abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133552608
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:33 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Primark? GoPro verkopen? waarom zou hij?

het hoeft allemaal niet zo extreem. Hij verdient voldoende, hij moet gewoon matigen. Normaal leven en kleding kopen die niet extreem duur is. Je hoeft dan niet in de vodden van de Primark te lopen of alles wat geen basisbehoefte is te verkopen.
Nieuwe accessoires kopen voor de GoPro is dan niet zo handig. Evenals vaak op vakantie gaan. Kosten van eten en drinken kan ook gehalveerd worden om nog prima te kunnen eten
Hij hoeft helemaal niets van mij. Het is slechts een advies. Wat betreft de kleding bied ik hem een goedkoper alternatief aan. Ben zelf nog nooit in de Primark geweest, maar ik heb vrienden die wel geregeld gaan en toch keurig voor de dag komen. Dus niets om je voor te schamen, alleen het merk label ontbreekt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:44 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Op zich die GoPro moet ik nog kopen. Maar inderdaad het is meer een kwestie van bezuinigen dan leven als iemand in de bijstand. Aan de andere kant is bezuinigen mijn sterkste punt niet.

[..]

[..]

Ik heb in de OP al gezegd dat ik in de KLB had gepost. Blijf daar zelf...
Ik zeg niet dat je geen GoPro zou mogen aanschaffen, moet je lekker zelf weten joh. Alleen ik vraag mij af of het op dit moment verstandig is. Volgens mij ben je het niet nodig en kun je het ook niet uit eigen middelen financieren. Dan rest maar een oplossing en dat is sparen tot het wel kan.

En op bepaalde punten ben je best goed bezig, zo zijn je vaste lasten laag.
  zaterdag 23 november 2013 @ 19:59:52 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133552625
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 18:05 schreef Roadtrip het volgende:
Ik heb redelijk veel budget problemen op het moment. Zo veel budget problemen dat ik in diepe schulden terecht kom wanneer ik er niet acuut een verandering in breng. Nou ja technisch zit ik al duizenden euro’s in de schulden, maar dat worden dan schulden die ik niet kan aflossen.
Ik geloof dat je het woord "budget" niet eens begrijpt.

Als je door je uitgavenpatroon in de schulden komt dan is dat een kwestie van budgetoverschrijding... geen budget wat je hebt.

Budget
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133552713
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:59 schreef RicDan het volgende:
Ik zeg niet dat je geen GoPro zou mogen aanschaffen, moet je lekker zelf weten joh. Alleen ik vraag mij af of het op dit moment verstandig is. Volgens mij ben je het niet nodig en kun je het ook niet uit eigen middelen financieren. Dan rest maar een oplossing en dat is sparen tot het wel kan.

Het probleem met dat soort "sparen totdat je het kan betalen" adviezen is dat het niet uitkomt. Aan een GoPro vlak na mijn skivakantie heb ik niets. Het vastleggen van een wintersport van "toen je nog jong was" kent geen waarde.
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133552782
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:02 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Het probleem met dat soort "sparen totdat je het kan betalen" adviezen is dat het niet uitkomt. Aan een GoPro vlak na mijn skivakantie heb ik niets. Het vastleggen van een wintersport van "toen je nog jong was" kent geen waarde.
Dat kan ook prima met een camera of zelfs mobiel tegenwoordig.
Wees blij dat je uberhaupt op ski vakantie gaat :|W
pi_133552866
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:04 schreef Vapaus het volgende:

[..]

Dat kan ook prima met een camera of zelfs mobiel tegenwoordig.
Wees blij dat je uberhaupt op ski vakantie gaat :|W
Daar heb je ook wel gelijk in. Fotografie is echter mijn grootste hobby. En het is een dure hobby.

Toch vind ik het leuk een album te hebben van al mijn vakanties. Ook dingen als feestjes de foute strip foto's, wanneer je door het ijs zakt, enzovoort. Ik kwam laatst weer de foto's van toen ik 14 was en begon met tegen. Best emotioneel. Je kijk op het leven is gewoon heel anders. Andere prioriteiten, andere problemen, andere vrienden, een heel andere fase.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133552969
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:02 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Als dit echt is wat je wil, misschien kun je dan ergens een GoPro voor een weekje huren?
pi_133552986
Niemand die 400 euro per maand aan kleding veel vindt? Als je al tijden voor zoveel geld kleding koopt dan heb je toch zat in je kast hangen om het komende half jaar niks te hoeven kopen??
pi_133553029
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:10 schreef RicDan het volgende:

[..]

Als dit echt is wat je wil, misschien kun je dan ergens een GoPro voor een weekje huren?
Haha heb ik inderdaad ook naar gekeken. Maar ze kosten 100 euro om te huren.

De losse camera kost 280. (Ik ga voor de goedkope variant daar had ik een half jaar geleden gewoon nog geen eens aan gedacht. Ook niet gezien. Je gaat immers voor de duurste want die is het beste). Er komen dan nog accessoires bij die ook niet gratis zijn om te huren.

Aan de andere kant zou ik dan natuurlijk wel primark kleding kunnen kopen om die gopro te kunnen betalen...
pi_133553035
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:11 schreef Coelho het volgende:
Niemand die 400 euro per maand aan kleding veel vindt? Als je al tijden voor zoveel geld kleding koopt dan heb je toch zat in je kast hangen om het komende half jaar niks te hoeven kopen??
Mwah is incidenteel. Elke 3 maanden ofzo.
pi_133553172
Toch vind ik het eigenlijk wel redelijk gaan. Ik ben van een boven modaal inkomen en 300 euro vasten lasten naar mijn huidige situatie gegaan. Dat is financieel totaal anders.

Ik mis het reizen nog steeds. Eerst zat ik elke maand in een vliegtuig. Nu is het voor mij een incidentele luxe bijvoorbeeld. :'(

Ik merk ook dat geld wel gelukkig maakt. Reizen maakt gelukkig. Feesten maakt gelukkig. En geen stress of zorgen maken gelukkig.
pi_133553219
Trouwens ook bedrijf uitjes. Ik wordt omdat ik part time werk nooit meer gevraagd om te reizen. Wanneer ze me wel vragen kan ik toch niet.

Maar het is zuur ok te zien dat al mijn collega's nog steeds naar India, Hong Kong, LA, etc. En ik hier thuis zit...
pi_133553481
Installeer YNAB en ga de 4 regels van hen maar es volgen (www.youneedabudget.com)
pi_133553801
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:26 schreef nikao het volgende:
Installeer YNAB en ga de 4 regels van hen maar es volgen (www.youneedabudget.com)
voor 60 dollar :')
pi_133554036
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:34 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

Het is een briljant business model. Mensen met een gat in hun hand als doelgroep...
pi_133554162
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik lach alvast als DUO straks ook nog eens je lening droog legt als ze er achter komen dat je ver boven de inkomensgrens zit.
Dat is de eerste muur, daarna zullen er vast nog velen volgen...
(En dat ie dan vast ook nog z'n OV kaart-schuld even mag ophoesten...)

Hoe groot is trouwens je huidige schuld reeds (dus die naast je studie schuld) waar je 400e/maand naar toe brengt?
pi_133554170
Het is ook gewoon pijnlijk mijn nieuwe levensstandaard met die van mijn collega's te vergelijken... :'(
pi_133554207
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:41 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat is de eerste muur, daarna zullen er vast nog velen volgen...
(En dat ie dan vast ook nog z'n OV kaart-schuld even mag ophoesten...)

Hoe groot is trouwens je huidige schuld reeds (dus die naast je studie schuld) waar je 400e/maand naar toe brengt?
Ik denk inmiddels iets van 3000...
pi_133554226
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:41 schreef Roadtrip het volgende:
Het is ook gewoon pijnlijk mijn nieuwe levensstandaard met die van mijn collega's te vergelijken... :'(
Ik zou hem met Bill Gates vergelijken! Dan moet je pas janken...
pi_133554241
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:20 schreef Roadtrip het volgende:
Trouwens ook bedrijf uitjes. Ik wordt omdat ik part time werk nooit meer gevraagd om te reizen. Wanneer ze me wel vragen kan ik toch niet.

Maar het is zuur ok te zien dat al mijn collega's nog steeds naar India, Hong Kong, LA, etc. En ik hier thuis zit...
Hoezo is dat nou weer zuur? Dat maak jij jezelf alleen maar wijs.

quote:

[..]

Mooi is dat hé.. mensen die het al moeilijk hebben nog even extra uitknijpen :')
pi_133554286
quote:
6s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:42 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Ik zou hem met Bill Gates vergelijken! Dan moet je pas janken...
Haha ja. Aan de andere kant ik weet niet wat voor baan je nu hebt, maar stel je voor je salaris wordt gehalveerd. Dat is pijnlijk.

Die 3000 was trouwens mijn studie schuld. Nergens heb ik meer een schuld. Behalve incassos die ik niet betaal.
pi_133554386
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:43 schreef Roadtrip het volgende:
maar stel je voor je salaris wordt gehalveerd. Dat is pijnlijk.
Maar jij hebt zo'n bord voor je kop, dat je net doet alsof je nog steeds evenveel salaris krijgt als eerst.
pi_133554404
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:43 schreef RicDan het volgende:

[..]

Hoezo is dat nou weer zuur? Dat maak jij jezelf alleen maar wijs.

[..]

Mooi is dat hé.. mensen die het al moeilijk hebben nog even extra uitknijpen :')
Nou ja het is zuur omdat ik besloten heb te studeren ipv een extravagant leven te leiden...

En idd het is vrij triest uitknijpen
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:48:19 #73
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_133554510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:02 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

I know. Ik heb een tijd lang in de ontkenningsfase geleefd. Maar dit kan ik niet langer volhouden. Dan kom ik ernstig in de problemen.

[..]

Ik heb de laatste tijd veel moeten bellen.

[..]

Voor september ging ik maandelijks naar het buitenland. Een reisverzekering is dan wel chill. Alsnog is het nu goedkoper. Ik ga nu triest genoeg maar elke 3 maanden op vakantie. Ik wil vaker gaan, maar dat is lastig met mijn studie.

Maar als je vaak op vakantie gaat is een doorlopende verzekering goedkoper.

[..]

Ik hou van lekker eten. Frambozen in de winter enzo. Ik heb ook een Red Bull verslaving.

[..]

Het is het ook volledig waard! Je leeft maar één keer...

[..]

Ik heb fancy batterijen nodig voor mijn speedlights.

[..]

I know. Het is echt gewoon schokkend. Ik moet er echt verandering in brengen, maar weet niet hoe...

[..]

Die link is wel een beetje grafisch...

[..]

Dat inderdaad wel. Ik begin me er nu al super zorgen over te maken.

We moeten ook niet vergeten dat die stufi een lening is... Ik heb zodra ik klaar ben met studeren zowiezo een schuld van 30k.

[..]

Nou ja er zijn wel maandelijks luxe producten. Een computer, tv, nieuwe meubels, vakanties veel vakanties en nog meer shit...

[..]

Uit eten is soms gewoon leuk. Het is ook nodig tijdens mijn wintersport. En daar is het eten absurd duur.

Ik ga ongeveer 3x per week uit. Dus ik vind eigenlijk al dat ik zuinig bezig ben.

Inderdaad moet eten gewoon goedkoper kunnen...

Maar die vakanties heb ik nodig. Ik ben jong. Nu kan dat.
do not feed the troll people
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_133554717
quote:

[..]

45 day trial gaat al helpen... en als je ff beetje creatief bent (;)) heb je een trial forever...
  zaterdag 23 november 2013 @ 20:58:10 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133554992
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 19:56 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik lach alvast als DUO straks ook nog eens je lening droog legt als ze er achter komen dat je ver boven de inkomensgrens zit.
Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.
Volgens mij ging het in een ander topic om ¤ 1.600 netto.... dan kun je ¤ 88 zorgtoeslag echt vergeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')