er nu ineens mee sinds kort.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 1 december 2013 @ 20:46:22 #11
381212 Gulara
From the future
pi_133818933
Belle, dat jurkje! O+
En die bejaarde! :o In een rolstoel zeg je? Ik had terug gedreigd zijn banden leeg te steken. Want: jeugd van tegenwoordig. :7

En hier ook haat aan flesjes en kolf. En dat hele stoppen met bv is een precaire situatie. Ik denk dat het hormonaal is of. Ik vind het idee alleen al best stom. En dan denk ik aan Suiker en F. die kei tof zijn samen en dan gaat het al beter. :s)
Ik neem vaak even bewust afstand van gekke hormonale dingen. :P
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 1 december 2013 @ 20:46:29 #12
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_133818935
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 20:43 schreef Sam1993 het volgende:
Kan iemand het autostoelen topic uppen? Krijg hem niet gevonde
OUD / Autostoeltjes 5
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_133819066
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Kan ze niet gewoon pijn hebben? Krampen ofzo?

Dankje ynske
  zondag 1 december 2013 @ 20:55:02 #14
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133819394
Gulara, J. en ik zijn ook heel tof samen hoor ;).

Stoppen met bv was een moeilijk beslissing, maar wel de beste die ik in het afgelopen jaar genomen heb. J. vindt me nog steeds lief hoor, en we knuffelen gewoon extra tijdens de avond, nacht en ochtendfles ;)
pi_133819429
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:45 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat zwemmen klinkt als een voorstadium van tijgeren, kan dat het het niet zijn?
Op de rug overstrekken doet F alleen als hij moet boeren of iets wil pakken wat heeeel ver weg ligt ;)
Ik zou me er niet direct veel zorgen over maken, tenzij ze nog meer signalen geeft zoals niet eten, huilen, "opkrullen" van kramp oid.

Kyara, wat een monsterpost :o

Oh en Gulara O+
pi_133820113
Stomme vraag... Maar wat is overstrekken nou precies? :@
pi_133820236
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 21:07 schreef Hilzillah het volgende:
Stomme vraag... Maar wat is overstrekken nou precies? :@
Stijf als een plank worden ze dan. Beentje stijf houden. Hoofd naar achtergooien.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_133820567
quote:
Niemand ervaring met overstrekken? misschien is het een fase, maar ik weet het niet. Ze gaat nu ineens ook 'zwemmen' op haar buik ipv oprichten. Niet continu, maar wel regelmatig.
Ja, ervaring mee. Tip van de fysio hier was om als je haar vasthoudt, haar rug ietwat gebold houden zodat ze niet kan overstrekken. En het zwemmen doet D hier ook. Overenthousiast noemde de fysio het en in het enthousiasme gaat ze weer veel te veel spieren aanspannen. Dus zwemmen maar ook overstrekken. Niet heel handig als je wil gaan kruipen/tijgeren maar het komt vanzelf goed. M deed het geloof ik ook. Het kan alleen zorgen voor wat extra frustratie, dat is wel sneu.
pi_133820666
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:46 schreef Gulara het volgende:
En hier ook haat aan flesjes en kolf. En dat hele stoppen met bv is een precaire situatie. Ik denk dat het hormonaal is of. Ik vind het idee alleen al best stom. En dan denk ik aan Suiker en F. die kei tof zijn samen en dan gaat het al beter.
En aan M. M kreeg ook fv. En die is ook leuk toch?
pi_133820717
quote:

Jahoor, voldoende herkenning, maar ik herken altijd alles wat je zegt en ik wil niet mutserig overkomen :@

Overstekken heeft Isa een paar weken gedaan en daarna was het ineens weer weg. Geen idee wat het is geweest. J van L0t deed het ook veel, rond dezelfde tijd.

En zwemmen :D geniale omschrijving!! WAAROM doen kinderen dat?! Maar het ziet er zo schattig uit O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  zondag 1 december 2013 @ 21:21:56 #21
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133820868
Hier ook een ex-zwemmert. Geen idee meer hoe lang het heeft geduurd, nu doet ie t niet meer.
pi_133821346
F zwemt nog steeds, maar nu komt hij dan ook vooruit, volgens mij is het echt droogtijgeren! Een soort babyklunen O+
  zondag 1 december 2013 @ 21:30:14 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133821365
Ah, kijk, blij met de herkenning! Ik kijk het nog even aan. Thnx ladies O+
pi_133821679
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 21:10 schreef Tally het volgende:

[..]

Stijf als een plank worden ze dan. Beentje stijf houden. Hoofd naar achtergooien.
Oh okay... Dat heb ik Senn volgens mij nog nooit zien doen, vandaar.
pi_133822764
Gulara leuke vraag. Riley is echt gek op mannen vooral. Die vindt ze geloof ik standaard leuk. :D

Olf ik was ook vergeten te reageren op je zieke meisje. Sorry
Wat naar dat ze een infectie heeft. Hopelijk helpt de antibiotica goed en is ze gauw weer opgeknapt. Beterschap :*

Belle wat een verhaal. Jeutje. En dat soort mannetjes klagen meestal het hardst over de jeugd van tegenwoordig
En wat ben je creatief. Echt geweldig leuk gemaakt O+
Ik wist niet dat jij een miskraam had gehad, maar zeker een raar idee zeg. :*

XM gezellig dat je Engelse vrienden over de vloer hebt.
Ik voel altijd aan het flesje of het goed is. Pols heb ik niet meer nodig daarvoor
En ik heb ongeveer 14 weken bv gegeven en heb ook gehuild toen het stopte. Riley kreeg toen ook al een tijdje zowel kv als bv. Die combinatie is voor mij trouwens de beste keus geweest. Na die tijd werd Riley vrolijker en ik zekerder.
Olf ik vind zowel bv als kv niet echt moeilijk. :@ Bv werd ik alleen onzeker van, omdat Riley de eerste keer afgevallen was.

Welkom Sicarius

Cwen ik vind het al naar om te lezen. Dus wat je schoonmoeder zegt en die actie met de bruiloft :*

Kyara wat een megapost.
Fijn even een dagje buitenlucht. Voor M. ook heel gezellig om 100% aandacht te hebben
En succes met sollicitatiebrieven schrijven

quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2013 20:46 schreef Gulara het volgende:

En hier ook haat aan flesjes en kolf. En dat hele stoppen met bv is een precaire situatie. Ik denk dat het hormonaal is of. Ik vind het idee alleen al best stom. En dan denk ik aan Suiker en F. die kei tof zijn samen en dan gaat het al beter. :s)
Ik neem vaak even bewust afstand van gekke hormonale dingen. :P
Zo. Ik geef ook kv. Ben ik niet eens keitof :'(
Daar gaat mijn geloof dat ik absoluut awesome ben. En dan moet ik Riley en mijn hondje ook vertellen dat ik niet awesome ben -O-
pi_133823198
Overstrekken hier uit frustratie omdat ze iets wil zien of doen wat niet lukt. Zwemmen doet ze hier ook al trouwens, probeert al vooruit te komen. Kind is 3 maanden :o!

Kyara, ja, dat is precies wat ik bedoelde! Het is voor mij nog heel erg zoeken naar een 'nieuwe' identiteit, een soort herdefiniëring van mezelf, en door de manier waarop er met ons wordt omgegaan voelt het net of dat niet hoeft, of ik nu alleen nog maar 'Ellie's mama' mag zijn. Moeilijk uit te leggen en het komt wel op z'n pootjes terecht, maar soms...

Klinkt wel als een fijne dag!

Hilz, snap precies wat je bedoelt! Gek is dat toch... Logisch, maar gek.

Belle, beter laat dan nooit: dat jurkje is O+
Home is where the O+ is...
pi_133825445
_O_ Kyara, goeie post!

Inderdaad gek om te bedenken, maar ik ben echt zo blij dat Nin wel bij ons gebleven is O+ Ze is echt geweldig lief en knap en mooi en en en O+ O+ O+

Cwen :* Gelukkig weet je meisje het gelukkig beter O+

Bij borstvoeding maakt je lichaam van die stofjes aan, daardoor is het werkelijk ook echt een soort 'verslavend', want je gaat je er fijn van voelen! (Van die knuffelstofjes!)

Verder vind ik het superknap XM, dat je het zo lang hebt volgehouden, met het kolven! Er zullen er echt niet veel zijn die je dat nadoen. Wat zeg ik, ik wilde na 8 weken al stoppen omdat ik dat kolven fulltime niet meer trok... Kan het overstrekken niet komen van het overstappen op kv? Dat het toch wat gevoelig is voor d'r buik bijv? En dat ze opnieuw wat krampjes ervan heeft?

Maar ik ben ook wel echt heel blij dat Nin toch bij mij kon drinken en dat ik haar nu borstvoeding geef. Flesjes lijken me ook best een gedoe en de magnetron gebruik ik ook al niet :P

En thanks voor de complimentjes op mijn jurkje, eens kijken of ik morgen een 'aan' foto kan maken! Hij is nog een beetje ruim geloof ik, maar beter te groot dan te klein!

Nin is trouwens echt bezig met praten, ze zegt heel lief papapapapa en ook iejiejiejiejie nog steeds en oohboeboe en uijuijuijui, ze doet het ook naar ons als wij dat tegen haar doen. En ze brabbelt ook hele verhaaltjes tegen ons met echt klinkende woorden O+ en dan bedenk ik dat onze gesprekken voor haar ook zo klinken :D

Ze kan ook zo lief knuffelen, op schoot helemaal tegen me aangekropen, wang aan wang, duimpje in d'r mond en met d'r andere hand aan mijn of haar eigen haar friemelen *;

[ Bericht 1% gewijzigd door bellelena op 02-12-2013 11:17:20 ]
pi_133825586
Ik word door zo'n post ook helemaal verliefd op Nin O+
pi_133825940
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 22:39 schreef Kyara het volgende:
Ik word door zo'n post ook helemaal verliefd op Nin
Jaaaa ik ook! O+ wil haar echt graag eens zien!

Ik heb pas voor het eerst in m'n leven een magnetron gebruikt om iets op te warmen, en ik dacht dat het net zolang moest als in een oven. :') dat was nog eens een fiasco. Maar goed dat we er niet een hebben voor flesjes hahaha.

Ik ben nu baby aan het voeden, hoop zo dat ze lekker slaapt en zich niet steeds wakker hoest. Hopelijk is ze morgen al wat beter. :)
pi_133826128
Oja Kyara wat ik nog wilde zeggen, je hoort het vast heel vaak maar het is gewoon zo knap hoe je het gezin draaiende houdt met drie kleine kinderen. Er zijn meer gezinnen met drie, maar over het algemeen niet zo dicht op elkaar. Ik vind zelf deze periode (9-12 maanden zeg maar) van baby iets meer vergen dan voorheen, juist door dat beweeglijke, iets meer al echt opvoeden en veel meer dynamiek (wat natuurlijk het fantastischte ooit is maar wel gewoon een actievere rol is dan puur verzorgen). En jij hebt er gewoon 2 in die leeftijd nu.
  zondag 1 december 2013 @ 22:54:45 #31
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133826378
quote:
Dit ja! O+

Belle, raar idee idd van je miskraam :* En wat een rotte actie van die bejaarde man!

Cwen, erg stom van je schoonmoeder. Het lijkt alsof ze de aandacht naar haar kinderen stuurt door te zeggen dat je meisje op je schoonzus lijkt. Hoe dan ook, :*. Jij bent Ellie's mama en dat kan niemand van je afnemen.

Suiker, nogmaals *;! Ik raak ook vaak de tel kwijt na 3 schepjes :D
pi_133828585
Ik ben ook heel leuk! En Ow is nog leuker... Ook een fv kindje ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overstrekken gebeurt hier de hele nacht door... Slaapfrustraties = overstrekken bij Ow ;)

Lekker Kyara dagje erop uit.

Ik had t ook nog niet gezegd maar Belle dat jurkje! O+
pi_133828712
Cwen, geen toffe actie inderdaad. Ze hadden toch wel 5 minuutjes kunnen wachten?

Ik heb op het moment ook een beetje de balen van mijn schoonouders. Ze luisteren slecht (schoonmoeder wist niet dat ze Rosalie een boterham mocht geven terwijl mijn vriend dat wel gezegd had) en trekken hun eigen plan wat niet matcht met de onze.
Zo krijgt Rosalie dus sinds een weekje een boterham en ba overleg met de kinderarts gaat daar sinds vrijdag een heel dun laagje boter op.
Dit vanmorgen duidelijk uitgelegd, krijg ik net te horen dat ze heerlijk 3/4 boterham met smeerkaas op heeft :X
Waarom in vredesnaam???
En ze hadden aardappeltjes met worteltjes geprakt en om het smeuïg te maken er wat gewone melk Door gedaan.
Ik weet niet zo goed wat ik daar nou weer van vind.

Mijn vriend gaat dinsdag weer met ze praten want het is me inmiddels duidelijk geworden dat ze ja zeggen maar hun eigen plan trekken.
We hebben ze namelijk meermaals gevraagd om nog geen chocola te geven aan Eva en ze zeggen nu braaf dag ze dat niet meer doen ba de laatste preek van mijn vriend. Maar afgelopen week heeft mijn schoonvader met Eva in de wandelwagen gewandeld en toen ik die daarna pakte lag er een smartie in :(
Ondertussen gaat het mij uiteraard niet meer om de chocola maar om het respect naar ons. Want ze trekken zich dus niets van ons aan. En dat valt me zo enorm tegen van ze.
  zondag 1 december 2013 @ 23:46:41 #34
381212 Gulara
From the future
pi_133828849
Oh noes! Mis ik gewoon allemaal leuke fv kindjes. -O-

Fijn dat het allebei (bv & fv) van die leukerds oplevert! *O*
  maandag 2 december 2013 @ 01:16:01 #35
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133831477
Danic wat ontzettend bizar van je schoonouders...Dat doet het vertrouwen geen goed...

Ik ben weer in mijn eigen fout getrapt: opblijven want T. komt toch zo voor zijn fles..Ik wacht al ruim 2 uur :') En nu naar bed gaan is kansloos :D Dan maar Bones kijken.
pi_133832901
Ik ben ook verliefd op Nin na die post O+

Olf ik ervaar het nu precies zoals jij. Het echte opvoeden gaat nu beginnen. Ik zeg nu zelfs wel eens nee. En nu gaat ze nee schudden en ermee door :D

Danic dat vind ik behoorlijk respectloos. En chocola aan een baby :{w

Gotc lekker actie. Hoe laat kwam hij uiteindelijk

Vandaag weer werken -O-
pi_133833012
Kleine Oliver aan de hik. 1 dag oud.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De nacht is redelijk voorspoedig verlopen. Elke 2 a 3 uur wakker om melk te drinken. En als het nodig is de luier vervangen. Om 6 uur in de ochtend was het zeker 20/30 minuten huilen voordat hij aan de borst wilde, maar verder was het telkens 5 minuutjes en dan lag die zoet aan de borst. 1x poepluier verschoont. Zodra die aan de borst ligt probeer ik nog wakker te blijven, maar meestal was ik binnen een paar minuten alweer vertrokken. Toch zeker 8 uur geslapen. :D

Mijn vrouw heeft maar een uurtje of 2 geslapen en die ligt nu samen met de kleine in de huiskamer te slapen, terwijl ik alle klusjes in huis aan het doen ben. Wassen, schoonmaken, afwassen, opruimen etc.
Bijna Papa
pi_133833066
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 05:50 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben ook verliefd op Nin na die post O+

Olf ik ervaar het nu precies zoals jij. Het echte opvoeden gaat nu beginnen. Ik zeg nu zelfs wel eens nee. En nu gaat ze nee schudden en ermee door :D

Danic dat vind ik behoorlijk respectloos. En chocola aan een baby :{w

Gotc lekker actie. Hoe laat kwam hij uiteindelijk

Vandaag weer werken -O-
Nee schat. De chocola betreft Eva. Die is 2,5 :D
  maandag 2 december 2013 @ 07:58:55 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133833360
Nin O+. Ik ben echt jaloers op dat knuffelige. Noor is niet zo knuffelig. Tegen je aandrukken of armpjes naar je uitsteken heb ik nog niet ervaren -O-. Ik hoop dat het nog komt..

Ik weet niet of het overstrekken van de kv komt. Misschien. Maar ze doet het al ietsjes langer dan dat ze kv krijgt. Ze doet het wel vooral tijdens en na de voeding. Ligt ze helemaal gekromd op het voedingskussen. Echt heel naar om te zien vind ik het, vooral omdat ik merk dat zij het ook akelig vindt.

Oja, ik had het nieuws van Olfs meisje helemaal gemist! Jeetje dat is niet niks Olf! Ik hoop echt dat ze er snel bovenop is :*.

Danic, wat irritant zeg :{. Is het bespreekbaar te maken? Mijn moeder heeft er ook wel een handje van, maar ik heb vrij duidelijk gezegd, als je op Noor wilt passen dan is dat prima, maar wel volgens onze regels, anders is het gewoon jammer, maar gaat het feest niet door.

Omen, werk ze.. Ben je er wel weer helemaal bovenop?
  maandag 2 december 2013 @ 08:40:17 #40
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133833664
Sicarius, wat een mooi jongetje (en echt, dat vind ik niet vaak van een baby). Fijn dat jij een goede nacht hebt gehad, en ik hoop dat je vrouw nu wat uit kan rusten. Jullie hebben geen kraamhulp toch? Heb je wel andere hulp, of ben je zelf een tijdje vrij?

Danic, ik zou er ook klaar mee zijn hoor. Hier gelukkig goed luisterende ouders + schoonouders. Ik geloof dat ze me iets te goed kennen om dat niet te doen ;). Hopelijk valt er tot ze door te dringen. Zijn jullie afhankelijk van ze voor oppas, of zijn het alleen gezelligheidsbezoekjes?
pi_133833809
Danic, wat balen zeg.

Ik weet nog wel dat toen mijn schoonouders op de oudste pasten, ze er heel onzeker van werden omdat ik dan zei dat hij bv. rond 21:00 wel een fles zou willen, en hij daar altijd 5 minuten nadat wij weg waren begon te brullen dat hij honger had.

Nu doen ze wel veel in overleg, en houden ze ook wel rekening met wat wij willen.

Ik legde V. zonet op haar buik neer, en ze rolde zo naar haar rug. En daarna weer, en nog een keer! Het was alleen nog wel een beetje "bonk" met haar hoofd op het speelkleed. Zo schattig!

Oh, en Loj, ik kan ook nog steeds wel huilen als ik over het mislukken van de borstvoeding nadenk. Ik ben heel ver over mijn grenzen gegaan, maar ik werd ook erg verdrietig toen ik van het weekend even meelas in het bv topic, en het ging over te snel stoppen. Ik ben na een week of 8 gestopt, en heb toen nog een maand gekolfd. V. doet het op het verstopt zijn na ook goed met flesvoeding, en dat is uiteindelijk het belangrijkst. Maar wat had ik nog graag een meisje aan de borst gehad. :*
pi_133834046
Olf, ik kom echt niet meer bij om je magnetronverhaal.. net zo lang als in de oven, mwoehaha! :D Hoe is het met je baby inmiddels?

belle, zelfde geldt voor jouw bejaardenverhaal. Mijn man had iets soortgelijk afgelopen week: er liep een bejaard echtpaar met rollator midden op de weg. Ze leken niet de intentie te hebben van de weg af te willen dus mijn man vroeg of hij ze misschien even kon helpen oversteken? Reactie van de meneer: PLEUR GODVERDOMME TOCH OP MAN! :D De liefde! O+

XM, dat overstrekken hebben we hier ook ineens. Dat hij vanuit het niets steeds zijn hoofd achterover gooit als een malle, maar omdat hij verder geen pijn of iets anders lijkt te hebben denken wij dat hij gewoon een nieuwe feature aan het testen is!

Mijn baby heeft heel de nacht met een oog open geslapen. Dat ziet er freaky uit, telkens als hij kwam voor een voeding gaapte dat oog me aan. FEED ME zei het :'(

Een :* voor alle mama's die moeite hebben met geen borstvoeding geven. Ik kan me levendig voorstellen hoe pijnlijk dat is. Godzijdank worden ze op fv ook leuk groot. O+
pi_133834218
Ik hoorde vanmorgen vroeg trouwens steeds pok, en ik dacht dat V. zover opzij was geschoven dat ze met haar handen tegen de spijlen van de cosleeper kwam. Bleek ze gewoon dwars te zijn gaan liggen onder de dekens. Ik zag nog een handje en een voetje en dat was het...
Nu al een dwarsliggertje..
pi_133834711
Haha een dwarsliggertje laiv! Wel schattig, alleen beetje jammer dat het onder de dekens was ;)
En natuurlijk ook :* voor jou, was ff fijn om herkenning te lezen :)

LE, eng hoor met een oog open slapen... Heel stiekem moest ik wel een beetje lachen om het feed me oog van je baby :@

Olf, hoe is t met je kleintje?
  maandag 2 december 2013 @ 09:59:16 #45
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133834797
goeiemèrege!

Laiv, hier ook vaak gepok uit het kamertje. klinkt heel hard maar volgens mij doet ze zichzelf geen pijn.

Ach ja, bv en ik, was ook een gevalletje jammer de bammer. Maar hee, ze heeft iig 4 maanden gehad!

LE, jou feed me oog! Scary klinkt dat!
.

F*ck de tijd, het is december! Mijn baby is over twee weken 1. Nog effies een klein spammetje, voor de bevriende fb-ers, daar issie weer:

Muppie

samen rennen
  maandag 2 december 2013 @ 10:04:41 #46
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133834893
Zo'n leuk stel becky :Y O+
pi_133835051
becky O+ Die bovenste, wat een zoenmondje heeft ze! O+
  maandag 2 december 2013 @ 10:26:46 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133835321
Schattig becky :)

Pfuh, ik ben ergens na m'n post in slaap gevallen op de bank :') Hij kreeg z'n laatste fles om 20:00, om 3:00 en daarna om 9:00 *O*

Aansluitend een vraagje: Maken jullie je kindje wakker voor de laatste fles, bv om 23:00?
pi_133835398
Becky, wat mooi zeg!!!

GotC, die van mij wordt nu rond half 10, 10 uur nog wakker voor de laatste fles. Maar zij zit op 5 flessen per dag, dus ik weet niet of dat vergelijkbaar is? Ik weet ook niet of wakkermaken zou helpen bij haar mocht het nodig zijn, volgens mij drinkt ze dan niets, en slaapt ze alsnog niet door..
  maandag 2 december 2013 @ 10:43:35 #50
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133835703
We voeden nog steeds op zijn verzoek, maar ben nieuwsgierig of anderen wel echt kindjes wakker maken voor de nacht.

Hij zit nu namelijk op 5 à 6 flessen per dag, heel soms 7.
Hij slaapt 's avonds 5-7 uur achter elkaar, krijgt een fles, slaapt daarna 's nachts 4-6 uur, weer een fles en slaapt 's ochtends 2-3 uur. De rest van de dag slaapt hij praktisch niet.
Dag en nacht ritme zit wel goed dus :+ Maar de ene keer is zijn laatste fles om 19:00, dan om 23:00.
  maandag 2 december 2013 @ 10:50:02 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133835849
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:26 schreef GotC het volgende:

Aansluitend een vraagje: Maken jullie je kindje wakker voor de laatste fles, bv om 23:00?
Jup. Voor de laatste fles van 22:00 uur moeten we haar echt wakker maken. En voor de eerste fles eigenlijk ook (06:00)

Zodra ze volledig op kv draait, willen we kijken of we naar 4 flessen kunnen en haar dan niet meer wekken. Laatste fles dan rond een uur of 20:00. Kijken of ze dan 's nachts ineens weer een nachtvoeding wil. Verwacht het niet, want ze komt dus bijna nooit zelf.
pi_133835929
Becky wat een geweldige foto's. Ik vind haar zó zó tof! O+ En het is natuurlijk ook al maanden geleden maar ik heb nog steeds de juliversie in mijn hoofd en ze is al zó groot ineens!

XM volgens mij zijn knuffelbaby's erg uitzonderlijk. F gaat alleen lekker op mij liggen als we tv kijken. Dat doen we erg weinig dus dat koester ik. En als hij heel moe is stort hij zijn hoofd in je, dat is wel erg lief. O+

Loj ik vind het ook zo gek dat tijdens je zwangerschap telkens wordt gezegd dat BV echt de beste optie is en vervolgens beval je en dan is de begeleiding ineens weg. Of in elk geval een stuk minder.
pi_133835992
Voor de geinteresseerden (over HELLP): http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1382075

(Ik weet niet hoe boeiend het is, ga het zelf nu ook kijken)
  maandag 2 december 2013 @ 11:00:56 #54
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133836115
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:26 schreef GotC het volgende:
Dat hebben wij nooit gedaan. Een paar keer geprobeerd, maar het zorgde er alleen maar voor dat ie nog eerder wakker was 's nachts...
pi_133836284
Oh het was een algemene vraag, nee wij doen dat ook niet. Over het algemeen is F vrolijker als we hem niet wakker maken. En voor mezelf vind ik het ook fijner als hij laat op de avond en 's nachts gewoon slaapt ;)
pi_133836794
Even hoor, want ik ben Trots! Van flink dysmatuur bij geboorte, nu eindelijk het groene gedeelte in, ongecorrigeerd! O+

SPOILER
pi_133836866
Ongecorrigeerd ook nog! O+ L-E super!
pi_133837015
Ik kan wel huilen van trotsheid, en dat is niet eens een woord, kun je nagaan!

Volgens mij moet ik mijn baby gaan wekken om zijn broer uit school te halen. Zijn die van jullie ook zo ongezellig als ze niet uit zichzelf wakker worden? :') Daar dacht ik net nog aan door de laatsteflesvraag, ik geef dan geen fv maar nooit zou ik mijn baby wakker maken als het niet Enorm Noodzakelijk is. Want wat een humeur heeftie dan zeg.. :')
pi_133837176
LE die grafiek, wow, wat goeeeeeed! ^O^

Becky die foto dat je meisjes samen dansen is echt super, ziet er echt gezellig uit. En je kleintje is echt geen baby meer joh, woow. Al schoenen aan en hupsen zonder vasthouden en zo'n wijze blik. O+ Ik vergelijk mijne maar even niet met jouwe, haha!

GotC, ik weet het allemaal niet zo goed meer (bizar hoe je alles vergeet), maar ik weet wel dat we vaak als wij naar bed gingen gewoon het licht aan deden enzo in de hoop dat ze dan wakker werd, want we gingen vaak rond 23u naar bed en dan werd ze rond 0.00 wakker en dat vond ik niet heel relaxt omdat ik dan lag te wachten. Echt wakker maken vond ik wat wreed in de avond, dus zo werd ze toch af en toe wakker en konden wij meteen ook wat uurtjes maken.

Hier gaat het trouwens best oké. Ze had vanochtend geen koorts en ging gewoon lekker spelen. Ze is wel wat aanhankelijker dan normaal maar dat is niet gek natuurlijk. Morgen weer langs huisarts voor een check. Ondanks dat ze nu niet echt ziek lijkt, hoop ik dat ze even goed uitziekt, want het was de laatste 2 weken dat ze steeds een dagje koorts had en dan weer drie dagen beter, maar dat ze dus niet écht beter was. Nu een kinderdagverblijf loos weekje, lekker thuis rommelen, kijken of het dan allemaal beter is.
pi_133837216
Wij maken Eline hier wel wakker voor de laatste voeding om 23.00. Maar eigenlijk is ze meestal nog wakker (slaapt s avonds erg weinig) en als ze slaapt wordt ze vaak toch wakker op het moment dat we haar in bed leggen dus misschien ook niet helemaal vergelijkbaar misschien, maar denk dat ik het anders ook wel zou doen.

Nu we over zijn op flesvoeding (grotendeels kv nog een klein deel bv) moet ik echt weer op nieuw in een ritme komen en kom ik met pijn en moeite aan 5 voedingen per dag en ook heel wisselend.. De ene keer eet ze 180/5 (kv, bv of gemengd) de andere keer houd ze het na 80 al voor gezien, bied ik het vaak na een kwartier ofzo nogmaals aan soms wil ze dan nog maar vaak ook niet.
Ze is er wel heel tevreden op en slaapt er ook goed op. Eigenlijk wil ik ook de kunstvoeding beetje op verzoek doen, maar er met name overdag niet te lang tussen laten, maar ze kan goed na 80cc na 4,5 uur nog niet wakker worden voor een volgende voeding.. Dus maak haar dan toch maar wakker.. Tja ik weet ook niet wat goed is.. :{
Morgen even met de wijk overleggen..
pi_133837528
Olf, fijn dat het beter gaat! ^O^
pi_133838742
hilliebillie, het is ook voor haar even wennen. Ik voed nu ook met flesvoeding op verzoek, en ik denk dat we nu een week of 3,4 echt over zijn, en ik kan nu pas zeggen dat er echt een ritme in zit, en ook dat gooit ze zo weer om. Het kan dus best even duren voordat er echt een ritme inzit.
pi_133838829
Ik probeer weer aan te haken. Jullie gaan zo snel.

Olf fijn dat het beter gaat. toch schrikken als ze ineens zo ziek is.
Kyara lekker even alleen met m weggeweest. heeft het je wat energie gegeven? Ik las een goede nacht voor J en iets minder van D. geef je als je haar 's avonds/'s nachts kv geeft al forte? Misschien slaapt ze er wat beter op. En zullen we samen sollicitatiebrieven gaan typen?

xm alles mbt kv is al gezegd. ik ben zelf vrij lui heb voeding boven en beneden al klaar zitten in voedingstorens kook 2x pd water stop dit een thermosfles en meng met koud in de fles. en je mag supertrots op jezelf zijn zolang je gekolfd hebt voor Noor.
Belle mooi geworden en je typt altijd zo vol passie over Nin

Hier een druk weekend en kapotte laptop.
Zondag hebben we eerst 2,5 met ean en sac gelopen het was heerlijk weer. Daarna heb ik sac meegenomen naar een verjaardag ik was amper binnen met mc en was d'r al kwijt door mijn moeder opgepakt. Ik heb snel de draagdoek geknoopt en sac weer opgeëist.

Ik las een heel goede van suiker om vragen ook positief te bekijken ^O^
Terrorbejaarden en juist eerlijke bejaarden van beide wat brengt weer evenwicht.
En meedenkende en juist niet meedenkende (schoon)ouders soms is het zo moeilijk om netjes te blijven en lijk je niet door te dringen. Ja dingen en inzichten veranderen en ze moeten daarin toch naar je luisteren vind ik.

Ik was laatst ook pislink op mijn ouders ik heb het volgens mij nog netjes gebracht maar ik vond het levensgevaarlijk wat ze hadden gedaan met sac.
pi_133839188
Belle, wat een verhaal! Ik zou ook echt met mijn oren staan te klapperen en totaal flabbergasted de auto ergens anders neer zetten. Maarreh, waar was het, dan zorg ik dat ik daar niet kom (daar gaat mijn idee dat het hier in Delft altijd zo gezellig is ;) )

Hilliebillie, dat kleine porties drinken bij de overschakeling van bv naar kv is hier ook aan de hand. Van de oudste weet ik dat hij zonder probleem flessen van 180+6 wegklokte, maar M heeft nog nooit een fles kv van 150+5 opgedronken, vaak blijft daat 30-40 van over.
Ik wil ook op verzoek gaan doen, dat deden we met de bv ook, dus daar gaan we gewoon mee door. We zitten al een behoorlijke tijd op gemiddeld 6 voedingen per dag, waarvan nu 2 kv. Ik ben benieuwd of dat zo blijft, of dat hij toch een ander ritme wil door de kv.

Wakker maken doen we de ene keer wel, de andere keer niet. Hangt ook af hoe laat M de vorige voeding heeft gehad en hoe laat wij naar bed gaan. En de afgelopen week ook van hoe erg ik op knappen stond, door het afbouwen van de 19.00 uur voeding. Gister niet wakker gemaakt, komt hij bijna rond dezelfde tijden als wanneer we hem wel wakker maken.

Maar ik weet nog niet hoe we het gaan doen als de bv volledig is afgebouwd. Elke keer 's nachts flesjes maken lijkt me niet echt fijn. Als we dan een nachtvoeding kunnen skippen door een late avondvoeding te geven, zou dat fijn zijn. En dan kunnen we die afwisselen, dat lijkt me helemaal fijn!

Het blijft leuk om hier over andere aprilkindjes te lezen! M begint nu ook wat mobieler te worden, hij rolt als hij daar zin in heeft, draait in het rond, pakt dingen van zijn ene naar zijn andere hand, heeft gister lekker broccoli zitten vermoorden (of te wel, we gaan steeds meer rapley doen ipv prutjes), heeft eindelijk even in de kinderstoel gezeten, houdt heel erg van knuffelen, heeft vaak grote lol met zijn broer... En hij slaapt niet door en krijgt nog deels bv :P

:* voor de zieke kindjes. Hopelijk helpt de AB goed Olf
Hier inmiddels al een dikke week een kwakkelpeuter en een snotterkuchproestbaby. Niet echt bevorderlijk voor de nachtrust, hopelijk zijn ze er snel weer overheen.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133839350
Sicarius klinkt voor jou als een goede nacht. Voor je vrouw een zware nacht. Lief dat ze nu kan bijslapen :*

Danic, dat is wel iets loigscher eigenlijk :D

XM qua gezondheid gaat het weer goed met me op hoesten na.

L-E, dat lijkt me heel freaky inderdaad. Vooral jouw fantasie daarbij :D

Laiv met haar dwarsligger O+

Gotc goede nacht.
Ik heb Riley nooit wakker gemaakt voor de laatste voeding.
En ik zie nu L-E haar vraag. Heel soms maak ik Riley wel eens wakker rond een uur of 6 ’s avonds. Zodat ze rond een normale tijd naar bed kan (dit i.v.m. heel vroeg op) en het is afwisselend hoe ze wakker wordt. Heel vaak vrolijk, maar een beetje moe. En heel soms verdrietig en moe.

L-E, *O* wat goed.

Olf, wat fijn dat het beter gaat :*

Hillie ik heb ook grotendeels op verzoek gevoed met fv. Maar dan wel een beetje met eigen verzoek. Dus als ze 2,5 uur wakker was en moe kreeg ze het flesje, zodat ze lekker kon slapen. En ik probeerde er nooit meer dan 4 uur tussen te laten zitten.

Ferrari wat was er gebeurd dan? Ik heb geen idee wat ik met levensgevaarlijk moet voorstellen (ik zie nu voor me dat ze je kind alleen in een bad hebben laten liggen ofzo)
pi_133839570
l-e hij doet het goed.
t van gotc snapt het helemaal :Y

@omen ze hebben haar in de reiswieg meegenomen in de auto. hun reactie ja ze sliep het was maar een stukje en jullie zijn ook altijd zo vervoerd. Nou ik was bloedlink. Ik heb mijn schoonouders bij ean ook 1000x keer moeten zeggen dat ze in de mc vervoerd werd. Ean was kleinkind nr2 en bij sac begonnen ze er ook weer over. sac was kleinkind nr4.

Bij mijn ouders is ze kleinkind nr3 en ze weten het best.
  maandag 2 december 2013 @ 13:14:33 #67
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133839709
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
l-e hij doet het goed.

@omen ze hebben haar in de reiswieg meegenomen in de auto. hun reactie ja ze sliep het was maar een stukje en jullie zijn ook altijd zo vervoerd. Nou ik was bloedlink. Ik heb mijn schoonouders bij ean ook 1000x keer moeten zeggen dat ze in de mc vervoerd werd. Ean was kleinkind nr2 en bij sac begonnen ze er ook weer over. sac was kleinkind nr4.

:o! Daar zou ik ook door ontploffen! :(!
pi_133839821
Ooh Becky, je mooie meisje! Al bijna dreumes! Wat een mooi mondje heeft ze O+

Olf, fijn dat het beter gaat met je meisje. En :* voor je lieve woorden.

L-E *O* voor je grafiek! Echt supergoed!!!! In het groene gedeelte! ongecorrigeerd! *O* Ik kan me je tranen heel goed voorstellen :*

F-R, we hebben 's avonds van alles geprobeerd maar ze slapen even lang op kv als bv. Sowieso denken we dat het meer mamahonger is dan echt honger. Gisteravond ook een boel gespook. Om 21.30 wakker, J aan de borst en D een flesje afgekolfde melk, beide lieten wat staan. En om 23.00 uur gewoon weer wakker en vooral niet willen slapen. Tot 01.00 uur bezig geweest... Vervolgens om 3 en om 5 uur weer voeden. En M ook nog even om 4 uur tussendoor. Al moet ik wel zeggen dat mijn man de late avond en M heeft gedaan. Ik kon echt niet meer....

Eniwee, genoeg over de nacht. Vanochtend met de dames bij de Ikea gaan ontbijten (de hulp kwam en anders liepen we haar ook alleen maar in de weg (en ze kletst dan meteen zoveel). Was wel gezellig. Ik heb soms toch het idee dat de meiden best wat te kort komen. Ze komen bijvoorbeeld niet zo veel buiten als ik zou willen en waar ik M overal mee naar toe sleepte is dat met 3 een stuk lastiger waardoor ik dan steeds maar even alleen ga. Ik ga dus maar de wandelwagen van M in elkaar zetten zodat ze ook makkelijker "per stuk" mee kunnen. Maar goed, ikea was dus geslaagd, we waren wel weer een attractie. Op de een of andere manier moeten ouders altijd hun kinderen wijzen op ons "kijk een tweeling". Even rustig eten is er dan niet bij.
pi_133839869
Ai FR, daar zou ik ook pissig van worden. Ook in het geval van Danic trouwens. Tenminste, met mijn moeder geldt de regel dat hier onze regels gelden, ongeacht wat ze daar zelf van vindt. Maar goed, die pas natuurlijk ook heel vaak op.
pi_133839929
mamahonger kan prima maar is 's nachts niet zo prettig. hadden wij er ook 1 vannacht en nr1 werd wakker van d;r eigen gehoest dus van 03 tot 05 waren wij ook bezig.

je filmpje zo schattig O+
pi_133840258
Ja he O+

Hier nog een fotootje van ons Ikea avontuur (voor de mensen zonder fb ;) )
  maandag 2 december 2013 @ 13:36:57 #72
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133840330
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:28 schreef L-E het volgende:
Even hoor, want ik ben Trots! Van flink dysmatuur bij geboorte, nu eindelijk het groene gedeelte in, ongecorrigeerd! O+

SPOILER
Wat góed! *O* go sticker go!!

Terechte trots :*

En ferrari, damn! Mijn moeder begon er ook al over, "moet ze nou in dat ding? Kan ze niet gewoon in de reiswieg?" Uitgelegd dat de bekeuringen niet mals zijn en dit geen onderwerp voor enige discussie was. Klaar. Als ik ze daarop zou betrappen, zou ze Noor gewoon een paar maanden niet te zien krijgen ofzo. Echt..
  maandag 2 december 2013 @ 13:37:28 #73
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133840350
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:34 schreef Kyara het volgende:
Ja he O+

[ link | afbeelding ]
Ik vind ze echt zoooo leuk O+
  maandag 2 december 2013 @ 13:39:22 #74
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133840427
Die wangen! :9~ O+ volgens mij heb je idd veel aandacht met een tweeling. Hoe vinden ze het trouwens om apart van elkaar te zijn? Of hebben ze dat niet zo door?

L-E wat fantastisch!! *O*
  maandag 2 december 2013 @ 13:39:41 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133840437
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:09 schreef ferrari_rood het volgende:
l-e hij doet het goed.

:o

Dat zou ik ook echt niet toestaan... sjezes zeg, dat is niet voor niks strafbaar! 8)7

Zo, dit las ik eerst even. Nu ga ik wat bijlezen en kijken hoeveel ik nu onthoud :')
  maandag 2 december 2013 @ 13:40:15 #76
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133840459
Becky, jouw meisje maakt mij jaloers. J. is nu 11 maanden, en doet nog niets wat op staan of kruipen lijkt :'( . Met tijgeren kom je ook vooruit lijkt ie te denken!

Hij is wel heel stoer 8-) . Heeft vandaag de 11 maanden prikjes gehad, en hij heeft echt meer een half minuutje gehuild. Gewicht nog steeds op de -2 lijn (7950), lengte op -1 (72cm). Maar hij volgt ten minste netjes z'n eigen lijntjes, en eet alles wat los en vast zit. De verpleegkundige was onder de indruk van wat ie wegwerkt op een dag. Ik vraag me idd ook af waar ie t allemaal laat :Y) .
pi_133840553
Ik werd vandaag trouwens best wel in de maling genomen. Ik was in de keuken en een heleboel gelach en gegiegel dus ik kijken en zodra ik in de buurt kwam draaide J zich heel snel om en D lag ineens haar handen te bestuderen. En zodra ik weer in de keuken was begon het geklets en gegiechel weer. O+ O+

Dat is echt zoooooo schattig nu. Ze zijn zich zo bewust van elkaar, ze reageren op elkaar, lachen met en om elkaar, kletsen samen en hebben ze grootste lol samen.
pi_133840635
j van mm is ook slim met tijgeren kom je ook overal. en wat een stoere vent met de prikjes,

Ik was ook echt heel erg boos en heb ook gezegd dat het levensgevaarlijk is het strafbaar is en als ik het ooit nog zie ik niet meer kom met d'r. Ik ben best makkelijk volgens mij maar dit kan echt niet.
En ik heb een baby met spek :o ze heeft vetrollen op d'r benen :o echt wennen een baby met spek.
  maandag 2 december 2013 @ 13:45:27 #79
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133840637
De bekeuring voor geen autostoel vind ik belachelijk laag trouwens, ¤90-¤130, voor zover ik kan vinden..
pi_133840799
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:45 schreef ferrari_rood het volgende:
j van mm is ook slim met tijgeren kom je ook overal. en wat een stoere vent met de prikjes,

Ik was ook echt heel erg boos en heb ook gezegd dat het levensgevaarlijk is het strafbaar is en als ik het ooit nog zie ik niet meer kom met d'r. Ik ben best makkelijk volgens mij maar dit kan echt niet.
En ik heb een baby met spek :o ze heeft vetrollen op d'r benen :o echt wennen een baby met spek.
:D

Als ik M. inrol in een dekentje noem ik haar altijd 'mijn baby-croissantje', maar een baby-croissantje met spek is natuurlijk helemaal lekker :9

Heb je al een hapje genomen?
pi_133840881
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:50 schreef Limone het volgende:

[..]

Als ik M. inrol in een dekentje noem ik haar altijd 'mijn baby-croissantje', maar een baby-croissantje met spek is natuurlijk helemaal lekker :9

:N toch eens proberen.
Is m weer wat beter gewend aan het zijn op de wereld?
  maandag 2 december 2013 @ 13:53:58 #82
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133840948
Wow, LE, ongecorrigeerd! Kan het me voorstellen als je een rondje door de kamer juichte :+
pi_133840972
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 13:50 schreef Limone het volgende:

[..]

Hier een loempia!

LE, wat super!
pi_133841384
Hier een wrapje, en dan op zn Nederlands uitgesproken. :+

Ferrari, ik vond je eerste opmerking wat overtrokken, dacht ik, van pislink enzo, maar wow dit zou ik ook echt niet grappig vinden en echt HEEL BOOS over zijn. Pfffff.

Kyara, je foto van je meisjes! Dat filmpje op fb was ook al zo grappig, mn baby werd er helemaal enthousiast van en ging naar jouw rechtermeisje (hmmm...J?) wijzen. En zo grappig dat ze je samen voor de gek houden haha. Dat lijkt me zo leuk, als je ooit twee meisjes van 8 en een jongen van 9 hebt, en dat ze dan met zn drieën allemaal snode plannetjes ondernemen.

Hier speelt mijn baby nu met houten autootjes. O+
pi_133841467
ik overdrijf niet snel als ik zeg pislink komt het stoom zo ongeveer uit mijn oren.

Spelende baby's O+
becky je meisje gaat zo hard he. je hebt eigenlijk geen baby meer.
pi_133841469
links is J, rechts is D. D is de kletskous
pi_133841485
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 14:10 schreef Kyara het volgende:
links is J, rechts is D. D is de kletskous
Aah en dan is J. de iets snellere voortbegeweger toch?
  maandag 2 december 2013 @ 14:12:06 #88
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_133841503
Zeker terecht dat je boos was. Heb ooit een verhaal gezien

SPOILER
En dat ging ook over mensen die hun kindje even los in de auto hadden gedaan, want ze sliep zo lekker/ was maar een klein stukje naar huis. Kindje is overleden bij een aanrijding. Voet bij stuk houden dus idd, better safe than sorry.
pi_133841504
D heeft vannacht kunnen oefenen met kletsen en wilde dat al hangend nog even melden.
zo van kijk mama ik ben ondanks mijn nacht echt wakker en ik hang er lekker bij joh.
pi_133841656
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:11 schreef Olf het volgende:

[..]

Aah en dan is J. de iets snellere voortbegeweger toch?
Klopt helemaal.

En over hangen gesproken:
SPOILER
pi_133841904
Gansta O+
pi_133842531
O+
  maandag 2 december 2013 @ 15:02:55 #93
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133842974
Haha, die foto van M :D _O_

Ik was bijgelezen, maar toen werd mn baby weer wakker en nou weet ik t weer niet :')
Alleen _O_ voor de stats van Sticker (en ik hoopte laatst op een leuk verhaal nav stickerdevloerenlikker maar het kwam niet -O- ), en herkenning mbt het overstrekken :Y ik heb dat geïnterpreteerd als oefening van de spieren. Ziet er keischattig uit, zo'n zwemmende baby op het kleed :D

Ze kan trouwens los zitten! O+ (foto in het fototopic) echt zo'n gek gezicht :D En ze doet de hele dag nu bwabapamappamammbbbb O+ En probeert steeds op mn schoot te kruipen als ik naast haar op het kleed ga zitten *O*

Zeg had ik Limone eigenlijk al welkom geheten? :@ Ik weet niet hoe je babycroissantje ( O+ ) heet trouwens, maar ben wel nieuwsgierig!
  maandag 2 december 2013 @ 15:06:42 #94
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133843072
Ohjaaaa en dit weekend; we waren bij mijn schoonouders, die we al even niet meer gezien hadden. Wij aten stamppot boerenkool, E kreeg een fruithapje. Komt mn schoonvader na het eten aan met het toetje; lekker viennetta :9 Op 1 schaaltje lag een miniportie, met een miniportie slagroom ernaast.... Ik keek mn vriend al aan :? Had ie voor E bedoeld!! :D 8)7 :') Hartstikke lief, en hij zei ook dat wij natuurlijk bepaalden wat erin ging, maar hij bood t wel aan.

Een baby van 7 maanden..... come on :')

En dat terwijl haar oudere nichtje nu 1 is, en die kreeg dat ook echt niet, dus het is niet dat het te lang geleden is om je te herinneren wanneer ze wat krijgen.
  maandag 2 december 2013 @ 15:49:27 #95
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133844338
Soms vraag je je wel eens af hoe het mogelijk is dat wij zelf ooit groot zijn geworden :') _O-

Net na de fles zei ik tegen lief "jee.. Wat staat haar buikje enorm bol :?."

Nou... Ik had net de moeder of all poepluiers :'). Dat verklaarde een hoop! (Haha, een hoop :') )
  maandag 2 december 2013 @ 15:53:07 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_133844457
_O-

Nouja daar is ze mooi vanaf dus ;)
  maandag 2 december 2013 @ 15:57:39 #97
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133844606
Ja zij wel :+. En lief was natuurlijk net even de deur uit :'). Maar echt, het was alsof ze een ballon had ingeslikt zo bol stond ie. Het was nu al minder :P.
pi_133847911
quote:
Ik een beetje op Belle :@

Tjee, Belle, die bejaarde! :’) ik had gehuild denk ik. Ik kan zo slecht tegen zoveel bejaardeboosheid.. ik moest ook een beetje sniffen dat hele emotionele… gaat dat nog over? bij je jurkje, dat je zusje ‘m weer terug had gegeven om er iets voor Nin van te maken. O+ Wat een liefde.

En schoonouders, tja. Soms lijkt het wel alsof ze (onbewust) de liefde van het kind proberen te winnen door middel van eten. Voor schoonouders (zeker als ze alleen zoons hebben) lijkt het al zo erg alsof ze aan de zijlijn worden gezet als het om de kleinkinderen gaat. Misschien proberen ze op deze manier nog iets van grip te houden. Kweenie hoor.. Wij werden door mijn oma echt stierlijk verwend met chocola, cadeautjes en laat opblijven (maar toen waren we wel ouder dan 2.5 ;) ) O+ Ik hoop dat mijn ouders en schoonouders dat ook zullen doen bij mijn kind. Ze passen ook niet structureel op, anders zou ik daar ook wat strenger in zijn, denk ik. Vooralsnog gaat M. nergens heen.

Huuu L-E dat met een oog open slapen! Hopelijk heeft hij vannacht zijn beider oogjes toe. Maar wat een nette stats! Grappig om te zien, zo’n duidelijke ontwikkeling.

Ohnee Becky, hou op! Ik wil nú een zusje voor M.! Wat een schatje en hoe ze naar haar grote zus kijkt (of naar haar voeten?). Ik herken daar heel erg foto’s en video’s van mij en mijn zusje. O+ :'))
(<op een goede manier).

Wat slaapt T. al netjes, GotC! *G*

Klinkt goed Olf! Zo kinderdagverblijfloos zal haar vast goed doen. En met mama in de buurt knap je vast sneller op. heel erg offtopic, maar toen ik voor de eerste keer ziek was toen ik niet meer thuis woonde, voelde ik me dubbelellendig omdat mijn moeder er niet was. En dat terwijl ik wel Heel Erg Toe was om niet meer thuis te wonen :')
Hoe spreek je wrapje op z’n Nederlands uit? Wwwrapje? :?

Oh Kyara je kinderschare! Grappig om te zien dat ze alle drie heel erg op elkaar lijken (en dus op jou, volgens mij?), maar dat M. duidelijk een jongenskoppie heeft!

Oi LB! Ik zag het zitwonder in het fototopic, ja! Heel gek lijkt me dat (maar ook wel lekker , toch?). Mijn babycroissantje heet Marie. Voor de googlebaarheid van haar naam ben ik niet zo bang, maar heel herkenbaar over posten met haar naam voluit, voelt toch een beetje gek.
Vienetta, dat is weer eens wat anders dan liga met sinaasappelsap. Wel schattig zo’n eigen bordje met een eigen beetje slagroom, maar voor over een paar jaar!

Lekker XM! :Y) Ik zag net dat M. haar eerste doorlekincident heeft *O* . Ze is nu nog lekker aan het slapen; wie wat bewaart, die heeft wat!

M. landt met de dag een stukje meer, thanks F_R! Maar misschien evenzo belangrijk is dat ik zelf al weer een stuk meer gewend ben aan de nieuwe situatie. En ze heeft bijna geen last van krampjes meer en dat scheelt een stuk. Nu huilt ze dus voornamelijk omdat ze honger heeft, of zoals gisteravond, omdat ze een drukke dag heeft gehad. Douchen, autoritje, naar de bouwmarkt en dan ook de hele schoonfamilie nog op bezoek.. Vandaag maar heel rustig aan gedaan. ;)
pi_133848274
Zo dat was een Sinterklaasweekendje Centerparcs. De kinderen zijn ontzettend verwend. En wij ook :@
Ik ben echt zo ontzettend heel erg moe. Ik heb helemaal gehad met vandaag. Dus de kindjes zitten in bad (ik zit er naast te posten) en dan gaan we lekker naar bed!

Over 3 weken een week Centerparcs :') Ik heb er zin in want het was echt tof. Maar die zooi inpakken en meeslepen. Bah!
pi_133848291
O en het eerste tandje is door *O* En ze kan er heel hard mee bijten :(
pi_133849284
Als je een week gaat is het wel minder inpak-, reis- en uitpakgedoe als je het gemiddelde per dag bekijkt :+
En dus niet veel last gehad van het tandje dit weekend? *O*

Limone dat landen, dat is fijn he? Elke week denk je ook "wow, nú voel ik me echt een stuk beter/is het echt een stuk makkelijker/kan ik haar echt beter lezen/gaat het ineens helemaal vanzelf". En dat denk je nog minimaal tot ver in de zevende maand :@
pi_133850102
Limone, klinkt positief! Wrap op zijn Nederlands is als wrat, dus vvvrrrrrap.

Ik had een vraag! In veel babyrecepten zitten rozijntjes. Maar gaat dat echt helemaal goed enzo? Ik vind het eng! :o
pi_133850962
Olf, bij Luc ging dit prima ik vond ze alleen heel terug in de luier :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_133853445
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 08:40 schreef mousemicky het volgende:
Sicarius, wat een mooi jongetje (en echt, dat vind ik niet vaak van een baby). Fijn dat jij een goede nacht hebt gehad, en ik hoop dat je vrouw nu wat uit kan rusten. Jullie hebben geen kraamhulp toch? Heb je wel andere hulp, of ben je zelf een tijdje vrij?

Danic, ik zou er ook klaar mee zijn hoor. Hier gelukkig goed luisterende ouders + schoonouders. Ik geloof dat ze me iets te goed kennen om dat niet te doen ;). Hopelijk valt er tot ze door te dringen. Zijn jullie afhankelijk van ze voor oppas, of zijn het alleen gezelligheidsbezoekjes?
Nee ze zijn echt onze vaste oppas inderdaad. Mijn vriend werkt onregelmatig dus die is ook wel eens thuis. En ik werk maar 3 dagen. Zij zouden dan oppassen op maandag en dinsdag. Mijn ouders passen op vrijdag op als dat nodig is.. Maar in het 'ergste geval' passen ze 2 dagen op.
pi_133854049
Veel huilen en onrustig slapen. Bij de eerste keer zwemmen had ik door waarom. Dr hele kontje kapot. Net allemaal zure poepluiers :r
pi_133854894
dat is zo sneu.
En nu het toch over kapotte billen ed gaat. ean had er amper last van en sac tot nu toe ook niet,. maar ik had voor ean een tube schrale troost van de prenatal gekocht deze verkopen ze niet meer iemand die een goed alternatief weet van bepathen ben ik zelf niet zo fan, heeft het belgische merk mustala oid iets wat erop lijkt?
pi_133855048
Ferrari dat is levensgevaarlijk inderdaad. Ik snap dat je daar pislink om was

Kyara lange nacht. Maar je Ikea avontuur en de daarbij horende foto's en filmpje is O+
En wat leuk hoe ze bewust zijn van elkaar. Op het KDV hoor ik het dat Riley en twee andere meisjes elkaar bewust opzoeken en elkaar nadoen, maar met een tweeling merk je dat helemaal goed. En zo grappig dat ze een onderonsje hadden O+

MM wat een stoere vent O+.
Heb jij ergens een schema, zodat we de stats kunnen zien? Die van mij zit ook op de -2 lijn (zowel gewicht als lengte)
18 december krijgt zij de 11 maanden prik.

Ferrari met haar kletsende baby O+

Kyara op die foto zie je wel dat M. een broer van je meisjes is O+

XM zulke poepluiers zijn niet fijn. Dan wil je het liefst aan de oren pakken om ze in het badje te doen :D

Limone fijn dat je zelf wat meer gaat wennen. Dan gaat het genieten echt steeds groter worden. Nog elke dag vraag ik me af of het mogelijk is om nog meer van haar te houden en een dag later blijkt het te kunnen. Moederliefde (en vaderliefde) is zo overweldigend mooi en groot. Ik raak er nog regelmatig ontroerd van O+

Tally leuk dat jullie zo verwend zijn. Slaap lekker en *O* voor de tandjes
pi_133855865
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 13:34 schreef Kyara het volgende:
Ja he O+

[ link | afbeelding ]
Oooooh wat zijn ze toch leuheuk O+
met die lekkere hapwangen :9

En ferrari :X wauw das pas iets om pissig over te worden! Dan valt het bij mij allemaal wel mee.
Mijn moeder vertelde mij ook dat wij vroeger gewoon in de reiswieg werden vervoerd. Tja.....dat was toen. Toen was een gordel ook nog niet verplicht.
  maandag 2 december 2013 @ 21:01:23 #109
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133856044
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:43 schreef Omentielvo het volgende:

MM wat een stoere vent O+.
Heb jij ergens een schema, zodat we de stats kunnen zien? Die van mij zit ook op de -2 lijn (zowel gewicht als lengte)
De stats van vandaag! Heb t niet zo heel vaak bijgehouden, maar voor t idee:

maandag 2 december 2013 @ 21:03:12 #110
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133856143
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 20:43 schreef Omentielvo het volgende:
Jij kan dus nog voor de feestdagen. Hier is de 11 maanden afspraak pas 9 januari.
pi_133856178
Ziet er heel goed uit MM O+
pi_133856185
we zijn ongeveer allemaal van dezelfde bouwjaren dus de meeste zullen in de reiswieg vervoerd zijn. vriend lag echt los op de achterbank want geen gordels achterin. die zaten er bij mijn ouders ook niet in maar mijn vader maakte de reiswieg wel vast met een spanband oid zodat die niet helemaal los lag.

mm hij gaat goed hoor. de middenlijn komt in beeld *O*
  maandag 2 december 2013 @ 21:05:34 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133856281
Hij volgt mooi zijn lijntje MM!
pi_133856305
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

Jij kan dus nog voor de feestdagen. Hier is de 11 maanden afspraak pas 9 januari.
Ja. Ik zou een oproep krijgen en was echt bang dat ze me 23 december zouden oproepen ofzo. Maar 18 december is een prima datum vind ik.
Jammer dat jij pas bijna drie weken later moet. Maar die van jou hebben de mijne allang ingehaald. Die lachen gewoon stiekem mijn baby uit soms denk ik :D
  maandag 2 december 2013 @ 21:07:11 #115
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133856363
Ze zijn natuurlijk vorige week nog gewogen dus dat scheelt. En ik moet dubbele afspraken hebben dus dat is ook weer lastiger.
pi_133856462
Ik ben wel erg benieuwd naar haar stats hoor. Volgens mij is ze nog net geen 7 kilo en iets kleiner dan 67 cm. De prikjes ben ik nog aan het ontkennen
pi_133856479
Ik lees die dingen over ouders en schoonouders enzo en ik vind dat stukje van het hebben van een baby zo'n beetje het moeilijkst op dit moment.
Er zijn best wel wat dingen die ik niet wil/toesta en dus moet ik vaak "nee" zeggen. En mijn man is eigenlijk nog 'strenger' daarin.
Ook het kopen van bepaalde dingen waar wij gewoon even geen geld voor hebben. Dat begrijpt ze niet. Bepaald eten dat ze willen geven, bij hen laten logeren, mijn moeder die al als eerste met hem wilde zwemmen (zonder mij) etc.
En ik heb ook het gevoel dat ik misschien moeilijk doe en altijd uitleg moet geven over het hoe en waarom.
Mijn moeder is vooral ook erg dwars en tegen de richting in.
Toen hij nog mini was wilde we hem natuurlijk niet pontificaal in de zon. Mijn moeder is een zonliefhebber en dus gaat ze met hem in de zon. :( Zeker 5 keer hebben we moeten herhalen dat hij niet in de zon mag.

Maar goed, voordeel van een baby: je wordt er assertief van. :P
  maandag 2 december 2013 @ 21:12:45 #118
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133856642
Wat irritant Venco. En je laatste zin is oh zo waar. :Y
pi_133856720
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:03 schreef Kyara het volgende:

[..]

Hier ook 9 januari! Boks!
pi_133856763
@Kyara: ik moet er zelf niet aan denken ooit een tweeling te krijgen omdat het mij dood en doodvermoeiend lijkt. Maar als ik jouw dames zo samen zie dan smelt ik toch heel erg. Ze hebben gezelschap aan elkaar en kunnen zo leuk van elkaar leren. 2x genot!
Respect voor jou en je man. Ik vind 1 cake al heel wat om voor te zorgen.
En jouw M lijkt een beetje op mij A! Maar wel andere ogen. Mooi kind. ;)

Btw, A lijkt te willen beginnen met kruipen. Hij buigt zijn rug alsof hij klaar is voor de start! En dan richt hij zich verder op...en draait zich om. :')
Maar vd week deed hij 1 kleine kruip, voor een speeltje.
  maandag 2 december 2013 @ 21:18:14 #121
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133856917
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:09 schreef Omentielvo het volgende:
Ik ben wel erg benieuwd naar haar stats hoor. Volgens mij is ze nog net geen 7 kilo en iets kleiner dan 67 cm. De prikjes ben ik nog aan het ontkennen
Oh, echt nog een ukje O+ , ik vind J. al een klein lichtgewichtje. Maar ik denk dat de meisjesgrafiek misschien ook net anders is?

Hij heeft idd al behoorlijk ingehaald, maar eet dan ook als een bootwerker :Y. Vandaag precies 11 maanden, nog maar 1 maand baby :'(
  maandag 2 december 2013 @ 21:32:59 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133857760
Laatste maand als baby!

Venco, ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ik al ervaring heb met een baby. Dat het niet mijn 1e kinderen zijn.

Olf, maar toch niet voor de 11 maanden? Dan is jouw meisje toch al dreumes?
pi_133857868
MM nog maar 1 maand een baby. Raar idee
  maandag 2 december 2013 @ 21:43:15 #124
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133858252
Wat een petiteke van jou Omen!

Echt te schandalig voor woorden, je kleinkind vervoeren in een reiswieg. Echt als mijn (schoon)moeder dat had geflikt....

LE, wat goed van je dysmature baby!

Och tanden voor de kleine van Tally :( tanden sucks

MM, kleintje zeg! Maar he, als ie maar blij is en zijn eigen lijntje volgt.
pi_133858298
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:32 schreef Kyara het volgende:
Laatste maand als baby!

Venco, ik ben eerlijk gezegd ook blij dat ik al ervaring heb met een baby. Dat het niet mijn 1e kinderen zijn.

Olf, maar toch niet voor de 11 maanden? Dan is jouw meisje toch al dreumes?
Ja we moesten eigenlijk 2 weken geleden maar toen had ze dus ook opeens een dag koorts, en 9 januari was de eerstvolgende optie. Inderdaad met een dreumes naar de 11 maandenafspraak dan ;)
  maandag 2 december 2013 @ 21:45:04 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133858328
J. is echt echt echt nog geen bijna dreumes... Hij kan al die dingen die snelle kindjes hier kunnen nog helemaal niet. Hij moet gewoon nog maar even baby blijven, dan is de druk om te leren kruipen, optrekken, staan, praten, zwaaien niet zo hoog :'(

Ik reken gewoon 6 weken extra hoor, 12 februari was de uitgerekende datum, dus dan is ie echt echt echt dreumes ;)
pi_133858370
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 21:45 schreef mousemicky het volgende:
J. is echt echt echt nog geen bijna dreumes... Hij kan al die dingen die snelle kindjes hier kunnen nog helemaal niet. Hij moet gewoon nog maar even baby blijven, dan is de druk om te leren kruipen, optrekken, staan, praten, zwaaien niet zo hoog :'(

Ik reken gewoon 6 weken extra hoor, 12 februari was de uitgerekende datum, dus dan is ie echt echt echt dreumes ;)
Nouja, als hij veel te vroeg was ook heel logisch toch?
  maandag 2 december 2013 @ 21:47:33 #128
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133858469
Ik ben niet zo sociaal dat ik iedereen kan onthouden hoor. :@
  maandag 2 december 2013 @ 21:48:40 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133858531
quote:

Mijn baby's zijn maar 3 weekjes ouder he, die kunnen dat ook allemaal nog niet. D kan nog niet eens tijgeren ;)
  maandag 2 december 2013 @ 21:49:59 #130
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_133858623
quote:

joh ieder kindje op zijn eigen tijd toch? Ik heb dan wel een hele snelle dame maar das ook niet altijd alles.
  maandag 2 december 2013 @ 21:55:24 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133858872
Hij kan wel steeds iets nieuws hoor, gaat wel vooruit, maar langzaam.... En ik ben gewoon ongeduldig :(

Maar: vandaag voor t eerst met J. gefietst. Zo leuk! Hij vond t wat spannend, en probeerde steeds te draaien zodat ie mij kon zien, maar zolang ik tegen m kletste ging t prima. Ben blij dat ik nu sneller met m ergens ben dan eeuwig lopend of weeeer met de auto.
pi_133858947
Olf met een dreumes naar de 11 maanden afspraak :D

Becky die van jou wordt deze maand toch een dreumes? Of ben je nog in de ontkenningsfase :o

MM met zoveel te vroeg mag je inderdaad corrigeren. Maar dreumesjes zijn ook O+

Die van mij is trouwens echt een ukje. Zit nog steeds in 62/68 :o
En ze eet zo goed gewoon. Ik vraag me regelmatig af waar ze het allemaal laat.
  maandag 2 december 2013 @ 21:58:33 #133
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_133858987
Sorry, weinig online geweest :@

Zag in het voorbijgaan sticker in het groene deel van de curve *O*

En Becky, je kleine meisje lijkt al zo groot!

Mijn meisje is ziek -O- ze is al een paar weken flink verkouden maar de afgelopen nachten was ze ook nog flink aan het krijsen. Beginnende oorontsteking dus AB kuurtje. Ha vond het toch wel te lang duren, haar verkoudheid. Nathan is gelukkig wel weer beter.
En gisteren sinterklaas gevierd O+
  maandag 2 december 2013 @ 22:00:05 #134
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133859082
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 21:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

Mijn baby's zijn maar 3 weekjes ouder he, die kunnen dat ook allemaal nog niet. D kan nog niet eens tijgeren ;)
Psst, jouw dames zijn toch jonger ;)?
  maandag 2 december 2013 @ 22:01:06 #135
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_133859137
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 22:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Psst, jouw dames zijn toch jonger ;)?
Slaapgebrek en zo :@
  maandag 2 december 2013 @ 22:14:28 #136
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133859686
Wat een boel bijna-dreumesen hier O+
pi_133866915
Die van mij nog lang niet hoor. Ze is pas 10 maanden, dus nog heel lang een baby toch? :D

Hoe waren de nachten? Hier goed geslapen, maar toen ging die gemene wekker weer
  dinsdag 3 december 2013 @ 07:15:58 #138
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133867103
Hier ook goed. Meneer had z'n laatste fles om 21:30, sliep om 22:30 en werd om 6:15 wakker :o

En dat duurt nog heul lang Omen! ;)
pi_133867118
Goedemorgen!

Werkse Omen!

Wat fijn GotC

Ik werd vanochtend weer eens wakker van babbelende man O+
En nu zit hij naast me op de bank hele verhalen te vertellen.
pi_133867687
Ik zag allemaal curvejes voorbij komen. Tof. Vooral de curve van sticker O+ (Hoe maken jullie die trouwens?

Veel bijna dreumesjes!

Omen die centjes gaat verdienen. Werkse! :*

GotC, wat een lekkere slapert heb je !

En een brabbelende Ow. Hoe gaat het slapen Loj?

Heb niet zo veel te melden. Senn is flieft op zn wipstoel. Hij stuitert de hele kamer door! Hij wil ook proberen te rollen heb ik het idee. Maar zet nog niet echt door. :D
pi_133867784
Hilzillah, hoe oud is Senn eigenlijk? Zag jullie niet in de lijst staan, ben nieuwsgierig. :)
pi_133867796
MM, mijn baby wordt donderdag 1 jaar. Hij kan alleen nog maar zelf zitten en dan valt hij af en toe nog om. Het is allemaal normaal. Hij is gewoon meer geïnteresseerd in spelen met speelgoedjes. En dingen onderzoeken die hij in zijn handen heeft. Hij is ook gewoon een luie donder :P Ik kan wel begrijpen dat je graag wil dat hij meer zou kunnen, maar het is niet zo dat er iets mis is ofzo. Het valt alleen zo op met al die snelle kindjes hier in het topic :D

Jeeej voor Sticker in het groene gebied *O*

Nog 2 dagen dan gaan wij alweer een topic verder. Deze dagen ben ik steeds vorig jaar aan het herbeleven. Niet dat er toen heel veel gebeurde, dat kwam pas echt op 5 december.
pi_133867807
Oei heb ff de curve van sticker teruggekeken! Wow!!!! Wat knap!!!
(Ik gebruik trouwens de groei app )

Ik zie nu trouwens echt Senn op zijn wipstoel als skippybal rond stuiteren door jullie kamer :D

Slapen blijft niet goed, maar het echt dramatische lijkt voorbij....
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:50:11 #144
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133867831
Oh dat is in ieder geval vooruitgang Loj :)

Er zijn heel veel snelle kindjes hier idd, maakt soms ook dat ik twijfel aan de progressie van Noor.

Vannacht een goede nacht! 1x eruit voor de speen en voor de rest heeft ze heerlijk geslapen en was ze vanochtend heel vrolijk.

Wel merk ik dat ze op het moment weer wat vaker mondjes teruggeeft en wat pukkeltjes heeft in haar gezicht. Kan dat van de omschakeling naar kv zijn?
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:56:13 #145
259886 pessie
pi_133867900
Loj, fijn dat het ergste weer voorbij lijkt :*

De AB slaat aan hier, ze is weer haar eigen boeverige zelf O+ en gisteravond voor het laatst gekrijs.

Xm, ik vind Noor helemaal niet langzaam.

Ook ik zie Senn nu voor me als een kangoeroe vastgebonden aan een wipstoel
pi_133867919
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:50 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh dat is in ieder geval vooruitgang Loj :)

Er zijn heel veel snelle kindjes hier idd, maakt soms ook dat ik twijfel aan de progressie van Noor.

Als A nog niet zou draaien enzo, zou ik mij ook zorgen maken als ik zou lezen dat andere kindjes het wel deden. Maar wat meer mensen zeggen, het kan makkelijk dat een kindje bepaalde stappen overslaat.
A rolt nu bijvoorbeeld heel de kamer rond waardoor hij misschien wel nooit gaat kruipen en ook lang kan wachten met lopen aangezien hij met rollen ook genoeg te zien krijgt. Je weet het nooit.

Btw, A slaapt nu nog in zijn eigen bedje bij ons op de kamer doordat we maar 1 slaapkamer hebben. Over 4 weken gaan we verhuizen en dan zou A zijn eigen kamertje hebben. Zouden we nou voor de eerste paar weken zijn bedje toch nog bij ons op de kamer zetten om te wennen aan de nieuwe omgeving of proberen gelijk in dat nieuwe kamertje, alleen.
Bij mijn ouders slaapt hij 's avonds trouwens ook in zijn eigen kamertje (mijn oude kamer. O+ )
pi_133867981
Loj wat fijn dat het echte drama voorbij is, hopelijk gaat het nu langzaam steeds beter.

