Ontroerend.quote:Op zondag 24 november 2013 23:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Oh, daar lees ik niet mee.
[..]
Ja, nog steeds een ban![]()
			
			
			
			Ja. Gewoon, wat afwisseling. Maar we hebben nu al een kaartje, met zugbindung, voor de RE. En als je dan in plaats daarvan met de IC wilt, moet je dus wel een kaartje bij kopen, lijkt me zomaar.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Heel goed, doe ik ook altijd. Echte papieren treinkaarten ftw.quote:Op maandag 25 november 2013 06:20 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Jeuj, gelukt! En nu bij de brievenbus gaan wachten, want ik heb oldskool voor kaartjes-via-de-post gekozen.
			
			
			
			Of men rent na het uitstappen te Bremen Hbf allemaal een andere kant op.quote:Op maandag 25 november 2013 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. Gewoon, wat afwisseling. Maar we hebben nu al een kaartje, met zugbindung, voor de RE. En als je dan in plaats daarvan met de IC wilt, moet je dus wel een kaartje bij kopen, lijkt me zomaar.
"je mag met je Länderticket in de IC" is iets anders als "we noemen deze trein voortaan Nahverkehr." Denk ik hoor.
			
			
			
			
			
			
			
			Zugbindung in het Regionalverkehrquote:Op maandag 25 november 2013 06:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar we hebben nu al een kaartje, met zugbindung, voor de RE.
			
			
			
			
			
			
			
			NS is echt niet te doorgronden. IC 2664 (Lelystad v. 18:45) zijn materieel kwam vanaf IC 302663 (Amsterdam v. 17:38, ivm verstoring Leiden vanaf Amsterdam gestart) en die reed met VIRM8. Ze hebben in Lelystad dus 4 bakken afgetrapt, terwijl de capaciteit gewoon nodig is. Zeker nu met 2 ipv 6 intercity's.quote:Op zondag 24 november 2013 23:37 schreef James1988 het volgende:
Ik zag vanavond rond 19:45 een IC naar Vlissingen vertrekken vanaf Schiphol. Het ding reed met een VIRM-viertje dat behoorlijk vol was, in alle bakken stonden mensen.
			
			
			
			Dat is het echte werk. Trouwens,los van dit. idyllisch plaatje..quote:Op maandag 25 november 2013 08:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Snow Train, British Columbia, Canada
Via @Earth_Pics
			
			
			
			
			
			
			
			Als ze zeggen dat "alle Nahverkehrskarten" erkend worden in die IC, dan neem je toch aan dat het mag.quote:Op maandag 25 november 2013 09:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Dar zeg ik toch. Volgens mij zijn we gebonden aan Nahverkehr. Welke daarvan maakt niet uit.Maar misschien dat we ook wel in die ic mogen hoor.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik ga mezelf even quoten. Het bordje zegt: "Let op: machinist aanwezig, uitgang vrijhouden". En zit boven de deur.quote:Op maandag 25 november 2013 08:34 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik zie net dat de ICMm 4223 een knipperende waarschuwing boven de deur naar de cabine heeft. Gezien de kleur denk ik dat het de melding "deur vrijhouden" is. Is dat al lang?
			
			
			
			Sukkels.quote:Op zondag 24 november 2013 21:42 schreef Peterselieman het volgende:
Blokjesloc 1832 moet weer naar de werkplaats. In Emmerich stond er wat meer prik op de bovenleiding dan de bedoeling was
http://somda.nl/forum/142(...)+dingen+24+november/
			
			
			
			Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.quote:Op maandag 25 november 2013 10:11 schreef V2 het volgende:
Wacht, wat, geen goederenwagons met wielbanden meer? En vanaf 2020 niet harder dan 80km/h met wielbanden? Wordt een duur grapje dan, moeten ze dan het héle wiel vervangen als de diameter out of spec is door slijtage? En gaat dit ook voor reizigersmat gelden? Kan de prijs van een treinkaartje weer een paar procent omhoog...
			
			
			
			Kun je aan Sinterklaas een nieuw dagboek vragen s.v.p., in plaats van hier pagina's lang te gaan zitten pingpongen?quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Oh, dat hebben ze hier ook voor de TER, als je een kaartje trekt uit een "Grote" automaat voor de TGV treinen, dan MOET je opeens een tijd kiezen, en die staat dan ook op je biljetquote:Op maandag 25 november 2013 09:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zugbindung in het Regionalverkehr
			
			
			
			Boehoe. Op de weg valt ook wel eens iemand flauw in de hitte van de file.quote:Op maandag 25 november 2013 10:58 schreef greavy het volgende:
Ik kap er nu hier over hoor. Er is een uitgebreide mail aan NS gestuurd.
Het is gewoon niet acceptabel dat er door deze wanprestatie iemand is flauwgevallen. Gelukkig behoefde er geen acute medische hulp, want dat was bijna totaal onmogelijk geweest.
			
			
			
			Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.quote:Op maandag 25 november 2013 10:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nu ineens zijn wielbanden de Satan, grappig hoor.
			
			
			
			Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?quote:Op maandag 25 november 2013 11:13 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou ja, als ik het goed lees was dat besluit al genomen ("reeds afspraken gemaakt"), het komt nu alleen wat extra voor het voetlicht. Benieuwd wanneer ze er achter komen dat ook al het reizigersmat wielbanden heeft. En harder gaat dan 80km/h. Soms zelfs wel (*gasp*) 160km/h. Ongeloveloos.
			
			
			
			Handig man. Elke zoveel dkm de wielen van je tractiedraaistellen vervangen.quote:Op maandag 25 november 2013 11:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, dat. Of krijgt dat ook allemaal volwielen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |