abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133549509
Beste Fok!ers,

Ik heb redelijk veel budget problemen op het moment. Zo veel budget problemen dat ik in diepe schulden terecht kom wanneer ik er niet acuut een verandering in breng. Nou ja technisch zit ik al duizenden euro’s in de schulden, maar dat worden dan schulden die ik niet kan aflossen.

Ik zal toegeven dat ik er ook over in de KLB heb gepost. Ik zat toen in de ontkenningsfase. Ik dacht dat het allemaal wel goed zou komen. Maar dat gaat het niet als ik zo door blijf gaan. Het wordt tijd dat ik de verantwoordelijkheid neem over mijn eigen daden.

Ik ben alleen nog niet bereid ingrijpende veranderingen in mijn levensstandaard aan te brengen. Ik denk zelf dat het verstandig is te beginnen met het maken van een begroting, zodat ik in ieder geval inzicht heb in wat ik uitgeef. Vervolgens kan ik altijd nog kijken naar de absolute knelpunten.

Is er een website waar je gemakkelijk een online begroting kan maken? Privacy boeit me om eerlijk te zijn niet zo veel.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133549623
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:05 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben alleen nog niet bereid ingrijpende veranderingen in mijn levensstandaard aan te brengen.
Succes met je nog te maken schulden.
pi_133549644
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Succes met je nog te maken schulden.
Dit is niet de KLB. De eerste stap is toch om een begroting op te stellen? Dan kan ik later kijken wat de echte knelpunten zijn...
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133549654
Gewoon in Excel uitgaven en inkomsten naast elkaar zetten.
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:13:26 #5
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_133549683
Je kunt toch gewoon al je uitgaven in excel zetten en al je inkomsten?
Bij de meeste banken kan je al je transactie exporteren naar excel.
Dan kan je daar er eventueel categorieėn aankoppelen.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_133549687
De eerste stap is direct nu ingrijpen in je levensstandaard en deze terug brengen naar 'overlevings' modus. Al de luxe zaken laten voor wat het is.

Tenzij je natuurlijk geen oplossing zoekt.

En het maken van een lijstje met je inkomsten & uitgaven gaan je dan wel helpen. Maar als je je levensstandaard toch niet wilt aanpassen, heeft dat lijstje ook geen enkele nut.
pi_133549688
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Gewoon in Excel uitgaven en inkomsten naast elkaar zetten.
Maar hoe doe je het dan met overloop van maanden enzo? Er zijn natuurlijk deadlines waarop dingen betaald moeten worden, en momenten waarop je inkomen binnenkomt.
pi_133549771
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:13 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Maar hoe doe je het dan met overloop van maanden enzo? Er zijn natuurlijk deadlines waarop dingen betaald moeten worden, en momenten waarop je inkomen binnenkomt.
Je kunt toch gewoon de gemiddelden pakken?
pi_133549820
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Je kunt toch gewoon de gemiddelden pakken?
Ik leef paycheck to paycheck. Ik moet serieus rekening houden met de storting van mijn salaris met het betalen van rekeningen...
pi_133549862
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 23 november 2013 18:05
Is er een website waar je gemakkelijk een online begroting kan maken? Privacy boeit me om eerlijk te zijn niet zo veel.
Ik zou het gewoon hier doen. Zitten ook mensen die je kunnen helpen :Y
pi_133549933
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:18 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik zou het gewoon hier doen. Zitten ook mensen die je kunnen helpen :Y
Haha rekeningafschriften gaan me dan te ver, maar ik kan op zich hier gewoon posten wat ik uitgeef en binnenkrijg...

Wacht ik ga ff een lijstje opstellen. Maar beloven jullie dan niet te gaan flamen over mijn uitgavenpatroon?
pi_133549948
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:21 schreef Roadtrip het volgende:

Maar beloven jullie dan niet te gaan flamen over mijn uitgavenpatroon?
Nee :)
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:27:07 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_133550102
Maak een overzicht van drie maanden van je vaste uitgaven en noteer alles wat moet. Trek dat af van je inkomen.

Dan weet je wat je uit kan geven aan onnodige zut
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_133550594
maak in excel een lijstje van 2013 met de inkomsten en uitgaven (die je kan downloaden van je bank via internetbankieren).

Categoriseer de uitgaven, ik heb bijvoorbeeld de categorien Huur, Telefoon, Supermarkt, Kleding, Gadgets, Hobby, Verzorging, Vakanties, Diversen en Contante opnames.

ga al je uitgaven bijlangs en plaats ze in een categorie. Dit is de eerste keer een pokkewerk, maar als je dat in 2014 maandelijks bijhoudt kost het je 5 minuten per maand.

Wanneer je de categorien vult met de bedragen van 2013, kan je daarna kijken wat je aan kan passen om het in 2014 beter te doen. Bijvoorbeeld minder geld aan kleding, lager telefoonabonnement, opzeggen andere abonnementen etc.

Kortom, fatsoenlijke administreren wat je doet is een cruciale eerste zet.
pi_133550609
Ok volgens mij heb ik nu een begroting met alleen essentiėle dingen. Er is veel tijd in gaan zit dus alsjeblieft niet gaan flamen. Ik zit hier om mijn probleem op te lossen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gewoon zulke enorme tekorten dat ik niet weet wat ik moet doen. Bonussen zijn bonussen en wil ik niet gebruiken om een vast tekort op te vullen.

Ik kan ook geen van die dingen wegbezuinigen. Heel misschien de nieuwe skikleding. Maar dan alsnog zit ik met een budget probleem.

En als ik me door november heen geworsteld heb, zal december een nog groter probleem vormen.

Damn ik haat deze financiėle stress.

[ Bericht 2% gewijzigd door Roadtrip op 23-11-2013 18:51:52 ]
pi_133550810
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:44 schreef Roadtrip het volgende:
Ok volgens mij heb ik nu een begroting met alleen essentiėle dingen. Er is veel tijd in gaan zit dus alsjeblieft niet gaan flamen. Ik zit hier om mijn probleem op te lossen...

Vanaf 22 november:
Inkomsten
- Salaris: ¤1100*
- Stufi: ¤800
- Zorgtoeslag: ¤89
Totaal: ¤1989

Uitgaven
Vaste lasten:
- Huur: ¤210
- Telefoon: ¤50**
- Zorgverzekering: ¤95
- Inboedelverzekering: ¤17
- Reisverzekering: ¤4,95***
- Aansprakelijkheidsverzekering: ¤3
Variabele uitgaven:
- Lening afgelost: ¤400
- Eten****: ¤400
- GoPro en accesoires: ¤410
- Nieuwe kleding^: ¤400
- Nieuwe skikleding^^: ¤400
- Skipas: ¤300
- Uitgaan: ¤200^^^
- Nieuwe batterijen: ¤50
- Nieuwe SD kaartjes: ¤50
- Random uitgaven
Totaal: ¤2990

Sterretjes:
* Mijn salaris is zeer variabel. Het kan sterk verschillen vanwege bonussen en overwerk. Hier ga ik uit van wat in mijn vast contract staat als basis loon.
** Dit is wat mijn abonnement normaal gesproken kost. Ik ga er alleen vaak overheen.
*** Dit kan potentieel ook misgaan. Hoeveel dagen mag je maximaal op vakantie met een reisverzekering van de Ditzo?
**** Daar kan waarschijnlijk op bespaard worden. Ik drink veel Red Bull en naar een ander merk overstappen zou al ¤100 schelen.
^ Hier zou ik ook iets op kunnen besparen. Toch kom ik waarschijnlijk niet onder de ¤300. En daar moet ik zwaar voor bezuinigen.
^^ Dit zou weg bespaart kunnen worden als er een manier is mijn oude skikleding weer waterdicht te maken.
^^^ Ik zal zuinig aan doen

Vanaf 22 december:
Inkomsten
- Salaris: ¤1100*
- Stufi: ¤800
- Zorgtoeslag: ¤89
Uitgaven
Vaste lasten:
- Huur: ¤210
- Telefoon: ¤50**
- Zorgverzekering: ¤95
- Reisverzekering: ¤4,95***
Variabele uitgaven:
- Eten****: ¤400
- Uitgaan: ¤500
- Uit eten ¤300
- Wat voor dingen ik nog meer “nodig” heb. Ik ben zowiezo van plan een vakantie naar de zon uit te zoeken voor januari of februari. En ik moet nog met iemand mee naar Noorwegen. En ik heb nog een iPad nodig voor mijn studie.

Sterretjes:
* Mijn salaris is zeer variabel. Het kan sterk verschillen vanwege bonussen en overwerk. Hier ga ik uit van wat in mijn vast contract staat als basis loon.
** Dit is wat mijn abonnement normaal gesproken kost. Ik ga er alleen vaak overheen.
*** Dit kan potentieel ook misgaan. Hoeveel dagen mag je maximaal op vakantie met een reisverzekering van de Ditzo?
**** Daar kan waarschijnlijk op bespaard worden. Ik drink veel Red Bull en naar een ander merk overstappen zou al ¤100 schelen.
^ Hier zou ik ook iets op kunnen besparen. Toch kom ik waarschijnlijk niet onder de ¤300. En daar moet ik zwaar voor bezuinigen.
^^ Dit zou weg bespaart kunnen worden als er een manier is mijn oude skikleding weer waterdicht te maken.
Een WTFje.... Met bijna 2000 euro niet uit kunnen komen, dan heb je toch echt een serieus probleem.

Zoals je zelf al aangeeft, 50 euro voor je telefoon, maar daar overheen gaan? Waarom?
Waarom een reisverzekering? Waarschijnlijk doorlopend?
Eten voor 400 euro? Moet zeker voor 150 euro kunnen
Uitgaan? Dat is een hoop geld wat je er aan uitgeeft.....
Uit eten? Gewoon niet doen.....
Nieuwe Batterijen? Waarom? Wat voor? 50 euro is een hoop geld voor batterijen.
pi_133550844
Wow, wij als gezin met 3 kinderen hebben evenveel te besteden zo ongeveer :o
Maar onze hypotheek is al 1200 :{ En wij redden het tot nu toe prima.

Je geeft echt geld uit aan de meest absurde dingen. :o
pi_133550859
https://service.nibud.nl/pba/#/panel1

Dit is wat je zoekt!

Open vooral de 'rekenhulpen' - staat alles al voorgeprogrammeerd op gemiddelden dus kun je zelf zien of je in jouw situatie veel afwijkt van de rest ...
  zaterdag 23 november 2013 @ 18:52:39 #19
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_133550867
Mwah, zo te zien kun je wel makkelijk uit je schulden komen als je ophoudt met luxe goederen. Ga maar eens een maandje op water en brood zitten en telefoneer minder. Uitgaan zou je op maandbasis al 200 euro schelen.

Als je straks een goede nachtrust wilt kun je maar beter nu wat minder aan gaan doen
pi_133550908
- Nieuwe kleding^: ¤400
- Nieuwe skikleding^^: ¤400
- Skipas: ¤300
- Uitgaan: ¤500
- Uit eten ¤300

- Lening afgelost: ¤400

Met deze bedragen snap ik wel dat je in de problemen komt :?
pi_133550913
quote:

Ik ben alleen nog niet bereid ingrijpende veranderingen in mijn levensstandaard aan te brengen.
Ik zou hier eens mee beginnen.
pi_133550924
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Een WTFje.... Met bijna 2000 euro niet uit kunnen komen, dan heb je toch echt een serieus probleem.

Zoals je zelf al aangeeft, 50 euro voor je telefoon, maar daar overheen gaan? Waarom?
Uit eten? Gewoon niet doen.....
als je dat lijstje ziet is het natuurlijk ook niet helemaal respresentatief. Ik neem aan dat hij niet maandelijks een skipas koopt, GoPro zooi, Skikleding etc.
pi_133551040
Nee maar dan nog hij koopt wel iedere maand random crap en deze maand kon hij deze dingen ook al niet missen.

Uit eten helemaal schrappen.
Kleding is 100 per maand ook prima te doen.
Uitgaan kan ook echt voor 100 in de maand
Eten en drinken moet lukken in je eentje voor 150 per maand :)

En vakanties boeken zonder geld is echt absurd/
pi_133551125
quote:

I know. Ik heb een tijd lang in de ontkenningsfase geleefd. Maar dit kan ik niet langer volhouden. Dan kom ik ernstig in de problemen.

quote:

Ik heb de laatste tijd veel moeten bellen.

quote:

Voor september ging ik maandelijks naar het buitenland. Een reisverzekering is dan wel chill. Alsnog is het nu goedkoper. Ik ga nu triest genoeg maar elke 3 maanden op vakantie. Ik wil vaker gaan, maar dat is lastig met mijn studie.

Maar als je vaak op vakantie gaat is een doorlopende verzekering goedkoper.

quote:

Ik hou van lekker eten. Frambozen in de winter enzo. Ik heb ook een Red Bull verslaving.

quote:

Het is het ook volledig waard! Je leeft maar één keer...

quote:

[..]
Ik heb fancy batterijen nodig voor mijn speedlights.

quote:
11s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:51 schreef Pvoesss het volgende:
Wow, wij als gezin met 3 kinderen hebben evenveel te besteden zo ongeveer :o
Maar onze hypotheek is al 1200 :{ En wij redden het tot nu toe prima.

Je geeft echt geld uit aan de meest absurde dingen. :o
I know. Het is echt gewoon schokkend. Ik moet er echt verandering in brengen, maar weet niet hoe...

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:52 schreef Graankorrel het volgende:
https://service.nibud.nl/pba/#/panel1

Dit is wat je zoekt!

Open vooral de 'rekenhulpen' - staat alles al voorgeprogrammeerd op gemiddelden dus kun je zelf zien of je in jouw situatie veel afwijkt van de rest ...
Die link is wel een beetje grafisch...

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:52 schreef Lollertrolle het volgende:
Mwah, zo te zien kun je wel makkelijk uit je schulden komen als je ophoudt met luxe goederen. Ga maar eens een maandje op water en brood zitten en telefoneer minder. Uitgaan zou je op maandbasis al 200 euro schelen.

Als je straks een goede nachtrust wilt kun je maar beter nu wat minder aan gaan doen
Dat inderdaad wel. Ik begin me er nu al super zorgen over te maken.

We moeten ook niet vergeten dat die stufi een lening is... Ik heb zodra ik klaar ben met studeren zowiezo een schuld van 30k.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:54 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

als je dat lijstje ziet is het natuurlijk ook niet helemaal respresentatief. Ik neem aan dat hij niet maandelijks een skipas koopt, GoPro zooi, Skikleding etc.
Nou ja er zijn wel maandelijks luxe producten. Een computer, tv, nieuwe meubels, vakanties veel vakanties en nog meer shit...

quote:
2s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:59 schreef Pvoesss het volgende:
Nee maar dan nog hij koopt wel iedere maand random crap en deze maand kon hij deze dingen ook al niet missen.

Uit eten helemaal schrappen.
Kleding is 100 per maand ook prima te doen.
Uitgaan kan ook echt voor 100 in de maand
Eten en drinken moet lukken in je eentje voor 150 per maand :)

En vakanties boeken zonder geld is echt absurd/
Uit eten is soms gewoon leuk. Het is ook nodig tijdens mijn wintersport. En daar is het eten absurd duur.

Ik ga ongeveer 3x per week uit. Dus ik vind eigenlijk al dat ik zuinig bezig ben.

Inderdaad moet eten gewoon goedkoper kunnen...

Maar die vakanties heb ik nodig. Ik ben jong. Nu kan dat.
pi_133551222
TS, nu je je lijstjes zo ziet, dringt het dan nog steeds niet tot je door dat je ontzettend veel kunt bezuinigen door gewoon 'normaal' te doen? :D

Skivakanties, tripjes naar de zon, reisjes naar Noorwegen, hangt er je leven vanaf?
En denk eens wat verder dan oude spullen vervangen door gloednieuwe zaken. Als je per se op skivakantie wil (ik zou er niet eens aan dénken als ik duizenden euro's schuld had :X ) speur dan eens marktplaats af naar een leuke tweedehands aanbieding.

Echt, WTF? :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133551237
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:02 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

[..]
Hm verkeerde link denk ik dan, kijk eens hier http://www.nibud.nl/omgaa(...)jk-budgetadvies.html
En dan doorklikken op 'start het persoonlijk budgetadvies'

Als je dit een keer goed invult heb je in ieder geval een vrij volledig inzicht in al je inkomsten en uitgaven.
pi_133551287
quote:

[..]

I know. Ik heb een tijd lang in de ontkenningsfase geleefd. Maar dit kan ik niet langer volhouden. Dan kom ik ernstig in de problemen.
Mooi dat je dat inziet ^O^

quote:
< blablabla uitvluchten>
Nope, je snapt het écht nog niet. -O-
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_133551381
Maak het eerst eens overzichtelijk: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RN3VBQIBCZQK.xls

pi_133551417
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:05 schreef Cat22 het volgende:
TS, nu je je lijstjes zo ziet, dringt het dan nog steeds niet tot je door dat je ontzettend veel kunt bezuinigen door gewoon 'normaal' te doen?

Het is maar net wat je beeld van normaal is. Toen ik nog werkte gaf ik nog véél meer geld uit. Ik ging elke maand voor ¤800 een weekendje weg bijvoorbeeld. Nu ik ben gaan studeren heb ik echter hogere kosten met een lager inkomen.

Ik heb het gevoel dat ik al super goed bezig ben met bezuinigen. :') Ik heb bijvoorbeeld al een trip naar Noorwegen overgeslagen. Maar inderdaad maak ik me zorgen over de toekomst. Ik ben in ieder geval blij dat ik een vast contract heb op het werk dat dat niet nog een extra vorm van financiėle zorgen kan vormen.

quote:
11s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:05 schreef Cat22 het volgende:
Skivakanties, tripjes naar de zon, reisjes naar Noorwegen, hangt er je leven vanaf?
En denk eens wat verder dan oude spullen vervangen door gloednieuwe zaken. Als je per se op skivakantie wil (ik zou er niet eens aan dénken als ik duizenden euro's schuld had ) speur dan eens marktplaats af naar een leuke tweedehands aanbieding.
Eigenlijk wel een soort van. Ik wil later niet in een midlife crisis terecht komen omdat ik gedaan heb wat verstandig is in plaats van wat ik leuk vond.

Maar ik ga ook echt niet in tweede hands skikleding rondlopen... -O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:06 schreef Graankorrel het volgende:

[..]

Hm verkeerde link denk ik dan, kijk eens hier http://www.nibud.nl/omgaa(...)jk-budgetadvies.html
En dan doorklikken op 'start het persoonlijk budgetadvies'

Als je dit een keer goed invult heb je in ieder geval een vrij volledig inzicht in al je inkomsten en uitgaven.
Het was op zich de goede link. Het was alleen pijnlijk te zijn hoe veel geld er bij mij verdwijnt. Mijn pinpas is een zwart gat...
pi_133551476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:11 schreef Vapaus het volgende:
Maak het eerst eens overzichtelijk: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RN3VBQIBCZQK.xls

[ afbeelding ]
Dat is inderdaad verstandig. Dank je voor de template!

Ik moet eerst even mijn kamer opruimen en kijken of er iemand mee wil stappen, maar dan zal ik het invullen...
pi_133551481
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:13 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het is maar net wat je beeld van normaal is. Toen ik nog werkte gaf ik nog véél meer geld uit. Ik ging elke maand voor ¤800 een weekendje weg bijvoorbeeld. Nu ik ben gaan studeren heb ik echter hogere kosten met een lager inkomen.

Ik heb het gevoel dat ik al super goed bezig ben met bezuinigen. :') Ik heb bijvoorbeeld al een trip naar Noorwegen overgeslagen. Maar inderdaad maak ik me zorgen over de toekomst. Ik ben in ieder geval blij dat ik een vast contract heb op het werk dat dat niet nog een extra vorm van financiėle zorgen kan vormen.

[..]

Eigenlijk wel een soort van. Ik wil later niet in een midlife crisis terecht komen omdat ik gedaan heb wat verstandig is in plaats van wat ik leuk vond.

[..]

Het was op zich de goede link. Het was alleen pijnlijk te zijn hoe veel geld er bij mij verdwijnt. Mijn pinpas is een zwart gat...
Je probleem is dat je salaris je levensstijl niet volgt. En zolang jij je salaris niet omhoog kunt krikken zal je levensstijl omlaag moeten. Aangezien je levensstijl vrij exorbitant is zou je met een paar ingrepen veel geld kunnen besparen.

Maar als jij écht niet gezien wil worden in een tweedehands skipak dan gaat een inkomsten- en uitgavenlijstje je nu nog niet helpen. :')

En dat is geen flame.
pi_133551508
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:16 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dat is inderdaad verstandig. Dank je voor de template!

Ik moet eerst even mijn kamer opruimen en kijken of er iemand mee wil stappen , maar dan zal ik het invullen...
Sorry, ik moest lachen. :@. Hoeveel verwacht je vanavond uit te geven?
pi_133551562
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:16 schreef Cat22 het volgende:
Je probleem is dat je salaris je levensstijl niet volgt. En zolang jij je salaris niet omhoog kunt krikken zal je levensstijl omlaag moeten. Aangezien je levensstijl vrij exorbitant is zou je met een paar ingrepen veel geld kunnen besparen.

Daar leg je eigenlijk de vinger op de zere plek. Mijn levensstijl is gewoon totaal niet in balans met het salaris wat ik ontvang.

Aan de andere is een levensstijl ook lastig aan te passen. Het is geen eenmalige situatie. Het is dat elke financiėle beslissing die ik maak gewoon totaal onverstandig is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:17 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Sorry, ik moest lachen. :@. Hoeveel verwacht je vanavond uit te geven?
Ik ben van plan niet zoveel uit te geven. Ik ben immers aan het bezuinigen. Aan de andere kant is op zaterdagavond alleen zijn ook een beetje zielig...
pi_133551572
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:13 schreef Roadtrip het volgende:

Ik denk dat je eerder in een midlife crisis terecht komt door de enorme schulden die je aan het opbouwen bent. Nu kun je daar nog wat aan veranderen.
pi_133551620
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:20 schreef Vapaus het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerder in een midlife crisis terecht komt door de enorme schulden die je aan het opbouwen bent. Nu kun je daar nog wat aan veranderen.
Het zijn ook geen enorme schulden. Als alles goed gaat heb ik 5 jaar lang ¤600 geleend. Dat is 36K. Dat is toch geen enorme schuld als je een goede baan hebt?

Nou moet ik die goede baan dan natuurlijk wel krijgen...
pi_133551633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:20 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Daar leg je eigenlijk de vinger op de zere plek. Mijn levensstijl is gewoon totaal niet in balans met het salaris wat ik ontvang.

Aan de andere is een levensstijl ook lastig aan te passen. Het is geen eenmalige situatie. Het is dat elke financiėle beslissing die ik maak gewoon totaal onverstandig is.

[..]

Ik ben van plan niet zoveel uit te geven. Ik ben immers aan het bezuinigen. Aan de andere kant is op zaterdagavond alleen zijn ook een beetje zielig...
Wat is ' niet zoveel' bij jou? Is het een idee een bedrag te pinnen, pinpas thuislaten en dat cash mee te nemen? Op =op. Moet je opletten hoeveel bewuster je met geld omgaat.

Ik ben vanavond ook alleen en voel me absoluut niet zielig. Het is een kwestie van perspectief.
Ga eens bij jezelf te rade hoeveel het je waard is om over een jaar/paar jaar in de schuldsanering te zitten omdat je nu haast ongelimiteerd bewust geld uitgeeft. Je wil het echt niet meemaken dat ieder dubbeltje gecontroleerd wordt en je een minimaal leefgeld krijgt. :N
pi_133551670
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:44 schreef Roadtrip het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb gewoon zulke enorme tekorten dat ik niet weet wat ik moet doen. Bonussen zijn bonussen en wil ik niet gebruiken om een vast tekort op te vullen.

Ik kan ook geen van die dingen wegbezuinigen. Heel misschien de nieuwe skikleding. Maar dan alsnog zit ik met een budget probleem.

En als ik me door november heen geworsteld heb, zal december een nog groter probleem vormen.

Damn ik haat deze financiėle stress.
Het gaat al fout wanneer jij denkt dat je studiefinanciering ''inkomsten'' zijn. Het is gewoon een ordinaire lening die pas aan het eind van je studie wordt omgezet in een gift. Ondanks dat je een uitwonende beurs hebt lijk je ook nog maximaal bij te lenen, is het niet?

En je echte probleem is: Je lijdt aan grootheidswaanzin en wil niet onderdoen voor je vrienden.

Oplossing: Doe normaal! Eten kun je ook halen bij de Lidl (tegenwoordig komen daar ook mensen die er vroeger nog niet dood gevonden wilden worden - dus jij kan dat ook). Daarnaast kun je voordelig nieuwe kleding kopen bij de Primark.

En ooh jah, verkoop die GoPro man, ik zie geen enkele reden waarom jij dat ding zou moeten bezitten. Zolang jij dit soort dit niet gaat inzien zal het ook niet goed komen. Suc6
pi_133551695
TS je verdient gewoon te weinig met jouw uitgave patroon is niets mis.
pi_133551696
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:22 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het zijn ook geen enorme schulden. Als alles goed gaat heb ik 5 jaar lang ¤600 geleend. Dat is 36K. Dat is toch geen enorme schuld als je een goede baan hebt?

Nou moet ik die goede baan dan natuurlijk wel krijgen...
Ik vind het een enorme schuld.
Nu weet ik zelf ook wel dat dit onder studenten als 'normaal' wordt beschouwd, maar reken maar eens uit hoeveel je maandelijks terug moet betalen na je studie met 36k schuld.
pi_133551790
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:23 schreef Cat22 het volgende:
Wat is ' niet zoveel' bij jou? Is het een idee een bedrag te pinnen, pinpas thuislaten en dat cash mee te nemen? Op =op. Moet je opletten hoeveel bewuster je met geld omgaat.

Het zou iets van ¤50 worden. Gewoon een goedkope studententent enzo. Dat valt toch wel mee?

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:23 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben vanavond ook alleen en voel me absoluut niet zielig. Het is een kwestie van perspectief.
Ga eens bij jezelf te rade hoeveel het je waard is om over een jaar/paar jaar in de schuldsanering te zitten omdat je nu haast ongelimiteerd bewust geld uitgeeft. Je wil het echt niet meemaken dat ieder dubbeltje gecontroleerd wordt en je een minimaal leefgeld krijgt.
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik moet zowiezo vanavond uit want mijn huisgenoten hebben een lesbische vrouwen club bijeenkomst waar ik aan mee moet doen... :')

Maar inderdaad ik wil geen schuldsanering. Daarom probeer ik nu in te grijpen...

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:24 schreef RicDan het volgende:
Het gaat al fout wanneer jij denkt dat je studiefinanciering ''inkomsten'' zijn. Het is gewoon een ordinaire lening die pas aan het eind van je studie wordt omgezet in een gift. Ondanks dat je een uitwonende beurs hebt lijk je ook nog maximaal bij te lenen, is het niet?

Ik leen inderdaad maximaal bij. Dat is ongeveer ¤600 per maand aan lening. Maar zonder kom ik al helemaal niet meer rond. ;(

quote:
En je echte probleem is: Je lijdt aan grootheidswaanzin en wil niet onderdoen voor je vrienden.

Oplossing: Doe normaal! Eten kun je ook halen bij de Lidl (tegenwoordig komen daar ook mensen die er vroeger nog niet dood gevonden wilden worden - dus jij kan dat ook). Daarnaast kun je voordelig nieuwe kleding kopen bij de Primark.
Dat is het niet. Echter loop ik liever de voordeur uit naar de Appie dan dat ik naar de Lidl fiets. Primark kleding ga ik ook niet in rondlopen. Ik moet wel een beetje representatief blijven...

quote:

[..]

En ooh jah, verkoop die GoPro man, ik zie geen enkele reden waarom jij dat ding zou moeten bezitten. Zolang jij dit soort dit niet gaat inzien zal het ook niet goed komen. Suc6
Ik heb hem nog niet gekocht. Ik moet hem nog kopen... Maar dank je!

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:25 schreef Vapaus het volgende:
Ik vind het een enorme schuld.
Nu weet ik zelf ook wel dat dit onder studenten als 'normaal' wordt beschouwd, maar reken maar eens uit hoeveel je maandelijks terug moet betalen na je studie met 36k schuld.
Ik zou het geen probleem vinden ¤300 per maand terug te betalen wanneer ik een goede studententijd heb gehad. Plezier heb gehad.

Het wordt alleen lastiger wanneer ik niet 4k netto ga verdienen. Dan heb ik zodra ik afgestudeerd ben precies hetzelfde probleem. Alleen met hogere vaste lasten.
pi_133551869
quote:

[..]

Primark? GoPro verkopen? waarom zou hij?

het hoeft allemaal niet zo extreem. Hij verdient voldoende, hij moet gewoon matigen. Normaal leven en kleding kopen die niet extreem duur is. Je hoeft dan niet in de vodden van de Primark te lopen of alles wat geen basisbehoefte is te verkopen.
Nieuwe accessoires kopen voor de GoPro is dan niet zo handig. Evenals vaak op vakantie gaan. Kosten van eten en drinken kan ook gehalveerd worden om nog prima te kunnen eten
pi_133552031
TS is een troll..
Kom op zeg. :')
pi_133552126
KLB / Failliet gaan en schuldhulpverlening deel 2

Ik bedoel maar. Blijf in KLB, ksssttt!
pi_133552198
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:33 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

het hoeft allemaal niet zo extreem. Hij verdient voldoende, hij moet gewoon matigen. Normaal leven en kleding kopen die niet extreem duur is. Je hoeft dan niet in de vodden van de Primark te lopen of alles wat geen basisbehoefte is te verkopen.
Nieuwe accessoires kopen voor de GoPro is dan niet zo handig. Evenals vaak op vakantie gaan. Kosten van eten en drinken kan ook gehalveerd worden om nog prima te kunnen eten
Op zich die GoPro moet ik nog kopen. Maar inderdaad het is meer een kwestie van bezuinigen dan leven als iemand in de bijstand. Aan de andere kant is bezuinigen mijn sterkste punt niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:38 schreef DJKoster het volgende:
TS is een troll..
Kom op zeg. :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:41 schreef DJKoster het volgende:

Ik heb in de OP al gezegd dat ik in de KLB had gepost. Blijf daar zelf...
pi_133552206
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:41 schreef DJKoster het volgende:

Duidelijk. TS zoekt helemaal geen oplossingen. Maar medelijde en zal toch gewoon door blijven gaan met knaken uitgeven die hij niet heeft.
pi_133552262
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef Roadtrip het volgende:

Op zich die GoPro moet ik nog kopen. Maar inderdaad het is meer een kwestie van bezuinigen dan leven als iemand in de bijstand. Aan de andere kant is bezuinigen mijn sterkste punt niet.

ah, dan maak je inderdaad consequent de verkeerde beslissing als het om geld gaat :Y
pi_133552266
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Duidelijk. TS zoekt helemaal geen oplossingen. Maar medelijde en zal toch gewoon door blijven gaan met knaken uitgeven die hij niet heeft.
Natuurlijk niet. Dan had ik niet zo veel tijd in een begroting gestopt.

Ik heb in de OP ook al gezegd dat ik dat topic had gemaakt in een soort ontkenningsfase.
pi_133552310
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:46 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

ah, dan maak je inderdaad consequent de verkeerde beslissing als het om geld gaat :Y
True story. Was dat ook maar het enige waar ik de leukste in plaats van de verstandigste beslissing maakte. Wanneer ik in de toekomst kijk bedoel ik 3 weken...

Maar daar ga ik verandering in brengen...
pi_133552418
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:46 schreef Roadtrip het volgende:
Natuurlijk niet. Dan had ik niet zo veel tijd in een begroting gestopt.
Het opsommen van getalletjes 'begroting' noemen en dan net doen alsof je daar meer dan 5 minuten voor nodig had... :')

quote:
Ik heb in de OP ook al gezegd dat ik dat topic had gemaakt in een soort ontkenningsfase.
En deze begin je direct weer met 'ik ga toch mijn uitgave patroon niet veranderen'.

Man; in heel die 'begroting' van je, is zo voor 1810euro aan besparingen te vinden op je luxe leventje deze maand. Als je dat al niet eens 'snapt' nu, dan moet je eerst hard tegen de muur lopen voordat je het kennelijk wel snapt.
pi_133552522
Ik lach alvast als DUO straks ook nog eens je lening droog legt als ze er achter komen dat je ver boven de inkomensgrens zit.
pi_133552608
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:33 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Hij hoeft helemaal niets van mij. Het is slechts een advies. Wat betreft de kleding bied ik hem een goedkoper alternatief aan. Ben zelf nog nooit in de Primark geweest, maar ik heb vrienden die wel geregeld gaan en toch keurig voor de dag komen. Dus niets om je voor te schamen, alleen het merk label ontbreekt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik heb in de OP al gezegd dat ik in de KLB had gepost. Blijf daar zelf...
Ik zeg niet dat je geen GoPro zou mogen aanschaffen, moet je lekker zelf weten joh. Alleen ik vraag mij af of het op dit moment verstandig is. Volgens mij ben je het niet nodig en kun je het ook niet uit eigen middelen financieren. Dan rest maar een oplossing en dat is sparen tot het wel kan.

En op bepaalde punten ben je best goed bezig, zo zijn je vaste lasten laag.
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:59:52 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133552625
quote:
Ik heb redelijk veel budget problemen op het moment. Zo veel budget problemen dat ik in diepe schulden terecht kom wanneer ik er niet acuut een verandering in breng. Nou ja technisch zit ik al duizenden euro’s in de schulden, maar dat worden dan schulden die ik niet kan aflossen.
Ik geloof dat je het woord "budget" niet eens begrijpt.

Als je door je uitgavenpatroon in de schulden komt dan is dat een kwestie van budgetoverschrijding... geen budget wat je hebt.

Budget
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133552713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:59 schreef RicDan het volgende:
Ik zeg niet dat je geen GoPro zou mogen aanschaffen, moet je lekker zelf weten joh. Alleen ik vraag mij af of het op dit moment verstandig is. Volgens mij ben je het niet nodig en kun je het ook niet uit eigen middelen financieren. Dan rest maar een oplossing en dat is sparen tot het wel kan.

Het probleem met dat soort "sparen totdat je het kan betalen" adviezen is dat het niet uitkomt. Aan een GoPro vlak na mijn skivakantie heb ik niets. Het vastleggen van een wintersport van "toen je nog jong was" kent geen waarde.
pi_133552782
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:02 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het probleem met dat soort "sparen totdat je het kan betalen" adviezen is dat het niet uitkomt. Aan een GoPro vlak na mijn skivakantie heb ik niets. Het vastleggen van een wintersport van "toen je nog jong was" kent geen waarde.
Dat kan ook prima met een camera of zelfs mobiel tegenwoordig.
Wees blij dat je uberhaupt op ski vakantie gaat :|W
pi_133552866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:04 schreef Vapaus het volgende:

[..]

Dat kan ook prima met een camera of zelfs mobiel tegenwoordig.
Wees blij dat je uberhaupt op ski vakantie gaat :|W
Daar heb je ook wel gelijk in. Fotografie is echter mijn grootste hobby. En het is een dure hobby.

Toch vind ik het leuk een album te hebben van al mijn vakanties. Ook dingen als feestjes de foute strip foto's, wanneer je door het ijs zakt, enzovoort. Ik kwam laatst weer de foto's van toen ik 14 was en begon met tegen. Best emotioneel. Je kijk op het leven is gewoon heel anders. Andere prioriteiten, andere problemen, andere vrienden, een heel andere fase.
pi_133552969
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:02 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Als dit echt is wat je wil, misschien kun je dan ergens een GoPro voor een weekje huren?
pi_133552986
Niemand die 400 euro per maand aan kleding veel vindt? Als je al tijden voor zoveel geld kleding koopt dan heb je toch zat in je kast hangen om het komende half jaar niks te hoeven kopen??
pi_133553029
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:10 schreef RicDan het volgende:

[..]

Als dit echt is wat je wil, misschien kun je dan ergens een GoPro voor een weekje huren?
Haha heb ik inderdaad ook naar gekeken. Maar ze kosten 100 euro om te huren.

De losse camera kost 280. (Ik ga voor de goedkope variant daar had ik een half jaar geleden gewoon nog geen eens aan gedacht. Ook niet gezien. Je gaat immers voor de duurste want die is het beste). Er komen dan nog accessoires bij die ook niet gratis zijn om te huren.

Aan de andere kant zou ik dan natuurlijk wel primark kleding kunnen kopen om die gopro te kunnen betalen...
pi_133553035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:11 schreef Coelho het volgende:
Niemand die 400 euro per maand aan kleding veel vindt? Als je al tijden voor zoveel geld kleding koopt dan heb je toch zat in je kast hangen om het komende half jaar niks te hoeven kopen??
Mwah is incidenteel. Elke 3 maanden ofzo.
pi_133553172
Toch vind ik het eigenlijk wel redelijk gaan. Ik ben van een boven modaal inkomen en 300 euro vasten lasten naar mijn huidige situatie gegaan. Dat is financieel totaal anders.

Ik mis het reizen nog steeds. Eerst zat ik elke maand in een vliegtuig. Nu is het voor mij een incidentele luxe bijvoorbeeld. :'(

Ik merk ook dat geld wel gelukkig maakt. Reizen maakt gelukkig. Feesten maakt gelukkig. En geen stress of zorgen maken gelukkig.
pi_133553219
Trouwens ook bedrijf uitjes. Ik wordt omdat ik part time werk nooit meer gevraagd om te reizen. Wanneer ze me wel vragen kan ik toch niet.

Maar het is zuur ok te zien dat al mijn collega's nog steeds naar India, Hong Kong, LA, etc. En ik hier thuis zit...
pi_133553481
Installeer YNAB en ga de 4 regels van hen maar es volgen (www.youneedabudget.com)
pi_133553801
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:26 schreef nikao het volgende:
Installeer YNAB en ga de 4 regels van hen maar es volgen (www.youneedabudget.com)
voor 60 dollar :')
pi_133554036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:34 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Het is een briljant business model. Mensen met een gat in hun hand als doelgroep...
pi_133554162
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik lach alvast als DUO straks ook nog eens je lening droog legt als ze er achter komen dat je ver boven de inkomensgrens zit.
Dat is de eerste muur, daarna zullen er vast nog velen volgen...
(En dat ie dan vast ook nog z'n OV kaart-schuld even mag ophoesten...)

Hoe groot is trouwens je huidige schuld reeds (dus die naast je studie schuld) waar je 400e/maand naar toe brengt?
pi_133554170
Het is ook gewoon pijnlijk mijn nieuwe levensstandaard met die van mijn collega's te vergelijken... :'(
pi_133554207
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:41 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat is de eerste muur, daarna zullen er vast nog velen volgen...
(En dat ie dan vast ook nog z'n OV kaart-schuld even mag ophoesten...)

Hoe groot is trouwens je huidige schuld reeds (dus die naast je studie schuld) waar je 400e/maand naar toe brengt?
Ik denk inmiddels iets van 3000...
pi_133554226
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:41 schreef Roadtrip het volgende:
Het is ook gewoon pijnlijk mijn nieuwe levensstandaard met die van mijn collega's te vergelijken... :'(
Ik zou hem met Bill Gates vergelijken! Dan moet je pas janken...
pi_133554241
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:20 schreef Roadtrip het volgende:
Trouwens ook bedrijf uitjes. Ik wordt omdat ik part time werk nooit meer gevraagd om te reizen. Wanneer ze me wel vragen kan ik toch niet.

Maar het is zuur ok te zien dat al mijn collega's nog steeds naar India, Hong Kong, LA, etc. En ik hier thuis zit...
Hoezo is dat nou weer zuur? Dat maak jij jezelf alleen maar wijs.

quote:

[..]

Mooi is dat hé.. mensen die het al moeilijk hebben nog even extra uitknijpen :')
pi_133554286
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:42 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik zou hem met Bill Gates vergelijken! Dan moet je pas janken...
Haha ja. Aan de andere kant ik weet niet wat voor baan je nu hebt, maar stel je voor je salaris wordt gehalveerd. Dat is pijnlijk.

Die 3000 was trouwens mijn studie schuld. Nergens heb ik meer een schuld. Behalve incassos die ik niet betaal.
pi_133554386
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:43 schreef Roadtrip het volgende:
maar stel je voor je salaris wordt gehalveerd. Dat is pijnlijk.
Maar jij hebt zo'n bord voor je kop, dat je net doet alsof je nog steeds evenveel salaris krijgt als eerst.
pi_133554404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:43 schreef RicDan het volgende:

[..]

Hoezo is dat nou weer zuur? Dat maak jij jezelf alleen maar wijs.

[..]

Mooi is dat hé.. mensen die het al moeilijk hebben nog even extra uitknijpen :')
Nou ja het is zuur omdat ik besloten heb te studeren ipv een extravagant leven te leiden...

En idd het is vrij triest uitknijpen
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:48:19 #73
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_133554510
quote:

[..]

[..]

Ik heb de laatste tijd veel moeten bellen.

[..]

Voor september ging ik maandelijks naar het buitenland. Een reisverzekering is dan wel chill. Alsnog is het nu goedkoper. Ik ga nu triest genoeg maar elke 3 maanden op vakantie. Ik wil vaker gaan, maar dat is lastig met mijn studie.

Maar als je vaak op vakantie gaat is een doorlopende verzekering goedkoper.

[..]

Ik hou van lekker eten. Frambozen in de winter enzo. Ik heb ook een Red Bull verslaving.

[..]

Het is het ook volledig waard! Je leeft maar één keer...

[..]

Ik heb fancy batterijen nodig voor mijn speedlights.

[..]

I know. Het is echt gewoon schokkend. Ik moet er echt verandering in brengen, maar weet niet hoe...

[..]

[..]

Dat inderdaad wel. Ik begin me er nu al super zorgen over te maken.

We moeten ook niet vergeten dat die stufi een lening is... Ik heb zodra ik klaar ben met studeren zowiezo een schuld van 30k.

[..]

Nou ja er zijn wel maandelijks luxe producten. Een computer, tv, nieuwe meubels, vakanties veel vakanties en nog meer shit...

[..]

Uit eten is soms gewoon leuk. Het is ook nodig tijdens mijn wintersport. En daar is het eten absurd duur.

Ik ga ongeveer 3x per week uit. Dus ik vind eigenlijk al dat ik zuinig bezig ben.

Inderdaad moet eten gewoon goedkoper kunnen...

do not feed the troll people
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_133554717
quote:

[..]

45 day trial gaat al helpen... en als je ff beetje creatief bent (;)) heb je een trial forever...
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:58:10 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133554992
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.
Volgens mij ging het in een ander topic om ¤ 1.600 netto.... dan kun je ¤ 88 zorgtoeslag echt vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555032
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:48 schreef stinkie het volgende:

[..]

do not feed the troll people
Ik ben geen troll. Ik heb zelfs eens mijn bankrekening ge dmt. ..
pi_133555042
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:53 schreef nikao het volgende:

[..]

45 day trial gaat al helpen... en als je ff beetje creatief bent (;)) heb je een trial forever...
Haha dat idd wel.
pi_133555091
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.
Volgens mij ging het in een ander topic om ¤ 1.600 netto.... dan kun je ¤ 88 zorgtoeslag echt vergeten.
Volgens mij gaat het alleen om basis loon. Eerst verdiende ik meer en toen kreeg ik idd geen zorgverzekering. Maar ik heb het gewoon aan kunnen vragen met een lager contract...
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:01:39 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555135
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:18 schreef Roadtrip het volgende:
Toch vind ik het eigenlijk wel redelijk gaan. Ik ben van een boven modaal inkomen en 300 euro vasten lasten naar mijn huidige situatie gegaan. Dat is financieel totaal anders.

Ik mis het reizen nog steeds. Eerst zat ik elke maand in een vliegtuig. Nu is het voor mij een incidentele luxe bijvoorbeeld. :'(

Ik merk ook dat geld wel gelukkig maakt. Reizen maakt gelukkig. Feesten maakt gelukkig. En geen stress of zorgen maken gelukkig.
Hoeveel denk jij dat een modaal inkomen is eigenlijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555152
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:00 schreef Roadtrip het volgende:
Volgens mij gaat het alleen om basis loon. Eerst verdiende ik meer en toen kreeg ik idd geen zorgverzekering. Maar ik heb het gewoon aan kunnen vragen met een lager contract...
Nop, gewoon het totaal wat je hebt verdient in een jaar. Als later blijkt dat het teveel is, mag je alles terug betalen aan gekregen zorgtoeslag voor heel dat jaar.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:03:20 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555200
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:00 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet alleen om het basisloon, de belastingdienst kijkt aan het eind van de rit gewoon wat je bruto inkomen in 2013 was, en wat het bedrag aan zorgtoeslag was wat je bij dat bruto inkomen had mogen ontvangen, en dat is wat je definitieve toeslag voor 2013 wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:04:45 #82
19297 stinkie
pi_133555252
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ben geen troll. Ik heb zelfs eens mijn bankrekening ge dmt. ..
je hebt er alleen niks voor over.
pi_133555337
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

1600 netto, dan zit je rond de 82 euro zorgtoeslag
pi_133555378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:02 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Nop, gewoon het totaal wat je hebt verdient in een jaar. Als later blijkt dat het teveel is, mag je alles terug betalen aan gekregen zorgtoeslag voor heel dat jaar.
Zorgtoeslag terugbetalen is niets als je vergelijkt met stufi + ov terugbetalen omdat je boven de innkomensgrens zit.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:09:31 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:06 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

1600 netto, dan zit je rond de 82 euro zorgtoeslag
Neuh.....
Dat is zo'n ¤ 2.080 bruto per maand, dus ¤ 27.000 bruto per jaar, dus ¤ 30 per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555432
Ach ja die zorgtoeslag boeit niet zo veel. Het gaat toch niet om een enorm bedrag. Anders is het gewoon een soort rente vrije lening. ;)

Wel vind ik het trouwens klachtwaardig dat je er procentueel op achteruit gaat door meer te werken...

Ik zit trouwens te twijfelen of ik die GoPro nu moet bestellen, of moet wachten totdat hij mogelijk in prijs in zakt. Sinds woensdag is hij ¤40 goedkoper geworden. Maar misschien wordt hij weer duurder...
pi_133555460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neuh.....
Dat is zo'n ¤ 2.080 bruto per maand, dus ¤ 27.000 bruto per jaar, dus ¤ 30 per maand.
Volgens mij verdien ik geen ¤2.000 bruto. Waar kan je dat zien?
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:12:22 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:09 schreef Roadtrip het volgende:

Wel vind ik het trouwens klachtwaardig dat je er procentueel op achteruit gaat door meer te werken...

Ja, schandalig, als je ¤ 500 netto meer verdient dan iemand die ¤ 1.100 netto heeft dan krijg je ¤ 50 minder zorgtoeslag.... het is wat zeg.

Weet je wat jij moet doen? Stoppen met studeren en gaan werken en een dikke hypotheek nemen, lekker hypotheekrenteaftrek ontvangen, dat levert pas op *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:12 schreef Leandra het volgende:
vangen, dat levert pas op
En ¤250 minder stufi...
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:13:14 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:10 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Volgens mij verdien ik geen ¤2.000 bruto. Waar kan je dat zien?
Op je loonstrookje staat wat je bruto verdient, en als je netto ¤ 1.600 loon ontvangt dan is dat bruto bijna ¤ 2.100.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:13:48 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:12 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

En ¤250 minder stufi...
Geeft niets, die moet je nu ook terugbetalen omdat je hem onterecht ontvangt, die HRA mag je gewoon houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555657
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geeft niets, die moet je nu ook terugbetalen omdat je hem onterecht ontvangt, die HRA mag je gewoon houden.
Dus door 50% meer te werken gaat je inkomen 10% omhoog.

Als ik 8 uur overwerk krijg ik drie kwartier aan inkomen. Gaat lekker.
pi_133555754
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zorgtoeslag terugbetalen is niets als je vergelijkt met stufi + ov terugbetalen omdat je boven de innkomensgrens zit.
Dat laatste zei ik al reedsch he :-)
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:18:49 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dus door 50% meer te werken gaat je inkomen 10% omhoog.

Als ik 8 uur overwerk krijg ik drie kwartier aan inkomen. Gaat lekker.
Nee hoor, je krijgt hem nu ook al ten onrechte, je kunt je stufi gewoon buiten beschouwing laten.

Ik weet ook niet waar je die 10% extra voor 50% extra vandaan haalt, maar rekenen lijkt sowieso je sterkste kant niet te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133556023
Types als TS zien we vanzelf terug in Een Dubbeltje op zijn Kant e.d.
pi_133556206
Simpel, geef niet meer uit dan je hebt. Daarnaast zag ik in een ander topic van jou dat je aan de universiteit studeert dus een budget opmaken is denk ik niet zo lastig.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:28:06 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133556234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:23 schreef _Arthur het volgende:
Types als TS zien we vanzelf terug in Een Dubbeltje op zijn Kant e.d.
Waarbij het volgens TS allemaal de schuld van de Rabobank DUO en de belastingdienst is, omdat ze hem zo makkelijk geld gegeven hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133556241
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, je krijgt hem nu ook al ten onrechte, je kunt je stufi gewoon buiten beschouwing laten.

Ik weet ook niet waar je die 10% extra voor 50% extra vandaan haalt, maar rekenen lijkt sowieso je sterkste kant niet te zijn.
Ik ben geen tokkie die niet weet wat hij uitgeeft. Ik weet precies wat ik uitgeef. Ik zit ook echt bijna nooit met een rekening die ik niet kan betalen.

Ik zit alleen wel met een chronische overspendering. En veel tweede aanmalingen omdat ik dat als een soort rente vrije lening zie.

Het specifieke rekenvoorbeeld ben ik vergeten. :') Maar de clue is dat als je over het bijverdien limiet komt je ¤250 minder krijgt van de staat. In de tussentijd moet je wel extra werken om over dat bijverdien limiet te komen.
pi_133556309
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij het volgens TS allemaal de schuld van de Rabobank DUO en de belastingdienst is, omdat ze hem zo makkelijk geld gegeven hebben.
Dit topic is geen reden voor een flamewar. Zowiezo betaal ik meer belasting dan dat ik het krijg. Die ¤800 is een lening he ;) . Als jij ooit gestudeerd hebt kreeg je waarschijnlijk meer...
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:32:41 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133556429
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ben geen tokkie die niet weet wat hij uitgeeft. Ik weet precies wat ik uitgeef. Ik zit ook echt bijna nooit met een rekening die ik niet kan betalen.

Ik zit alleen wel met een chronische overspendering. En veel tweede aanmalingen omdat ik dat als een soort rente vrije lening zie.

Het specifieke rekenvoorbeeld ben ik vergeten. :') Maar de clue is dat als je over het bijverdien limiet komt je ¤250 minder krijgt van de staat. In de tussentijd moet je wel extra werken om over dat bijverdien limiet te komen.
Dan moet je zorgen dat je onder de grens blijft. Het is vrij simpel.

En of je nou wel of geen tokkie bent die niet weet wat hij uitgeeft maakt niet uit, je kunt kennelijk net zo slecht met het bedrag omgaan dat je werkelijk tot je beschikking hebt.
Overigens is dat eigenlijk nog klachtwaardiger, dat je bewust geld uitgeeft waarvan je weet dat je het niet hebt, je weet kennelijk wel beter dan de tokkie die niet beter weet, en toch gedraag je je net zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:33:48 #101
19297 stinkie
pi_133556476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:29 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dit topic is geen reden voor een flamewar. Zowiezo betaal ik meer belasting dan dat ik het krijg. Die ¤800 is een lening he ;) . Als jij ooit gestudeerd hebt kreeg je waarschijnlijk meer...
waarschijnlijk weet hij wel hoe je sowieso schrijft.....
pi_133556500
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:17 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat laatste zei ik al reedsch he :-)
Klopt, ik probeer het er nog eens in te gooien. Daar niet van onder de indruk zijn verhoogt de trollmeter.
Het terugbetaalbedrag bij over de bijverdiengrens komen gaat btw niet op de studieschuldstapel, maar moet meteen voldaan worden.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:34:54 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133556518
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:29 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ben van voor de Stufi, sterker nog; ik heb bij de kinderbijslag voor de introductie van de Stufi in 1986 nog bij een telefonische helpdesk gezeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:35:50 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133556558
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:33 schreef stinkie het volgende:

[..]

Zij }:| o|O
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133556589
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:32 schreef Leandra het volgende:
Dan moet je zorgen dat je onder de grens blijft. Het is vrij simpel.

Dus worden we door het DUO gemotiveerd zo min mogelijk te werken. Lekker systeem weer. Zal ook heel goed zijn voor de belastinginkomsten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:32 schreef Leandra het volgende:
En of je nou wel of geen tokkie bent die niet weet wat hij uitgeeft maakt niet uit, je kunt kennelijk net zo slecht met het bedrag omgaan dat je werkelijk tot je beschikking hebt.
Overigens is dat eigenlijk nog klachtwaardiger, dat je bewust geld uitgeeft waarvan je weet dat je het niet hebt, je weet kennelijk wel beter dan de tokkie die niet beter weet, en toch gedraag je je net zo.
Er zijn zat rijke mensen die alsnog boven hun stand leven. Ik ben één van die mensen. Alleen ik ben niet rijk maar alsnog pauper. :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:33 schreef stinkie het volgende:

[..]

Dat hoort met een zulu lip z

Maar dit topic hoeft geen flamewar te worden. :{w
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:38:30 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133556646
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:36 schreef Roadtrip het volgende:
Dat hoort met een zulu lip z
sowieso
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133556661
700 euro aan vreten uitgeven in je eentje in de maand. Chapeau.
pi_133556756
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

sowieso
Stijlistisch spellen...

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:39 schreef Scorpie het volgende:
700 euro aan vreten uitgeven in je eentje in de maand. Chapeau.
Het is niet alleen eten. Ook Red Bull light. Die shit is extreem duur. Echt ¤1 per blikje. Keer 8 per dag.

En een gedeelte is rekening houden met het eten op de piste deze wintersport.

Maar opnieuw, dit is niet een topic om te flamen.
pi_133556786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:41 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Stijlistisch spellen...

[..]

Het is niet alleen eten. Ook Red Bull light. Die shit is extreem duur. Echt ¤1 per blikje. Keer 8 per dag.

Flamen? Nee, aangeven waar je kan besparen.
pi_133556971
Dat doet me eraan denken, misschien kunnen jullie me hiermee helpen. Ik moet nog steeds die GoPro kopen. Het ding fluctueert alleen extreem heftig in prijs. ¤80 in 5 dagen. Heen en weer.

Hij staat nu voor ¤284 op de Franse amazon. Kan ik hem gewoon bestellen en annuleren wanneer de prijs nog verder zakt? Het is een soort pseudo-fraude, maar boeiend wettelijk mag het...
pi_133557226
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:48 schreef Roadtrip het volgende:
Dat doet me eraan denken, misschien kunnen jullie me hiermee helpen. Ik moet nog steeds die GoPro kopen. Het ding fluctueert alleen extreem heftig in prijs. ¤80 in 5 dagen. Heen en weer.
Troll is obvious.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:55:07 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133557230
quote:

[..]

Stijlistisch spellen...

Wat? Stilistisch?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133557246
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat? Stilistisch?
Een slechte vertaling van stylistic
pi_133557261
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:55 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Troll is obvious.
Geef antwoord op mijn vraag of zeur niet.

Maar als ik het besteld heb krijgen jullie wel een pic van de factuur.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:56:58 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133557306
Red Bull light?? :')

Red Bull draait om cafeļne en suiker en die suiker vervangen ze dan voor aspartaam of andere meuk? :') _O-
Ga toch gewoon water drinken, en neem een koffie en een blikje cola per dag voor je cafeļne.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133557346
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:56 schreef Roadtrip het volgende:
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

Wat boeit mij die factuur nou knul. Misschien moet je eens niet meer boven je stand leven.

Topic kan beter naar ONZ.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:59:09 #117
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133557392
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:55 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Een slechte vertaling van stylistic
In ieder geval minder slecht dan jouw "stijlistisch"
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:00:06 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133557426
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:56 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Geef antwoord op mijn vraag of zeur niet.

En wat zegt dat? Je gaat het toch terugsturen of annuleren zodra een ander goedkoper blijkt te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133557450
Waarom gaan mensen serieus in op deze troll?
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_133557456
Kut, mijn popcorn is op
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:12:16 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133557817
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Alan_Bastard het volgende:
Ik verveel me....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133557963
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Alan_Bastard het volgende:
Nou, eigenlijk om te hopen dat het gedeelte 'ik geef teveel geld uit' wel waar is eigenlijk ;)
pi_133558448
Gewoon alles storneren TS.
Alles.

Moet je dan eens zien hoeveel geld je elke maand overhoudt. :7
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_133558462
Kneus. :') :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_133558496
En grappig ben je al lang niet meer
pi_133558582
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Kneus. :') :')
Je moeder.
pi_133558632
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je moeder.
Zijn moeder staat bij jou op de begroting? ~O>
pi_133558640
Ik had het over TS en al zijn ik heb het zo slecht topics
pi_133558661
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Zijn moeder staat bij jou op de begroting? ~O>
Niet alleen zijn moeder.
Die van jou ook :7
pi_133558670
en die van TS
pi_133558675
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Niet alleen zijn moeder.
Die van jou ook :7
Met of zonder kist?
  zaterdag 23 november 2013 @ 22:40:04 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133558770
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Met een onderliggend "kijk mij het eens goed hebben" idee.... reisje hier, reisje daar, boodschapjes zus, boodschapjes zo, en aan het eind van de maand blijkt er 50% meer te zijn uitgegeven dan er binnenkwam.... en van dat gedeelte wat binnenkwam blijkt ook nog eens 35% ten onrechte binnen te komen.

Met andere woorden; TS zou max 65% van wat hij nu als "inkomen" heeft mogen uitgeven, terwijl hij nu al 150% uitgeeft.....
Als hij zijn uitgaven zou halveren dan zou hij nog teveel uitgeven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133558919
Mijn achterliggende gedachte leg je zo prima uit _O_
pi_133559267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik ook :)
pi_133559538
Ik ben eigenlijk best wel jaloers op TS' uitgavenpatroon. Echter weet ik vrijwel zeker dat hij alles uit zijn duim zuigt. TS claimt meerdere malen dat hij enorm druk heeft met uitgaan, studeren, werken en van het leven genieten. En dan zie ik dat Roadtrip nog meer tijd besteed aan fok dan ik. Geloofwaardigheid van dit topic wordt dan meteen 0,0.

[ Bericht 0% gewijzigd door wiskundenoob op 23-11-2013 23:42:22 ]
pi_133559827
Dat denk ik ook
pi_133559920
pi_133559986
Jongens dit is een WGR topic.

Ik ben trouwens inmiddels ook te dronken om serieus te reageren. Mijn huisgenootjes en drankspel.

Maar laten we het serieus houden. Ik doe serieus. Bij het KLB topic kunnen jullie baggeren.

En ik ben echt fgeen torll
pi_133560046
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 22:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met een onderliggend "kijk mij het eens goed hebben" idee.... reisje hier, reisje daar, boodschapjes zus, boodschapjes zo, en aan het eind van de maand blijkt er 50% meer te zijn uitgegeven dan er binnenkwam.... en van dat gedeelte wat binnenkwam blijkt ook nog eens 35% ten onrechte binnen te komen.

Met andere woorden; TS zou max 65% van wat hij nu als "inkomen" heeft mogen uitgeven, terwijl hij nu al 150% uitgeeft.....
Als hij zijn uitgaven zou halveren dan zou hij nog teveel uitgeven.
WTF je zinnen slaan neegens op. Weel te vang.

Maar dat is niiet hnet idee van dit topiv. Ik heb hulp nodig. Ik will n uet dakloos en shit worhndemk.

Oh ik kan ne echt niet conce treren. Morgen post ik verder. maar flamen graag in de klb.
pi_133560315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:21 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Maar dat is niiet hnet idee van dit topiv. Ik heb hulp nodig. Ik will n uet dakloos en shit worhndemk.

Oh ik kan ne echt niet conce treren. Morgen post ik verder. maar flamen graag in de klb.
Zei hij broodnuchter vanaf zijn zolderkamer.
pi_133560366
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Wel bvanaf mijn kamer inderdaad. Maar dan een midden verdi0puign kamer.

Ik ben ook expres niet uitgegaanh. HEb echt gewoon geen behoften saan die lesbo shit.

MAar ik moet echt wegblijven van Fok!. Anders vern=kloot ik mijhn eigen topics. Dit topic is echt serioeus bedoeld. Voor lklachten ==> K:BL
pi_133560386
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:19 schreef Roadtrip het volgende:
Ik denk het ook niet :o

Jij bent serieus zielig en hebt een probleem ;(

RIP aan de nabestaanden :W
pi_133560403
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:30 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Wel bvanaf mijn kamer inderdaad. Maar dan een midden verdi0puign kamer.

Ik ben ook expres niet uitgegaanh. HEb echt gewoon geen behoften saan die lesbo shit.

MAar ik moet echt wegblijven van Fok!. Anders vern=kloot ik mijhn eigen topics. Dit topic is echt serioeus bedoeld. Voor lklachten ==> K:BL
:O
pi_133560423
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:31 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet :o

Jij bent serieus zielig en hebt een probleem ;(

RIP aan de nabestaanden :W
lalalaa finger in mijn oor

kk hoor nisk!

):O
pi_133560751
Ts, je kunt bezuinigen, maar je wilt het niet. Dat is jouw probleem.Kom dan niet zeuren dat je een begroting moet maken en amper rond komt..
pi_133560845
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:19 schreef Roadtrip het volgende:
Jongens dit is een WGR topic.

Ik ben trouwens inmiddels ook te dronken om serieus te reageren. Mijn huisgenootjes en drankspel.

Maar laten we het serieus houden. Ik doe serieus. Bij het KLB topic kunnen jullie baggeren.

jawel :')
pi_133560895
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:21 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

we hoeven niet naar KLB met jou hier
pi_133560997
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Echt he _O-
pi_133561957
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 23:32 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

lalalaa finger in mijn oor

kk hoor nisk!

):O
Ik zou gouden earplugs kopen. ^O^
pi_133562335
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 00:18 schreef Cat22 het volgende:

Ik zou gouden earbuttplugs kopen. ^O^
En verder: serieus reageren op Roadtrip :D :'( :D
pi_133562446
No amount of money ever bought a second of time.
  zondag 24 november 2013 @ 01:09:28 #152
19297 stinkie
pi_133563319
quote:

[..]

Stijlistisch spellen...

[..]

aangezien elke besparing als fla,e gezien word.....

Ik vind dit een leuk topic :Y
  zondag 24 november 2013 @ 03:10:02 #153
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133565667
zo'n opvallende troll en toch zoveel reacties
ik weet niet of ik je nou een schouderklopje of een stomp in je gezicht moet geven
pi_133566686
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 03:10 schreef hugecooll het volgende:
zo'n opvallende troll en toch zoveel reacties
ik weet niet of ik je nou een schouderklopje of een stomp in je gezicht moet geven
Ik ga voor dat laatste
  zondag 24 november 2013 @ 07:33:41 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133566692
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 07:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Ik ga voor dat laatste
En dan blijkt z'n zorgverzekering een van die dingen te zijn die hij niet betaald heeft...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133566924
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 07:33 schreef Leandra het volgende:
En dan blijkt z'n zorgverzekering een van die dingen te zijn die hij niet betaald heeft...
Och, hij zal niet de eerste zijn die een huiliehuilie topic opent dat ie opeens 160e/maand er voor mag dokken.
pi_133567202
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 07:33 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, dan even flink doorslaan dus.
pi_133567209
Zitten zulke figuren nu echt met een stijfje achter de pc zo van hihihahahahoho ik heb hunallemaal mooi tuk
pi_133567225
Vast weer zo'n kansloos kloontje van dat computer probleempje geval
pi_133567347
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 09:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vast weer zo'n kansloos kloontje van dat computer probleempje geval
Zou mij niets verbazen :s)
pi_133575167
Ik ben geen troll!

Maar ik zit nu op de Franse amazon te bestellen er er staat ioets van complement d'adresse. En het is verplicht...
pi_133575223
In code d'access op het postadres 8)7
  zondag 24 november 2013 @ 15:26:11 #163
179075 hugecooll
pi_133575290
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:22 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben geen troll!

Maar ik zit nu op de Franse amazon te bestellen er er staat ioets van complement d'adresse. En het is verplicht...
Ja jongen, lazer nou maar weer op met je ongein
pi_133575492
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik ben erachter gekomen. Facultatief betekend in het Frans dat het niet verplicht is...

Er is alleen een nieuw probleem. Je kan op de franse amazon niet met paypal betalen. :(
pi_133575504
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Dat. Zoek vrienden. Of een hobby. Of leg het bij met je ouders. Dat vragen om aandacht met stompzinnige topics is een beetje sneu...
pi_133575587
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:32 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat. Zoek vrienden. Of een hobby. Of leg het bij met je ouders. Dat vragen om aandacht met stompzinnige topics is een beetje sneu...
Dit is geen troll topic. :(

Een screenshot van de checkout als bewijs:

Opnieuw flamen mag in de KLB. Laten we hier on-topic blijven. Wat me eraan herinnert, hoe kan je goedkoper boodschappen doen? Ik heb net voor ¤15 één dag eten gehaald.
pi_133576006
Op deze manier kom ik dus in de schulden. Wanneer je rijk bent heb je minder kosten. Eigenlijk is het gewoon super oneerlijk!

Doordat ik pauper ben heb ik de kosten van rente, aanmaningen, uitgestelde aankopen, constante reparaties van onbetrouwbare producten en nu ook nog de ¤50 het in Nederland te moeten kopen omdat ik geen creditcard heb.
pi_133576355
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:34 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dit is geen troll topic. :(

Een screenshot van de checkout als bewijs:
[ afbeelding ]

Opnieuw flamen mag in de KLB. Laten we hier on-topic blijven. Wat me eraan herinnert, hoe kan je goedkoper boodschappen doen? Ik heb net voor ¤15 één dag eten gehaald.
Dat is geen checkout, lamzak :')
pi_133576576
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 15:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat is geen checkout, lamzak :')
Lul. Ik heb het product toegevoegd aan mijn mandje, als tweede stap een account aangemaakt, als derde stap mijn adresgegevens ingevuld, en dit was de vierde stap. Waarom zou ik dit verzinnen. En hoe kom ik er anders achter dat paypal niet kan?

Ik zou kijken voordat je schreeuwt. Probeer het uit. Het staat immers op het internet. Dat snel een oordeel hebben hier op Fok! is bloed irritant.

Klagen mag in de KLB. Dit is een serieus topic. Ik wil het serieus houden.

Als je iets wilt zeggen, zeg dan bijvoorbeeld hoe ik kan besparen op mijn boodschappen.
pi_133577070
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:00 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Lul. Ik heb het product toegevoegd aan mijn mandje, als tweede stap een account aangemaakt, als derde stap mijn adresgegevens ingevuld, en dit was de vierde stap. Waarom zou ik dit verzinnen. En hoe kom ik er anders achter dat paypal niet kan?

Ik zou kijken voordat je schreeuwt. Probeer het uit. Het staat immers op het internet. Dat snel een oordeel hebben hier op Fok! is bloed irritant.

Als je iets wilt zeggen, zeg dan bijvoorbeeld hoe ik kan besparen op mijn boodschappen.
blijf dan weg als je dat vervelend vindt, iedereen blij ^O^ :W
  zondag 24 november 2013 @ 16:17:02 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133577079
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 15:44 schreef Roadtrip het volgende:
Op deze manier kom ik dus in de schulden. Wanneer je rijk bent heb je minder kosten. Eigenlijk is het gewoon super oneerlijk!

Doordat ik pauper ben heb ik de kosten van rente, aanmaningen, uitgestelde aankopen, constante reparaties van onbetrouwbare producten en nu ook nog de ¤50 het in Nederland te moeten kopen omdat ik geen creditcard heb.
Geen creditcard hebben :')
Wat ging er mis bij de aanvraag? Je krediethistorie?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 24 november 2013 @ 16:18:01 #172
179075 hugecooll
pi_133577107
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

hahahaha
pi_133577112
quote:

[..]

Als je iets wilt zeggen, zeg dan bijvoorbeeld hoe iuk kan besparen op mijn boodschappen.
Laat de factuur dan eens zien als je zo'n held bent.
  zondag 24 november 2013 @ 16:20:21 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133577169
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 16:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dat kan niet, want hij kan hem zonder creditcard niet bestellen.... nou moet hij eerst een 3V card gaan kopen, die opwaarderen (lukt niet, hij staat nog max rood tot z'n geld binnenkomt), en dan de bestelling afronden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133577190
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom zou je als student een creditcard willen? Ik ken weinig mensen van mijn leeftijd met een creditcard...

quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 16:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Gozer, als je gelezen hebt had je kunnen lezen dat ik niet kon betalen. Ze hebben er immers geen paypal.

Maar ik begrijp het voor iemand zo onderontwikkeld als jij is lezen een hele opgave. Ongefundeerd schreeuwen is dan natuurlijk veel makkelijk.

Daarbij zou ik iedereen graag aanraden te klagen in de KLB want het is echt de bedoeling niet dat dit topic vervuild wordt.
pi_133577242
Zowiezo is dat hele creditcard systeem voor studenten onhandig. Je kan wel een speciale cheap-ass creditcard aanvragen maar dan heb je maar ¤1000 bestedingsruimte. De echte visa kost weer ¤5 per maand.
pi_133577261
quote:
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

en

:')
  zondag 24 november 2013 @ 16:23:54 #178
179075 hugecooll
pi_133577270
ik snap eigenlijk niet waarom jij denkt dat mensen je serieus zouden nemen? Als het al echt waar is, wat ik betwijfel, dan ben je gewoon een randdebiel
pi_133577349
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:23 schreef Roadtrip het volgende:
Zowiezo is dat hele creditcard systeem voor studenten onhandig. Je kan wel een speciale cheap-ass creditcard aanvragen maar dan heb je maar ¤1000 bestedingsruimte. De echte visa kost weer ¤5 per maand.
Genoeg voor je Pro dinges toch?

Maar goed stop met red-bull drinken of neem de goedkope energy variant į 30 cent het blikje. Besparing 168 euro per maand. Whoettt. Ga thuis eten, besparing zo'n 250 euro. Ga met vrienden bij iemand thuis drinken. Besparing.150 euro per maand. Kleding, 1600 euro per jaar, doe eens de helft je kast is vast wel vol nu. Besparing 200 voor november.
Dham heb in 1 minuut voor je al 568 euro bespaart structureel en 200 voor november.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_133577506
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:23 schreef _Arthur het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')

en

Ik zal eerlijk zijn dat mijn boodschap kosten op het moment een beetje de spuigaten uitlopen. Ik begrijp gewoon niet hoe ik in mijn eentje voor ¤400 euro boodschappen kan doen.

Ik denk dat die Red Bull wel een groot onderdeel van die kosten vormt. Daarom ben ik nu over gegaan op euroshopper. Die trouwens ook prima te zuipen is.

Ik moet alleen kijken waar ik bijvoorbeeld mijn fruit kan kopen. Frambozen zijn in deze periode van het jaar bizar duur. Toch is het mijn favoriete fruit. Ook heeft de Albert Heijn de prijzen van vis omhoog gegooid.

quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2013 16:23 schreef hugecooll het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom jij denkt dat mensen je serieus zouden nemen? Als het al echt waar is, wat ik betwijfel, dan ben je gewoon een randdebiel
Om eerlijk te zijn interesseert het mij niet wat je ervan vind. Laten we het hier on-topic houden. Mij uitschelden mag je ook gewoon via de dm doen. Dan kan ik je blocken. Of natuurlijk in je dagboek.

Het is totaal irrelevant of jij me geloofd. Als je dat niet doet, ga lekker naar een ander topic. Ik ben hier om aan mijn probleem te werken.

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 16:27 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Genoeg voor je Pro dinges toch?

Maar goed stop met red-bull drinken of neem de goedkope energy variant į 30 cent het blikje. Besparing 168 euro per maand. Whoettt. Ga thuis eten, besparing zo'n 250 euro. Ga met vrienden bij iemand thuis drinken. Besparing.150 euro per maand. Kleding, 1600 euro per jaar, doe eens de helft je kast is vast wel vol nu. Besparing 200 voor november.
Dham heb in 1 minuut voor je al 568 euro bespaart structureel en 200 voor november.
Inderdaad. Die goedkope energy is een goed punt. Daar ben ik nu al mee bezig.

Thuis eten is niet altijd praktisch. Zowiezo moet ik op wintersport elke dag uit.

Bij vrienden thuis zuipen doen we niet zo vaak. Ik kan moeilijk iedereen niet meer uit laten gaan vanwege mijn budget probleem.

¤300 voor kleding kan misschien inderdaad nog lukken. Als ik naar de V&D ga in plaats van naar een échte kledingwinkel bijvoorbeeld...

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Het is ook zo makkelijk met je bezuinigde geld gewoon weer extra te gaan consumeren...
pi_133578070
Ts zijn vader mag iets komen storneren bij de moeder van ts.
pi_133578161
Maar krijg je hier nu een stijfje van ts? Of hoe werkt dat?
pi_133578343
Even voor je beeldvorming, dat sommige dingen best hoog mogen zijn als je het kan betalen!

Inkomsten
- Salaris: ¤2200
Totaal: ¤2200

Uitgaven
Vaste lasten:
- Hypotheek: ¤750 (incl aflossing)
- G/w/l : ¤180
- Servicekosten ¤ 125
- Telefoon: ¤ 16
- Zorgverzekering: ¤115
- Reis en Annuleringsverzekering: ¤ 7
- Rechtsbijstandverzekering ¤15
- Autoverzekering ¤ 50
- Vakbond ¤17
Overige uitgaven:
- Eten: ¤300
- Uitgaan: ¤200
- Uit eten: ¤ 50
- Kado's ¤20
- Kapper ¤20
- Sparen ¤100
- Leuke dingen doen ¤ 100
- Benzine ¤ 70
Totaal: ¤2155

* Krijg ieder jaar nog wel de Hypotheekrente aftrek terug.

Maar je moet echt wat aan je uitgave gaan doen. En ik denk dat dat begint om gewoon even wat minder op vakantie te gaan.Want dat hakt er wel echt het meeste bij in.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_133578579
Hou je dm bericht maar bij je hoor wakker.
  zondag 24 november 2013 @ 17:12:41 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133578646
Hoe heeft TS overigens al die jaren reizen zonder CC gered?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133578701
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:12 schreef Leandra het volgende:
Hoe heeft TS overigens al die jaren reizen zonder CC gered?
Met geleende creditcards, en door bijvoorbeeld geen auto's te huren. Maar opnieuw... niet relevant aan de discussie.

quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:12 schreef Leandra het volgende:
al die jaren
één jaar
  zondag 24 november 2013 @ 17:15:31 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133578741
Met de CC van papa dus, en een jaartje reizen, nou nou, poeh poeh, wat zul je dat enorm missen.
Hoe oud ben je eigenlijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133578812
Lol, alle kwalitatieve fokkers zijn uit dit topic vertrokken aldus ts. :')
pi_133578833
Rapporteer me nog een keer ts.
Doe tante Sjeen de groeten van me.
pi_133579055
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:15 schreef Leandra het volgende:
CC van papa dus
Oh wauw je wilt er een pappie discussie van maken.

Hoe laag kan je gaan? Nee het is niet mijn pappies credit card. Mijn pappie heeft me op mijn 12e op straat gezet omdat hij depressief en manisch was. Ik woon ook sinds mijn 15e alleen. Kook alleen. Was alleen. Dop mijn eigen boontjes.

Maar als ik een hotel boek gaat dat inderdaad makkelijker per creditcard. Maar op welke manier is het relevant of het een eigen creditcard of een creditcard van een vriend? Ik ben uiteindelijk alsnog diegene die betaald. Alleen indirect via een bankoverschrijving.

Als ik voor mijn werk op reis moet ga ik dat ook echt niet zelf betalen of regelen. Ze regelden gewoon een flexibele vliegticket en hotel. Voor eten en random kosten heb je de creditcard van de zaak. Maar opnieuw als ik zo belangrijk ben voor mijn werk dat ze me willen laten reizen, wie ben jij om daar commentaar op te hebben?

Ik ben 19. Ik kreeg die baan op 18e. Daarvoor was ik vakkenvuller bij de appie.
pi_133579189
pi_133579260
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:23 schreef Roadtrip het volgende:
Mijn pappie heeft me op mijn 12e op straat gezet omdat hij depressief en manisch was.
Dat zal niemand hem kwalijk nemen, het zal daarna wel beter zijn gegaan met hem.
  zondag 24 november 2013 @ 17:35:10 #193
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133579437
Wat een stom trolltopic.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133579524
quote:
9s.gif Op zondag 24 november 2013 17:35 schreef Copycat het volgende:
Wat een stom trolltopic.
Het is geen trolltopic. Het probleem is dat iedereen hier een flamewar van maakt. Ik heb hem al gerapporteerd en nu ook aangegeven bij de feedback.

Maar laten we even serieus blijven. Op dit moment ben ik in ieder geval aan het besparen op de energy drank. Aan de andere kant zijn mijn boodschap kosten nog steeds bizar hoog.
  zondag 24 november 2013 @ 17:38:35 #195
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133579550
Is ook. Je legt het er te dik op. Dat werkt misschien in KLB en ONZ.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 24 november 2013 @ 17:39:13 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133579571
19 jaar en "vroeger" een modaal inkomen gewend :D _O-

Ik heb me dit weekend wel heerlijk met dit topic vermaakt, dat dan wel weer :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133579699
Wanneer zijn de Yvonne-awards weer? Bij deze nomineer ik TS alvast voor 'Aandachtshoer van 2013'
pi_133579733
Het is niet veel bewijs maar hier is mijn internetbankieren uitgavenpatroon:

Let wel op dat ik steeds minder ben gaan werken...
pi_133579771
Maar bewijs genoeg dat ik geen troll ben?

Laten we dan stoppen met het meten van e-penissen...
pi_133579811
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:44 schreef Roadtrip het volgende:
Het is niet veel bewijs maar hier is mijn internetbankieren uitgavenpatroon:
[ afbeelding ]

Let wel op dat ik steeds minder ben gaan werken...
Als je nu eens echt slim bent, pak je het overzicht van inkomsten en uitgaven naast elkaar. Dan kun je meteen wegstrepen wat overbodig is.
pi_133579855
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:45 schreef Roadtrip het volgende:

Laten we dan stoppen met het meten van e-penissen...
Jij begon.
pi_133579885
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Als je nu eens echt slim bent, pak je het overzicht van inkomsten en uitgaven naast elkaar. Dan kun je meteen wegstrepen wat overbodig is.
Die is er niet. Het is alleen inkomsten en uitgaven gesorteerd per categorie. Zo weet ik dus bijvoorbeeld dat ik ongeveer ¤400 per maand besteed in de Albert Heijn.
  Licht Ontvlambaar zondag 24 november 2013 @ 17:48:49 #203
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_133579896
Iedereen op FOK! heeft een lul van 30cm
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_133586092
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 17:48 schreef Sjeen het volgende:
Iedereen op FOK! heeft een lul van 30cm
Ik niet :{w

Edit: O, was al geslot :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')