abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133599815
Automatisch opladen aangevraagd. Ga ik langs de kaartautomaat, bestelling ophalen. " onbekend, bestelling of product derden" wtf :?

Is dat nou zo moeilijk, informatie geven? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133600012
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 06:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Jeuj, gelukt! En nu bij de brievenbus gaan wachten, want ik heb oldskool voor kaartjes-via-de-post gekozen. *O*
Heel goed, doe ik ook altijd. Echte papieren treinkaarten ftw. :D
pi_133600024
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. Gewoon, wat afwisseling. Maar we hebben nu al een kaartje, met zugbindung, voor de RE. En als je dan in plaats daarvan met de IC wilt, moet je dus wel een kaartje bij kopen, lijkt me zomaar.

"je mag met je Länderticket in de IC" is iets anders als "we noemen deze trein voortaan Nahverkehr." Denk ik hoor.
Of men rent na het uitstappen te Bremen Hbf allemaal een andere kant op. _O-
pi_133600124
Ik zie net dat de ICMm 4223 een knipperende waarschuwing boven de deur naar de cabine heeft. Gezien de kleur denk ik dat het de melding "deur vrijhouden" is. Is dat al lang?
  maandag 25 november 2013 @ 08:56:36 #207
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133600339


Snow Train, British Columbia, Canada


Via @Earth_Pics
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 25 november 2013 @ 09:01:28 #208
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133600387
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar we hebben nu al een kaartje, met zugbindung, voor de RE.
Zugbindung in het Regionalverkehr :?
pi_133600581
Dar zeg ik toch. Volgens mij zijn we gebonden aan Nahverkehr. Welke daarvan maakt niet uit.Maar misschien dat we ook wel in die ic mogen hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 09:19:57 #210
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133600590
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 23:37 schreef James1988 het volgende:
Ik zag vanavond rond 19:45 een IC naar Vlissingen vertrekken vanaf Schiphol. Het ding reed met een VIRM-viertje dat behoorlijk vol was, in alle bakken stonden mensen.
NS is echt niet te doorgronden. IC 2664 (Lelystad v. 18:45) zijn materieel kwam vanaf IC 302663 (Amsterdam v. 17:38, ivm verstoring Leiden vanaf Amsterdam gestart) en die reed met VIRM8. Ze hebben in Lelystad dus 4 bakken afgetrapt, terwijl de capaciteit gewoon nodig is. Zeker nu met 2 ipv 6 intercity's.

Ik wil tevens ook niet weten hoe de 700 Groningen - Den Haag via Schiphol en 12700 Leeuwarden - Den Haag via Schiphol uitpuilde tijdens de verstoring dat Leiden grotendeels plat lag.
Dat was de enige trein die tussen Schiphol en Leiden reed, de stoptrein 5700 Leiden - Utrecht via Schiphol-Weesp was eruit geknikkerd.
IC 12752 Schiphol v. 16:26 naar Den Haag met een losse ICM3 (Schiphol 5 minuten vertraging opgelopen)
IC 12759 Leiden v. 16:17 naar Leeuwarden met VIRM6, in Leiden +10 opgelopen
IC 754 Schiphol v. 16:56 naar Den Haag met VIRM6
IC 761 Leiden v. 16:47 naar Groningen met VIRM8, in Leiden +7 opgelopen
IC 12756 Schiphol v. 17:26 naar Den Haag met ICM6
IC 12763 Leiden v. 17:17 naar Leeuwarden met ICM6 (keertijd was in Den Haag niet gehaald, blijkens is de kerende trein met de losse ICM3 met een drietje versterkt)
IC 758 Schiphol v. 17:56 naar Den Haag met VIRM8
IC 765 Leiden v. 17:47 met VIRM10

Er waren dus treinen echt te kort van de enige overgebleven trein hier. Zeker de treintjes met ICM, maar ik denk dat het ook duwen en trekken was in de VIRM8'en.
Ze wisten erg ruim van te voren dat Leiden er grotendeels uit ging, en nog niets versterkt.
pi_133600757
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:


Snow Train, British Columbia, Canada
Via @Earth_Pics
Dat is het echte werk. Trouwens,los van dit. idyllisch plaatje..

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2013 09:31:07 ]
  maandag 25 november 2013 @ 09:56:43 #212
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_133601192
Zeau. In debat met VVD-brulboei Ton Elias over zijn proefballonnetje over transferia.

http://www.bnr.nl/?player=archief&fragment=20131125091752600
  maandag 25 november 2013 @ 09:59:14 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_133601245
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dar zeg ik toch. Volgens mij zijn we gebonden aan Nahverkehr. Welke daarvan maakt niet uit.Maar misschien dat we ook wel in die ic mogen hoor.
Als ze zeggen dat "alle Nahverkehrskarten" erkend worden in die IC, dan neem je toch aan dat het mag.
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 10:07:52 #214
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133601406
Beantwoording van kamervragen over de ontsporing in Borne: http://www.rijksoverheid.(...)trein-bij-borne.html
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 25 november 2013 @ 10:11:05 #215
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133601472
Wacht, wat, geen goederenwagons met wielbanden meer? En vanaf 2020 niet harder dan 80km/h met wielbanden? Wordt een duur grapje dan, moeten ze dan het héle wiel vervangen als de diameter out of spec is door slijtage? En gaat dit ook voor reizigersmat gelden? Kan de prijs van een treinkaartje weer een paar procent omhoog...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_133601755
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 08:34 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zie net dat de ICMm 4223 een knipperende waarschuwing boven de deur naar de cabine heeft. Gezien de kleur denk ik dat het de melding "deur vrijhouden" is. Is dat al lang?
Ik ga mezelf even quoten. Het bordje zegt: "Let op: machinist aanwezig, uitgang vrijhouden". En zit boven de deur.
  maandag 25 november 2013 @ 10:47:35 #217
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133602394
quote:
14s.gif Op zondag 24 november 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Blokjesloc 1832 moet weer naar de werkplaats. In Emmerich stond er wat meer prik op de bovenleiding dan de bedoeling was
http://somda.nl/forum/142(...)+dingen+24+november/
Sukkels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 10:55:27 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133602587
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef V2 het volgende:
Wacht, wat, geen goederenwagons met wielbanden meer? En vanaf 2020 niet harder dan 80km/h met wielbanden? Wordt een duur grapje dan, moeten ze dan het héle wiel vervangen als de diameter out of spec is door slijtage? En gaat dit ook voor reizigersmat gelden? Kan de prijs van een treinkaartje weer een paar procent omhoog...
Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 10:56:21 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133602608
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:19 schreef greavy het volgende:

[..]

<knip steeds hetzelfde gezever>
Kun je aan Sinterklaas een nieuw dagboek vragen s.v.p., in plaats van hier pagina's lang te gaan zitten pingpongen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 10:58:23 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133602662
Ik kap er nu hier over hoor. Er is een uitgebreide mail aan NS gestuurd.
Het is gewoon niet acceptabel dat er door deze wanprestatie iemand is flauwgevallen. Gelukkig behoefde er geen acute medische hulp, want dat was bijna totaal onmogelijk geweest.
  maandag 25 november 2013 @ 11:00:53 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133602723
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zugbindung in het Regionalverkehr :?
Oh, dat hebben ze hier ook voor de TER, als je een kaartje trekt uit een "Grote" automaat voor de TGV treinen, dan MOET je opeens een tijd kiezen, en die staat dan ook op je biljet :') . Ik was dus door wat overstap gehannes een trein van een half uur later binnengevlogen en aan de conducteur gevraagd of het een probleem was. Dat was het niet, maar ide had zich eerder verbaasd over het feit dat een ter kaartje met zugbinding bestaat, en op zo een groot formaat was afgedrukt. Hij vroeg zelfs aan zijn collega "Ken jij dit?" 8)7
pi_133603048
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef greavy het volgende:
Ik kap er nu hier over hoor. Er is een uitgebreide mail aan NS gestuurd.
Het is gewoon niet acceptabel dat er door deze wanprestatie iemand is flauwgevallen. Gelukkig behoefde er geen acute medische hulp, want dat was bijna totaal onmogelijk geweest.
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
  maandag 25 november 2013 @ 11:13:13 #223
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133603055
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 10:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.
Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 25 november 2013 @ 11:33:55 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133603731
quote:
12s.gif Op maandag 25 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:

[..]

Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.
Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 11:35:17 #225
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133603772
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?
Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 25 november 2013 @ 11:45:18 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133604041
quote:
13s.gif Op maandag 25 november 2013 11:35 schreef V2 het volgende:

[..]

Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.
Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 11:47:42 #227
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133604118
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 11:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.
Jawel, maar as er uit is makkelijker en vooral goedkoper dan de hele as vervangen. Bovendien: wielbanden zijn identiek voor al die verschillende draaistellen, assen verre van. Dus in plaats van één type wielband moet je ziljoen typen wielen/assen op voorraad hebben...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_133604278
Ik vind het prima hoor, om de IC van een uurtje eerder te pakken, als dat ook mag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 11:57:04 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133604402
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het prima hoor, om de IC van een uurtje eerder te pakken, als dat ook mag :)
In januari bedoel je? Hebben we geen tijden op onze tickets staan, ivm Sparpreis enzo?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133604523
Ik ben om een uurtje of 7 klaar met nachtdienst. Dan even naar huis lopen om comfortabele schoenen aan te doen ipv veiligheidsschoenen. Ook ff omkleden en sigaretje roken. Ik ben in principe vanaf kwart over 8/half 9 abfarhtbereid am gleiss 2b oder 4b oder 6b nach Zwolle.
pi_133605394
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
oh ja dan maakt het idd niet uit. Zullen we het onderhoud ook wat omlaag schroeven dan? Gezien het aantal verkeersdoden op de weg kunnen er nog wel wat slachtoffers op het spoor bij zou je zeggen!
  maandag 25 november 2013 @ 13:10:09 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133606290
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwil
pi_133606609
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwil
• Treinstellen moeten op de juiste plek staan
• En niet al ingepland zijn voor verlenging van de trein 2 uur later, dan verschuif je het probleem alleen maar
• Er moet extra personeel gevonden worden om zomaar ad-hoc langere treinen te laten rijden (ja, hoe langer de trein hoe meer conducteurs je minimaal nodig hebt voor je ermee mag rijden, ookal zie je nooit een conducteur in de trein, regeltjes zijn regeltjes)
• Wie brengt dat extra materieel weer terug waar het oorspronkelijk vandaan kwam / nodig is? Nog meer extra personeel!

Waarom ze het niet planmatig vantevoren al kunnen verlengen weet ik ook niet, maar bovenstaande zijn wel een paar excuses waarom het ad-hoc verlengen van treinen op de dag zelf niet zo simpel hoeft te zijn...
pi_133606792
En daarbij moet het treinstel aan het eind van de dag ook weer op de juiste plek terecht komen vanwege de onderhoudsomloop. De wil is er, de randvoorwaarden en mogelijkheden zijn beperkend.
pi_133607554
"Tsja conducteur, de wil om een kaartje te kopen is er wel. Dat moet genoeg zijn :) "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133608169
Interessante ontwikkeling in het oosten:

Moscow - Kyiv Talgo services to start next year
http://www.railwaygazette(...)start-next-year.html

De rittijd zal ongeveer 2 uur verkort worden, mede doordat ze het hele traject met 1 loc zullen doen (nu maar hopen op RZD EP20 *) ).
  maandag 25 november 2013 @ 14:38:17 #237
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133608941
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

• Treinstellen moeten op de juiste plek staan
• En niet al ingepland zijn voor verlenging van de trein 2 uur later, dan verschuif je het probleem alleen maar
• Er moet extra personeel gevonden worden om zomaar ad-hoc langere treinen te laten rijden (ja, hoe langer de trein hoe meer conducteurs je minimaal nodig hebt voor je ermee mag rijden, ookal zie je nooit een conducteur in de trein, regeltjes zijn regeltjes)
• Wie brengt dat extra materieel weer terug waar het oorspronkelijk vandaan kwam / nodig is? Nog meer extra personeel!

Waarom ze het niet planmatig vantevoren al kunnen verlengen weet ik ook niet, maar bovenstaande zijn wel een paar excuses waarom het ad-hoc verlengen van treinen op de dag zelf niet zo simpel hoeft te zijn...
Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...
pi_133609101
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...
Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!
NS is een commercieel bedrijf, omdat onze overheid dat een goed idee vond. De definitie van een commercieel bedrijf is dat ze wint willen/moeten maken.
Ja, inderdaad, zonder reizigers geen NS, maar ze hebben momenteel totaal geen incentive om naar de reizigers te luisteren aangezien het toch nauwelijks meetbaar effect heeft op de vervoerscijfers... De mensen gaan toch wel met de trein (of als ze dat nog niet deden: nog steeds niet)
  maandag 25 november 2013 @ 14:51:17 #239
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133609446
Waarom kan trouwens 9292 nu wel al rekening houden met wijzigingen in het treinverkeer voor komende zondag en doet de NS Reisplanner zelf dit niet? Je zou denken dat nummer 2 dichter bij het vuur zat.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 25 november 2013 @ 15:44:10 #240
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133611210
Dit kon afgelopen zomer nog niet, nu dus wel:
Sie können Ihr Handy-Ticket in Deutschland aber auch im Ausland in Richtung Deutschland buchen.

Op FB afgechecked of het ook met een niet +49 nummer kon en het antwoord was bevestigend :Y .

http://www.bahn.de/p/view(...)nload-dbtickets_LZ01
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 25 november 2013 @ 15:45:30 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133611248
Waar staan deze 2 Talenten?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133611287
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 14:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom kan trouwens 9292 nu wel al rekening houden met wijzigingen in het treinverkeer voor komende zondag en doet de NS Reisplanner zelf dit niet? Je zou denken dat nummer 2 dichter bij het vuur zat.
Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).
  maandag 25 november 2013 @ 15:50:27 #243
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133611381
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:46 schreef Regenjas het volgende:

[..]

Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).
Ah wacht ik zie het. Hij loopt alleen te bitchen als je Diemen > Muiderpoort probeert. Dan geeft ie op zondag maar 2 opties in de nacht en springt daarna door naar maandag. Diemen > Centraal pikt ie die stopbus wel op. Wel vreemd dat ze bij die werkzaamheden alleen de intercity's als niet rijdend geven terwijl er compleet geen treinverkeer is daar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_133615754
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 14:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!
NS is een commercieel bedrijf, omdat onze overheid dat een goed idee vond. De definitie van een commercieel bedrijf is dat ze wint willen/moeten maken.
Ja, inderdaad, zonder reizigers geen NS, maar ze hebben momenteel totaal geen incentive om naar de reizigers te luisteren aangezien het toch nauwelijks meetbaar effect heeft op de vervoerscijfers... De mensen gaan toch wel met de trein (of als ze dat nog niet deden: nog steeds niet)
En dat hebben Veolia/Arriva/CXX evenmin.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:01:16 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133615789
toch doen zij het beter. Rara hoe zou dat nou komen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616017
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
toch doen zij het beter. Rara hoe zou dat nou komen?
Beter in wat? En voor iedere rit of uitvoering extra die Arriva/Veolia/CXX moeten doen kloppen ze aan bij de opdrachtgever. Iets wat NS niet kan doen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:13:57 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616118
ik geef een strakke voorzet, maar jij weet m nog op de paal te koppen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616150
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik geef een strakke voorzet, maar jij weet m nog op de paal te koppen ...
Jij geeft aan dat de regionalo's het beter doen. Beter in wat?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:16:42 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616188
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Jij geeft aan dat de regionalo's het beter doen. Beter in wat?
in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:17:48 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616216
In Zutphen schijnt weer een stelletje tegen het juk gezeten te hebben. Op hetzelfde spoortje als waar enkele weken geleden een Lint het juk kuste is nu een SGMm de sjaak geweest
http://somda.nl/forum/142(...)+dingen+25+november/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616289
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg :').
Net alsof de tekst geschreven is door een havist..
pi_133616361

We hebben een rivier, een rijtuig en geen brug. Herkomst onbekend. :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:24:12 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616383
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg :').
Kom op zeg. Alsof je het antwoord niet zelf kunt bedenken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616669
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:38:23 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616756
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden?
neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616781
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt :+
Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt. Niks mis mee, en de winst zien we ook nooit meer in Nederland terug natuurlijk.
pi_133616815
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:41:08 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616842
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt.
Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616844
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
pi_133616862
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
WAS ja. En niet dit jaar, maar een aantal jaren geleden. Sinds een jaar of 3 gaat het best goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133617002
Dat was echt niet zo lang geleden :'). En de punctualiteitscijfers van NS stijgen trouwens ook al heel lang. Maar dat telt dan kennelijk weer niet. Hmm.

Maar anyway, punt blijft dat dat soort voor de hand liggende vergelijkingen niet altijd opgaan. Ze doen mij altijd denken aan die VVD'er in de Kamer die er ook op wees. Hij zat zelf overigens nooit in de trein uiteraard, want VVD, maar had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
pi_133617042
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
pi_133617121
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef KnightSolaire het volgende:
had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
Zitten er VVD'ers op Somda, ja?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:52:42 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133617254
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.

Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133617317
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.

Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 18:59:21 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133617504
De stadsregio Arnhem-Nijmegen ziet niks in reactivatie van Nijmegen-Kleef: http://www.gelderlander.n(...)egen-kleef-1.4111729

Reden: NL wil een tram en DE een trein, en het wordt te duur (ook logisch als je per se een tram wil, en natuurlijk het ondertunnelen van Groesbeek...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 19:02:32 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133617621
En volgens het college van B&W in Deurne blijft de IC Venlo-Eindhoven bestaan, maar gaat ie vanaf 2016 wel richting Utrecht ipv Rotterdam: http://www.ed.nl/regio/de(...)n-en-venlo-1.4113192

Gokje: hij wordt een kwartier omgelegd op Venlo-Eindhoven en gaat dan verder in het pad van de huidige 3500 naar Schiphol. Het stuk Eindhoven-Heerlen van die trein wordt dan gereden door de nieuwe verbinding Den Haag-Rotterdam-HSL-Breda-Tilburg-Eindhoven-Roermond-Heerlen-Aken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133617666
Dat zou wel passen binnen de corridorgedachte, klinkt leuk iig :)
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 19:17:43 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133618152
En het is wat materieel betreft ook nog goed te doen: Zowel voor de IC Den Haag-Eindhoven via de HSL als een IC naar Aken is nieuw materieel nodig. Dat is dan natuurlijk prima aan elkaar te knopen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:18:30 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618183
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.

Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618242
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
pi_133618289
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.

Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:26:29 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618472
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:28:21 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618556
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618636
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
pi_133618713
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133618793
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn? :?
Je kan beter kwaad zijn op de opdrachtgever dan op de opdrachtnemer in dit geval.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:34:37 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618818
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618930
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
pi_133618987
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:44:45 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133619218
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
Dat zeg ik niet helemaal, want ik meldde hierboven dat er meer oplossingen mogelijk zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
ik zeg nergens dat de NS het echt slecht doet, maar dat het beter kan. Er zijn meerdere manieren om dat te bereiken. In kleinere concessiegebieden zit de opdrachtgever er over het algemeen wat meer bovenop, maar ook daar kunnen zaken beter.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133621907
Applaus voor de volgende reisinformatie!
NSHispeed_info twitterde op maandag 25-11-2013 om 20:41:57 #ICBerlijn 243: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 19:01 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
_O_
  maandag 25 november 2013 @ 20:48:25 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133622084
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
pi_133622500
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
Niet haten op ICR :(
pi_133622579
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet haten op ICR :(
Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
  maandag 25 november 2013 @ 21:00:28 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133622636
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet haten op ICR :(
Smoezelige gore rammelbakken, dat zijn het.
pi_133622855
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133622903
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
Vorig jaar lag de verf bij de helft er al half af. Ze hadden dan ook al jaren vervangen moeten zijn natuurlijk :)
  maandag 25 november 2013 @ 21:09:02 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133622967
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Idd, ik snapte het al niet. Maar ICRm valt langzaam uit elkaar, zeker wat er in de excuus Beneux rijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 21:19:52 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133623454
De pimpel valt inderdaad wel mee, al mist er zo nu en dan een rijtuig.
  maandag 25 november 2013 @ 21:20:19 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133623478
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 25 november 2013 @ 21:29:50 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133623895
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

[ afbeelding ]
Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 21:31:50 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133623995
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

[ afbeelding ]
klopt. NSH werd in eerste instantie aandeelhouder om het bedrijf een kans op de Nederlandse markt te geven, dit omdat er bij aanbestedingen vaak financiële zekerheid geëist wordt. Nu is de NS helemaal eigenaar van het bedrijf geworden en gaat het vanwege het opheffen van NSH onderbrengen bij Abellio.

Zie wel wat fouten in het artikel, want de concessie rond Rotterdam was de eerste, samen met Zuid-Oost Fryslân. Daarna volgde GD en later met HTM Den Haag. De concessie Rotterdam raakten ze kwijt aan RET, omdat stad en een deel van de streek samengevoegd werd en ook uit HTM Buzz heeft Kubus zich nu teruggetrokken. Ook de HTM is inmiddels voor 49% in handen van de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133624232
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz

Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 21:39:11 #295
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133624372
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen. :{
Dacht ik ook, eigenlijk wel raar dat laatste stukje van het artikel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133624664
quote:
15s.gif Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz

Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar :')
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
pi_133625629
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
En op welke manier heb ik er voordeel bij dat een kop slootwater 3 euro kost, terwijl volgens jou DAARDOOR mijn trein godverstamteringvol zit? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 22:05:50 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133625715
Foutmelding op een diagnosescherm in een VIRM:
pi_133625747
DOS :s)
  maandag 25 november 2013 @ 22:08:50 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133625836
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
DOS :s)
Windows 95 ;)
pi_133625850
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
Geld is leuk hoor, maar niet dit soort bijzaken als je je core business niet op orde hebt. En ik hóóp toch echt dat dat reizigers vervoeren is bij NSR.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')