Ja, maar daarmee verklaar je niet dat het 'çatastrofaal' kan zijn als je ze open opvoedt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Je mag nog zo veel zeggen wat je wilt tegen jouw kinderen, maar wat JIJ als ouders DOET , doet er meer toe, dan wat je geeft qua opvoeding.
Dat is/was dus ook mijn punt: wat ouders DOEN doet er meer toe dan wat ze ZEGGEN.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...
[..]
Dat is absoluut waar.
Wil je echt dat ik voorbeelden geef?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee verklaar je niet dat het 'çatastrofaal' kan zijn als je ze open opvoedt.
Leuk verhaalquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik hoorde btw een tijdje geleden (Toen ik al volwassen was) dat mn ouders en de buren regelmatig aan partnerruil deden, mijn vader ging heel vaak vreemd en ik ken iemand die een videoband vond van zijn vader en moeder met nog een ander stel toen hij nog een tiener was. Ik geloof niet dat daar verder iets mis is gegaan bij ons
Het woord zegt het zelf toch? of niet?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?
Nee, maar ik bedoel daarmee dus dat aan te geven dat ik er niet zo bang voor ben, kan prima goed gaan, ik denk dat de kans dat ze er niks aan overhouden groter is dan dat ze volledig de weg kwijtraken.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:47 schreef complicate het volgende:
[..]
Leuk verhaal, maar alle kinderen zijn niet dezelfde hé
Ja, graag.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:46 schreef complicate het volgende:
[..]
Wil je echt dat ik voorbeelden geef?
Hier ga je ook van het verkeerde uit. Het is een verkeerde gedachte dat een incident gelijk de oorzaak is van verkeerd gedrag. In de jeugdcriminologie wordt er gesproken over risicofactoren en beschermende factoren. De balans tussen deze twee kan de kans op deviant en delinquent gedrag bepalen. Dit betekend echter niet dat wanneer er bepaalde factoren aanwezig zijn, dat ze dan ook gelijk ontsporen, maar de kans op afwijkend gedrag is wel groter.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik hoorde btw een tijdje geleden (Toen ik al volwassen was) dat mn ouders en de buren regelmatig aan partnerruil deden, mijn vader ging heel vaak vreemd en ik ken iemand die een videoband vond van zijn vader en moeder met nog een ander stel toen hij nog een tiener was. Ik geloof niet dat daar verder iets mis is gegaan bij ons
Kan van alles zijn, het missen van een ouder thuis, het zien van te veel verschillende mensen thuis? Ik noem maar wat. Ik zeg niet dat een open relatie per definitie fout is om tijdens het opvoeden van een kind te hebben. Ik stel er alleen mijn vraagtekens bij.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?
Ja hoor, voor jou, maar niet alle kinderen zouden er zo mee omgaan zoals je (wat ik prima vind trouwens).quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:51 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel daarmee dus dat aan te geven dat ik er niet zo bang voor ben, kan prima goed gaan, ik denk dat de kans dat ze er niks aan overhouden groter is dan dat ze volledig de weg kwijtraken.
Nee, wat mij betreft niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:48 schreef complicate het volgende:
[..]
Het woord zegt het zelf toch? of niet?
Misschien komt het omdat ik Belg ben en dus belgisch overkomquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:52 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, graag.
Ik begrijp gewoon regelmatig niet wat je nou eigenlijk zegt, dus verduidelijking is fijn.
Ik snap je heel goed en idd. jouw visie is anders, maar daarom niet arbitrair (zo iets)quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nee, wat mij betreft niet.
Ik zie geen instabiliteit in het woordje 'open', ik denk dat ik misschien een ander beeld heb bij een open relatie dan sommige anderen in dit topic.
Ik stel me bv voor dat hij eens in de 4 mnd een keer een avondje doorbrengt met een andere vrouw, waarna hij thuis komt slapen ofzo, niet dat er constant een ander stel rondhangt met wie we op de bank zitten te flirten terwijl de kinderen erbij zijn.
Ik zeg maar wat.
Dat is dus níet wat ik versta onder een open relatiequote:Op zaterdag 23 november 2013 15:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier ga je ook van het verkeerde uit. Het is een verkeerde gedachte dat een incident gelijk de oorzaak is van verkeerd gedrag. In de jeugdcriminologie wordt er gesproken over risicofactoren en beschermende factoren. De balans tussen deze twee kan de kans op deviant en delinquent gedrag bepalen. Dit betekend echter niet dat wanneer er bepaalde factoren aanwezig zijn, dat ze dan ook gelijk ontsporen, maar de kans op afwijkend gedrag is wel groter.
[..]
Kan van alles zijn, het missen van een ouder thuis, het zien van te veel verschillende mensen thuis? Ik noem maar wat. Ik zeg niet dat een open relatie per definitie fout is om tijdens het opvoeden van een kind te hebben. Ik stel er alleen mijn vraagtekens bij.
Zeer duidelijk.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hier ga je ook van het verkeerde uit. Het is een verkeerde gedachte dat een incident gelijk de oorzaak is van verkeerd gedrag. In de jeugdcriminologie wordt er gesproken over risicofactoren en beschermende factoren. De balans tussen deze twee kan de kans op deviant en delinquent gedrag bepalen. Dit betekend echter niet dat wanneer er bepaalde factoren aanwezig zijn, dat ze dan ook gelijk ontsporen, maar de kans op afwijkend gedrag is wel groter.
[..]
Kan van alles zijn, het missen van een ouder thuis, het zien van te veel verschillende mensen thuis? Ik noem maar wat. Ik zeg niet dat een open relatie per definitie fout is om tijdens het opvoeden van een kind te hebben. Ik stel er alleen mijn vraagtekens bij.
Ik dacht idd al dat je niet Nl wasquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:55 schreef complicate het volgende:
[..]
Misschien komt het omdat ik Belg ben en dus belgisch overkom![]()
Maar voorbeelden heb ik er zoveel maar ik vermoed al dat je ze niet zal interpreteren als catastrofaal (afgeleid uit jouw verhaal)
Je hebt gelijk, een open relatie kan héél open zijn en soms ook minder open.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is dus níet wat ik versta onder een open relatie
En ik gaf een incident aan omdat dat even zo uitkwamnatuurlijk zijn er 'factoren' ik denk alleen niet dat een open relatie een van die factoren is. Het ligt er helemaal aan hoe je met dingen omgaat. Kinderen teveel confronteren met seks is volgens mij niet goed, ik zie alleen niet in waarom je dat wél ineens zou doen in een open relatie en niet in een monogame.
Zit zeker wat in. Misschien omdat ik het beeld heb dat in een open relatie seks een grotere rol speelt, dan in een gesloten relatie. Desalniettemin is voorzichtigheid zeker een geboden wanneer kinderen een rol spelen. Het lijkt me dat een open relatie toch gezien kan worden als risicofactor aangezien je ook wel eens seks met een ander wilt hebben in je eigen bed (lijkt me).quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:58 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is dus níet wat ik versta onder een open relatie
En ik gaf een incident aan omdat dat even zo uitkwamnatuurlijk zijn er 'factoren' ik denk alleen niet dat een open relatie een van die factoren is. Het ligt er helemaal aan hoe je met dingen omgaat. Kinderen teveel confronteren met seks is volgens mij niet goed, ik zie alleen niet in waarom je dat wél ineens zou doen in een open relatie en niet in een monogame.
Ja hoor, vandaar dat ouders gewoon "goed " voorbeeld "moeten" geven over wat ze naar kinderen communiceren belangrijker dan wat ze zeggen.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:02 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik dacht idd al dat je niet Nl was
Er zijn zoveel manieren om een kind 'verkeerd' op te voeden, iedereen doet (als het goed is) wat hem/haar het beste lijkt en je kan niet alle risico's uitsluiten, er speelt zoveel mee!
Ik denk dat je een te gekleurd beeld hebt van een open relatie. het ligt meer aan de persoon dan aan de relatievorm hoe mensen met hun kinderen omgaan denk ik.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zit zeker wat in. Misschien omdat ik het beeld heb dat in een open relatie seks een grotere rol speelt, dan in een gesloten relatie. Desalniettemin is voorzichtigheid zeker een geboden wanneer kinderen een rol spelen. Het lijkt me dat een open relatie toch gezien kan worden als risicofactor aangezien je ook wel eens seks met een ander wilt hebben in je eigen bed (lijkt me).
Lijkt mij ook een "risicofactor" inhouden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zit zeker wat in. Misschien omdat ik het beeld heb dat in een open relatie seks een grotere rol speelt, dan in een gesloten relatie. Desalniettemin is voorzichtigheid zeker een geboden wanneer kinderen een rol spelen. Het lijkt me dat een open relatie toch gezien kan worden als risicofactor aangezien je ook wel eens seks met een ander wilt hebben in je eigen bed (lijkt me).
Dat is zeker waar, maar is het één niet het gevolg van het ander?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat je een te gekleurd beeld hebt van een open relatie. het ligt meer aan de persoon dan aan de relatievorm hoe mensen met hun kinderen omgaan denk ik.
Ja en nee, het heeft ook met de relatievorm te maken hoor.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik denk dat je een te gekleurd beeld hebt van een open relatie. het ligt meer aan de persoon dan aan de relatievorm hoe mensen met hun kinderen omgaan denk ik.
Dit dus!quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar is het één niet het gevolg van het ander?
Bedoel je dat je een gekleurd beeld hebt omdat je het altijd zo meegekregen hebt, of dat mensen die een open relatie hebben automatisch anders omgaan met hun kinderen, of nóg iets anders? (Ik volg het even nietquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is zeker waar, maar is het één niet het gevolg van het ander?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |