abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 november 2013 @ 10:55:27 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133602587
quote:
5s.gif Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef V2 het volgende:
Wacht, wat, geen goederenwagons met wielbanden meer? En vanaf 2020 niet harder dan 80km/h met wielbanden? Wordt een duur grapje dan, moeten ze dan het héle wiel vervangen als de diameter out of spec is door slijtage? En gaat dit ook voor reizigersmat gelden? Kan de prijs van een treinkaartje weer een paar procent omhoog...
Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 10:56:21 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133602608
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:19 schreef greavy het volgende:

[..]

<knip steeds hetzelfde gezever>
Kun je aan Sinterklaas een nieuw dagboek vragen s.v.p., in plaats van hier pagina's lang te gaan zitten pingpongen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 10:58:23 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_133602662
Ik kap er nu hier over hoor. Er is een uitgebreide mail aan NS gestuurd.
Het is gewoon niet acceptabel dat er door deze wanprestatie iemand is flauwgevallen. Gelukkig behoefde er geen acute medische hulp, want dat was bijna totaal onmogelijk geweest.
  maandag 25 november 2013 @ 11:00:53 #221
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_133602723
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zugbindung in het Regionalverkehr :?
Oh, dat hebben ze hier ook voor de TER, als je een kaartje trekt uit een "Grote" automaat voor de TGV treinen, dan MOET je opeens een tijd kiezen, en die staat dan ook op je biljet :') . Ik was dus door wat overstap gehannes een trein van een half uur later binnengevlogen en aan de conducteur gevraagd of het een probleem was. Dat was het niet, maar ide had zich eerder verbaasd over het feit dat een ter kaartje met zugbinding bestaat, en op zo een groot formaat was afgedrukt. Hij vroeg zelfs aan zijn collega "Ken jij dit?" 8)7
pi_133603048
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef greavy het volgende:
Ik kap er nu hier over hoor. Er is een uitgebreide mail aan NS gestuurd.
Het is gewoon niet acceptabel dat er door deze wanprestatie iemand is flauwgevallen. Gelukkig behoefde er geen acute medische hulp, want dat was bijna totaal onmogelijk geweest.
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
  maandag 25 november 2013 @ 11:13:13 #223
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133603055
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 10:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.
Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 25 november 2013 @ 11:33:55 #224
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133603731
quote:
12s.gif Op maandag 25 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:

[..]

Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.
Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 11:35:17 #225
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133603772
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?
Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  maandag 25 november 2013 @ 11:45:18 #226
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_133604041
quote:
13s.gif Op maandag 25 november 2013 11:35 schreef V2 het volgende:

[..]

Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.
Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 25 november 2013 @ 11:47:42 #227
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_133604118
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 11:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.
Jawel, maar as er uit is makkelijker en vooral goedkoper dan de hele as vervangen. Bovendien: wielbanden zijn identiek voor al die verschillende draaistellen, assen verre van. Dus in plaats van één type wielband moet je ziljoen typen wielen/assen op voorraad hebben...
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_133604278
Ik vind het prima hoor, om de IC van een uurtje eerder te pakken, als dat ook mag :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 25 november 2013 @ 11:57:04 #229
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_133604402
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het prima hoor, om de IC van een uurtje eerder te pakken, als dat ook mag :)
In januari bedoel je? Hebben we geen tijden op onze tickets staan, ivm Sparpreis enzo?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_133604523
Ik ben om een uurtje of 7 klaar met nachtdienst. Dan even naar huis lopen om comfortabele schoenen aan te doen ipv veiligheidsschoenen. Ook ff omkleden en sigaretje roken. Ik ben in principe vanaf kwart over 8/half 9 abfarhtbereid am gleiss 2b oder 4b oder 6b nach Zwolle.
pi_133605394
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
oh ja dan maakt het idd niet uit. Zullen we het onderhoud ook wat omlaag schroeven dan? Gezien het aantal verkeersdoden op de weg kunnen er nog wel wat slachtoffers op het spoor bij zou je zeggen!
  maandag 25 november 2013 @ 13:10:09 #232
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133606290
quote:
1s.gif Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:

[..]

Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwil
pi_133606609
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwil
• Treinstellen moeten op de juiste plek staan
• En niet al ingepland zijn voor verlenging van de trein 2 uur later, dan verschuif je het probleem alleen maar
• Er moet extra personeel gevonden worden om zomaar ad-hoc langere treinen te laten rijden (ja, hoe langer de trein hoe meer conducteurs je minimaal nodig hebt voor je ermee mag rijden, ookal zie je nooit een conducteur in de trein, regeltjes zijn regeltjes)
• Wie brengt dat extra materieel weer terug waar het oorspronkelijk vandaan kwam / nodig is? Nog meer extra personeel!

Waarom ze het niet planmatig vantevoren al kunnen verlengen weet ik ook niet, maar bovenstaande zijn wel een paar excuses waarom het ad-hoc verlengen van treinen op de dag zelf niet zo simpel hoeft te zijn...
pi_133606792
En daarbij moet het treinstel aan het eind van de dag ook weer op de juiste plek terecht komen vanwege de onderhoudsomloop. De wil is er, de randvoorwaarden en mogelijkheden zijn beperkend.
pi_133607554
"Tsja conducteur, de wil om een kaartje te kopen is er wel. Dat moet genoeg zijn :) "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_133608169
Interessante ontwikkeling in het oosten:

Moscow - Kyiv Talgo services to start next year
http://www.railwaygazette(...)start-next-year.html

De rittijd zal ongeveer 2 uur verkort worden, mede doordat ze het hele traject met 1 loc zullen doen (nu maar hopen op RZD EP20 *) ).
  maandag 25 november 2013 @ 14:38:17 #237
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_133608941
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

• Treinstellen moeten op de juiste plek staan
• En niet al ingepland zijn voor verlenging van de trein 2 uur later, dan verschuif je het probleem alleen maar
• Er moet extra personeel gevonden worden om zomaar ad-hoc langere treinen te laten rijden (ja, hoe langer de trein hoe meer conducteurs je minimaal nodig hebt voor je ermee mag rijden, ookal zie je nooit een conducteur in de trein, regeltjes zijn regeltjes)
• Wie brengt dat extra materieel weer terug waar het oorspronkelijk vandaan kwam / nodig is? Nog meer extra personeel!

Waarom ze het niet planmatig vantevoren al kunnen verlengen weet ik ook niet, maar bovenstaande zijn wel een paar excuses waarom het ad-hoc verlengen van treinen op de dag zelf niet zo simpel hoeft te zijn...
Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...
pi_133609101
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...
Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!
NS is een commercieel bedrijf, omdat onze overheid dat een goed idee vond. De definitie van een commercieel bedrijf is dat ze wint willen/moeten maken.
Ja, inderdaad, zonder reizigers geen NS, maar ze hebben momenteel totaal geen incentive om naar de reizigers te luisteren aangezien het toch nauwelijks meetbaar effect heeft op de vervoerscijfers... De mensen gaan toch wel met de trein (of als ze dat nog niet deden: nog steeds niet)
  maandag 25 november 2013 @ 14:51:17 #239
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133609446
Waarom kan trouwens 9292 nu wel al rekening houden met wijzigingen in het treinverkeer voor komende zondag en doet de NS Reisplanner zelf dit niet? Je zou denken dat nummer 2 dichter bij het vuur zat.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 25 november 2013 @ 15:44:10 #240
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133611210
Dit kon afgelopen zomer nog niet, nu dus wel:
Sie können Ihr Handy-Ticket in Deutschland aber auch im Ausland in Richtung Deutschland buchen.

Op FB afgechecked of het ook met een niet +49 nummer kon en het antwoord was bevestigend :Y .

http://www.bahn.de/p/view(...)nload-dbtickets_LZ01
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 25 november 2013 @ 15:45:30 #241
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_133611248
Waar staan deze 2 Talenten?

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_133611287
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 14:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom kan trouwens 9292 nu wel al rekening houden met wijzigingen in het treinverkeer voor komende zondag en doet de NS Reisplanner zelf dit niet? Je zou denken dat nummer 2 dichter bij het vuur zat.
Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).
  maandag 25 november 2013 @ 15:50:27 #243
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_133611381
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 15:46 schreef Regenjas het volgende:

[..]

Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).
Ah wacht ik zie het. Hij loopt alleen te bitchen als je Diemen > Muiderpoort probeert. Dan geeft ie op zondag maar 2 opties in de nacht en springt daarna door naar maandag. Diemen > Centraal pikt ie die stopbus wel op. Wel vreemd dat ze bij die werkzaamheden alleen de intercity's als niet rijdend geven terwijl er compleet geen treinverkeer is daar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_133615754
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 14:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!
NS is een commercieel bedrijf, omdat onze overheid dat een goed idee vond. De definitie van een commercieel bedrijf is dat ze wint willen/moeten maken.
Ja, inderdaad, zonder reizigers geen NS, maar ze hebben momenteel totaal geen incentive om naar de reizigers te luisteren aangezien het toch nauwelijks meetbaar effect heeft op de vervoerscijfers... De mensen gaan toch wel met de trein (of als ze dat nog niet deden: nog steeds niet)
En dat hebben Veolia/Arriva/CXX evenmin.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:01:16 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133615789
toch doen zij het beter. Rara hoe zou dat nou komen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616017
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
toch doen zij het beter. Rara hoe zou dat nou komen?
Beter in wat? En voor iedere rit of uitvoering extra die Arriva/Veolia/CXX moeten doen kloppen ze aan bij de opdrachtgever. Iets wat NS niet kan doen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 18:13:57 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133616118
ik geef een strakke voorzet, maar jij weet m nog op de paal te koppen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133616150
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik geef een strakke voorzet, maar jij weet m nog op de paal te koppen ...
Jij geeft aan dat de regionalo's het beter doen. Beter in wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')