Heel goed, doe ik ook altijd. Echte papieren treinkaarten ftw.quote:Op maandag 25 november 2013 06:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jeuj, gelukt! En nu bij de brievenbus gaan wachten, want ik heb oldskool voor kaartjes-via-de-post gekozen.
Of men rent na het uitstappen te Bremen Hbf allemaal een andere kant op.quote:Op maandag 25 november 2013 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Gewoon, wat afwisseling. Maar we hebben nu al een kaartje, met zugbindung, voor de RE. En als je dan in plaats daarvan met de IC wilt, moet je dus wel een kaartje bij kopen, lijkt me zomaar.
"je mag met je Länderticket in de IC" is iets anders als "we noemen deze trein voortaan Nahverkehr." Denk ik hoor.
Zugbindung in het Regionalverkehrquote:Op maandag 25 november 2013 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar we hebben nu al een kaartje, met zugbindung, voor de RE.
NS is echt niet te doorgronden. IC 2664 (Lelystad v. 18:45) zijn materieel kwam vanaf IC 302663 (Amsterdam v. 17:38, ivm verstoring Leiden vanaf Amsterdam gestart) en die reed met VIRM8. Ze hebben in Lelystad dus 4 bakken afgetrapt, terwijl de capaciteit gewoon nodig is. Zeker nu met 2 ipv 6 intercity's.quote:Op zondag 24 november 2013 23:37 schreef James1988 het volgende:
Ik zag vanavond rond 19:45 een IC naar Vlissingen vertrekken vanaf Schiphol. Het ding reed met een VIRM-viertje dat behoorlijk vol was, in alle bakken stonden mensen.
Dat is het echte werk. Trouwens,los van dit. idyllisch plaatje..quote:Op maandag 25 november 2013 08:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Snow Train, British Columbia, Canada
Via @Earth_Pics
Als ze zeggen dat "alle Nahverkehrskarten" erkend worden in die IC, dan neem je toch aan dat het mag.quote:Op maandag 25 november 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dar zeg ik toch. Volgens mij zijn we gebonden aan Nahverkehr. Welke daarvan maakt niet uit.Maar misschien dat we ook wel in die ic mogen hoor.
Ik ga mezelf even quoten. Het bordje zegt: "Let op: machinist aanwezig, uitgang vrijhouden". En zit boven de deur.quote:Op maandag 25 november 2013 08:34 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zie net dat de ICMm 4223 een knipperende waarschuwing boven de deur naar de cabine heeft. Gezien de kleur denk ik dat het de melding "deur vrijhouden" is. Is dat al lang?
Sukkels.quote:Op zondag 24 november 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Blokjesloc 1832 moet weer naar de werkplaats. In Emmerich stond er wat meer prik op de bovenleiding dan de bedoeling was
http://somda.nl/forum/142(...)+dingen+24+november/
Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.quote:Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef V2 het volgende:
Wacht, wat, geen goederenwagons met wielbanden meer? En vanaf 2020 niet harder dan 80km/h met wielbanden? Wordt een duur grapje dan, moeten ze dan het héle wiel vervangen als de diameter out of spec is door slijtage? En gaat dit ook voor reizigersmat gelden? Kan de prijs van een treinkaartje weer een paar procent omhoog...
Kun je aan Sinterklaas een nieuw dagboek vragen s.v.p., in plaats van hier pagina's lang te gaan zitten pingpongen?quote:
Oh, dat hebben ze hier ook voor de TER, als je een kaartje trekt uit een "Grote" automaat voor de TGV treinen, dan MOET je opeens een tijd kiezen, en die staat dan ook op je biljetquote:Op maandag 25 november 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zugbindung in het Regionalverkehr
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.quote:Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef greavy het volgende:
Ik kap er nu hier over hoor. Er is een uitgebreide mail aan NS gestuurd.
Het is gewoon niet acceptabel dat er door deze wanprestatie iemand is flauwgevallen. Gelukkig behoefde er geen acute medische hulp, want dat was bijna totaal onmogelijk geweest.
Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.quote:Op maandag 25 november 2013 10:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.
Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?quote:Op maandag 25 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.
Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.quote:Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?
Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.quote:Op maandag 25 november 2013 11:35 schreef V2 het volgende:
[..]
Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.
Jawel, maar as er uit is makkelijker en vooral goedkoper dan de hele as vervangen. Bovendien: wielbanden zijn identiek voor al die verschillende draaistellen, assen verre van. Dus in plaats van één type wielband moet je ziljoen typen wielen/assen op voorraad hebben...quote:Op maandag 25 november 2013 11:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.
In januari bedoel je? Hebben we geen tijden op onze tickets staan, ivm Sparpreis enzo?quote:Op maandag 25 november 2013 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het prima hoor, om de IC van een uurtje eerder te pakken, als dat ook mag
oh ja dan maakt het idd niet uit. Zullen we het onderhoud ook wat omlaag schroeven dan? Gezien het aantal verkeersdoden op de weg kunnen er nog wel wat slachtoffers op het spoor bij zou je zeggen!quote:Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwilquote:Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
• Treinstellen moeten op de juiste plek staanquote:Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwil
Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...quote:Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
• Treinstellen moeten op de juiste plek staan
• En niet al ingepland zijn voor verlenging van de trein 2 uur later, dan verschuif je het probleem alleen maar
• Er moet extra personeel gevonden worden om zomaar ad-hoc langere treinen te laten rijden (ja, hoe langer de trein hoe meer conducteurs je minimaal nodig hebt voor je ermee mag rijden, ookal zie je nooit een conducteur in de trein, regeltjes zijn regeltjes)
• Wie brengt dat extra materieel weer terug waar het oorspronkelijk vandaan kwam / nodig is? Nog meer extra personeel!
Waarom ze het niet planmatig vantevoren al kunnen verlengen weet ik ook niet, maar bovenstaande zijn wel een paar excuses waarom het ad-hoc verlengen van treinen op de dag zelf niet zo simpel hoeft te zijn...
Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!quote:Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...
Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).quote:Op maandag 25 november 2013 14:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom kan trouwens 9292 nu wel al rekening houden met wijzigingen in het treinverkeer voor komende zondag en doet de NS Reisplanner zelf dit niet? Je zou denken dat nummer 2 dichter bij het vuur zat.
Ah wacht ik zie het. Hij loopt alleen te bitchen als je Diemen > Muiderpoort probeert. Dan geeft ie op zondag maar 2 opties in de nacht en springt daarna door naar maandag. Diemen > Centraal pikt ie die stopbus wel op. Wel vreemd dat ze bij die werkzaamheden alleen de intercity's als niet rijdend geven terwijl er compleet geen treinverkeer is daar.quote:Op maandag 25 november 2013 15:46 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).
En dat hebben Veolia/Arriva/CXX evenmin.quote:Op maandag 25 november 2013 14:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!
NS is een commercieel bedrijf, omdat onze overheid dat een goed idee vond. De definitie van een commercieel bedrijf is dat ze wint willen/moeten maken.
Ja, inderdaad, zonder reizigers geen NS, maar ze hebben momenteel totaal geen incentive om naar de reizigers te luisteren aangezien het toch nauwelijks meetbaar effect heeft op de vervoerscijfers... De mensen gaan toch wel met de trein (of als ze dat nog niet deden: nog steeds niet)
Beter in wat? En voor iedere rit of uitvoering extra die Arriva/Veolia/CXX moeten doen kloppen ze aan bij de opdrachtgever. Iets wat NS niet kan doen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
toch doen zij het beter. Rara hoe zou dat nou komen?
Jij geeft aan dat de regionalo's het beter doen. Beter in wat?quote:Op maandag 25 november 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik geef een strakke voorzet, maar jij weet m nog op de paal te koppen ...
in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een redenquote:Op maandag 25 november 2013 18:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Jij geeft aan dat de regionalo's het beter doen. Beter in wat?
Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zegquote:Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Kom op zeg. Alsof je het antwoord niet zelf kunt bedenkenquote:Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg.
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?quote:Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgtquote:Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden?
Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt. Niks mis mee, en de winst zien we ook nooit meer in Nederland terug natuurlijk.quote:Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt
Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?quote:Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.quote:Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt.
Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?quote:Op maandag 25 november 2013 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
WAS ja. En niet dit jaar, maar een aantal jaren geleden. Sinds een jaar of 3 gaat het best goed.quote:Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.quote:Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Zitten er VVD'ers op Somda, ja?quote:Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef KnightSolaire het volgende:
had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.quote:Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.quote:Op maandag 25 november 2013 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.
Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.quote:Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.quote:Op maandag 25 november 2013 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.
Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.quote:Op maandag 25 november 2013 19:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.quote:Op maandag 25 november 2013 19:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?quote:Op maandag 25 november 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
Je kan beter kwaad zijn op de opdrachtgever dan op de opdrachtnemer in dit geval.quote:Op maandag 25 november 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn?
ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.quote:Op maandag 25 november 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.quote:Op maandag 25 november 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.quote:Op maandag 25 november 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
Dat zeg ik niet helemaal, want ik meldde hierboven dat er meer oplossingen mogelijk zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
ik zeg nergens dat de NS het echt slecht doet, maar dat het beter kan. Er zijn meerdere manieren om dat te bereiken. In kleinere concessiegebieden zit de opdrachtgever er over het algemeen wat meer bovenop, maar ook daar kunnen zaken beter.quote:Op maandag 25 november 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 25-11-2013 om 20:41:57#ICBerlijn 243: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 19:01 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
Niet haten op ICRquote:Op maandag 25 november 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.quote:
Vorig jaar lag de verf bij de helft er al half af. Ze hadden dan ook al jaren vervangen moeten zijn natuurlijkquote:Op maandag 25 november 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
Idd, ik snapte het al niet. Maar ICRm valt langzaam uit elkaar, zeker wat er in de excuus Beneux rijdt.quote:Op maandag 25 november 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen.quote:Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.
[ afbeelding ]
klopt. NSH werd in eerste instantie aandeelhouder om het bedrijf een kans op de Nederlandse markt te geven, dit omdat er bij aanbestedingen vaak financiële zekerheid geëist wordt. Nu is de NS helemaal eigenaar van het bedrijf geworden en gaat het vanwege het opheffen van NSH onderbrengen bij Abellio.quote:Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.
[ afbeelding ]
Dacht ik ook, eigenlijk wel raar dat laatste stukje van het artikel.quote:Op maandag 25 november 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen.
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?quote:Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz
Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar![]()
En op welke manier heb ik er voordeel bij dat een kop slootwater 3 euro kost, terwijl volgens jou DAARDOOR mijn trein godverstamteringvol zit?quote:Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
Geld is leuk hoor, maar niet dit soort bijzaken als je je core business niet op orde hebt. En ik hóóp toch echt dat dat reizigers vervoeren is bij NSR.quote:Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |