abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133555032
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:48 schreef stinkie het volgende:

[..]

do not feed the troll people
Ik ben geen troll. Ik heb zelfs eens mijn bankrekening ge dmt. ..
Alcohol, because no great story starts with a salad.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133555042
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:53 schreef nikao het volgende:

[..]

45 day trial gaat al helpen... en als je ff beetje creatief bent (;)) heb je een trial forever...
Haha dat idd wel.
Pure, unadulterated music. Because everything else is noise. And noise distracts us from what really matters.
So they're using the planets resources to make changing gear sound nice. I like that.
pi_133555091
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.
Volgens mij ging het in een ander topic om ¤ 1.600 netto.... dan kun je ¤ 88 zorgtoeslag echt vergeten.
Volgens mij gaat het alleen om basis loon. Eerst verdiende ik meer en toen kreeg ik idd geen zorgverzekering. Maar ik heb het gewoon aan kunnen vragen met een lager contract...
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:01:39 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555135
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:18 schreef Roadtrip het volgende:
Toch vind ik het eigenlijk wel redelijk gaan. Ik ben van een boven modaal inkomen en 300 euro vasten lasten naar mijn huidige situatie gegaan. Dat is financieel totaal anders.

Ik mis het reizen nog steeds. Eerst zat ik elke maand in een vliegtuig. Nu is het voor mij een incidentele luxe bijvoorbeeld. :'(

Ik merk ook dat geld wel gelukkig maakt. Reizen maakt gelukkig. Feesten maakt gelukkig. En geen stress of zorgen maken gelukkig.
Hoeveel denk jij dat een modaal inkomen is eigenlijk?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133555152
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:00 schreef Roadtrip het volgende:
Volgens mij gaat het alleen om basis loon. Eerst verdiende ik meer en toen kreeg ik idd geen zorgverzekering. Maar ik heb het gewoon aan kunnen vragen met een lager contract...
Nop, gewoon het totaal wat je hebt verdient in een jaar. Als later blijkt dat het teveel is, mag je alles terug betalen aan gekregen zorgtoeslag voor heel dat jaar.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:03:20 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555200
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:00 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet alleen om het basisloon, de belastingdienst kijkt aan het eind van de rit gewoon wat je bruto inkomen in 2013 was, en wat het bedrag aan zorgtoeslag was wat je bij dat bruto inkomen had mogen ontvangen, en dat is wat je definitieve toeslag voor 2013 wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:04:45 #82
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_133555252
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ben geen troll. Ik heb zelfs eens mijn bankrekening ge dmt. ..
je hebt er alleen niks voor over.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_133555337
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 20:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is punt 1 wat TS kan verwachten, en met een basisloon van ¤ 1.100 netto, wat er regelmatig overheen gaat, zal hij ook teveel zorgtoeslag ontvangen, juist door dat wat hij boven het basisloon uitkomt.
Volgens mij ging het in een ander topic om ¤ 1.600 netto.... dan kun je ¤ 88 zorgtoeslag echt vergeten.
1600 netto, dan zit je rond de 82 euro zorgtoeslag
pi_133555378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:02 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Nop, gewoon het totaal wat je hebt verdient in een jaar. Als later blijkt dat het teveel is, mag je alles terug betalen aan gekregen zorgtoeslag voor heel dat jaar.
Zorgtoeslag terugbetalen is niets als je vergelijkt met stufi + ov terugbetalen omdat je boven de innkomensgrens zit.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:09:31 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555416
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:06 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

1600 netto, dan zit je rond de 82 euro zorgtoeslag
Neuh.....
Dat is zo'n ¤ 2.080 bruto per maand, dus ¤ 27.000 bruto per jaar, dus ¤ 30 per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555432
Ach ja die zorgtoeslag boeit niet zo veel. Het gaat toch niet om een enorm bedrag. Anders is het gewoon een soort rente vrije lening. ;)

Wel vind ik het trouwens klachtwaardig dat je er procentueel op achteruit gaat door meer te werken...

Ik zit trouwens te twijfelen of ik die GoPro nu moet bestellen, of moet wachten totdat hij mogelijk in prijs in zakt. Sinds woensdag is hij ¤40 goedkoper geworden. Maar misschien wordt hij weer duurder...
pi_133555460
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Neuh.....
Dat is zo'n ¤ 2.080 bruto per maand, dus ¤ 27.000 bruto per jaar, dus ¤ 30 per maand.
Volgens mij verdien ik geen ¤2.000 bruto. Waar kan je dat zien?
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:12:22 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555535
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:09 schreef Roadtrip het volgende:

Wel vind ik het trouwens klachtwaardig dat je er procentueel op achteruit gaat door meer te werken...

Ja, schandalig, als je ¤ 500 netto meer verdient dan iemand die ¤ 1.100 netto heeft dan krijg je ¤ 50 minder zorgtoeslag.... het is wat zeg.

Weet je wat jij moet doen? Stoppen met studeren en gaan werken en een dikke hypotheek nemen, lekker hypotheekrenteaftrek ontvangen, dat levert pas op *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555557
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:12 schreef Leandra het volgende:
vangen, dat levert pas op
En ¤250 minder stufi...
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:13:14 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:10 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Volgens mij verdien ik geen ¤2.000 bruto. Waar kan je dat zien?
Op je loonstrookje staat wat je bruto verdient, en als je netto ¤ 1.600 loon ontvangt dan is dat bruto bijna ¤ 2.100.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:13:48 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555603
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:12 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

En ¤250 minder stufi...
Geeft niets, die moet je nu ook terugbetalen omdat je hem onterecht ontvangt, die HRA mag je gewoon houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133555657
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geeft niets, die moet je nu ook terugbetalen omdat je hem onterecht ontvangt, die HRA mag je gewoon houden.
Dus door 50% meer te werken gaat je inkomen 10% omhoog.

Als ik 8 uur overwerk krijg ik drie kwartier aan inkomen. Gaat lekker.
pi_133555754
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Zorgtoeslag terugbetalen is niets als je vergelijkt met stufi + ov terugbetalen omdat je boven de innkomensgrens zit.
Dat laatste zei ik al reedsch he :-)
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:18:49 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133555812
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:15 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Dus door 50% meer te werken gaat je inkomen 10% omhoog.

Als ik 8 uur overwerk krijg ik drie kwartier aan inkomen. Gaat lekker.
Nee hoor, je krijgt hem nu ook al ten onrechte, je kunt je stufi gewoon buiten beschouwing laten.

Ik weet ook niet waar je die 10% extra voor 50% extra vandaan haalt, maar rekenen lijkt sowieso je sterkste kant niet te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133556023
Types als TS zien we vanzelf terug in Een Dubbeltje op zijn Kant e.d.
pi_133556206
Simpel, geef niet meer uit dan je hebt. Daarnaast zag ik in een ander topic van jou dat je aan de universiteit studeert dus een budget opmaken is denk ik niet zo lastig.
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:28:06 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133556234
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:23 schreef _Arthur het volgende:
Types als TS zien we vanzelf terug in Een Dubbeltje op zijn Kant e.d.
Waarbij het volgens TS allemaal de schuld van de Rabobank DUO en de belastingdienst is, omdat ze hem zo makkelijk geld gegeven hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133556241
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee hoor, je krijgt hem nu ook al ten onrechte, je kunt je stufi gewoon buiten beschouwing laten.

Ik weet ook niet waar je die 10% extra voor 50% extra vandaan haalt, maar rekenen lijkt sowieso je sterkste kant niet te zijn.
Ik ben geen tokkie die niet weet wat hij uitgeeft. Ik weet precies wat ik uitgeef. Ik zit ook echt bijna nooit met een rekening die ik niet kan betalen.

Ik zit alleen wel met een chronische overspendering. En veel tweede aanmalingen omdat ik dat als een soort rente vrije lening zie.

Het specifieke rekenvoorbeeld ben ik vergeten. :') Maar de clue is dat als je over het bijverdien limiet komt je ¤250 minder krijgt van de staat. In de tussentijd moet je wel extra werken om over dat bijverdien limiet te komen.
pi_133556309
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij het volgens TS allemaal de schuld van de Rabobank DUO en de belastingdienst is, omdat ze hem zo makkelijk geld gegeven hebben.
Dit topic is geen reden voor een flamewar. Zowiezo betaal ik meer belasting dan dat ik het krijg. Die ¤800 is een lening he ;) . Als jij ooit gestudeerd hebt kreeg je waarschijnlijk meer...
  zaterdag 23 november 2013 @ 21:32:41 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133556429
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 21:28 schreef Roadtrip het volgende:

[..]

Ik ben geen tokkie die niet weet wat hij uitgeeft. Ik weet precies wat ik uitgeef. Ik zit ook echt bijna nooit met een rekening die ik niet kan betalen.

Ik zit alleen wel met een chronische overspendering. En veel tweede aanmalingen omdat ik dat als een soort rente vrije lening zie.

Het specifieke rekenvoorbeeld ben ik vergeten. :') Maar de clue is dat als je over het bijverdien limiet komt je ¤250 minder krijgt van de staat. In de tussentijd moet je wel extra werken om over dat bijverdien limiet te komen.
Dan moet je zorgen dat je onder de grens blijft. Het is vrij simpel.

En of je nou wel of geen tokkie bent die niet weet wat hij uitgeeft maakt niet uit, je kunt kennelijk net zo slecht met het bedrag omgaan dat je werkelijk tot je beschikking hebt.
Overigens is dat eigenlijk nog klachtwaardiger, dat je bewust geld uitgeeft waarvan je weet dat je het niet hebt, je weet kennelijk wel beter dan de tokkie die niet beter weet, en toch gedraag je je net zo.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')