Ik bedoelde dat een open relatie een gevolg is van de houding en visie die mensen over relaties hebben.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Bedoel je dat je een gekleurd beeld hebt omdat je het altijd zo meegekregen hebt, of dat mensen die een open relatie hebben automatisch anders omgaan met hun kinderen, of nóg iets anders? (Ik volg het even niet)
Ik zei dan ook dat het méér aan de persoon ligt dan aan de relatievorm, niet alleen maar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:08 schreef complicate het volgende:
[..]
Ja en nee, het heeft ook met de relatievorm te maken hoor.
Zullen we maar zwijgen over homo's die kinderen opvoeden.
ik zeg juist ( in mijn visie) dat het méér met de relatievorm te maken heeft.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zei dan ook dat het méér aan de persoon ligt dan aan de relatievorm, niet alleen maar.
Ja, maar dat is dus niet persé een negatief iets. En dan kom je weer uit bij: Volgens mij kan het wel goed zijn om je kinderen open op te voeden.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:09 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat een open relatie een gevolg is van de houding en visie die mensen over relaties hebben.
Met een maar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus niet persé een negatief iets. En dan kom je weer uit bij: Volgens mij kan het wel goed zijn om je kinderen open op te voeden.
Dan zijn we het daarover dus niet eens.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef complicate het volgende:
[..]
ik zeg juist ( in mijn visie) dat het méér met de relatievorm te maken heeft.
Klopt en dat is geen rampquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dan zijn we het daarover dus niet eens.
Zo gaat het als mensen niet dezelfde visie hebben/delenquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Zo blijven we in cirkeltjes rondhupsen
Zeker. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat het per definitie goed of fout is. Het enige wat ik zeg is dat voorzichtigheid zeer belangrijk is hierbij...quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:12 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar dat is dus niet persé een negatief iets. En dan kom je weer uit bij: Volgens mij kan het wel goed zijn om je kinderen open op te voeden.
Beetje wel iddquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Zo blijven we in cirkeltjes rondhupsen
Ben ik niet met je eens. Kinderen zijn erg sensitief, veel sensitiever dan de meeste volwassenen beseffen. Hierdoor vangen ze ook de, voor hun, vreemde vibe op die de gast aan tafel met zich mee brengt. Zeker als dit iemand is die bij pappa en/of mamma in bed heeft geslapen of als dit steeds iemand anders is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef Suteibum het volgende:
Ik zie niet in waarom het in een open relatie moeilijker zou zijn een stabiel thuis voor kinderen te geven dan in een gesloten relatie. Seks doe je sowieso niet met je kinderen erbij, dus wat jij in je slaapkamer uitvoert hebben die kinderen weinig last van. Stabiliteit is niet het gebrek aan externe factoren maar is de aanwezigheid van stabiele factoren. Waarom zou seks met anderen die aanwezigheid doen verminderen, zelfs als er zo nu en dan een vreemde aan het ontbijt zit. Iedereen heeft wel eens gasten over de vloer, soms blijven die ook wel slapen, wat precies de aard is van de vriendschappen die je ouders sluiten merk je weinig van als kind.
Ja, en dát is dus imo meer een persoonlijk iets dan een relatievorm-iets.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:13 schreef DW457 het volgende:
[..]
Zeker. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat het per definitie goed of fout is. Het enige wat ik zeg is dat voorzichtigheid zeer belangrijk is hierbij...
Ik zou bv, in een open relatie, niet iemand bij mij in bed laten slapen als de kinderen thuis zijn. Dan leg ik wel een matras in t kantoortje ofzo.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Kinderen zijn erg sensitief, veel sensitiever dan de meeste volwassenen beseffen. Hierdoor vangen ze ook de, voor hun, vreemde vibe op die de gast aan tafel met zich mee brengt. Zeker als dit iemand is die bij pappa en/of mamma in bed heeft geslapen of als dit steeds iemand anders is.
Als je dit zo kunt zeggen zonder zelf papa te zijn dan kan ik alleen zeggen, je wordt een goeie papa (als je kindjes wil)quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Kinderen zijn erg sensitief, veel sensitiever dan de meeste volwassenen beseffen. Hierdoor vangen ze ook de, voor hun, vreemde vibe op die de gast aan tafel met zich mee brengt. Zeker als dit iemand is die bij pappa en/of mamma in bed heeft geslapen of als dit steeds iemand anders is.
matras in t kantoortjequote:Op zaterdag 23 november 2013 16:18 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik zou bv, in een open relatie, niet iemand bij mij in bed laten slapen als de kinderen thuis zijn. Dan leg ik wel een matras in t kantoortje ofzo.
Om maar ff wat te noemen
Niets in een open relatie impliceert dat de ouders veel vaker van huis zijn dan andere ouders. De meeste vrijgezellen gaan ook niet wekelijks van bil, waarom zou dat in een open relatie veel makkelijker zijn, nog los van andere dingen die ook gewoon doorgaan, bv werk. Ik denk dat je te veel invloed op het dagelijkse leven veronderstelt. Alle ouders gaan af en toe een avondje uit. Of ze naar een parenclub of naar een pianoconcert gaan merk je weinig van als kind. Alle ouders hebben af en toe gasten, of moeders midden in de nacht naar de logeerkamer sluipt merk je ook als kind niet. Bocendien kun je je in elke relatievorm onverantwoordelijk gedragen, ik denk dat je de opvoeding van je kind net zo makkelijk in een open relatie serieus kunt nemen als in elke andere relatie.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:53 schreef DW457 het volgende:
[..]
Kan van alles zijn, het missen van een ouder thuis, het zien van te veel verschillende mensen thuis? Ik noem maar wat. Ik zeg niet dat een open relatie per definitie fout is om tijdens het opvoeden van een kind te hebben. Ik stel er alleen mijn vraagtekens bij.
Whehe.quote:
Wat is nou weer een vreemde vibe. In een open relatie ga je bijna per definitie nuchterder met seksvriendschappen om dan andere relaties, dus waar komt die vreemde vibe opeens vandaan. Ik neem voor het gemak aan dat papa geen neukers voor een one night stand meeneemt, maar dat geeft meer te maken met de opvoeding van je kind serieus nemen, dat was ook geen goede vader geweest in een gesloten relatiequote:Op zaterdag 23 november 2013 16:16 schreef DW457 het volgende:
[..]
Je lijkt jouw mening te hebben, dan is er toch geen 'probleem", lijkt mij?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:21 schreef Suteibum het volgende:
[..]
Niets in een open relatie impliceert dat de ouders veel vaker van huis zijn dan andere ouders. De meeste vrijgezellen gaan ook niet wekelijks van bil, waarom zou dat in een open relatie veel makkelijker zijn, nog los van andere dingen die ook gewoon doorgaan, bv werk. Ik denk dat je te veel invloed op het dagelijkse leven veronderstelt. Alle ouders gaan af en toe een avondje uit. Of ze naar een parenclub of naar een pianoconcert gaan merk je weinig van als kind. Alle ouders hebben af en toe gasten, of moeders midden in de nacht naar de logeerkamer sluipt merk je ook als kind niet. Bocendien kun je je in elke relatievorm onverantwoordelijk gedragen, ik denk dat je de opvoeding van je kind net zo makkelijk in een open relatie serieus kunt nemen als in elke andere relatie.
mooie dooddoener, ik dacht dat dit een discussieforum was?quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:24 schreef complicate het volgende:
[..]
Je lijkt jouw mening te hebben, dan is er toch geen 'probleem", lijkt mij?
Sorryquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Suteibum het volgende:
[..]
mooie dooddoener, ik dacht dat dit een discussieforum was?
Ga dan in op wat ik zegquote:Op zaterdag 23 november 2013 16:28 schreef complicate het volgende:
[..]
Sorry, we zijn toch aan het discuteren?
Heb ik toch gedaanquote:
Wanneer mensen seks hebben gehad met elkaar heerst er altijd een soort spanning, zeker als de seks net geweest is of hij of zij voor de eerste keer blijft slapen. Nog vreemder wordt het als pappa en mamma nog bij elkaar zijn en een van de twee niet mee heeft gedaan aan het spel in bed. Het lijkt me dat een kind daar zeker wel iets van mee krijgt. Daarnaast, ONS worden ook wel mee naar huis genomen denk ik, al verschilt dat wel per persoon natuurlijk. De een doet dat wel, de ander niet.quote:Op zaterdag 23 november 2013 16:24 schreef Suteibum het volgende:
[..]
Wat is nou weer een vreemde vibe. In een open relatie ga je bijna per definitie nuchterder met seksvriendschappen om dan andere relaties, dus waar komt die vreemde vibe opeens vandaan. Ik neem voor het gemak aan dat papa geen neukers voor een one night stand meeneemt, maar dat geeft meer te maken met de opvoeding van je kind serieus nemen, dat was ook geen goede vader geweest in een gesloten relatie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |