abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133772811
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:26 schreef fruityloop het volgende:

Als we met die paar miljard ons pensioenstelsel met ~900 miljard er in overeind kunnen houden, waarom niet? Niks doen kost ons veel meer dan wat het nu kost. En tot op heden hebben de grieken alle lenigen terugbetaald zoals afgesproken, dus al dat geld wat we zouden gaan verliezen volgens Wilders etc, valt ook wel wat mee in de praktijk.
Dat is toch allemaal gebakken lucht?
Neem nou Griekenland en Spanje, die mochten toetreden tot de EU omdat de wijze mensen vonden dat ze aan alle regels voldeden.
Die wijze mensen hadden het dus fout want er klopte geen ene moer van.
Maar die landen kregen wel vele vele jaren miljarden om hun economie op te bouwen.
Kijk maar eens in Spanje naar de ontelbare nieuwe wegen waar geen kip te zien is bijvoorbeeld.

Ondanks die vele vele miljarden is er totaal geen economie in die landen dus wat hebben ze dan eigenlijk voor visie gehad in Brussel en in die landen?

Uiteindelijk is het dus allemaal geen ene moer waard en om dichter bij huis te kijken kun je naar de kantorenmarkt gaan waar pensioenfondsen tot in hun nek inzitten met een luchtbel van hier tot Tokio.
pi_133772879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:20 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En jij met in dit topic al helemaal je grote bek houden want jij maakt in een maand tijd meer schulden dan ik in mijn hele leven.
Lol geciviliseerde discussie. Maar ik zeik niet dat ik arm ben. Armoede bestaat niet in Nederland. Iedereen die dat wel vind mag way mij betreft oprotten naar de Congo.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133772984
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:37 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dat is toch allemaal gebakken lucht?
Neem nou Griekenland en Spanje, die mochten toetreden tot de EU omdat de wijze mensen vonden dat ze aan alle regels voldeden.
Die wijze mensen hadden het dus fout want er klopte geen ene moer van.
Maar die landen kregen wel vele vele jaren miljarden om hun economie op te bouwen.
Kijk maar eens in Spanje naar de ontelbare nieuwe wegen waar geen kip te zien is bijvoorbeeld.

Ondanks die vele vele miljarden is er totaal geen economie in die landen dus wat hebben ze dan eigenlijk voor visie gehad in Brussel en in die landen?

Uiteindelijk is het dus allemaal geen ene moer waard en om dichter bij huis te kijken kun je naar de kantorenmarkt gaan waar pensioenfondsen tot in hun nek inzitten met een luchtbel van hier tot Tokio.
Het is simpel te checken, iedereen in Nederland die werkt, spaart voor een pensioen. En waar die fondsen in beleggen, is wettelijk openbare informatie. Dat kan je voor je eigen pensioenfonds dus met een paar muisklikken inzien.

En laten we eerlijk zijn Nederland en Duitsland waren en zijn een beetje de DSB van europa. Wij leenden tegen niks, of zelfs negatieve rente geld voor de staatsobligaties, betaalden daarmee de EU contributie, wat naar het zuiden gaat als subsiedies. Die landen kochten er weer diensten en producten mee, waarmee we indirect onze eigen economische groei financierden.

Je kan het systeem in mijn ogen niet veroordelen, zonder eerst de hand lang en hard in eigen boezem te steken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_133773267
laat dat ff

[ Bericht 98% gewijzigd door Hexagon op 30-11-2013 17:08:25 ]
pi_133773490
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:40 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Lol geciviliseerde discussie. Maar ik zeik niet dat ik arm ben. Armoede bestaat niet in Nederland. Iedereen die dat wel vind mag way mij betreft oprotten naar de Congo.
Zoiets had ik graag eerder gehoord dan had ik hier niet mee opgbouwd en was al eerder daarheen vertrokken.
In Congo neem ik aan dat er niks betaald word en daar zal iedere cent inkomen inkomen zijn.
Wat een onzin toch altijd ik weet ook dat het in andere landen anders is, maar die betalen ook een stuk minder.
Er zijn er ook die betalen minder en krijgen meer.
Het gras is altijd groener bij de buren werd mij altijd verteld.
Gelukkig is dat bij invoering van de Euro anders geworden en kan ik goedkoop kopen in het buitenland en betaal ook nog geen extra btw of invoerrechten erover.
pi_133773646
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

KLB / Ik wil dood
KLB / Interventie
WGR / Een begroting opstellen
KLB / Dronken
KLB / Failliet gaan en schuldhulpverlening deel 2
KLB / Reputatieschade

Zo maar een greep uit jouw PH. En jij denkt iets zinnigs op te kunnen merken over armoede? Man.. kom over een paar jaar maar terug.. wanneer jij bij de voedselbank loopt door de enorme schulden die jij gemaakt hebt. Pffff.. en te lui om te werken en maar klagen..
Ik las het pas naar mijn reactie .
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:21:48 #82
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133773818
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Op zich geen slecht plan mits de winsten ook verdeeld worden over de maatschappij....
Winsten zijn voor de mensen die er de risico's voor hebben genomen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_133773872
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

En wie zijn dat?
pi_133773952
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:21 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk aan met wie zijn geld er risco gelopen is geworden vind ik ?
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:28:20 #85
379943 Paper_Tiger
pi_133773967
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:03 schreef Ouder1 het volgende:
Ik kan me ongelooflijk storen aan de kortzichtige reacties in dat deel van de maatschappij die het geluk heeft (ja; geluk want het heeft NIETS te maken met eigen inspanningen) nog een voldoende betalende baan te hebben.

Wat 'mag' een arme tegenwoordig niet meer?
- Uitgaan
- Roken
- Drinken
- Nieuwe kleding kopen
- Een laptop of platte tv bezitten
- Een auto bezitten
- Een huis bezitten
- Een huisdier houden
- Kinderen krijgen/hebben
- Op vakantie gaan
- Uitslapen
- Bij de AH (een deel van het) eten kopen
- Lid zijn van een club/vereniging
- De kinderen op een club of een sport hebben
- Vrijwilligers werk doen
- Een opleiding volgen
- Een relatie aan gaan
- Dingen samen doen/ondernemen met anderen
- Enz.

Hier zitten dus ook heel veel werkende armen tussen!

Niemand weet hoe het zit en hoe zaken geregeld worden in zo'n huishouden, maar iedereen denkt het beter te weten en staat al met een veroordeling klaar.

Bah. Ik kots van deze maatschappij. :r
Je hebt helemaal gelijk. Dat gaat niemand iets aan. Tot we natuurlijk op het punt komen dat je gedwongen wordt om dat allemaal te financieren via de staat en je in de gevangenis beland als je dat weigert. Dan mag je best iets vinden van wat iemand zich allemaal meent te mogen permitteren van wat eens jouw inkomen was.
pi_133774069
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Dat gaat niemand iets aan. Tot we natuurlijk op het punt komen dat je gedwongen wordt om dat allemaal te financieren via de staat en je in de gevangenis beland als je dat weigert. Dan mag je best iets vinden van wat iemand zich allemaal meent te mogen permitteren van wat eens jouw inkomen was.
Staan veel dingen bij die ik nou al niet heb of doe, hoefd voor mij ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2013 14:34:25 ]
pi_133774123
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:28 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan ga je er om te beginnen al vanuit dat het werkelozen zijn terwijl het leger werkende armen alleen maar groeiende is en niet zo langzaam ook.
Dan krijg je bijvoorbeeld de situatie dat iemand een auto heeft (een goedkope en zuinige) om op het werk te komen wat echt niet anders kan. Mensen zoals jij zouden dan die auto afnemen en zo die persoon nog een uitkering in drukken ook.
Of een kind uit een vereniging trappen terwijl dat kind daar voor gesponsord wordt door die vereniging of derden. Of de ouder van fitness aftrappen terwijl hij dat doet vanwege rugklachten en zo een groot beroep moet gaan doen op de zorgverzekering.
Dat hele gezeik over een plat tv beeldscherm is ook onzinnig.. hoeveel mensen hebben er nog zo'n toeter in huis staan? Ik nog wel (ben een krent) maar ik denk dat ik echt één van de weinigen ben.
En die vakantie? Waarom mag een arme niet op het huis van een familielid passen? In de winter scheelt dat nog stookkosten ook.

Ik bedoel maar. Je weet niet wat er achter zit dus mag je het ook niet zo maar veroordelen.
pi_133774188
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:33 schreef john2406 het volgende:

[..]

Staan veel dingen bij die ik nou al niet heb of doe, hoefd voor mij ook niet.
Punt is dat ook een arme zelf het inkomen kan en mag uitdelen zo het hem goeddunkt. Dat elk spoortje van 'luxe' dan door anderen gezien wordt als verspilling is onzin. En dan zijn er nog zat groepen die door omstandigheden (vooral te hoge woonlasten maar niet in een sociale huurwoning kunnen door wachtlijsten) gewoon te weinig overhouden om van te leven.
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:40:34 #89
379943 Paper_Tiger
pi_133774206
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan ga je er om te beginnen al vanuit dat het werkelozen zijn terwijl het leger werkende armen alleen maar groeiende is en niet zo langzaam ook.
Dan krijg je bijvoorbeeld de situatie dat iemand een auto heeft (een goedkope en zuinige) om op het werk te komen wat echt niet anders kan. Mensen zoals jij zouden dan die auto afnemen en zo die persoon nog een uitkering in drukken ook.
Of een kind uit een vereniging trappen terwijl dat kind daar voor gesponsord wordt door die vereniging of derden. Of de ouder van fitness aftrappen terwijl hij dat doet vanwege rugklachten en zo een groot beroep moet gaan doen op de zorgverzekering.
Dat hele gezeik over een plat tv beeldscherm is ook onzinnig.. hoeveel mensen hebben er nog zo'n toeter in huis staan? Ik nog wel (ben een krent) maar ik denk dat ik echt één van de weinigen ben.
En die vakantie? Waarom mag een arme niet op het huis van een familielid passen? In de winter scheelt dat nog stookkosten ook.

Ik bedoel maar. Je weet niet wat er achter zit dus mag je het ook niet zo maar veroordelen.
Zolang je niet op kosten van de staat leeft heeft niemand er iets mee te maken hoe jij je inkomen uitgeeft.

Als mensen je vrijwillig financieel bijstaan kan niemand daar iets van vinden.
pi_133774239
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Punt is dat ook een arme zelf het inkomen kan en mag uitdelen zo het hem goeddunkt. Dat elk spoortje van 'luxe' dan door anderen gezien wordt als verspilling is onzin. En dan zijn er nog zat groepen die door omstandigheden (vooral te hoge woonlasten maar niet in een sociale huurwoning kunnen door wachtlijsten) gewoon te weinig overhouden om van te leven.
Mij hoef je het niet uit te leggen hoor, ik kan er genoeg.
Wat betreft krent ik ben er ook eentje, partner zegt vaak genoeg je leeft als een kluizenaar, en pot aleen maar voor zoon.
Waarvoor ik dat doe ik zie de bui al hangen en volgens mij word het geen bui maar een flinke wervelstorm.
pi_133774298
Ook zo'n leuke: "Die kinderen lopen altijd in de duurste merkkleding.."

Ja, die van mij ook en dat kost me geen cent; Afdankertjes van een artsengezin met zonen die net wat ouder zijn dan de mijne.
pi_133774367
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:45 schreef Ouder1 het volgende:
Ook zo'n leuke: "Die kinderen lopen altijd in de duurste merkkleding.."

Ja, die van mij ook en dat kost me geen cent; Afdankertjes van een artsengezin met zonen die net wat ouder zijn dan de mijne.
Heb je geluk zeg ik maar dan, die van ons is 181 en is helemaal zo oud nog niet.
pi_133774559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Heb je geluk zeg ik maar dan, die van ons is 181 en is helemaal zo oud nog niet.
Ja, daar heb je gelijk in. Die van mij zijn verbazend klein in vergelijking met hun lange ouders. Maar kinderen zijn natuurlijk niet gelijk lange pubers. Voor kinderen in de basisschool leeftijd gaat het verhaal van mooie afdankertjes vaak op bij arme ouders die hun kinderen bovengemiddeld goed kleden.
pi_133774971
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:58 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

KLB / Ik wil dood
KLB / Interventie
WGR / Een begroting opstellen
KLB / Dronken
KLB / Failliet gaan en schuldhulpverlening deel 2
KLB / Reputatieschade

Zo maar een greep uit jouw PH. En jij denkt iets zinnigs op te kunnen merken over armoede? Man.. kom over een paar jaar maar terug.. wanneer jij bij de voedselbank loopt door de enorme schulden die jij gemaakt hebt. Pffff.. en te lui om te werken en maar klagen..
Je kan mij belachelijk maken via mijn posthistorie. Maar dat is een persoonlijke aanval. Het voegt niets toe aan de discussie.

Het commentaar dat ik maar moet werken is ongegrond. Ik werk wanneer ik mijn baan en studie bij elkaar optel ongeveer 70 per week. Wanneer er een calamiteit is op mijn werk, werk ik totdat het probleem opgelost is. Dat kan soms 16 uur achter elkaar zijn zonder pauze; echt totdat het af is. Ik heb eens de twee weken een dag die écht vrij is.

Je verhaal over werkende armen klinkt zeer geinig. Het is echter een totale vertekening. Iemand die 8 uur per week werkt zou inderdaad weinig te makken kunnen hebben. Ik ken niemand die 60 uur of meer per week werkt en "arm" is. Arm zijn is een mindset. Een inzet probleem.

Ik vind het nog steeds twijfelachtig dat jij beweert dat iemand die te lui is om te werken het recht heeft op een auto, huisdier, vakanties, etc. Wees blij dat je in Nederland recht hebt op levensonderhoud. Dat is één van de rechten van de mens. Een auto is dat niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kan iemand met een baan arm zijn in Nederland :')

We hebben een buitengewoon riant minimumloon. Daarbovenop krijgt iemand die weinig geld heeft ook nog honderden euro's in subsidies.

Ik heb even naar een documentaire van heul zielige mensen gekeken. Maar die mensen hebben zich helemaal zelf in de penarie gewerkt. Door bijvoorbeeld twee huizen ter waarde van ¤2.000.000 te hebben.

Maar gelukkig werkt die vrouw een paar uur per week in een kledingwinkel om het op te lossen.

Noem een groep van 10.000+ mensen die in Nederland onder de internationale armoedegrens leven (te veel uitgeven telt dus niet) en ik geef je gelijk dat er arme Nederlanders zijn.

Nu zijn deze "arme" mensen echter gewoon verwend met een chronisch uitgaven probleem.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133775019
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:22 schreef Roadtrip het volgende:
internationale armoedegrens
Geef daar de link eens van.
pi_133775026
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:22 schreef Roadtrip het volgende:
Het commentaar dat ik maar moet werken is ongegrond. Ik werk wanneer ik mijn baan en studie bij elkaar optel ongeveer 70 per week. Wanneer er een calamiteit is op mijn werk, werk ik totdat het probleem opgelost is. Dat kan soms 16 uur achter elkaar zijn zonder pauze; echt totdat het af is. Ik heb eens de twee weken een dag die écht vrij is.
Huilie huilie
pi_133775108
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Geef daar de link eens van.
http://en.wikipedia.org/wiki/Poverty_threshold

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Huilie huilie
Ik vind het te debiel voor woorden dat mensen die wél van de bank af komen voor luie huppelkutten als jij moeten betalen.

De hoeveel geld van mijn inkomen naar sociale zekerheid gaat is belachelijk. Wat mij betreft mag dat volledig afgeschaft worden. De paar mensen die écht niet kunnen mogen dan lekker bij familie en vrienden aankloppen. Als ze die hebben en niet totaal falen als mens.
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:44:14 #98
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133775367
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:29 schreef Roadtrip het volgende:

De hoeveel geld van mijn inkomen naar sociale zekerheid gaat is belachelijk. Wat mij betreft mag dat volledig afgeschaft worden. De paar mensen die écht niet kunnen mogen dan lekker bij familie en vrienden aankloppen. Als ze die hebben en niet totaal falen als mens.
Internetheld gespot.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_133775607
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Internetheld gespot.
Meer uren of overwerk uren zijn vaak zwaarder belast, dus ik kan me er wat bij voorstellen !
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:09:41 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_133775866
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:57 schreef john2406 het volgende:

[..]

Meer uren of overwerk uren zijn vaak zwaarder belast, dus ik kan me er wat bij voorstellen !
:'(
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')