Over snelle en langzame babies, mijne was relatief snel, ook met staan en langs de bank lopen. Iedereen zei ooooh die loopt echt los voor haar verjaardag. En nu is ze een beetje gestagneerd en gaat dat echt niet meer gebeuren dit jaar. Er is gelukkig een heel brede marge waarbinnen sommige ontwikkelingen moeten/kunnen plaatsvinden.
pi_133868013
Denk dat het ook belangrijker is dat een baby goed contact met je maakt en emotioneel een goede ontwikkeling doormaakt.
Lichamelijk is er gewoon zoveel verschil en op den duur lopen ze allemaal even goed. Ik viel als kind ook zo vaak om en kijk mij nu. *) :P
pi_133868034
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:03 schreef vencodark het volgende:
Denk dat het ook belangrijker is dat een baby goed contact met je maakt en emotioneel een goede ontwikkeling doormaakt.
Lichamelijk is er gewoon zoveel verschil en op den duur lopen ze allemaal even goed. Ik viel als kind ook zo vaak om en kijk mij nu. *) :P
Mijn motoriek is nog steeds wat onderontwikkeld. :+
pi_133868080
Bij peuter maakte we ons nooit zorgen over haar ontwikkeling als baby (liep met 13 maanden) allerlei andere dingen ontdekken we nu pas (nu we V hebben), dat dat niet helemaal klopte. Nu maken we ons wel zorgen over haar ontwikkeling. Het zegt dus ook niet alles of je kindje vroeg of laat loopt. Het zegt niet zoveel over de algehele ontwikkeling.
Hmm, ik kom niet helemaal lekker uit mijn woorden
pi_133868089
Al lijkt me het wel prettig als V gaat lopen want hij wordt steeds zwaarder :+
pi_133868103
Voor mensen die dat interessant vinden, ik kreeg van meerder mensen (o.a. Kyara) de tip om "Mensenkinderen!" te lezen. Het is écht een heel leuk en interessant boek!

Voorbeeldje: je hebt drie ontwikkelingsschillen, de groene schil, de oranje en de rode. Als een kind iets onder de knie heeft, bijvoorbeeld twee blokjes op elkaar stapelen, dan is het stapelen van blokjes de groene schil. Als je hem uit wilt dagen doe je voor hoe je drie of vier blokjes op elkaar stapelt, en dan wordt het kind uitgedaagd (de oranje schil). Als je echter een enorme toren bouwt van 30 blokjes, dan wordt het kind ontmoedigd en zal hij weglopen bij de blokjes. Dat is de rode schil.
Wij hebben het nu elke dag wel een keer over de schil :')
Dan zegt mijn vriend "F, kleed je je even uit?" En dan zeg ik "NEEEEEE pas nou op! Rode schil alert!". :')
Oke, misschien niet het beste voorbeeld. Maar het is echt interessant. Ook met volgordes van leren, manieren waarop, etc. Echt tof.

Zo schijnen er ook kdv's te zijn met een wcpot midden in de klas. Want als je bekenden iets ziet doen, dan ben je sneller geneigd om het zelf ook te doen. Dat geldt ook voor kinderen. Vandaar dat ze om je supersaaie zwarte telefoon die uit staat te bemachtigen, toch ineens supersnel gaan kruipen!
pi_133868144
Klopt, dat is een erg interessant boek en het leest ook lekker weg.

Oooooh ik moet mijn telefoon op de vloer leggen :D Top, ga ik proberen. Misschien loopt die dan er zo heen. Zo achteloos opstaan en erheen lopen alsof hij het altijd al kon :+ 8-)
pi_133868147
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:07 schreef Solagratia het volgende:
Bij peuter maakte we ons nooit zorgen over haar ontwikkeling als baby (liep met 13 maanden) allerlei andere dingen ontdekken we nu pas (nu we V hebben), dat dat niet helemaal klopte. Nu maken we ons wel zorgen over haar ontwikkeling. Het zegt dus ook niet alles of je kindje vroeg of laat loopt. Het zegt niet zoveel over de algehele ontwikkeling.
Hmm, ik kom niet helemaal lekker uit mijn woorden
Waar maak je je nu dan zorgen over? Of deel je dat liever niet?
pi_133868185
Sociaal emotioneel zijn er zorgen. Deze week beginnen de onderzoeken voor autisme.
pi_133868191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:12 schreef Solagratia het volgende:
Klopt, dat is een erg interessant boek en het leest ook lekker weg.

Oooooh ik moet mijn telefoon op de vloer leggen :D Top, ga ik proberen. Misschien loopt die dan er zo heen. Zo achteloos opstaan en erheen lopen alsof hij het altijd al kon :+ 8-)
Ik overdrijf niet, haha! Hij ging echt ineens kruipen volgens het boekje! Naar de iPad in dit geval :D

Sola, spannend. Hopelijk komt er iets uit waar jullie iets mee kunnen :*
pi_133868198
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:05 schreef Olf het volgende:

[..]

Mijn motoriek is nog steeds wat onderontwikkeld. :+
Ik val of struikel nooit maar stoot mij wel altijd en ben dus vreselijk onhandig. Tijdje terug liep ik langs een box waar een beeldje op stond. Zonder enige bedoeling schoot mijn arm uit en lag het beeldje op de grond. :@
pi_133868206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:14 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet, haha! Hij ging echt ineens kruipen volgens het boekje! Naar de iPad in dit geval :D

Sola, spannend. Hopelijk komt er iets uit waar jullie iets mee kunnen :*
Wacht, F kroop?
pi_133868217
Oh jee Sola, gaat het niet goed met je peuter? Ook vast bijna-gefeliciteerd met je bijna-dreumes!

Loj, fijn dat de nachten wat beter gaan!

Senn in z'n wipstoel O+

Hier een regelrechte ruknacht. Huilen bij het slapen gaan om 22.30, toen om 0.30,4,00,6.30 en 8.00 wakker, huilen, drinken en huilen bij het wegleggen, dus een uurtje met haar zitten. Het zijn nog steeds die stomme krampjes, dus ik haal de Infacol weer van stal.

Over mijn motoriek kunnen we het beter niet hebben... Was een 31-weken baby, liep achter en da's altijd gebleven.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:16:21 #160
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133868224
Thnx voor de tip Suiker, ik ga m bestellen! Klinkt als een interessant boekje :Y.
pi_133868225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:14 schreef Solagratia het volgende:
Sociaal emotioneel zijn er zorgen. Deze week beginnen de onderzoeken voor autisme.
Oh getver. Dat lijkt mij heel moeilijk. Sterkte/succes (weet niet of sterkte goed is en niet te overdreven :@ ).
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:17:50 #162
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133868251
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:14 schreef Solagratia het volgende:
Wat heftig... Wat merk je aan haar dan? Wat 'klopt' er niet?
pi_133868287
Sola, vervelend! Sterkte met de onderzoeken en wat er al dan niet uitkomt.
pi_133868369
Wat heftig Sola, jeetje! Hoe voel je je daar verder onder?

Ik wil graag dit boek hebben, staan ook echt leuke dingen in!

Suiker, kan F. kruipen? Wtf!

Ik merk dat ik niet zo bezig ben met de ontwikkeling van Sticker. Ik probeer me buiten de vergelijkingsverhalen te houden, omdat ik geloof dat ieder kind zijn eigen tempo volgt en mijn gevoel me zegt dat hij een baby is die zich prima ontwikkelt. Dat vind ik veel waardevoller dan wat een andere baby al kan. :)
pi_133868377
Tnx :) Ik ben blij dat we nu gaan beginnen met de onderzoeken zodat we straks weer wat meer weten en weten hoe we haar het beste kunnen begeleiden/opvoeden.

Even de rest in een spoiler :)

SPOILER
pi_133868395
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:46 schreef vencodark het volgende:
Hilzillah, hoe oud is Senn eigenlijk? Zag jullie niet in de lijst staan, ben nieuwsgierig. :)
Van 19 augustus :) 3 maanden en een stukkie.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:26:55 #167
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133868402
Jeetje Sol, ik kan me voorstellen dat je dat zorgen geeft. Wat naar ook om je dochter zo te zien. Ik hoop dat er snel gestart kan worden met een passende behandeling, want dit lijkt me idd heel heftig. Heel veel succes en sterkte idd :*.
pi_133868474
Sola, je wilt toch inderdaad veel liever dat je meisje lekker in haar vel zit! Hopelijk kunnen jullie zo een modus vinden om haar meer/anders te steunen. Totaal overbodig, maar hebben jullie al eens gekeken naar hoogsensitiviteit?
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:30:33 #169
381212 Gulara
From the future
pi_133868476
Oh Sola wat zielig. ;(
En zwaar voor jullie. Lijkt me heel moeilijk als je ziet dat het niet goed gaat met je kind. :*
pi_133868545
Oh jeetje Sol, dat maakt de tests extra spannend. :*

Een kruipende F. Dus in de toekomst telefoon op de grond leggen. Ik weet alleen wel zeker dat met mijn lompheid ik er zelf op ga staan :') (vallen struikelen dingen omgooien zijn bijna dagelijkse kost)

:* Voor je rotnacht Cwen. Krampjes zijn kut! }:|
pi_133868583
Het scheelt wel dat ze hier thuis, als ze relax is, echt een heel erg leuk en grappig kind is. Zo bijdehand en inventief. We moeten ook erg vaak om haar lachen. Met haar eigenaardigheden die ook zo vertederend zijn. Maar tegelijkertijd breekt mijn hart ook gewoon vaak als je merkt dat ze ergens heel bang voor is, iets wat leuk zou moeten zijn.

Cwen, daar heb ik naar gekeken inderdaad, maar in veel herken ik haar ook niet.
pi_133868687
Sola, wat naar zeg, je kindje niet onbezorgd gelukkig zien. Sterkte ermee, hopelijk krijgen jullie een uitslag waar jullie iets mee kunnen.

Willen jullie even meedenken? Mijn baby slaapt niet door, dat weten we inmiddels wel :+ Hoeft ook niet, is prima. Maar hij wordt de laatste maand ofzo zowat elke anderhalf uur wakker in de nacht. Eerst dacht ik, hij is aan het regelen. Toen dacht ik een sprongetje (maar daar geloof ik niet in, dus iieeeeehhh watzegiknu!), toen dacht ik, zal wel gewoon mamahonger zijn, maar het duurt nu zo lang dat ik het ook niet meer weet. Het was altijd voeden en weer inslapen, maar dat gaat steeds lastiger.

Herkenbaar? Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat we voor hem kunnen doen? Overdag slaapt hij echt prima. Of is het gewoon een faaaaaaaaaaaaaaaaaaaase :(
pi_133868752
Anyway, ik had nog niet *O* voor een kruipende F. De Ipad heeft gewerkt :D

En Cwen had een krampjesnacht. Vervelend zeg! hopelijk vannacht een betere nacht.

Oei LE, elke 1,5 uur is wel heel pittig. Ik ga altijd uit van een fase, zodat het ook weer overgaat. Maar heeft hij het niet koud o.i.d? Of komt er tocht in zijn bedje ofzo? Van die kleine dingen die ineens ervoor zorgen dat je kind steeds wakker wordt.
pi_133868795
Hij ligt bij ons in bed 's nachts, heel soms in de cosleeper maar hij vindt bij ons toch fijner. In pyjama en slaapzak, dus kou denk ik niet. Terwijl ik dit tik vraag ik me af of wij niet de reden zijn dat hij zo vaak wakker is. Want overdag slaapt hij prima..
pi_133868820
Ellendig Sola. Ik hoop echt dat, als ze autisme heeft, hier heel goed en fijn mee geholpen kan worden. :)

Btw, hoelang gebruiken jullie allemaal een box? Wij hebben er nu geen omdat we dit in het appartement niet kwijt kunnen. Nu gaan we over een maand dus verhuizen dus kan de box komen maar...vanwege de verhuizing hebben we elke stuiver nodig. Hebben zelfs al geld moeten lenen. :@
Dus eigenlijk willen we de box nog langer uitstellen maar aangezien A nu al 7 maanden is weet ik niet of het echt zinvol is die box te halen nu. Daarbij hebben mijn schoonouders ook nog een box die nog steeds onopgebouwd op zolder staat.
Is een box echt noodzakelijk?
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:45:24 #176
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_133868826
Als ik het goed heb duurt een slaapcyclus 1,5 uur. Dan wordt je heel even wakker en val je meteen weer in slaap. Als ik het zo lees valt Stickertje dus niet meer in slaap. Hij moet 'leren' om dat wel te gaan doen.
Als iemand weet hoe dat moet hoor ik het ook graag. :@

Hier was het bij beide kinderen wel zo dat ze beter gingen slapen na de verhuizing naar hun eigen/gedeelde kamer. Kun je het misschien een paar nachtjes proberen?
A grand adventure has begun.
pi_133868855
Wij hebben een box venco. Gebruiken m niet. Noodzakelijk dus niet, wmb.
pi_133868858
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:57 schreef vencodark het volgende:

Btw, A slaapt nu nog in zijn eigen bedje bij ons op de kamer doordat we maar 1 slaapkamer hebben. Over 4 weken gaan we verhuizen en dan zou A zijn eigen kamertje hebben. Zouden we nou voor de eerste paar weken zijn bedje toch nog bij ons op de kamer zetten om te wennen aan de nieuwe omgeving of proberen gelijk in dat nieuwe kamertje, alleen.
Bij mijn ouders slaapt hij 's avonds trouwens ook in zijn eigen kamertje (mijn oude kamer. O+ )
Oh, kunnen jullie hier nogmaals over meedenken? :) tips?
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:55:56 #179
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133869030
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:43 schreef L-E het volgende:
Hij ligt bij ons in bed 's nachts, heel soms in de cosleeper maar hij vindt bij ons toch fijner. In pyjama en slaapzak, dus kou denk ik niet. Terwijl ik dit tik vraag ik me af of wij niet de reden zijn dat hij zo vaak wakker is. Want overdag slaapt hij prima..
Je zou een paar nachtjes kunnen proberen hoe hij het zelfstandig doet. Als het dan ook steeds wakker worden is, ligt het in ieder geval niet aan jullie eventuele draaien/bewegen e.d.
pi_133869032
Keshet, hij heeft nog geen eigen kamer hier. Wat zijn kamer moet worden is een rommelhok cq washok, maar we kunnen zeker eerder dan we hadden bedacht dat omtoveren tot een kamer. En dan kijken hoe dat gaat. Vind ik wel lastig hoor, ik ben een groot voorstander van samen slapen en steeds uit bed om te voeden zie ik niet zitten. Maar misschien wordt hij niet wakker van de honger maar door ons? Geen idee.

Venco, ik zou hem meteen in zijn eigen kamer leggen. Als dat niet gaat kan hij altijd bij jullie komen?
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:57:09 #181
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133869059
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zou geloof ik gewoon gelijk het kamertje proberen. Als er onrust is, is het bedje snel genoeg bij jullie gezet denk ik?
pi_133869376
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:46 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik zou idd gewoon proberen om hem gelijk in het eigen kamertje te zetten als jullie dat graag willen.
Een verhuizing kan wel veel stress geven dus ik zou er niet al te streng mee om gaan.
Grote kans dat hij toch erg graag nu extra vaak en veel bij jullie is, zeker in het donker.
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:35:13 #183
381212 Gulara
From the future
pi_133869820
Venco ik zou em denk ik ook gelijk in z'n eigen kamertje leggen. Scheelt weer een overstap.
Box vind ik wel handig nu hij beweeglijker is, kan ik tenminste even naar de wc. Maar ik denk dat het ook zeker zonder kan.

L-E vervelend. Misschien inderdaad op z'n eigen kamertje proberen? Pi begint de avond in z'n eigen bed en komt daarna bij ons liggen.

Nu we toch om tips vragen:

Nu ik aan het kolven ben besef ik opeens dat ik geen flauw benul heb gehad wat m'n kind allemaal binnenkreeg. En ik loop door drie slaapjes te klooien met z'n boterham. Die hij dus met enige regelmaat rond 14:00 krijgt. :') Dus moeders van grotere babies, kunnen jullie je eetschema met mij delen? :s)
pi_133870309
Hier box weggehaald met een maand of 8 (en sinds 5 maanden ook niet meer gebruikt) dus zie het absoluut niet als iets noodzakelijks!
pi_133870318
We gaan eerst maar eens de co-sleeper wat actiever inzetten. Vaak begint hij daar wel in, maar blijft hij na de eerste voeding in ons bed liggen. Vanaf nu gaan we hem terug in de co-sleeper leggen, kijken of dat enig verschil maakt.

Ik heb er echt heel veel moeite mee hem zomaar op een eigen kamer te leggen omdat wij zo nodig moeten slapen :@

Gulara, ik ben ook wel benieuwd naar zo'n eetschema!
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:06:39 #186
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133870453
Wij gebruiken de box wel veel, om even een tegengeluid te laten horen :+. Soms kan ze echt meuten op de speelmat en vermaakt ze zich wel goed in de box. En ik kan me zo voorstellen dat als ze kan kruipen, het helemaal fijn is als ik ff naar de wc moet of een wasje ophangen o.i.d.
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:09:54 #187
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133870526
Mja, wij hadden de box staan tot ze 8 maanden was maar sinds ze kon zitten (7 mnd) wilde ze er niet meer in. Ik kan me ook zo voorstellen dat juist als je kindje kan kruipen/tijgeren, de box totaal oninteressant wordt. Ik ben dus geen voorstander van de box. Huis kindproof en je kan prima even naar de wc imo :)
pi_133870577
Sticker wil nu al niet in de box. Hij staat in de hoek van de woonkamer en hij vindt het volgens mij niet leuk dat hij ons niet goed kan zien. Wij laten m nog wel even staan, idd met het oog op een zichzelf voortbewegende baby. Wie weet vindt hij het wel leuk in de box als hij zichzelf kan optrekken enzo.
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:12:52 #189
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133870593
De box staat hier naast de bank, dus ze kan ons en de rest vd kamer heel goed zien. Dat scheelt wellicht ook wel.
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:20:42 #190
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_133870757
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:12 schreef XcUZ_Me het volgende:
De box staat hier naast de bank, dus ze kan ons en de rest vd kamer heel goed zien. Dat scheelt wellicht ook wel.
Dat was bij ons idd ook zo. De eerste maanden was het daardoor prima. Bij oma of op het KDV wil ze nu soms wel eens in de box trouwens (16 maanden), dan geeft het rust dus misschien was het een fase ;)
pi_133871188
Hier bij de tweede de box met zes maanden weggehaald. Hij zat er zelden in.
Bij de oudste wel langer gebruikt.
pi_133871457
Wat ik al zei, A is nu al 7 maanden en 8 maanden wanneer we verhuisd zijn.
Mijn man denkt dat we hem niet nodig hebben.
pi_133871646
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:59 schreef L-E het volgende:
We gaan eerst maar eens de co-sleeper wat actiever inzetten. Vaak begint hij daar wel in, maar blijft hij na de eerste voeding in ons bed liggen. Vanaf nu gaan we hem terug in de co-sleeper leggen, kijken of dat enig verschil maakt.

Ik heb er echt heel veel moeite mee hem zomaar op een eigen kamer te leggen omdat wij zo nodig moeten slapen :@

Wij hebben een peuter die nog op onze kamer slaapt (in haar ledikant)..ik kan haar gewoon niet ergens anders laten slapen..ze hoort bij ons O+

Edit: het is iig herkenbaar! hier hadden we ook momenten dat ze om het andere half uur wakker werd! en soms duurde het weer een uur voordat ze weer sliep..ze ging kletsen en roepen..ik dacht ook dat ze naar haar eigen kamer moest maar mijn man zei "weet je het heeeeeel zeker"...toen was deze fase weer voorbij :+

[ Bericht 16% gewijzigd door bitterend op 03-12-2013 12:10:05 ]
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133871698
Venco hier word de box wel gebruikt, K kan er heerlijk in liggen spelen, en mijn nichtje van 18 maanden komt hier ook nog welleens, dan is die zo naar beneden en speelt zij er ook wel in. Vooral handig als ik moet koken, baby in wipstoel en dreumes in de box. Wil haar niet in de keuken hebben mij te gevaarlijk ( en de keuken ontploft hier zowat als er word gekookt...)
en ik denk dat wij in een zelfde situatie wel gelijk eigen kamertje zouden doen. Zoals iemand ( weet niet meer wie :@ ) al zei scheelt alweer een stapje, en als het echt niet gaat is het zo weer veranderd toch??

L-E lastig dat hij niet meer in slaapt komt! zou heel goed kunnen dat het door jullie beweging komt. maar zag al dat je nu eerst meer de co-sleeper gaat proberen!

had ik nog een vraagje, hoe oud zijn jullie allemaal? ( ja ja, de vraag die je niet stelt aan een vrouw hihi)
Ik krijg uit mn omgeving veel reacties oooh ben je niet jong om een kindje te hebben... ik ben 21 en mn vriend is 23 maar we vinden onszelf absoluut niet te jong! maar word soms wel onzeker van die vraag... ;(
pi_133871931
bitterend O+ Onze Kleuter komt soms nog bij ons liggen. Bijna zes, maar slaapt het liefst in onze armen. En als ons bed daar niet eigenlijk te klein voor was, zou hij dat elke nacht doen. We overwegen dan ook een groter bed. ;)

aapie, ik ben 32. Volgens mij behoor ik hier tot de oudere garde. :'( Ik krijg die vraag overigens soms ook, maar ik straal iets tienermoederigs uit blijkbaar. :') Ik was zelf op mijn 21ste niet aan kinderen toe, maar ik ken vrouwen van 35+ die dat nog niet zijn, leeftijd zegt me weinig. Excessen daar gelaten.
pi_133872249
Aapie ik ben 32. Mijn man 37.

Le wij hebben dat dus gedaan een groter bed. Onze peuter komt nog steeds ergens halverwege de nacht tussenin. Nu slapen we allemaal weer :D
pi_133872259
LE, voor sticker nog even een ongegeneerde *O* *O* *O* *O* *O* *O* Wat een prachtige curve!
En hopelijk boeken jullie succes met het actiever gebruiken van de co-sleeper, het is ook best een flinke stap om hem ineens in zijn eigen kamer te leggen.

Sol, spannend die testen! Succes en sterkte!

Sterkte voor iedereen met de rotnachten :*

Suiker, bedankt voor de tip. Ga eens kijken. En F. die kruipt :D

Belle, wat klinkt Nin toch als een ontzettend schatje!

XM, nogmaals zo diep respect dat je bv zo lang hebt volgehouden! Ze zal ongetwijfeld wel even moeten wennen aan fv, komt vast goed :*

MM, die volgt mooi zijn eigen lijntje. Ziet er goed uit!

FR, daar zou ik ook HEEL boos om zijn!! Wij gebruiken hier trouwens Zarqa billenspray voor rode billen en die werkt bij E. echt goed. 1 keer sprayen en de volgende verschoonbeurt zijn haar billen al veel minder rood.

Verder zag ik allemaal bijna dreumesjes! Dan moet er toch wel een aardige aanloop vanuit Z&G komen, anders is het hier zo mooi stil!

Kyara, wat heb je toch heerlijke kinderen O+

Limone, wat klinkt dat goed! Ik had het echt onderschat, de impact. Ik las gisteren iemand reageren op dat een vrouw die 4 dagen na haar bevalling een foto plaatste in sexy (ja echt!) lingerie om te laten zien hoe slank ze weer was. Daar kwamen nogal wat reacties op dat mensen dat niet begrepen en diegene zei iets in de trant: 'je hoeft toch ook niet AL je aandacht aan je kind te geven'. Na 4 dagen! Mijn god, na 4 dagen bestond mijn leven echt alleen maar uit borstvoeden, verschonen, bijslapen en knuffelen met E. :D

Vanmiddag moet E. weer eens naar het consultatiebureau. Ik ben zo benieuwd naar haar curve!
E.
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:29:16 #198
259886 pessie
pi_133872294
Aap, volgens mij heb ik je nog geen welkom geheten, maar bij deze; welkom!
Zowel ik als mijn man zijn 28.

LE, heel herkenbaar. Eigen kamer hielp absoluut niet, co-sleeper wel wat. En verder beschouw ik het maar als vermoeiende fase :O . Wekenlange verkoudheid en Beginnende oorontsteking helpen niet kan ik jhe vertellen :')

Wij hebben wel de box in gebruik. Grote broer wil ook wel eens spelen zonder dat zusje alles kapot trekt. En ze speelt er leuk in. Daarbij kan zeze zich aan de spijlen (leren) optrekken. Als ze straks nog groter en mobieler wordt vind ik het zelf nog handiger.
pi_133872354
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:15 schreef L-E het volgende:
bitterend O+ Onze Kleuter komt soms nog bij ons liggen. Bijna zes, maar slaapt het liefst in onze armen. En als ons bed daar niet eigenlijk te klein voor was, zou hij dat elke nacht doen. We overwegen dan ook een groter bed. ;)

Ik ben ook een plak mama ;) O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_133872483
Oei, sommige slecht-luisterende (schoon)ouders maken het wel weer bond hoor ik al!
Mijn ouders hebben zelf hun laatste kindje pas 15 jaar terug gekregen, toen waren de maxicosi's al ingeburgerd :D En ze waren in 'hun tijd' al een vreemde eend in de bijt, ze hielden er toen al hele andere ideeen op na dan veel andere ouders. Dus dat scheelt misschien, dat ze nu kunnen inzien dat wij ook weer dingen anders doen en zo.
Mijn schoonouders hebben nooit echt hun kleine kinderen veel meegemaakt, en die weten niet meer hoe het ging of was, dus die bemoeien zich ook nergens mee. Zou ze trouwens nooit durven laten oppassen, m'n schoonmoeder rent gillend weg als Nin gaat huilen omdat ze niet weet wat ze moet doen :')

L-E, ook al zo'n gekke bejaarde tegen gekomen dus... Die ouderen van tegenwoordig...
*O* Wat een super mooie curve! Ik zou ook glimmen van trots!
Verder herken ik een beetje wat je schrijft over de nachten. Ik sluit me dus aan voor tips, want ik ben er ook nog niet over uit.
En wb een groter bed, wij willen een 3-persoons bouwen over een poosje, gewoon met 3 matrassen O+ http://kiind.nl/articles/600/Luieoudersslapensamen.html

Becky, je meisjes O+ O+

Kyara, je meisjes O+ O+

Olf, wat fijn dat het al wat beter gaat met je meisje :*

Sola :*

Limone *;
Oja, dat eten als verwenmiddel herken ik ook, vooral van mijn eigen oma. Iemand hier geloof ik, die zei eens zo mooi dat ze liever had dat (schoon)ouders haar kindjes verwennen met liefde, dan met spullen of eten. Dat vond ik wel mooi gezegd, om eventueel tegen de desbetreffende opa/oma te zeggen!
Wat fijn dat je zelf nu echt weer een beetje de rust begint te voelen, dat jullie echt wennen samen en aan elkaar O+

Venco, wij hebben de box hier nog staan, en soms speelt ze er ook in. Er liggen andere speeltjes dan op het kleed, dus voor de afwisseling vindt ze het wel leuk om daar dan even te spelen. Ze is nu 7,5 maanden en het is geen noodzaak om hem te hebben staan. Onze box kun je de zijkant uithalen, dat willen we binnenkort doen, dan kan ze er zelf in en uit klimmen wanneer ze wil en hebben we een handig plekje om d'r speeltje neer te leggen.

Verder sluit ik me aan bij Tante_Soesa, huis kindproof en je kunt gewoon even weglopen om naar de toilet te gaan oid. We streven er hier naar dat alles wat in haar reikwijdte staat, ook door haar gepakt/aangeraakt/besabbelt mag worden. En we zijn ook niet zo moeilijk, alles waar we haar gewoon mee laten spelen, is dan ook gewoon 'normaal' en wordt niet zo'n must-have die ze eigenlijk 'niet mag'. Ze speelt hier dus ook met de afstandbediening en sabbelt op de iphone :P

En dan nog een leuke tip voor de komende feestdagen: http://houseofjamie.com/taking-care-bibs met o.a.:
pi_133872908
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:37 schreef bellelena het volgende:
L-E, ook al zo'n gekke bejaarde tegen gekomen dus... Die ouderen van tegenwoordig...
*O* Wat een super mooie curve! Ik zou ook glimmen van trots!
Verder herken ik een beetje wat je schrijft over de nachten. Ik sluit me dus aan voor tips, want ik ben er ook nog niet over uit.
En wb een groter bed, wij willen een 3-persoons bouwen over een poosje, gewoon met 3 matrassen O+ http://kiind.nl/articles/600/Luieoudersslapensamen.html
Ik krijg zo vaak vreemde gezichten en heel veel vragen als ik zeg dat beide kindjes bij ons in bed slapen.
Als we een ander huis hebben (zijn we druk mee bezig) dan word er een groter bed gemaakt/gekocht.
Zodat we net even iets meer ruimte hebben. En ik heb het geprobeerd om de meisjes in hun eigen bed te doen maar Zoë gilt alles bij elkaar en wil bij Mama. En Fee slaapt een half uur en word weer wakker. Terwijl ze bij Oma wel in het ledikantje slaapt de hele nacht.
Soms denk ik ook dat ze onrustig is 's nachts door mij maar als ik d'r dan in d'r eigen bedje leg dan slaapt ze helemaal niet. Stiekem vind ik het heerlijk. En ik slaap gewoon niets als beide meisjes niet in ons bed liggen.
pi_133872913
belle, heb je ergens een voorbeeld van hoe je zo'n driepersoons bouwt? Of gaan jullie dat zelf uitvinden? Die link kende ik al ja, ik hou van Kiind! O+
pi_133873563
Bij het artikel staan al wat reacties L-E, op een of andere manier 3 lattenbodems naast elkaar krijgen (ik las iets over balken of pallets) en dan 3 matrassen erop (of een tweepersoonmatras en een eenpersoonsmatras). Wij moeten ons er ook nog even in gaan verdiepen, als ik wat tips en truuks heb, dan zal ik ze op FB wel even met je delen!

Tally O+ Er komt vanzelf een dag dat zij (en jij dan misschien ook) er aan toe zijn om in een eigen bed te slapen. Tot die tijd lekker bij elkaar als dat fijn voelt!

Ik begrijp ook wel dat sommige mensen liever niet met hun kindje in bed slapen, maar ik wil het ook niet, voelt veel fijner om haar dichtbij te hebben. Christophe vindt het zelfs al stom dat ze nu aan mijn kant ligt in de co-sleeper, zo 'ver weg' :D
pi_133873699
Ik heb zelf tot mijn 8ste in bed bij mijn ouders gelegen. En mijn zusje ging wel in haar eigen ledikantje.
En toen tot mijn 14de samen in één bed met mijn zusje. Maar dat was ik op een gegeven moment echt wel zat :') Dus ik geloof ook wel dat de meisjes vanzelf aangeven wanneer zij er aan toe zijn om in een eigen bedje te slapen. En tot die tijd blijf ik ze lekker in slaap knuffelen. O+
pi_133873733
Deze ontaarde moeder heeft haar kinderen vanaf het begin in hun eigen kamer gelegd anders sliep niemand.

@venco ik zou meteen een eigen kamer doen. lukt het niet na een paar nachten kan een bedje altijd nog op jullie kamer. succes met de verhuizing.

sac had gisteren om 17:10 120/4 op en om 20:00 30/1 daarna was het :z om 00;00 heeft vriend haar wakker gemaakt voor een voeding. ik vond dat er anders te lang tussen zou zitten komt madame om 03;30 weer en om 07;00 weer. Vannacht laten we haar slapen ik heb liever 01/02 en dan 05/06 dan 3x eruit.
pi_133873869
Wij hebben de box al in de kamer staan sinds dat ik 28 weken zwanger was van Lars.. (Ja, was erg vroeg, maar kwam zo uit ivm wegdoen kerstboom, en poging de kat eraan te laten wennen enzo) Met Lars hebben we 'm eigenlijk helemaal niet zo heel veel gebruikt, en werd het al snel een luxe speelgoedopslagplaats. Maar nu met Femke vind ik het toch wel erg fijn dat we 'm hebben. Toch een fijn eigen plekje voor haar als haar grote broer door de kamer raast.
NU moet hij natuurlijk ook wel leren dat dat niet altíjd kan, en dat hij ook rekening moet houden met z'n zusje, maar het is ook fijn dat het soms wel kan. En Femke vindt het op haar beurt weer leuk om naar d'r grote broer te kijken vanaf een redelijke hoogte ipv vanaf de grond....

Ik ben trouwens 35, evenals mijn man, dus wij behoren ook tot de wat oudere garde. Maar we waren er gewoon niet eerder aan toe ;) (Ik vind het soms zelfs nóg vreemd, dat ik zomaar moeder ben.. van twee kinderen zelfs!)

En hier slapen we allemaal in een eigen bed, in een eigen kamertje (behalve mijn man en ik dan), en hier werkt dat prima. We hebben Lars ooit tijdens de kraamweek in de reiswieg bij ons op de kamer gehad, en volgens mij is hij zelfs halverwege de nacht naar z'n eigen kamertje weer verhuisd omdat we er allemaal geen oog dicht door deden. Femke heeft wel eens (grote delen van) nachten bij ons in bed doorgebracht, maar dan sliep ik niet, zij sliep toen even alleen in mijn armen.. Heel blij dat dat een relatief korte fase was.
pi_133874246
Ik ook een oudje. 32 :)

Senn slaapt ook nog bij ons op de kamer, in zijn wiegje. Eens zal hij wel naar zn eigen kamertje gaan maar mijn hormonen willen dat nu nog niet. Wij slapen op zolder. Want wat als ik de babyfoon niet hoor of dat er boze inbrekers komen of of of... Bij opa en oma slaapt hij wel op zn eigen kamertje. Maar dat is op dezelfde verdieping.
pi_133874357
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:14 schreef Tally het volgende:
Ik heb zelf tot mijn 8ste in bed bij mijn ouders gelegen. En mijn zusje ging wel in haar eigen ledikantje.
En toen tot mijn 14de samen in één bed met mijn zusje. Maar dat was ik op een gegeven moment echt wel zat :') Dus ik geloof ook wel dat de meisjes vanzelf aangeven wanneer zij er aan toe zijn om in een eigen bedje te slapen. En tot die tijd blijf ik ze lekker in slaap knuffelen. O+
Tot je 14de met je zusje! :D en O+

belle, tnx, ik had niet verder gescrolld, zie het nu!
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:36:20 #209
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133874374
Drinkt sac zo wisselend? S. Drinkt alle flessen leeg :9

S. slaapt nog in haar wiegje bij ons in de kamer. Ik slaap er wel lichter door maar ik vind het nog fijn O+
pi_133874585
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:36 schreef -Bubseltje- het volgende:
Drinkt sac zo wisselend? S. Drinkt alle flessen leeg :9

S. slaapt nog in haar wiegje bij ons in de kamer. Ik slaap er wel lichter door maar ik vind het nog fijn O+
ja. ik dacht gisterenmorgen naar een lange slaap ik geen 150/5 die dronk ze op dus ik was al *O* we gaan naar 5 voedingen *O*. iets te vroeg want daarna kwam er heel veel retour. Ze laat nu vaak of iets staan of wil 30min later meer. Ik probeer het maar een beetje los te laten.

Ik word bijna 30 dat voelt nu al pijnlijk.
pi_133874647
Hier nu 24 en 28. Aapie ik zou je niet onzeker laten maken puur om leeftijd, dat zou alleen maar een bevestiging zijn dat je jong bent, als je je daardoor van je stuk laat brengen. :) zelf was ik 23 bij bevalling en krijg tot nu toe ook zooooooveel vragen over m'n leeftijd, maar ben er van overtuigd dat we echt heel goede en leuke ouders zijn.

Hier ligik 's nachts weleens wakker en dan hoor ik baby en vriend rustig slapen, dan denk ik echt wow, ik heb echt alles wat ik wil. O+ O+ dat is fijn aan in één kamer liggen.
pi_133874695
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:45 schreef Olf het volgende:

Hier ligik 's nachts weleens wakker en dan hoor ik baby en vriend rustig slapen, dan denk ik echt wow, ik heb echt alles wat ik wil. O+ O+ dat is fijn aan in één kamer liggen.
O+ Dat heb ik ook vaak idd. Als Kleuter er smorgens bij kruipt en iedereen met iedereen ligt te knuffelen denk ik: Ik heb de hele wereld in dit bed gewoon. O+
pi_133874823
Oja, ik ben 29 trouwens, echt zo'n 'gemiddelde' leeftijd volgens mij. Niemand heeft gevraagd of het wel of niet gepland was, al had ik het misschien wel verwacht. Omdat we niet echt aan het plaatje voldoen van 'voorwaarde om een baby te krijgen', wat de meeste mensen hebben (studies af, vaste baan etc).

Olf en L-E O+

FR, je bent niet ontaard toch, als jullie dat fijner vinden, dan zou het gek zijn als je toch je baby in je bed neemt en je daar dan ongelukkiger bij voelt, maar het doet 'omdat het hoort'. Als je je gevoel volgt, dan komt het meestal wel op z'n pootjes terecht vind ik!
pi_133874874
Oh dat wilde ik nog zeggen ja. Niet ontaard hoor fr! Wij zijn gewoon een tikje apart. :P
pi_133875071
ik heb wel vanaf mijn 12e tot ik de deur uitging met een kat in bed geslapen :@ die lag ook echt onder het dekbed. en ook nu ligt er vaak als we er 's nachts uit zijn geweest voor sac 1,2 of 3 katten op bed.
pi_133875088
Zo zie je maar. Ik wil dus echt geen katten in/op bed. Mijn kinderen verharen een stuk minder. :D
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:06:11 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133875180
Wij zijn 26 en 33 :) Mensen vondem het niet raar, al vonden ze mij wat jong. Ik vind het zelf een prima leeftijd :Y)

Hier slaapt T. sinds hij..4 weken is op zijn eigen kamer. We slapen er allemaal stukken beter door, al lag ik vannacht wel wakker doordat hij doorsliep :')
pi_133875186
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:02 schreef L-E het volgende:
Zo zie je maar. Ik wil dus echt geen katten in/op bed. Mijn kinderen verharen een stuk minder. :D
is ook, boy werd heel ziek toen we hem net hadden en hij had hele hoge koorts. Hij kroop echt in mijn trainingsvest doen en is dat helaas ook 's nachts gaan doen. Ik heb heel vaak geprobeerd zijn luchtalarm te negeren en mijn deur dicht te houden maar na 2uur vonden mijn ouders het genoeg en deden toch mij deur open. waarop ik hem weer terug parkeerde bij hun maar dat wilde hij niet. zo is zorro die ik nu nog heb gewend dat er een deur open is. die heeft dan wel geen standje luchtalarm maar maakt mij wel wakker met zijn gekras en gemauw en ook ean dus.
pi_133875331
Kiind vind ik ook zo leuk! Staan zo veel leuke en interessante dinden en artikelen op!

Hier slapen de jongens ook in hun eigen kamers. De oudste heeft 6 weken bij ons geslapen, M bijna 5 maanden (en na 6 maanden hebben we de co-sleeper toch maar opgeruimd, weemoed :') )
Peuter wil echt niet slapen bij ons in bed, die is echt verknocht aan zijn eigen bed. Zelfs 's nachts, als hij wakker is geworden, wil hij graag dat wij weer weg gaan zodat hij weer lekker kan gaan slapen O+

Ik hoor nog heul niet bij de oudere garde, ik wordt morgen pas 32...
Eerste kind waren we allebei 28, bij de tweede 31.
En idd, wat Shandaly zegt, dat het af en toe nog zo raar voelt dat wij ouders zijn van 2 kinderen, een stationcar hebben en een huis met tuin... We gingen laatst proberen in te schatten hoe oud de 'jonge' ouders bij ons in de straat zijn. En dat vind ik zo moeilijk inschatten! Zo van, die hebben 2 kinderen, dus die zullen wel rond de 35. Uh, hallo, wij hebben zelf ook 2 kinderen en zijn net (nou ja, net...) dertigers.
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133875452
Btw, trilt jullie baby ook weleens met zijn lip? :?
pi_133875537
Over leeftijd gesproken: laatst kwamen in ons huis van die gastjes om de laptop van mijn man te kopen. Die jongens waren iets van 15/16. We vroegen hen stil te zijn in de gang omdat onze zoon al sliep.
Vraagt zo'n jongen:"Oh, moet hij morgen naar school?" En toen dacht ik nog:" Zo oud zijn wij niet dat wij al een schoolgaand kind hebben. ".
Euhm...zo oud zijn we wel. 28 en 30. :o Bizar, want tot een paar jaar geleden dacht ik dat nooit iemand van mij zou houden op die manier en bij mij wilde blijven. *;
pi_133875577
Check voor trillend lipje. De kinderarts vond het heel normaal in ieder geval.
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:23:33 #223
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133875673
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:15 schreef vencodark het volgende:
Btw, trilt jullie baby ook weleens met zijn lip? :?
Ja voordat ze gaat brullen.

f_r nu S. meer voeding krijgt geeft ze ook meer terug wel zielig maar ze heeft er geen last van volgens mij.
pi_133875802
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:45 schreef Olf het volgende:
Hier nu 24 en 28. Aapie ik zou je niet onzeker laten maken puur om leeftijd, dat zou alleen maar een bevestiging zijn dat je jong bent, als je je daardoor van je stuk laat brengen. :)

heb je ook wel gelijk in, gelukkig zijn het ook niet onze naaste vrienden/kennissen die dit vragen/zeggen! mijn moeder was zelf 20 toen ze mijn zus kreeg.

Belle wij krijgen dus wel vaak de vraag of ze gepland was... en nee K was niet gepland, maar wel enorm welkom!

Tally wat gezellig beide kindjes bij julle in bed! Ik zou het zelf niet doen, word af en toe al gek van vriendlief die in het midden gaat liggen en ik op t randje balanseer hihi..

Venco. K trilt niet met haar lip maar kan wel heel goed pruilen!
pi_133876030
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:27 schreef aapieannie het volgende:

[..]

heb je ook wel gelijk in, gelukkig zijn het ook niet onze naaste vrienden/kennissen die dit vragen/zeggen! mijn moeder was zelf 20 toen ze mijn zus kreeg.

Belle wij krijgen dus wel vaak de vraag of ze gepland was... en nee K was niet gepland, maar wel enorm welkom!

Tally wat gezellig beide kindjes bij julle in bed! Ik zou het zelf niet doen, word af en toe al gek van vriendlief die in het midden gaat liggen en ik op t randje balanseer hihi..

Venco. K trilt niet met haar lip maar kan wel heel goed pruilen!
Raar eigenlijk dat mensen dat vragen, of een baby al dan niet gepland is. Brutaal eigenlijk.
Ligt er natuurlijk wie en hoe.

De pruilfase is A trouwens voorbij (gelukkig want daar kon ik ook slecht tegen).
pi_133876069
Gaat de pruilfase voorbij? :o Mijn Kleuter weet dat nog niet! :+
pi_133876088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:38 schreef L-E het volgende:
Gaat de pruilfase voorbij? :o Mijn Kleuter weet dat nog niet! :+
Hij pruilt nooit meer! Komt vast wel weer terug. ;)
pi_133876187
Lees al een tijdje mee, nu ook maar eens meeschrijven.
Zoontje is vandaag precies 13 weken.

Hier slaapt hij vanaf dag 5 op ze eigen kamer in zijn ledikantje. Ik deed anders geen oog dicht. Ligt nog wel ingebakerd maar gelukkig gaat slapen in een slaapzak steeds beter.

Ik ben 27 en mijn man 33. Eerder was ik nog echt niet aan een kind toe. ML wilde wel al veel eerder.

Even kijken hoe ik een foto plaats, dan zal ik ff een foto spammen.
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:48:21 #229
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133876320
Ok, ik _moet_ het gewoon vragen. Kind op de kamer en, nog dichtbijer, in je bed.. Dat is toch de kill voor je seksleven? :@ Hier is dat ook nog non-existent, doordat Noor bij ons nog op de kamer slaapt (maar nog meer door een nog steeds érg pijnlijk litteken :X ). Maar ik kan me er gewoon niks bij voorstellen om in haar bijzijn te seksen. Starende katten zijn al een drempel :').

Oh en ik ben 33 en lief 35.
pi_133876389
Wij zijn schaamteloos en grenzeloos :P

Nee, echt geen last van een slapende baby tijdens seks hoor. We moeten wel iets minder lawaai maken, maar dat went snel. :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:58:17 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_133876555
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:48 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok, ik _moet_ het gewoon vragen. Kind op de kamer en, nog dichtbijer, in je bed.. Dat is toch de kill voor je seksleven? :@ Hier is dat ook nog non-existent, doordat Noor bij ons nog op de kamer slaapt (maar nog meer door een nog steeds érg pijnlijk litteken :X ). Maar ik kan me er gewoon niks bij voorstellen om in haar bijzijn te seksen. Starende katten zijn al een drempel :').

Hier al 3 jaar kind noodgedwongen bij ons op de kamer. Het kan heus :P En hoewel we niet heel veel meer kamers hebben zijn er nog andere ruimtes in het huis :P
En dat litteken, laat er eens naar kijken! Weet ik uit ervaring...
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:59:41 #232
259886 pessie
pi_133876586
quote:

Lauren slaapt 's avonds op haar eigen kamer, komt bij ons na half 11. Toen ze echt alleen in ons bed wilde slapen gingen we gewoon op zoek naar andere plekken. En toen ze kleiner was werd ze er toch niet wakker van :P

Welkom bloem!
pi_133876590
quote:

Je kan ook ergens anders thuis sexen dan in bed 8-)
pi_133876619
Ja gebruik je fantasie! *O*
pi_133876639
Ik vind het wel heel mooi hoor, dat ouders hun kind zo lang mogelijk bij zich op de kamer houden. Wij hebben het denk ik 2 maanden gedaan, toen had ik er wel moeite mee maar de testslaapjes wezen uit dat E. het niets voor vond stellen ;)

Wij zijn trouwens 25 en 27. Van niemand de vraag gehad of het gepland was, ook al zijn we jong. Denk dat iedereen het een logische stap vond, 10 jaar samen, getrouwd, huis gekocht --> baby :D

Ons bezoekje aan het cb was niet geheel zoals ik had verwacht. Ik had verwacht dat ze haar lijntje zou volgen of zelfs misschien iets omhoog ging maar niets is minder waar. Zowel haar lengte als haar gewicht als haar hoofdomtrek zijn in de curve afgenomen. Haar gewicht zit nu op -1.5 zeg maar al.
Advies was meer bijvoeding geven maar daar kan ik weinig mee. Kan moeilijk dwingen om te eten.
We mailen vandaag het ziekenhuis maar even, verwacht dat die iets nuttigere tips hebben.
Ik vond het zo'n tegenvaller, moest er zelfs even van huilen :'(
E.
pi_133876651
bloem welkom
aapie ook nog welkom
en volgens mij is er ook een papa bij sini.... ook welkom jullie wonen niet in nl toch?

Ik bonjour katten er ook uit. 1x niet gedaan en toen kregen we commentaar -O-
pi_133876685
spark :* dat is iets wat je niet wilde horen, eet ze wel iets van bijvoeding? dan kun je proberen dit met volle producten te geven.
pi_133876717
He Spark wat jammer, maar ze is sterk en klimt heus wel weer op! Goed dat je ook even contact opneemt met het zkh. Geef je nou nog bv? :@ Sorry ik weet het niet meer helemaal.

Ik vind F dus wel een turn-off maar we hebben weinig keus. Wij hebben verder alleen een toilet en badkamer, dus dat beperkt de mogelijkheden enigszins ;)
We hebben ook vier katten waarvan er altijd minimaal twee bij komen zitten, dat maakt me dan weer niks uit! (ze houden ook geen rekening met ons :'))
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:07:19 #239
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133876734
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:01 schreef L-E het volgende:
Ja gebruik je fantasie! *O*
Nah, ik vind het bed toch gewoon wel erg praktisch :+. Maar goed, Noor gaat binnenkort naar haar eigen kamer en misschien moet ik idd maar eens naar dat litteken laten kijken. Douchen en *daar* wassen is al onplezierig zeg maar, laat staan meer :X. Ik dacht dat het door mijn langzame wondgenezing door de EDS kwam, maar dit is toch wel erg lang dan wellicht.. Meh.

En Spark, wat een domper -O-. Kan me de teleurstelling goed voorstellen.. Maar.. jullie waren toch ook een beetje zoekende met die laatste fles, ook door de regeltjes van het zkh? Misschien deze dan toch maar structureel gaan aanbieden? Ze heeft het blijkbaar wel nodig. Wat zijn haar stats nu?
pi_133876755
Hahaha Suiker :D

Spark, kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt. Een van de weinige dingen dat zo'n klein kindje moet doen is groeien, en als het dat niet doet, wat dan? Hoe is het afgelopen met die nachtvoeding, of was het de laatste voeding (even kwijt)?

Welkom bloem!
pi_133876784
Echt, MI van Suikertante & Suikeroom terwijl er twee katten hevig gefascineerd toe kijken en aantekeningen maken. _O-
pi_133876822
:6 }:|
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:11:37 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133876839
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:09 schreef L-E het volgende:
Echt, MI van Suikertante & Suikeroom terwijl er twee katten hevig gefascineerd toe kijken en aantekeningen maken. _O-
Jij ook al _O- :')

Zoiets

:')
pi_133877096
Geen borstvoeding nee. Na jullie tips zijn we inderdaad een extra nachtfles aan gaan bieden, dat scheelt echt. Zij een betere nacht en wij ook. Dan maar tegen alle adviezen in, ze heeft het echt nog nodig!
Ze woog net 6315 gram en 66 cm..
Ze eet ook niet eens slecht bijvoeding. Gisteren bijvoorbeeld 1/3 mango, denk ongeveer 80 gram witlof en aardappel, wat broodkorstjes en een maisboogje. Mede door de bijvoeding had ik verwacht dat ze ook wel was aangekomen, dat valt mooi tegen. Nu is ze ook ontzettend actief hoor, dat helpt vast ;)
Maar eens uitzoeken wat ik extra kan geven.

Ik zie de katten ook voor me suiker, gezellig! Hier begint de hond wel eens mijn voet te likken terwijl we bezig zijn.. Dan bonjouren we hem wel weg :D
E.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:23:39 #245
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133877199
Spark, ze eet VEEL meer bijvoeding dan Noor. Echt, die krijgt zo'n 4+ fruithap potje nog niet eens helemaal op en qua groentes is het echt hapjeswerk, stelt echt geen klap voor. Maar die is 66,5 cm, (dus de lengte vind ik niet zo gek eigenlijk), maar idd wel 1100 gram zwaarder. Maar ook veel minder actief, want als ik zie wat E. al doet... daar heeft madam nog geen weet van.

En nu tijdje die nachtfles erin houden, kijken of je er nog meer bijvoeding in krijgt en even wat vaker naar het weeguurtje om vinger aan de pols te houden?

Waar halen jullie die maisboogjes? Ik heb hier gekeken bij Jumbo en AH, maar ze hebben ze nergens -O-.
pi_133877308
Ja, de bijvoeding gaat ook goed. Daarom zou ik ook niet weten waar ik meer bijvoeding vandaan moet halen, hooguit door dingen toe te voegen als roomboter ofzo.. We gaan overdag toch maar weer proberen flessen om de 3 uur te geven, al wil ze daar eigenlijk niets van weten. Er zal toch op 1 of andere manier gewicht bij aan moeten.
Haar gewicht op zich ook niet verkeerd hoor, maar de curve begint van alles wat te zakken. Ze kan het hebben op zich, alleen haar gewicht niet echt.
E.
pi_133877330
Maisboogjes komen van de C1000 hier! E. Vindt ze overheerlijk. De hond niet :D
E.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:29:22 #248
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133877370
Ja ik hoor er meer goede verhalen over, vandaar dat ik ze ook eens graag zou proberen. Ook omdat de bijvoeding hier nog niet zo'n succes is. Maar we hebben hier geen c1000 meer en de andere supermarkten hebben ze dus vooralsnog niet.
pi_133877396
quote:

Je HOEFT het niet in bed te doen hé ;)
En Fee is er toch ook gekomen terwijl Zoë al in ons bed lag :P
pi_133877451
Xm, dan zou ik wel binnenkort naar je litteken laten kijken, na een half jaar lijkt me dat het wel beetje vooruit moet gaan? Voorals als er helemaal niets mogelijk is, poeh!
pi_133877473
XM, die pijn lijkt me mooi kut _O- ik kon het niet laten!
Nee, serieus.. Zou er echt naar laten kijken, lijkt me niet horen :*
E.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:33:29 #252
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133877476
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:32 schreef Olf het volgende:
Xm, dan zou ik wel binnenkort naar je litteken laten kijken, na een half jaar lijkt me dat het wel beetje vooruit moet gaan? Voorals als er helemaal niets mogelijk is, poeh!
Nee... 't is echt zeg maar met tranen die in de ogen springen enzo. Niet zo romantisch.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:33:43 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133877485
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef .Sparkling. het volgende:
XM, die pijn lijkt me mooi kut _O- ik kon het niet laten!
Nee, serieus.. Zou er echt naar laten kijken, lijkt me niet horen :*
pi_133877515
Mee eens, dat hoort echt wel al beter te zijn inmiddels!
pi_133877547
Spark, goed dat jullie extra fles(sen) geven ('s nachts), ze kan het duidelijk dus echt wel gebruiken! En dan vind ik het gek dat iemand iets anders adviseert.. Ik zou daar ook niet naar luisteren, liever een groeiend én blij meisje, dan een advies opvolgen, koste wat kost, toch?

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:51 schreef L-E het volgende:
Wij zijn schaamteloos en grenzeloos :P

Nee, echt geen last van een slapende baby tijdens seks hoor. We moeten wel iets minder lawaai maken, maar dat went snel. :)
Dit dus ;)

Die katten herken ik ook :') en dat plaatje voor de beeldvorming :')

XM, klinkt heel nasty van dat litteken. Ik zou er ook naar laten kijken, want dit is natuurlijk niet de bedoeling :*
pi_133877561
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:33 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Vergeef me mijn humor :@
E.
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:37:03 #257
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133877590
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:36 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Vergeef me mijn humor :@
Ik gniffelde ook heur :P
pi_133877615
Spark :* Wat een tegenvaller, zeg! Hopelijk helpt de extra nachtfles! En dan over een paar weken weer een keertje wegen?

Die maisboogies ga ik ook een opzoeken! Een vriendin had het er ook al over, eens vragen waar zij ze vandaan heeft.

XM dat je litteken nog zo gevoelig is, dat lijkt me echt heel naar! Daar moet vast iets aan gedaan kunnen worden. (bij de eerste had ik ook lang last van het litteken van de knip, bleek dat veroorzaakt te worden door een langdurige schimmelinfectie :X Vandaar dat we toen een paar keer spruw hadden...)

En kind in een andere kamer is ook geen garantie voor een fijn sexleven. Hoevaak er toevallig net eentje op dat moment gaat huilen...
R 09-10-2010
M 20-04-2013
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:39:20 #259
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133877673
Mja, misschien moet ik toch maar eens de poli bellen dan.. Het is wel een ideale anticonceptie, dat wel :') ;(.
pi_133877699
Hoop dat het lukt

pi_133877719
Bloem, wat een leukerd! Welkom hier!
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_133877730
mooi ventje bloem (een jongen toch??)
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:41:44 #263
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133877748
Wat een schatje bloempie!
pi_133877859
Wauw, wat een schoonheid!
E.
pi_133878157
Jup een jongen.

Hier wordt de box elke dag wel even gebruikt. Hij staat hier ook naast de bank. Hij kan dus alles mooi in de gaten houden, inclusief de tv. Daar is hij door gefascineerd.

Ben blij dat hij op zijn eigen kamer ligt, anders hier ook geen seksleven. Geen pottenkijkers gewenst :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:56:27 #266
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133878198
Met spekjes! Welkom bloempie :).
pi_133878566
Haha ja genoeg spekjes. Hij woog met 9 weken 6230 gram bij 62 cm. 10 december moeten we weer naar het CB. Ben benieuwd. Hij zit nu al in maatje 68.
pi_133878676
Poeh, wat gaan jullie snel vandaag..
Ff een samenvatting:

Maisboogjes --> c1000 bij de babyvoeding

Welkom bloempje, wat een schatje!

Sol wat een zorgen :S

Hier allebei 28 en ze zagen het wel aankomen. (Alle zussen hebben al een kind dus...)

Ik heb nog een baby! En geen bijna dreumes!!! Dat duurt nog 43 dagen en dat is heel lang!!

Iemand vroeg een voedingsschema:
Ochtend 180/6 met pap (3 eetlepels)
En fruit (meestal +/- anderhalf stuk fruit of 1 potje

Lunch:
Anderhalve boterham + fles 180/6

Middag:
Iets: wat rauwe groente (paprika/komkommer) of maïsboogje, rijstewafeltje of yoghurt

Avond:
Meestal eten met de pot mee..of 1 potje en soms wat yoghurt als toetje
En fles 180/6

'S nachts soms een fles 120/4

En tussendoor ongeveer 100cc water of thee :)
pi_133879196
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:20 schreef .Sparkling. het volgende:
Geen borstvoeding nee. Na jullie tips zijn we inderdaad een extra nachtfles aan gaan bieden, dat scheelt echt. Zij een betere nacht en wij ook. Dan maar tegen alle adviezen in, ze heeft het echt nog nodig!
Ze woog net 6315 gram en 66 cm..
Ze eet ook niet eens slecht bijvoeding. Gisteren bijvoorbeeld 1/3 mango, denk ongeveer 80 gram witlof en aardappel, wat broodkorstjes en een maisboogje. Mede door de bijvoeding had ik verwacht dat ze ook wel was aangekomen, dat valt mooi tegen. Nu is ze ook ontzettend actief hoor, dat helpt vast ;)
Maar eens uitzoeken wat ik extra kan geven.

Ik zie de katten ook voor me suiker, gezellig! Hier begint de hond wel eens mijn voet te likken terwijl we bezig zijn.. Dan bonjouren we hem wel weg :D
Hoi! Ik weet natuurlijk niet hoeveel E wil eten, maar ik sta echt versteld van de hoeveelheid die Isa weghoffelt op een dag! Misschien wil ze wel meer?

Ochtend: pap of fles (vanochtend 90/3 met drie eetlepels pap en daarna nog een halve boterham zonder korst met boter.
Tussendoor: fruithap (in totaal 1 stuk fruit minimaal)
Lunch: 1 boterham met boter
Tussendoor: fles 150/5
Avond: potje 200 of vers en 2 el yoghurt
23:00 : 180/6 fles
Sarcasme. Herken het.
pi_133879456
Bloem, welkom! Nu al een hartenbrekertje ;)

Spark, wat vervelend! Zou idd roomboter en zulks gaan gebruiken, en die fles er lekker inhouden!

XM, die knip klinkt idd niet best. Het is bij mij nog wel gevoelig maar niet meer pijnlijk, en ik ben veel korter geleden bevallen.

Hier slaapt Ellie ook bij ons op de kamer, en ik vind het wel een turn off maar goed, het zij zo. Ik zorg wel dat ze met haar gezicht naar het raam slaapt dan ;). En wij hebben ook van die starende katten ja, ook niet echt fijn! :D
pi_133879581
Spirit, hoe oud is Isa dan ook weer? Een boterham met boter.. Ik ben nooit verder gekomen dan een paar korstjes aanbieden. En yoghurt mag dat al met 6 maanden?
We hadden ook al gedacht haar ontbijt aan te vullen met papgranen, toch weer extra calorieën. Al ben ik dan ook bang dat ze er minder van gaat eten, maar dat zien we wel.
Ik ga morgen in ieder geval roomboter halen, morgenmiddag zitten wij met z'n drietjes aan tafel een boterham te eten O+
E.
pi_133879974
Nog zo'n noobvraag! Ik zit op google te zoeken en zie dat volle yoghurt in hetzelfde rijtje gezet wordt als flesvoeding. Als dat klopt zouden we dat dus bij haar dagtotaal mogen tellen. Klopt dat wel?
E.
pi_133880002
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:40 schreef .Sparkling. het volgende:
Spirit, hoe oud is Isa dan ook weer? Een boterham met boter.. Ik ben nooit verder gekomen dan een paar korstjes aanbieden. En yoghurt mag dat al met 6 maanden?
We hadden ook al gedacht haar ontbijt aan te vullen met papgranen, toch weer extra calorieën. Al ben ik dan ook bang dat ze er minder van gaat eten, maar dat zien we wel.
Ik ga morgen in ieder geval roomboter halen, morgenmiddag zitten wij met z'n drietjes aan tafel een boterham te eten O+
Gisteren 7 maanden. We hebben van dat bruine blue band brood gekocht P, dat is lekker zacht. Ik snij de korst eraf en biedt het zachte brood in kleine blokjes aan. Gaat erin als koek :Y) Korsten daar kan ze niks mee, maar wij rapleyen ook niet echt.

Yoghurt schijnt gewoon te mogen. Wij geven soja yoghurt omdat dat is wat we in huis hebben. Vindt ze ook echt smullen! Maar mijn kind is een eetmonster, denk ik. Ik dacht dat we veel te veel bijvoeding gaven en te weinig fles, maar cb arts kwam een paar weken terug met juist de omgekeerde info: nog minder flessen en meer bijvoeding. Dus nu mag mevrouw zoveel eten als ze wil. Ze stopt gelukkig wel als ze vol zit en so far gaat het heel erg goed :)
Sarcasme. Herken het.
pi_133880063
Sprak, E is toch iets ouder dan Isa? De cb arts had het hier over twee flessen per dag. Ik vond het doodeng de flessen te minderen, bang dat ze bepaalde voedingsstoffen te weinig zou krijgen, maar het gaat echt heel goed!
Sarcasme. Herken het.
pi_133880102
Nee, E. is 6 maanden. Ze is van 21 mei :Y
E.
pi_133880212
Oohhhh, ik dacht iets ouder :@ pardon! Wij kregen dit cb advies bij 6,5 mnd dus doen dit nu ruim 2 weken. Ze eet sindsdien ook alles mee wat wij eten, als het niet te gekruid is. Laatst had ze stamppot andijvie (gepureerd) en soep! :D Het is ook zo gezellig om samen te eten. En als ze geen hapje van ons krijgt wordt ze boos joh O+
Sarcasme. Herken het.
pi_133880630
Wow spirit, ze eet meer dan de mijne! :o die gooit vooral met eten, of vist het uit d'r mond en stopt het in mijn mond. O+
pi_133880758
Sparkling, ik las dat je kv geeft. Kun je daar dan niet meer van geven? Dat zou met bv tenslotte wel het advies zijn, tot een jaar is bijvoeding voor erbij, en melk de hoofdvoeding.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_133880797
Spirit ik zou jouw I ook niet als voorbeeld nemen voor een gemiddeld eetpatroon _O- Vuilnisbakje O+

Spark die fles 's nachts kan toch al het verschil maken voor de volgende keer? Is toch 125% van wat ze eerst kreeg dan (denk ik?)!
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:39:59 #280
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133881426
Oi. M'n kind roteert. En zegt nu jeejjeeejeejjee en net ook heel ff dededede O+.

Ennog ff vraagje hier ook. Op de nutrilon staat bij 6-8 maanden 4 flessen van 200. Maar dat is maar 800 cc. Wordt er dan uitgegaan van bijvoeding om genoeg te krijgen? Of zouden sec 4 flessen ook moeten volstaan voor groei en zulks. Want mevrouw heeft wel een fruithap op, maar wat ik al zei, qua bijvoeding is jet nog geen 1/8e van wat E. van spirit wegknaagt, laat staan zoveel als die van Spirit... Want eigenlijk wil ik haar vanavond eens niet wekken voor de avondvoeding, kijken of ze de nacht trekt op 4 flessen. Maar als er dan eigenlijk nog +veel bijvoeding bij hoort dan durf ik het niet aan. Snappen jullie wat ik bedoel?
pi_133881688
800 cc is volgens mij zeker genoeg voor groei. En als ze honger krijgt wordt ze echt wel wakker! Echt! Of ze gaat morgen als een gek tanken en dan haalt ze het weer in :)
pi_133881764
Wat suiker zegt! XM de groei stagneert natuurlijk ook, baby is d'r afgelopen zee maanden maar twee kilo aangekomen, en in de eerste zes maanden wel vier kilo.
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:52:13 #283
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133881782
Nou als ze zo haar fles een beetje wil... Ben benieuwd of we anders vannacht ineens weer aan de nachtvoeding zitten :Y). En ik vind het wel frappant... Volgens de app is ze uit haar sprong en nu ineens gaat ze, weliswaar langzaam, rondjes om haar as draaien en begint ze dus te dadadada'en. Tof O+ En sinds gister heeft ze haar voeten ontdekt *O*
pi_133881873
Is die van mij echt zo erg ja? :@

Jullie koters eten gewoon absurd weinig :{w

:P
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 3 december 2013 @ 17:55:43 #285
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133881919
Naja Noor eet nog geen 125 gr. bijvoeding per dag. Misschien 80 gram. Potje op is tot dusver 1x gebeurd.
pi_133882030
Ik heb het nooit gewogen (XM, wat heb je met die keukenweegschaal gedaan? ;) :+), maar F eet nu een bakje fruit, bijvoorbeeld zo'n cupje van Nestlé of (meestal) ongeveer evenveel zelf geprakt fruit. Tussen de middag geef ik hem soms wat brood, hij eet soms een halve boterham maar soms ook maar een stukje. 's Avonds eet hij minstens een minipotje Olvarit aan voeding (of ik het nu zelf gemaakt heb of niet). Soms de hoeveelheid van een groot potje.
Hiernaast drinkt hij nog 4 a 5 flessen. Ik maak altijd 180/6 maar hij drinkt er denk ik twee leeg en van de flessen na de hapjes drinkt hij ongeveer de helft.
Ik leg er eigenlijk verder geen druk op, ik bied het aan en eerst at hij minder en nu steeds meer.
pi_133882042
Nu ik het teruglees denk ik: ik ga maar eens wat kleinere flessen maken :')

En nu ik het optel drinkt hij dan 21 schepjes melk. Dat komt overeen met 630 cc water.
pi_133882551
Xme kyan heeft heel lang op 650 cc gezeten ook toen hij nog niet zo veel at.
Wij zaten hier met 8 maanden op twee flessen (en eem bordje pap). En de flessen zijn dan 180/6 die op gaat en 120/4 die vaak niet op gaat.

Ze komt echt als ze het nodig heeft.
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:28:16 #289
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_133882932
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:11 schreef Loj het volgende:
Iemand vroeg een voedingsschema:

Ochtend 180/6 met pap (3 eetlepels)
En fruit (meestal +/- anderhalf stuk fruit of 1 potje)

Lunch:
Anderhalve boterham + fles 180/6

Middag:
Iets: wat rauwe groente (paprika/komkommer) of maïsboogje, rijstewafeltje of yoghurt

Avond:
Meestal eten met de pot mee..of 1 potje en soms wat yoghurt als toetje
En fles 180/6

'S nachts soms een fles 120/4

En tussendoor ongeveer 100cc water of thee :)
Ik wou net beginnen met typen, maar dit dus. Exact hetzelfde. Enzo :D :o Nou ja, die fles bij de lunch gaat hier lang niet altijd op, maar verder wel dus 8)7
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:42:26 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133883357
Hele voeding er net uit in 3 fikse bogen. Ik weet het niet, de kv valt nog niet denderend. Wat nu? Even wachten en nieuwe fles aanbieden?
pi_133883555
Sowieso even wachten, maar ik geef dan niet nog eens, tenzij hij erom vraagt.
Maar F is wel erg duidelijk met vragen dus misschien doen anderen hier dat anders?
  dinsdag 3 december 2013 @ 18:53:52 #292
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133883700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:49 schreef Suikertante het volgende:
Sowieso even wachten, maar ik geef dan niet nog eens, tenzij hij erom vraagt.
Maar F is wel erg duidelijk met vragen dus misschien doen anderen hier dat anders?
Nee ik doe hetzelfde. (Verrassend :'))
In het 'ergste' geval komt T. dan eerder voor z'n volgende fles.
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:23:31 #293
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_133884778
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hele voeding er net uit in 3 fikse bogen. Ik weet het niet, de kv valt nog niet denderend. Wat nu? Even wachten en nieuwe fles aanbieden?
FV is veel zwaarder op de maag en minder makkelijk te verteren dan bv. Ik zou minder geven, bijv 160 per fles en dat langzaam opbouwen naar vollere flessen.
pi_133885807
We gaan meer fles aanbieden ja, of vaker eigenlijk. Maar toch ook proberen meer bijvoeding te geven, tot nu toe weigert ze de flessen steeds als we vroeger aanbieden dan zij zelf wil.

Ik zou ook niet nog eens aanbieden XM, ze komt vanzelf wel weer.
En wat knap dat ze rondjes draait!

E. Zit gemiddeld op 500-600 cc flesvoeding per dag en eet op zich geen slechte hoeveelheid bijvoeding. Dat is dus in ieder geval voor haar te weinig..
E.
pi_133885901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:54 schreef Spirit82 het volgende:
Is die van mij echt zo erg ja? :@

Jullie koters eten gewoon absurd weinig :{w

:P
Hehe true that! Er ging een hap broccoli in afgelopen week hier, succes! *O* En dat is het dan ook wel he. Heeft mijn baby anorexia? ;(
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:55:20 #296
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_133885926
Noor vraagt helaas echt zelf niet om voeding. Was het maar waar -O-.
pi_133886241
Ik kan me zó slecht voorstellen dat ze echt niet gaat huilen als je haar gewoon geen voeding geeft. Niet lullig bedoeld maar ik ken echt nul baby's die honger negeren. Zakt ze gewoon weg in een slaap ofzo?
pi_133886414
Mijn kind hoeft niet eens honger te hebben hoor, ze grist je eten sowieso wel uit je handen :')

:@
Sarcasme. Herken het.
pi_133886480
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:07 schreef Spirit82 het volgende:
Mijn kind hoeft niet eens honger te hebben hoor, ze grist je eten sowieso wel uit je handen :')

:@
Die van mij ook :')
pi_133886588
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:59 schreef L-E het volgende:

>:)

Maar het is toch niet alleen voor jullie? Het is toch om te kijken of Sticker beter slaapt? :*
pi_133886598
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')