Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.quote:Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef V2 het volgende:
Wacht, wat, geen goederenwagons met wielbanden meer? En vanaf 2020 niet harder dan 80km/h met wielbanden? Wordt een duur grapje dan, moeten ze dan het héle wiel vervangen als de diameter out of spec is door slijtage? En gaat dit ook voor reizigersmat gelden? Kan de prijs van een treinkaartje weer een paar procent omhoog...
Kun je aan Sinterklaas een nieuw dagboek vragen s.v.p., in plaats van hier pagina's lang te gaan zitten pingpongen?quote:
Oh, dat hebben ze hier ook voor de TER, als je een kaartje trekt uit een "Grote" automaat voor de TGV treinen, dan MOET je opeens een tijd kiezen, en die staat dan ook op je biljetquote:Op maandag 25 november 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zugbindung in het Regionalverkehr
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.quote:Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef greavy het volgende:
Ik kap er nu hier over hoor. Er is een uitgebreide mail aan NS gestuurd.
Het is gewoon niet acceptabel dat er door deze wanprestatie iemand is flauwgevallen. Gelukkig behoefde er geen acute medische hulp, want dat was bijna totaal onmogelijk geweest.
Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.quote:Op maandag 25 november 2013 10:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.
Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?quote:Op maandag 25 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.
Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.quote:Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?
Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.quote:Op maandag 25 november 2013 11:35 schreef V2 het volgende:
[..]
Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.
Jawel, maar as er uit is makkelijker en vooral goedkoper dan de hele as vervangen. Bovendien: wielbanden zijn identiek voor al die verschillende draaistellen, assen verre van. Dus in plaats van één type wielband moet je ziljoen typen wielen/assen op voorraad hebben...quote:Op maandag 25 november 2013 11:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Om de wielband te wisselen, moet de as er toch ook uit? Volwielen gaan wel langer mee volgens mij.
In januari bedoel je? Hebben we geen tijden op onze tickets staan, ivm Sparpreis enzo?quote:Op maandag 25 november 2013 11:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het prima hoor, om de IC van een uurtje eerder te pakken, als dat ook mag
oh ja dan maakt het idd niet uit. Zullen we het onderhoud ook wat omlaag schroeven dan? Gezien het aantal verkeersdoden op de weg kunnen er nog wel wat slachtoffers op het spoor bij zou je zeggen!quote:Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwilquote:Op maandag 25 november 2013 11:12 schreef b2py het volgende:
[..]
Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.
• Treinstellen moeten op de juiste plek staanquote:Op maandag 25 november 2013 13:10 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat een onzin, NS moet gewoon inspelen op het aantal reizigers. Als je merkt bij een treinserie dat het wel heel vol is moet de conducteur dat doorspelen aan hun hogere en moeten ze direct daarop inspelen door de treinserie te gaan verlengen, je maakt me niet wijs dat er niet genoeg treinstellen zijn daarvoor... Dit is gewoon onwil
Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...quote:Op maandag 25 november 2013 13:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
• Treinstellen moeten op de juiste plek staan
• En niet al ingepland zijn voor verlenging van de trein 2 uur later, dan verschuif je het probleem alleen maar
• Er moet extra personeel gevonden worden om zomaar ad-hoc langere treinen te laten rijden (ja, hoe langer de trein hoe meer conducteurs je minimaal nodig hebt voor je ermee mag rijden, ookal zie je nooit een conducteur in de trein, regeltjes zijn regeltjes)
• Wie brengt dat extra materieel weer terug waar het oorspronkelijk vandaan kwam / nodig is? Nog meer extra personeel!
Waarom ze het niet planmatig vantevoren al kunnen verlengen weet ik ook niet, maar bovenstaande zijn wel een paar excuses waarom het ad-hoc verlengen van treinen op de dag zelf niet zo simpel hoeft te zijn...
Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!quote:Op maandag 25 november 2013 14:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat moet planmatig gebeuren inderdaad. Maar ik neem aan dat je wel hier en daar wat reservestellen hebt staan en conducteurs achter hand hebt voor eventuele verstoringen of dergelijke. Dat je dan personeel nodig hebt om de treinstel terug te brengen naar de plek waar hij hoort te zijn voor de volgende dag of onderhoud kost geld inderdaad, maar NS is er voor de reizigers, NS is er niet om winst te maken. Al denken de directie van NS en Dijsselbloem daar wat anders over...
Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).quote:Op maandag 25 november 2013 14:51 schreef Ajaxfan het volgende:
Waarom kan trouwens 9292 nu wel al rekening houden met wijzigingen in het treinverkeer voor komende zondag en doet de NS Reisplanner zelf dit niet? Je zou denken dat nummer 2 dichter bij het vuur zat.
Ah wacht ik zie het. Hij loopt alleen te bitchen als je Diemen > Muiderpoort probeert. Dan geeft ie op zondag maar 2 opties in de nacht en springt daarna door naar maandag. Diemen > Centraal pikt ie die stopbus wel op. Wel vreemd dat ze bij die werkzaamheden alleen de intercity's als niet rijdend geven terwijl er compleet geen treinverkeer is daar.quote:Op maandag 25 november 2013 15:46 schreef Regenjas het volgende:
[..]
Staan er gewoon in, de melding voor wijzigingen gaat over verstoringen (zoals een wissel tussen Utrecht en Driebergen die beide dagen van het weekend gaat bitchen).
En dat hebben Veolia/Arriva/CXX evenmin.quote:Op maandag 25 november 2013 14:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom denkt iedereen toch maar dat NS er voor de reizigers is?!
NS is een commercieel bedrijf, omdat onze overheid dat een goed idee vond. De definitie van een commercieel bedrijf is dat ze wint willen/moeten maken.
Ja, inderdaad, zonder reizigers geen NS, maar ze hebben momenteel totaal geen incentive om naar de reizigers te luisteren aangezien het toch nauwelijks meetbaar effect heeft op de vervoerscijfers... De mensen gaan toch wel met de trein (of als ze dat nog niet deden: nog steeds niet)
Beter in wat? En voor iedere rit of uitvoering extra die Arriva/Veolia/CXX moeten doen kloppen ze aan bij de opdrachtgever. Iets wat NS niet kan doen.quote:Op maandag 25 november 2013 18:01 schreef Peterselieman het volgende:
toch doen zij het beter. Rara hoe zou dat nou komen?
Jij geeft aan dat de regionalo's het beter doen. Beter in wat?quote:Op maandag 25 november 2013 18:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik geef een strakke voorzet, maar jij weet m nog op de paal te koppen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |