abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133618713
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133618793
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn? :?
Je kan beter kwaad zijn op de opdrachtgever dan op de opdrachtnemer in dit geval.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:34:37 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618818
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618930
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
pi_133618987
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:44:45 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133619218
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
Dat zeg ik niet helemaal, want ik meldde hierboven dat er meer oplossingen mogelijk zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
ik zeg nergens dat de NS het echt slecht doet, maar dat het beter kan. Er zijn meerdere manieren om dat te bereiken. In kleinere concessiegebieden zit de opdrachtgever er over het algemeen wat meer bovenop, maar ook daar kunnen zaken beter.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133621907
Applaus voor de volgende reisinformatie!
NSHispeed_info twitterde op maandag 25-11-2013 om 20:41:57 #ICBerlijn 243: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 19:01 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
_O_
  maandag 25 november 2013 @ 20:48:25 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133622084
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
pi_133622500
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
Niet haten op ICR :(
pi_133622579
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet haten op ICR :(
Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
  maandag 25 november 2013 @ 21:00:28 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133622636
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet haten op ICR :(
Smoezelige gore rammelbakken, dat zijn het.
pi_133622855
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133622903
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
Vorig jaar lag de verf bij de helft er al half af. Ze hadden dan ook al jaren vervangen moeten zijn natuurlijk :)
  maandag 25 november 2013 @ 21:09:02 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133622967
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Idd, ik snapte het al niet. Maar ICRm valt langzaam uit elkaar, zeker wat er in de excuus Beneux rijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 21:19:52 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133623454
De pimpel valt inderdaad wel mee, al mist er zo nu en dan een rijtuig.
  maandag 25 november 2013 @ 21:20:19 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133623478
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 25 november 2013 @ 21:29:50 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133623895
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

[ afbeelding ]
Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 21:31:50 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133623995
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

[ afbeelding ]
klopt. NSH werd in eerste instantie aandeelhouder om het bedrijf een kans op de Nederlandse markt te geven, dit omdat er bij aanbestedingen vaak financiële zekerheid geëist wordt. Nu is de NS helemaal eigenaar van het bedrijf geworden en gaat het vanwege het opheffen van NSH onderbrengen bij Abellio.

Zie wel wat fouten in het artikel, want de concessie rond Rotterdam was de eerste, samen met Zuid-Oost Fryslân. Daarna volgde GD en later met HTM Den Haag. De concessie Rotterdam raakten ze kwijt aan RET, omdat stad en een deel van de streek samengevoegd werd en ook uit HTM Buzz heeft Kubus zich nu teruggetrokken. Ook de HTM is inmiddels voor 49% in handen van de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133624232
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz

Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 21:39:11 #295
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133624372
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen. :{
Dacht ik ook, eigenlijk wel raar dat laatste stukje van het artikel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133624664
quote:
15s.gif Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz

Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar :')
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
pi_133625629
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
En op welke manier heb ik er voordeel bij dat een kop slootwater 3 euro kost, terwijl volgens jou DAARDOOR mijn trein godverstamteringvol zit? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 22:05:50 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133625715
Foutmelding op een diagnosescherm in een VIRM:
pi_133625747
DOS :s)
  maandag 25 november 2013 @ 22:08:50 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133625836
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
DOS :s)
Windows 95 ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')