Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zegquote:Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
Kom op zeg. Alsof je het antwoord niet zelf kunt bedenkenquote:Op maandag 25 november 2013 18:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Je draait er omheen alsof je geen eenduidig onderbouwd antwoord kan geven. 'Bijna alles'. Kom op zeg.
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?quote:Op maandag 25 november 2013 18:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in vrijwel alles, maar dat heeft natuurlijk een reden
neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgtquote:Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden?
Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt. Niks mis mee, en de winst zien we ook nooit meer in Nederland terug natuurlijk.quote:Op maandag 25 november 2013 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. Stevige afspraken met een concessieverlener die er ook bovenop zit. Hiermee zorg je ervoor dat het product dat beloofd wordt ook echt waargemaakt kan worden. En niet dat als je een ijsje met twee bolletjes bestelt je twee rolletjes drop krijgt
Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?quote:Op maandag 25 november 2013 18:34 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Omdat ze op enkelsporige diesellijntjes rijden 1x per half uur? Je weet wel, zonder bovenleiding, zonder grote wisselstraten, zonder gemixt treinverkeer van IC's, goederentreinen en internationale treinen, enzovoort?
Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.quote:Op maandag 25 november 2013 18:39 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Vandaar dat ze altijd met die immer krappe GTW'tjes rijden, al dan niet zonder toilet en zonder enige mogelijkheid dat dit in de nabije toekomst veranderd wordt.
Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?quote:Op maandag 25 november 2013 18:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Of MET al dat, zoals Arnhem - Zevenaar - Doetinchem, ieder kwartier trouwens. Wat best goed gaat, met 2 vervoerders door elkaar ook nog?
WAS ja. En niet dit jaar, maar een aantal jaren geleden. Sinds een jaar of 3 gaat het best goed.quote:Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Bedoel je die lijn die het grootste deel van het jaar rood/geel gekleurd was op de spoorkaart?
Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.quote:Op maandag 25 november 2013 18:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat er geen toilet in zit komt door de concessie-eisen. Hadden ze die maar beter moeten formuleren. En een GTW is redelijk krap, maar toch is de klantwaardering een stuk omhoog gegaan.
Zitten er VVD'ers op Somda, ja?quote:Op maandag 25 november 2013 18:46 schreef KnightSolaire het volgende:
had ergens wat percentages gelezen en trok daar direct conclusies uit. Dat vind ik te simpel.
jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.quote:Op maandag 25 november 2013 18:47 schreef b2py het volgende:
[..]
Zo lust ik er ook nog wel tien. NS doet volgens jou ook niet zijn best maar om dezelfde reden. 'Omdat er mazen in de concessie zitten.' Clown.
Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.quote:Op maandag 25 november 2013 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jammer van dat laatste. Dat haalt je posts onderuit.
Ik stel nergens dat de NS het slecht doet, alleen dat anderen het beter doen en ook waarom dat zo is. Nu is de concessie van het HRN niet vergelijkbaar met die van de regionale lijntjes, maar als I&M de NS en Financiën carte blanche geeft zal er zeker niets verbeteren.
toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.quote:Op maandag 25 november 2013 18:54 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik vind de reden 'omdat de concessie-eisen het niet voorschrijven' een enorm slecht argument, want datzelfde geldt namelijk ook voor de NS waardoor die twee punten gelijkwaardig zijn en niet als argument tegen een ander mogen gelden.
Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.quote:Op maandag 25 november 2013 19:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel. Met goede concessie-eisen kun je een flinke kwaliteitsimpuls afdwingen, zeker als je het koppelt aan het stukje handhaving.
Er is veel laaghangend fruit dat nog geplukt kan worden, maar dan moet je wel zorgen voor prikkels die leiden tot de verbetering van de kwaliteit. Dat kan via concessie-eisen en handhaving, maar er zijn natuurlijk meer oplossingen mogelijk.
er zijn bepaalde treinen die structureel te kort zijn en de reinheid van een deel van het materieel laat te wensen over. Daarnaast zou de trefkans van de conducteur omhoog moeten. Nu kun je regelmatig het halve land doorreizen zonder een HC te zien.quote:Op maandag 25 november 2013 19:19 schreef KnightSolaire het volgende:
Welke concessie-eisen die NS in jouw ogen niet of niet voldoende nakomt doel je dan op, PSM? En laten we NSH even buiten beschouwing houden, dat is weer een andere concessie.
hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.quote:Op maandag 25 november 2013 19:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Het jammere is dat de vorm van concurrentie voor zover die aanwezig is alleen maar bereikt wordt tijdens de aanbestedingsfase en niet tijdens de operatiefase.
Huh wacht, kwaliteit op een hoog niveau te krijgen? Dat niveau moet toch zijn vastgelegd volgens jou in de concessie?quote:Op maandag 25 november 2013 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hoeft op zich geen probleem te zijn, zolang de opdrachtgever het maar goed in de gaten houdt en de vervoerder de juiste prikkels krijgt om de kwaliteit op een hoog niveau te krijgen en te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |