Je hoeft het ook niet te analyseren meestal, bij vreemdgaan wel of niet accepteren, aangezien dat 'gewoon' een gevoel is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:18 schreef complicate het volgende:
[..]
Nee hoor ik kijk juist "out of the box" ik denk in beide termen, ik gaf gewoon aan dat het heel moeilijk is ,om een bepaald individu te analyseren, laat staan om aan "culturisme" te doen/denken/analyseren.
Klopt hoor, met de term analyseren wou ik verwijzen naar wat we in dit topic aan het doen zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet te analyseren meestal, bij vreemdgaan wel of niet accepteren, aangezien dat 'gewoon' een gevoel is.
Dat dan wel (iig deels) cultureel bepaald is en komt door het beeld dat je je hele leven wordt aangepraat, maar analyseren is niet echt nodig als het gewoon duidelijk is dat het 'nee' of 'ja' is. Alleen bij twijfel kan een analyse evt helpen.
Dat is een hele andere discussie. Er is niets mis mee, als de situatie gezond is voor een kind, om dan te proberen kinderen te krijgen lijkt me.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:22 schreef complicate het volgende:
[..]
Kinderen
In mijn ogen/visie is het echt egoistisch om kinderen te "maken". Vooral als je denkt aan de redenen dat de mensen tegenwoordig aan kinderen "beginnen".
Denk je echt dat een kind daar niets van mee krijgt? Zo ja, dan klopt je wereldbeeld niet. Kinderen krijgen veel meer mee dan je in eerste instantie denkt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat kind hoeft er niks van mee te krijgen toch?
En is dat een goede zaak?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
O, en wat kinderen betreft...
Die krijgen gewoon mee dat je met meerdere mensen seks kan hebben en toch een relatie met 1 iemand, dat is niet perse verwarrend, maar gewoon weer een andere vorm van indoctrinatie
Stel nou hè, even hypothetisch, dat er was aangetoond dat de aanleg voor monogamie danwel polygamie genetisch/aangeboren was, zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit. Uit de hypothetische cijfers blijkt dat 83% van de mensen monogaam is van aard. Wat zou je met die kennis willen? Zouden de overige 17% zich moeten aanpassen aan de heersende norm? Of zou het beter zijn voor de samenleving dat beide relatievormen geaccepteerd waren, voorkwamen in pop culture e.d. zodat iedereen zich bewust is van hun opties en kan kiezen voor wat hén gelukkig maakt?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik heb gisteren een artikel van 22 blz. gelezen over het realisme, dus ik ben wat afgebrand en niet scherp. xD
Met cijfers bedoel ik trouwens geen echte cijfers, maar meer directere bewijzen dan hoe de chimps het doen.
Hoezo , heeft het er niets mee te maken?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat kind hoeft er niks van mee te krijgen toch?
Daarbij klopt statistiek vaker niet dan wel. Het is een indicatie van de werkelijkheid die weer op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd. Hierdoor zit de waarheid altijd ergens anders...quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:28 schreef Pienata het volgende:
[..]
Stel nou hè, even hypothetisch, dat er was aangetoond dat de aanleg voor monogamie danwel polygamie genetisch/aangeboren was, zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit. Uit de hypothetische cijfers blijkt dat 83% van de mensen monogaam is van aard. Wat zou je met die kennis willen? Zouden de overige 17% zich moeten aanpassen aan de heersende norm? Of zou het beter zijn voor de samenleving dat beide relatievormen geaccepteerd waren, voorkwamen in pop culture e.d. zodat iedereen zich bewust is van hun opties en kan kiezen voor wat hén gelukkig maakt?
Klopt er is niets mis om kinderen te krijgen, maar helaas bestaan er geen garanties in het leven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Er is niets mis mee, als de situatie gezond is voor een kind, om dan te proberen kinderen te krijgen lijkt me.
[..]
Denk je echt dat een kind daar niets van mee krijgt? Zo ja, dan klopt je wereldbeeld niet. Kinderen krijgen veel meer mee dan je in eerste instantie denkt.
[..]
En is dat een goede zaak?
quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daarbij klopt statistiek vaker niet dan wel. Het is een indicatie van de werkelijkheid die weer op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd. Hierdoor zit de waarheid altijd ergens anders...
Mja, wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:30 schreef complicate het volgende:
[..]
Klopt er is niets mis om kinderen te krijgen, maar helaas bestaan er geen garanties in het leven.
Of zou ik zeggen "chance" dat er geen garanties bestaan
Precies, pff.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
O, en wat kinderen betreft...
Die krijgen gewoon mee dat je met meerdere mensen seks kan hebben en toch een relatie met 1 iemand, dat is niet perse verwarrend, maar gewoon weer een andere vorm van indoctrinatie
Dat kinderen willen en krijgen nog geen garantie is dat je ze een goed leven zal kunnen schenken. (zo iets)quote:
quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:31 schreef Pienata het volgende:
[..]
Precies, pff.
Één van de redenen dat ik geen kinderen wil is dat ik als de dood ben ze per ongeluk met een identiteitscrisis op te schepen. Ik zou mijn kinderen willen opvoeden met het idee dat monogamie kan, maar polygamie óók, niet één van beiden. Net zoals mijn meisjes mogen kiezen tussen auto's of poppen evenals mijn jongens. Dan heb je nog het risico dat je een kind krijgt dat zich misschien het andere geslacht voelt, ik noem maar wat... Hoe creëer je in godsnaam een milieu voor die kinderen waarin zij voelen dat alles kan en NIET RAAR is, zodat ze zo dicht mogelijk bij zichzelf kunnen blijven als ze maar willen?
Als ik morgen seks heb met een andere man, weet mijn dochter dat écht niet hoor.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Er is niets mis mee, als de situatie gezond is voor een kind, om dan te proberen kinderen te krijgen lijkt me.
[..]
Denk je echt dat een kind daar niets van mee krijgt? Zo ja, dan klopt je wereldbeeld niet. Kinderen krijgen veel meer mee dan je in eerste instantie denkt.
[..]
En is dat een goede zaak?
Denk dat de belangrijkste normen om je kind mee op te voeden zijn:quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:19 schreef DW457 het volgende:
Op een gegeven moment werd hier trouwens gesproken over kinderen. Nu vraag ik me af: is het niet gezonder voor zowel het gezin, als de kinderen, als de ouders om op het moment dat de kinderen het toneel betreden te stoppen met de open relatie, of anders in ieder geval te minderen?
Het lijkt me dat het anders onnodig ingewikkeld wordt voor het kind...
Niet persé, daar kun je voor kiezen denk ik.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:28 schreef complicate het volgende:
[..]
Hoezo , heeft het er niets mee te maken?
Die belofte kan je een kind nooit doen. Je kan enkel je best doen om een zo goed mogelijk thuis te bezorgen voor je kind. Daarnaast is het dan ook nog eens de vraag of het 'goed doen' in jouw ogen ook daadwerkelijk goed is voor het kind. Moet je om die reden dan maar geen kinderen nemen? Nee, daar ben ik het ook niet mee eens. Wanneer je echt van je kind houdt en er echt voor gaat, denk ik dat het wel goed komt (in de meeste gevallen).quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:31 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat kinderen willen en krijgen nog geen garantie is dat je ze een goed leven zal kunnen schenken. (zo iets)
wat denk je?
Ik denk dat dat vroeg of laat wel uit komt...ik weet echter niet of dat een positief of negatief effect zal hebben op je dochter.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als ik morgen seks heb met een andere man, weet mijn dochter dat écht niet hoor.
Het is in elk geval in mijn ogen niet verkeerd. Het is iets waar ze over na kunnen denken en wat ze kunnen meenemen in hun toekomstige beeld van relaties, ze kennen niet alleen de relaties zoals die hier normaal zijn (monogaam) maar ook relaties waarin meer en andere dingen mogelijk zijn en hebben dus meer beelden om hun eigen visie aan op te hangen dan eentje.
Zit zeker wat in.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:37 schreef Pienata het volgende:
[..]
Denk dat de belangrijkste normen om je kind mee op te voeden zijn:
- Kennis over seks en dan met name veilige seks
- Positieve assumpties op het gebied van liefde: ik ben het waard om goed behandeld te worden, om van gehouden te worden, etc.
Dit lijkt mij losstaan van of de ouders kiezen voor een monogame danwel polygame relatie.
En dan zit je ook nog met persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:31 schreef Pienata het volgende:
[..]
Precies, pff.
Één van de redenen dat ik geen kinderen wil is dat ik als de dood ben ze per ongeluk met een identiteitscrisis op te schepen. Ik zou mijn kinderen willen opvoeden met het idee dat monogamie kan, maar polygamie óók, niet één van beiden. Net zoals mijn meisjes mogen kiezen tussen auto's of poppen evenals mijn jongens. Dan heb je nog het risico dat je een kind krijgt dat zich misschien het andere geslacht voelt, ik noem maar wat... Hoe creëer je in godsnaam een milieu voor die kinderen waarin zij voelen dat alles kan en NIET RAAR is, zodat ze zo dicht mogelijk bij zichzelf kunnen blijven als ze maar willen?
Het is wel positief op je kinderen open op te voeden, maar ik denk dat de gevolgen catastrofaal kunne zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als ik morgen seks heb met een andere man, weet mijn dochter dat écht niet hoor.
Het is in elk geval in mijn ogen niet verkeerd. Het is iets waar ze over na kunnen denken en wat ze kunnen meenemen in hun toekomstige beeld van relaties, ze kennen niet alleen de relaties zoals die hier normaal zijn (monogaam) maar ook relaties waarin meer en andere dingen mogelijk zijn en hebben dus meer beelden om hun eigen visie aan op te hangen dan eentje.
In welke zin?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:38 schreef complicate het volgende:
[..]
Het is wel positief op je kinderen open op te voeden, maar ik denk dat de gevolgen catastrofaal kunne zijn.
Je vergeet het belangrijkste lijkt mij: dat de ouders vooral een goede voorbeeld moeten zijn voor wat ze naar hun kinderen communiceren.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:37 schreef Pienata het volgende:
[..]
Denk dat de belangrijkste normen om je kind mee op te voeden zijn:
- Kennis over seks en dan met name veilige seks
- Positieve assumpties op het gebied van liefde: ik ben het waard om goed behandeld te worden, om van gehouden te worden, etc.
Dit lijkt mij losstaan van of de ouders kiezen voor een monogame danwel polygame relatie.
Je mag nog zo veel zeggen wat je wilt tegen jouw kinderen, maar wat JIJ als ouders DOET , doet er meer toe, dan wat je geeft qua opvoeding.quote:
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:41 schreef complicate het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste lijkt mij: dat de ouders vooral een goede voorbeeld moeten zijn voor wat ze naar hun kinderen communiceren.
Dat is absoluut waar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Je mag nog zo veel zeggen wat je wilt tegen jouw kinderen, maar wat JIJ als ouders DOET , doet er meer toe, dan wat je geeft qua opvoeding.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:38 schreef complicate het volgende:
[..]
Het is wel positief op je kinderen open op te voeden, maar ik denk dat de gevolgen catastrofaal kunne zijn.
Ja, maar daarmee verklaar je niet dat het 'çatastrofaal' kan zijn als je ze open opvoedt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Je mag nog zo veel zeggen wat je wilt tegen jouw kinderen, maar wat JIJ als ouders DOET , doet er meer toe, dan wat je geeft qua opvoeding.
Dat is/was dus ook mijn punt: wat ouders DOEN doet er meer toe dan wat ze ZEGGEN.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...
[..]
Dat is absoluut waar.
Wil je echt dat ik voorbeelden geef?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee verklaar je niet dat het 'çatastrofaal' kan zijn als je ze open opvoedt.
Leuk verhaalquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik hoorde btw een tijdje geleden (Toen ik al volwassen was) dat mn ouders en de buren regelmatig aan partnerruil deden, mijn vader ging heel vaak vreemd en ik ken iemand die een videoband vond van zijn vader en moeder met nog een ander stel toen hij nog een tiener was. Ik geloof niet dat daar verder iets mis is gegaan bij ons
Het woord zegt het zelf toch? of niet?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?
Nee, maar ik bedoel daarmee dus dat aan te geven dat ik er niet zo bang voor ben, kan prima goed gaan, ik denk dat de kans dat ze er niks aan overhouden groter is dan dat ze volledig de weg kwijtraken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:47 schreef complicate het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar alle kinderen zijn niet dezelfde hé
Ja, graag.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:46 schreef complicate het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik voorbeelden geef?
Hier ga je ook van het verkeerde uit. Het is een verkeerde gedachte dat een incident gelijk de oorzaak is van verkeerd gedrag. In de jeugdcriminologie wordt er gesproken over risicofactoren en beschermende factoren. De balans tussen deze twee kan de kans op deviant en delinquent gedrag bepalen. Dit betekend echter niet dat wanneer er bepaalde factoren aanwezig zijn, dat ze dan ook gelijk ontsporen, maar de kans op afwijkend gedrag is wel groter.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik hoorde btw een tijdje geleden (Toen ik al volwassen was) dat mn ouders en de buren regelmatig aan partnerruil deden, mijn vader ging heel vaak vreemd en ik ken iemand die een videoband vond van zijn vader en moeder met nog een ander stel toen hij nog een tiener was. Ik geloof niet dat daar verder iets mis is gegaan bij ons
Kan van alles zijn, het missen van een ouder thuis, het zien van te veel verschillende mensen thuis? Ik noem maar wat. Ik zeg niet dat een open relatie per definitie fout is om tijdens het opvoeden van een kind te hebben. Ik stel er alleen mijn vraagtekens bij.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?
Ja hoor, voor jou, maar niet alle kinderen zouden er zo mee omgaan zoals je (wat ik prima vind trouwens).quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel daarmee dus dat aan te geven dat ik er niet zo bang voor ben, kan prima goed gaan, ik denk dat de kans dat ze er niks aan overhouden groter is dan dat ze volledig de weg kwijtraken.
Nee, wat mij betreft niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:48 schreef complicate het volgende:
[..]
Het woord zegt het zelf toch? of niet?
Misschien komt het omdat ik Belg ben en dus belgisch overkomquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, graag.
Ik begrijp gewoon regelmatig niet wat je nou eigenlijk zegt, dus verduidelijking is fijn.
Ik snap je heel goed en idd. jouw visie is anders, maar daarom niet arbitrair (zo iets)quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, wat mij betreft niet.
Ik zie geen instabiliteit in het woordje 'open', ik denk dat ik misschien een ander beeld heb bij een open relatie dan sommige anderen in dit topic.
Ik stel me bv voor dat hij eens in de 4 mnd een keer een avondje doorbrengt met een andere vrouw, waarna hij thuis komt slapen ofzo, niet dat er constant een ander stel rondhangt met wie we op de bank zitten te flirten terwijl de kinderen erbij zijn.
Ik zeg maar wat.
Dat is dus níet wat ik versta onder een open relatiequote:Op zaterdag 23 november 2013 15:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier ga je ook van het verkeerde uit. Het is een verkeerde gedachte dat een incident gelijk de oorzaak is van verkeerd gedrag. In de jeugdcriminologie wordt er gesproken over risicofactoren en beschermende factoren. De balans tussen deze twee kan de kans op deviant en delinquent gedrag bepalen. Dit betekend echter niet dat wanneer er bepaalde factoren aanwezig zijn, dat ze dan ook gelijk ontsporen, maar de kans op afwijkend gedrag is wel groter.
[..]
Kan van alles zijn, het missen van een ouder thuis, het zien van te veel verschillende mensen thuis? Ik noem maar wat. Ik zeg niet dat een open relatie per definitie fout is om tijdens het opvoeden van een kind te hebben. Ik stel er alleen mijn vraagtekens bij.
Zeer duidelijk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier ga je ook van het verkeerde uit. Het is een verkeerde gedachte dat een incident gelijk de oorzaak is van verkeerd gedrag. In de jeugdcriminologie wordt er gesproken over risicofactoren en beschermende factoren. De balans tussen deze twee kan de kans op deviant en delinquent gedrag bepalen. Dit betekend echter niet dat wanneer er bepaalde factoren aanwezig zijn, dat ze dan ook gelijk ontsporen, maar de kans op afwijkend gedrag is wel groter.
[..]
Kan van alles zijn, het missen van een ouder thuis, het zien van te veel verschillende mensen thuis? Ik noem maar wat. Ik zeg niet dat een open relatie per definitie fout is om tijdens het opvoeden van een kind te hebben. Ik stel er alleen mijn vraagtekens bij.
Ik dacht idd al dat je niet Nl wasquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:55 schreef complicate het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik Belg ben en dus belgisch overkom![]()
Maar voorbeelden heb ik er zoveel maar ik vermoed al dat je ze niet zal interpreteren als catastrofaal (afgeleid uit jouw verhaal)
Je hebt gelijk, een open relatie kan héél open zijn en soms ook minder open.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is dus níet wat ik versta onder een open relatie
En ik gaf een incident aan omdat dat even zo uitkwamnatuurlijk zijn er 'factoren' ik denk alleen niet dat een open relatie een van die factoren is. Het ligt er helemaal aan hoe je met dingen omgaat. Kinderen teveel confronteren met seks is volgens mij niet goed, ik zie alleen niet in waarom je dat wél ineens zou doen in een open relatie en niet in een monogame.
Zit zeker wat in. Misschien omdat ik het beeld heb dat in een open relatie seks een grotere rol speelt, dan in een gesloten relatie. Desalniettemin is voorzichtigheid zeker een geboden wanneer kinderen een rol spelen. Het lijkt me dat een open relatie toch gezien kan worden als risicofactor aangezien je ook wel eens seks met een ander wilt hebben in je eigen bed (lijkt me).quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is dus níet wat ik versta onder een open relatie
En ik gaf een incident aan omdat dat even zo uitkwamnatuurlijk zijn er 'factoren' ik denk alleen niet dat een open relatie een van die factoren is. Het ligt er helemaal aan hoe je met dingen omgaat. Kinderen teveel confronteren met seks is volgens mij niet goed, ik zie alleen niet in waarom je dat wél ineens zou doen in een open relatie en niet in een monogame.
Ja hoor, vandaar dat ouders gewoon "goed " voorbeeld "moeten" geven over wat ze naar kinderen communiceren belangrijker dan wat ze zeggen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik dacht idd al dat je niet Nl was
Er zijn zoveel manieren om een kind 'verkeerd' op te voeden, iedereen doet (als het goed is) wat hem/haar het beste lijkt en je kan niet alle risico's uitsluiten, er speelt zoveel mee!
Ik denk dat je een te gekleurd beeld hebt van een open relatie. het ligt meer aan de persoon dan aan de relatievorm hoe mensen met hun kinderen omgaan denk ik.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zit zeker wat in. Misschien omdat ik het beeld heb dat in een open relatie seks een grotere rol speelt, dan in een gesloten relatie. Desalniettemin is voorzichtigheid zeker een geboden wanneer kinderen een rol spelen. Het lijkt me dat een open relatie toch gezien kan worden als risicofactor aangezien je ook wel eens seks met een ander wilt hebben in je eigen bed (lijkt me).
Lijkt mij ook een "risicofactor" inhouden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zit zeker wat in. Misschien omdat ik het beeld heb dat in een open relatie seks een grotere rol speelt, dan in een gesloten relatie. Desalniettemin is voorzichtigheid zeker een geboden wanneer kinderen een rol spelen. Het lijkt me dat een open relatie toch gezien kan worden als risicofactor aangezien je ook wel eens seks met een ander wilt hebben in je eigen bed (lijkt me).
Dat is zeker waar, maar is het één niet het gevolg van het ander?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat je een te gekleurd beeld hebt van een open relatie. het ligt meer aan de persoon dan aan de relatievorm hoe mensen met hun kinderen omgaan denk ik.
Ja en nee, het heeft ook met de relatievorm te maken hoor.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat je een te gekleurd beeld hebt van een open relatie. het ligt meer aan de persoon dan aan de relatievorm hoe mensen met hun kinderen omgaan denk ik.
Dit dus!quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar is het één niet het gevolg van het ander?
Bedoel je dat je een gekleurd beeld hebt omdat je het altijd zo meegekregen hebt, of dat mensen die een open relatie hebben automatisch anders omgaan met hun kinderen, of nóg iets anders? (Ik volg het even nietquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar is het één niet het gevolg van het ander?
Ik bedoelde dat een open relatie een gevolg is van de houding en visie die mensen over relaties hebben.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Bedoel je dat je een gekleurd beeld hebt omdat je het altijd zo meegekregen hebt, of dat mensen die een open relatie hebben automatisch anders omgaan met hun kinderen, of nóg iets anders? (Ik volg het even niet)
Ik zei dan ook dat het méér aan de persoon ligt dan aan de relatievorm, niet alleen maar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:08 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja en nee, het heeft ook met de relatievorm te maken hoor.
Zullen we maar zwijgen over homo's die kinderen opvoeden.
ik zeg juist ( in mijn visie) dat het méér met de relatievorm te maken heeft.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zei dan ook dat het méér aan de persoon ligt dan aan de relatievorm, niet alleen maar.
Ja, maar dat is dus niet persé een negatief iets. En dan kom je weer uit bij: Volgens mij kan het wel goed zijn om je kinderen open op te voeden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:09 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat een open relatie een gevolg is van de houding en visie die mensen over relaties hebben.
Met een maar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus niet persé een negatief iets. En dan kom je weer uit bij: Volgens mij kan het wel goed zijn om je kinderen open op te voeden.
Dan zijn we het daarover dus niet eens.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef complicate het volgende:
[..]
ik zeg juist ( in mijn visie) dat het méér met de relatievorm te maken heeft.
Klopt en dat is geen rampquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dan zijn we het daarover dus niet eens.
Zo gaat het als mensen niet dezelfde visie hebben/delenquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Zo blijven we in cirkeltjes rondhupsen
Zeker. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat het per definitie goed of fout is. Het enige wat ik zeg is dat voorzichtigheid zeer belangrijk is hierbij...quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus niet persé een negatief iets. En dan kom je weer uit bij: Volgens mij kan het wel goed zijn om je kinderen open op te voeden.
Beetje wel iddquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Zo blijven we in cirkeltjes rondhupsen
Ben ik niet met je eens. Kinderen zijn erg sensitief, veel sensitiever dan de meeste volwassenen beseffen. Hierdoor vangen ze ook de, voor hun, vreemde vibe op die de gast aan tafel met zich mee brengt. Zeker als dit iemand is die bij pappa en/of mamma in bed heeft geslapen of als dit steeds iemand anders is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef Suteibum het volgende:
Ik zie niet in waarom het in een open relatie moeilijker zou zijn een stabiel thuis voor kinderen te geven dan in een gesloten relatie. Seks doe je sowieso niet met je kinderen erbij, dus wat jij in je slaapkamer uitvoert hebben die kinderen weinig last van. Stabiliteit is niet het gebrek aan externe factoren maar is de aanwezigheid van stabiele factoren. Waarom zou seks met anderen die aanwezigheid doen verminderen, zelfs als er zo nu en dan een vreemde aan het ontbijt zit. Iedereen heeft wel eens gasten over de vloer, soms blijven die ook wel slapen, wat precies de aard is van de vriendschappen die je ouders sluiten merk je weinig van als kind.
Ja, en dát is dus imo meer een persoonlijk iets dan een relatievorm-iets.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat het per definitie goed of fout is. Het enige wat ik zeg is dat voorzichtigheid zeer belangrijk is hierbij...
Ik zou bv, in een open relatie, niet iemand bij mij in bed laten slapen als de kinderen thuis zijn. Dan leg ik wel een matras in t kantoortje ofzo.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Kinderen zijn erg sensitief, veel sensitiever dan de meeste volwassenen beseffen. Hierdoor vangen ze ook de, voor hun, vreemde vibe op die de gast aan tafel met zich mee brengt. Zeker als dit iemand is die bij pappa en/of mamma in bed heeft geslapen of als dit steeds iemand anders is.
Als je dit zo kunt zeggen zonder zelf papa te zijn dan kan ik alleen zeggen, je wordt een goeie papa (als je kindjes wil)quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Kinderen zijn erg sensitief, veel sensitiever dan de meeste volwassenen beseffen. Hierdoor vangen ze ook de, voor hun, vreemde vibe op die de gast aan tafel met zich mee brengt. Zeker als dit iemand is die bij pappa en/of mamma in bed heeft geslapen of als dit steeds iemand anders is.
matras in t kantoortjequote:Op zaterdag 23 november 2013 16:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zou bv, in een open relatie, niet iemand bij mij in bed laten slapen als de kinderen thuis zijn. Dan leg ik wel een matras in t kantoortje ofzo.
Om maar ff wat te noemen
Niets in een open relatie impliceert dat de ouders veel vaker van huis zijn dan andere ouders. De meeste vrijgezellen gaan ook niet wekelijks van bil, waarom zou dat in een open relatie veel makkelijker zijn, nog los van andere dingen die ook gewoon doorgaan, bv werk. Ik denk dat je te veel invloed op het dagelijkse leven veronderstelt. Alle ouders gaan af en toe een avondje uit. Of ze naar een parenclub of naar een pianoconcert gaan merk je weinig van als kind. Alle ouders hebben af en toe gasten, of moeders midden in de nacht naar de logeerkamer sluipt merk je ook als kind niet. Bocendien kun je je in elke relatievorm onverantwoordelijk gedragen, ik denk dat je de opvoeding van je kind net zo makkelijk in een open relatie serieus kunt nemen als in elke andere relatie.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Whehe.quote:
Wat is nou weer een vreemde vibe. In een open relatie ga je bijna per definitie nuchterder met seksvriendschappen om dan andere relaties, dus waar komt die vreemde vibe opeens vandaan. Ik neem voor het gemak aan dat papa geen neukers voor een one night stand meeneemt, maar dat geeft meer te maken met de opvoeding van je kind serieus nemen, dat was ook geen goede vader geweest in een gesloten relatiequote:Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je lijkt jouw mening te hebben, dan is er toch geen 'probleem", lijkt mij?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:21 schreef Suteibum het volgende:
[..]
Niets in een open relatie impliceert dat de ouders veel vaker van huis zijn dan andere ouders. De meeste vrijgezellen gaan ook niet wekelijks van bil, waarom zou dat in een open relatie veel makkelijker zijn, nog los van andere dingen die ook gewoon doorgaan, bv werk. Ik denk dat je te veel invloed op het dagelijkse leven veronderstelt. Alle ouders gaan af en toe een avondje uit. Of ze naar een parenclub of naar een pianoconcert gaan merk je weinig van als kind. Alle ouders hebben af en toe gasten, of moeders midden in de nacht naar de logeerkamer sluipt merk je ook als kind niet. Bocendien kun je je in elke relatievorm onverantwoordelijk gedragen, ik denk dat je de opvoeding van je kind net zo makkelijk in een open relatie serieus kunt nemen als in elke andere relatie.
mooie dooddoener, ik dacht dat dit een discussieforum was?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:24 schreef complicate het volgende:
[..]
Je lijkt jouw mening te hebben, dan is er toch geen 'probleem", lijkt mij?
Sorryquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Suteibum het volgende:
[..]
mooie dooddoener, ik dacht dat dit een discussieforum was?
Ga dan in op wat ik zegquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:28 schreef complicate het volgende:
[..]
Sorry, we zijn toch aan het discuteren?
Heb ik toch gedaanquote:
Wanneer mensen seks hebben gehad met elkaar heerst er altijd een soort spanning, zeker als de seks net geweest is of hij of zij voor de eerste keer blijft slapen. Nog vreemder wordt het als pappa en mamma nog bij elkaar zijn en een van de twee niet mee heeft gedaan aan het spel in bed. Het lijkt me dat een kind daar zeker wel iets van mee krijgt. Daarnaast, ONS worden ook wel mee naar huis genomen denk ik, al verschilt dat wel per persoon natuurlijk. De een doet dat wel, de ander niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:24 schreef Suteibum het volgende:
[..]
Wat is nou weer een vreemde vibe. In een open relatie ga je bijna per definitie nuchterder met seksvriendschappen om dan andere relaties, dus waar komt die vreemde vibe opeens vandaan. Ik neem voor het gemak aan dat papa geen neukers voor een one night stand meeneemt, maar dat geeft meer te maken met de opvoeding van je kind serieus nemen, dat was ook geen goede vader geweest in een gesloten relatie
Idd. Ocharmekes dat kindjequote:Op zaterdag 23 november 2013 16:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wanneer mensen seks hebben gehad met elkaar heerst er altijd een soort spanning, zeker als de seks net geweest is of hij of zij voor de eerste keer blijft slapen. Nog vreemder wordt het als pappa en mamma nog bij elkaar zijn en een van de twee niet mee heeft gedaan aan het spel in bed. Het lijkt me dat een kind daar zeker wel iets van mee krijgt. Daarnaast, ONS worden ook wel mee naar huis genomen denk ik, al verschilt dat wel per persoon natuurlijk. De een doet dat wel, de ander niet.
Hoe krijgt een kind dát nou mee?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wanneer mensen seks hebben gehad met elkaar heerst er altijd een soort spanning, zeker als de seks net geweest is of hij of zij voor de eerste keer blijft slapen. Nog vreemder wordt het als pappa en mamma nog bij elkaar zijn en een van de twee niet mee heeft gedaan aan het spel in bed. Het lijkt me dat een kind daar zeker wel iets van mee krijgt. Daarnaast, ONS worden ook wel mee naar huis genomen denk ik, al verschilt dat wel per persoon natuurlijk. De een doet dat wel, de ander niet.
Gevoelens en ogen van een kind ervaren meer dan dat van een "volwassene' .quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Hoe krijgt een kind dát nou mee?![]()
Ik denk btw dat het schadelijker is voor mijn kinderen dat hun vader (mijn ex) regelmatig een nieuwe vriendin heeft en die ook heel snel al voorstelt aan de kinderen, waarna het na een tijdje weer uitgaat en er weer een nieuwe vriendin is. Vrij monogaam wel![]()
Dan nog, hoe kan een kind in hemelsnaam weten dat ik geen seks heb gehad met mn vriend, maar de vrouw die is blijven slapen wel?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:42 schreef complicate het volgende:
[..]
Gevoelens en ogen van een kind ervaren meer dan dat van een "volwassene' .
ik had/heb het over die bizarre spanning dat het brengt, en dat zou niet mogen voor het kind lijkt mij.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dan nog, hoe kan een kind in hemelsnaam weten dat ik geen seks heb gehad met mn vriend, maar de vrouw die is blijven slapen wel?
Ik kán me voorstellen dat ze een rare spanning kunnen voelen, maar daar leiden ze dát echt niet uit af!
Dit. Een kind zal het spel wat is gespeeld in bed niet mee krijgen, maar de spanningen daarna wel.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:45 schreef complicate het volgende:
[..]
ik had/heb het over die bizarre spanning dat het brengt, en dat zou niet mogen voor het kind lijkt mij.
Mijn beeld is wellicht gekleurd, maar wat jij hierboven beschrijft lijkt me ook iets dat regelmatig kan voorkomen binnen een open relatie.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
(...)
Ik denk btw dat het schadelijker is voor mijn kinderen dat hun vader (mijn ex) regelmatig een nieuwe vriendin heeft en die ook heel snel al voorstelt aan de kinderen, waarna het na een tijdje weer uitgaat en er weer een nieuwe vriendin is. Vrij monogaam wel![]()
Ik ben nooit bedrogen geweest, dus ik weet niet of ik mij afgewezen zou voelen eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:42 schreef Nemeosis het volgende:
Je voelt je dan afgewezen, allemaal puur psychologie.
Het hoeft niet een bizarre spanning mee te brengen he. En ik had het dus over het feit dat ze mee zouden krijgen dat mama niet en die andere vrouw wél iets met papa heeft gedaan, dat is een bizarre aanname imo.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:45 schreef complicate het volgende:
[..]
ik had/heb het over die bizarre spanning dat het brengt, en dat zou niet mogen voor het kind lijkt mij.
Ja, je beeld is gekleurd.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:48 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dit. Een kind zal het spel wat is gespeeld in bed niet mee krijgen, maar de spanningen daarna wel.
[..]
Mijn beeld is wellicht gekleurd, maar wat jij hierboven beschrijft lijkt me ook iets dat regelmatig kan voorkomen binnen een open relatie.
Ja hoor die spanning is heel leukquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het hoeft niet een bizarre spanning mee te brengen he. En ik had het dus over het feit dat ze mee zouden krijgen dat mama niet en die andere vrouw wél iets met papa heeft gedaan, dat is een bizarre aanname imo.
Een spanning kunnen kinderen aanvoelen, ruzie, onrust, seksuele spanning, natuurlijk, alleen is niet elke spanning even negatief (Denk aan de spanning voor Sinterklaas, das vaak juist leuk!)
En toch hebben we het over zulke mensen, dit dat wel doenquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, je beeld is gekleurd.
Waarom zou ik een man met wie ik wellicht een paar keer seks heb, voorstellen aan mijn kinderen? Dat is niet logisch, zou ik ook niet doen als ik geen relatie had (zoals mijn ex), en dan ineens wél als ik wel een relatie heb?
Dat is zeker waar, maar het is de vraag of het gezond is voor een kind om die spanning mee te krijgen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:49 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Het hoeft niet een bizarre spanning mee te brengen he. En ik had het dus over het feit dat ze mee zouden krijgen dat mama niet en die andere vrouw wél iets met papa heeft gedaan, dat is een bizarre aanname imo.
Een spanning kunnen kinderen aanvoelen, ruzie, onrust, seksuele spanning, natuurlijk, alleen is niet elke spanning even negatief (Denk aan de spanning voor Sinterklaas, das vaak juist leuk!)
Je hoeft ze niet perse aan je kinderen voor te stellen. Het kan ook zijn dat het kind de ander tegenkomt op de wc (tegelijkertijd moeten plassen bijvoorbeeld) of je slaapkamer binnenloopt omdat ze eng hebben gedroomd.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, je beeld is gekleurd.
Waarom zou ik een man met wie ik wellicht een paar keer seks heb, voorstellen aan mijn kinderen? Dat is niet logisch, zou ik ook niet doen als ik geen relatie had (zoals mijn ex), en dan ineens wél als ik wel een relatie heb?
Ik zeg nergens dat het hetzelfde ging als bij chimps, ik zeg dat er theorieen zijn die op een zelfde soort idee wijzen. Echt harde bewijzen zijn er gewoon niet uit die tijd, niet op dit gebied.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik heb gisteren een artikel van 22 blz. gelezen over het realisme, dus ik ben wat afgebrand en niet scherp. xD
Met cijfers bedoel ik trouwens geen echte cijfers, maar meer directere bewijzen dan hoe de chimps het doen.
Maar daar had ze een oplossing voor (zei ze- : matras in t kantoortjequote:Op zaterdag 23 november 2013 16:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar het is de vraag of het gezond is voor een kind om die spanning mee te krijgen?
[..]
Je hoeft ze niet perse aan je kinderen voor te stellen. Het kan ook zijn dat het kind de ander tegenkomt op de wc (tegelijkertijd moeten plassen bijvoorbeeld) of je slaapkamer binnenloopt omdat ze eng hebben gedroomd.
Hangt af van hoe je dat invult. Voor ons is de open relatie niet iets waar mijn kind wat mee te maken heeft. Heb je het over meerdere relatie's naast elkaar dan kan dat opzich ook, maar kan je wel stellen dat een kind baat heeft bij vastigheid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:19 schreef DW457 het volgende:
Op een gegeven moment werd hier trouwens gesproken over kinderen. Nu vraag ik me af: is het niet gezonder voor zowel het gezin, als de kinderen, als de ouders om op het moment dat de kinderen het toneel betreden te stoppen met de open relatie, of anders in ieder geval te minderen?
Het lijkt me dat het anders onnodig ingewikkeld wordt voor het kind...
Hoe hou jij je kind erbuiten?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Hangt af van hoe je dat invult. Voor ons is de open relatie niet iets waar mijn kind wat mee te maken heeft. Heb je het over meerdere relatie's naast elkaar dan kan dat opzich ook, maar kan je wel stellen dat een kind baat heeft bij vastigheid.
Ik denk dus niet dat het persé ongezond is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:54 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar het is de vraag of het gezond is voor een kind om die spanning mee te krijgen?
[..]
Je hoeft ze niet perse aan je kinderen voor te stellen. Het kan ook zijn dat het kind de ander tegenkomt op de wc (tegelijkertijd moeten plassen bijvoorbeeld) of je slaapkamer binnenloopt omdat ze eng hebben gedroomd.
Dit.quote:
Kunnen jullie dat nou echt niet zelf verzinnen?quote:
Niks mis mee om jouw kinderen te proberen beschermen toch?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat het persé ongezond is.
Nogmaals, je beeld is scheef, probeer eens een scenario te verzinnen waarin een kind er niet zoveel van mee zal krijgen, dat lukt vast wel
Míjn kinderen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:01 schreef complicate het volgende:
[..]
Niks mis mee om jouw kinderen te proberen beschermen toch?
Ik denk dat ik daar wat hulp bij nodig heb, dus, vertel eens?quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:00 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dus niet dat het persé ongezond is.
Nogmaals, je beeld is scheef, probeer eens een scenario te verzinnen waarin een kind er niet zoveel van mee zal krijgen, dat lukt vast wel
NEE, je hebt jouw mening en ik heb mijn mening , niks mis mee.quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Kunnen jullie dat nou echt niet zelf verzinnen?![]()
Ook niet na de dingen die ik allemaal gezegd heb?
Algemeen!quote:Op zaterdag 23 november 2013 17:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Míjn kinderen?
Of bedoel je in het algemeen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |