abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133616289
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg :').
Net alsof de tekst geschreven is door een havist..
pi_133616361

We hebben een rivier, een rijtuig en geen brug. Herkomst onbekend. :D
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:24:12 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616383
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg :').
Kom op zeg. Alsof je het antwoord niet zelf kunt bedenken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616669
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:38:23 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616756
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden?
neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616781
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt :+
Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt. Niks mis mee, en de winst zien we ook nooit meer in Nederland terug natuurlijk.
pi_133616815
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:41:08 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616842
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt.
Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616844
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
pi_133616862
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
WAS ja. En niet dit jaar, maar een aantal jaren geleden. Sinds een jaar of 3 gaat het best goed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133617002
Dat was echt niet zo lang geleden :'). En de punctualiteitscijfers van NS stijgen trouwens ook al heel lang. Maar dat telt dan kennelijk weer niet. Hmm.

Maar anyway, punt blijft dat dat soort voor de hand liggende vergelijkingen niet altijd opgaan. Ze doen mij altijd denken aan die VVD'er in de Kamer die er ook op wees. Hij zat zelf overigens nooit in de trein uiteraard, want VVD, maar had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
pi_133617042
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
pi_133617121
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef KnightSolaire het volgende:
had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
Zitten er VVD'ers op Somda, ja?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:52:42 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133617254
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef b2py het volgende:

[..]

Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.

Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133617317
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.

Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 18:59:21 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133617504
De stadsregio Arnhem-Nijmegen ziet niks in reactivatie van Nijmegen-Kleef: http://www.gelderlander.n(...)egen-kleef-1.4111729

Reden: NL wil een tram en DE een trein, en het wordt te duur (ook logisch als je per se een tram wil, en natuurlijk het ondertunnelen van Groesbeek...)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 19:02:32 #267
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133617621
En volgens het college van B&W in Deurne blijft de IC Venlo-Eindhoven bestaan, maar gaat ie vanaf 2016 wel richting Utrecht ipv Rotterdam: http://www.ed.nl/regio/de(...)n-en-venlo-1.4113192

Gokje: hij wordt een kwartier omgelegd op Venlo-Eindhoven en gaat dan verder in het pad van de huidige 3500 naar Schiphol. Het stuk Eindhoven-Heerlen van die trein wordt dan gereden door de nieuwe verbinding Den Haag-Rotterdam-HSL-Breda-Tilburg-Eindhoven-Roermond-Heerlen-Aken.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_133617666
Dat zou wel passen binnen de corridorgedachte, klinkt leuk iig :)
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 19:17:43 #269
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_133618152
En het is wat materieel betreft ook nog goed te doen: Zowel voor de IC Den Haag-Eindhoven via de HSL als een IC naar Aken is nieuw materieel nodig. Dat is dan natuurlijk prima aan elkaar te knopen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:18:30 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618183
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.

Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618242
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
pi_133618289
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.

Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:26:29 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618472
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 19:28:21 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133618556
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 19:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133618636
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')