Ga weer eens heel gauw terug naar de schoolbanken voordat je zulke onzin uitkraamt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Meer uren of overwerk uren zijn vaak zwaarder belast, dus ik kan me er wat bij voorstellen !
Voordat je roep toepen doet zie zijn geschedenis daarin geeft hij aan vaak 70 uren weken te maken, geloof maar dat hij dan over die grens heenkomt zijn bijna dubbel uren.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ga weer eens heel gauw terug naar de schoolbanken voordat je zulke onzin uitkraamt.
Het wordt pas zwaarder belast als je net niet op de 52% zit en met de overuren wel, en die kans is heel klein.
Ik word altijd zo moe van mensen die echt geloven dat bv vakantiegeld, uitbetaling vrije dagen of extra loon zwaarder wordt belast....
Alle extra euros die je verdient of moet inleveren ivm minder werken worden belast tegen het tarief waarin je valt, dat is 38%, 42% of 52%.
Als ik reageer ga ik niet iemand zijn postgeschiedenis na. Het lijkt me dat niemand dat doet, tenzij je werkloos bent of 1 bericht per week post.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Voordat je roep toepen doet zie zijn geschedenis daarin geeft hij aan vaak 70 uren weken te maken, geloof maar dat hij dan over die grens heenkomt zijn bijna dubbel uren.
Daar hoef ik echt niet voor terug in de schoolbanken, vakantiegeld heb ik ja helemaal niet over daar begin jij over.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
KLB / Ik wil dood
KLB / Interventie
WGR / Een begroting opstellen
KLB / Dronken
KLB / Failliet gaan en schuldhulpverlening deel 2
KLB / Reputatieschade
Zo maar een greep uit jouw PH. En jij denkt iets zinnigs op te kunnen merken over armoede? Man.. kom over een paar jaar maar terug.. wanneer jij bij de voedselbank loopt door de enorme schulden die jij gemaakt hebt. Pffff.. en te lui om te werken en maar klagen..
als het goed is is dit zijn geschiedenis voor een deel ik heb er niet naar gezocht dat werd voor me gedaan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 16:40 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als ik reageer ga ik niet iemand zijn postgeschiedenis na. Het lijkt me dat niemand dat doet, tenzij je werkloos bent of 1 bericht per week post.
Daarnaast als je die reactie leest lijkt het erop dat overuren zwaarder worden belast, wat gewoon niet zo is.
Als je 1 uur minder werkt betaal je over dat uur 42% minder belasting en als je een uur meer werkt moet je ook 42% belasting betalen, tenzij je net op die grens valt, maar die kans is zo klein, dat dat te verwaarlozen is.
Wat bedoel je?quote:Lezen stond of zat je misschien achterin de klas?
quote:
wat si die echte en hoe herkenne we die neppe?quote:Op zaterdag 30 november 2013 00:17 schreef Catch22- het volgende:
Oke. Mooi.
Maar echte armoede is er echt maar heel weinig en niet altijd de schuld van anderen. En er is al een groot vangnet natuurlijk.
Ja ik probeerde die zin echt te ontcijferen maar kwam er niet uit.quote:Op zaterdag 30 november 2013 17:43 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]Ik kan er de helft van de tijd ook geen touw aan vast knopen.
Er is absolute armoede en relatieve armoede.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat si die echte en hoe herkenne we die neppe?
Volgend wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoedequote:Armoede is volgens de definitie van de Verenigde Naties het niet kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften. Zij ontstaat wanneer een persoon of een groep mensen onvoldoende betaal- en/of ruilmiddelen heeft om in de primaire levensbehoeften te kunnen voorzien. De bestaansmiddelen hiervoor zijn wel aanwezig, maar ze kunnen als gevolg van schaarste onbetaalbaar worden. Primaire levensbehoeften omvatten zaken als schoon en drinkbaar water, voedsel, kleding, huisvesting en gezondheidszorg. Zij gelden als noodzakelijk om een menswaardig leven te kunnen leiden.
Ik heb goed nieuws voor je: Jij betaalt helemaal niets voor me, geen lening en geen huursubsidie. Sterker nog; Ik betaal mee aan die lening die jij onterecht vangt voor je studie. E die zorgsubsidie van jou.quote:Op zaterdag 30 november 2013 15:29 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind het te debiel voor woorden dat mensen die wél van de bank af komen voor luie huppelkutten als jij moeten betalen.
Dit is onzin. Het kan zijn op het moment van het krijgen of nemen van kinderen alles koek en ei is.quote:Op zaterdag 30 november 2013 07:07 schreef Lyrebird het volgende:
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, BvL. Hoe komt het dat die ouders geen geld hebben voor traktaties? Zou jij kinderen op de wereld zetten als je financiele toekomst er slecht uitzag?
Tja een oplossing is het wel maar ik word er niet happy van. Je hebt gelijkt maar toch huiver ik van dit soort oplossingen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 11:12 schreef Janneke141 het volgende:
Zomaar meer geld naar de arme gezinnen sturen heeft in ieder geval niet zoveel zin, want daarvoor zitten er in die groep veel te veel die gewoon niet met geld om kunnen gaan. De financiële problemen waar ouders (al dan niet door eigen schuld) in zitten, kan en mag je niet afschuiven op de kinderen.
In gezinnen waar gesignaleerd wordt dat het ontbijt voor kinderen in geding is, richten we dan maar een systeem met voedselbonnen op, en op plaatsen (grote steden?) waar het probleem zich concentreert is er wellicht op de scholen wat te regelen met ontbijtverzorging.
Als we de categorie die in de problemen zit omdat ze niet met geld om kunnen gaan willen helpen, doen we dat in ieder geval niet door ze hun schulden kwijt te schelden. Het geeft ze alleen maar bevestiging dat ze wegkomen met wat ze doen. Dan maar een workaround om te zorgen dat de kinderen daar zo min mogelijk last van hebben.
Weet je wat het probleem is? Dat mensen met een beperkt vermogen dit soort idiote bedragen kunnen lenen. Probeer maar eens iemand van 18 onder toezicht te krijgen die verstandelijk beperkt is. Banken interesseert het geen hol dat iemand van 19 het vermogen van een negenjarige heeft. Zum kotzen. En dan de ouders maar de schuld geven dat zij niet de juiste opvoeding verlenen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:40 schreef Catch22- het volgende:
Wat moet je dan? Mensen die schulden maken alles maar kwijtschelden? Mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid en als ze die niet nemen moeten ze zelf op de blaren zitten.
Alsof er nog iemand is die zijn of haar financiële toekomst kan voorspellen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 07:07 schreef Lyrebird het volgende:
Kijk eens wat verder dan je neus lang is, BvL. Hoe komt het dat die ouders geen geld hebben voor traktaties? Zou jij kinderen op de wereld zetten als je financiele toekomst er slecht uitzag?
Aan de buitenkant zie je niet dat iemand een iq van 75-80 heeft. Die ziet er heel normaal uit. En die kan zelfs werken onder begeleiding. Maw fucked for life en constante geleiding noodzakelijk. Vooral in deze keiharde snelle maatschappij.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:59 schreef Copycat het volgende:
Waar kan een negentienjarige die vanwege zijn geestelijke beperking niet kan werken, geld lenen? Tenminste, iemand met de geestelijke vermogens van een negenjarige lijkt mij aardig arbeidsongeschikt.
Ik vraag het omdat een legitieme leningverstrekker bepaalde eisen stellen voor het honoreren van een leningaanvraag. Een vast inkomen is daar een van.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:07 schreef Cherna het volgende:
Aan de buitenkant zie je niet dat iemand een iq van 75-80 heeft. Die ziet er heel normaal uit. En die kan zelfs werken onder begeleiding.
Het zal niet om hypotheken gaan. Maar tel abbo's, Neckermann en lenen bij verkeerde vrienden etc geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vraag het omdat een legitieme leningverstrekker bepaalde eisen stellen voor het honoreren van een leningaanvraag. Een vast inkomen is daar een van.
Net waren het nog banken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:17 schreef Cherna het volgende:
Het zal niet om hypotheken gaan. Maar tel abbo's, Neckermann en lenen bij verkeerde vrienden etc geen enkel probleem.
Ja, als het om het beheren gaat. Ik heb als ouder geen enkele invloed zodra men 18 is(zonder rechterlijke procedure) maar uiteraard wel t/m 21 jaar financieel verantwoordelijk. Ik moet het afkloppen. Mij is het nog niet overkomen(afkloppen) maar in mijn omgeving zijn een aantal ouders behoorlijk in de financiële problemen gekomen en als klap op de vuurpijl nog ff door de maatschappij weggezet als onkundige ouders en/of klaplopers.quote:
quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:03 schreef Ouder1 het volgende:
Ik kan me ongelooflijk storen aan de kortzichtige reacties in dat deel van de maatschappij die het geluk heeft (ja; geluk want het heeft NIETS te maken met eigen inspanningen) nog een voldoende betalende baan te hebben.
Wat 'mag' een arme tegenwoordig niet meer?
- Uitgaan
- Roken
- Drinken
- Nieuwe kleding kopen
- Een laptop of platte tv bezitten
- Een auto bezitten
- Een huis bezitten
- Een huisdier houden
- Kinderen krijgen/hebben
- Op vakantie gaan
- Uitslapen
- Bij de AH (een deel van het) eten kopen
- Lid zijn van een club/vereniging
- De kinderen op een club of een sport hebben
- Vrijwilligers werk doen
- Een opleiding volgen
- Een relatie aan gaan
- Dingen samen doen/ondernemen met anderen
- Enz.
Hier zitten dus ook heel veel werkende armen tussen!
Niemand weet hoe het zit en hoe zaken geregeld worden in zo'n huishouden, maar iedereen denkt het beter te weten en staat al met een veroordeling klaar.
Bah. Ik kots van deze maatschappij.
Je haalt volgens mij eea door elkaar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:22 schreef Cherna het volgende:
Ja, als het om het beheren gaat. Ik heb als ouder geen enkele invloed zodra men 18 is(zonder rechterlijke procedure) maar uiteraard wel t/m 21 jaar financieel verantwoordelijk. Ik moet het afkloppen. Mij is het nog niet overkomen(afkloppen) maar in mijn omgeving zijn een aantal ouders behoorlijk in de financiële problemen gekomen en als klap op de vuurpijl nog ff door de maatschappij weggezet als onkundige ouders en/of klaplopers.
Dit soort zaken is ook een van de redenen dat ik gematigd ben in een keiharde aanpak zoals sommige dit bedenken. Dit is meeromvattend dan de schuld bij jezelf zoeken waarom iemand in armoede geraakt of andere shit.
Nee we hebben geen armoede. Althans niet als het gaat om materie. Maar het aantal mensen met psychische klachten neemt toe. Dat zal toch met de maatschappij te maken hebben. En schiet mij maar lek, ik heb daar geen oplossing voor.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:25 schreef Metro2005 het volgende:
En dan DURVEN we het hier te hebben over armoede, flikker toch een eind op zeg. we kennen in dit land geen armoede, hooguit relatieve armoede (ten opzichte van de buurman) en of je je daar wel of niet wat van aantrekt zit tussen je oren.
Wie helpt me. Dan is mijn collega dus aan het liegen als hij de gemaakte schulden van zijn dochter moet betalen. De deurwaarder was bij hem aan de deur want zijn 18 jarige dochter woonde nog thuis.quote:Op zaterdag 30 november 2013 20:36 schreef Copycat het volgende:
Ouders zijn nooit aansprakelijk voor een schuld die hun kind vanaf zijn 18e jaar maakt. Die schuld komt altijd voor rekening van degene die de schuld heeft gemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |