Succes met je nog te maken schulden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:05 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben alleen nog niet bereid ingrijpende veranderingen in mijn levensstandaard aan te brengen.
Dit is niet de KLB. De eerste stap is toch om een begroting op te stellen? Dan kan ik later kijken wat de echte knelpunten zijn...quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:11 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Succes met je nog te maken schulden.
Maar hoe doe je het dan met overloop van maanden enzo? Er zijn natuurlijk deadlines waarop dingen betaald moeten worden, en momenten waarop je inkomen binnenkomt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Gewoon in Excel uitgaven en inkomsten naast elkaar zetten.
Je kunt toch gewoon de gemiddelden pakken?quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:13 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Maar hoe doe je het dan met overloop van maanden enzo? Er zijn natuurlijk deadlines waarop dingen betaald moeten worden, en momenten waarop je inkomen binnenkomt.
Ik leef paycheck to paycheck. Ik moet serieus rekening houden met de storting van mijn salaris met het betalen van rekeningen...quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:16 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Je kunt toch gewoon de gemiddelden pakken?
Ik zou het gewoon hier doen. Zitten ook mensen die je kunnen helpenquote:[b]Op zaterdag 23 november 2013 18:05
Is er een website waar je gemakkelijk een online begroting kan maken? Privacy boeit me om eerlijk te zijn niet zo veel.
Haha rekeningafschriften gaan me dan te ver, maar ik kan op zich hier gewoon posten wat ik uitgeef en binnenkrijg...quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:18 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon hier doen. Zitten ook mensen die je kunnen helpen
Neequote:Op zaterdag 23 november 2013 18:21 schreef Roadtrip het volgende:
Maar beloven jullie dan niet te gaan flamen over mijn uitgavenpatroon?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gewoon zulke enorme tekorten dat ik niet weet wat ik moet doen. Bonussen zijn bonussen en wil ik niet gebruiken om een vast tekort op te vullen.
Ik kan ook geen van die dingen wegbezuinigen. Heel misschien de nieuwe skikleding. Maar dan alsnog zit ik met een budget probleem.
En als ik me door november heen geworsteld heb, zal december een nog groter probleem vormen.
Damn ik haat deze financiėle stress.
[ Bericht 2% gewijzigd door Roadtrip op 23-11-2013 18:51:52 ]Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
Een WTFje.... Met bijna 2000 euro niet uit kunnen komen, dan heb je toch echt een serieus probleem.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:44 schreef Roadtrip het volgende:
Ok volgens mij heb ik nu een begroting met alleen essentiėle dingen. Er is veel tijd in gaan zit dus alsjeblieft niet gaan flamen. Ik zit hier om mijn probleem op te lossen...
Vanaf 22 november:
Inkomsten
- Salaris: ¤1100*
- Stufi: ¤800
- Zorgtoeslag: ¤89
Totaal: ¤1989
Uitgaven
Vaste lasten:
- Huur: ¤210
- Telefoon: ¤50**
- Zorgverzekering: ¤95
- Inboedelverzekering: ¤17
- Reisverzekering: ¤4,95***
- Aansprakelijkheidsverzekering: ¤3
Variabele uitgaven:
- Lening afgelost: ¤400
- Eten****: ¤400
- GoPro en accesoires: ¤410
- Nieuwe kleding^: ¤400
- Nieuwe skikleding^^: ¤400
- Skipas: ¤300
- Uitgaan: ¤200^^^
- Nieuwe batterijen: ¤50
- Nieuwe SD kaartjes: ¤50
- Random uitgaven
Totaal: ¤2990
Sterretjes:
* Mijn salaris is zeer variabel. Het kan sterk verschillen vanwege bonussen en overwerk. Hier ga ik uit van wat in mijn vast contract staat als basis loon.
** Dit is wat mijn abonnement normaal gesproken kost. Ik ga er alleen vaak overheen.
*** Dit kan potentieel ook misgaan. Hoeveel dagen mag je maximaal op vakantie met een reisverzekering van de Ditzo?
**** Daar kan waarschijnlijk op bespaard worden. Ik drink veel Red Bull en naar een ander merk overstappen zou al ¤100 schelen.
^ Hier zou ik ook iets op kunnen besparen. Toch kom ik waarschijnlijk niet onder de ¤300. En daar moet ik zwaar voor bezuinigen.
^^ Dit zou weg bespaart kunnen worden als er een manier is mijn oude skikleding weer waterdicht te maken.
^^^ Ik zal zuinig aan doen
Vanaf 22 december:
Inkomsten
- Salaris: ¤1100*
- Stufi: ¤800
- Zorgtoeslag: ¤89
Uitgaven
Vaste lasten:
- Huur: ¤210
- Telefoon: ¤50**
- Zorgverzekering: ¤95
- Inboedelverzekering: ¤17
- Reisverzekering: ¤4,95***
- Aansprakelijkheidsverzekering: ¤3
Variabele uitgaven:
- Eten****: ¤400
- Uitgaan: ¤500
- Uit eten ¤300
- Wat voor dingen ik nog meer “nodig” heb. Ik ben zowiezo van plan een vakantie naar de zon uit te zoeken voor januari of februari. En ik moet nog met iemand mee naar Noorwegen. En ik heb nog een iPad nodig voor mijn studie.
Sterretjes:
* Mijn salaris is zeer variabel. Het kan sterk verschillen vanwege bonussen en overwerk. Hier ga ik uit van wat in mijn vast contract staat als basis loon.
** Dit is wat mijn abonnement normaal gesproken kost. Ik ga er alleen vaak overheen.
*** Dit kan potentieel ook misgaan. Hoeveel dagen mag je maximaal op vakantie met een reisverzekering van de Ditzo?
**** Daar kan waarschijnlijk op bespaard worden. Ik drink veel Red Bull en naar een ander merk overstappen zou al ¤100 schelen.
^ Hier zou ik ook iets op kunnen besparen. Toch kom ik waarschijnlijk niet onder de ¤300. En daar moet ik zwaar voor bezuinigen.
^^ Dit zou weg bespaart kunnen worden als er een manier is mijn oude skikleding weer waterdicht te maken.
Ik zou hier eens mee beginnen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:05 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben alleen nog niet bereid ingrijpende veranderingen in mijn levensstandaard aan te brengen.
als je dat lijstje ziet is het natuurlijk ook niet helemaal respresentatief. Ik neem aan dat hij niet maandelijks een skipas koopt, GoPro zooi, Skikleding etc.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Een WTFje.... Met bijna 2000 euro niet uit kunnen komen, dan heb je toch echt een serieus probleem.
Zoals je zelf al aangeeft, 50 euro voor je telefoon, maar daar overheen gaan? Waarom?
Waarom een reisverzekering? Waarschijnlijk doorlopend?
Eten voor 400 euro? Moet zeker voor 150 euro kunnen
Uitgaan? Dat is een hoop geld wat je er aan uitgeeft.....
Uit eten? Gewoon niet doen.....
Nieuwe Batterijen? Waarom? Wat voor? 50 euro is een hoop geld voor batterijen.
I know. Ik heb een tijd lang in de ontkenningsfase geleefd. Maar dit kan ik niet langer volhouden. Dan kom ik ernstig in de problemen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:
Een WTFje.... Met bijna 2000 euro niet uit kunnen komen, dan heb je toch echt een serieus probleem.
Ik heb de laatste tijd veel moeten bellen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:
Zoals je zelf al aangeeft, 50 euro voor je telefoon, maar daar overheen gaan? Waarom?
Voor september ging ik maandelijks naar het buitenland. Een reisverzekering is dan wel chill. Alsnog is het nu goedkoper. Ik ga nu triest genoeg maar elke 3 maanden op vakantie. Ik wil vaker gaan, maar dat is lastig met mijn studie.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:
Waarom een reisverzekering? Waarschijnlijk doorlopend?
Ik hou van lekker eten. Frambozen in de winter enzo. Ik heb ook een Red Bull verslaving.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:
Eten voor 400 euro? Moet zeker voor 150 euro kunnen
Het is het ook volledig waard! Je leeft maar één keer...quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:
Uitgaan? Dat is een hoop geld wat je er aan uitgeeft.....
Ik heb fancy batterijen nodig voor mijn speedlights.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:50 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Nieuwe Batterijen? Waarom? Wat voor? 50 euro is een hoop geld voor batterijen.
I know. Het is echt gewoon schokkend. Ik moet er echt verandering in brengen, maar weet niet hoe...quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:51 schreef Pvoesss het volgende:
Wow, wij als gezin met 3 kinderen hebben evenveel te besteden zo ongeveer![]()
Maar onze hypotheek is al 1200En wij redden het tot nu toe prima.
Je geeft echt geld uit aan de meest absurde dingen.
Die link is wel een beetje grafisch...quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:52 schreef Graankorrel het volgende:
https://service.nibud.nl/pba/#/panel1
Dit is wat je zoekt!
Open vooral de 'rekenhulpen' - staat alles al voorgeprogrammeerd op gemiddelden dus kun je zelf zien of je in jouw situatie veel afwijkt van de rest ...
Dat inderdaad wel. Ik begin me er nu al super zorgen over te maken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:52 schreef Lollertrolle het volgende:
Mwah, zo te zien kun je wel makkelijk uit je schulden komen als je ophoudt met luxe goederen. Ga maar eens een maandje op water en brood zitten en telefoneer minder. Uitgaan zou je op maandbasis al 200 euro schelen.
Als je straks een goede nachtrust wilt kun je maar beter nu wat minder aan gaan doen
Nou ja er zijn wel maandelijks luxe producten. Een computer, tv, nieuwe meubels, vakanties veel vakanties en nog meer shit...quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:54 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
als je dat lijstje ziet is het natuurlijk ook niet helemaal respresentatief. Ik neem aan dat hij niet maandelijks een skipas koopt, GoPro zooi, Skikleding etc.
Uit eten is soms gewoon leuk. Het is ook nodig tijdens mijn wintersport. En daar is het eten absurd duur.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:59 schreef Pvoesss het volgende:
Nee maar dan nog hij koopt wel iedere maand random crap en deze maand kon hij deze dingen ook al niet missen.
Uit eten helemaal schrappen.
Kleding is 100 per maand ook prima te doen.
Uitgaan kan ook echt voor 100 in de maand
Eten en drinken moet lukken in je eentje voor 150 per maand![]()
En vakanties boeken zonder geld is echt absurd/
Hm verkeerde link denk ik dan, kijk eens hier http://www.nibud.nl/omgaa(...)jk-budgetadvies.htmlquote:Op zaterdag 23 november 2013 19:02 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Die link is wel een beetje grafisch...
[..]
Mooi dat je dat inzietquote:Op zaterdag 23 november 2013 19:02 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
I know. Ik heb een tijd lang in de ontkenningsfase geleefd. Maar dit kan ik niet langer volhouden. Dan kom ik ernstig in de problemen.
Nope, je snapt het écht nog niet.quote:< blablabla uitvluchten>
Maar die vakanties heb ik nodig. Ik ben jong. Nu kan dat.
Het is maar net wat je beeld van normaal is. Toen ik nog werkte gaf ik nog véél meer geld uit. Ik ging elke maand voor ¤800 een weekendje weg bijvoorbeeld. Nu ik ben gaan studeren heb ik echter hogere kosten met een lager inkomen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:05 schreef Cat22 het volgende:
TS, nu je je lijstjes zo ziet, dringt het dan nog steeds niet tot je door dat je ontzettend veel kunt bezuinigen door gewoon 'normaal' te doen?
Eigenlijk wel een soort van. Ik wil later niet in een midlife crisis terecht komen omdat ik gedaan heb wat verstandig is in plaats van wat ik leuk vond.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:05 schreef Cat22 het volgende:
Skivakanties, tripjes naar de zon, reisjes naar Noorwegen, hangt er je leven vanaf?
En denk eens wat verder dan oude spullen vervangen door gloednieuwe zaken. Als je per se op skivakantie wil (ik zou er niet eens aan dénken als ik duizenden euro's schuld had ) speur dan eens marktplaats af naar een leuke tweedehands aanbieding.
Het was op zich de goede link. Het was alleen pijnlijk te zijn hoe veel geld er bij mij verdwijnt. Mijn pinpas is een zwart gat...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:06 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Hm verkeerde link denk ik dan, kijk eens hier http://www.nibud.nl/omgaa(...)jk-budgetadvies.html
En dan doorklikken op 'start het persoonlijk budgetadvies'
Als je dit een keer goed invult heb je in ieder geval een vrij volledig inzicht in al je inkomsten en uitgaven.
Dat is inderdaad verstandig. Dank je voor de template!quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:11 schreef Vapaus het volgende:
Maak het eerst eens overzichtelijk: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RN3VBQIBCZQK.xls
[ afbeelding ]
Je probleem is dat je salaris je levensstijl niet volgt. En zolang jij je salaris niet omhoog kunt krikken zal je levensstijl omlaag moeten. Aangezien je levensstijl vrij exorbitant is zou je met een paar ingrepen veel geld kunnen besparen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:13 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het is maar net wat je beeld van normaal is. Toen ik nog werkte gaf ik nog véél meer geld uit. Ik ging elke maand voor ¤800 een weekendje weg bijvoorbeeld. Nu ik ben gaan studeren heb ik echter hogere kosten met een lager inkomen.
Ik heb het gevoel dat ik al super goed bezig ben met bezuinigen.Ik heb bijvoorbeeld al een trip naar Noorwegen overgeslagen. Maar inderdaad maak ik me zorgen over de toekomst. Ik ben in ieder geval blij dat ik een vast contract heb op het werk dat dat niet nog een extra vorm van financiėle zorgen kan vormen.
[..]
Eigenlijk wel een soort van. Ik wil later niet in een midlife crisis terecht komen omdat ik gedaan heb wat verstandig is in plaats van wat ik leuk vond.
Maar ik ga ook echt niet in tweede hands skikleding rondlopen...
[..]
Het was op zich de goede link. Het was alleen pijnlijk te zijn hoe veel geld er bij mij verdwijnt. Mijn pinpas is een zwart gat...
Sorry, ik moest lachen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:16 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dat is inderdaad verstandig. Dank je voor de template!
Ik moet eerst even mijn kamer opruimen en kijken of er iemand mee wil stappen , maar dan zal ik het invullen...
Daar leg je eigenlijk de vinger op de zere plek. Mijn levensstijl is gewoon totaal niet in balans met het salaris wat ik ontvang.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:16 schreef Cat22 het volgende:
Je probleem is dat je salaris je levensstijl niet volgt. En zolang jij je salaris niet omhoog kunt krikken zal je levensstijl omlaag moeten. Aangezien je levensstijl vrij exorbitant is zou je met een paar ingrepen veel geld kunnen besparen.
Ik ben van plan niet zoveel uit te geven. Ik ben immers aan het bezuinigen. Aan de andere kant is op zaterdagavond alleen zijn ook een beetje zielig...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:17 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Sorry, ik moest lachen.. Hoeveel verwacht je vanavond uit te geven?
Ik denk dat je eerder in een midlife crisis terecht komt door de enorme schulden die je aan het opbouwen bent. Nu kun je daar nog wat aan veranderen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:13 schreef Roadtrip het volgende:
Eigenlijk wel een soort van. Ik wil later niet in een midlife crisis terecht komen omdat ik gedaan heb wat verstandig is in plaats van wat ik leuk vond.
Maar ik ga ook echt niet in tweede hands skikleding rondlopen...
Het zijn ook geen enorme schulden. Als alles goed gaat heb ik 5 jaar lang ¤600 geleend. Dat is 36K. Dat is toch geen enorme schuld als je een goede baan hebt?quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:20 schreef Vapaus het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder in een midlife crisis terecht komt door de enorme schulden die je aan het opbouwen bent. Nu kun je daar nog wat aan veranderen.
Wat is ' niet zoveel' bij jou? Is het een idee een bedrag te pinnen, pinpas thuislaten en dat cash mee te nemen? Op =op. Moet je opletten hoeveel bewuster je met geld omgaat.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:20 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Daar leg je eigenlijk de vinger op de zere plek. Mijn levensstijl is gewoon totaal niet in balans met het salaris wat ik ontvang.
Aan de andere is een levensstijl ook lastig aan te passen. Het is geen eenmalige situatie. Het is dat elke financiėle beslissing die ik maak gewoon totaal onverstandig is.
[..]
Ik ben van plan niet zoveel uit te geven. Ik ben immers aan het bezuinigen. Aan de andere kant is op zaterdagavond alleen zijn ook een beetje zielig...
quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:44 schreef Roadtrip het volgende:
Ok volgens mij heb ik nu een begroting met alleen essentiėle dingen. Er is veel tijd in gaan zit dus alsjeblieft niet gaan flamen. Ik zit hier om mijn probleem op te lossen...Het gaat al fout wanneer jij denkt dat je studiefinanciering ''inkomsten'' zijn. Het is gewoon een ordinaire lening die pas aan het eind van je studie wordt omgezet in een gift. Ondanks dat je een uitwonende beurs hebt lijk je ook nog maximaal bij te lenen, is het niet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb gewoon zulke enorme tekorten dat ik niet weet wat ik moet doen. Bonussen zijn bonussen en wil ik niet gebruiken om een vast tekort op te vullen.
Ik kan ook geen van die dingen wegbezuinigen. Heel misschien de nieuwe skikleding. Maar dan alsnog zit ik met een budget probleem.
En als ik me door november heen geworsteld heb, zal december een nog groter probleem vormen.
Damn ik haat deze financiėle stress.
En je echte probleem is: Je lijdt aan grootheidswaanzin en wil niet onderdoen voor je vrienden.
Oplossing: Doe normaal! Eten kun je ook halen bij de Lidl (tegenwoordig komen daar ook mensen die er vroeger nog niet dood gevonden wilden worden - dus jij kan dat ook). Daarnaast kun je voordelig nieuwe kleding kopen bij de Primark.
En ooh jah, verkoop die GoPro man, ik zie geen enkele reden waarom jij dat ding zou moeten bezitten. Zolang jij dit soort dit niet gaat inzien zal het ook niet goed komen. Suc6
Ik vind het een enorme schuld.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:22 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het zijn ook geen enorme schulden. Als alles goed gaat heb ik 5 jaar lang ¤600 geleend. Dat is 36K. Dat is toch geen enorme schuld als je een goede baan hebt?
Nou moet ik die goede baan dan natuurlijk wel krijgen...
Het zou iets van ¤50 worden. Gewoon een goedkope studententent enzo. Dat valt toch wel mee?quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:23 schreef Cat22 het volgende:
Wat is ' niet zoveel' bij jou? Is het een idee een bedrag te pinnen, pinpas thuislaten en dat cash mee te nemen? Op =op. Moet je opletten hoeveel bewuster je met geld omgaat.
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik moet zowiezo vanavond uit want mijn huisgenoten hebben een lesbische vrouwen club bijeenkomst waar ik aan mee moet doen...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:23 schreef Cat22 het volgende:
Ik ben vanavond ook alleen en voel me absoluut niet zielig. Het is een kwestie van perspectief.
Ga eens bij jezelf te rade hoeveel het je waard is om over een jaar/paar jaar in de schuldsanering te zitten omdat je nu haast ongelimiteerd bewust geld uitgeeft. Je wil het echt niet meemaken dat ieder dubbeltje gecontroleerd wordt en je een minimaal leefgeld krijgt.
Ik leen inderdaad maximaal bij. Dat is ongeveer ¤600 per maand aan lening. Maar zonder kom ik al helemaal niet meer rond.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:24 schreef RicDan het volgende:
Het gaat al fout wanneer jij denkt dat je studiefinanciering ''inkomsten'' zijn. Het is gewoon een ordinaire lening die pas aan het eind van je studie wordt omgezet in een gift. Ondanks dat je een uitwonende beurs hebt lijk je ook nog maximaal bij te lenen, is het niet?
Dat is het niet. Echter loop ik liever de voordeur uit naar de Appie dan dat ik naar de Lidl fiets. Primark kleding ga ik ook niet in rondlopen. Ik moet wel een beetje representatief blijven...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:24 schreef RicDan het volgende:
En je echte probleem is: Je lijdt aan grootheidswaanzin en wil niet onderdoen voor je vrienden.
Oplossing: Doe normaal! Eten kun je ook halen bij de Lidl (tegenwoordig komen daar ook mensen die er vroeger nog niet dood gevonden wilden worden - dus jij kan dat ook). Daarnaast kun je voordelig nieuwe kleding kopen bij de Primark.
Ik heb hem nog niet gekocht. Ik moet hem nog kopen... Maar dank je!quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:24 schreef RicDan het volgende:
[..]
Het gaat al fout wanneer jij denkt dat je studiefinanciering ''inkomsten'' zijn. Het is gewoon een ordinaire lening die pas aan het eind van je studie wordt omgezet in een gift. Ondanks dat je een uitwonende beurs hebt lijk je ook nog maximaal bij te lenen, is het niet?
En ooh jah, verkoop die GoPro man, ik zie geen enkele reden waarom jij dat ding zou moeten bezitten. Zolang jij dit soort dit niet gaat inzien zal het ook niet goed komen. Suc6
Ik zou het geen probleem vinden ¤300 per maand terug te betalen wanneer ik een goede studententijd heb gehad. Plezier heb gehad.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:25 schreef Vapaus het volgende:
Ik vind het een enorme schuld.
Nu weet ik zelf ook wel dat dit onder studenten als 'normaal' wordt beschouwd, maar reken maar eens uit hoeveel je maandelijks terug moet betalen na je studie met 36k schuld.
Primark? GoPro verkopen? waarom zou hij?quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:24 schreef RicDan het volgende:
[..]
Op zich die GoPro moet ik nog kopen. Maar inderdaad het is meer een kwestie van bezuinigen dan leven als iemand in de bijstand. Aan de andere kant is bezuinigen mijn sterkste punt niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:33 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Primark? GoPro verkopen? waarom zou hij?
het hoeft allemaal niet zo extreem. Hij verdient voldoende, hij moet gewoon matigen. Normaal leven en kleding kopen die niet extreem duur is. Je hoeft dan niet in de vodden van de Primark te lopen of alles wat geen basisbehoefte is te verkopen.
Nieuwe accessoires kopen voor de GoPro is dan niet zo handig. Evenals vaak op vakantie gaan. Kosten van eten en drinken kan ook gehalveerd worden om nog prima te kunnen eten
quote:
Ik heb in de OP al gezegd dat ik in de KLB had gepost. Blijf daar zelf...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:41 schreef DJKoster het volgende:
KLB / Failliet gaan en schuldhulpverlening deel 2
Ik bedoel maar. Blijf in KLB, ksssttt!
Duidelijk. TS zoekt helemaal geen oplossingen. Maar medelijde en zal toch gewoon door blijven gaan met knaken uitgeven die hij niet heeft.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:41 schreef DJKoster het volgende:
KLB / Failliet gaan en schuldhulpverlening deel 2
Ik bedoel maar. Blijf in KLB, ksssttt!
ah, dan maak je inderdaad consequent de verkeerde beslissing als het om geld gaatquote:Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef Roadtrip het volgende:
Op zich die GoPro moet ik nog kopen. Maar inderdaad het is meer een kwestie van bezuinigen dan leven als iemand in de bijstand. Aan de andere kant is bezuinigen mijn sterkste punt niet.
Natuurlijk niet. Dan had ik niet zo veel tijd in een begroting gestopt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Duidelijk. TS zoekt helemaal geen oplossingen. Maar medelijde en zal toch gewoon door blijven gaan met knaken uitgeven die hij niet heeft.
True story. Was dat ook maar het enige waar ik de leukste in plaats van de verstandigste beslissing maakte. Wanneer ik in de toekomst kijk bedoel ik 3 weken...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:46 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
ah, dan maak je inderdaad consequent de verkeerde beslissing als het om geld gaat
Het opsommen van getalletjes 'begroting' noemen en dan net doen alsof je daar meer dan 5 minuten voor nodig had...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:46 schreef Roadtrip het volgende:
Natuurlijk niet. Dan had ik niet zo veel tijd in een begroting gestopt.
En deze begin je direct weer met 'ik ga toch mijn uitgave patroon niet veranderen'.quote:Ik heb in de OP ook al gezegd dat ik dat topic had gemaakt in een soort ontkenningsfase.
Hij hoeft helemaal niets van mij. Het is slechts een advies. Wat betreft de kleding bied ik hem een goedkoper alternatief aan. Ben zelf nog nooit in de Primark geweest, maar ik heb vrienden die wel geregeld gaan en toch keurig voor de dag komen. Dus niets om je voor te schamen, alleen het merk label ontbreekt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:33 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
Primark? GoPro verkopen? waarom zou hij?
het hoeft allemaal niet zo extreem. Hij verdient voldoende, hij moet gewoon matigen. Normaal leven en kleding kopen die niet extreem duur is. Je hoeft dan niet in de vodden van de Primark te lopen of alles wat geen basisbehoefte is te verkopen.
Nieuwe accessoires kopen voor de GoPro is dan niet zo handig. Evenals vaak op vakantie gaan. Kosten van eten en drinken kan ook gehalveerd worden om nog prima te kunnen eten
Ik zeg niet dat je geen GoPro zou mogen aanschaffen, moet je lekker zelf weten joh. Alleen ik vraag mij af of het op dit moment verstandig is. Volgens mij ben je het niet nodig en kun je het ook niet uit eigen middelen financieren. Dan rest maar een oplossing en dat is sparen tot het wel kan.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Op zich die GoPro moet ik nog kopen. Maar inderdaad het is meer een kwestie van bezuinigen dan leven als iemand in de bijstand. Aan de andere kant is bezuinigen mijn sterkste punt niet.
[..]
[..]
Ik heb in de OP al gezegd dat ik in de KLB had gepost. Blijf daar zelf...
Ik geloof dat je het woord "budget" niet eens begrijpt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 18:05 schreef Roadtrip het volgende:
Ik heb redelijk veel budget problemen op het moment. Zo veel budget problemen dat ik in diepe schulden terecht kom wanneer ik er niet acuut een verandering in breng. Nou ja technisch zit ik al duizenden euro’s in de schulden, maar dat worden dan schulden die ik niet kan aflossen.
Het probleem met dat soort "sparen totdat je het kan betalen" adviezen is dat het niet uitkomt. Aan een GoPro vlak na mijn skivakantie heb ik niets. Het vastleggen van een wintersport van "toen je nog jong was" kent geen waarde.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:59 schreef RicDan het volgende:
Ik zeg niet dat je geen GoPro zou mogen aanschaffen, moet je lekker zelf weten joh. Alleen ik vraag mij af of het op dit moment verstandig is. Volgens mij ben je het niet nodig en kun je het ook niet uit eigen middelen financieren. Dan rest maar een oplossing en dat is sparen tot het wel kan.
Dat kan ook prima met een camera of zelfs mobiel tegenwoordig.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:02 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het probleem met dat soort "sparen totdat je het kan betalen" adviezen is dat het niet uitkomt. Aan een GoPro vlak na mijn skivakantie heb ik niets. Het vastleggen van een wintersport van "toen je nog jong was" kent geen waarde.
Daar heb je ook wel gelijk in. Fotografie is echter mijn grootste hobby. En het is een dure hobby.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:04 schreef Vapaus het volgende:
[..]
Dat kan ook prima met een camera of zelfs mobiel tegenwoordig.
Wees blij dat je uberhaupt op ski vakantie gaat
Als dit echt is wat je wil, misschien kun je dan ergens een GoPro voor een weekje huren?quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:02 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Het probleem met dat soort "sparen totdat je het kan betalen" adviezen is dat het niet uitkomt. Aan een GoPro vlak na mijn skivakantie heb ik niets. Het vastleggen van een wintersport van "toen je nog jong was" kent geen waarde.
Haha heb ik inderdaad ook naar gekeken. Maar ze kosten 100 euro om te huren.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:10 schreef RicDan het volgende:
[..]
Als dit echt is wat je wil, misschien kun je dan ergens een GoPro voor een weekje huren?
Mwah is incidenteel. Elke 3 maanden ofzo.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:11 schreef Coelho het volgende:
Niemand die 400 euro per maand aan kleding veel vindt? Als je al tijden voor zoveel geld kleding koopt dan heb je toch zat in je kast hangen om het komende half jaar niks te hoeven kopen??
voor 60 dollarquote:Op zaterdag 23 november 2013 20:26 schreef nikao het volgende:
Installeer YNAB en ga de 4 regels van hen maar es volgen (www.youneedabudget.com)
Het is een briljant business model. Mensen met een gat in hun hand als doelgroep...quote:
Dat is de eerste muur, daarna zullen er vast nog velen volgen...quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik lach alvast als DUO straks ook nog eens je lening droog legt als ze er achter komen dat je ver boven de inkomensgrens zit.
Ik denk inmiddels iets van 3000...quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:41 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat is de eerste muur, daarna zullen er vast nog velen volgen...
(En dat ie dan vast ook nog z'n OV kaart-schuld even mag ophoesten...)
Hoe groot is trouwens je huidige schuld reeds (dus die naast je studie schuld) waar je 400e/maand naar toe brengt?
Ik zou hem met Bill Gates vergelijken! Dan moet je pas janken...quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:41 schreef Roadtrip het volgende:
Het is ook gewoon pijnlijk mijn nieuwe levensstandaard met die van mijn collega's te vergelijken...
Hoezo is dat nou weer zuur? Dat maak jij jezelf alleen maar wijs.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:20 schreef Roadtrip het volgende:
Trouwens ook bedrijf uitjes. Ik wordt omdat ik part time werk nooit meer gevraagd om te reizen. Wanneer ze me wel vragen kan ik toch niet.
Maar het is zuur ok te zien dat al mijn collega's nog steeds naar India, Hong Kong, LA, etc. En ik hier thuis zit...
Mooi is dat hé.. mensen die het al moeilijk hebben nog even extra uitknijpenquote:
Haha ja. Aan de andere kant ik weet niet wat voor baan je nu hebt, maar stel je voor je salaris wordt gehalveerd. Dat is pijnlijk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:42 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ik zou hem met Bill Gates vergelijken! Dan moet je pas janken...
Maar jij hebt zo'n bord voor je kop, dat je net doet alsof je nog steeds evenveel salaris krijgt als eerst.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:43 schreef Roadtrip het volgende:
maar stel je voor je salaris wordt gehalveerd. Dat is pijnlijk.
Nou ja het is zuur omdat ik besloten heb te studeren ipv een extravagant leven te leiden...quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:43 schreef RicDan het volgende:
[..]
Hoezo is dat nou weer zuur? Dat maak jij jezelf alleen maar wijs.
[..]
Mooi is dat hé.. mensen die het al moeilijk hebben nog even extra uitknijpen
do not feed the troll peoplequote:Op zaterdag 23 november 2013 19:02 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
I know. Ik heb een tijd lang in de ontkenningsfase geleefd. Maar dit kan ik niet langer volhouden. Dan kom ik ernstig in de problemen.
[..]
Ik heb de laatste tijd veel moeten bellen.
[..]
Voor september ging ik maandelijks naar het buitenland. Een reisverzekering is dan wel chill. Alsnog is het nu goedkoper. Ik ga nu triest genoeg maar elke 3 maanden op vakantie. Ik wil vaker gaan, maar dat is lastig met mijn studie.
Maar als je vaak op vakantie gaat is een doorlopende verzekering goedkoper.
[..]
Ik hou van lekker eten. Frambozen in de winter enzo. Ik heb ook een Red Bull verslaving.
[..]
Het is het ook volledig waard! Je leeft maar één keer...
[..]
Ik heb fancy batterijen nodig voor mijn speedlights.
[..]
I know. Het is echt gewoon schokkend. Ik moet er echt verandering in brengen, maar weet niet hoe...
[..]
Die link is wel een beetje grafisch...
[..]
Dat inderdaad wel. Ik begin me er nu al super zorgen over te maken.
We moeten ook niet vergeten dat die stufi een lening is... Ik heb zodra ik klaar ben met studeren zowiezo een schuld van 30k.
[..]
Nou ja er zijn wel maandelijks luxe producten. Een computer, tv, nieuwe meubels, vakanties veel vakanties en nog meer shit...
[..]
Uit eten is soms gewoon leuk. Het is ook nodig tijdens mijn wintersport. En daar is het eten absurd duur.
Ik ga ongeveer 3x per week uit. Dus ik vind eigenlijk al dat ik zuinig bezig ben.
Inderdaad moet eten gewoon goedkoper kunnen...
Maar die vakanties heb ik nodig. Ik ben jong. Nu kan dat.
45 day trial gaat al helpen... en als je ff beetje creatief bent (;)) heb je een trial forever...quote:
Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 19:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik lach alvast als DUO straks ook nog eens je lening droog legt als ze er achter komen dat je ver boven de inkomensgrens zit.
Ik ben geen troll. Ik heb zelfs eens mijn bankrekening ge dmt. ..quote:
Haha dat idd wel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:53 schreef nikao het volgende:
[..]
45 day trial gaat al helpen... en als je ff beetje creatief bent (;)) heb je een trial forever...
Volgens mij gaat het alleen om basis loon. Eerst verdiende ik meer en toen kreeg ik idd geen zorgverzekering. Maar ik heb het gewoon aan kunnen vragen met een lager contract...quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.
Volgens mij ging het in een ander topic om ¤ 1.600 netto.... dan kun je ¤ 88 zorgtoeslag echt vergeten.
Hoeveel denk jij dat een modaal inkomen is eigenlijk?quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:18 schreef Roadtrip het volgende:
Toch vind ik het eigenlijk wel redelijk gaan. Ik ben van een boven modaal inkomen en 300 euro vasten lasten naar mijn huidige situatie gegaan. Dat is financieel totaal anders.
Ik mis het reizen nog steeds. Eerst zat ik elke maand in een vliegtuig. Nu is het voor mij een incidentele luxe bijvoorbeeld.![]()
Ik merk ook dat geld wel gelukkig maakt. Reizen maakt gelukkig. Feesten maakt gelukkig. En geen stress of zorgen maken gelukkig.
Nop, gewoon het totaal wat je hebt verdient in een jaar. Als later blijkt dat het teveel is, mag je alles terug betalen aan gekregen zorgtoeslag voor heel dat jaar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:00 schreef Roadtrip het volgende:
Volgens mij gaat het alleen om basis loon. Eerst verdiende ik meer en toen kreeg ik idd geen zorgverzekering. Maar ik heb het gewoon aan kunnen vragen met een lager contract...
Nee, het gaat niet alleen om het basisloon, de belastingdienst kijkt aan het eind van de rit gewoon wat je bruto inkomen in 2013 was, en wat het bedrag aan zorgtoeslag was wat je bij dat bruto inkomen had mogen ontvangen, en dat is wat je definitieve toeslag voor 2013 wordt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het alleen om basis loon. Eerst verdiende ik meer en toen kreeg ik idd geen zorgverzekering. Maar ik heb het gewoon aan kunnen vragen met een lager contract...
je hebt er alleen niks voor over.quote:Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ben geen troll. Ik heb zelfs eens mijn bankrekening ge dmt. ..
1600 netto, dan zit je rond de 82 euro zorgtoeslagquote:Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.
Volgens mij ging het in een ander topic om ¤ 1.600 netto.... dan kun je ¤ 88 zorgtoeslag echt vergeten.
Zorgtoeslag terugbetalen is niets als je vergelijkt met stufi + ov terugbetalen omdat je boven de innkomensgrens zit.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:02 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Nop, gewoon het totaal wat je hebt verdient in een jaar. Als later blijkt dat het teveel is, mag je alles terug betalen aan gekregen zorgtoeslag voor heel dat jaar.
Neuh.....quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:06 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
1600 netto, dan zit je rond de 82 euro zorgtoeslag
Volgens mij verdien ik geen ¤2.000 bruto. Waar kan je dat zien?quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Neuh.....
Dat is zo'n ¤ 2.080 bruto per maand, dus ¤ 27.000 bruto per jaar, dus ¤ 30 per maand.
Ja, schandalig, als je ¤ 500 netto meer verdient dan iemand die ¤ 1.100 netto heeft dan krijg je ¤ 50 minder zorgtoeslag.... het is wat zeg.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:09 schreef Roadtrip het volgende:
Wel vind ik het trouwens klachtwaardig dat je er procentueel op achteruit gaat door meer te werken...
En ¤250 minder stufi...quote:
Op je loonstrookje staat wat je bruto verdient, en als je netto ¤ 1.600 loon ontvangt dan is dat bruto bijna ¤ 2.100.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:10 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Volgens mij verdien ik geen ¤2.000 bruto. Waar kan je dat zien?
Geeft niets, die moet je nu ook terugbetalen omdat je hem onterecht ontvangt, die HRA mag je gewoon houden.quote:
Dus door 50% meer te werken gaat je inkomen 10% omhoog.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geeft niets, die moet je nu ook terugbetalen omdat je hem onterecht ontvangt, die HRA mag je gewoon houden.
Dat laatste zei ik al reedsch he :-)quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zorgtoeslag terugbetalen is niets als je vergelijkt met stufi + ov terugbetalen omdat je boven de innkomensgrens zit.
Nee hoor, je krijgt hem nu ook al ten onrechte, je kunt je stufi gewoon buiten beschouwing laten.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dus door 50% meer te werken gaat je inkomen 10% omhoog.
Als ik 8 uur overwerk krijg ik drie kwartier aan inkomen. Gaat lekker.
Waarbij het volgens TS allemaal de schuld van de Rabobank DUO en de belastingdienst is, omdat ze hem zo makkelijk geld gegeven hebben.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:23 schreef _Arthur het volgende:
Types als TS zien we vanzelf terug in Een Dubbeltje op zijn Kant e.d.
Ik ben geen tokkie die niet weet wat hij uitgeeft. Ik weet precies wat ik uitgeef. Ik zit ook echt bijna nooit met een rekening die ik niet kan betalen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee hoor, je krijgt hem nu ook al ten onrechte, je kunt je stufi gewoon buiten beschouwing laten.
Ik weet ook niet waar je die 10% extra voor 50% extra vandaan haalt, maar rekenen lijkt sowieso je sterkste kant niet te zijn.
Dit topic is geen reden voor een flamewar. Zowiezo betaal ik meer belasting dan dat ik het krijg. Die ¤800 is een lening hequote:Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij het volgens TS allemaal de schuld van de Rabobank DUO en de belastingdienst is, omdat ze hem zo makkelijk geld gegeven hebben.
Dan moet je zorgen dat je onder de grens blijft. Het is vrij simpel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Ik ben geen tokkie die niet weet wat hij uitgeeft. Ik weet precies wat ik uitgeef. Ik zit ook echt bijna nooit met een rekening die ik niet kan betalen.
Ik zit alleen wel met een chronische overspendering. En veel tweede aanmalingen omdat ik dat als een soort rente vrije lening zie.
Het specifieke rekenvoorbeeld ben ik vergeten.Maar de clue is dat als je over het bijverdien limiet komt je ¤250 minder krijgt van de staat. In de tussentijd moet je wel extra werken om over dat bijverdien limiet te komen.
waarschijnlijk weet hij wel hoe je sowieso schrijft.....quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:29 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dit topic is geen reden voor een flamewar. Zowiezo betaal ik meer belasting dan dat ik het krijg. Die ¤800 is een lening he. Als jij ooit gestudeerd hebt kreeg je waarschijnlijk meer...
Klopt, ik probeer het er nog eens in te gooien. Daar niet van onder de indruk zijn verhoogt de trollmeter.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:17 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Dat laatste zei ik al reedsch he :-)
Ik ben van voor de Stufi, sterker nog; ik heb bij de kinderbijslag voor de introductie van de Stufi in 1986 nog bij een telefonische helpdesk gezeten.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:29 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dit topic is geen reden voor een flamewar. Zowiezo betaal ik meer belasting dan dat ik het krijg. Die ¤800 is een lening he. Als jij ooit gestudeerd hebt kreeg je waarschijnlijk meer...
Dus worden we door het DUO gemotiveerd zo min mogelijk te werken. Lekker systeem weer. Zal ook heel goed zijn voor de belastinginkomsten.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:32 schreef Leandra het volgende:
Dan moet je zorgen dat je onder de grens blijft. Het is vrij simpel.
Er zijn zat rijke mensen die alsnog boven hun stand leven. Ik ben één van die mensen. Alleen ik ben niet rijk maar alsnog pauper.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:32 schreef Leandra het volgende:
En of je nou wel of geen tokkie bent die niet weet wat hij uitgeeft maakt niet uit, je kunt kennelijk net zo slecht met het bedrag omgaan dat je werkelijk tot je beschikking hebt.
Overigens is dat eigenlijk nog klachtwaardiger, dat je bewust geld uitgeeft waarvan je weet dat je het niet hebt, je weet kennelijk wel beter dan de tokkie die niet beter weet, en toch gedraag je je net zo.
Dat hoort met een zulu lip zquote:Op zaterdag 23 november 2013 21:33 schreef stinkie het volgende:
[..]
waarschijnlijk weet hij wel hoe je sowieso schrijft.....
Stijlistisch spellen...quote:
Het is niet alleen eten. Ook Red Bull light. Die shit is extreem duur. Echt ¤1 per blikje. Keer 8 per dag.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:39 schreef Scorpie het volgende:
700 euro aan vreten uitgeven in je eentje in de maand. Chapeau.
Flamen? Nee, aangeven waar je kan besparen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Stijlistisch spellen...
[..]
Het is niet alleen eten. Ook Red Bull light. Die shit is extreem duur. Echt ¤1 per blikje. Keer 8 per dag.
En een gedeelte is rekening houden met het eten op de piste deze wintersport.
Maar opnieuw, dit is niet een topic om te flamen.
Troll is obvious.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:48 schreef Roadtrip het volgende:
Dat doet me eraan denken, misschien kunnen jullie me hiermee helpen. Ik moet nog steeds die GoPro kopen. Het ding fluctueert alleen extreem heftig in prijs. ¤80 in 5 dagen. Heen en weer.
Een slechte vertaling van stylisticquote:
Geef antwoord op mijn vraag of zeur niet.quote:
quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:56 schreef Roadtrip het volgende:
Maar als ik het besteld heb krijgen jullie wel een pic van de factuur.
En wat zegt dat? Je gaat het toch terugsturen of annuleren zodra een ander goedkoper blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:56 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Geef antwoord op mijn vraag of zeur niet.
Maar als ik het besteld heb krijgen jullie wel een pic van de factuur.
Ik verveel me....quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Alan_Bastard het volgende:
Waarom gaan mensen serieus in op deze troll?
Nou, eigenlijk om te hopen dat het gedeelte 'ik geef teveel geld uit' wel waar is eigenlijkquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:00 schreef Alan_Bastard het volgende:
Waarom gaan mensen serieus in op deze troll?
Niet alleen zijn moeder.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Zijn moeder staat bij jou op de begroting?
Met of zonder kist?quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Niet alleen zijn moeder.
Die van jou ook
Met een onderliggend "kijk mij het eens goed hebben" idee.... reisje hier, reisje daar, boodschapjes zus, boodschapjes zo, en aan het eind van de maand blijkt er 50% meer te zijn uitgegeven dan er binnenkwam.... en van dat gedeelte wat binnenkwam blijkt ook nog eens 35% ten onrechte binnen te komen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik had het over TS en al zijn ik heb het zo slecht topics
Ik ookquote:Op zaterdag 23 november 2013 22:36 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik had het over TS en al zijn ik heb het zo slecht topics
WTF je zinnen slaan neegens op. Weel te vang.quote:Op zaterdag 23 november 2013 22:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een onderliggend "kijk mij het eens goed hebben" idee.... reisje hier, reisje daar, boodschapjes zus, boodschapjes zo, en aan het eind van de maand blijkt er 50% meer te zijn uitgegeven dan er binnenkwam.... en van dat gedeelte wat binnenkwam blijkt ook nog eens 35% ten onrechte binnen te komen.
Met andere woorden; TS zou max 65% van wat hij nu als "inkomen" heeft mogen uitgeven, terwijl hij nu al 150% uitgeeft.....
Als hij zijn uitgaven zou halveren dan zou hij nog teveel uitgeven.
Zei hij broodnuchter vanaf zijn zolderkamer.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:21 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
WTF je zinnen slaan neegens op. Weel te vang.
Maar dat is niiet hnet idee van dit topiv. Ik heb hulp nodig. Ik will n uet dakloos en shit worhndemk.
Oh ik kan ne echt niet conce treren. Morgen post ik verder. maar flamen graag in de klb.
Wel bvanaf mijn kamer inderdaad. Maar dan een midden verdi0puign kamer.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zei hij broodnuchter vanaf zijn zolderkamer.
quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:30 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Wel bvanaf mijn kamer inderdaad. Maar dan een midden verdi0puign kamer.
Ik ben ook expres niet uitgegaanh. HEb echt gewoon geen behoften saan die lesbo shit.
MAar ik moet echt wegblijven van Fok!. Anders vern=kloot ik mijhn eigen topics. Dit topic is echt serioeus bedoeld. Voor lklachten ==> K:BL
lalalaa finger in mijn oorquote:Op zaterdag 23 november 2013 23:31 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet
Jij bent serieus zielig en hebt een probleem
RIP aan de nabestaanden
jawelquote:Op zaterdag 23 november 2013 23:19 schreef Roadtrip het volgende:
Jongens dit is een WGR topic.
Ik ben trouwens inmiddels ook te dronken om serieus te reageren. Mijn huisgenootjes en drankspel.
Maar laten we het serieus houden. Ik doe serieus. Bij het KLB topic kunnen jullie baggeren.
En ik ben echt fgeen torll
we hoeven niet naar KLB met jou hierquote:Op zaterdag 23 november 2013 23:21 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
WTF je zinnen slaan neegens op. Weel te vang.
Maar dat is niiet hnet idee van dit topiv. Ik heb hulp nodig. Ik will n uet dakloos en shit worhndemk.
Oh ik kan ne echt niet conce treren. Morgen post ik verder. maar flamen graag in de klb.
Echt hequote:Op zaterdag 23 november 2013 23:29 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zei hij broodnuchter vanaf zijn zolderkamer.
Ik zou gouden earplugs kopen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 23:32 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
lalalaa finger in mijn oor
kk hoor nisk!
aangezien elke besparing als fla,e gezien word.....quote:Op zaterdag 23 november 2013 21:41 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Stijlistisch spellen...
[..]
Het is niet alleen eten. Ook Red Bull light. Die shit is extreem duur. Echt ¤1 per blikje. Keer 8 per dag.
En een gedeelte is rekening houden met het eten op de piste deze wintersport.
Maar opnieuw, dit is niet een topic om te flamen.
Ik ga voor dat laatstequote:Op zondag 24 november 2013 03:10 schreef hugecooll het volgende:
zo'n opvallende troll en toch zoveel reacties
ik weet niet of ik je nou een schouderklopje of een stomp in je gezicht moet geven
Och, hij zal niet de eerste zijn die een huiliehuilie topic opent dat ie opeens 160e/maand er voor mag dokken.quote:Op zondag 24 november 2013 07:33 schreef Leandra het volgende:
En dan blijkt z'n zorgverzekering een van die dingen te zijn die hij niet betaald heeft...
Oh, dan even flink doorslaan dus.quote:Op zondag 24 november 2013 07:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan blijkt z'n zorgverzekering een van die dingen te zijn die hij niet betaald heeft...
Zou mij niets verbazenquote:Op zondag 24 november 2013 09:39 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vast weer zo'n kansloos kloontje van dat computer probleempje geval
Ja jongen, lazer nou maar weer op met je ongeinquote:Op zondag 24 november 2013 15:22 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben geen troll!
Maar ik zit nu op de Franse amazon te bestellen er er staat ioets van complement d'adresse. En het is verplicht...
Ik ben erachter gekomen. Facultatief betekend in het Frans dat het niet verplicht is...quote:Op zondag 24 november 2013 15:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja jongen, lazer nou maar weer op met je ongein
Dat. Zoek vrienden. Of een hobby. Of leg het bij met je ouders. Dat vragen om aandacht met stompzinnige topics is een beetje sneu...quote:Op zondag 24 november 2013 15:26 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ja jongen, lazer nou maar weer op met je ongein
Dit is geen troll topic.quote:Op zondag 24 november 2013 15:32 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat. Zoek vrienden. Of een hobby. Of leg het bij met je ouders. Dat vragen om aandacht met stompzinnige topics is een beetje sneu...
Dat is geen checkout, lamzakquote:Op zondag 24 november 2013 15:34 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Dit is geen troll topic.![]()
Een screenshot van de checkout als bewijs:
[ afbeelding ]
Opnieuw flamen mag in de KLB. Laten we hier on-topic blijven. Wat me eraan herinnert, hoe kan je goedkoper boodschappen doen? Ik heb net voor ¤15 één dag eten gehaald.
Lul. Ik heb het product toegevoegd aan mijn mandje, als tweede stap een account aangemaakt, als derde stap mijn adresgegevens ingevuld, en dit was de vierde stap. Waarom zou ik dit verzinnen. En hoe kom ik er anders achter dat paypal niet kan?quote:Op zondag 24 november 2013 15:53 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Dat is geen checkout, lamzak
blijf dan weg als je dat vervelend vindt, iedereen blijquote:Op zondag 24 november 2013 16:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Lul. Ik heb het product toegevoegd aan mijn mandje, als tweede stap een account aangemaakt, als derde stap mijn adresgegevens ingevuld, en dit was de vierde stap. Waarom zou ik dit verzinnen. En hoe kom ik er anders achter dat paypal niet kan?
Ik zou kijken voordat je schreeuwt. Probeer het uit. Het staat immers op het internet. Dat snel een oordeel hebben hier op Fok! is bloed irritant.
Klagen mag in de KLB. Dit is een serieus topic. Ik wil het serieus houden.
Als je iets wilt zeggen, zeg dan bijvoorbeeld hoe ik kan besparen op mijn boodschappen.
Geen creditcard hebbenquote:Op zondag 24 november 2013 15:44 schreef Roadtrip het volgende:
Op deze manier kom ik dus in de schulden. Wanneer je rijk bent heb je minder kosten. Eigenlijk is het gewoon super oneerlijk!
Doordat ik pauper ben heb ik de kosten van rente, aanmaningen, uitgestelde aankopen, constante reparaties van onbetrouwbare producten en nu ook nog de ¤50 het in Nederland te moeten kopen omdat ik geen creditcard heb.
hahahahaquote:Op zondag 24 november 2013 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen creditcard hebben
Wat ging er mis bij de aanvraag? Je krediethistorie?
Laat de factuur dan eens zien als je zo'n held bent.quote:Op zondag 24 november 2013 16:00 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Lul. Ik heb het product toegevoegd aan mijn mandje, als tweede stap een account aangemaakt, als derde stap mijn adresgegevens ingevuld, en dit was de vierde stap. Waarom zou ik dit verzinnen. En hoe kom ik er anders achter dat paypal niet kan?
Ik zou kijken voordat je schreeuwt. Probeer het uit. Het staat immers op het internet. Dat snel een oordeel hebben hier op Fok! is bloed irritant.
Klagen mag in de KLB. Dit is een serieus topic. Ik wil het serieus houden.
Als je iets wilt zeggen, zeg dan bijvoorbeeld hoe iuk kan besparen op mijn boodschappen.
Dat kan niet, want hij kan hem zonder creditcard niet bestellen.... nou moet hij eerst een 3V card gaan kopen, die opwaarderen (lukt niet, hij staat nog max rood tot z'n geld binnenkomt), en dan de bestelling afronden.quote:Op zondag 24 november 2013 16:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Laat de factuur dan eens zien als je zo'n held bent.
Waarom zou je als student een creditcard willen? Ik ken weinig mensen van mijn leeftijd met een creditcard...quote:Op zondag 24 november 2013 16:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen creditcard hebben
Wat ging er mis bij de aanvraag? Je krediethistorie?
Gozer, als je gelezen hebt had je kunnen lezen dat ik niet kon betalen. Ze hebben er immers geen paypal.quote:Op zondag 24 november 2013 16:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Laat de factuur dan eens zien als je zo'n held bent.
quote:Op zondag 24 november 2013 16:00 schreef Roadtrip het volgende:
Als je iets wilt zeggen, zeg dan bijvoorbeeld hoe ik kan besparen op mijn boodschappen.
Genoeg voor je Pro dinges toch?quote:Op zondag 24 november 2013 16:23 schreef Roadtrip het volgende:
Zowiezo is dat hele creditcard systeem voor studenten onhandig. Je kan wel een speciale cheap-ass creditcard aanvragen maar dan heb je maar ¤1000 bestedingsruimte. De echte visa kost weer ¤5 per maand.
Ik zal eerlijk zijn dat mijn boodschap kosten op het moment een beetje de spuigaten uitlopen. Ik begrijp gewoon niet hoe ik in mijn eentje voor ¤400 euro boodschappen kan doen.quote:
Om eerlijk te zijn interesseert het mij niet wat je ervan vind. Laten we het hier on-topic houden. Mij uitschelden mag je ook gewoon via de dm doen. Dan kan ik je blocken. Of natuurlijk in je dagboek.quote:Op zondag 24 november 2013 16:23 schreef hugecooll het volgende:
ik snap eigenlijk niet waarom jij denkt dat mensen je serieus zouden nemen? Als het al echt waar is, wat ik betwijfel, dan ben je gewoon een randdebiel
Inderdaad. Die goedkope energy is een goed punt. Daar ben ik nu al mee bezig.quote:Op zondag 24 november 2013 16:27 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Genoeg voor je Pro dinges toch?
Maar goed stop met red-bull drinken of neem de goedkope energy variant į 30 cent het blikje. Besparing 168 euro per maand. Whoettt. Ga thuis eten, besparing zo'n 250 euro. Ga met vrienden bij iemand thuis drinken. Besparing.150 euro per maand. Kleding, 1600 euro per jaar, doe eens de helft je kast is vast wel vol nu. Besparing 200 voor november.
Dham heb in 1 minuut voor je al 568 euro bespaart structureel en 200 voor november.
Met geleende creditcards, en door bijvoorbeeld geen auto's te huren. Maar opnieuw... niet relevant aan de discussie.quote:Op zondag 24 november 2013 17:12 schreef Leandra het volgende:
Hoe heeft TS overigens al die jaren reizen zonder CC gered?
één jaarquote:
Oh wauw je wilt er een pappie discussie van maken.quote:
Dat zal niemand hem kwalijk nemen, het zal daarna wel beter zijn gegaan met hem.quote:Op zondag 24 november 2013 17:23 schreef Roadtrip het volgende:
Mijn pappie heeft me op mijn 12e op straat gezet omdat hij depressief en manisch was.
Het is geen trolltopic. Het probleem is dat iedereen hier een flamewar van maakt. Ik heb hem al gerapporteerd en nu ook aangegeven bij de feedback.quote:
Als je nu eens echt slim bent, pak je het overzicht van inkomsten en uitgaven naast elkaar. Dan kun je meteen wegstrepen wat overbodig is.quote:Op zondag 24 november 2013 17:44 schreef Roadtrip het volgende:
Het is niet veel bewijs maar hier is mijn internetbankieren uitgavenpatroon:
[ afbeelding ]
Let wel op dat ik steeds minder ben gaan werken...
Jij begon.quote:Op zondag 24 november 2013 17:45 schreef Roadtrip het volgende:
Laten we dan stoppen met het meten van e-penissen...
Die is er niet. Het is alleen inkomsten en uitgaven gesorteerd per categorie. Zo weet ik dus bijvoorbeeld dat ik ongeveer ¤400 per maand besteed in de Albert Heijn.quote:Op zondag 24 november 2013 17:46 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Als je nu eens echt slim bent, pak je het overzicht van inkomsten en uitgaven naast elkaar. Dan kun je meteen wegstrepen wat overbodig is.
Ik nietquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |