abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133616289
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg :').
Net alsof de tekst geschreven is door een havist..
pi_133616361

We hebben een rivier, een rijtuig en geen brug. Herkomst onbekend. :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:24:12 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616383
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg :').
Kom op zeg. Alsof je het antwoord niet zelf kunt bedenken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616669
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:38:23 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616756
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden?
neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616781
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt :+
Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt. Niks mis mee, en de winst zien we ook nooit meer in Nederland terug natuurlijk.
pi_133616815
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:41:08 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616842
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt.
Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616844
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
pi_133616862
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
WAS ja. En niet dit jaar, maar een aantal jaren geleden. Sinds een jaar of 3 gaat het best goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133617002
Dat was echt niet zo lang geleden :'). En de punctualiteitscijfers van NS stijgen trouwens ook al heel lang. Maar dat telt dan kennelijk weer niet. Hmm.

Maar anyway, punt blijft dat dat soort voor de hand liggende vergelijkingen niet altijd opgaan. Ze doen mij altijd denken aan die VVD'er in de Kamer die er ook op wees. Hij zat zelf overigens nooit in de trein uiteraard, want VVD, maar had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
pi_133617042
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
pi_133617121
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef KnightSolaire het volgende:
had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
Zitten er VVD'ers op Somda, ja?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:52:42 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133617254
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.

Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133617317
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.

Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 18:59:21 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133617504
De stadsregio Arnhem-Nijmegen ziet niks in reactivatie van Nijmegen-Kleef: http://www.gelderlander.n(...)egen-kleef-1.4111729

Reden: NL wil een tram en DE een trein, en het wordt te duur (ook logisch als je per se een tram wil, en natuurlijk het ondertunnelen van Groesbeek...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 19:02:32 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133617621
En volgens het college van B&W in Deurne blijft de IC Venlo-Eindhoven bestaan, maar gaat ie vanaf 2016 wel richting Utrecht ipv Rotterdam: http://www.ed.nl/regio/de(...)n-en-venlo-1.4113192

Gokje: hij wordt een kwartier omgelegd op Venlo-Eindhoven en gaat dan verder in het pad van de huidige 3500 naar Schiphol. Het stuk Eindhoven-Heerlen van die trein wordt dan gereden door de nieuwe verbinding Den Haag-Rotterdam-HSL-Breda-Tilburg-Eindhoven-Roermond-Heerlen-Aken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133617666
Dat zou wel passen binnen de corridorgedachte, klinkt leuk iig :)
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 19:17:43 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133618152
En het is wat materieel betreft ook nog goed te doen: Zowel voor de IC Den Haag-Eindhoven via de HSL als een IC naar Aken is nieuw materieel nodig. Dat is dan natuurlijk prima aan elkaar te knopen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:18:30 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618183
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.

Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618242
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
pi_133618289
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.

Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:26:29 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618472
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:28:21 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618556
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618636
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
pi_133618713
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133618793
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dus. De NS is niks te verwijten omdat de overheid nou eenmaal niks meer dan klooi-maar-raak geëist heeft. Hollee. En nu? Nu moeten we blij zijn? :?
Je kan beter kwaad zijn op de opdrachtgever dan op de opdrachtnemer in dit geval.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:34:37 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618818
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618930
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:34 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja. kan prima en als het niet gehaald wordt moet de vervoerder maar met een verdraaid goeie uitleg komen waarom het niet gelukt is. Het is aan de opdrachtgever om het goed te monitoren.
Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
pi_133618987
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:44:45 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133619218
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar dat strekt niet met de tekst dat een hoog kwaliteitsniveau alleen af te dwingen is met concessie-eisen zoals je eerder suggereerde.
Dat zeg ik niet helemaal, want ik meldde hierboven dat er meer oplossingen mogelijk zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:38 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

In mijn ervaring geldt dat net zo goed voor de andere vervoerders. Om dan te proclameren dat de NS het bagger doet op basis van enkele situaties die inderdaad beter kunnen en dat Arriva/Veolia/wie dan ook het maar moet doen, terwijl dat niet strookt met de cijfers, vind ik vreemd.
ik zeg nergens dat de NS het echt slecht doet, maar dat het beter kan. Er zijn meerdere manieren om dat te bereiken. In kleinere concessiegebieden zit de opdrachtgever er over het algemeen wat meer bovenop, maar ook daar kunnen zaken beter.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133621907
Applaus voor de volgende reisinformatie!
NSHispeed_info twitterde op maandag 25-11-2013 om 20:41:57 #ICBerlijn 243: #ICBerlijn; Amsterdam Centraal v 19:01 heeft een onbekende vertraging. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
_O_
  maandag 25 november 2013 @ 20:48:25 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133622084
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
pi_133622500
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:48 schreef James1988 het volgende:
Dat betekent dat die trein onderweg ergens naar de kloten is gegaan. Geen verrassing met die oude zooi waar NSH mee rijdt...
Niet haten op ICR :(
pi_133622579
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet haten op ICR :(
Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
  maandag 25 november 2013 @ 21:00:28 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133622636
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 20:57 schreef Socios het volgende:

[..]

Niet haten op ICR :(
Smoezelige gore rammelbakken, dat zijn het.
pi_133622855
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133622903
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 20:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Laatste tijd wel eens een Fyra van de buitenkant gezien? En dan goed gelet op de raamstijlen? Amai amai. Dat James gisteren levend aan kwam in Amsterdam was een wonder.
Vorig jaar lag de verf bij de helft er al half af. Ze hadden dan ook al jaren vervangen moeten zijn natuurlijk :)
  maandag 25 november 2013 @ 21:09:02 #289
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133622967
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat toch over de Pimpel denk. Niet ICRm stelletje mallies.
Idd, ik snapte het al niet. Maar ICRm valt langzaam uit elkaar, zeker wat er in de excuus Beneux rijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 21:19:52 #290
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133623454
De pimpel valt inderdaad wel mee, al mist er zo nu en dan een rijtuig.
  maandag 25 november 2013 @ 21:20:19 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133623478
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 25 november 2013 @ 21:29:50 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133623895
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

[ afbeelding ]
Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen. :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 21:31:50 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133623995
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 21:20 schreef bork het volgende:
Ik wist trouwens niet dat de NS tegenwoordig 100% eigenaar van Qbuzz is.

[ afbeelding ]
klopt. NSH werd in eerste instantie aandeelhouder om het bedrijf een kans op de Nederlandse markt te geven, dit omdat er bij aanbestedingen vaak financiële zekerheid geëist wordt. Nu is de NS helemaal eigenaar van het bedrijf geworden en gaat het vanwege het opheffen van NSH onderbrengen bij Abellio.

Zie wel wat fouten in het artikel, want de concessie rond Rotterdam was de eerste, samen met Zuid-Oost Fryslân. Daarna volgde GD en later met HTM Den Haag. De concessie Rotterdam raakten ze kwijt aan RET, omdat stad en een deel van de streek samengevoegd werd en ook uit HTM Buzz heeft Kubus zich nu teruggetrokken. Ook de HTM is inmiddels voor 49% in handen van de NS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133624232
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz

Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 21:39:11 #295
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133624372
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 21:29 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik ook niet. Volgens mij moet je dat ook niet willen. :{
Dacht ik ook, eigenlijk wel raar dat laatste stukje van het artikel.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133624664
quote:
15s.gif Op maandag 25 november 2013 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Seems so. http://nl.wikipedia.org/wiki/Qbuzz

Je wordt er zowat misselijk van waar NS allemaal mee "bezig" is. Maar een beetje fatsoenlijk wat mensen vervoeren van A naar B waar ze pas 200 jaar voor bedoeld zijn, ho maar :')
Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
pi_133625629
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 21:45 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Er ooit over nagedacht dat dergelijke nevenactiviteiten geld in het laatje brengen/meer reizigers aantrekken om gebruik te maken van de trein (bv. OV-fiets/Greenwheels) en zo direct en indirect ten goede komen van de reiziger/de belastingbetaler (want de staat is enige aandeelhouder van NS), wat bij de winsten van andere vervoerder niet of in veel mindere mate het geval is?
En op welke manier heb ik er voordeel bij dat een kop slootwater 3 euro kost, terwijl volgens jou DAARDOOR mijn trein godverstamteringvol zit? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 22:05:50 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133625715
Foutmelding op een diagnosescherm in een VIRM:
pi_133625747
DOS :s)
  maandag 25 november 2013 @ 22:08:50 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_133625836
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:06 schreef b2py het volgende:
DOS :s)
Windows 95 ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')