Ik wil nog steeds een zintuiglijk bewijs zien, dan alleen een theoretische onderbouwing. Ik zou persoonlijk denken dat het meer met de leeftijd te maken heeft, waarom zulke mensen seksueel losbandiger zijn. De jagers en verzamelaars werden volgens mij niet zo oud, dus had je geen ouderlijk toezicht. De boeren konden wat ouder worden en stuurden hun kinderen vanwege hun eigen ervaring bij naar een stabieler vorm van leven. Of zo ongeveer, maar ik ga verder met studeren XDquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:14 schreef complicate het volgende:
[..]
Kan geen kwaad , we zijn "mensen"
Vraag het aan haar, het was haar redenatie héquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:23 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik wil nog steeds een zintuiglijk bewijs zien, dan alleen een theoretische onderbouwing. Ik zou persoonlijk denken dat het meer met de leeftijd te maken heeft, waarom zulke mensen seksueel losbandiger zijn. De jagers en verzamelaars werden volgens mij niet zo oud, dus had je geen ouderlijk toezicht. De boeren konden wat ouder worden en stuurden hun kinderen vanwege hun eigen ervaring naar een stabieler vorm van leven. Of zo ongeveer, maar ik ga verder met studeren XD
Je hoeft het ook niet te analyseren meestal, bij vreemdgaan wel of niet accepteren, aangezien dat 'gewoon' een gevoel is.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:18 schreef complicate het volgende:
[..]
Nee hoor ik kijk juist "out of the box" ik denk in beide termen, ik gaf gewoon aan dat het heel moeilijk is ,om een bepaald individu te analyseren, laat staan om aan "culturisme" te doen/denken/analyseren.
Klopt hoor, met de term analyseren wou ik verwijzen naar wat we in dit topic aan het doen zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet te analyseren meestal, bij vreemdgaan wel of niet accepteren, aangezien dat 'gewoon' een gevoel is.
Dat dan wel (iig deels) cultureel bepaald is en komt door het beeld dat je je hele leven wordt aangepraat, maar analyseren is niet echt nodig als het gewoon duidelijk is dat het 'nee' of 'ja' is. Alleen bij twijfel kan een analyse evt helpen.
Dat is een hele andere discussie. Er is niets mis mee, als de situatie gezond is voor een kind, om dan te proberen kinderen te krijgen lijkt me.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:22 schreef complicate het volgende:
[..]
Kinderen
In mijn ogen/visie is het echt egoistisch om kinderen te "maken". Vooral als je denkt aan de redenen dat de mensen tegenwoordig aan kinderen "beginnen".
Denk je echt dat een kind daar niets van mee krijgt? Zo ja, dan klopt je wereldbeeld niet. Kinderen krijgen veel meer mee dan je in eerste instantie denkt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat kind hoeft er niks van mee te krijgen toch?
En is dat een goede zaak?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
O, en wat kinderen betreft...
Die krijgen gewoon mee dat je met meerdere mensen seks kan hebben en toch een relatie met 1 iemand, dat is niet perse verwarrend, maar gewoon weer een andere vorm van indoctrinatie
Stel nou hè, even hypothetisch, dat er was aangetoond dat de aanleg voor monogamie danwel polygamie genetisch/aangeboren was, zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit. Uit de hypothetische cijfers blijkt dat 83% van de mensen monogaam is van aard. Wat zou je met die kennis willen? Zouden de overige 17% zich moeten aanpassen aan de heersende norm? Of zou het beter zijn voor de samenleving dat beide relatievormen geaccepteerd waren, voorkwamen in pop culture e.d. zodat iedereen zich bewust is van hun opties en kan kiezen voor wat hén gelukkig maakt?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:12 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik heb gisteren een artikel van 22 blz. gelezen over het realisme, dus ik ben wat afgebrand en niet scherp. xD
Met cijfers bedoel ik trouwens geen echte cijfers, maar meer directere bewijzen dan hoe de chimps het doen.
Hoezo , heeft het er niets mee te maken?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:23 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat kind hoeft er niks van mee te krijgen toch?
Daarbij klopt statistiek vaker niet dan wel. Het is een indicatie van de werkelijkheid die weer op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd. Hierdoor zit de waarheid altijd ergens anders...quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:28 schreef Pienata het volgende:
[..]
Stel nou hè, even hypothetisch, dat er was aangetoond dat de aanleg voor monogamie danwel polygamie genetisch/aangeboren was, zoals bijvoorbeeld homoseksualiteit. Uit de hypothetische cijfers blijkt dat 83% van de mensen monogaam is van aard. Wat zou je met die kennis willen? Zouden de overige 17% zich moeten aanpassen aan de heersende norm? Of zou het beter zijn voor de samenleving dat beide relatievormen geaccepteerd waren, voorkwamen in pop culture e.d. zodat iedereen zich bewust is van hun opties en kan kiezen voor wat hén gelukkig maakt?
Klopt er is niets mis om kinderen te krijgen, maar helaas bestaan er geen garanties in het leven.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Er is niets mis mee, als de situatie gezond is voor een kind, om dan te proberen kinderen te krijgen lijkt me.
[..]
Denk je echt dat een kind daar niets van mee krijgt? Zo ja, dan klopt je wereldbeeld niet. Kinderen krijgen veel meer mee dan je in eerste instantie denkt.
[..]
En is dat een goede zaak?
quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
Daarbij klopt statistiek vaker niet dan wel. Het is een indicatie van de werkelijkheid die weer op meerdere manieren kan worden geïnterpreteerd. Hierdoor zit de waarheid altijd ergens anders...
Mja, wat wil je hiermee zeggen?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:30 schreef complicate het volgende:
[..]
Klopt er is niets mis om kinderen te krijgen, maar helaas bestaan er geen garanties in het leven.
Of zou ik zeggen "chance" dat er geen garanties bestaan
Precies, pff.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:26 schreef JaniesBrownie het volgende:
O, en wat kinderen betreft...
Die krijgen gewoon mee dat je met meerdere mensen seks kan hebben en toch een relatie met 1 iemand, dat is niet perse verwarrend, maar gewoon weer een andere vorm van indoctrinatie
Dat kinderen willen en krijgen nog geen garantie is dat je ze een goed leven zal kunnen schenken. (zo iets)quote:
quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:31 schreef Pienata het volgende:
[..]
Precies, pff.
Één van de redenen dat ik geen kinderen wil is dat ik als de dood ben ze per ongeluk met een identiteitscrisis op te schepen. Ik zou mijn kinderen willen opvoeden met het idee dat monogamie kan, maar polygamie óók, niet één van beiden. Net zoals mijn meisjes mogen kiezen tussen auto's of poppen evenals mijn jongens. Dan heb je nog het risico dat je een kind krijgt dat zich misschien het andere geslacht voelt, ik noem maar wat... Hoe creëer je in godsnaam een milieu voor die kinderen waarin zij voelen dat alles kan en NIET RAAR is, zodat ze zo dicht mogelijk bij zichzelf kunnen blijven als ze maar willen?
Als ik morgen seks heb met een andere man, weet mijn dochter dat écht niet hoor.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat is een hele andere discussie. Er is niets mis mee, als de situatie gezond is voor een kind, om dan te proberen kinderen te krijgen lijkt me.
[..]
Denk je echt dat een kind daar niets van mee krijgt? Zo ja, dan klopt je wereldbeeld niet. Kinderen krijgen veel meer mee dan je in eerste instantie denkt.
[..]
En is dat een goede zaak?
Denk dat de belangrijkste normen om je kind mee op te voeden zijn:quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:19 schreef DW457 het volgende:
Op een gegeven moment werd hier trouwens gesproken over kinderen. Nu vraag ik me af: is het niet gezonder voor zowel het gezin, als de kinderen, als de ouders om op het moment dat de kinderen het toneel betreden te stoppen met de open relatie, of anders in ieder geval te minderen?
Het lijkt me dat het anders onnodig ingewikkeld wordt voor het kind...
Niet persé, daar kun je voor kiezen denk ik.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:28 schreef complicate het volgende:
[..]
Hoezo , heeft het er niets mee te maken?
Die belofte kan je een kind nooit doen. Je kan enkel je best doen om een zo goed mogelijk thuis te bezorgen voor je kind. Daarnaast is het dan ook nog eens de vraag of het 'goed doen' in jouw ogen ook daadwerkelijk goed is voor het kind. Moet je om die reden dan maar geen kinderen nemen? Nee, daar ben ik het ook niet mee eens. Wanneer je echt van je kind houdt en er echt voor gaat, denk ik dat het wel goed komt (in de meeste gevallen).quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:31 schreef complicate het volgende:
[..]
Dat kinderen willen en krijgen nog geen garantie is dat je ze een goed leven zal kunnen schenken. (zo iets)
wat denk je?
Ik denk dat dat vroeg of laat wel uit komt...ik weet echter niet of dat een positief of negatief effect zal hebben op je dochter.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als ik morgen seks heb met een andere man, weet mijn dochter dat écht niet hoor.
Het is in elk geval in mijn ogen niet verkeerd. Het is iets waar ze over na kunnen denken en wat ze kunnen meenemen in hun toekomstige beeld van relaties, ze kennen niet alleen de relaties zoals die hier normaal zijn (monogaam) maar ook relaties waarin meer en andere dingen mogelijk zijn en hebben dus meer beelden om hun eigen visie aan op te hangen dan eentje.
Zit zeker wat in.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:37 schreef Pienata het volgende:
[..]
Denk dat de belangrijkste normen om je kind mee op te voeden zijn:
- Kennis over seks en dan met name veilige seks
- Positieve assumpties op het gebied van liefde: ik ben het waard om goed behandeld te worden, om van gehouden te worden, etc.
Dit lijkt mij losstaan van of de ouders kiezen voor een monogame danwel polygame relatie.
En dan zit je ook nog met persoonlijkheid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:31 schreef Pienata het volgende:
[..]
Precies, pff.
Één van de redenen dat ik geen kinderen wil is dat ik als de dood ben ze per ongeluk met een identiteitscrisis op te schepen. Ik zou mijn kinderen willen opvoeden met het idee dat monogamie kan, maar polygamie óók, niet één van beiden. Net zoals mijn meisjes mogen kiezen tussen auto's of poppen evenals mijn jongens. Dan heb je nog het risico dat je een kind krijgt dat zich misschien het andere geslacht voelt, ik noem maar wat... Hoe creëer je in godsnaam een milieu voor die kinderen waarin zij voelen dat alles kan en NIET RAAR is, zodat ze zo dicht mogelijk bij zichzelf kunnen blijven als ze maar willen?
Het is wel positief op je kinderen open op te voeden, maar ik denk dat de gevolgen catastrofaal kunne zijn.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:35 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Als ik morgen seks heb met een andere man, weet mijn dochter dat écht niet hoor.
Het is in elk geval in mijn ogen niet verkeerd. Het is iets waar ze over na kunnen denken en wat ze kunnen meenemen in hun toekomstige beeld van relaties, ze kennen niet alleen de relaties zoals die hier normaal zijn (monogaam) maar ook relaties waarin meer en andere dingen mogelijk zijn en hebben dus meer beelden om hun eigen visie aan op te hangen dan eentje.
In welke zin?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:38 schreef complicate het volgende:
[..]
Het is wel positief op je kinderen open op te voeden, maar ik denk dat de gevolgen catastrofaal kunne zijn.
Je vergeet het belangrijkste lijkt mij: dat de ouders vooral een goede voorbeeld moeten zijn voor wat ze naar hun kinderen communiceren.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:37 schreef Pienata het volgende:
[..]
Denk dat de belangrijkste normen om je kind mee op te voeden zijn:
- Kennis over seks en dan met name veilige seks
- Positieve assumpties op het gebied van liefde: ik ben het waard om goed behandeld te worden, om van gehouden te worden, etc.
Dit lijkt mij losstaan van of de ouders kiezen voor een monogame danwel polygame relatie.
Je mag nog zo veel zeggen wat je wilt tegen jouw kinderen, maar wat JIJ als ouders DOET , doet er meer toe, dan wat je geeft qua opvoeding.quote:
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:41 schreef complicate het volgende:
[..]
Je vergeet het belangrijkste lijkt mij: dat de ouders vooral een goede voorbeeld moeten zijn voor wat ze naar hun kinderen communiceren.
Dat is absoluut waar.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Je mag nog zo veel zeggen wat je wilt tegen jouw kinderen, maar wat JIJ als ouders DOET , doet er meer toe, dan wat je geeft qua opvoeding.
Waarom denk je dat?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:38 schreef complicate het volgende:
[..]
Het is wel positief op je kinderen open op te voeden, maar ik denk dat de gevolgen catastrofaal kunne zijn.
Ja, maar daarmee verklaar je niet dat het 'çatastrofaal' kan zijn als je ze open opvoedt.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:43 schreef complicate het volgende:
[..]
Je mag nog zo veel zeggen wat je wilt tegen jouw kinderen, maar wat JIJ als ouders DOET , doet er meer toe, dan wat je geeft qua opvoeding.
Dat is/was dus ook mijn punt: wat ouders DOEN doet er meer toe dan wat ze ZEGGEN.quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mja, maar ook hier heb je hem weer: wat is goed en wie bepaald wat het goede voorbeeld is? Ik denk dat je, wanneer het kind oud genoeg is, je prima kan vertellen wat er allemaal kan op relationeel niveau. Tijdens het opgroeien is een stabiel thuis echter cruciaal, en wanneer je actief een open relatie blijft houden, vraag ik me af hoe stabiel het thuis dan is...
[..]
Dat is absoluut waar.
Wil je echt dat ik voorbeelden geef?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, maar daarmee verklaar je niet dat het 'çatastrofaal' kan zijn als je ze open opvoedt.
Leuk verhaalquote:Op zaterdag 23 november 2013 15:44 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Waarom denk je dat?
Ik hoorde btw een tijdje geleden (Toen ik al volwassen was) dat mn ouders en de buren regelmatig aan partnerruil deden, mijn vader ging heel vaak vreemd en ik ken iemand die een videoband vond van zijn vader en moeder met nog een ander stel toen hij nog een tiener was. Ik geloof niet dat daar verder iets mis is gegaan bij ons
Het woord zegt het zelf toch? of niet?quote:Op zaterdag 23 november 2013 15:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Wat zou er niet stabiel zijn aan een open relatie dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |