Je kan beter kwaad zijn op de opdrachtgever dan op de opdrachtnemer in dit geval.quote:Op maandag 25 november 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn?
ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.quote:Op maandag 25 november 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.quote:Op maandag 25 november 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.quote:Op maandag 25 november 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
Dat zeg ik niet helemaal, want ik meldde hierboven dat er meer oplossingen mogelijk zijn.quote:Op maandag 25 november 2013 19:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
ik zeg nergens dat de NS het echt slecht doet, maar dat het beter kan. Er zijn meerdere manieren om dat te bereiken. In kleinere concessiegebieden zit de opdrachtgever er over het algemeen wat meer bovenop, maar ook daar kunnen zaken beter.quote:Op maandag 25 november 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
twitter:NSHispeed_info twitterde op maandag 25-11-2013 om 20:41:57#ICBerlijn 243: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 19:01 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
Niet haten op ICRquote:Op maandag 25 november 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.quote:
Vorig jaar lag de verf bij de helft er al half af. Ze hadden dan ook al jaren vervangen moeten zijn natuurlijkquote:Op maandag 25 november 2013 20:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
Idd, ik snapte het al niet. Maar ICRm valt langzaam uit elkaar, zeker wat er in de excuus Beneux rijdt.quote:Op maandag 25 november 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen.quote:Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.
[ afbeelding ]
klopt. NSH werd in eerste instantie aandeelhouder om het bedrijf een kans op de Nederlandse markt te geven, dit omdat er bij aanbestedingen vaak financiële zekerheid geëist wordt. Nu is de NS helemaal eigenaar van het bedrijf geworden en gaat het vanwege het opheffen van NSH onderbrengen bij Abellio.quote:Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.
[ afbeelding ]
Dacht ik ook, eigenlijk wel raar dat laatste stukje van het artikel.quote:Op maandag 25 november 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen.
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?quote:Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz
Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar![]()
En op welke manier heb ik er voordeel bij dat een kop slootwater 3 euro kost, terwijl volgens jou DAARDOOR mijn trein godverstamteringvol zit?quote:Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |